09124573904

تعرفه طراحی داخلی ساختمان

تعرفه طراحی داخلی ساختمان

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم در مورد تعرفه طراحی داخلی ساختمان و عوامل مؤثر بر هزینه اطلاعاتی را در اختیار شما دوستان عزیز بگذاریم.

دکوراسیون داخلی دانشی همراه با هنر است که با صبر و سلیقه خیلی زیاد آمیخته شده است، قیمت طراحی داخلی با شیوه های گوناگونی از جمله شیوه ساعتی، دستمزد ثابت و. . . حساب و دریافت میشود، طراحی داخلی به صورت مستقیم برای هر قسمت امکان پذیر می باشد، به عنوان مثال شما می توانید تنها در قسمت آشپزخانه تمایل به طراحی داخلی داشته باشید

بنابراین طراحان با دریافت تعرفه طراحی این قسمت خدماتی را ارائه میکنند، نرخ طراح به تبحر با آماتور بودن طراحی که کار محیط شما را به انجام می رساند تفاوت زیادی دارد، وب سایت های مجازی گوناگونی هستند که بدون دریافت وجه و کاملا به شکلی رایگان به مخاطبین خود راهنمایی لازم را ارائه می کنند و احتیاجی به پرداخت وجه مالی برای طراحی دکوراسیون داخلی نمی باشد‌.

اما باید پذیرفت که نمی توان انتظار داشت که بالاترین کیفیت طراحی داخلی را از این نوع وب سایت ها دریافت کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه طراحی داخلی ساختمان پیشنهاد می کنیم تا انتهای این پست ما را همراهی کنید.

همچنین اگر به دنبال معمار داخلی با تجربه و خوش ذوق هستید، با مشاوران ایران آرک تماس بگیرید. ما با معرفی بهترین مهندسان و طراحان در زمینه های مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی شما در خدمتتان هستیم.

همچنین اگر می خواهید  به طور دقیق قیمت هر متر طراحی داخلی را بدانید ، به همین مقاله مراجعه کنید.

طراحی و دکوراسیون داخلی یک امر کاملاً مهارتی

طراحی و دکوراسیون داخلی یک امر کاملاً مهارتی است و در صورتی که طراح یا دکوراتور داخلی سابقه و علم لازم را نداشته باشد، توانایی راضی نگه داشتن مشتری را ندارد، دکوراسیون داخلی ساختمان، طراحی داخلی آشپزخانه، طراحی داخلی منزل و طراحی داخلی اتاق خواب ها یا طراحی داخلی منزل ایرانی باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند و بر اساس سلیقه کارفرما پیاده سازی شوند‌.

داشتن بهترین دکوراسیون داخلی یکی از دغدغه‌های کارفرما است، بیشتر افراد تمایل دارند، طراحی داخلی منزلشان را با استفاده از شیوه‌های ویژه و اولویت‌های خود مدلسازی کنند، در صورتی که برخی از طراحان به سلیقه و نظر صاحب خانه اهمیت زیادی نمی دهند.

طراحی و دکوراسیون داخلی یک امر کاملاً مهارتی
طراحی و دکوراسیون داخلی یک امر کاملاً مهارتی

آیا مبنای محاسبه طراحی دکوراسیون داخلی را می دانید؟

روش محاسبه بر اساس متراژ شیوه مناسبی برای مشخص کردن نرخ طراحی داخلی پروژه های تجاری است، بعضی از مجموعه ها ایجاد روند طراحی و راه اندازی و مدیریت را انجام می‌دهند و قیمت دکوراسیون داخلی بر اساس در اختیار داشتن کامل پروژه از نظر اقتصادی به صرفه می باشد.

محاسبه نرخ طراحی داخلی ساختمان به طور کلی به چهار صورت انجام می‌شود، مورد اول به صورت ساعتی است که اکثرا به مشاور ها پرداخت می شود، زیرا طبق راهنمایی که در مدت زمان مشخصی در اختیار کار فرما قرار می دهند هزینه را تخمین می زنند .

نوع دیگر محاسبه نرخ طراحی به صورت درصدی از نرخ کل پروژه می باشد که با توجه به قراردادها و انجام امور به صورت پیمانکاری، حساب می‌شود.

در شیوه دیگر نرخ طراحی داخلی ساختمان بر اساس مشخص کردن دستمزد ثابت دریافت می‌شود که این شیوه بسیار مناسب است.

 

روش دیگر بر اساس مساحت و متراژ پروژه حساب می‌شود، در این میان دستمزد مدیریت و دستمزد مشاوره باعث ایجاد نوسان در محاسبه نرخ طراحی پایانی خواهند شد.

آیا اطلاعاتی در رابطه با نرخ طراحی داخلی ساختمان دارید؟

نرخ طراحی داخلی ساختمان شامل هزینه ای برای برنامه ریزی و مدیریت بر مدل ها و راه اندازی معماری داخلی و چیدمان می باشد.

قیمت طراحی داخلی مدام در نوسان است و بستگی به عوامل بسیار زیادی دارد، تعرفه طراحی داخلی ساختمان از سوی نظام مهندسی تعیین و اعلام می شود. اما باید دانست که در بسیاری از موارد تعرفه نظام مهندسی مورد توجه طراحان داخلی برای تعیین هزینه مورد نظر نیست.

آیا اطلاعاتی در رابطه با نرخ طراحی داخلی ساختمان دارید؟
آیا اطلاعاتی در رابطه با نرخ طراحی داخلی ساختمان دارید؟

روش محاسبه درصدی نرخ طراحی داخلی ساختمان چگونه است؟

در این شیوه طراحان مصالح و جنس هایی را جهت دکوراسیون داخلی خریداری کرده‌اند. در این صورت درصد خود را بر اساس هزینه و وسایل همراه محاسبه و اخذ می‌کنند، درصد نرخ دکوراسیون داخلی عموماً ۲۰ درصد می باشد، برای مثال اگر پروژه ای ۳۰ میلیون هزینه لازم داشته باشد، نرخ طراحی داخلی ساختمان ۶ میلیون می شود.

روش محاسبه نرخ طراحی داخلی ساختمان بر اساس دستمزد ثابت به چه صورت است؟

شیوه رایج و به صرفه ای که همه هزینه ها شامل: هزینه مصالح، جنس ها و غیره همراه با نرخ طراحی دکوراسیون داخلی را حساب میکند و از مشتری دریافت خواهد کرد، این شیوه بسیار واضح است، چرا که تمامی هزینه ها در آن به صورت شفاف دیده می شوند.

روش محاسبه نرخ طراحی داخلی ساختمان بر اساس دستمزد ثابت به چه صورت است؟
روش محاسبه نرخ طراحی داخلی ساختمان بر اساس دستمزد ثابت به چه صورت است؟

روش محاسبه قیمت طراحی داخلی به صورت ساعتی چگونه انجام میشود؟

شیوه ای مناسب برای سازه های کوچک است، زیرا طراح در ارزیابی دچار سردرگمی نمی‌شود، قیمت طراحی داخلی این روش به صورت ساعتی است، در این روش طراح با کارفرما به توافق رسیده و همراه با بستن قرار داد به صورت ساعتی مبلغی را دریافت می کند.

روش محاسبه قیمت طراحی داخلی به صورت ساعتی چگونه انجام میشود؟
روش محاسبه قیمت طراحی داخلی به صورت ساعتی چگونه انجام میشود؟

روش محاسبه نرخ طراحی داخلی ساختمان بر مبنای مساحت و متراژ چگونه است؟

این شیوه اغلب برای پروژه های تجاری کاربرد دارد و به طور معمول نرخ ثابتی بر مبنای متراژ زیر بنا مشخص و دریافت می‌شود.

در عین حال برای بسیاری از پروژه های مسکونی نیز این امکان وجود دارد که روش محاسبه بر اساس مساحت انتخاب شود. به طور کلی پیشنهاد میکنیم پیش از توافق نهایی با طراح داخلی در مورد نحوه محاسبه دستمزد ایشان به تفاهم برسید.

روش محاسبه نرخ طراحی داخلی ساختمان بر مبنای مساحت و متراژ چگونه است؟
روش محاسبه نرخ طراحی داخلی ساختمان بر مبنای مساحت و متراژ چگونه است؟

نرخ طراحی پلان های ساختمان به چه صورت است؟

طراحی پلان یکی از ابتدایی ترین اقداماتی است که برای اجرای ساختمان انجام میشود اما باید توجه داشت که در بسیاری از پروژه های نو سازی و طراحی داخلی همه چیز ، به غیر از ستون های سازه ای، دستخوش تغییر می شود و به طور کلی چهره ی جدید به خود می گیرد.

در این موارد لازم است که با انواع پلان ها و روش قیمت گذاری آن آشنایی داشته باشید. در ادامه اطلاعات مفیدی در این زمینه ارائه می شود که پیشنهاد می شود خواندن آن را از دست ندهید.

این طراحی دارای نرخ طراحی پلان جانمایی پارکینگ و طراحی پلان طبقه ها است، در جهت راه اندازی اصول شهرسازی و معماری باید به اندازه کافی پارکینگ برای همه ساختمان ها با توجه به کاربری پروژه تأمین شود.

در بسیاری از پروژه های نوسازی دیده شده است که طراح با تغییر طراحی پارکتینگ، امکان پارک ماشین های بیشتر و در نهایت امکان استفاده بهینه تری از فضا را ممکن ساخته است.

قابل توجه است، در این قسمت شیوه ستون گذاری در پارکینگ باید با توجه به طراحی طبقات همخوانی لازم را داشته باشد، شما به راحتی می توانید با مراجعه به دفاتر و شرکت های خصوصی معماری، طراحی متراژ و خصوصیات زمین مورد نظر را ارائه و ایده پیشنهادی را در بعضی موارد با طراحی پیشنهادی دریافت کنید، در بعضی موارد به صورت رایگان ایده ها به کارفرما ارائه می‌شوند، در مرحله دیگر پس از مشخص نمودن قطعه یک نقشه، طراحی تحویل داده می‌شود.

پلان طبقات

این طراحی بر اساس قوانین معماری و شهرسازی و بر مبنای نهایی ترین دستورالعمل های اعلام شده شهرداری انجام می‌شود، بعد از اعلام رضایت از طراحی پیشنهادی و پارکینگ، قراردادی انجام می‌شود و طراحی طبقات طبق طراحی تأسیسات و نقشه های محاسباتی صورت می گیرد.

تعرفه نرخ طراحی داخلی ساختمان:

در بعضی از موارد ساختمان احتیاج به بازسازی دارد، در این صورت نرخ طراحی دکور داخلی به صورت تفکیک شده برای هر قسمت محاسبه می شود، در این قسمت تعرفه نرخ طراحی برای قسمت های گوناگون ارائه می‌شود که دارای نوسانات زیادی است.

همچنین اگر می خواهید در رابطه با قیمت نظارت بر اجرای طراحی داخلی بیشتر بدانید به همین مقاله مراجعه کنید.

آیا در رابطه با نرخ طراحی داخلی آشپزخانه اطلاعاتی دارید؟

در واقع آشپزخانه قلب منزل است و طراحی و دکور آن اهمیت بسیار زیادی دارد، یکی از اجزای مهم آشپزخانه کابینت است که مهم ترین هزینه را در بردارد، کابینت برای آشپزخانه باید علاوه بر اینکه کاربرد زیادی داشته باشد، دارای جذابیت زیادی باشد

زیرا بیشتر خانم‌ها اکثر اوقات خود را در آشپزخانه به سر می‌برند و باید لذت کافی را از این فضا بگیرند، به طور کلی کابینت های آشپزخانه به صورت کلاسیک و مدرن هستند.

خصوصیات کابینت کلاسیک به صورت زیر درج شده است:

  • ارتفاع کمی دارد.
  • پهنای زیادی دارد.
  • تمامی درها از یکدیگر با فاصله اندکی قرار می‌گیرند.
  • طراحی روی آنها شبیه به تاج است.

از جمله خصوصیات کابینت های مدرن به صورت زیر می باشد:

  • بلندی آنها زیاد است.
  • پهنای کمی دارند.
  • درها پوشیده هستند.

اگر شما امور طراحی کابینت آشپزخانه را به یک شخص حرفه ای و آماتور میسپارید، باید بدانید که قیمت ها با یکدیگر فرق دارند، ولی در کل نرخ طراحی دکوراسیون داخلی با توجه به کابینت های کلاسیک و کابینت های مدرن متفاوت می‌باشد.

یکی دیگر از مهم ترین هزینه هایی که طراحی آشپزخانه در بر دارد، جابه جایی آن است. اگر مایلید جای آشپرخانه را در خانه خود تغییر دهید باید بدانید که با هزینه های انتقال تاسیسات نیز مواجه هستید. مثلا شیر گاز، آب و حتی فاضلاب باید منتقل شود و این یعنی تحمیل هزینه های بیشتر برای طراحی داخلی.

اما در نظر داشته باشید که گاهی آشپز خانه به جایی در نزدیکی دیوار های اصلی که تاسیسات از آن عبور کرده است منتقل می شود. در این حالت احتمالا هزینه های انتقال لوله ها و تاسیسات کمتر خواهد بود. چرا که دیوار مشترک آشپرخانه قدیمی و جدید ، کار انتقال لوله ها را انجام می دهد.

از جمله خصوصیات کابینت های مدرن به صورت زیر می باشد:
از جمله خصوصیات کابینت های مدرن به صورت زیر می باشد:

روش محاسبه قیمت طراحی داخلی چگونه است؟

در حال حاضر روش محاسبه قیمت طراحی یکی از موضوعات مهم و پیش روی طراحان دکوراسیون داخلی می باشد، طراحان تمایل به این موضوع دارند که نه تنها موجب جلب رضایت مشتریان بیشتری می شود، بلکه بتوانند با طراحی داخلی ( که هم هنر است و هم نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد) گذران زندگی کنند.

در حال حاضر محاسبه نرخ طراحی داخلی به گونه ای است که کاملأ تحت مدیریت کاربران می باشد، زیرا آنها تمایل به موارد غیر قابل پیش بینی ندارند.

طراح وظیفه دارد که راه درست محاسبه را پیدا کند که رضایت کارفرما را در بر داشته باشد.

نرخ طراحی داخلی در واقع ارزشی است که برای گرفتن محیطی مناسب، جذاب و کاربردی پرداخت ‌میشود، تجربه ثابت کرده است که ارائه سرویس رایگان تأثیر مناسبی ندارد، در واقع ۸۰ درصد افرادی که از مشاوره های مجازی بهره می گیرند، اینباکس خود را در راستای دریافت پاسخ بررسی نمی کنند.  یعنی به طور عجیبی افراد به پیشنهاد های رایگانی که دریافت می کنند توجه نمی کنند.

با استفاده از یک شرکت طراحی داخلی می توانید فضای داخلی و دکوراسیون خانه را مطلوب کنید، به گونه ای که کارها را به طراح بسپارید تا دکوراسیون جذابی را برای منزلتان به وجود آورد، ولی انجام این کار هزینه هایی را در بر دارد،

اگر کار صحیح انجام شود، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی ندارید، یک طراح در هر پروژه تجربه و مهارت بسیاری را کسب می کند که در پروژه های بعدی آنها را در نظر دارد، اگر شما برای طراحی فضای خود اولین تجربه را دارید، این مبحث شما را در راستای هدر ندادن هزینه و زمان جهت می دهد.

مشخص کردن فضای طراحی:

مشخص کنید، برای کدام از قسمتهای منزلتان یا محل کارتان به مشاوره احتیاج دارید، برای مثال تمایل دارید، در اتاق خواب تغییراتی را به وجود آورید، کل قسمت های منزل را دکور کنید یا تنها رنگ دیوارها نیاز به تغییر دارند، یا قصد دارید، کفپوش منزل را هم تغییر بدهید،

در صورتی که تمایل به تعویض عنصری در منزل دارید، اما بودجه لازم را ندارید، در قسمت هایی که می خواهید طراحی صورت بگیرد باید این موضوع را با طراح در میان بگذارید، رنگ و شکل آن عنصر را تعیین کنید تا با دیگر قسمت ها همخوانی داشته باشد و با توجه به آن طراحی انجام شود و در آینده به آسانی بتوانید آن قسمت را تعویض کنید.

تعیین دقیق بودجه:

دقیقا مشخص کنید که چه بودجه ای برای کل پروژه طراحی داخلی و اجزا در نظر گرفته شده است. همین عامل ساده باعث می شود که هدر رفت منابع مالی به حداقل برسد.

تعیین دقیق اولیت ها:

مشخص کنید که هدف اصلی برای شروع پروژه طراحی داخلی چیست؟ و کارفرما دقیقا به چه دلیلی می خواهد فضای خود را طراحی داخلی کند؟ این تجربه به من ثابت کرده است که پرسش همین سوال ساده می تواند به طور کلی مسیر طراحی داخلی را مشخص کند.

به عنوان در یکی از پروژه هایی که برای یک کارفرمای خوش ذوق انجام می دادم( خانمی حدودا 50 ساله) با ارائه لیستی از پرسش های اولیه، متوجه شدم که ایشان هیچ تمایلی ندارد که طراحی نهایی منزلش برای دیگران خیلی جذاب به نظر برسد،

بلکه میخواد در مدت زمانی که در خانه می ماند حس بسیار خوبی داشته باشد و خانه به نیاز هایش پاسخ دهد.

ایده طراحی یک بالکن بزرگ

همین عامل باعث شد تا ایده طراحی یک بالکن بزرگ برای خانه اش به ذهن من خطور کند. وقتی برای اولین طرح سه بعدی بالکن پر از گل و گیاه خود را دید، از ذوق و خوشحالی ، بلند بلند دست میزد وتیم طراح را تشویق می کرد.

به خوبی به یاد دارم که پس از اجرای نهایی ، ایشان من را به خانه اش دعوت کرد، و ما با هم در بالکن بسیار فوق العاده اش چایی نوشیدیم. همان لحظه بود که متوجه  شدم درست ترین انتخاب را برای این کارفرما داشتم.

ایشان در همان شب جمله ای به من گفت که هرگز فراموش نمی کنم. این جمله تقدیم به شما: همیشه برای خودت زندگی کن، چون پشیمانی در پی ندارد.

ایده طراحی یک بالکن بزرگ
ایده طراحی یک بالکن بزرگ

حالا تصور کنید که من پیش از طراحی سوال های ابتدایی را از این خانم نمی پرسیدم، و بر اساس پیش فرض های ذهنی خودم، فضای بزرگی را برای پذیرایی و سالن غذاخوری اختصاص می دادم.

جایی که احتمالا این خانم در سال دو بار از آن استفاده می کرد و قطعا بر رضایت ایشان هیچ نقش مثبتی هم نداشت. و این یعنی شکست نهایی پروژه طراحی داخلی.

تا اینجا با نحوه محاسبه قیمت طراحی داخلی آشنا شدید توصیه می کنیم تا انتهای پست تعرفه طراحی داخلی ساختمان ما را همراهی کنید.

از طراحی چه انتظاراتی دارید و چه خدماتی توسط آن ارائه می شود؟

انتظاراتی که از طراح دارید:

تعیین کنید که از طراح چه خدمتی می خواهید، تمایل دارید، مشاوره و کمک ذهنی بگیرید یا قصد دارید، کار اجرا را به او بسپارید؟ این نکات مهم دارای اهمیت بسیار زیادی هستند، برخی از طراحان خدمات محدود و برخی دیگر خدمات وسیعی ارائه می‌کنند، بنابراین از ابتدا انتظارات خود را تعیین کنید تا دچار سردرگمی نشوید و شما هزینه اضافی را پرداخت نکنید.

خدمات طراح دارای انواع بیشماری است و نوع خدمات آن تأثیر زیادی روی تعرفه طراحی داخلی ساختمان دارد، از جمله آن ها به صورت زیر درج شده است:

  • مشاوره به صورت حضوری
  • مشاوره خرید
  • پلان قسمت دلخواه
  • ارائه طرح دستی، طراحی یا عکس های سه بعدی، خرید مصالح، مدیریت و راه اندازی پروژه

اینکه شما تمایل به خدمات زیاد یا بهره گیری از طراحان مشهور دارید یا یک دکوراسیون ساده نیاز دارید، ارتباط بسیار زیادی با هزینه شما دارد، نه تنها هزینه، بلکه دستمزد طراح در مقایسه با خدماتی که به شما ارائه می دهد، متفاوت است

در صورتی که از آن گروه افرادی هستید که تمایل به تغییر طراحی داخلی ساختمان خود دارید، اما بودجه لازم برای انجام کارها توسط یک طراح داخلی ندارید بهتر است، از خدمات مشاوره خرید بهره بگیرید.

انتظاراتی که از طراح دارید:
انتظاراتی که از طراح دارید:

چه عواملی روی تعرفه طراحی داخلی ساختمان از سوی نظام مهندسی تأثیر می گذارند؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که روی قیمت طراحی داخلی ساختمان تأثیر بسزایی می گذارند از جمله آنها به صورت زیر شرح داده شده است:

موقعیت ساختمان:

اینکه ساختمان در کجا استقرار یافته است، نکته بسیار مهمی می باشد، وضعیت آب و هوایی، دوری و نزدیکی به موقعیت پروژه و هزینه اضافی مانند حمل و نقل به کارفرما بستگی دارد.

موقعیت جغرافیایی ساختمان:

نرخ خدماتی که در شمال شهر اعلام می‌شود، نسبت به پایین شهر بیشتر است، البته با توجه به متنوع بودن قیمت ملک در شمال و جنوب شهر این امر کاملاً طبیعی است.

اما هستند، طراحان منصفی که خیلی برایشان فرقی ندارد پروژه شما در کجای شهر قرار دارد و بر اساس نرخ مصوب دفتر خودشان طراحی را انجام می دهند.

مثلا دفتر ما چندین پروژه طراحی تجاری در نقاط مختلف شهر داشته اما از قیمت تعیین شده در دفتر خودمان، عدول نکردیم.

میزان امکانات در منطقه:

اگر ساختمان در شهر باشد و در صورتی که کارفرمایان امکانات بومی درخواست کنند، قیمت مناسبی دارد، ولی ارائه امکانات ویژه و غیر معمولی نرخ بیشتری دارد، توجه داشته باشید که قراردادی انتخاب کنید که مناسب با نوع ساختمان باشد، برای مثال قرارداد ساعتی برای مشاوره حضوری مطلوب است

زیرا بین یک تا دو ساعت وقت لازم است، ولی قرارداد مطلوب راه اندازی پروژه بهتر است، به صورت درصدی باشد، زیرا ساعتی یا روزانه هزینه های زیادی دارد، یکی دیگر از عوامل مؤثر کیفیت کار و نوع مدل است

برای مثال در صورتی که مدل پیچیده ای برای کابینت ها در نظر داشته باشید، باید هزینه بالایی را پرداخت کنید، زیرا برای راه اندازی آن طراح به افراد ماهر و با تجربه ای نیاز دارد.

اهمیت طراح

برخی از مردم فکر می‌کنند که مدیریت پروژه کار راحتی است، برای اینکه هزینه پروژه کاهش بیاید خودشان مدیریت و کنترل پروژه را قبول می کنند،

این قسمت از پروژه مهم ترین بخش سازه است، مدیر کسی است که با روش و روند کار آشنا است و آن را با مدل اصلی تنظیم می‌کند، هر جا کار بر اساس مدل پیش نرود در کوتاهترین زمان وارد کار می‌شود و راهنمایی های لازم را ارائه می کند،

این امر در صرفه‌جویی بودجه و زمان کمک زیادی می‌کند، در نتیجه در پروژه‌ای که یک مدیر آگاه و ماهر در آن حضور داشته باشد، ناهماهنگی ها به حداقل می رسند.

جالب است، بدانید که نرخ خدمات مشاوره حضوری بستگی به جایگاه مشاوره و فاصله مسافت دارد.

برای بهره گیری از طراح برای ساختمان، مقایسه قیمت بین خدمات افراد گوناگون بسیار سخت است، امکان دارد، مدل و قیمتی را به شما پیشنهاد بدهند که خیلی خوب باشد، ولی روش محاسبه هزینه طراحی داخلی متفاوت باشد، زیرا طراحان هزینه ها را با روش های گوناگونی محاسبه می کنند.

اهمیت طراح
اهمیت طراح

مصالح چگونه قیمت نهایی طراحی داخلی را بالا می برند؟

اینکه شما از چه مصالحی استفاده می کنید به طور مستقیم بر هزینه های نهایی موثر است.

ما در دفتر خود تیمی داریم که بعد از تایید نهای طرح توسط کارفرما، هزینه های مصالح را برآورد می کنیم.

( بر اساس قیمت روز) البته این برآورد با تلورانس 10 درصدی همراه است. مثلا اگر تیم برآورد هزینه مصالح عدد 5میلیون تومان را ارائه دهند. باید انتظار داشت که هزینه واقعی خرید مصالح، عددی بین 4 میلیون پانصد هزار تومان تا 5 میلیون و پانصد هزار تومان باشد.

پس از بر آورد این عدد، به تایید کارفرما می رسد. در غیر این صورت سعی می شود پیش از مرحله اجرا، با تغییر و بازی با مصالح در طراحی، هزینه نهایی مصالح را کاهش داد. در دفتر ما این کار تاجایی ادامه دارد ، که رضایت کارفرما برای هزینه های نهایی اجرا، جلب شود.

به یاد دارم که حدود دو سال پیش در یکی از پروژه های طراحی داخلی، با غیر مدل و نوع سنگ آنتیک به کار رفته حدود 10 میلیون تومان از هزینه های نهایی مصالح کم شد. کارفرما هم با رضایت هرچه تمام تر ، اجرای پروژه را آغاز کرد.

شاید شما هم دیده باشید که بسیاری از طراحان، از این قضیه گله مند هسند که طرحشان با آنچه به اجرا در می آید متفاوت است. همین جا به ایشان توصیه می کنم، بر آورد هزینه های نهایی مصالح و اجرا را پیش از تایید نهای طرحشان جدی بگیرند.

مصالح چگونه قیمت نهایی طراحی داخلی را بالا می برند؟
مصالح چگونه قیمت نهایی طراحی داخلی را بالا می برند؟

تا اینجای مقاله تعرفه طراحی داخلی ساختمان امیدواریم اطلاعات خوبی کسب کرده باشید.

در هزینه دکوراسیون آشپزخانه چه فاکتورهایی مهم است؟

در طراحی آشپزخانه که جزء بسیار مهمی از دکوراسیون خانه می باشد، از شرکت یا کابینت ساز تقاضا کنید تا تمامی هزینه ها را ارزیابی کند، هزینه های دکوراسیون آشپزخانه بستگی به فاکتورهای زیر دارد:

  • هزینه هر متر مربع کابینت
  • هزینه جابه جایی و نصب کردن کابینت ها
  • نرخ دستگیره‌ها و شیرآلات و لوازم داخلی کابینت ها مانند: کمد ها و غیره
  • در صورتی که آشپزخانه احتیاج به لوله کشی و بازسازی تأسیسات داشته باشد، جزء هزینه های متغیر است.
  • نرخ لوازم آشپزخانه مانند: سینک ظرفشویی، گاز رومیزی، هود و. . .
  • جایگزین کردن کاشی و سرامیک ها

اکنون که با مبحث فاکتورهای هزینه دکوراسیون آشپزخانه آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله تعرفه طراحی داخلی ساختمان با ما همراه باشید.

در هزینه دکوراسیون پذیر ایی چه فاکتورهایی مهم است؟

اولین سوالی که برای طراحی دکوراسیون پذیرایی از کارفرما می پرسم این است که در سال به چه میزان قرار است از این فضا استفاده شود. همچنین سعی می کنم تا در مورد روحیه کارفرما اطلاعاتی کسب کنم.

اگر کارفرما تمایل به فضای کلاسیک دارد، سعی می کنم دلیل آن را بدانم. اگر برایش مهم است که فضا، با شکوه تر از آنچه که هست به نظر بیاید یا به سادگی اهمیت زیادی می دهد، در ذهن خود ثبت میکنم. به کلید واژه هایی که در حین گفت و گو به کار می برد دقت می کنم تا بتوانم آنجه در پس ذهنش می گذرد را پیدا کنم. شاید برای دیگران عجیب باشد

اما سعی می کنم تا با کارفرما کمی وب سایت های طراحی داخلی را ورق بزنم و با هم به انواع طرح ها نگاهی بندازیم. در آن زمان دیگر سخت نیست تا از برق چشمانش تشخیص دهم که به کدام سبک علاقه بیشتری دارد.

( گاهی دیده شده که حتی خودش هم دقیق نمی داند سبک های کلاسیک را بیشتر دوست دارد یا سبک های مینیمال و ساده را)

در عین حال ممکن است کارفرما به سبکی علاقه نشان دهد اما این دقیقا جیزی نباشد که او نیاز دارد. باید بدانیم که طراح داخلی می بایست با علوم روانشناسی آشنا باشد و بتواند نیاز های کارفرما را تشخیص دهد. در بسیاری از موارد پیش اماده که پیش از شروع فرایند طراحی، یک هفته ای را عصر ها مهمان کارفرما بودم  و سعی کرده ام که مدل و سبک زنذگی ایشان را کشف کنم.

مثال

مثلا سال 1392 بود که برای طراحی منزل مسکونی خانواده ای در اصفهان عازم آن شهر شدم. پس چند جلسه معاشرت متوجه شدم که پسر 6 ساله ی این خانه زمان زیادی را به دیدن تلویزون که جلوی اپن آشپرخانه بود، می گذراند.

در حین طراحی به کارفرما پیشنهاد دادم که فضای تی وی روم به طور کلی تغییر کند که قطعا بر سبک زندگی پسر 6 ساله ای که در سال بعد باید به مدرسه می رفت موثر خواهد بود.

خوشبختانه کارفرما پذیرفت. و حدود دو سال پس از اتمام پروژه ی اجرای طراحی وقتی در تهران میزبان ایشان بودم، متوجه شدم که همان تغییر ساده چه طور بر سبک زندگی این پسر تاثیر داشته است و شاید از همه بیشتر مادر این خانواده از تیم طراح تشکر کرد.

از موضوع بحث دور نشویم.  این قسمت مربوط بود به هزینه طراحی دکوراسیون پذیرایی. همانطور که پیش از این نیز گفتم، هزینه هایی این بخش بر اساس، سبک طراحی تعیین می شود.

اگر سبک پذیرایی ، کلاسیک باشد، احتمالا هزینه های زیادی برای کاغذ دیواری های براق و پر از طرح، پرده های با شکوه و لوستر های مشعشع می گردد.

اما با انتخاب طرح های مینیمال که گاهی به مدرن مشهور شده اند، می توانید با بازی با رنگ های خنثی در کنار یک رنگ درخشان و جذاب، طرحی فوق العاده را پیاده کنید و در عین حال هزینه ها را کاهش دهید.

مثال
مثال

چه طور طرحی با هزینه های پایین برای فضای خود انتخاب کنیم؟

هزینه دکوراسیون داخلی یکی از موارد بسیار مهم در دکوراسیون منزل است، اینکه تمایل دارید، دکوراسیون بی‌نظیری داشته باشید یک شرط دارد و آن شرط اینکه هزینه طراحی داخلی خانه را حساب کنید،

نرخ دکوراسیون مورد نظر یک دغدغه بسیار مهم است که بیشتر افراد دکوراسیون منزل خود را طبق بودجه طراحی می کنند و در صورت داشتن شرایط مالی طراحی داخلی را پیچیده تر و جذاب تر انتخاب می کنند،

دکوراسیون های گوناگونی وجود دارند که از سوی بوریس الکساندرو طراحی شده اند تا برای همه سلیقه ها سازگاری داشته باشند، همچنین به افراد در گزینش دکوراسیون مورد نظر کمک زیادی می‌کنند:

چه طور طرحی با هزینه های پایین برای فضای خود انتخاب کنیم؟
چه طور طرحی با هزینه های پایین برای فضای خود انتخاب کنیم؟

در انتخاب اول، مدل کم هزینه با فضای باز زیاد و استفاده از فرش، میز و صندلی های معمولی طراحی می شود، وسایل روشنایی روی میز ناهار خوری با چراغ‌های حجیمی که با وجود سادگی، ولی جذابیت زیادی دارند،

طرح آجر های مشخص شده روی دیوار و راه پله ها که با تعدادی عکس خاطره انگیز تزیین شده است، از معمولی نشان دادن فضا جلوگیری می کنند و باعث ایجاد طراحی داخلی شگفت انگیزی می شوند.

رنگ سبز براق مبل ها

رنگ سبز براق مبل ها در وسط اتاق با صندلی سبز رنگ در میز ناهارخوری همراه با گیاه های طبیعی و رنگ سفید دیوارهای آشپزخانه، محیط بسیار زیبایی را به وجود می آورند، ولی در طرح دوم طراحی داخلی سنگین تر و گران تر است،

کاناپه های بزرگ، میزغذاخوری چوبی ساده به صورت دایره ای شکل و کاغذ دیواری طبیعی، همچنین کابینت های براق مشکی، رنگ سفید دیوار های آشپزخانه و کفپوش رنگ روشن محیطی صمیمی و راحتی را به وجود آورده است.

در جهان مدرن امروز به صورت بسیار چشم‌نوازی به طراحی دکوراسیون منزل اهمیت داده میشود، در سال های گذشته انجام طراحی داخلی فقط هدف افراد معروف و مشهور بود، ولی در حال حاضر این کار برای تمامی افراد مهم و لازم می باشد،

به صورتی که نوعروس ها برای چیدمان محیط داخلی منزل خود از یک طراحی دکوراسیون بهره می گیرند، این کار موجب می‌شود تا آنها از صرف هزینه هایی که برای دکوراسیون منزل خود کرده اند راضی باشند،

شما مخاطب عزیز در حال مطالعه پست تعرفه طراحی داخلی ساختمان هستید.

طراحی داخلی منزل فقط برای نوعروسان نیست

طراحی داخلی منزل فقط برای نوعروسان نیست، بعضی از افراد برای به دست آوردن یک تغییر دکوراسیون احتیاج به راهنمایی و مشاوره توسط متخصصان حرفه ای در این زمینه دارند

بدون شک رسیدن به نتیجه مورد نظر باعث می‌شود، این کار برای تمام قسمت های منزل شما وجود داشته باشد و شما تا مدت زمان زیادی از این تغییرات رضایت کافی داشته باشید. برای بسیار از بازنشتگان که زمان زیادی را منزل می گذرانند، طراحی داخلی ، امری ضروری است.

شکی در آن نیست که تجربه یک متخصص طراحی دکوراسیون بسیار اهمیت دارد و روی ماندگاری کار خود تأثیر بسیار زیادی می گذارد و هر بار با تجربه‌ای جدید به کار بعدی می‌پردازد و این امر نخستین علتی است که به داشتن ایده پردازی در محیط داخلی منزل کمک می کند،

مجموعه ایده ها طبق عرف و قوانین به عهده یک طراح دکوراسیون می باشند و کاری معمولی است، شما در این ایده پردازی ها نقش بسیار مهمی دارید،

برای مثال برای دکوراسیون منزل در مرحله اول هزینه زیادی برای تغییر طراحی کل فضا ندارید، به همین علت ترجیح می دهید فقط از یک مشاوره معمولی کمک بگیرید، بعد از این کار شما می خواهید قسمتی از منزل را نسبت به جاهای دیگر منزل جلوه تر نشان بدهید، به عنوان مثال هدف شما تغییر دکوراسیون اتاق پذیرایی است، بنابراین باید با مشاوران در این باره گفت و گو کنید.

مشخص کردن مساحت

قبل از شروع کار باید مشخص کنید که مساحت مورد نظر شما چقدر است، در صورتی که می خواهید طراحی دکوراسیون از سوی یک فرد مشهور انجام شود، یا یک طراح آماتور انتظارات شما را برآورده کند

یا اینکه ناظر پروژه و مدیر خودتان باشید یا مدیر حرفه ای داشته باشید تا هنگام ایجاد طراحی مشکلی در ادامه دادن پروژه به وجود نیاید و عملیات را متوقف کند، باید از پیش تمامی عوامل را تعیین کنید.

بدون شک خدمات ارائه شده بر اساس زمانی که به آن داده می‌شود، هزینه متغیری را برای کارفرما مشخص می‌کنند، در اولین مرحله احتمالاً تمایل دارید، از یک مشاوره حضوری بهره بگیرید همان طور که گفته شد، این کار به صورت ساعتی برای شما حساب می شود و طبق ساعتی که مشاوره به شما راهنمایی می دهد، هزینه برآورد می‌شود که این روش بسیار به صرفه است،

در مرحله بعدی احتمالاً تمایل دارید، مشاوره خرید برای شما انجام داده شود، این کار معمولا به صورت درصدی حساب می شود.

در پایان از تمامی عزیزانی که مطالعه مقاله تعرفه طراحی داخلی ساختمان را به اتمام رساندند، نهایت قدردانی را دارم و امیدواریم از مطالعه مقاله تعرفه طراحی داخلی ساختمان نهایت استفاده و بهره را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *