09124573904

بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج

بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله به بررسی عنوان بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج خواهیم پرداخت.

بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج
بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج

همانطور که می دانید مهم ترین بخش هر ساختمان طراحی داخلی آن است. در حقیقت تمایل به زیبایی مهم ترین علت استقبال گسترده از این شاخه تحصیلی است. بدون کمک گرفتن از یک طراح داخلی به سختی می توانید یک دکوراسیون زیبا و در عین حال کاربردی را برای محل زندگی یا محل کار خود داشته باشید.

با توجه به این که فضای در دسترس محیط زندگی و محل کار کاهش پیدا کرده است، نیاز به طراحان داخلی افزایش پیدا کرده است تا به نحو موثرتری فضا را تقسیم بندی کنند و در عین رعایت نکات زیبایی شناختی از فضای های کم بیش ترین میزان استفاده را بکنند.

طراحان داخلی علاوه بر این که مراحل اجرایی طراحی دکوراسیون را انجام می دهند، می توانند در زمینه ی امور طراحی داخلی به شما مشاوره بدهند و شما را به خوبی راهنمایی کنند.

مهم ترین اصل در طراحی داخلی نقشه و پلان ساختمان است

مهم ترین اصل در طراحی داخلی نقشه و پلان ساختمان است که باید تقسیم بندی مناسبی برای فضا در این نقشه انجام شده باشد. علاوه بر این باید در نقشه ی یک ساختمان سعی شود، از کم ترین فضا بیش ترین استفاده بشود.

عوامل زیادی در برای طراحی داخلی یک ساختمان در نظر گرفته می شود. یکی از این عوامل انتخاب رنگ مناسب برای محیط است. یک طراح دکوراسیون به خوبی از نکات روانشناسی رنگ ها اطلاع دارد و با توجه به روحیات افرادی که قرار است، در این محیط زندگی یا کار کنند، رنگ مناسب را پیشنهاد می دهد.

در ادامه در مورد موارد زیر بیش تر صحبت خواهیم کرد؛

  1. تاریخچه ی طراحی دکوراسیون داخلی در دنیا
  2. اصول طراحی دکوراسیون داخلی
  3. معرفی بهترین طراح دکوراسیون داخلی
  4. انواع مختلف سبک طراحی داخلی ساختمان
  5. ویژگی ها ی سبک طراحی داخلی دکوراسیون مدرن و مینیمال
  6. معرفی سبک طراحی سنتی و شاخه های آن
  7. ویژگی های سبک طراحی روستیک
  8. سبک طراحی ایران باستان و روم باستان
  9. سبک طراحی دکوراسیون ساحلی
  10. مقایسه سبک طراحی داخلی هندی و مراکشی
  11. سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی به چه صورت است
  12. ویژگی های سبک طراحی داخلی گوتیک
  13. سبک طراحی داخلی باروک به چه صورت است
  14. چه عواملی بر هزینه ی طراحی دکوراسیون موثر هستند
  15. ویژگی های طراحی داخلی متمایز
  16. تاثیر روانی طراحی داخلی بر روحیه ی افراد مختلف
  17. چند روش ساده برای تغییر دکوراسیون
  18. چند روش ساده و کم خرج برا ی طراحی داخلی
  19. کدام قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی هزینه ی بیش تری به همراه دارد
  20. بهترین و معتبرترین سایت داخلی برای مشاوره در زمینه ی طراحی داخلی
  21. دکوراسیون خانه های آپارتمانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد
  22. تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منزل
  23. ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی خوب
  24. هزینه ی طراحی داخلی ساختمان
  25. اهمیت رنگ و نورپردازی دکوراسیون
  26. عوامل موثر بر هزینه طراحی داخلی دکوراسیون

تاریخچه ی طراحی دکوراسیون داخلی در دنیا

در ابتدای نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص تاریخچه ی طراحی دکوراسیون داخلی در دنیا خواهیم پرداخت.

از زمان های گذشته بشر به زیبایی محیط اطراف خود اهمیت می داده است و این مسئله از طریق نگاره های دوران باستان به خوبی مشخص است. نگاره های مربوط به دوران غار نشینی علاوه بر جنبه ی ارتباطی می تواند دارای جنبه های زیبایی شناختی نیز باشد و نشان دهنده ی این موضوع است که بشر از همان آغاز به زیبایی علاقه داشته است.

از گذشته تا کنون مسائل دینی و اعتقادی نقش پر رنگی در سبک طراحی دکوراسیون داشته اند. در کشورهای آسیایی نیز علاقه ی به زیبایی به خوبی آشکار است، فرش های ایرانی و ظروف تزئینی و مجسمه های تزئینی در هند نشان دهنده ی علاقه ی شدید مردم این کشورها به زیبایی محیط اطرافشان است.

از زمان گذشته تا کنون ثروت و زندگی اشرافی نقش مهمی در سبک چیدمان و دکوراسیون داشته است و تاریخچه ی دکوراسیون داخلی به زمانی بر می گردد که مصری ها و رومی ها محیط خانه خود را با اشیاء تزئینی زیبا می کردند.

در دوره ی پس از انقلاب صنعتی طراحی داخلی دکوراسیون در بین طبقات متوسط نیز ظاهر شد. این در حالی بود که قبل از آن فقط اشراف و ثروتمندان برای تزئین دکوراسیون هزینه ی زیادی را صرف می کردند.

افزایش علاقه به طراحی داخلی و معماری باعث به وجود آمدن انواع مختلف سبک های طراحی دکوراسیون شده است که می توان با این تنوع سبک ها سلیقه های بی شماری را پوشش داد.

تاریخچه ی طراحی دکوراسیون داخلی در دنیا
تاریخچه ی طراحی دکوراسیون داخلی در دنیا

اصول طراحی دکوراسیون داخلی

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص اصول طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

برای این که به یک تعادل نسبی در محیط زندگی خود برسید باید از اصول طراحی داخلی به خوبی اطلاع داشته باشید. ترکیب و هارمونی رنگ ها، انتخاب جای مناسب برای لوازم خانه، تزئینات و دیوار کوب ها همگی جزء مواردی هستند که بسته به سبک طراحی می توانند متفاوت باشند.

مهم ترین عنصر طراحی داخلی نور است، با کمک نور پردازی می توان از کسل کننده بودن محیط خانه یا محل کار نجات پیدا کرد. علاوه بر این با نور پردازی مناسب می توان هزینه ی تغییر رنگ دیوار پوش ها را از مخارج طراحی داخلی کم کرد.

مهم ترین عنصر در طراحی داخلی ترکیب رنگ هاست

مهم ترین عنصر در طراحی داخلی ترکیب رنگ هاست. بسته به سبک طراحی داخلی دکوراسیون ترکیبات مختلفی از رنگ ها در طراحی دکوراسیون به کار می رود.

استفاده از رنگ های سرد باعث می شود، فضای مورد نظر بزرگ تر از آنچه هست به نظر بیاید و رنگ های گرم باعث ایجاد روحیه نشاط و شادی در محیط می شوند. تاثیر رنگ ها در دکوراسیون به حدی زیاد است که می توان با تغییر رنگ و ترکیب مناسب رنگ ها تا حد زیادی اختلالات روانی را بهبود بخشید.

لازم است، بدانید مهم ترین اصل در طراحی داخلی تناسب داشتن اجرا و رنگ ها است و بدون این که از یک طراح داخلی با تجربه کمک بگیرید این امر امکان پذیر نخواهد بود. اگر چه انتخاب رنگ محیط امری سلیقه ای است، اما ترکیب رنگ را به طراح دکوراسیون بسپارید تا بتوانید از نتیجه ی کار لذت بیش تری ببرید.

معرفی بهترین طراح دکوراسیون داخلی

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص معرفی بهترین طراح دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

برای این که بتوانید از یک طراح دکوراسیون خوب کمک بگیرید باید از تجربه ی دیگران کمک بگیرید و این امر با استفاده از سایت های طراحی داخلی به خوبی امکان پذیر است، برای این که بتوانید یک طراح خوب و با تجربه پیدا کنید، می توانید به سایت ایران آرک مراجعه کنید و از پیشنهادات و مشاوره ی طراحان داخلی این سایت بهره ببرید.

علاوه بر این در این سایت بهترین طراحان داخلی همراه با نمونه کارهایشان به خوبی معرفی شده اند. با مشاهده ی نمونه کار طراحان دکوراسیون می توانید از بین طراحان و طرح های مختلف یک طراح را برای دکوراسیون داخلی محل کار یا محل سکونت خود انتخاب کنید.

یک طراح خوب باید طبق سلیقه مشتری رفتار کند

یک طراح خوب در عین این که تمام اصول کار را رعایت می کند باید طبق سلیقه ی مشتری رفتار کند و رضایت او را به دست آورد. اگر چه در دید اول طراحی دکوراسیون داخلی یک ساختمان کار ساده ای به نظر برسد، اما در حقیقت ایجاد تعادل و توازن به اجزا و اشیا و رنگ ها و ترکیب ها مستلزم تخصص و مهارت است.

در صورتی که برای کاهش هزینه ها از طراح داخلی استفاده نکنید یا از یک طراح داخلی آماتور استفاده کنید، مسلما زمان و هزینه ی زیادی را صرف یک کار بیهوده کرده اید.

از طرف دیگر در عین زیبایی سازی نباید از کیفیت مواد اولیه غافل شوید، چرا که استفاده از مواد اولیه بی کیفیت باعث می شود، محل زندگی شما به زودی به تعمیر و بازسازی نیاز پیدا کند.

یک طراح خوب باید طبق سلیقه مشتری رفتار کند
یک طراح خوب باید طبق سلیقه مشتری رفتار کند

انواع مختلف سبک طراحی داخلی ساختمان

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص انواع مختلف سبک طراحی داخلی ساختمان خواهیم پرداخت.

برای این در بین سبک های مختلف یک سبک را که با روحیات شما سازگار است، انتخاب کنید، باید با انواع مختلف سبک طراحی دکوراسیون آشنایی داشته باشید.

خرید وسایل و تزئینات منزل یا محل کار شما به انتخاب دکوراسیون بستگی دارد و باید بر اساس این که چه دکوراسیونی را انتخاب کرده اید، وسایل و تجهیزات و مواد اولیه را تهیه کنید.

سبک دکوراسیون مدرن با خطوط صاف و منظم باعث ایجاد فضایی ساده و خلوت می شود. سبک دکوراسیون امروزی بسیار به سبک دکوراسیون مدرن شبیه است، اما انعطاف پذیری بیش تری نسبت به سبک طراحی مدرن دارد. سبک طراحی مینیمال که مهم ترین ویژگی آن ساده و خلوت بودن محیط است.

سبک دکوراسیون روستیک شبیه به خانه های روستایی است

سبک دکوراسیون روستیک که شبیه به خانه های روستایی است. در سبک طراحی شبی شیک از رنگ های مات مثل خاکستری و قهوه ای و مشکی استفاده می شود.

در دکوراسیون داخلی به روش کلاسیک تا جای ممکن از خاصیت قرینگی اشیا استفاده می شود. افرادی که آرامش دارند، از سبک دکوراسیون مدرن استفاده می کنند، در این سبک از طراحی به علت استفاده از رنگ های خنثی و روشن فضای محیط بزرگ تر از آنچه هست نشان داده می شود.

سبک طراحی مونوکروماتیک ساده ترین سبک طراحی است که در این روش از استفاده از اشیا یک رنگ زیبایی بصری خاصی ایجاد می شود.

سبک طراحی اوریگامی، گوتیک، باروک، سوئدی، فرانسوی، آرت دکو، وکتوریایی و… همگی انواع مختلف سبک های طراحی هستند که می توانید از آن ها برای طراحی داخلی منزل خود استفاده کنید. در ادامه بعضی از این سبک های طراحی توضیح داده می شود.

ویژگی ها ی سبک طراحی داخلی دکوراسیون مدرن و مینیمال

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص ویژگی ها ی سبک طراحی داخلی دکوراسیون مدرن و مینیمال خواهیم پرداخت.

مینیمالیسم به معنای ساده گرایی سبکی از طراحی است که پایه و اساس آن سادگی است و از پیچیدگی های فلسفی خالی است.در این سبک از طراحی دکوراسیون همه چیز در عین سادگی در تعادل هستند و هیچ چیزی بیش از حد نیست.

در این سبک از رنگ های خیلی تیره یا خیلی روشن و گاهی رنگ های درخشان استفاده می شود. علاوه بر این وسایل مورد استفاده در این سبک طراحی همگی به صورت اشکال هندسی ساده مانند مربع و مستطیل و دایره هستند. سطوح ساده و صاف هستند و هیچ گونه جزئیاتی در این دکوراسیون وجود ندارد.

هنرمندان ساختارگرای روس

منشا این سبک از طراحی را می توان از هنرمندان ساختارگرای روس دانست. ساده گرایی یا مینیمالیسم در هنرهای تجسمی جایگاه ویژه ای دارد. طراحی داخلی به سبک مینیمالیسم هزینه ی زیادی را برای شما به دنبال ندارد و محیطی آرامش بخش را برای شما تداعی می کند.

هنرمندان ساده گرا معتقدند با ایجاد فرم ساده در اشیا و استفاده از مواد ساده و با طرح های هندسی ساده به خوبی می توان به یک کیفیت ناب و تعادل نسبی از فضا و رنگ و ماده دست پیدا کرد. مینیمالیسم نمونه ای از ایجاز و بدون تکلف بودن را در خود دارد و زیاد غنی نیست.

در طراحی فضاهای کوچک بهتر است، از سبک طراحی مینیمالیسم استفاده شود، چرا که این سبک طراحی باعث می شود، فضا بزرگتر به نظر برسد.

افرادی که به دنبال رهایی از شلوغی و رسیدن به یک آرامش نسبی و محیطی دلپذیر هستند، این سبک از طراحی مناسب ترین سبک است. در سبک طراحی مینیمال از رنگ سفید و خنثی بیش ترین استفاده شده است و فاقد وسایل تزئینی و اضافه است و همین خلوت بودن محیط باعث ایجاد حس آرامش در افراد ساکن در این محیط می شود.

معرفی سبک طراحی باستان و شاخه های آن

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص معرفی سبک طراحی باستان و شاخه های آن خواهیم پرداخت.

سبک طراحی داخلی به شیوه باستانی را می توان به سه شاخه ی یونان باستان، ایران باستان و روم باستان تقسیم بندی می شود.

در سبک طراحی یونان باستان سقف های بلند و ستون های کچ بری شده، طیف رنگ طبیعی استفاده از رنگ ها طلایی، گلدان های بزرگ و مجسمه های بزرگ و نقاشی های دیواری که از نقاشی های یونان باستان الهام گرفته است، به خوبی مشخص است. استفاده از کف پوش ها و وسایل طرح مرمر و مبلمان چرم نقش مهمی در این سبک از طراحی دارد.

سبک طراحی ایران باستان

سبک طراحی ایران باستان با نگاهی به دوران هخامنشی این سبک از طراحی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. استفاده از تندیس های هخامنشی، استفاده از رنگ های زرشکی و ارغوانی در کنار رنگ های کرم و رنگ های خنثی، ستون های بلند و درهای بزرگ از بارزترین ویژگی های این سبک از طراحی است.

در این سبک از طراحی از سر ستون های اسب و شیر الهام گرفته و از اشکال هندسی گوشه دار در این سبک از طراحی استفاده می شود.

استفاده از سبک طراحی رومی در سال های اخیر بسیار گسترش پیدا کرده است. در این سبک از طراحی کفپوش ها از جنس چوب یا سنگ مرمر انتخاب می شوند.

اصلی ترین ویژگی این سبک قرار گرفتن یک آئینه بزرگ در وسط و ایجاد تقارن در بین اجزا در دو طرف این آیینه است. آب نما ها و مجسمه های بزرگ به این سبک از طراحی جلوه ی ویژه ای می بخشند.

خطوط عمودی روی ستون ها و پرده ها در این طراحی به خوبی تداعی کننده کاخ های دوران روم باستان هستند. رنگ های خنثی در این سبک از طراحی استفاده می شوند.

سبک طراحی ایران باستان
سبک طراحی ایران باستان

ویژگی های سبک طراحی روستیک

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص ویژگی های سبک طراحی روستیک خواهیم پرداخت.

طراحی دکوراسیون به سبک روستیک در طراحی داخلی ویلاها و خانه های روستایی کاربرد گسترده ای می کند و تداعی کننده ی زندگی روستایی است.

سعی شده از وسایلی استفاده شود که فرم آن ها تداعی کننده طبیعت باشد. مبلمان و میزها و ستون ها بیش تر شکل خام به خود گرفته اند و اغلب از مواد طبیعی مثل چوب و کنف ساخته شده اند.

استفاده از رنگ های خاص

استفاده از رنگ های خاص مانند رنگ فلز اکسید شده یا رنگ چوب خام به این دکوراسیون جلوه ی خاصی می دهد و از وسایل قدیمی یا وسایلی که شکل و طرحی قدیمی دارند، در این سبک از طراحی استفاده شده است.

این سبک از طراحی باعث می شود، برای لحظاتی که در این فضا هستید، احساس آرامش سبک زندگی روستایی را داشته باشید و از دغدغه های زندگی در شهرهای بزرگ رها شوید.

این سبک از طراحی یک از پر طرفدارترین سبک ها برای طراحی است. زمانی که در فضایی که به سبک روستیک طراحی شده است، قدم می گذارید حس می کنید، وارد بخشی از طبیعت شده اید.

پنجره های بزرگ در این سبک از طراحی باعث می شود، از نور طبیعی به خوبی بهره مند شوید و فضای بیرون از خانه به زیبایی دیده شود. استفاده از شومینه های سنگی و وسایل چوبی و طرح و رنگ چوبی از مهم ترین ویژگی های این سبک از طراحی است.

در دکوراسیون روستیک پارچه ها و مبل ها از پارچه ی ساده درست شده اند. کوسن های کنفی و کتان و چرمی به خوبی با این سبک از طراحی سازگار است. این سبک از طراحی برای طراحی داخلی ویلاها کاربرد گسترده ای دارد.

استفاده از رنگ های خاص
استفاده از رنگ های خاص

تفاوت سبک طراحی داخلی چینی و ژاپنی

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص تفاوت سبک طراحی داخلی چینی و ژاپنی خواهیم پرداخت.

در سبک طراحی ژاپنی بر خلاف سبک طراحی چینی سادگی و بی تکلف بودن موج می زند. در این سبک از طراحی بیش تر از اشیایی با فرم مربع استفاده می شود.

میزها، پنجره ها، تاتامی های کوچک و زیر انداز ها همگی به شکل چهار گوش هستند. سبک طراحی ژاپنی بر گرفته از مکتب بوداییسم است و در این سبک بر ماهیت اشیا توجه ویژه ای شده است. اجزا و وسایل همگی تداعی کننده ی زندگی و فرهنگ مردم ژاپن است. توجه به آداب و رسوم سنتی کشور ژاپن در این سبک به خوبی مشهود است.

این دکوراسیون احترام و عشق به طبیعت به خوبی مشهود است. اضافه کردن گیاه بامبو نمایانگر عشق به طبیعت است که در این سبک از طراحی دکوراسیون جایگاه ویژه ای دارد.

گیاهان رنگا رنگ در این سبک از طراحی جایگاهی ندارند

گیاهان رنگا رنگ در این سبک از طراحی جایگاهی ندارند و استفاده از گیاهان ساده و سبز متداول تر است. درهای کشویی و بزرگ امکان تماشای مناظر بیرون را برای افراد ساکن در این فضا فراهم می کند.

در صورتی که قصد دارید، از سبک طراحی چینی برای فضای منزل خود استفاده کنید، توجه به این نکته ضروری است که برای خرید مبلمان باید دقت ویژه ای داشته باشید.

در این سبک از طراحی از پرده استفاده نمی شود و فضای خارج خانه و داخل خانه با نبودن پرده به نوعی تلفیق شده است.استفاده از ترکیبات رنگی مختلف و ظروف سنتی چینی به این دکوراسیون انرژی و نشاط خاصی را اضافه می کند.

استفاده از گچ بری ها و کاغذ دیواری های رنگی در این نوع از طراحی داخلی آن را از طراحی به سبک ژاپنی متمایز می کند. وسایل استفاده شده در این سبک از طراحی از چوب بامبو ساخته شده اند.

گیاهان رنگا رنگ در این سبک از طراحی جایگاهی ندارند
گیاهان رنگا رنگ در این سبک از طراحی جایگاهی ندارند

سبک طراحی دکوراسیون ساحلی

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص سبک طراحی دکوراسیون ساحلی خواهیم پرداخت.

سبک طراحی دکوراسیون ساحلی با رنگ های براق تداعی کننده سواحل تفریحی است. چند نوع از سبک طراحی ساحلی وجود دارد که هر کدام دارای تفاوت های آشکاری با یک دیگر هستند.

سبک طراحی ساحلی آمریکایی که از سبک های معروف و محبوب در آمریکا است و با آرامش خو گرفته است. از این جهت به سرعت در حال رشد و گسترش است.

سبک طراحی ساحلی مدیترانه ای که این سبک از ایتالیا و اسپانیا منشا گرفته است و از ظروف تزئینی سفالی و فلزات تیره رنگ و وسایل چوبی استفاده شده است.

باورهای مردم ساکن استوا را منعکس می کند

سبک طراحی ساحلی استوایی که باورهای مردم ساکن استوا را منعکس می کند. در این سبک از درختان ساج طبیعی و تزئینات و لوازم دریایی استفاده شده است.

در همه ی سبک های طراحی ساحلی از رنگ های سفید و اقیانوسی به کار رفته است و به دلیل استفاده از پنجره های بزرگ نور بسیاری به این فضا وارد می شود.

طراحی داخلی به سبک ساحلی بسیار لوکس است و شادی و نشاط را به افراد ساکن در این فضا القا می کند. استفاده از در و پنجره های بزرگ و شیشه ای باعث ورود نور زیادی به این محیط شده و به نوعی باعث ادغام فضای بیرون و درون در این سبک می شود.

هر چیزی که تداعی کننده هوای مطبوع تابستان باشد، در این سبک از طراحی دیده می شود. ترکیبی از رنگ های فیروزه ای، سبز، سفید، رنگ شنی (بژ)، کرم و زرد کم رنگ باعث ایجاد شور نشاط در این سبک از طراحی می شود.

مقایسه سبک طراحی داخلی هندی و مراکشی

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص مقایسه سبک طراحی داخلی هندی و مراکشی خواهیم پرداخت.

سبک طراحی داخلی مراکشی و هندی بسیار به یک دیگر نزدیک هستند، اما تفاوت های محسوسی نیز در آن ها دیده می شود. در سبک طراحی مراکشی اجزا و وسایل عجیب و غریب زیادی وجود دارد. با استفاده از این سبک می توانید تلفیقی از سبک های دکوراسیون را در منزل خود داشته باشید. این سبک از طراحی تحت تاثیر طراحی داخلی به سبک عربی ایجاد شده است.

در این سبک از طراحی از رنگ های پر انرژی و شاد استفاده می شود. سقف ها در این نوع از طراحی دارای قوس ها و انحناهای زیبایی هستند و اشکال هندسی زیبایی در این سبک از طراحی استفاده شده است.

رنگ های صورتی کم رنگ سفید و کرم

رنگ های صورتی کم رنگ سفید و کرم در این سبک از دکوراسیون بسیار کاربرد دارد و رنگ های پر انرژی و درخشان مانند قرمز و نارنجی در این سبک از طراحی انرژی و نشاط را به محیط اضافه می کند.

در این سبک از مبلمان منبت کاری شده با روکش مخمل استفاده می شود. استفاده از فانوس و ظروف سنگی و وسایل و تزئینات فلزی و چوبی و صنایع دستی مراکشی در این سبک از دکوراسیون به خوبی مشهود است.

در دکوراسیون هندی نیز مانند دکوراسیون مراکشی از رنگ های پر انرژی و خاص استفاده می شود. در این سبک از رنگ های تند و پر انرژی مانند قرمز و نارنجی در کنار رنگ هایی مانند سبز یشمی و بنفش تیره استفاده می شود.

رنگ های صورتی کم رنگ سفید و کرم
رنگ های صورتی کم رنگ سفید و کرم

افزودن رنگ نقره ای و طلایی در جزئیات می تواند این تند بودن رنگ ها را به خوبی کنترل کند. در این سبک از طراحی انواع صنایع دستی و پارچه های چهل تکه و مبلمان و وسایل چوبی نمای خاصی را
ایجاد می کند.

معرفی چند سبک خاص از دکوراسیون

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص چند سبک خاص از دکوراسیون خواهیم پرداخت.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی که با ایجاد یک فضای دلنشین در ایجاد یک ظرافت و سادگی ناب محبوبیت خاصی دارد. این سبک از طراحی فاقد هر گونه تجمل گرایی است و بدون این که از تزئینات لوکس استفاده شود، می تواند زیبایی یک دکوراسیون لوکس را داشته باشد. وسایل و تجهیزات همگی به رنگ روشن هستند.

در سبک دکوراسیون بوهمین در واقع همه چیز طبق سلیقه و نظر شما پیش می رود. تنوع رنگ ها و شلوغی و نداشتن قاعده و قانون خاص از ویژگی های بارز این سبک است.

سبک طراحی انتقالی که بین سبک طراحی مدرن و سنتی یک تعادل خاص را ایجاد می کند

سبک طراحی انتقالی که بین سبک طراحی مدرن و سنتی یک تعادل خاص را ایجاد می کند. استفاده از رنگ های خنثی و در کنار آن رنگ های طلایی و استفاده از وسایل و تزئینات شیشه ای در این سبک از طراحی دکوراسیون زیبایی خاصی را به محیط می بخشد.

سبک طراحی کهنه شیک را می توان یک سبک طراحی زنانه تلقی کرد، چرا که همه ی جزئیاتی که یک زن به آن علاقه دارد، در این سبک از طراحی القا شده است. رنگ های خنثی و چیدمان خاص این سبک از دکوراسیون به سبک دکوراسیون فرانسوی و عاشقانه شباهت زیادی دارد.

سبک طراحی هالیوودی که از سبک های شیک و گران قیمت محسوب می شود. سبک طراحی دکوراسیون هالیوودی جزء سبک هایی است که مورد علاقه ی افراد جسور است. رنگ های گرم مانند قرمز و فیروزه ای جایگاه خاصی در این سبک از طراحی دارند. عتیقه جات را می توان جزء جدا نشدنی از این سبک از طراحی دکوراسیون به حساب آورد.

سبک طراحی انتقالی که بین سبک طراحی مدرن و سنتی یک تعادل خاص را ایجاد می کند
سبک طراحی انتقالی که بین سبک طراحی مدرن و سنتی یک تعادل خاص را ایجاد می کند

سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی به چه صورت است

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی خواهیم پرداخت.

با استفاده از این سبک از طراحی می توانید احساس عاشقانه و شجاعت قهرمانانه را به محیط زندگی خود اضافه کنید. این سبک از طراحی پیچیدگی خاصی دارد و هزینه زیادی را بر مشتری اعمال می کند و از این نظر یکی از سبک های طراحی داخلی لوکس محسوب می شود.

جنس پارچه ی مبل و پرده هادر این سبک از مخمل و اغلب به رنگ های روشن است. ظروف تزئینی فرانسوی مهم ترین بخش در این سبک از طراحی داخلی هستند.

رنگ های روشن و مات

رنگ های روشن و مات در این سبک بیش ترین بخش از رنگ پردازی را به خود اختصاص می دهند. سبک طراحی داخلی فرانسوی سر تا سر ظرافت است و خبری از روحیه ی جسورانه در این سبک از طراحی نیست.

گچ بری ها به صورت گل و بوته، استفاده زیاد از کاغذ دیواری، استفاده از پوشش های گران قیمت برای پوشاندن کف، قالیچه های کوچک دست باف و مجسمه های شیشه ای و کریستال باعث می شوند، این سبک از دکوراسیون جزء دکوراسیون های هزینه بر محسوب شود. تزئینات سقف از دکوراسیون فرانسوی به سایر سبک های طراحی دکوراسیون وارد شده است.

شیک ترین سبک تزئین اتاق خواب در این سبک از طراحی مشاهده می شود. تخت دارای سایه بان و پرده هایی است که با تور و گل دوزی تزئین شده است. نور پردازی در این سبک از طراحی بسیار اهمیت دارد.

ویژگی های سبک طراحی داخلی گوتیک

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص ویژگی های سبک طراحی داخلی گوتیک خواهیم پرداخت.

در واقع این سبک از طراحی دکوراسیون را می توان یک شاهکار هنری به حساب آورد. در نگاه اول با ورود به این فضا نوعی از حس ترس در فرد القا می شود، از این جهت برای افراد قدرت طلب سبک مناسبی است. در این سبک نور جایگاه کمی دارد و بیش تر سعی شده فضاهایی تاریک ایجاد شود.

دیوارهای عمودی و پنجره های بلند مهم ترین ویژگی مشخص در این سبک از طراحی هستند. وسایل و لوازم مورد استفاده در این سبک بسیار محکم و به رنگ تیره هستند و از پارچه های ضخیم و تیره رنگ برای این سبک از طراحی استفاده می شود و جنس پارچه ها معمولا از ساتن مخمل است.

تلفیق با سبک های دیگر

این سبک در صورتی که با سبک های دیگر تلفیق شده باشد، زیبایی منحصر به فردی را ایجاد می کند. رنگ های قرمز، بنفش تیره، سیاه و سفید، سبز تیره، قهوه ای، طلایی و زمردی رنگ های به کار ببرده شده در سبک طراحی گوتیک هستند.

سبک طراحی گوستیک برای اولین بار در کلیساها به کار برده شد و از این جهت است که سبک طراحی کلیسایی نامیده می شود و علی رغم این که زمان زیادی از پیدایش این سبک از طراحی می گذرد، همچنان در اروپا افراد زیادی به این سبک از طراحی علاقه نشان می دهند.

برای این که این سبک از طراحی را در منزل خود اجرا کنید، به فضای زیادی نیاز دارید و این سبک از طراحی در فضاهای کوچک قابل اجرا نمی باشد، چرا که استفاده از رنگ های تیره در این سبک فضاهای کوچک را دل گیر می کند. در دوره ی رونسانس از این سبک از طراحی داخلی برای طراحی کلیسا استفاده می شده است.

تلفیق با سبک های دیگر
تلفیق با سبک های دیگر

سبک طراحی داخلی باروک به چه صورت است

سبک طراحی با شکوه باروک از ایتالیا سر چشمه گرفته است و دارای تزئینات زیاد و منحصر به فردی است. این سبک از طراحی از ساختار خاصی تبعیت نمی کند. سبک طراحی باروک بر پایه احساس پیش می رود و از عقل تبعیت نمی کند و احساس را بر عقل مقدم می داند.

سبک باروک به نوعی طرح های داراماتیک را منعکس می کند. این سبک از طراحی دکوراسیون به سبک طراحی کلاسیک شباهت زیادی دارد. با گسترش تجارت در قرن 17 و 18 مواد اولیه ی جدیدی وارد بازار شد و استفاده از این مواد اولیه در دکوراسیون شکل جدید به دکوراسیون کلاسیک اروپایی بخشید و سبک جدیدی به نام باروک ایجاد شد.

سبک طراحی باروک از دسته طراحی های لوکس و گران قیمت محسوب می شود

سبک طراحی باروک از دسته طراحی های لوکس و گران قیمت محسوب می شود و حس زیبایی با شکوهی را به ساختمان های آن زمان می داد. این سبک از طراحی دکوراسیون به سبک طراحی مدرن بسیار نزدیک شده است.رنگ هایی مثل آبی لاجروردی و قرمز و سبز زمردی جلوه ی زیبایی به دکوراسیون سبک باروک می بخشند.

استفاده از رنگ های خنثی مثل خاکستری و سفید و سیاه در این سبک از طراحی غالب هستند و رنگ طلایی مهم ترین مشخصه ی این سبک از طراحی است.

در این سبک از طراحی مبلمان و پرده ها با رنگ و تزئینات خاص خود فضایی لوکس را ایجاد می کنند و در اولین برخورد حس ثروت را برای بیننده تداعی می کند. تزئینات استفاده شده در این سبک از طراحی باعث منحصر به فرد بودن آن می شود.

سبک طراحی باروک از دسته طراحی های لوکس و گران قیمت محسوب می شود
سبک طراحی باروک از دسته طراحی های لوکس و گران قیمت محسوب می شود

چه عواملی بر هزینه ی طراحی دکوراسیون موثر هستند

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص عوامل موثر بر هزینه ی طراحی دکوراسیون خواهیم پرداخت.

هزینه ی طراحی داخلی باید به گونه ای باشد که رضایت مشتری را جلب کند و از طرف دیگر عادلانه باشد. روش های مختلفی برای تعیین هزینه ی طراحی داخلی وجود دارد و هر طراح بسته به انتخاب خود به نحوی دستمزد خود را تعیین می کند. برای تعیین هزینه ی طراحی داخلی می توان این هزینه را به صورت متری تخمین زد.

در هر سبک از طراحی بسته به میزان زمانی که برای آن صرف می شود، هزینه ی متفاوتی رقم زده می شود. در روشی دیگر می توان این هزینه را به صورت در صدی از هزینه ی صرف شده برای خرید مواد اولیه حساب کرد. این در صد محاسبه شده به صورت توافقی بین مشتری و طراح تعیین می شود.

در روش دیگر دستمزد طراحی به صورت یک هزینه ی از پیش تعیین شده در قرار داد نوشته می شود و به متراژ و سبک طراحی و زمان صرف شده بستگی ندارد و تنها به صورت اختیاری تعیین می شود.

می توان دستمزد طراح را به صورت ساعتی محاسبه کرد. در این روش از محاسبه هزینه طراحی بر حسب این که طراح تا چه حد زمان صرف کرده است، دستمزد به او پرداخت می شود. برای پروژه های بزرگ این روش از محاسبه ی هزینه ی طراحی پاسخگو نیست.

آخرین روش از محاسبه هزینه ی طراحی بر حسب متراژ پروژه ی طراحی است، این روش بیش تر برای پروژه های بزرگ کاربرد دارد و عواملی مختلف در پروژه می تواند روی این دستمزد تاثیر بگذارد.

چه عواملی بر هزینه ی طراحی دکوراسیون موثر هستند
چه عواملی بر هزینه ی طراحی دکوراسیون موثر هستند

ویژگی های طراحی داخلی متمایز

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص ویژگی های طراحی داخلی متمایز خواهیم پرداخت.

برای این که یک طراحی متمایز در محل زندگی خود داشته باشید، باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. اولین نکته برای داشتن یک طراحی دکوراسیون متمایز و متفاوت مراجعه کردن به طراحان با تجربه و به روز در این زمینه است.

یک طراح خوب از این مسئله اطلاع دارد که چه فضایی برای چه محیطی مناسب است و برای مثال برای فضاهای محدود باید یک سبک طراحی ساده را اجرا کرد و برای فضاهای بزرگ تر باید سبکی از طراحی که تزئینات بیش تری دارد، را استفاده کرد.

انتخاب طراح و سبک طراحی بسیار اهمیت دارد

برای این که یک فضای متعادل و متوازن در محیط زندگی خود داشته باشید، انتخاب طراح و سبک طراحی بسیار اهمیت دارد، با مراجعه به سایت ایران آرک به بهترین و مجهزترین سایت در زمینه معرفی طراح و سبک های طراحی دکوراسیون داخلی دسترسی پیدا خواهید کرد.

علاوه بر این رعایت نکاتی مانند اتحاد و هم بستگی بین اجزا، ریتم و موازنه، سایه روشن ها، ترکیب رنگ ها و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در طراحی، رعایت تناسب بین اجزا و خلاقیت طراح نقش مهمی در ایجاد یک طراحی منحصر به فرد دارد.

هزینه ای که قرار است، برای طراحی دکوراسیون داخلی صرف کنید، بسیار در این که این طراحی به چه صورت از آب در بیاید نقش دارد، اما با رعایت نکات خاصی که هزینه ی زیادی به دنبال ندارد، می توانید به طراحی دکوراسیون محیط زندگی خود جلوه های بصری زیبایی را اضافه کنید.

انتخاب طراح و سبک طراحی بسیار اهمیت دارد
انتخاب طراح و سبک طراحی بسیار اهمیت دارد

تاثیر روانی طراحی داخلی بر روحیه ی افراد مختلف

در بخش دیگری از نوشتار بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج به بیان مطالبی در خصوص تاثیر روانی طراحی داخلی بر روحیه ی افراد مختلف خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی با رعایت نکاتی مانند ترکیب رنگ ها و چیدمان اشیا تاثیر زیادی بر روحیه ی افراد ساکن در این محیط می گذارد، به گونه ای که با استفاده از روانشناسی رنگ ها می توان برای بهبود نوع خاصی از ویژگی روانی بهره گرفت.

همانطور که می دانید خانم های خانه دار و کودکان زمان زیادی را در خانه صرف می کنند و از این جهت دکوراسیون محیط داخل خانه می تواند تاثیر زیادی بر روح و روان آن ها داشته باشد.

رنگ ها حتی روی میزان تحرک کودکان نقش مهمی دارند

رنگ ها حتی روی میزان تحرک کودکان نقش مهمی دارند، به گونه ای که کودکان کم تحرک با رنگ های تند مثل بنفش و قرمز و نارنجی تحرک بیش تری پیدا می کنند و کودکان پر تحرک با به کار بردن رنگ های ملایم مثل آبی و سبز و بنفش روشن تحرک کم تری خواهند داشت.

بهتر است، در طراحی دکوراسیون داخلی از چند رنگ استفاده شود. اشکال هندسی و میزان نور طبیعی وارد شده به محیط نیز نقش مهمی در روحیه افراد دارند.

توجه به این نکته ضروری است که تعادل و توازن بین چیدمان وسایل و ترکیب مناسب رنگ ها و رعایت اصول روانشناسی در ترکیب کردن رنگ ها با یک دیگر نیازمند تخصص و مهارت خاصی است که این مهارت و تخصص تنها در اختیار یک طراح دکوراسیون خوب و با تجربه است.

سایت ایران آرک با معرفی بهترین و با تجربه ترین طراحان داخلی کمک زیادی به ایجاد یک فضای آرام بخش و صمیمی در محل سکونت یا محل کار شما خواهد شد.

رنگ ها حتی روی میزان تحرک کودکان نقش مهمی دارند
رنگ ها حتی روی میزان تحرک کودکان نقش مهمی دارند

چند روش ساده برای تغییر دکوراسیون

علی رغم این که سبک طراحی دکوراسیون نقش مهمی در ایجاد یک فضای دلچسب دارد، اما می توانید با رعایت نکاتی ساده زیبایی دکوراسیون منزل خود را دو چندان کنید.

با استفاده از برگ های پاییزی و یک اسپری طلایی یا مسی می توانید از این برگ های رنگ شده برای زیبایی محیط اطراف خود استفاده کنید.

اختصاص دادن بخشی از دیوار پذیرایی برای عکس های خانوادگی، می توانید با انتخاب سایز های مختلف برای قاب ها یک قالب زیبا را ایجاد کنید و با استفاده از نور پردای مناسب زیبایی این بخش از پذیرایی را دو چندان کنید.

با استفاده از یک قلمو و مقداری رنگ طرحی خاص را روی دیوار پیاده کنید. با این کار می توانید به دیوار روح تازه ای ببخشید. با استفاده از تکنیک باز سازی اشیا قدیمی می توانید این وسایل را به بخشی از دکوراسیون منزل خود تبدیل کنید.

فضای کوچک محیط زندگی

در صورتی که محیط زندگی شما دارای فضای کوچکی است، می توانید از یک آیینه ی بزرگ استفاده کنید تا فضای بزرگ تر به نظر بیاید. علاوه بر این با انتخاب رنگ مناسب برای پوشش دادن دیوار ها علی رغم این که هزینه ی زیادی را صرف نکرده اید، می توانید تغییر زیادی را در دکوراسیون ایجاد کنید.

تغییر چیدمان می تواند تا حد زیادی محیط را از یک نواختی خارج کند بنابر این چند وقت یک بار چیدمان محیط زندگی خود را تغییر دهید. افزودن گل های آپارتمانی علاوه بر این که زیبایی و طراوت را به محیط زندگی شما اضافه می کنند، می توانند باعث تصفیه هوای خانه شوند.

فضای کوچک محیط زندگی
فضای کوچک محیط زندگی

چند روش ساده و کم خرج برا ی طراحی داخلی

با جا به جا کردن وسایل می توانید تغییراتی را در محیط زندگی خود ایجاد کنید که این تغییرا هیچ گونه هزینه ای را به دنبال ندارند.

می توانید برای این که هزینه ی کم تری صرف کنید، از ارزان فروشی ها وسایل تزئینی تهیه کنید و به دکوراسیون خود اضافه کنید. علاوه بر این می توانید با یک نور پردازی مناسب جلوه های بصری زیادی را به محیط خانه ی خود اضافه کنید.

استفاده از کوسن های رنگی

استفاده از کوسن های رنگی کوچک علاوه بر این که هزینه ی زیادی را به همراه ندارد، می تواند باعث تغییر زیادی در دکوراسیون منزل شما شود. برای این که ظاهری زیبا برای قفسه ها ایجاد کنید، می توانید پشت آن ها کاغذ دیواری بچسبانید. افزودن چند شمع به دکوراسیون خانه می تواند یک فضای زیبا را ایجاد کند.

با اضافه کردن روکش برای مبلمان و صندلی ها می توانید، بدون این که هزینه ی زیادی را صرف کنید، تغییر زیادی را ایجاد کنید. استفاده از بر چسب های دکوراتیو می تواند، علاوه بر این که هزینه ی زیادی به دنبال ندارد، تغییرات زیادی را در دکوراسیون ایجاد کند.

اضافه کردن دسته گل و سبد می تواند تا حد زیادی به زیبایی منزل شما کمک کند. با نصب ساعت هایی که خراب هستند، روی دیوار یا استفاده از پولک برای تزئین وسایل تکراری یا بشقاب های قدیمی می توانید تغییر زیادی را حس کنید. همه ی این روش ها اگر چه هزینه ی زیادی را به دنبال ندارد، می تواند تغییرات زیادی را دکوراسیون ایجاد کند.

استفاده از کوسن های رنگی
استفاده از کوسن های رنگی

کدام قسمت های طراحی دکوراسیون داخلی هزینه ی بیش تری به همراه دارد

بسته به این که برای دکوراسیون داخلی منزل و محل کار خود چه مواد اولیه و متریالی استفاده کنید، این طراحی می تواند هزینه ی طراحی را کم زیاد کنید.

وسایل و تجهیزاتی که برای خانه خریداری می کنید، بسته به این که چه قیمتی داشته باشند، می توانند هزینه های مختلفی را برای دکوراسیون محل کار یا محل زندگی شما رقم بزنند.

در سال های اخیر به علت تورم و افزایش هزینه ها و افزاش قیمت مواد و متریال به کار برده شده در طراحی، هزینه های طراحی داخلی افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این تحریم اقتصادی با وارد نشدن مواد اولیه باعث گران شدن وسایل و تزئینات شده است و از این جهت باعث بالا رفتن هزینه های طراحی داخلی شده است.

تغییر دکوراسیون هزینه زیادی را برای فرد ایجاد نمی کند

تغییر دکوراسیون هزینه زیادی را برای فرد ایجاد نمی کند، اما تغییر دادن پوشش کف و دیوار ها با هزینه های زیادی همراه است.

علاوه بر این خرید تزئینات گران قیمت برای دکوراسیون می تواند هزینه ی طراحی داخلی را افزایش دهد. انتخاب سبک های مختلف طراحی به علت استفاده از مواد اولیه ی مختلف می تواند هزینه های مختلفی را رقم بزند.

برای مثال سبک طراحی مینیمال و ساده هزینه ی زیادی را به دنبال ندارد، اما سبک های کلاسیک و اروپایی می تواند هزینه های زیادی را به دنبال داشته باشد.

دستمزد طراحان مختلف بسته به میزان سواد و تخصص و تجربه می توان تفاوت های زیادی داشته باشد. فراموش نکنید در صورتی که برای کاهش هزینه ی طراحی از طراحانی که تجربه ی کافی ندارند، استفاده کنید، در واقع هزینه و زمان خود را هدر داده اید.

تغییر دکوراسیون هزینه زیادی را برای فرد ایجاد نمی کند
تغییر دکوراسیون هزینه زیادی را برای فرد ایجاد نمی کند

بهترین و معتبرترین سایت داخلی برای مشاوره در زمینه ی طراحی داخلی

برای مشاوره در زمینه ی طراحی داخلی و معرفی طراحان با تجربه و متخصص سایت ایران آرک می تواند کمک زیادی به شما بکند. طراحان دکوراسیون و نمونه کار های آن ها در سایت ایران آرک این امکان را ایجاد کرده است تا فرد در زمان کوتاهی با طراحان زیاد و نمونه کارهای آن ها آشنا شود.

برای این که از یک نواختی محیط اطرافتان رها شوید، یک تغییر دکوراسیون می تواند کمک زیادی به شما کند. طراحان به خوبی می توانند شما را برای کاهش هزینه ها راهنمایی کنند و از بابت هزینه ای که برای مشاوره یا امور اجرایی طراحی داخلی صرف می کنید، نباید نگران باشید، چرا که این هزینه ها با ایجاد نتیجه ی خوب می تواند برای شما دل پذیر باشد.

در سایت ایران آرک تمامی ویژگی های یک طراح خوب برای شما شرح داده شده است و با اطلاعات کامل در نهایت می توانید یک طراح را برای مشاوره و اجرای طراحی انتخاب کنید. علاوه بر این مشاوران سایت ایران آرک به خوبی می توانند در تمامی مسائل طراحی دکوراسیون داخلی شما را راهنمایی کنند.

برای این که هزینه ی تقریبی هر سبک از طراحی و طراحان مختلف را بدانید مشاوران سایت ایران آرک می توانند به خوبی به شما سرویس بدهند.

بهترین و معتبرترین سایت داخلی برای مشاوره در زمینه ی طراحی داخلی
بهترین و معتبرترین سایت داخلی برای مشاوره در زمینه ی طراحی داخلی

دکوراسیون خانه های آپارتمانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد

با توجه به این که خانه های آپارتمانی فضای کم تری برای زندگی دارند، باید سبک چیدمان و طراحی دکوراسیون در این خانه ها به گونه ای باشد که علاوه بر این که فضای زیادی را اشغال نمی کند باعث شود، این فضا بزرگ تر به نظر برسد.

تنها یک طراح دکوراسیون با تجربه و صاحب فن می داند که چگونه می توان با ایجاد خطای دید حس بزرگ بودن یا کوچک بودن، روشن بودن یا تاریک بودن را چگونه القا کرد.

طراح دکوراسیون می تواند با توجه به روحیات افراد مختلف ساکن در این فضا برای آن ها یک ترکیب زیبا از وسایل و تجهیزات را ایجاد کند که همه ی اعضای ساکن در این فضا به یک رضایت نسبی برسند.

طراح داخلی با درک سه بعدی

طراح داخلی با درک سه بعدی و استفاده از نرم افزارهای سه بعدی طراحی داخلی می تواند یک نمای کلی از طرح را در اختیار شما قرار دهد تا قبل از اجرای پروژه در مورد اجرای آن تصمیم نهایی را بگیرید.

طراحی پلان مناسب قبل از هر چیز برای تقسیم بندی مناسب باید توسط مهندس نقشه کشی به خوبی انجام گرفته باشد و در صورتی که فضا ها در این پلان به خوبی تقسیم نشده باشند، طراحی دکوراسیون نمی تواند نتیجه نهایی خوبی را به دنبال داشته باشد.

انتخاب تزئینات و وسایل برای دکوراسیون خانه های آپارتمانی اهمیت زیادی دارد. وسایل و تزئیناتی که فضای زیادی را اشغال می کنند، برای این مکان مناسب نیستند.

ترکیب رنگ های خنثی می تواند باعث شود، فضا بزرگ تر به نظر برسد، اما برای این که یک نواختی ایجاد نشود، می توان از رنگ های گرم در وسایل و تزئینات کوچک می تواند یکنواختی را از محیط دور کند. علاوه بر این استفاده از صنایع دستی می تواند تنوع خاصی را به دکوراسیون شما اضافه کند.

طراح داخلی با درک سه بعدی
طراح داخلی با درک سه بعدی

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی منزل

معمولا کلمه ی طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی در جای اشتباه به کار می روند. لازم است، بدانید این دو کلمه معانی مختلفی را برای دکوراسیون تداعی می کنند.

دکوراسیون داخلی عبارت است، از سبک چیدن وسایل و تزئینات خانه و طراحی داخلی در واقع مربوط به طراحی ساختمان است و به تقسیم بندی پلان ها بستگی دارد.

در واقع طراحی داخلی یک فضا و تقسیم بندی استاندارد را در اختیار شما قرار می دهد و چیدمان و دکوراسیون همگی امری سلیقه ای هستند که به سبک های مختلفی می توانند طراحی شوند.

هر کدام از سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی می تواند باعث ایجاد حس و حال خاصی در آن محیط شود، بسته به این که طراحی پلان و فضا به چه صورت باشد، می توان دکوراسیون وچیدمان مناسب را برای آن اجرا کرد.

پوشاندن عیب های ساختمان

انتخاب دکوراسیون مناسب نقش مهمی در پوشاندن عیب های ساختمان دارد. داشتن یک دکوراسیون خوب و مناسب با فضا و روحیات افراد ساکن در این فضا بدون مشاوره گرفتن از یک طراح دکوراسیون با تجربه امکان پذیر نیست.

طراح دکوراسیون بسته به هزینه ای که قصد دارید، صرف کنید، تغییراتی را در دکوراسیون ایجاد می کند، اما می توانید با مشاوره گرفتن از طراح دکوراسیون حتی بدون این که وسایل جدیدی را خریداری کنید، با جا به جایی وسایل تغییرات لازم را ایجاد کنید.

سبک های مختلف طراحی هزینه های مختلفی را به همراه دارند، در نظر داشته باشید، برای این که هزینه را کاهش دهید، می توانید از طراح داخلی در این زمینه مشورت بگیرید.

پوشاندن عیب های ساختمان
پوشاندن عیب های ساختمان

ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی خوب

یک طراح دکوراسیون خوب علاوه بر تخصص و مهارت باید دارای خلاقیت زیادی باشد و در عین انجام کارهای اجرایی با استفاده از خلاقیت خود یک دکوراسیون منحصر به فرد را خلق کند. فردی که به این شغل وارد می شود، باید دارای روحیه شادی باشد و انتقاد پذیر باشد تا بتواند از نظرات در راستای بهتر شدن کار خود استفاده کند.

یک طراح دکوراسیون خوب باید دارای فن بیان خوبی باشد و بتواند رضایت مشتری را به خوبی جلب کند. علاوه بر این باید در مرحله ی اجرایی سرعت عمل بالایی داشته باشد و زمان زیادی را صرف نکند.

یک طراح دکوراسیون باید بتواند از کم ترین فضا و متریال بیش ترین بهره را ببرد و هزینه ای که در اختیار او قرار گرفته است، را به خوبی مدیریت کند. در واقع برای مبلغی که به او سپرده شده است، برنامه ریزی کند و پول و هزینه ای که به او سپرده شده است، را با آگاهی خرج کند.

در صورتی که یک طرح از دکوراسیون برای محیطی مناسب نبود باید با آگاهی کامل کارفرما را قانع کند که چه سبکی برای این کار مناسب تر است. داشتن صداقت مهم ترین بخش از هر شغلی است که طراحان دکوراسیون نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

روحیه کار گروهی مهم ترین ویژگی است که افرادی که به این شغل وارد می شوند باید داشته باشند. علاوه بر این یک طراح دکوراسیون خوب باید مدیریت بالایی داشته باشد و بتواند پروژه های سنگین را نیز مدیریت کند.

ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی خوب
ویژگی های یک طراح دکوراسیون داخلی خوب

هزینه ی طراحی داخلی ساختمان

در تخمین هزینه های طراحی داخلی دکوراسیون تمامی مبلغ ها به صورت حدودی تعیین می شوند و بر حسب زمانی که صرف طراحی و مراحل اجرایی می شود، این هزینه به صورت تخمینی محاسبه می شود.

در صورتی که قصد دارید، خرید مواد اولیه را نیز به عهده ی طراح دکوراسیون بگذارید، دستمزد طراحی و اجرا به صورت در صدی از این هزینه محاسبه می شود که این در صد باید در قرار دادی که بین طراح و شما تنظیم می شود، ذکر شده باشد.

بسته به این که در چه شهرستان و شهری اقامت داشته باشید، هزینه ها متفاوت است. باید توجه کنید که تمام موارد باید به صورت دقیق در قرار داد ذکر شده باشد.

در صورتی که فضایی که قرار است، طراحی شود، کوچک باشد، هزینه ی طراحی به صورت ساعتی تخمین زده می شود، اما در پروژه هایی که متراژ بنا بالاست این هزینه بر حسب متراژ تخمین زده می شود.

جنس موادی که برای ساخت دکوراسیون از آن استفاده می شود، نقش مهمی در هزینه ها دارد. توجه کنید که هیچ گاه برای کاهش هزینه ها از مواد اولیه ی بی کیفیت استفاده نکنید.

بسته به این که چه سبکی از طراحی را مد نظر داشته باشید و از چه تزئیناتی استفاده کنید، این هزینه ها متفاوت است.

طراح دکوراسیون باید در نظر داشته باشد که مشتری هزینه ای را برای کار طراحی دکوراسیون صرف کرده است، بنابر این طراح باید تمام تلاش خود را بکند تا یک طراحی قابل قبول را ارائه دهد.

هزینه ی طراحی داخلی ساختمان
هزینه ی طراحی داخلی ساختمان

اهمیت رنگ و نورپردازی دکوراسیون

در حوزه ی روانشناسی رنگ ها تاثیر زیادی بر روحیه ی افراد دارند و نباید از این تاثیر غافل شد. نور پردازی می تواند جایگزین خوبی برای تغییر فضا باشد، به این منظور لامپ ها و چراغ های زیبایی برای این کار طراحی شده است و در دکوراسیون داخلی از آن ها می توان به خوبی استفاده کرد.

کم بودن نور محیط می تواند باعث شود، فضای خانه کوچک تر از حد معمول دیده شود. از این جهت است که برای طراحی دکوراسیون در مکان های بزرگ تر می توان از رنگ های تیره و نور کم استفاده کرد، اما در فضا های کوچک تر باید از رنگ های خنثی و نور پردازی زیاد و طبیعی استفاده کرد.

با نور پردازی و ترکیب صحیح رنگ ها است که فضای خانه روح پیدا می کند. رنگ های مختلف با نورپردازی می توانند درخشش و جلوه ی بیش تری را ایجاد کنند.

ترکیب رنگ ها و تلفیق آن ها می تواند نقش مهمی در ایجاد یک دکوراسیون زیبا داشته باشد. رنگ های مختلف به نوعی می توانند با هم دیگر مکمل باشند، برای این که بتوانید رنگ های مکمل را به خوبی انتخاب کنید، می توانید از قوانین ترکیب رنگ ها استفاده کنید.

در صورتی که دو رنگ ترکیب شده با هم رنگ خاکستری تولید کنند، می توان گفت این دو رنگ مکمل یک دیگر هستند و با قرار گرفتن در کنار یک دیگر می توانند ترکیب خوبی را ایجاد کنند.

علاوه بر این با مخلوط کردن رنگ های اصلی می توانید رنگ های فرعی را به دست بیاورید. از این خاصیت ترکیبی رنگ ها و ایجاد رنگ های تازه می توان در طراحی دکوراسیون استفاده کرد.

اهمیت رنگ و نورپردازی دکوراسیون
اهمیت رنگ و نورپردازی دکوراسیون

عوامل موثر بر هزینه طراحی داخلی دکوراسیون

نیازی نیست، برای طراحی دکوراسیون خانه ی خود هزینه زیادی را صرف کنید، بلکه با مشاوره گرفتن از یک طراح با تجربه می توانید، بدون این که هزینه زیادی صرف کنید، به دکوراسیون دلخواه خود برسید. عوامل مختلفی روی هزینه ی دکوراسیون داخلی تاثیر دارند.

مهم ترین این عوامل سبک طراحی است که قصد دارید، روی دکوراسیون خود اجرا کنید. اضافه کردن وسایل و تزئینات لوکس می تواند هزینه ی طراحی را افزایش دهد، اما اضافه کردن تزئینات ساده علاوه بر این که هزینه ای به دنبال ندارد، امکان ایجاد تنوع را نیز به وجود می آورند.

در مجموع تعرفه ی ثابتی برای این هزینه ها وجود ندارد. در هر حال برای داشتن یک دکوراسیون ایده آل باید طراحی دکوراسیون خود را به یک طراح حرفه ای بسپارید. در هر حال هر قدر هزینه کنید، در نهایت بر کیفیت کار طراحی اضافه کرده اید. با مراجعه به سایت ایران آرک می توانید طراحان داخلی و هزینه های لازم برای طراحی را به صورت حدودی محاسبه کنید.

استفاده از افراد ماهر و با تجربه در تمامی مراحل اجرایی طراحی داخلی را نباید نادیده بگیرید و به هیچ عنوان از آن غافل نشوید. ممکن است، افراد سود جو در این بین با استفاده از مواد بی کیفیت هزینه های طراحی را کاهش دهند، اما در نهایت شما پس از مدتی به بازسازی نیاز پیدا می کنید و برای بازسازی باید هزینه ی بیش تری را صرف کنید.

عوامل موثر بر هزینه طراحی داخلی دکوراسیون
عوامل موثر بر هزینه طراحی داخلی دکوراسیون

معرفی برنامه های کاربردی برای طراحی دکوراسیون داخلی

با پیشرفت تکنولوژی از این امکان برای طراحی داخلی خانه ها نیز استفاده شده است. برای این که یک طراح بتواند نمای کلی از دکوراسیونی که در ذهن دارد، را به مشتری بفهماند می تواند از این نرم افزار ها استفاده کند.

در این قسمت چند برنامه ی کاربردی را به شما معرفی خواهیم کرد؛ یکی از این برنامه ها برنامه کالر اسنپ است که کار کردن با این برنامه به راحتی قابل انجام است و طراح می تواند طرح ذهنی خود را به خوبی در این برنامه پیاده کند و به مشتری نشان دهد.

نرم افزارهایی که به صورت دیتا بیس هستند، نیز با ارائه نمونه کارهای طراحی داخلی و خارجی می توانند، شما را در انتخاب دکوراسیون مورد نظرتان قبل از اجرا کمک کنند، علاوه بر این این برنامه ها امکان آپلود کردن نمونه کارهای شمارا نیز دارند.

نرم افزارهایی مانند هوم دیزاین یک برنامه ی کاربردی حرفه ای است که یادگیری آن برای هر طراح دکوراسیون الزامی است. در این برنامه نمایی سه بعدی از فضای داخل ساختمان در دسترس دارید که می توانید اجزا و وسایل را به خوبی در این محیط قرار دهید و یک وضعیت ملموس را برای مشتری ایجاد کنید.

برنامه ی چیدمان یک برنامه کاربردی است که با استفاده از آن می توانید از وسایل منزل خود عکس بگیرید و با جا به جا کردن وسایل یه ترکیب خوب از اشیا و وسایل را به دست آورید، بدون این که زمان زیادی را صرف جا به جا کردن لوازم منزل خود بکنید.

معرفی برنامه های کاربردی برای طراحی دکوراسیون داخلی
معرفی برنامه های کاربردی برای طراحی دکوراسیون داخلی

انتخاب دکوراسیون مناسب

انتخاب دکوراسیون مناسب برای محل کار و محل زندگی از اهمیت بالایی برخودار است، چرا که دکوراسیون و سبک چیدن اجزا و سایل می تواند تاثیر زیادی در روحیه افرادی که در این محل کار یا زندگی می کنند، داشته باشد.

انتخاب دکوراسیون مناسب
انتخاب دکوراسیون مناسب

امروزه تاثیر روانی دکوراسیون و رنگ ها و چیدمان به خوبی واضح و مشخص است. علاوه بر این می توان برای بهبود روحیات افراد از این تاثیر استفاده کرد. سبک های مختلفی از طراحی داخلی به مرور زمان برای سازگار شدن با سلیقه های مختلف ایجاد شده است.

هر کدام از این سبک ها معنا و کاربرد ویژه ای دارد و حس و حال خاصی را تداعی می کند. سایت ایران آرک این امکان را ایجاد کرده است که بتوانید از طراحان داخلی و مشاوران این سایت برای انتخاب و اجرای یک دکوراسیون خاص استفاده کنید.

طراحی داخلی دکوراسیون بدون تخصص و فن امکان پذیر نیست

مسلما طراحی داخلی دکوراسیون بدون تخصص و فن امکان پذیر نیست، از این جهت سایت ایران آرک امکان دسترسی به بهترین طراحان دکوراسیون را برای شما فراهم آورده است.

عوامل زیادی بر تعیین هزینه ی طراحی دکوراسیون شما نقش دارند؛ سبک طراحی، دستمزد طراح، هزینه مواد اولیه ی لازم برای طراحی داخلی و… همگی عواملی هستند که روی این هزینه تاثیر می گذارند. معمولا دستمزد طراح به صورت در صدی از مواد اولیه مصرفی برای طراحی داخلی محاسبه می شود. در قرار دادی که بین طراح و مشتری نوشته می شود، میزان دستمزد طراح باید نوشته شود.

در این جا به پایان مقاله ی بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج می رسیم و امیدوار هستیم که مطالب ارائه شده در خصوص بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج برای شما لذت بخش بوده باشند.

طراحی داخلی دکوراسیون بدون تخصص و فن امکان پذیر نیست
طراحی داخلی دکوراسیون بدون تخصص و فن امکان پذیر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *