09124573904

قیمت هر متر طراحی داخلی

قیمت هر متر طراحی داخلی

Share this post

فهرست مطالب

طراحان بر چه اساسی قیمت هر متر طراحی داخلی را مشخص می کنند؟، این سوال را زمانی از خود می پرسید که برای طراحی خانه و یا محل کار خود به شرکت های طراحی مراجعه کرده اید. در واقع بیشتر برای شما سوال می شود که چه عواملی بر قیمت طراحی داخلی تاثیر می گذارد؟،

سبک طراحی و همین طور فضای کاربری ساختمان، در قیمت طراحی داخلی اثر دارد.

در ادامه این مقاله می خواهیم در رابطه با قیمت طراحی داخلی به ازای هر یک متر و عوامل موثر بر آن صحبت کنیم. لطفا ما را همراهی بفرمایید.

اگر به دنبال معمار داخلی با تجربه و خوش ذوق هستید، با مشاوران ایران آرک تماس بگیرید. ما با معرفی بهترین مهندسان و طراحان در زمینه های مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی شما در خدمتتان هستیم.

همچنین اگر می خواهید قیمت نظارت بر اجرای طراحی داخلی و یا به طور دقیق تعرفه طراحی داخلی ساختمان را بدانید ، به همین مقاله مراجعه کنید.

قیمت هر متر طراحی داخلی
قیمت هر متر طراحی داخلی

تفاوت دکوراسیون داخلی با طراحی داخلی چیست؟

قبل از اینکه در رابطه با عوامل تاثیر گذار درباره قیمت هر متر طراحی داخلی بپردازیم، بهتر است که درباره تفاوت دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی صحبت کنیم.

برای خیلی از افراد هنوز این مورد مبهم است که فرق دکوراسیون و طراحی چیست؟ و این 2 واژه را اشتباها به جای هم به کار می برند.

در واقع دکوراسیون داخلی شغلی است که نیاز چندانی به تحصیلات دانشگاهی مربوط به طراحی ندارد و بیشتر بر روی زیبا شناسی تمرکز دارد. در واقع تلاش افراد در دکوراسیون برای این است که همه چیز زیبا به نظر برسد. دکوراتور ها هیچ کاری با بازسازی و تعمیرات خانه و یا ساختمان ندارند و در واقع زمانی که کار طراحی به پایان رسید کار آنها شروع می شود.

کمک به مشتری در زمینه انتخاب رنگ دیوار و اکسسوری

در اصل دکوراتور ها به مشتری در انتخاب رنگ دیوار، انتخاب اکسسوری و … کمک می کنند. افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی کار می کنند به صورت تیم نیستند و می توانند به تنهایی نیز از پس دکوراسیون ساختمان برآیند.

دکوراتور ها بیشتر با فروشگاه های مبلمان، اکسسوری، پرده فروشی و … همکاری دارند تا با فروشگاه های مصالح فروشی.

در مقابل در کار طراحی می بینیم که طراحی به دانش و مهارت خاصی احتیاج دارد و افراد برای اینکه به یک طراح خوب تبدیل شوند در رابطه با این زمینه به تحصیل پرداخته اند. طراحان در اصل فضای کلی ساختمان را تغییر می دهند و به نوعی کاربری جدیدی به محیط می دهند.

طراح داخلی می تواند کار دکوراسیون را هم انجام بدهد، زیرا در زمان تحصیلات همه موارد برای انجام کار دکوراسیون را فرا گرفته است.

کمک به مشتری در زمینه انتخاب رنگ دیوار و اکسسوری

فعالیت گروهی طراحان داخلی

طراحان داخلی معمولا به صورت گروهی فعالیت دارند و بیشتر با پیمانکاران و معماران مشغول به فعالیت هستند و در هر صورت در تلاش هستند که کار خود را به خوبی به پایان ببرند تا نهایتا مشتری از کار راضی باشد.

پس زمانی که می خواهید فقط به تنهایی چیدمان وسایل منزل خود را تغییر دهید می توانید به دلخواه از دکوراتور یا طراحان کمک بگیرید اما زمانی که قصد دارید کل محیط را عوض کنید و تغییر کاربری بدهید، به عنوان مثال، آَشپز خانه را به سالن پذیرایی ملحق کنید، آن وقت است که باید از طراح کمک بگیرید.

طراحان علاوه بر کاری که برای تغییر فضا و همچنین باز سازی انجام می دهند، می توانند دکوراسیون را هم بر عهده بگیرند.

حالا که با فرق بین طراح و دکوراتور آشنا شدید، بهتر می توانید در مورد کاری که می خواهید در ساختمان شما انجام شود، تصمیم بگیرید. حال که با فرق بین طراحی و دکوراسیون آشنا شدید در ادامه مقاله خواهید خواند که چرا باید در انجام کار طراحی از طراحان داخلی کمک بگیریم؟ با ما همراه باشید:

فعالیت گروهی طراحان داخلی
فعالیت گروهی طراحان داخلی

چرا باید از طراحان داخلی برای طراحی ساختمان خود کمک بگیریم؟

سوالی که ممکن است برای خیلی از ما ها پیش بیاید این است که چرا باید برای طراحی از طراحان کمک بگیریم؟،

در پاسخ به این سوال می توان گفت که کار طراحی یک کار تخصصی است و انجام آن اصلا راحت نمی باشد. تمامی افرادی که در زمینه طراحی فعالیت دارند، در واقع دارای مهارت و دانش خاص برای انجام این کار دارند.

در واقع ممکن است که از بیرون این طور به نظر بیاید که طراحی کار آسانی است و هر کدام از ما می تواند این کار را انجام دهد. اما در واقعیت این طور نیست، هر کسی نمی تواند کار طراحی داخلی را انجام دهد.

در ادامه چندین مورد از دلیل احتیاج به طراح داخلی ساختمان، بیان شده است:

  • تغییر کاربری محیط

یکی از وظایفی که بر عهده طراح داخلی است، این است که فضای محیط را به دلخواه ما و همچنین بر اساس تجربه و دانش خود، تعییر دهد. انجام این کار موردی نیست که هر کدام از ما بتوانیم آن را انجام دهیم و تغییر کاربری به محیط بدهیم.

طراح داخلی در واقع بر اساس دانش و مهارتی که دارد، می تواند شکل داخلی ساختمان را عوض کند و آن را به بهترین نحو ممکن بازسازی کند.

یک طراح همه موارد لازم برای تغییر محیط مانند  از دست نرفتن فضا، زیباسازی، نور گیری و … را در نظر می گیرد و بعد به سراغ کار می رود. از آن جایی که همه ما توانایی انجام طراحی بی عیب و نقص را نداریم بهتر است که انجام این کار را به یک تیم طراحی واگذار کنیم.

تغییر کاربری محیط
تغییر کاربری محیط
  • با سبک های مختلف طراحی آشنایی نداریم

یک طراح برای اینکه طراح قابلی بشود، سال های زیادی را به تحقیق و درس خواندن در رابطه با طراحی داخلی و دکوراسیون پرداخته است.

هر چند هم که با سبک های مختلف طراحی آشنایی داشته باشیم، بهتر است این موضوع را قبول کنیم که طراح تمامی سبک ها را می شناسد و بهتر متوجه میشود که کدام سبک به کدامین ساختمان و همینطور اینکه کدام سبک به سلیقه ما به عنوان مشتری می آید.

حتی گاهی ذهن طراح ایده های خلاقانه می دهد و ایده هایی را ابداع می کند و یا حتی برای طراحی ساختمان، سبک های مختلف را تلفیق می کند.

پس بنابراین بهتر است که از طراحان مجرب برای طراحی داخلی ساختمان خود کمک بگیریم. حتی اگر ایده ها و فکر های خلاقانه خاص خودمان را داشته باشیم.

ولی میتوانیم این ایده ها را با طراح به اشتراک بگذاریم تا طراح بتواند با بررسی وضعیت، بهترین تصمیم را بگیرد. این موضوع مشخص خواهد بود که در نهایت هر تصمیمی که طراح می گیرد، بر اساس دانش و تجربه ای است که دارد.

مثال

برای مثال در کار طراحی علم روان شناسی، بسیار پرکاربرد است. همه طراحان تا حدودی با این علم آشنایی دارند و به خوبی می دانند که از کدام رنگ ها در طراحی ساختمان استفاده کنند یا اینکه وسایل و لوازم را چگونه چیدمان کنند که همه چیز بهتر به نظر برسد.

برای مثال طراحان در طراحی خانه کمتر از رنگ قرمز استفاده می کنند چرا که می دانند این رنگ اگر رنگ غالب در فضای خانه باشد،

فرد را استرسی و هیجانی می کند و سعی می کنند که از رنگ های آرامش بخش در طراحی خانه استفاده کنند اما همین طراحان می دانند که اگر در محیطی مانند رستوران انتخاب رنگ قرمز، می تواند یه گزینه ایده آل باشد، چرا که رنگ قرمز موجب میشود که فرد حس گرسنگی کد و با اشتهای بیشتری غذا بخورد.

پس مهم است که در طراحی داخلی ساختمان از طراح کمک بگیریم. آنها با ترکیب چندین علم با هم، که اثر دانش و تجربه است، بهترین نتیجه را به شما ارائه می دهند.

  • هزینه را کاهش دهیم

اینکه طراح برای طراحی داخلی ساختمان به کمک ما بیاید، میتواند به طور قابل توجهی، هزینه ها را کاهش دهد. چرا که ممکن است اگر هر کدام از ما که دانش خاص طراحی را نداریم، دست به انجام این کار بزنیم.ایده هایی را با هزینه های زیاد اجرایی کنیم که اگر هر کدام از آن ایده ها توسط طراح اجرایی میشد، هزینه های کمتری را می پرداخت.

شاید برایتان سوال باشد که چگونه؟ این مورد روشن است که به هر حال طراح به خاطر تجربه زیادی که دارد، می داند که چگونه عمل کند تا هزینه ها مقرون به صرفه تر باشد

و علاوه بر این موضوع ممکن است که با شرکت های مختلف کالاهای ساختمانی همکاری داشته باشد که این همکاری مداوم آنها باعث میشود که کالاهای ساختمانی با تخفیفاتی به شرکت های طراحی ارائه شود.

همین طور میتوانیم از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم، ممکن است که ما تمام طراحی ساختمان را شخصا و بدون حضور طراح انجام دهیم و در نهایت از نتیجه کار راضی نباشیم و در نهایت مجبور شویم که به شرکت های طراحی مراجعه کنیم.

هزینه را کاهش دهیم
هزینه را کاهش دهیم
  • چیدمان مرتب اشیاء

یکی از وظایف  یک طراح این است که تمامی وسایل خانه و یا ساختمان را مرتب چیدمان کند و تمام وسایل و لوازمی که حضورشان در آن محیط کاربرد ندارد، را از محیط حذف کند و در جای دیگری به کار گیرد.

او دقیقا می تواند حتی در کمترین فضاها هم بهترین چیدمان ها را داشته باشد و از ابزارهای کاربردی در محیط استفاده کند که فضای بیشتری به شما بدهد و آن فضا را از شلوغی و درهم ریختگی دور کند.

ممکن است هر کدام از ما هنگام چیدمان مبلمان با چنین مشکلی رو به رو شده باشیم، با اینکه تمامی مبلمان را در فضا چیدمان کرده ایم اما حس شلوغی و شلختگی ما را کلافه کرده است، دقیقا کار یک طراح همین است که نه تنها مبلمان بلکه کل ساختمان را به گونه ای چیدمان کند که این احساس در هم ریختگی وجود نداشته باشد و فضا دل باز تر به نظر برسد.

با اینکه انجام این کار توسط یک دکوراتور هم می تواند انجام شود اما از آن جایی که طراح زمان زیادی را در دوران تحصیل و همین طور در زمان کارآموزی به یادگیری پرداخته است، بهتر می تواند این کار را انجام برساند.

همان طور که گفته شد، کار یک طراح داخلی، تنها چیدمان منزل نیست،

چیدمان مرتب اشیاء
چیدمان مرتب اشیاء

طراح در کنار کار دکوراسیونی که انجام می دهد کارهایی مانند انجام کارهای زیر را بر عهده دارند:

  • مدیریت پروژه
  • مشاوره
  • اجرای طرح های ساختمانی مطمئن و ایمن
  • طراحی روشنایی
طراح در کنار کار دکوراسیونی که انجام می دهد کارهایی مانند انجام کارهای زیر را بر عهده دارند:
طراح در کنار کار دکوراسیونی که انجام می دهد کارهایی مانند انجام کارهای زیر را بر عهده دارند:

بنا براین اگر نمی توانید از پس انجام دادن موارد بالا برآیید، در کار طراحی دخالت نکنید و آن را به یک تیم حرفه ای بسپارید و مانع از ایجاد هزینه های اضافی شوید.

طراح در کنار کار دکوراسیونی که انجام می دهد کارهایی مانند انجام کارهای زیر را بر عهده دارند:
طراح در کنار کار دکوراسیونی که انجام می دهد کارهایی مانند انجام کارهای زیر را بر عهده دارند:

قیمت هر متر طراحی داخلی منزل چقدر است؟

همه ما وقتی که از خانه ای به خانه دیگر جا به جا می شویم و یا از طراحی فعلی خانه خود خسته می شویم، به دنبال ایده های طراحی، برای زیباتر کردن و کاربردی کردن فضای خانه خود می گردیم.

اما موردی که باید به آن توجه شود این است که انجام طراحی داخلی خانه کاری تخصصی است، هر چقدر هم که شما در دادن ایده های ناب، خلاق باشید اما در نهایت نکته هایی هست که طراح داخلی بهتر می داند و با انجام همان نکته ها فضای خانه را بهتر و کاربردی تر می کند.

قیمت هر متر طراحی داخلی منزل چقدر است؟
قیمت هر متر طراحی داخلی منزل چقدر است؟

بهتر است که برای طراحی داخلی خانه خود از طراحان کمک بگیرید و از تجربه کاری آنها و همچنین ایده های جذاب و مقرون به صرفه آنها کمک بگیرید.

حتی اگر می خواهید فقط فضای آشپزخانه  و یا حتی بخشی از خانه را دچار تحول کنید، باز هم از طراحان کمک بگیرید. چرا که خیالتان راحت است اگر که مبلغی را می پردازید در مقابل یک طراحی حرفه ای و فوق العاده دریافت می کنید.

خانه محل امن و آسایش است پس خیلی مهم است که در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید. داشتن یک خانه با طراحی خاص و همینطور دل باز انتخاب هر آدمی است. اما اگر در انجام کار طراحی دقت نشود دیگر آن خانه نمی تواند انتخاب اول فرد باشد، چرا که وی در آن محیط احساس آشفتگی و خستگی خواهد داشت.

ممکن است که برای شما سوال باشد که  قیمت هر متر طراحی داخلی خانه چقدر است، این مورد،  موضوعی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن اشاره شده است:

  • نوع ساختمان

نوع ساختمان یکی از مواردی است که بر روی قیمت تاثیر گذار است. ساختمانی که ویلایی است در مقابل آپارتمان، احتیاج به زمان بیشتر و ایده های بیشتری است. چرا که در خانه های ویلایی، قسمتی مهم به طراحی داخلی ساختمان اضافه شده است، و آن قسمت حیاط است.

معمولا افرادی که در خانه های ویلایی زندگی می کنند، از این زمانی را در حیاط دور هم جمع شوند و یا گاه گاهی مهمانی خود را در حیاط برگزار کنند، لذت می برند و طراحی این قسمت، کاری مضاعف و پیچیده برای طراح است، و به همین خاطر موردی است که بر روی قیما اثر گذار گذار است.

نوع ساختمان
نوع ساختمان
  • سبک

بله – حتی نوع سبک طراحی ساختمان هم میتواند در قیمت طراحی داخلی تاثیر گذار باشد. برخی از سبک های طراحی هستند که ساده تر هستند و در مقابل برخی از سبک های طراحی هستند که پیچیدگی های خاص خودشان را دارند.

برای مثال سبک کلاسیک که بیشتر برای خانه های اشرافی به کار می رود، احتیاج به مبلمان های سلطنتی و اکسسوری های جذاب و خاص  دارد. با اینکه سبک های ساده تر مانند سبک مدرن هم احتیاج به مبلمان و اکسسوری دارد

اما شما برای خرید مبلمان های سلطنتی مبلغ بیشتری را باید بپردازید. مدل طراحی سبک های سلطنتی پر هزینه تر از سبک های ساده تر است. پس شما بابت هر متر طراحی داخلی سبک سلطنتی باید هزینه بیشتری بپردازید.

  • موقعیت مکانی منزل

این که منزل شما در کدام نقطه از شهر قرار دارد می تواند بر روی قیمت هر متر طراحی تاثیر گذار باشد. چرا که هر چقدر منزل شما از مرکز شهر دور تر باشد،،، طراح برای رفت و آمد و خرید مصالح و لوازم لازم دچار دردسر بیشتری می شود و همین طور مبلغ زیادی را باید به خاطر هزینه رفت و آمد بپردازد.

در مقابل هر چقدر منزل شما به مرکز شهر نزدیک تر باشد، هزینه کمتری بابت رفت و آمد پرداخت می شود. پس این مورد طبیعی خواهد بود که هر چقدر موقعیت جغرافیایی منزل شما از مرکز شهر دور تر باشد، بر روی قیمت هر متر طراحی داخلی تاثیر می گذارد.

  • نوع قرار داد

حتی نوع قرار داد هم بر روی قیمت تاثیر گذار است، زمانی که شما فقط برای طراحی اتاق خواب به طراح نیاز دارید بستن قرار داد به صورت ساعتی و یا روزانه شکل می گیرد. اما زمانی که برای طراحی کل خانه از طراح کمک می گیرید، بستن قرار داد به صورت ساعتی و یا روزانه کار درستی نخواهد بود و می توانید بر حسب متر مربع قرار داد ببندید.

مواردی که در قسمت بالا بیان شد، جزئی از مواردی بودند که بر روی قیمت هر متر طراحی منزل اثر گذار بودند. موردی که شما باید از آن مطمئن شوید این است که در مقابل دستمزدی که می دهید، کار خوبی را دریافت کنید،

پس مهم ترین نکته در انتخاب گروه طراحی این است که دارای سابقه کار و فعالیت در این زمینه باشند تا شما بتوانید با خیال راحت تری طراحی منزل خود را به دست طراحان داخلی بسپارید.

نوع قرار داد
نوع قرار داد

قیمت هر متر طراحی داخلی کافی شاپ و یا رستوران چقدر است؟

کافه ها و یا رستوران ها مکانی هستند که مردم برای داشتن ساعتی لذت بخش به آن جا مراجعه می کنند و می خواهند که در مقابل پولی که پرداخت می کنند، خدمات دریافت کنند. برای آنها فقط کیفیت خوراکی ها مهم نیست و دوست دارند که طراحی های جالبی را هم در آن محیط ببینند که همه چیز با دقت و نظم خاصی در کنار یکدیگر چیدمان شده است و نور پردازی کافی است.

برای جلب رضایت مشتری و ساختن یک تجربه جذاب برای او، علاوه بر کیفیت غذاها و یا نوشیدنی ها، باید به طراحی داخلی کافه و یا رستوران خود بها بدهید. چرا که اگر طراحی چشم گیری را برای محل کار خود انتخاب کنید، تاثیر زیادی بر روی مشتری های شما دارد.

قیمت هر متر طراحی داخلی کافی شاپ و یا رستوران چقدر است؟
قیمت هر متر طراحی داخلی کافی شاپ و یا رستوران چقدر است؟
  • سبک طراحی

سبک طراحی خیلی خیلی مهم است. دکوراسیون و ظاهر رستوران، به شیوه های گوناگونی بر جذب مشتری اثر گذار است.

همه می دانیم که سبک طراحی یک رستوران ساحلی با یک رستوران بین راهی یکسان نیست. در واقع گاهی شما فقط به دنبال یک طراحی ساده برای بیرون بر خود هستید ولی گاهی می خواهید که مردم در رستوران شما برای خوردن غذا بنشینند و از فضا و محیط لذت ببرند. در چنین شرایطی هزینه های بیشتری باید  بابت هر متر طراحی بپردازید.

شاید به نظرتان بیاید که مشتری فقط به کیفیت غذا و یا نوشیدنی توجه دارد، اما در واقع این طور نیست. مشتری علاوه بر غذا به موارد دیگری همچون ظاهر ساختمان، چیدمان میز و صندلی ها، نورپردازی، رنگ، کفپوش و … هم توجه زیادی دارد. پس این مورد قطعی خواهد بود که برای طراحی رستوران و یا کافی شاپ به یک تیم طراحی با ایده های ناب احتیاج دارید.

سبک طراحی
سبک طراحی
  • کاربری محیط

کاربری محیط به شدت در قیمت طراحی داخلی تاثیر گذار است. اینکه قرار است رستوران شما فقط غذا ارائه کند و هیچ سرویسی به مشتریان بابت محلی برای خوردن عذا ارائه نکند، نیاز به طراحی پیچیده و خاصی ندارد، در صورتی که شما در رستوران خود فضایی را به مشتریان خود ارائه می کنید برای سرو غذا، مسلم خواهد بود که بابت هر متر طراحی، هزینه ای را بپردازید.

چرا که در این سورت شما احتیاج به طراحی های خاص و چشم نوازی برای  جذب مشتری های خود خواهید داشت.

البته این موضوع به آن معنا نخواهد بود که یک بیرون بر و یا آشپزخانه احتیاج به طراحی داخلی ندارد، بلکه این معنا و مفهوم را خواهد داشت که طراحی داخلی در محیط کوچکتری، صورت می گیرد و به همین خاطر هزینه طراحی یک بیرون بر کمتر از یک رستوران خواهد بود.

  • متراژ کافه و یا رستوران

متراژ ساختمان یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت هر متر طراحی تاثیرگذار است. هر چقدر که متزاژ بالا تر باشد، فضای بیشتری در اختیار مشتری قرار می گیرد و این قرار گیری فضا در اختیار مشتری، احتیاج به طراحی بیشتر و خاص تری دارد.

در واقع هر یک متر از محیط در یک رستوران و یا کافه، بسیار با اهمیت است و باید تبدیل به محیط کاربری جهت استفاده مشتری شود. و طراح باید بابت متر به متر کافه و یا رستوران، ایده ناب داشته باشد و طراحی خوبی را ارائه دهد و بر همین اساس نیز حقوق دریافت کند.

  • اجرایی کردن ایده های خاص

اجرایی کردن ایده های خاص مشتری برای رستوران و یا کافی شاپ، مستلزم پرداخت هزینه بیشتری است. هر متر طراحی داخلی یک رستوران با ایده طراحی متفاوتی که نظیرش هیچ جا نباشد، حتما بر روی قیمت تاثیر گذار است.

چرا که در طراحی های خاص و متفاوت، از ابزار و وسایل متفاوتی هم استفاده میشود که هم تهیه خود ابزار هزینه بردار است و هم برای تهیه باید به فروشگاه هخای مختلفی سر کشی کرد تا نهایتا بتوان بهترین و مناسب ترین وسیله که با آن ایده هم خوانی داشته باشد را تهیه کرد که خود این موضوع مسلما احتیاج به پرداخت هزینه بیشتر دارد.

  • طراحی همه قسمت ها

یکی دیگر ازمواردی که در قیمت طراحی داخلی اثر گذار است، این است که در کافی شاپ و یا رستوران، همه قسمت ها باید طراحی شده باشند. چرا که مشتری در همه قسمت ها ممکن است حضور پیدا کند و چنانچه طراحی ها وی را جذب کند، او مشتری دائم میشود. پس اینکه همه قسمت ها باید طراحی شوند، در قیمت اثر گذار است.

همانطور که متوجه شدید، طراحی یک رستوران با طراحی یک خانه به شدت متفاوت است، شاید گاهی در طراحی خانه از طراحی قسمت های مانند سرویس بهداشتی و یا حیاط، صرف نظر کنیم چرا که خودمان در آن محیط قرار داریم و این که ان قسمت ها طراحی خاصی نداشته باشند

برای ما مهم نیست اما در مکان عمومی که همه ی افراد می توانند در آن جا حضور داشته باشند، تمام قسمت هایی را که در دسترس مشتری ها هستند را باید به دقت و وسواس طراحی کرد تا مورد پسند همگان باشد. اینکه در مجموع همه چیز خوب باشد کمک می کند که مشتری برای بار دوم و سوم و دهم هم به آنجا مراجعه کند، پس از طراحی خاص و بی نظیر رستوان و یا کافه خود غافل نشوید.

طراحی همه قسمت ها
طراحی همه قسمت ها

قیمت هر متر طراحی داخلی هتل چقدر است؟

در درجه اول دکوراسیون است که در جذب مشتری تاثیر گذار است. طراحی داخلی در هتل بسیار بسیار مهم است چرا که این دکوراسیون و طراحی است که تعیین می کند آیا هتل برای اقامت چندین شب مناسب است یا خیر؟

اگر قصد دارید هتلی را راه اندازی کنید، اولین قدمی که در طراحی داخلی هتل باید بردارید، استخدام یک تیم طراحی خوب و با تجربه است. چرا که کیفیت کاری آنها می تواند در جذب مسافر تاثیر زیادی داشته باشد.

برای داشتن یک طراحی بی نظیر و چشگمیر حتما لازم نیست که از کالاهای لوکس و گران قیمت در طراحی هتل خود استفاده کنید. طراحان کار بلد حتی می توانند با ساده ترین وسایل یک هتل کاملا شیک و متفاوت به شما ارائه کنند.

مسافرت

بیشتر مردم حداقل سالی یکبار به مسافرت می روند و هر مسافری به دنبال محلی برای اسکان است. چنانچه مسافری قبلا به هتلی که طراحی بی نظیری دارد، مراجعه کرده باشد و از همه چیز رضایت داشته باشد،

برای بار دوم هم به آن هتل مراجعه می کند و از خدمات آن هتل بهره مند می شود. اما کار در اینجا تمام نمی شود، اگر مسافر از محل اسکان خود راضی باشد، آن هتل و یا مهمان پذیر را به دوستان و آشنایان نیز معرفی می کند و همین امر موجب افزایش متقاضیان اسکان در هتل می شود.

پس قبل از هر چیزی طراحی داخلی شیک در جذب مشتری مهم است. اگر مشتری از نحوه چیدمان اتاق و همین طور سایر قسمت های هتل راضی باشد و احساس راحتی و آرامش کند برای بار دوم و سوم و … به آن هتل مراجعه می کند. به همین خاطر است که گفته می شود از اهمیت  طراحی داخلی هتل نباید غافل شد.

در ادامه عواملی را که بر روی قیمت هر متر طراحی داخلی هتل تاثیر گذار است، آورده شده است:

  • متراژ

همانطور که قبل تر هم اعلام شد، متراژ ساختمان در تعیین قیمت طراحی اثر گذار است. چرا که در طراحی ساختمان هایی که قرار است میزبان مردم باشد، دیگر نمی شود که از طراحی برخی از قسمت ها صرف نظر کرد

و یا قسمت هایی از مهمان پذیر و یا هتل را در طراحی دست کم گرفت. مثال خوبی که برای این قسمت میتوان بیان کرد، سرویس های بهداشتی هستند.

ممکن است که در طراحی خانه به این قسمت توجه خاصی نشود، اما یک موردی که برای همه مردم در سفر مهم به نظر نی رسد، سرویس بهداشتی است.

پس در طراحی هتل همه ی قسمت ها باید مورد توجه باشد و همه قسمت هایی که قرار است طراحی شوند و دیگر از آنها چشم پوشی نمیشود،،، احتیاج به پرداخت هزینه برای طراحی دارد.

متراژ
متراژ
  • لابی هتل

لابی هتل شاید مهم ترین قسمت هتل باشد. چرا که میهمانان در هنگام ورود به هتل در این قسمت می مانند و منتظر دریافت اتاق خود هستند. در نگاه اول اگر همه چیز خوب به نظر بیاید و طراحی چشم نواز باشد، حس خوبی در مشتری ایجاد می شود.

در این قسمت همه مردم با انواع سلیقه ها حضور خواهند داشت، و طراحی این قسمت کار سختی است، چرا که باید به گونه ای باشد که رضایت همه مسافران را جلب کند.

لابی هتل
لابی هتل

علاوه بر اینکه مسافران تا تحویل اتاق در این قسمت ساکن می شوند، افراد دیگر نیز برای خوردن نوشیدنی و یا گفتگوهای گروهی، دور هم جمع می شوند.

این قسمت به طراحی خاصی احتیاجی دارد و لازم است که گروهی با تدبیر آن را طراحی کند. لابی هتل یکی از مواردی است که به دلیل اهمیتی که دارد می تواند در قیمت طراحی اثر گذار باشد،،،، چرا که برای زیباتر به نظر رسیدن، احتیاج به مصالح و لوازم شیک بیشتری دارد.

  • موقعیت مکانی هتل

با اینکه هتل ها در مرکز شهر می سازند اما گاهی پیش می آید هتلی در حاشیه  شهر ساخته شود. در چنین شرایطی که هتل در حاشیه شهر ساخته شده است، دسترسی به امکانات سخت تر خواهد بود.

طراح باید برای خرید مصالح و مواد لازم برای طراحی مرتب یک فاصله دور را طی کند تا به مرکز شهر برای خرید کردن برسد و همین طور هزینه زیادی را بابت انتقال مصالح ساختمانی و یا لوازم لازم به هتل، پرداخت کند. پس این مورد می تواند قیمت را تا حدودی بالا ببرد.

موقعیت مکانی ساختمان یکی از مواردی می باشد که روی قیمت گذاری طراحی داخلی اثر دارد

همانطور که در بالا گفته شد، عوامل مهمی بر روی قیمت طراحی داخلی هتل تاثیر گذار است و شما با در نظر گرفتن مجموع این عوامل می توانید قیمت گذاری برای طراحی داخلی هتل را انجام دهید.

اگر که دارای ایده های خاصی برای طراحی هتل هستید، حتما آن را با طراح مطرح کنید. او می تواند بین ایده های شما و ایده های خودش، ترکیبی جالب را ایجاد کند و در نهایت طراحی جالبی را انجام دهد.

در مورد هزینه هایی که در مقابل کار با کیفیت گروه طراحی پرداخت می کنید، نگران نباشید. مهم این است که طراحی بسیار زیبا و خاص باشد و همگان را به خود جلب کند.

زمانی که مشتری های زیادی بابت اقامت در هتل داشتید، متوجه خواهید شد که بهترین کار را انجام داده اید و تمام هزینه ای را که بابت طراحی پرداخت کرده اید، بازگشته است.

طراحی ساختمان نیز موردی نیست که بخواهید خودتان به تنهایی آن را انجام دهید، پس قطعا به یک تیم طراحی احتیاج پیدا خواهید کرد.

موقعیت مکانی هتل
موقعیت مکانی هتل

چگونه بهترین تیم طراحی را انتخاب کنیم؟

زمانی که برای طراحی ساختمان به شرکت های طراحی داخلی مراجعه می کنید با قیمت های مختلفی در طراحی مواجه میشوید و نمیدانید که کدام یک را باید انتخاب کنید.

انتخاب یک تیم طراحی خوب را فقط بر اساس ارزان ترین قیمت انجام ندهید. تنها چیزی که باید به آن در هنگام طراحی ساختمان خود فکر کنید این است که نتیجه همانی بشود که  می خواستید، حالا اگر بتوانید یک طراحی فوق العاده و در عین حال مقرون به صرفه داشته باشید، سود خواهید کرد.

در انتخاب تیم طراحی دو مورد است که اگر آن را انجام بدهید، قطعا نتیجه خوبی را دریافت خواهید کرد و آن موارد به شرح زیر است:

  • مهارت و دانش کاری

اولین چیزی که باید در استخدام یک گروه طراح در نظر داشته باشید، این است که آن افراد دارای مهارت و دانش کافی در کار طراحی باشند. فقط داشتن اطلاعات در زمینه طراحی کافی نیست، تیم باید دارای دانش روان شناسی هم باشد تا بتواند بهترین رنگ ها را در کنار هم استفاده کند و از سایر ترفندهای روان شناسی در طراحی استفاده کند.

اگر که افرادی که در تیم کار می کنند دارای مهارت کافی باشند، می تواند خیال شما از بابت یک کار حرفه ای راحت باشد.

  • داشتن نمونه کار

داشتن نمونه کار برای استخدام، می تواند خیال شما را راحت کند. چنانچه افراد نمونه کار داشته باشند، شما با بررسی نمونه کار های آنان می توانید گروهی را که سبک کاریشان به سلیقه شما نزدیک تر است انتخاب کنید و همین طور این مورد می تواند شما را از بابت نتیجه کار تا حدودی مطمئن کند.

  • مقایسه

در نهایت کاری که باید انجام دهید این است که بین نمونه کارهای ارائه شده و همین طور قیمت های مطرح شده و کیفیت کارها،،، یک مقایسه انجام دهید و بهترین تیم را انتخاب کنید و استخدام کنید.

با انجام کارهای ذکر شده، تا حدودی میتوانید از تصمیم خود مطمئن باشید، چرا که تیمی را استخدام کرده اید که برای شما مقرون به صرفه بوده است و همین طور از کیفیت کاری آنها رضایت داشته اید.

مقایسه
مقایسه

چه مواردی را باید در قرار داد طراحی داخلی مورد توجه قرار دهید؟

زمانی که برای انجام کار طراحی به شرکت های طراحی داخلی ساختمان مراجعه می کنید، برای شروع کار احتیاج به عقد قرارداد دارید. در قرار داد شرایط کاری که به توافق طرفین رسیده است، ذکر می شود و همین طور مبلغ دستمزد بیان می شود.

علاوه بر این موارد، موارد دیگری وجود دارد که به شما در عقد قرار داد کمک می کند و بهتر است که در شرایط قرارداد ذکر شود:

  • دقیقا مشخص کنید که می خواهید درچه محدوده ای طراحی انجام شود

این مورد یکی از مهم ترین مواردی است که حتما باید در قرارداد همکاری ذکر شود تا برای هر دو طرف یعنی هم طراح و هم مشتری، مشخص شود مبلغی را که پرداخت می کند بابت چه محدوده ای از فضا می باشد.

پس حتما در قرار داد ذکر کنید که در نظر دارید کدام محدوده از ساختمان را به طراح بسپارید و اگر به دلیل های مختلف قرار است که در آینده سایر قسمت های ساختمان را نیز به طراح بسپارید،

حتما ایده های خود را به وی یاد آوری کنید تا کار طراحی را با دقت به سایر قسمت ها انجام دهد تا بعد از طراحی سایر قسمت های ساختمان، به مشکل برنخورید و طراحی ها با هم هماهنگی داشته باشند.

  • مواردی را که از طراح انتظار دارید انجام دهد، در قرار داد ذکر کنید

دقیقا در متن قرار داد مشخص کنید که قرار است طراح برای شما چه کاری انجام دهد و یا اینکه چه خدمتی را ارائه کند؟، انجام این کار باعث میشود که وظایف طراح برای وی مشخص شود و بر آن اساس کار طراحی ساختمان را بر عهده بگیرد.

و این مورد را هم نیز در نظر داشته باشید که به اندازه ای که قرار است هزینه کنید خدمات دریافت می کنید، برای مثال از طراحی که به آن فقط بابت حق مشاوره دستمزد داده اید، توقع نداشته باشید که کار طراحی را هم برای شما به انجام برساند.

چرا که وی وظیفه خود را مبنی بر اشتراک گذاری و مشاوره در رابطه با ایده های طراحی، انجام داده است و قرار نبوده است با آن مقدار از دستمزد، کار طراحی را هم بر عهده بگیرد.

چنانچه پس از دریافت خدمتی که در قرار نامه با طراح رضایت داشتید و خواستار این بودید که طراح خدمتی دیگر ارائه دهد، میتوانید یک پیوست دوم به قرار داد اضافه کنید و در آن قسمت خواسته های خود را از طراح بیان کنید.

اما بهتر است که قرار داد قبلی را تمام شده بدانید و از طراح توقع زیادی نداشته باشید هر چند برای انجام کاری کوچک،،، حتی،، برای انجام کاری کوچک هم طی قرار دادی این موضوع را برای طراح مشخص فرمایید.

مواردی را که از طراح انتظار دارید انجام دهد، در قرار داد ذکر کنید
مواردی را که از طراح انتظار دارید انجام دهد، در قرار داد ذکر کنید
  • زمان تحویل پروژه را مشخص کنید

اگر در قرارداد خود این مورد را مشخص کنید، این موضوع را یک بار برای همیشه تمام کرده اید و لازم نیست هر روز تماس بگیرید و بابت زمان تحویل سوال بپرسید.

اگر این مورد را مشخص کنید، طراح بهتر می تواند برای انجام کارهای شما تصمیم بگیرد و بر همان اساس زمان بندی را انجام می دهد و شما نیز بر اساس تاریخ تحویل می توانید بر نامه ریزی خود را انجام دهید.

اما به این موضوع هم توجه داشته باشید که از طراح توقع نداشته باشید پروژه دو ماهه را عرض یک هفته به شما تحویل دهد. هم چنین ممکن است در روند کار، مشکلی پیش بیاید که زمان تحویل را کمی به تاخیر بیندازد

در چنین مواردی، بهتر است با طراح همکاری لازم را انجام دهید، چرا که در روند کار مشکلات حاشیه ای همیشه وجود دارند و همکاری و صبوری شما روند تحویل را جلوتر می اندازد.

  • شرایط پرداخت حق الزحمه طراح

مورد دیگری که بهتر است در قرار داد ذکر کنید این است که شرایط پرداخت دستمزد، به چه صورت است.

معمولا پرداخت حق الزحمه طراحان به صورت های مختلفی تعیین میشود که در ادامه بیان شده است:

  • ساعتی

یکی از شیوه های معمول پرداخت دستمزد، به صورت ساعتی می باشد . به این معنا که طراح بابت هر ساعت کار طراحی فلان مقدار را دریافت می کند. روش پرداخت ساعتی بیشتر برای زمان هایی مناسب است که شما قصد طراحی قسمت خاصی از خانه را دارید که ممکن است نهایتا سه – چهار ساعت طول بکشد.

ساعتی
ساعتی
  • توافقی

یکی دیگر از روش های مرسوم، دستمزد، پرداخت به صورت توافقی است. یعنی شما و طراح سر قیمت با یکدیگر توافق می کنید و بر اساس قیمت توافق شده، مبلغ را می پردازید.

  • متر مربع

روش پرداخت بر اساس متر مربع،، یکی از مرسوم ترین راه های پرداخت دستمزد به طراح است. در واقع طراح به ازای هر مترمربعی که کار انجام می دهد، دستمزد دریافت می کند.

این مورد هم به نفع طراح و هم به نفع مشتری است، چرا که طراح دقیقا به ازای زحمتش دستمزد دریافت می کند و مشتری هم می داند که به ازای فلان متر از طراحی آن مبلغ را پرداخته است.

این که  قیمت هر متر طراحی داخلی به چه دلایلی بستگی دارد، مباحثی است که در ادامه همین مقاله مورد بحث قرار می گیرد.

همچنین بهتر است علاوه بر تعیین نحوه پرداخت دستمزد، تعیین کنید که بر چه اساسی قیمت اولیه تغییر می کند. یعنی اینکه عوامل موثر برتغییر قیمت اولیه را بدانید.

متر مربع
متر مربع

مدیریت پروژه بر عهده کیست؟

بهتر است که این مورد را در قرار داد خود ذکر کنید. و البته توجه داشته باشید که مدیریت پروژه کار آسانی نیست و به خیال اینکه با در دست گرفتن مدیریت، می خواهید هزینه ها را کاهش دهید،،، مشکل جدیدی را به وجود نیاورید.

مدیریت صحیح پروژه حتی از انجام خود پروژه مهم تر است. پس چنانچه دانش و زمان کافی برای مدیریت پروژه های خود را ندارید، این مورد را به طراح بپسپارید و با خیالی آسوده منتظر تحویل نتیجه باشید.

در قرار داد تعیین کنید که مبلغ ذکر شده را برای چه چیزی می پردازید

اینکه مشخص باشد مبلغ عنوان شده اولیه را قرار است تحت چه عنوانی به طراح بپردازید، مورد مهمی است. گاهی شرایطی پیش می آید که شما خواهان این مورد هستید که طراح فقط و فقط کار طراحی را انجام دهد و خرید لوازم و مصالح اولیه بر عهده خودتان باشد. در مقابل گاهی خواسته شما این است که طراح صفر تا صد کار طراحی را خود بر عهده بگیرد.

در قرار داد تعیین کنید که مبلغ ذکر شده را برای چه چیزی می پردازید
در قرار داد تعیین کنید که مبلغ ذکر شده را برای چه چیزی می پردازید

این مورد واضح خواهد بود که اگر کار طراحی را از صفر تا صد به طراح بسپارید، سود خواهید کرد. چرا که طراح به واسطه شغلش با شرکت های فروش مصالح در ارتباط است و به هر مصالحی یا لوازمی که بخواهد، دسترسی دارد و آنها را با هزینه کمتری خرید می کند.

همچنین طراح دقیقا می داند که به چه چیزهایی و به چه مقداری، در طراحی نیاز دارد و بر همان اساس خرید را انجام می دهد و به این صورت جلو ضرر مالی گرفته می شود.

رعایت کردن این نکات ساده در زمان بستن قرارداد با تیم طراحی، از به وجود آمدن مشکلات بعدی جلوگیری می کند. دقیقا همانطور که شرکت طراحی شرایط دریافت حقوق و دستمزد را ذکر می کند و مسائل دیگر را برای شما توضیح می دهد، شما هم شرایط و انتظاراتی را که دارید در قرار داد تعیین کنید تا بعدا مجبور به پرداخت هزینه بیشتری نباشید.

در قرار داد تعیین کنید که مبلغ ذکر شده را برای چه چیزی می پردازید
در قرار داد تعیین کنید که مبلغ ذکر شده را برای چه چیزی می پردازید

سخن آخر

کار طراحی ساختمان یکی از شغل هایی است که در آن فقط مهارت کاری و داشتن تجربه کافی نیست، و علاوه بر این موارد فرد احتیاج دارد که دارای دانش این کار هم باشد.

اگر چه در میان طراحان هستند افرادی که بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی در کار خود بی نظیر هستند که در این جا از آن دسته از افراد صرف نظر می کنیم،،،، و موضوع را به طور کلی بررسی می کنیم.

اینکه چقدر دستمزد باید به یک تیم طراحی بدهیم موضوعی نیست که بلافاصله بتوان با اعداد و ارقام تعیین کرد. در واقع این مورد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سخن آخر
سخن آخر

در واقع کار طراحی کار پیچیده و خاصی است و شامل قسمت های مختلفی می شود و اینکه چقدر دستمزد باید به طراح پرداخت شود، بستگی به این دارد که شما می خواهید، کدام قسمت توسط طراح اجرایی شود.

برای اینکه از بین طراحان مختلف بهترین تیم طراحی را انتخاب کنید، بهتر است مقایسه ای بین ایده ها و مشاوره ها و نمونه کارها انجام دهید و بهترین گروه طراحی را انتخاب کنید.

آیا تا به حال از طراحان برای طراحی ساختمان خود کمک گرفته اید؟، اگر پاسخ مثبت است لطفا نظرات و تجربیات خود را زیر این پست با ما و دیگر عزیزان به اشتراک بگذارید. از اینکه ما را تا این جا همراهی کردید، سپاس گزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *