09124573904

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی

Share this post

فهرست مطالب

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی بسته به انواع سبک و مواد اولیه استفاده شده و متراژ ویلا می تواند متفاوت باشد. همانطور که می دانید اولین مسئله ای که توجه هر بیننده ای را قبل از ورود به یک ویلا جذب می کند نمای آن ساختمان یا ویلا است.

به جرات می توان گفت که مهم ترین بخش برای طراحی یک ساختمان نمای آن است. پلان ساختمان باید به گونه ای باشد که بتوان یک طرح زیبا را برای نمای آن اجرا کرد.

می توان ویلا را به صورت ساختمانی معرفی کرد که از چهار طرف به فضای بیرون نما داشته باشد و سقف آن به صورت شیروانی طراحی شده باشد.

از این جهت طراحی نمای ویلا مستلزم زمان و هزینه ی بیش تری است. در شهرهای بزرگ و شلوغ امکان ساخت ویلا وجود ندارد، اما در شهرهای کم جمعیت برای ساختن خانه های ویلایی فضای زیادی وجود دارد و می توان خانه ها را به صورت ویلایی طراحی کرد و ساخت آن را به مرحله ی اجرا در آورد.

خانه های ویلایی معمولا در مکانی ساخته می شوند که طبیعت خوبی داشته باشد و از این خانه به عنوان مکان تفریحی استفاده می شود. اگر چه امکان ساخت ویلا در فضای شهری وجود ندارد،

اما می توان در حومه شهرها و جاهایی طبیعت خوبی دارند، برای زمان های فراقت از کار و شلوغی شهر ویلاهایی ساخت و برای روزهایی از سال به فارق از شلوغی و آلودگی فضای شهری در این مکان به آرامش رسید.

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی
هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی

در ادامه در مورد مواردی که برای هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی اهمیت دارند، بیش تر صحبت خواهیم کرد:

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

  1. تاریخچه ی ساخت ویلا در دنیا
  2. تاریخچه ی ساخت ویلا در ایران
  3. طراحی نمای ساختمان ویلایی
  4. انواع ویلا بر اساس سبک طراحی نما
  5. ویژگی های بهترین طراح نمای ساختمان ویلایی
  6. مهم ترین اصل در ساخت ویلا
  7. انتخاب پوشش سقف ویلا
  8. بررسی کیفیت مواد اولیه ای که برای نمای سقف ویلا به کار می رود
  9. هماهنگی نمای داخل و خارج از ویلا
  10. تفاوت طراحی نمای ویلا به سبک مدرن و کلاسیک
  11. ویژگی نمای ویلای مدرن
  12. نمای ویلای لوکس
  13. ویژگی های سبک مدرن برای نمای خارج ویلا
  14. ویژگی های سبک کلاسیک برای نمای ویلا
  15. برای طراحی نمای یک ویلای مدرن باید چه نکاتی را رعایت کرد
  16. نمای نئو کلاسیک برای ویلا به چه صورت است
  17. طراحی نمای ویلا به سبک رومی
  18. مقایسه ی طراحی نمای ویلابه سبک روستایی و پست مدرن
  19. نمای ویلای دوبلکس
  20. طراحی نمای ویلای تریبلکس
  21. اصول اصلی طراحی نمای ویلای دوبلکس و تریبلکس
  22. نمای ویلا باید چه ویژگی هایی داشته باشد
  23. انواع مواد اولیه ی مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان ویلایی
  24. معایب و مزایای هر کدام از مواد اولیه برای ساخت ویلا
  25. عوامل موثر بر هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی
  26. معرفی یک سایت معتبر برای مشاوره معماری و طراحی نمای ساختمان ویلایی
  27. برای طراحی نمای یک ویلا باید به چه نکاتی توجه کرد
  28. هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به سبک های مختلف

تاریخچه ی ساخت ویلا در دنیا

در آغاز مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در زمینه ی تاریخچه ی ساخت ویلا در دنیا خواهیم پرداخت.

تاریخچه ی ساخت ویلا در دنیا
تاریخچه ی ساخت ویلا در دنیا

در زمان های گذشته ساختمان های ویلایی یا همان کاخ ها فقط به اشراف و بزرگان تعلق داشتند، اما با پیشرفت سطح زندگی و رفاه اجتماعی افراد دیگری از طبقات دیگر توانستند ساختمان هایی با کاربرد و طراحی مشابه کاخ به نام ویلا را برای خود داشته باشند. می توان گفت ساخت ویلا از روم شروع شده است.

در گذشته در شهر های بزرگ مانند روم ساختمان های فاخری در محوطه ی باغ های بزرگی ساخته می شده است که به اشراف زادگان تعلق داشتند. با گسترش دین مسیح کار کرد این ساختمان ها تغییر کرد و از آن به عنوان کلیسا برای مسیحیان استفاده می شد.

ساختمان هایی مانند تخت جمشید با سابقه ی بیش از 2500 سال نیز گونه هایی از ویلا بودند که با ساخت و طراحی ویژه ای که دارند، چشم جهانیان را خیره کرده اند. امروزه ویلاها با سبک های ساده تری نسبت به گذشته ساخته می شوند.

بسته به هزینه ای که صرف ساخت یک ویلا شده است، می توان آن را قیمت گذاری کرد. با گذشت زمان طی سال های متوالی ساختمان ویلاها تغییرات زیادی را متحمل شده است.

باید بدانید هر ویلا بسته به موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی در دسترس آن می تواند ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. ویلاهای ساحلی، ویلاهای کوهستانی، ویلاهای جنگلی و… همگی می توانند نیاز انسان به آرامش در طبیعت را تامین کنند.

تاریخچه ی ساخت ویلا در دنیا
تاریخچه ی ساخت ویلا در دنیا

تاریخچه ی ویلا در ایران

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در زمینه تاریخچه ی ویلا در ایران خواهیم پرداخت.

کلمه ویلا از زبان انگلیسی به زبان فارسی وارد شده است و در واقع ویلا ساختمانی است که از همه ی جهت ها نما دارد. برای همین برای طراحی و نمای آن هزینه ی بیش تری را باید صرف کنید،

اما این هزینه صرف شده به عنوان یک لزوم است و به هیچ عنوان هزینه ی اضافه تلقی نمی شود، چرا که با داشتن نمای زیبا ویلای شما تا سال های سال به تغییر نما نیاز نخواهد داشت.

در ایران باستان نیز ویلاهایی برای پادشاهان آن زمان ساخته می شد که به آن ها کاخ یا کوشک گفته می شد و دارای طراحی خاصی بودند که از طراحی رومیان الهام گرفته شده بود و با معماری ایرانی ادغام شده بود و بومی سازی شده بود.

مهم ترین ساختمانی که نشان دهنده ی ساخت ویلا از زمان های گذشته است، ساختمان پاسارگاد است که توسط کورش بزرگ ساخته شد.

ساختمان پاسارگاد از نظر طراحی داخلی و نمای خارجی شباهت زیادی به ویلاهای امروزی دارد. همه ی این مسائل نشان دهنده ی قدرت بالای مهندسان ایرانی در ساخت بناهای تاریخی در زمان گذشته است.

اشراف و شاهزادگان در زمان های گذشته از این کاخ ها یا ویلاها برای استراحت و تفریح استفاده می کرده اند و آن ها را در مناطق خوش آب و هوا می ساخته اند.

امروزه بیش تر ویلاهایی که در ایران ساخته می شوند، به سبک مدرن و کلاسیک طراحی شده اند. همه روزه سبک های جدیدی توسط طراحان نما و طراحان داخلی به این طراحی ها اضافه می شود.

تاریخچه ی ویلا در ایران
تاریخچه ی ویلا در ایران

طراحی نمای ساختمان ویلایی

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در زمینه طراحی نمای ساختمان ویلایی خواهیم پرداخت.

مهم ترین بخش یک ساختمان ویلایی که در برخورد اول توجه هر بیننده را جلب می کند نمای خارج آن ساختمان است. بهتر است، نمای ساختمان ویلایی به گونه ای باشد که علاوه بر این که هزینه ی زیادی را به دنبال ندارد، به گونه ای به نظر بیاید که با محیط اطراف یک پارچه است و جزئی از محیط اطراف باشد، بهتر است، هنگام انتخاب سبک طراحی نمای خارجی ویلا دقت زیادی داشته باشید، چرا که تغییر دادن نمای آن هزینه ی زیادی را به دنبال دارد.

برای این که یک نمای مقبول و زیبا داشته باشید، باید از طراحان نمای ساختمان کمک بگیرید. یک طراح به خوبی می داند چه ویلایی با چه سبکی از طراحی متناسب است و چه مواد و متریالی را برای نمای این ویلا باید استفاده کند.

علاوه بر این میزان دقیق این متریال را به شما می گوید تا بتوانید هزینه ی نهایی این کار را تخمین بزنید. با توجه به این که ویلا سازی رو به گسترش است، نیاز به طراحی نمای ویلا روز به روز افزایش پیدا می کند.

برای این که به بهترین طراحان نمای ساختمان دسترسی داشته باشید، می توانید به سایت ایران آرک مراجعه کنید و علاوه بر مشاوره در زمینه ی طراحی نمای ویلا به بهترین طراحان نمای ساختمان دسترسی داشته باشید و با یک مقایسه کلی بین طراحان مختلف و نمونه کار های آن ها یک طراح را برای امور طراحی و اجرایی نمای ویلای خود انتخاب کنید.

طراحی نمای ساختمان ویلایی
طراحی نمای ساختمان ویلایی

انواع ویلا بر اساس سبک طراحی نما

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در زمینه انواع ویلا بر اساس سبک طراحی نما خواهیم پرداخت.

بر اساس سبک نمای ویلا می توان ویلاها را به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. برای انتخاب نمای ساختمان ویلایی سعی کنید، دقت زیادی به خرج دهید.

یکی از سبک های طراحی نمای ویلا، دیزاین نما به سبک مدرن است که برای طراحی آن از ساختمان های ساده الگو گرفته می شود. ترکیب مواد اولیه ی مختلف باعث متمایز شدن این سبک از طراحی نمای ویلا شده است.

یکی از محبوب ترین سبک های طراحی نمای ویلا سبک کلاسیک است

یکی از محبوب ترین سبک های طراحی نمای ویلا سبک کلاسیک است که برای طراحی این سبک از دیزاین از نمای ویلاهای رومی الگو برداری شده است. ویلاهای طراحی شده به این سبک جزء ویلاهای لوکس و گران قیمت به حساب می آیند و برای طراحی این سبک هزینه ی بیش تری باید بپردازید.

ایده پردازی و داشتن خلاقیت مهم ترین اصل در طراحی نمای یک ویلا است. نور پردازی و بعد دادن به نما می تواند باعث ایجاد جلوه های بصری خاصی در ویلای شما شود.

یکی از محبوب ترین سبک های طراحی نمای ویلا سبک کلاسیک است
یکی از محبوب ترین سبک های طراحی نمای ویلا سبک کلاسیک است

برای این که نمای ویلای شما تمام ویژگی های یک نمای خوب را داشته باشد، می توانید به مشاورین مجرب طراحی نما در سایت ایران آرک دسترسی داشته باشید و بهترین طراحان نمای ساختمان به شما معرفی شود.

در این سایت سعی شده طراحان نمای خارجی ویلا همراه با نمونه کارهایشان به خوبی معرفی شوند تا کاربر بتواند با یک مقایسه ی کلی بین طراحان و ایده های آن ها یک طراح را انتخاب کند و نمای ویلای خود را به او بسپارد.

ویژگی های بهترین طراح نمای ساختمان ویلایی

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در زمینه ویژگی های بهترین طراح نمای ساختمان ویلایی خواهیم پرداخت.

یک طراح نمای ساختمان باید دارای روحیه یه همکاری و کار تیمی را داشته باشد و بتئاند با افراد مختلف در امور ساخت و ساز و امور اجرایی دیزاین ویلا هماهنگ شود.

علاوه بر این که از مهارت و تجربه خاصی برخوردار است، باید دارای خلاقیت باشد تا بتواند در موارد خاص ایده های خوبی را برای نمای ساختمان داشته باشد. در عین حال هر طراح نما ساختمان باید به تیمی مجرب برای امور اجرائی دسترسی داشته باشد تا بتوانند ایده ی طراح به بهترین شکل به مرحله اجرا بگذارند.

در تمامی مراحل اجرائی پروژه ی نما کاری یک ساختمان طراح باید بر انجام امور نظارت داشته باشد تا از درست پیش رفتن کار توسط تیم اجرائی اطمینان داشته باشد.

آشنایی با نرم افزارهای سه بعدی طراحی

یک طراح نما باید به نرم افزار های سه بعدی طراحی به اندازه ی کافی آشنایی داشته باشد و بتواند آنچه را که در ذهن دارد، به صورت یک طرح به مشتری ارائه دهد تا مشتری بتواند یک تصمیم درست برای انتخاب نما بگیرد.

بسته به تعداد طبقات ویلا می توان برای آن طرح های مختلفی را ارائه داد و هر طراح بر اساس ایده های خود می تواند یک طرح خاص را پیشنهاد بدهد. بسته به این که در طراحی ویلای شما از چه مواد اولیه ای استفاده شده باشد، هزینه های مختلفی برای دیزاین نمای ویلای شما رقم خواهد خورد،

اما توجه به این نکته ضروری است که هرگز برای کاهش هزینه ها به یک دیزاینر نمای آماتور مراجعه نکنید و همواره از مواد اولیه ی با کیفیت استفاده کنید.

آشنایی با نرم افزارهای سه بعدی طراحی
آشنایی با نرم افزارهای سه بعدی طراحی

با توجه به این که نمای ویلا تحت تاثیر آفتاب و باد و باران خواهد بود در صورتی که از مواد اولیه ی با کیفیت استفاده نکنید، نمای خارج ویلای شما به سرعت نیاز به بازسازی پیدا می کند و باید زمان و هزینه ی زیادی را صرف این باز سازی کنید.

مهم ترین اصل در ساخت ویلا

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در زمینه مهم ترین اصل در ساخت ویلا خواهیم پرداخت.

می توان نمای ویلا را مهم ترین اصل ساخت ویلا در نظر گرفت، چرا که در اولین برخورد نمای ویلا توجه هر بیننده ای را جلب می کند. با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر این رقابت بین سازندگان ویلا زیاد شده است که نمای ویلا را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند.

در صورتی که به دنبال ساخت یک ویلای شیک باشید، باید اصول خاصی را در طراحی خارجی نمای ویلا رعایت کنید. در واقع نمای خارجی برای هر ساختمانی اهمیت ویژه ای دارد.

رعایت اصول طراحی نما

برای این که یک ویلای لوکس و گران قیمت داشته باشید، باید اصول طراحی نما را به خوبی رعایت کنید. داشتن یک نمای خوب و قابل قبول بر روی قیمت ویلا تاثیر خوبی دارد. جنس نما، رنگ آن و فرم و شکل هایی که هنگام طراحی به نما داده می شود،

همگی در قیمت نهایی ویلا تاثیر دارند. این که بخواهید تا چه حد برای ویلای خود هزینه صرف کنید، بستگی به خود شما دارد، اما می توانید با مشاوره گرفتن از یک طراح نمای خوب این هزینه را به خوبی مدیریت کنید.

برای این که نمایی زیبا برای ویلای خود داشته باشید، به موارد زیادی باید توجه کنید، یکی از این موارد انتخاب فضای سبز مناسب و آلاچیق در حیاط ویلای شماست، بسته به این که چه نوع کف پوشی برای پوشاندن کف ویلا انتخاب شده باشد، تاثیر زیادی در نمای ویلا مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر این انتخاب رنگ مناسب برای نما و نورپردازی که در شب جلوه ی زیبایی به ویلا می دهد، می تواند تاثیر زیادی در نمای ویلای شما داشته باشد.

رعایت اصول طراحی نما
رعایت اصول طراحی نما

انتخاب پوشش سقف ویلا

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در خصوص انتخاب پوشش سقف ویلا خواهیم پرداخت.

یکی از مواردی که در نمای ویلا نقش مهمی دارد، انتخاب پوشش مناسب برای سقف است. این که این پوشش از چه جنسی باشد، اهمیت زیادی دارد، چرا که علاوه بر مسائل زیبایی شناختی بحث کیفیت هم برای این گزینه مطرح می شود.

موادی که برای پوشش سقف استفاده می شوند، باید در برابر باران و باد مقاومت داشته باشند و تا سال ها نیاز به بازسازی پیدا نکنند، چرا که هنگام بازسازی هزینه ی زیادی به شما تحمیل می شود.

پوشش سفال و چوب گزینه های مناسبی هستند

پوشش سفال و چوب گزینه های مناسبی هستند، اما تنوع رنگی ندارند و نمی توانند با هر رنگی از نمای بیرون ویلا هماهنگ شوند، از این جهت امروزه از پوششی به نام شینگل استفاده می شود که علاوه بر این که استحکام خوبی دارد، می تواند با انواع رنگ هایی که در نما به کار برده می شود،

هماهنگ باشد و دارای رنگ بندی است، علاوه بر این در برابر حرارت مقاوم است و در آتش سوزی به سختی دچار سوختگی می شود، همچنین پوشش شینگل مانند چوب و سفال به مرور زمان خرد نمی شود و استحکام بیش تری دارد.

پوشش سفال و چوب گزینه های مناسبی هستند
پوشش سفال و چوب گزینه های مناسبی هستند

برای طراحی سقف ویلاها طرح های مختلفی وجود دارد که طرح های شیروانی جزء پرکاربرد ترین این طرح ها هستند، چرا که در برابر بارش بسیار مقاوم هستند و باران روی سطح شیب دار این سبک از سقف به سرعت جاری می شود. علاوه بر این شکل ظاهری سقف های شیروانی از نظر اول زیبایی شناسی با انواع سبک های طراحی نمای ویلا به خوبی سازگار است.

بررسی کیفیت مواد اولیه ای که برای نمای سقف ویلا به کار برده می شود

بسته به این که از چوب یا سفال یا شینگل برای پوشش دادن سقف ویلای خود استفاده کنید، هزینه های مختلفی به شما تحمیل می شود و هر یک از این مواد اولیه علاوه بر این هزینه های مختلفی را به همراه دارند، مزایا و معایبی نیز دارند.

استفاده از پوشش چوب برای سقف ویلا علاوه بر این که عایق صدا و حرارت است، زیبایی خاص و طبیعی را به ویلای شما اضافه می کند و باعث می شود، ویلا به طبیعت اطراف پیوند بخورد، اما معایبی نیز دارد، اولین عیب استفاده از چوب مقاومت نداشتن در برابر آتش سوزی است،

همچنین در برابر رطوبت به سرعت از بین می رود. بزرگ ترین عیب استفاده از چوب برای پوشش سقف ویلا این است که برای این که این پوشش تهیه شود، درختان زیادی باید قطع شوند و به محیط زیست آسیب وارد می شود.

استفاده از پوشش فلزی

با استفاده از پوشش فلزی می توانید نمای زیبایی به سقف ویلا بدهید، اما تنوع رنگی فلزات بسیار محدود است. جنس این نوع از سقف از گالوانیزه و آلومنیوم است که نسبت به سایر فلزات مقاومت بیش تری دارند، اما به دلیل این که فلزات در برابر رطوبت هوا دچار خوردگی می شوند، این نوع از پوشش سقف برای همه نوع آب و هوایی مناسب نیست.

نوعی دیگری از نمای پوشش سقف از پوشش به نام شینگل ساخته می شود که با توجه به تنوع در رنگ بندی بسیار مورد استقبال واقع شده است. پوشش شینگل با جنس های مختلف و برندهای مختلفی در بازار موجود است که دارای ضمانت رسمی از شرکت سازنده نیز هستند.

پوشش سقف شینگل نسبت به سرما و رطوبت مقاوم است و حرارت به آن آسیبی وارد نمی کند. علاوه بر این پوسته پوسته نمی شود و ضمانت سه ساله دارد.

استفاده از پوشش فلزی
استفاده از پوشش فلزی

هماهنگی نمای داخل و خارج از ویلا

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در خصوص هماهنگی نمای داخل و خارج از ویلا خواهیم پرداخت.

مهم ترین نکته در طراحی ویلا داشتن تناسب بین نمای خارجی و نمای داخلی ویلا است. نمای داخلی و خارجی ویلا باید با یک دیگر تناسب داشته باشند. سقف ویلا باید دارای شیب بندی مناسبی باشند تا علاوه بر حفظ زیبایی ویلا امکان نفوذ رطوبت به داخل ویلا وجود نداشته باشد.

بیش ترین زیبایی مربوط به شیب های استاندارد است. شیب زیاد زیبایی نمای خارجی را از بین می برد. تناسب رنگ بین دکوراسیون خارج و داخل اهمیت زیادی دارد و علاوه بر این که نمای خارجی و سقف رنگی متناسب دارند، باید تناسب بین نمای داخلی و خارجی نیز حفظ شود.

ترکیب رنگ داخل و خارج نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است

ترکیب رنگ داخل و خارج نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است. رنگ های تیره برای آب و هواهای گرم نباید استفاده شوند، چرا که رنگ های تیره گرمای زیادی را به خود جذب می کنند.

رنگ های تیره برای ویلاهای مناطق سرد سیری مناسب هستند. علاوه بر این در صورتی که تناسبی بین رنگ ها در نمای ویلا وجود نداشته باشد، فقط هزینه ی اضافه ای را صرف نماکاری ویلا کرده اید. تشخیص این که چه رنگی برای دیزاین نمای ویلا باید استفاده شود، در تخصص طراحان نمای ویلا است.

در صورتی که فضایی را برای ایجاد باغچه و فضای سبز دارید، حتما یک طراحی خوب برای فضای سبز ویلا پیاده کنید، چرا که فضای سبز زیبایی طراحی نمای ویلا را دو چندان می کند.

سعی کنید، از رنگ های گرم در نمای بیرون استفاده کنید. رنگ های گرم نمای زیبایی برای محوطه ی ویلا ایجاد می کنند. تاثیر تراس بر نمای ویلا را فراموش نکنید. در واقع تراس یک هماهنگی کلی بین نمای داخل و خارج از ویلا ایجاد می کند.

ترکیب رنگ داخل و خارج نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است
ترکیب رنگ داخل و خارج نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است

تفاوت طراحی نمای ویلا به سبک مدرن و کلاسیک

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در خصوص تفاوت طراحی نمای ویلا به سبک مدرن و کلاسیک خواهیم پرداخت.

سبک طراحی نمای ویلا به صورت کلاسیک به گونه ای است که به ویلاهای روم باستان شباهت زیادی دارد و حامیان ویژه ی خود را دارد. در این سبک از طراحی نما این است که سبک خاصی در این نوع از طراحی نما وجود ندارد و مهم ترین ویژگی آن داشتن تقارن است.

استفاده از سنگ هایی با رنگ روشن شکوه و جلوه ی کاخ های دوران باستان را تداعی می کند و به علت این که تزئینات زیادی در این سبک از طراحی نما به کار رفته توجه بیننده را به خود جلب می کند.

سبک طراحی نمای ویلا به روش مدرن از اصول معماری و طراحی مدرن تبعیت می کند

سبک طراحی نمای ویلا به روش مدرن از اصول معماری و طراحی مدرن تبعیت می کند. در این سبک تزئینات اضافه حذف شده اند و مصالح و متریال به کار برده شده در این سبک از طراحی نما با سبک کلاسیک بسیار تفاوت دارد. مهم ترین ویژگی این سبک از طراحی به هم ریخته بودن فرم ها و استفاده از فرم های نامتناسب است که معمولا نتیجه خوبی ندارند.

در سبک طراحی نمی ویلا به روش مدرن بیش تر از چوب و شیشه و سنگ برای نما استفاده می شود که از نظر ترکیب رنگی می توانند یک ترکیب خوب را ایجاد کنند.

برای نمای ویلاهای کلاسیک از سنگ های شیک و گران قیمت و معمولا رنگ های خنثی استفاده می شود و این سنگ ها را با برش دادن و تراش دادن به طرح های زیبایی در می آورند که باعث خلق نمای زیبایی برای ویلا می شوند.

ویژگی های نمای ویلای مدرن

در ادامه ی مقاله ی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به بررسی و بیان مطالبی در خصوص ویژگی های نمای ویلای مدرن خواهیم پرداخت.

در نما سازی ویلا ها به سبک های مختلف مواد استفاده شده بسته به شرایط آب و هوایی متفاوت هستند. علاوه بر این بسته به این که کارفرما قصد داشته باشد، چه مقدار برای طراحی و اجرای نمای ویلا هزینه کند مواد اولیه ی استفاده شده برای نمای ویلاهای مختلف تفاوت دارند.

نمای مدرن بیش تر دارای اشکال زاویه دار و نامتعارف است

نمای مدرن بیش تر دارای اشکال زاویه دار و نامتعارف است و با حذف کردن جزئیات و تزئینات ساده و به دور از تجملات است. با استفاده از مصالح متنوع می توان این سبک از طراحی را به مرحله ی اجرا در آورد و از آخرین تکنولوژی های روز برای مراحل طراحی و اجرا و ساخت این سبک از طراحی نما استفاده می شود.

از طرفی این سبک از طراحی نما از نظر اقتصادی به صرفه تر از سبک طراحی کلاسیک است. در صورتی که از کامپوزیت به عنوان مواد اولیه ی نما استفاده شود، می توان از مزایای زیادی برخوردار شد که مهم ترین این مزیت ها عایق بودن این پوشش در برابر صدا و سرما و گرما است.

علاوه بر این دارای تنوع رنگی بالایی است و به راحتی در دسترس است. نمای بتی و سیمانی از نظر هزینه بسیار به صرفه هستند و از مقاومت بالایی برخوردارند. نمای آجری باعث القای حس صمیمیت در نمای ویلا می شود و عایق خوبی برای حرارت و صدا است. استفاده از نمای شیشه ای نمای زیبایی از بیرون ایجاد می کند.

کاربرد سنگ در نمای ویلاها می تواند زیبایی منحصر به فردی را برای نمای ویلا ایجاد می کند. مشاورین سایت ایران آرک می توانند روش هایی را برای کاهش هزینه ها به شما پیشنهاد بدهند.

نمای مدرن بیش تر دارای اشکال زاویه دار و نامتعارف است
نمای مدرن بیش تر دارای اشکال زاویه دار و نامتعارف است

نمای ویلای لوکس

برای ایجاد یک نمای لوکس برای ویلای خود باید هزینه ی زیادی را صرف کنید. بخشی از این هزینه به عنوان دستمزد طراح و بخشی مربوط به مواد اولیه و مصالح مورد استفاده در این سبک از طراحی است.

از طرفی مراحل اجرایی نیز هزینه های زیادی را به دنبال دارد که بسته به سبک طراحی ویلا هزینه ی اجرا تفاوت دارد. در ویلای لوکس علاوه بر این که به زیبایی و لوکس بودن ویلا اهمیت ویژه ای داده می شود، باید از مواد اولیه و تجهیزات با کیفیت و برند استفاده کرد.

نور پردازی نقش مهمی در ایجاد یک نمای لوکس برای ویلا است، چرا که شب هنگام این نور پردازی جلوه بصری زیبایی را برای ویلا ایجاد می کند. علاوه بر این بین تمام اجزای ویلا باید یک تناسب وجود داشته باشد.

تاکید بر جزئیات باعث می شود، از کلیات زیبایی نمای ویلا غافل شوید، از این جهت به جزئیات تاکید زیادی نداشته باشید. ترکیب رنگی و تناسب رنگ ها می تواند باعث ایجاد جلوه ی بصری خاصی در نمای ویلا شود. رنگ های انتخاب شده برای نمای ویلای باید با سایر اجزا به خوبی هماهنگی داشته باشد.

داشتن نما از هر طرف علاوه بر ایجاد زیبایی در نمای ویلا باعث می شود که محیط داخل ویلا از نور کافی در طول روز برخوردار باشد. ایجاد نور پردازی در نمای بیرونی ویلا به نمای ویلا روح می بخشد. بخش هایی مانند استخر، فضای سبز، جکوزی و سونا می تواند ویلای شما را به یک ویلای لوکس تبدیل کند.

نمای ویلای لوکس
نمای ویلای لوکس

ویژگی سبک مدرن برای نمای خارج ویلا

در طراحی نمای ویلا به سبک مدرن از اصول خاصی باید تبعیت کرد. طراحی نمای ویلا به سبک مدرن به دور از تجملات است و در عین سادگی باعث ایجاد آرامش در افرادی که در این فضا هستند، می شود.

در این سبک از طراحی بیش تر از رنگ های خنثی استفاده می شود و از طرح های شلوغ در طراحی ویلای مدرن استفاده نمی شود. برای اینکه نما دچار یک نواختی نشود، از یک رنگ متضاد در نما استفاده می شود تا این فضا از یکنواختی خارج شود.

برای این که ارتباط طبیعت اطراف با محیط داخل ویلا حفظ شود، برای ورودی ویلا از بازشو های بزرگ استفاده می شود. پنجره ها جلوه ی خاصی به نما می دهند،

بنابراین باید در انتخاب پنجره ها دقت زیادی کرد. برای نمای ویلا معمولا از یک رنگ استفاده می شود. با نور پردازی می توان ترکیب خاصی از سایه روشن ها را در نمای ویلا اضافه کرد.

مهم ترین اصل در ایجاد یک نمای مدرن ساخته شدن ویلا بر اساس سبک معماری مدرن است. معمار و دیزاینر نمای ویلا تمام شرایط آب و هوایی منطقه ای که قرار است، ویلا در آن ساخته شود، را به خوبی بررسی می کنند و بر اساس اقلیم آن منطقه مواردی را برای ساخت این ویلا رعایت می کنند.

معمار و دیزاینر نمای ویلا باید علاوه بر این که از اصول و چهار چوب ها برای ساخت ویلا استفاده می کنند، باید به نظر کارفرما نیز توجه کنند و تا حدودی طبق سلیقه ی کارفرما پیش بروند.

ویژگی سبک مدرن برای نمای خارج ویلا
ویژگی سبک مدرن برای نمای خارج ویلا

ویژگی های سبک کلاسیک برای نمای ویلا

سبک کلاسیک برای طراحی نمای ویلا تداعی کننده شکوه و عظمت خاصی است و می تواند تداعی کننده زندگی اشرافی و اعیانی باشد. در این سبک از طراحی نمای ویلا ستون های بلند و سر ستون ها، تزئینات و ابزارهای خاصی به کار می رود که می توانند یک فضای لوکس را ایجاد کنند.

نور پردازی در نمای ویلای classic از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث ایجاد جلوه ی خاصی در نمای ویلا می شود. برای ساخت ویلای کلاسیک از سنگ های با کیفیت و گران قیمت استفاده می شود. سنگ های به کار برده شده در نمای ویلای کلاسیک به سبک خاص تراش داده شده اند و باعث ایجاد زیبایی با شکوهی در نمای ویلا می شوند.

سبک طراحی کلاسیک سبکی متمایز است که به زمان خاصی تعلق ندارد و برای همه زمان ها و مکان ها مناسب است. علاوه بر این با همه نوع سلیقه ای سازگار است. استفاده از رنگ های روشن در نمای ویلای کلاسیک می تواند باعث شود، ویلای مورد نظر در بین ویلاهای دیگر نمای متفاوتی داشته باشد.

در این سبک از طراحی از مصالح متنوع استفاده نمی شود و از سنگ های گران قیمت استفاده می شود. استفاده از سنگ های گران قیمت علاوه بر این که بر ارزش ویلا می افزایند، باعث استحکام و ایجاد تعادل بین نمای ویلا و محیط اطراف می شود. تعادل و توازن ایجاد شده در طراحی نمای کلاسیک به نوعی باعث پیوند ویلا با محیط اطراف می شود.

ویژگی های سبک کلاسیک برای نمای ویلا
ویژگی های سبک کلاسیک برای نمای ویلا

برای طراحی نمای یک ویلای مدرن باید چه نکاتی را رعایت کرد

برای طراحی نمای یک ویلای مدرن باید توجه کرد که کیفیت مواد اولیه استفاده شده در مراحل اجرایی باید بالا باشد. استفاده از مواد اولیه ی بی کیفیت باعث می شود، نمای ویلا به زودی به تعمیر نیاز پیدا کند و هزینه زیادی را به کارفرما تحمیل کند.

استفاده از تجهیزات زیبایی که کیفیت چندانی ندارند، می تواند باعث ایجاد آسیب به نمای ویلا نیز بشود و علاوه بر هزینه تعمیر این بخش هزینه تعمیر نمای ویلا را نیز به فرد اعمال کند.

علاوه بر این که از تجهیزات برای نمای ویلا استفاده می کنید، این تجهیزات باید زیبایی را به نمای ویلا اضافه کنند. زیبایی فضای سبز و تاثیر آن بر نمای ویلا را نمی توان نادیده گرفت.

طراحی فضای سبز و آلاچیق و استخر بسته به این که کار فرما قصد دارد تا چه حد برای نمای ویلا هزینه صرف کند می تواند متغیر باشد، اما معمولا با ایجاد یک فضای سبز زیبایی نمای ویلا دو چندان می شود، اما هزینه زیادی را به همراه نخواهد داشت. سایت ایران آرک بهترین طراحان نما و فضای سبز را به شما معرفی می کند.

در صورتی که محوطه ی ویلا از کف پوش های طبیعی مانند سنگ پوشیده شود، می تواند باعث ایجاد هم بستگی بین محوطه ی ویلا و طبیعت اطراف می شود.

این همبستگی می تواند باعث القای حس آرامش و ایجاد فضایی دنج برای ساکنین ویلا شود. مهم ترین نکته در طراحی نمای یک ویلا این است که نباید تزئینات زیادی را به نمای ویلا اضافه کرد. جزئیات می تواند زیبایی کلی نمای ویلا مدرن را به حاشیه بکشد.

برای طراحی نمای یک ویلای مدرن باید چه نکاتی را رعایت کرد
برای طراحی نمای یک ویلای مدرن باید چه نکاتی را رعایت کرد

نمای نئو کلاسیک برای ویلا به چه صورت است

نمای نئو کلاسیک در قرن 18 و 19 میلادی جزء مهم ترین سبک های طراحی نما در آن سال های به حساب می آمده است. در واقع می توان نمای نئو کلاسیک را نوعی از نمای کلاسیک با ظاهری مدرن دانست.

در واقع در این سبک از طراحی نمای ویلا می توان بیان نمود که تلفیقی از نمای کلاسیک و مدرن اجرا شده است. مهم ترین ویژگی این سبک این است که در عین این که ویژگی های نمای مدرن در آن رعایت شده است، سعی شده تناسب بین اجزا که در نمای کلاسیک وجود دارد، در این سبک رعایت شود. در این سبک از طراحی می توان حضور تجملات و تزئینات را به خوبی حس کرد.

ارتفاع ستون ها در این سبک از طراحی بسیار بلند است و از مجسمه ها و کتیبه ها به صورت ویژه ای در این سبک از طراحی استفاده می شود. نور پردازی در سبک نئو کلاسیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نمای بیرونی ویلا را می توان با یک نورپردازی مناسب در شب زیبا تر کرد.

علاوه بر این در این سبک از طراحی حضور آب نما ها علاوه بر این که جلوه ی بصری زیبایی را به محوطه ویلای می بخشد می تواند باعث آرامش شود. از طرف دیگر داشتن پنجره های بزرگ در این سبک از طراحی علاوه بر این که فضای داخلی را از نور کافی بهره مند می کند باعث افزودن زیبایی و جلوه ی خاصی به نمای ویلا می شود.

نمای نئو کلاسیک برای ویلا به چه صورت است
نمای نئو کلاسیک برای ویلا به چه صورت است

طراحی نمای ویلا به سبک رومی

مهم ترین بخش در طراحی نمای رومی استفاده از سنگ در این سبک از طراحی است. برای کاهش هزینه ی نما کاری به سبک رومی می توان از سیمان نیز استفاده کرد.

طراحی نمای رومی به این علت که به جزئیات پرداخته می شود، هزینه ی زیادی را به دنبال دارد. علاوه بر این برای مراحل اجرایی نیازمند دقت زیادی است. در همه ی سبک های طراحی نور پردازی از اهمیت بالایی برخودار است. در این سبک از طراحی نما ویلا از رنگ های خنثی و روشن بیش تر استفاده می شود. مهم ترین اصل در نمای رومی حفظ تقارن است.

لازم است، بدانید نمای رومی در مرحله ی اجرایی هزینه ی زیادی را به دنبال دارد، چرا که از سنگ های گران قیمت برای نمای این سبک از ویلا استفاده می شود.

سنگ ها را با جزئیات زیاد تراش می دهند. اشکال بیش تر فرم منحنی دارند و بر خلاف سبک مدرن که نما دارای اشکال زاویه دار است، در این سبک از فرم های قوس دار و منحنی استفاده می شود.

استفاده از مجسمه ها و سر ستون ها، آب نما ها و پنجره های بلند به این سبک از طراحی نما جلوه خاصی می دهد، به گونه ای که با دیدن این سبک از طراحی، عظمت روم باستان در خاطر ما نمایان می شود.

این سبک از طراحی را می توان جزء قدیمی ترین سبک های طراحی ویلا به حساب آورد که جزء سبک های طراحی پر طرفدار است که نماد زندگی اعیانی و اشرافی است و به خوبی می توان این سبک از طراحی را با سبک های دیگر ادغام کرد.

طراحی نمای ویلا به سبک رومی
طراحی نمای ویلا به سبک رومی

مقایسه ی طراحی نمای ویلا به سبک روستایی و پست مدرن

نمای پست مدرن در واقع نوعی بومی گرایی است و بسته به این که این ویلا در چه منطقه ای ساخته شده باشد، از فرهنگ و هنر آن منطقه الهام می گیرد. این سبک امروزه جایگاه ویژه ای در بین سبک های طراحی به خود اختصاص داده است و از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

استفاده از ترکیب رنگ های متنوع و انواع مختلف مصالح به خوبی با این سبک از طراحی نمای ویلایی سازگار است. بر خلاف سبک طراحی کلاسیک و نئوکلاسیک که از روم الهام گرفته اند این سبک از طراحی از فرهنگ بومی هر منطقه الهام می گیرد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است.

سبک طراحی روستایی که از خانه های روستایی برای این سبک از طراحی الگو گرفته شده است، دارای نمای چوبی است و به خوبی با مناظر اطراف ارتباط بر قرار می کند.

به خاطر داشتن چوب در نمای خود نسبت به حرارت و صدا عایق است و می تواند آرامش زندگی روستایی را به ساکنین این ویلا القا کند. دکوراسیون داخلی ویلای روستایی نیز به سبک زندگی روستایی طراحی شده است و سادگی و بی تکلف بودن در آن موج می زند.

نمای ویلای دوبکلس

مهم ترین ویژگی ویلای دوبلکس این است که در یک محدوده ی کوچکتر می توانید فضای بیش تری را در اختیار داشته باشید و فضای بزرگی را برای محوطه ی ویلا اختصاص دهید. انواع سبک های طراحی را می توانید برای یک ویلای دوبلکس اجرا کنید. استفاده از سایه بان و برای مواقعی که نور خورشید زیاد است،

علاوه بر این که جنبه ی کاربردی دارد، به زیبایی نمای ویلای شما می افزاید. از آن جایی که یک ویلای دوبلکس از نور طبیعی به اندازه کافی بهره مند است، برای طراحی آن باید به گونه ای عمل کرد که نهایت استفاده را از نور طبیعی به عمل آورد.

استفاده از سبک های مدرن برای طراحی ویلاهای دوبلکس می تواند هزینه های اجرای نما را کاهش دهد. سبک های کلاسیک طراحی به علت استفاده از سنگ های گران قیمت هزینه ی زیادی را برای شما به همراه می آورد.

علاوه بر این سبک های طراحی کلاسیک به علت شلوغ بودن می توانند شما را به سرعت از نمای طراحی شده دل سرد کنند. علی رغم این که اجرای سبک های مدرن می تواند هزینه ی کم تری را برای شما به همراه داشته باشد،

این سبک ها گاهی با شکست مواجه می شوند. برای طرح ریزی یک ویلای مدرن از مواد اولیه ی زیادی مانند: چوب، انواع سنگ، شیشه، فلز و ترکیبی از مواد اولیه ی دیگر استفاده کرد که هر کدام زیبایی خاصی را به نمای ویلا می بخشند.

طراحی نمای ویلای تریبلکس

با توجه به این که ویلای تریبلکس دارای سه طبقه است، برای طراحی آن باید از سبکی از طراحی نما بهره گرفت که در عین زیبایی هزینه ی زیادی را بر کارفرما تحمیل نکند.

علاوه بر این از کیفیت نباید غافل شد، چرا که ترمیم و ایجاد اصلاحات در یک ویلای تریبلکس می تواند هزینه زیادی را برای فرد به دنبال داشته باشد. بهتر است، برای طراحی نمای یک ویلای تریبلکس از یک نمای یک پارچه استفاده شود و با استفاده از مواد اولیه ی گوناگون این نما را به بهترین شکل ممکن طراحی کرد.

مهم ترین اصل در طراحی نمای ویلای تریبلکس این است که این ما با طراحی داخلی ویلا تطابق داشته باشد و به صورت یک پارچه از آب در بیاید. علاوه بر این نمای ویلای تریبلکس باید به گونه ای باشد که به صورت جزئی از طبیعت به نظر برسد. بر خورداری از مناظر طبیعی برای طبقات دوم و سوم به خوبی امکان پذیر است.

برای طراحی یک ویلای تریبلکس از عنصر نور و ترکیب رنگ نباید غافل شد. طراحی و اجرای نمای ویلای تریبلکس هزینه ی زیادی را به همراه دارد، از این جهت برای طراحی آن باید دقت کافی را به عمل آورد.

طراحی نما می تواند تاثیر زیادی بر ارزش ویلا داشته باشد. برای طراحی نمای ویلای تریبلکس بهتر از سبک های طراحی مدرن استفاده شود.

تلفیقی از نمای کلاسیک و مدرن نیز می تواند باعث ایجاد یک نمای زیبا برای ویلای تریبلکس شود. استفاده از سبک های کلاسیک در طراحی ویلای تریبلکس می تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

طراحی نمای ویلای تریبلکس
طراحی نمای ویلای تریبلکس

اصول اصلی طراحی نمای یک ویلای دوبلکس یا تریبلکس

برای طراحی یک ویلای تریبلکس باید اصول خاصی را رعایت کرد که این اصول می تواند زیبایی ویلای شما را دو چندان کند.

مهم ترین اصل در طرح ریزی یک ویلای دوبلکس یا تریبلکس استفاده از مواد اولیه با کیفیت برای نما است، چرا که در صورتی که از مواد اولیه بی کیفیت برای نمای ویلا استفاده شود، ویلا ظرف مدت کوتاهی به باز سازی نیاز پیدا می کند. ترکیب و تناسب رنگ ها و هماهنگی طراحی نمای ویلا با طراحی داخلی و محیط اطراف نیز اهمیت زیادی دارد و نباید از آن غافل شد.

نمای ویلا و ترکیب رنگ آن باید با شرایط آب و هوایی آن منطقه سازگاری داشته باشد. علاوه بر این سادگی نمای نما ویلا می تواند باعث زیبایی آن شود.

برای مراحل طراحی و اجرای نما ویلای باید تمام قوانین و اصول کار رعایت شود و از مواد اولیه و مصالح مرغوب استفاده شود.

در طراحی نباید تناقضی بین محیط داخل و نما وجود داشته باشد. تاثیر نور پردازی در نمای ویلا به اندازه ی اهمیت ترکیب رنگ هاست و نباید از آن غافل شد.

ویلاهای تریبلکس به این علت که در فضای کم تری تعداد بیش تری از افراد می توانند ساکن شوند، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

برای نزدیک کردن یک ویلای تریبلکس به یک ویلای لوکس می توانید در محوطه ی ویلا آلاچیق و استخر اضافه کنید. فضای سبز ویلای تریبلکس را می تواند باعث ایجاد فضایی دلپذیر و آرامبخش برای فصل های گرم باشد.

اصول اصلی طراحی نمای یک ویلای دوبلکس یا تریبلکس
اصول اصلی طراحی نمای یک ویلای دوبلکس یا تریبلکس

نمای ویلا باید چه ویژگی هایی داشته باشد

نمای یک ویلا باید دارای خصوصیات هایی منحصر به فردی باشد که در نگاه اول به چشم هر بیننده ای منحصر به فرد به نظر بیاید. بر اساس این که پلان ویلا به چه صورتی باشد، باید سبک خاصی از طراحی نما را برای آن اجرا کرد.

در صورتی که ویلا در منطقه ای ساخته شده باشد که منظره ی طبیعی زیادی ندارد، ایجاد فضای سبز برای ویلا اهمیت ویژه ای پیدا می کند. بسته به این که فرد تا چه برای نما هزینه کرده باشد، این ویلا ارزش اقتصادی پیدا می کند. تمام ویژگی هایی که نمای یک ویلای ایده آل باید داشته باشد، می توانید در سایت ایران آرک مطالعه کنید.

مکان جغرافیایی و آب و هوای منطقه ای که ویلا در آن ساخته شده است

مکان جغرافیایی و آب و هوای منطقه ای که ویلا در آن ساخته شده است، نیز می تواند تاثیر زیادی بر ارزش اقتصادی ویلا داشته باشد. انتخاب رنگ مناسب و مواد اولیه ی با کیفیت در نمای ویلا از اهمیت زیادی بر خوردار است. این که از چه مواد اولیه ای برای اجرای نمای ویلا استفاده کنید، نقش مهمی در تعیین سبک نمای ویلا دارد.

استفاده از متریال هایی مانند سنگ های گران قیمت سبک طراحی نمای ویلا را به سبک های کلاسیک نزدیک می کند و استفاده از مواد اولیه ی مدرن باعث ایجاد یک نمای مدرن در ویلا می شود.

به کار بردن سقف هایی که حالت شیروانی دارند، علاوه بر این که از نظر زیبایی شناسی تاثیر خوبی در نمای ویلا دارد، می تواند سقف ویلا را از بارش برف و باران در مناطق مرطوب و بارانی محافظت کند. جنس سقف شیروانی تاثیر مهمی در تعیین کیفیت و دوام آن دارد.

مکان جغرافیایی و آب و هوای منطقه ای که ویلا در آن ساخته شده است
مکان جغرافیایی و آب و هوای منطقه ای که ویلا در آن ساخته شده است

انواع مواد اولیه ی مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان ویلایی

همان طور که قبلا گفته شد مواد اولیه ی استفاده شده در ویلا نقش مهمی در تععین سبک طراحی ویلا دارند. این که در طراحی نمای ویلا از چه سبکی استفاده شود، موضوعی کاملا سلیقه ای است و بسته به این که کارفرما قصد داشته باشد تا چه حد هزینه کند می توان یک سبک خاص را پیشنهاد کرد.

برای طرح ریزی نمای ویلا می توان از سبک های کلاسیک، مدرن، مینیمال یا ساده، اروپایی، غربی و رومی استفاده کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و از مواد اولیه ی و رنگ خاصی برای آن ها استفاده می شود.

برای سبک کلاسیک از مواد اولیه ی مختلفی استفاده می شود

برای سبک کلاسیک از مواد اولیه ی مختلفی استفاده می شود، اما در این سبک از سنگ های گران قیمت بیش ترین استفاده می شود. در سبک طراحی نمای مدرن بیش تر از بتن و فلزات و شیشه برای نمای ویلا استفاده می شود، سبک های مدرن دارای تنوع زیادی هستند.

در صورتی که نمای ویلا به صورت مینیمال باشد، سعی می شود که از افزودن هر گونه تزئینات به این نما خود داری شود. سبک مینیمال در ایران طرفداران زیادی ندارد. ویلاهایی که با سنگ نما کاری شده اند، مقاومت بیش تری در برابر رطوبت دارند،

به همین دلیل در شمال کشور بیش تر از سنگ های گرانیت و مرمر و تراورتن برای نمای ویلا استفاده می شود. پر کاربرد ترین متریال در ساخت و نما کاری هر ساختمانی آجر است. با استفاده از آجر می توان نمای خاصی را برای ویلا ایجاد کرد. از چوب و بتن نیز می توان برای نمای ویلا استفاده کرد.

مشاوران و طراحان سایت ایران آرک با توجه به منطقه ی آب و هوایی به شما بهترین متریال را برای نمای ویلا پیشنهاد می دهند و طراحی نمای ویلای شما را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند.

برای سبک کلاسیک از مواد اولیه ی مختلفی استفاده می شود
برای سبک کلاسیک از مواد اولیه ی مختلفی استفاده می شود

معایب و مزایای هر کدام از مواد اولیه برای ساخت ویلا

فلزات قابلیت فرم پذیری خوبی دارند و در مقایسه با چوب و سنگ کاربرد بیش تری دارند. از طرف دیگر فلزات را می توان بازیافت کرد و مجددا استفاده کرد. بسته به این که ویلا را به چه سبکی طراحی کنید، می توانید از مصالح مختلفی استفاده کنید.

علاوه بر این شرایط آب و هوایی در انتخاب مصالح برای ساخت و نماکاری ویلا نقش مهمی دارند. استفاده از بتن این ویژگی را دارد که می توان در ترکیب آن دست برد و آن را به فرم های دلخواه درآورد.

از قالب های پیش ساخته ی بتن نیز برای نمای ویلا می توان استفاده کرد. بتن هایی که سبک هستند، کاربرد گسترده ای در نمای ویلا دارند.

استفاده از چوب کاربرد گسترده ای در نمای ویلا دارد

استفاده از چوب کاربرد گسترده ای در نمای ویلا دارد و باعث می شود، ویلا با محیط اطراف به خوبی پیوند بخورد. علاوه بر این چوب عایق حرارتی خوبی است.

تنها عیب استفاده از چوب در نمای ویلا این است که هنگام آتش سوزی به آتش شدت می بخشد. در صورتی که چوب با سنگ ترکیب شود، باعث ایجاد نمای کلاسیک می شود و در صورتی که با فلز ترکیب شود، باعث ایجاد نمایی مدرن می شود.

نمای آجری علاوه بر این که یک پوشش عایق است، هزینه ی زیادی را به دنبال ندارد و یک نمای سنتی ایرانی را ایجاد می کند.

ویلاهای سنگی در برابر بارش باران و رطوبت هوا مقاوم هستند، یک زیبایی کلاسیک را برای ویلا ایجاد می کنند، اما هزینه ی زیادی را برای فرد به دنبال دارند.

استفاده از چوب کاربرد گسترده ای در نمای ویلا دارد
استفاده از چوب کاربرد گسترده ای در نمای ویلا دارد

عوامل موثر بر هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی

عوامل زیادی بر هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی نقش دارند، بسته به این که چه سبکی از طراحی را مد نظر داشته باشید و به چه طراحی مراجعه کنید، هزینه ی طراحی نما متفاوت است.

علاوه بر این متراژ بنا نقش مهمی در تعیین هزینه ی طراحی دارد، به گونه ای که هر قدر متراژ بیش تری را برای طراحی نما داشته باشید، هزینه ی بیش تری را باید بپردازید.

از طرف دیگر بسته به این که طراح تا چه حد مهارت داشته باشد و در چه شهری باشد، هزینه ها متفاوت است. معمولا هزینه ی طراحی نما را در قرار داد ذکر می کنند. موقعیت جغرافیایی ویلا و سبک طراحی طراح می تواند تاثیر زیادی بر روی هزینه ی طراحی داشته باشد.

بعد از این که همه ی عوامل بررسی شد طراح نما می تواند تعرفه را به صورت دقیق تعیین کند. برای طراحی یک نمای کلاسیک یا نئو کلاسیک باید هزینه ی زیادی را بپردازید، چرا که جزئیات بیش تری در این سبک از طراحی باید وارد کنید.

برای این که نمای کلاسیک هزینه ی کم تری را به دنبال داشته باشد، می توان از سیمان سفید استفاده کرد و برای حل مشکل این که سیمان کثیف می شود، می توان از مواد نانو برای پوشش دادن آن استفاده کرد. با مراجعه به سایت ایران آرک و کمک گرفتن از مشاورین این سایت قیمت حدودی طراحی نما و مراحل اجرایی را به دست می آورید.

معرفی یک سایت معتبر برای مشاوره معماری و طراحی نمای ساختمان ویلایی

برای این که بتوانید برای ساختن ویلای خود به معماران و طراحان با تجربه دسترسی داشته باشید، می توانید به سایت ایران آرک مراجعه کنید.

در این سایت طراحان و معماران زیادی همراه با نمونه کارهایشان در دسترس شما هستند تا با مقایسه ی این طراحان و نمونه کارهایشان یک طراح را انتخاب کنید و با او تماس بگیرید.

علاوه بر این مشاورین سایت ایران آرک می توانند در مورد انتخاب سبک طراحی و این که طراحی نمای یک ساختمان تا چه حد هزینه به دنبال دارد، به خوبی شما را راهنمایی کنند. در واقع می توان گفت نمای یک ساختمان روح آن بنا است.

در صورتی که طراحی نمای یک ویلا به خوبی انجام نگرفته باشد، ارزش اقتصادی چندانی نخواهد داشت، چرا که در نگاه اول زمانی که فردی به این ویلا وارد می شود، با نما و محوطه ی ویلا مواجه می شود.

در صورتی طراحی نمای ویلا را به افراد متخصص در این زمینه نسپارید، نتیجه مطلوبی برای شما به دست نمی آید و تنها زمان و هزینه ی زیادی را تلف کرده اید.

در واقع کمک گرفتن از یک طراح برای نمای داخلی و خارجی ویلا به ارزش اقتصادی این ویلا می افزاید. بنابر این هزینه ای که صرف دستمزد طراحی می کنید و به طراح می پردازید دور ریختن هزینه نیست، چرا که با سپردن طراحی نمای ویلا به طراح در واقع نتیجه نهایی کار را بیمه کرده اید.

یک طراح خوب می تواند علاوه بر این که بهترین طرح را برای شما طراحی و اجرا می کند راه های کاهش هزینه ها را نیز به شما بگوید.

معرفی یک سایت معتبر برای مشاوره معماری و طراحی نمای ساختمان ویلایی
معرفی یک سایت معتبر برای مشاوره معماری و طراحی نمای ساختمان ویلایی

برای طراحی نمای یک ویلا باید به چه نکاتی توجه کرد

داشتن فضای سبز زیبا و استفاده از کف پوش مناسب برای پوشاندن محوطه داخل ویلا نقش مهمی در زیبا نشان دادن نمای ویلا دارد و از این جهت باید توجه ویژه ای به آن شود.

نمای یک ویلا باید علاوه بر این که تمام اصول زیبایی شناسی در آن رعایت شده است، با مواد اولیه ی مرغوب ساخته شده باشد. تعادل و تناسب بین اجزا از اهمیت زیادی برخوردار است. وجود استخر و آب نما می تواند زیبایی محیط خارج ویلا را چند برابر کند.

برای داشتن یک آب نما و یک آلاچیق خوب می توانید به افراد متخصصی که طراح نما آن ها را معرفی می کند مراجعه کنید.

مهم ترین و اساسی ترین نکته ای که برای ساخت ویلا باید به آن توجه کرد موقعیت مکانی ویلا است و این که ویلا در محلی ساخته شده باشد که به مراکز درمانی و اورژانس و آتش نشانی نزدیک باشد.

علاوه بر این از زیبایی طبیعی خوبی بهره مند باشد. برای این که بتوانید یک فضای سبز خوب داشته باشید، باید از یک مهندس فضای سبز کمک بگیرید.

علاوه بر این می توانید درخت های میوه را در محوطه ویلای خود بکارید با این کار علاوه بر این که زیبایی محوطه را دو برابر می کنید، می توانید از میوه های این درخت ها نیز استفاده کنید.

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی به سبک های مختلف

طراحی نمای ویلا به سبک های مختلف هزینه های مختلفی را به همراه دارد، چرا که هر کدام از این سبک ها برای این که طراحی شوند، زمان مشخصی را از طراح می گیرند.

علاوه بر این هر طراح بسته به مهارت خود هزینه ی متفاوتی را برای دستمزد خود در نظر می گیرد. با استفاده از طراحان آماتور برای طراحی نمای ویلا و طراحی داخلی ویلا ممکن است، هزینه ی کم تری را پرداخت کنید، اما مطمئنا نتیجه کار یک طراح آماتور به خوبی طراحان با تجربه نخواهد بود.

طراحی نمای کلاسیک و نئوکلاسیک و رومی و یونانی به علت این که جزئیات زیادی در این سبک از نما وجود دارد، زمان بیش تری را لازم دارد و بسته به این که زمان بیش تری صرف این طراحی می شود، هزینه ی بیش تری نیز برای آن صرف می شود. با یک تماس تلفنی به مشاوران و طراحان سایت ایران آرک می توانید قیمت نهایی طراحی نما و مراحل اجرایی را به صورت حدودی به دست آورید.

برای طراحی نمای یک ساختمان عوامل مختلفی مورد توجه قرار می گیرند

برای طراحی نمای یک ساختمان عوامل مختلفی مورد توجه قرار می گیرند، این که این ویلا در چه مکانی واقع شده است، متراژ زیر ساخت و زیر بنای آن چه قدر است و این که از چه مصالح و مواد اولیه ای برای امور اجرائی نمای ویلا قرار است، استفاده شود، همگی در تعیین نهایی قیمت نمای ویلا موثر هستند.

تمایل به بشر به زیبایی باعث می شود، همواره برای داشتن مکانی زیبا برای زندگی کردن تلاش کند. در گذشته داشتن ویلا و ساختمان های لوکس برای زندگی تنها به طبقه ی اشراف محدود می شد،

اما امروزه با گسترش ساخت و ساز ویلاهای زیادی در سایر نقاط کشور ساخته شده که کاربرد های زیادی دارند. مهم ترین نکته در طراحی نمای یک ویلا، تناسب داشتن نمای ویلا با طبیعت اطراف و ویلاهای اطراف و همچنین تناسب داشتن طراحی نمای ویلا با طراحی داخلی ویلا است.

استفاده از مواد و مصالح مخصوص

بر اساس این که ویلا در چه مکان جغرافیایی واقع شده باشد، از مواد و مصالح مخصوصی استفاده می شود که آب و هوای آن منطقه باعث فرسودگی بافت نما نشود. برای مثال برای مناطق مرطوب و پر باران مثل شمال می توان از نمای سنگ استفاده کرد تا دچار خوردگی و فرسودگی نشود.

استفاده از مواد اولیه تا حد زیادی می تواند سبک طراحی را تعیین کند. برای مثال در سبک طراحی کلاسیک بیش تر از سنگ های گران قیمت استفاده می شود. در سبک طراحی مدرن از انواع مختلف مصالح ساهتمانی مانند شیشه فلز بتن و… استفاده می شود.

برای این که یک طراحی ایده آل برای نمای ویلا داشته باشید و بر ارزش اقتصادی ویلا بیفزایید می توانید به سایت ایران آرک مراجعه کنید و نمونه کارهای طراحان نما را در این سایت مشاهده کنید. مشاوران سایت ایران آرک در همه ی ساعات شبانه روز آماده ی پاسخ گویی به سوالات کاربران هستند و سوال های کاربران را به کامل ترین شکل ممکن پاسخ می دهند.

در این جا به پایان موضوع بحث مقاله یعنی هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی رسیدیم. امیدوار هستیم که مطالب های ارائه شده در خصوص هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی برای شما مفید بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *