09124573904

دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی

دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم که در مورد دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی صحبت کنیم. پیشرفت تکنولوژی دوربین های عکاسی، علی الخصوص در گوشی موبایل که یک وسیله ی همگانی و عمومی می باشد، از یک طرف و گسترش استفاده از فضای مجازی و اشتراک عکس در آن از طرف دیگر، باعث شده اند که علاقه به عکاسی هر روز بیشتر بشود. امکان ندارد که شما به کافه و یا رستورانی برای صرف غذا بروید و عده ای را نبینید که در حال گرفتن عکس سلفی از خود هستند.

دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی
دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی

منظره ی محیط و نورپردازی در ثبت بهتر عکس تاثیر بسزایی دارند. از این رو در رستوران های شیک، کافه های لوکس، مناظر طبیعی زیبا و آثار باستانی مهم شاهد این هستیم که تعداد زیادی از مردم در حال عکس برداری هستند.

نرم افزارهای ادیت عکس

نرم افزارهای ادیت عکس هم آنقدر ساده و مبتدی شده اند که هر کس با حداقل دانش فنی می تواند عکس های خود را ویرایش کند و افکت به آن ها بدهد.

نرم افزارهایی مثل B612، Retrica و. . . وجود دارند که هنگام عکاسی تصویر شما را ادیت می کنند و دیگر نیازی به نرم افزار اضافه و همان اندک دانش فنی هم ندارید.

همه ی این عوامل در کنار هم باعث شده اند که میل مردم به گرفتن عکس و ثبت خاطرات خود چند برابر بشود. این افزایش میل باعث می شود که کسب و کار عکاسی نیز رونق بگیرد.

افزایش تعداد آتلیه ها و افرادی که به صورت فری لنسر در فضای مجازی در حال عکاسی هستند، گواهی بر این مسئله می باشد.

در این مقاله ما سعی بر این داریم که با بررسی موضوعات مختلف به سوالات زیر پاسخ دهیم:

تاریخچه ی دوربین های عکاسی به چه صورت می باشد؟

عکاسی چیست و خصوصیات یک عکاس خوب کدام موارد می باشند؟

آتلیه چیست و چگونه جایی می باشد؟

یک آتلیه ی خوب باید چه نوع طراحی داشته باشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی با ما همراه باشید.

تاریخچه ی دوربین های عکاسی:

اولین دوربین های عکاسی تاریخ دوربین تاریک خانه ای نام داشتند. کاربرد اصلی این وسیله برای دیدن خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی بود. گفته می شود که ابن هیثم، دانشمند مسلمان برای اولین بار از این وسیله استفاده کرده است. بعدها نیز نقاشان اروپایی، برای تصویر سازی بهتر از این وسیله استفاده کردند.

به این شکل که نقاشان به کمک این وسیله، یک تصویر از محیط اطراف بر روی پرده به نمایش در می آورند و با کمک گرفتن از آن، محیط را بهتر می دیدند و می کشیدند.

این دستگاه از یک جعبه تشکیل شده است که در یک طرف آن یک سوراخ وجود دارد. نور از طریق این سوراخ وارد جعبه می شود و سپس به صورت وارونه منتشر می شود. بعدها با افزودن یک آیینه در مسیر ورود نور، این وارونگی تصویر منعکس شده، رفع شد.

تاریخچه ی دوربین های عکاسی:
تاریخچه ی دوربین های عکاسی:

دوربین های داگرئوتیپ، نخستین دوربین هایی بودند که می توانستند تصویر را ثبت کنند. کلکسیون داران زیادی حاضر هستند باقی مانده های این دوربین را که اولین بار یک مخترع فرانسوی به نام لوئی داگر آن را اختراع کرد، با قیمت بسیار بالا خریداری نمایند.

شما در حال خواندن مقاله دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی می باشید.

روش کار

روش کار این دوربین ها این گونه بود که صفحه ای از جنس نقره را مدتی در معرض بخار ید قرار می دادند، سپس این صفحه را درون دوربین قرار می دادند و عکاسی می کردند.

پس از آن انگلیسی ها دست به کار شدند و در سال 1859 اولین دوربین با قابلیت عکاسی پاناروما را اختراع کردند. بعدها شخصی به نام جورج ایستمن دوربینی که قابلیت پشتیبانی از فیلم های رولی را داشت، اختراع کرد. این دوربین ها به نان کداک معروف بودند. این دوربین ها اولین دوربین هایی بودند که با تولید انبوه و قیمت مناسب وارد بازار شدند. بعد از این دوربین، ساخت دوربین های کوچک تر و خوش دست تر مد شد. این دوربین ها به دوربین های 35 میلیمتری معروف بودند.

روش کار
روش کار

اولین بار در سال 1905 یک مخترع دانمارکی اقدام به ساخت این سبک از دوربین نمود، سپس در سال 1914 یک شرکت آلمانی به نام لیکا دوربین 35 میلیمتری خود را معرفی نمود. این دوربین از نظر طراحی خیلی متناسب بود و از همین رو الگویی برای ساخت دوربین های آینده شد.

بعد از آن تا سال 1948 هیچ دوربین جدیدی رونمایی نشد تا این که ادوین لند با یک ایده ی جالب، محصول خود را وارد بازار نمود. این دوربین در مدت زمانی در حدود یک دقیقه، عکس گرفته شده را چاپ می نمود، سپس در سال 1978 ژاپنی ها وارد بازار رقابت شدند.

تا اینجا با مبحث تاریخچه ی دوربین های عکاسی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی با ما همراه باشید.

کونیکا

کونیکا ظاهری زیبا و طراحی خوش دست داشت. از دیگر ویژگی های این دوربین ها فوکوس اتوماتیکی بود که داشتند. این دوربین ها به عنوان دوربین های Point to Shot معروف بودند.

با شروع اصل دیجیتال در عکاسی. برای اولین بار کداک، دوربین دیجیتال 1. 3 مگاپیکسلی را در بازار ارائه کرد. این کار انقلابی در صنعت عکاسی بود و کار بسیاری از عکاسان را راحت نمود.

با شروع هزاره سوم و با آغاز گسترش تلفن های همراه، ورود دوربین به گوشی های موبایل، به عنوان یک تحول بزرگ شناخته می شد. شرکت شارپ برای اولین بار از این تکنولوژی استفاده نمود.

در سال 2005 نیز شرکت Canon، از دوربین های فول فریم استفاده نمود.

امروزه گوشی های موبایل، دوربین هایی با کیفیت بسیار بالایی دارند که برای استفاده های معمولی و حتی فراتر کاربران، تمام نیازهای آن ها را رفع می کند. دوربین های دیجیتال جدید نیز هر روز پیشرفته تر می شوند. کیفیت لنز بالا، امکانات جانبی فراوان، فوکوس بسیار قوی و. . . از امکانات این دوربین ها می باشند.

دوربین عکاسی در ایران

در ایران نیز برای اولین بار دوربین عکاسی در دوره ی قاجاریه و توسط ناصر الدین شاه وارد کشور شد. ناصرالدین شاه به واسطه سفرهای خارجی زیادی که می رفت، با فناوری های روز زمان آشنا می شد و بعضا آن ها را وارد کشور می کرد. اولین عکاس تاریخ ایران نیز خود ناصر الدین شاه می باشد. شنیده ها حاکی از این است که وی مهارت خاصی هم در عکاسی داشته است.

دوربین عکاسی در بدو ورود، به عنوان یک کالای لوکس و جدید، قیمت بالایی نیز داشت. از این رو این کالا فقط در بین اقشار خاص و پردرآمد جامعه رواج داشت و آن ها برای تفریح عکاسی می کردند،

ولی با گذشت چند سال و آشنا شدن مردم با این هنر، حکومت دانشجویانی را برای فراگرفتن آن به فرنگ اعزام نمود. عده ای از آن ها پس از بازگشت آنقدر در کار خود متبحر شده بودند که باعث حیرت ناصرالدین شاه شدند.

ناصرالدین شاه تعدادی از آن ها را به عنوان عکاسباشی مخصوص دربار استخدام نمود و در همه ی مسافرت ها آن ها را همراه خود می برد. این قضیه را می توان به عنوان پدر جد “همین الان یهویی” شناخت.

اولین عکاس زن ایرانی هم اشرف السلطنه، همسر یکی از سران کشور بود که عکاسی را از شاهزاده محمد میرزا آموخت. بعدها شخصی به نام خانم حداد عکاسخانه ای در شهر باز کرد که خانم ها برای گرفتن عکس پیش وی می رفتند.

تا این جای کار با تاریخچه دوربین و عکاسی آشنا شدیم. در ادامه سعی داریم که به بررسی شغل عکاسی بپردازیم.

به چه کسی عکاس می گویند؟

عکاسی در لغت نامه های فارسی به عنوان روش عکس برداری تعریف شده است. این لغت معادل کلمه ی لاتین Photography می باشد. این کلمه از دو قسمت Photo و Graphy تشکیل شده است.

به چه کسی عکاس می گویند؟
به چه کسی عکاس می گویند؟

فتو به معنای نور و گرافی نیز ثبت و نگارش معنا می شود. با توجه به تعاریف بالا عکاسی را می توان ثبت و ایجاد تصویر به وسیله ی دوربین عکاسی تعریف نمود.

در حقیقت عکاسی فرصت ثبت لحظه هاست. لحظاتی که شاید 10 سال دیگر در حالت عادی به سختی آن را به یاد بیاورید، ولی با دیدن یک عکس ثبت شده از آن دوران، همه ی آن لحظات جلوی چشم شما می آیند.

عکاس شخصی است که با دوربین خود به ثبت لحظات می پردازد

در یک تعریف عمومی می توان گفت که عکاس شخصی است که با دوربین خود به ثبت لحظات می پردازد. این لحظات می توانند اتفاقات طبیعی مثل لحظه ی طلوع و غروب خورشید، موج های دریا و شکوفه زدن گل ها در یک روز بهاری باشند. دورهمی های دوستانه، مسافرت های خانوادگی، مسابقات ورزشی، بلایای طبیعی و. . . همگی سوژه های مناسبی برای عکاسی می باشند.

عکاسی را در سه جنبه ی مختلف می توان بررسی نمود. جنبه ی علمی، هنری و صنعتی.

برای اولین بار عکاسی به عنوان یک علم شناخته شد و سپس به عنوان یک صنعت گسترش یافت. امروزه خیلی ها عکاسی را به عنوان هنر هم می شناسند. جنبه ی علمی عکاسی مثل عکس گرفتن از طبیعت، حیوانات و زندگی آن ها به منظور شناخت بهتر آن ها می باشد.

عکاس شخصی است که با دوربین خود به ثبت لحظات می پردازد
عکاس شخصی است که با دوربین خود به ثبت لحظات می پردازد

جنبه ی صنعتی آن هم همانند عکس های تبلیغاتی برای برندها، شرکت ها و سازمان ها می باشد. عکس های هنری هم شامل عکس گرفتن از طبیعت و. . . برای ثبت زیبایی های آن ها می باشد و نه استفاده های علمی. عکس هایی که از خودمان و بچه هایمان در آتلیه می گیریم نیز شامل این دسته می باشند.

تا اینجا با مبحث به چه کسی عکاس می گویند آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی با ما همراه باشید.

در ادامه به بررسی انواع سبک عکاسی می پردازیم.

انواع عکاسی:

عکاسی مفهمومی یا Conceptual:

در این سبک از عکاسی که در اواخر دهه 60 میلادی به وجود آمد، عکاس سعی دارد که آن چه در ذهن خود دارد را به تصویر بکشد و ذهن مخاطبین را درگیر آن قضیه کند. عکس های سورئال یا فرا واقع گرایی نمونه هایی از این سبک ها هستند. هر عکسی که یک مفهوم را القاء کند می تواند در این دسته قرار گیرد.

عکاسی از خانواده و کودکان:

با به دنیا آمدن فرزند، خانواده رنگ و بوی تازه ای می گیرد. بچه ها در کودکی خیلی شیرین و دلبند هستند. خانواده ها سعی دارند که با ثبت عکس از آن ها، در سنین مختلف کودکی، همیشه آن لحظات را حفظ کنند.

عکاسی کوبیسم:

کوبیسم یا مکعب گرایی نام یک سبک هنری می باشد. پیکاسو نقاش معروف از این سبک در نقاشی های خود پیروی می کرد. عکس های ثبت شده به این سبک در نظر اول نامفهوم هستند، ولی پس از کمی دقت، هدف عکاس را می توانید متوجه بشوید.

عکاسی ماکرو:

عکاسی ماکرو و یا عکس برداری از نمای نزدیک. در این سبک عکاس به سراغ سوژه هایی مثل گل ها، حشرات، قطرات آب و. . . می رود و به قدری به آن ها نزدیک می شود و بعضا زوم می کند.

جزئیاتی از آن ها در عکس می افتند که در حالت عادی مشخص نیست. برای زوم بهتر، برای این عکاسان لنزهای مخصوص و فلش های خاصی وجود دارند.

عکاسی انتزاعی:

این سبک از عکاسی که با نام آبستره نیز شناخته می شود، درست در جایگاهی مقابل جایگاه رئالیسم قرار دارد. سوژه ها در این سبک به صورت خالص در دنیای واقعی وجود ندارند و تخیلات و ذوق عکاس در آن دخیل هستند.

به این نحو که عکاس با حذف مواردی از سوژه و یا تغییر کادر بندی خود، جلوه ی دیگری از سوژه به شما می دهد و باعث می شود که بیننده، سوژه را از زاویه ای ببیند که برایش تازگی دارد.

عکاسی انتزاعی:
عکاسی انتزاعی:

عکاسی معماری یا Architecture:

این سبک از عکاسی مربوط به ثبت تصاویر از ساختمان ها، بناها و معماری سطح شهر است. زاویه عکاسی از این ساختمان ها مهم می باشد. مردم هر روز با گذر از کنار این ساختمان ها آن ها را مشاهده می کنند.

اگر تصویر آن ها هم جلوه ی جدیدی نداشته باشد، دیدن آن ها جذابیتی برای مخاطب ندارد. این ساختمان ها با توجه به ابعادی که دارند، به سختی در یک کادر قرار می گیرند. پس انتخاب لنز برای این کار بسیار مهم است.

عکاسی صنعتی (Industrial):

این سبک از عکاسی برای ثبت تصاویر از پروژه های صنعتی می باشد. در این سبک عکاس بدون هیچ بزرگ نمایی از روند انجام کار عکس برداری می کند. این تصاویر برای گزارش انتهایی کار بسیار مهم می باشند.

عکاسی تبلیغاتی:

تفاوت عمده ی این سبک با عکاسی صنعتی در این است که در این سبک عکاس سعی به بزرگنمایی و بهتر جلوه دادن سوژه دارد. عکس تبلیغاتی خوب، در جلب توجه مشتری تاثیر زیادی دارد.

عکاسی فاین آرت:

عکاسی فاین آرت و یا هنری، سبکی از عکاسی است که در آن صرفا جلوه های زیبایی شناسی عکس مهم است. در این سبک هدف فقط خلق تصاویر زیبا می باشد. از آن جایی که زیبایی کاملا سلیقه ای می باشد، در خلق این جور تصاویر نیز، سلیقه ی عکاس بسیار مهم می باشد.

عکاسی از طبیعت بی جان یا Still life:

در این سبک از عکاسی، سوژه طبیعت بی جان و بی حرکت می باشد. در این سبک عکاس در چیدمان صحنه نقش مهمی دارد. او صحنه را مطابق سلیقه ی خود می چیند، همچنین نور پردازی و ترکیب رنگ مناسب در این کار خیلی تاثیرگذار است.

عکاسی از طبیعت بی جان یا Still life:
عکاسی از طبیعت بی جان یا Still life:

عکاسی پرتره:

منظور از عکاسی پرتره، ثبت تصاویر از چهره ی انسان می باشد. از آنجایی که کاربرد اصلی دوربین تلفن های همراه عکس از انسان است، این قابلیت در موبایل ها طرفداران زیادی دارد.

نورپردازی خوب و کادر بندی مناسب 2 فاکتور اصلی در عکس برداری پرتره هستند. پرتره انواع مختلفی می تواند داشته باشد. پرتره تمام قد، پرسنلی، خانوادگی، سیاسی و هنری از انواع مختلف آن می باشند.

عکاسی مد Fashion:

این سبک شاخه ی دیگری از عکاسی تبلیغاتی می باشد. عنصر اصلی در این نوع عکاسی نمایش مدهای جدید مثل لباس، پوشاک، زینت آلات و. . . می باشد. معمولا عکاسان این سبک از لنزهای تله (لنزهایی برای زاویه دید باریک برای فاصله های دور) استفاده می کنند.

عکاسی طبیعت:

همان طور که از اسم آن پیداست، سوژه ی اصلی در این سبک، مناظر طبیعی می باشد. کوه، دریا، زیر اب، جنگل، طبیعت و کویر همگی سوژه های مناسبی برای عکاسان طبیعت هستند. نشریات معتبری همچون نشنال جیوگرافیک به انتشار این گونه تصاویر می پردازند.

عکاسی لند اسکیپ:

این نوع عکاسی مربوط به عکس برداری از مناظر طبیعی می باشد. این سبک از عکاسان عموما از لنزهای wide (لنزهایی با زاویه دید وسیع) استفاده می کنند.

عکاسی از حیاط وحش:

عکاسی از طبیعت بکر. طبیعت بکر محلی است که انسان زیاد در آن رفت و آمدی ندارد و دست کاری در آن نکرده است.

عکاسی خبری یا Photojournalism:

رسالت اصلی در این نوع عکاسی خبررسانی می باشد. این تصاویر معمولا در کنار یک گزارش و برای تکمیل آن می ایند.

این عکاسان در ابتدای کار خود سوگند نامه ای را می خوانند که در آن متعهد می شوند، خبر را بدون کم و زیاد و بدون در نظر گرفتن سلایق شخصی انعکاس بدهند. این سوگند نامه و تعهد است که این عکاسان را از بقیه جدا می نماید.

عکاسی مستند:

از ابتدایی ترین سبک های عکاسی، عکاسی مستند می باشد. عکاس باید در این سبک، طوری تصاویر را ثبت کند که مخاطب با دیدن عکس متوجه حادثه ی رخ داده بشود.

عکاسی مستند:
عکاسی مستند:

عکاسی خیابانی:

خیابان های یک شهر گویای زندگی مردم آن شهر هستند. ما هر روز صبح از خواب بیدار می شویم و به محل کار یا تحصیل خود می رویم.

شلوغی خیابان های شهر نشان دهنده ی جمعیت بالای آن، تمیزی خیابان ها گواه بر فرهنگ بالای آن ها و شیک بودن آن نشان دهنده ی وضعیت مالی عموم جامعه است.

عکاسی از خیابان نشان دهنده ی زندگی روزمره ی مردم آن شهر است. عده ای این نوع عکاسی را زیر شاخه ی عکاسی مستند می دانند. کنایه های سیاسی و اجتماعی نیز در این عکس ها دیده می شود.

عکاسی ورزشی:

این نوع عکاسی از زیر شاخه های عکاسی خبری می باشد. شاید بتوان نام دیگر آن را عکاسی خبری در حوزه ی ورزشی بیان کرد. این عکاسان تصاویر فوق العاده ای ثبت کرده اند. لحظاتی به شیرینی لحظه ی قهرمانی جام جهانی فوتبال و لحظات تلخی مثل حذف یک کشتی گیر از دور مقدمات در المپیک.

همه ی این لحظات در کادر لنز یک عکاس ورزشی قرار می گیرند. استفاده از تجهیزات مناسب برای این عکاسان ضروری می باشد.

سوژه با سرعت بالا در حال حرکت است و عکاس در فاصله ی دوری قرار گرفته است. سرعت شاتر بالا، قابلیت عکاسی پیاپی و استفاده از لنزهای قوی مثل تله و زوم از خصوصیات دوربین های عکاسان ورزشی می باشند.

عکاسی نجوم:

این عکاسان با دوربین های خیلی قوی و یا تلسکوپ از اسمان، مخصوصا آسمان شب عکس برداری می کنند. مجموعه ستارگان، صور فلکی، اجرام آسمانی و. . . همگی اشیایی هستند که در آسمان مورد توجه قرار دارند.

این نوع عکاسی علاوه بر این که خاطر زیبایی های بی بدیل آسمان جزء دسته ی عکاسی هنری قرار می گیرد، به خاطر جنبه های علمی آن جزء دسته ی عکاسی علمی نیز قرار می گیرد.

عکاسی جنگ:

هر چقدر هم کسانی که در جنگ حضور داشته اند خاطرات خود را تعریف کنند و یا فیلم سازان از آن وقایع فیلم بسازند، باز هم تاثیر یک عکس یا کلیپ واقعی از جنگ را ندارد. با یک تصویر واقعی که توسط عکاس در خود میدان جنگ گرفته است، می توان حرف های زیادی زد.

ظلم دشمن، اتحاد، ایثار و فداکاری همگی مطالبی هستند که با یک عکس در کنار روایت تعریف شده، تاثیر چند برابری بر روی مخاطب دارند. ثبت تصویر ویرانه های باقی مانده از جنگ نیز جزء این دسته قرار می گیرد.

عکاسی سیاه و سفید:

در ابتدای اختراع دوربین، تنها گزینه ی عکاسان، عکس های سیاه و سفید بودند. بعد از به وجود آمدن فیلم های رنگی، باز هم به دلیل گران بودنشان، فیلم های سیاه سفید خواهان بیشتری داشتند.

بعدها با گسترش فیلم های رنگی و پایین آمدن قیمتشان، استفاده از فیلم سیاه و سفید به شدت پایین آمد. امروزه ما با دوربین های دیجیتال و گوشی های همراه، با زدن یک دکمه افکت های مختلف به عکس می دهیم. عکس های سیاه و سفید، به خاطر حس نوستالژیکی که به انسان می دهند، خواهان زیادی دارند.

عکاسی عروسی:

عروسی! مهم ترین و شاید پر هزینه ترین شب زندگی یک انسان. این شب برای همه، علل خصوص خانم ها بسیار مهم می باشد.

همه به آرایشگاه می روند، لباس های نو و شیک می پوشند تا در این شب بهترین ظاهر را داشته باشند. ثبت این لحظات اهمیت خیلی زیادی دارد. بعد از گذر چند سال، دیدن این عکس ها حس آن شب را دوباره برای شما زنده می کند.

عکاسی در سفر:

عکاسی در سفر یعنی ثبت خاطرات. سفر با دوستان یا خانواده، خاطرات تکرار نشدنی هستند که با ثبت یک عکس می توان همیشه یاد آن ها را نگه داشت. علاوه بر این شما با عکس گرفتن از مناظر طبیعی، آثار باستانی و تفرج گاه های یک شهر و کشور با فرهنگ آن کشور آشنا می شوید.

عکاسی آب و هوا:

در این سبک از عکاسی، هدف نشان دادن وضعیت آب و هوای یک منطقه می باشد. از جمله شرایط : گرد و غبار، طوفان، برف سنگین، طوفان شن، تگرگ، صاعقه و. . . بسیاری از عکاسان خطرهای زیادی را به جان خریده اند تا بتوانند یک عکس بگیرند.

در این قسمت ما با انواع سبک های عکاسی آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم که راجع به یک عکاس خوب و ویژگی های آن صحبت کنیم.

خصوصیات یک عکاس خوب:

داشتن یک دوربین خوب و علاقه به عکس برداری، لازمه ی ورود به این شغل هستند، ولی کافی نیستند. هر کسی که عکاسی را دوست داشته باشد، حتی اگر بهترین دوربین بازار را بخرد، نمی توان گفت که می تواند عکاس موفقی بشود.

یک عکاس خوب باید خصوصیاتی داشته باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

دانش فنی:

داشتن دانش فنی و توانایی های بالا شرط اول ورود به هر کاری می باشد. دانش عکاسی، نورپردازی و کادر بندی مناسب از مهارت های اصلی یک عکاس خوب می باشد.

بلند پروازی ذاتی:

با همه گیر شدن خرید دوربین در ابعاد و کیفیت های مختلف، عکاسی تبدیل به شغلی رقابتی شده است. داشتن افکار بلند پروازانه باعث می شود که تلاش و کوشش بیشتری داشته باشید. این تلاش مضاعف می تواند شما را از سایرین جدا سازد.

جزئی نگری:

یک عکاس خوی باید تمام جزیئات سوژه و محیط را در نظر بگیرد. گاهی اوقات در یک عکس باید تمام جزئیات دیده بشوند و گاهی نیز آن ها باید حذف بشوند.

جزئی نگری:
جزئی نگری:

هماهنگی بین اعضای بدن:

برای گرفتن یک عکس خوب باید بین تمام اعضای بدن شما هماهنگی وجود داشته باشد. هنگام عکس برداری باید بدنتان در زاویه مناسب قرار گیرد، چشمتان روی سوژه باشد و دستتان بدون این که بلرزد شاتر را فشار دهد. همه ی این مولفه ها در کنار هم باعث می شوند که شما یک عکس خوب، بدون لرزش و با زاویه مناسب تهیه کنید.

خلاقیت:

داشتن خلاقیت لازمه ی کارهای هنری می باشد. عکاسی نیز مانند سایر کارهای هنری، نیاز به خلاقیت دارد. مردم به کارهای هنری نو و متفاوت علاقه دارند. این خلاقیت شماست که می تواند باعث شود، شما از سایرین جدا بشوید.

دانش حقوقی:

داشتن دانش حقوقی برای یک عکاس اهمیت زیادی دارد. وی باید حق و حقوق قانونی خود را بشناسد. اگر آن عکاس، عکاس خبری باشد، قدرت بیشتری دارد و به عنوان یک خبرنگار با او رفتار می شود. قوانینی مثل حق کپی رایت و حق پخش نیز از جمله قوانین مهم این کار هستند.

بازاریابی خلاق:

افزایش تعداد عکاسان و فعالان این حوزه باعث شده است که رقابت بالایی در این بین شکل بگیرد. یک عکاس خوب علاوه بر بالا بودن کیفیت کار، باید توانایی های بازاریابی خوبی نیز داشته باشد. این کار باعث می شود که وی بتواند با رقبای خود رقابت کند.

بازاریابی خلاق:
بازاریابی خلاق:

مهارت های فنی یک عکاس خوب:

داشتن مطالعه کافی:

خواندن کتاب های مختلف در حیطه ی عکاسی باعث می شود که دانش تئوری شما هر روز بیشتر شود.

تماشا کردن کارهای سایرین:

مدام مجلات و آثار عکاسان معروف و درجه یک ایران و جهان، علی الخصوص کسانی که هم سبک شما هستند را به دقت چک و آنالیز کنید. این باعث می شود که شما از آن ها الگو برداری کنید و نکات جدیدی را یاد بگیرید.

نورپردازی مناسب:

قسمت مهمی از عکاسی، نورپردازی می باشد. داشتن نور خوب و تنظیم درست آن تاثیر زیادی در گرفتن یک عکس خوب دارد. اگر در محیط باز هستید، از نور آفتاب به خوبی استفاده کنید و اگر در فضای بسته هستید، باید بتوانید به خوبی نور محیط را تنظیم کنید.

داشتن صبر کافی:

یک عکاس خوب باید توانایی صبر زیادی داشته باشد. گاها ساعت ها باید منتظر یک سوژه باشید. یک عکاس فوتبالی را در نظر بگیرید. از چند ساعت قبل از شروع بازی به استادیوم رفته، بعد از شروع بازی مدت ها صبر می کند که یک تیم گلی بزند، درگیری رخ دهد و یا هر اتفاق خاص دیگری. او باید بتواند به محض وقوع رخ داد مهم آن را شکار کند.

تمرین زیاد و مداوم:

تمرین کردن مهم ترین اصل در تثبیت هر چیزی است. شما در قسمت های قبلی در بخش تئوری به اندازه ی کافی قوی شدید. حال وقت تمرین کردن آن ها می باشد. تمرین مداوم و زیاد تاثیر زیادی در پیشرفت شما دارد.

تا به این جای کار به اندازه ی کافی با هنر عکاسی و توانایی های آن آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم که در مورد محل کسب و کار عکاسان صحبت کنیم.

تمرین زیاد و مداوم:
تمرین زیاد و مداوم:

تا اینجا با مبحث مهارت های فنی یک عکاس خوب آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی با ما همراه باشید.

آتلیه چیست؟

این واژه که ریشه ی فرانسوی دارد، (Atelier)، به محلی گفته می شود که در آن اساتید و دانشجویان در آن گرد هم می ایند و کارهای هنری انجام می دهند.

آتلیه ی عکاسی و یا Photographic Studio به محل کار عکاس گفته می شود. عکاس در این محیط با فراهم آوردن نیازهای اولیه خود مثل نورپردازی مناسب، پرده های بک گراند مختلف و دکوراسیون خوبی فراهم می آورد. آتلیه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به توضیح هر کدام می پردازیم.

در زمان قاجار و با ورود دوربین به ایران، به این محل ها عکاسخانه گفته می شد. مردم عادی که توانایی خریدن دوربین ها ی عکاسی را نداشتند به عکاسخانه ها می رفتند و از خود عکس می گرفتند.

اولین آتلیه ی ایران در تهران به نام عکاسخانه ی مبارکه دولتی شناخته می شد. این عکاسخانه فقط برای افراد خاصی بود و عوام حق ورود به آن را نداشتند. بعدها فردی به نام عباسعلی بیگ یک آتلیه عمومی در خیابان جبارخانه ی تهران تاسیس نمود.

تا اینجا با مبحث آتلیه چیست آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی با ما همراه باشید.

دکوراسیون مغازه (آتلیه) عکاسی:

فضای محیطی تاثیر بسیار زیادی در خوب افتادن عکس دارد. از همین رو شیک و مدرن بودن محیط آتلیه تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. زمان طراحی دکوراسیون داخلی آتلیه باید به نورپردازی و رنگ های آن دقت کنید. اگر فضای آتلیه شما کوچک می باشد، پس بهتر است، برای دلباز کردن آن از رنگ های روشن استفاده کنید.

دکوراسیون مغازه (آتلیه) عکاسی:
دکوراسیون مغازه (آتلیه) عکاسی:

قبل از هر کاری باید فضای آتلیه خود را به چند قسمت اصلی تقسیم کنید. یک قسمت از آن که بیشتر در بخش ورودی و ابتدایی محیط قرار دارد، قسمت اداری آن می باشد. مشتری هنگام ورود ابتدا وارد این قسمت می شود و کارهایی مثل ثبت سفارش، دیدن نمونه کار، عقد قرارداد و. . . در این قسمت انجام می شود.

دکوراسیون این قسمت هم باید اداری باشد. می توانید در همین قسمت هم تعدادی میز و صندلی قرار بدهید که مشتریان هنگام انتظار در آن جا منتظر بمانند.

اگر که تعداد مشتری هایتان هم زیاد است و امکان ازدیاد جمعیت در این نقطه بالا می باشد، پس بهتر است که یک محیط دیگر را برای اتاق انتظار در نظر بگیرید.

دکوراسیون بخش اداری و اتاق انتظار

دکوراسیون بخش اداری و اتاق انتظار باید به نحوی باشد که هم جنبه ی رسمی بودن آن ها حفظ شود و هم مشتری با قرار گرفتن در آن ها حس خوبی داشته باشد.

بخش دیگری که وجود آن بسیار حائز اهمیت می باشد، رختکن آتلیه است. توجه کنید که مشتریان شما عمدتا از بین خانم ها و اقایون جوان هستند. ممکن است، شخصی چندین لباس همراه خود بیاورد تا با هر عکس لباس جدیدی بپوشد. از همین رو وجود یک رختکن مناسب برای تعویض لباس ضروری می باشد.

این اتاق نیازی به طراحی خاصی ندارد، فقط اندازه ی آن طوری باشد که شخص به راحتی به آن جا برود و لباس خود را عوض کند. وجود یک چوب لباسی هم برای راحتی مشتری نکته ی مفیدی می باشد.

مهم ترین قسمت یک آتلیه هم اتاق عکاسی آن می باشد. محلی که مشتری وارد آن می شود و عکس می گیرد. این محیط می تواند تم های مختلفی داشته باشد. آتلیه های بزرگ معمولا چند اتاق عکس با تم ها و ویژگی های مختلف دارند. در ادامه به بررسی طراحی این محیط ها می پردازیم.

نکاتی که در طراحی اتاق عکس آتلیه حائز اهمیت می باشند.

نکاتی که در طراحی اتاق عکس آتلیه حائز اهمیت می باشند.
نکاتی که در طراحی اتاق عکس آتلیه حائز اهمیت می باشند.

استفاده از وسایل مناسب:

بازار پر از وسایل تزئینی مختلف، در سایزها و اندازه های مختلف می باشد. بعضا وسایل بسیار کوچک و ارزان قیمتی دیده می شوند که زیبایی خاصی به محیط ما می دهند. داشتن صندلی و مبل های زیبا در این طراحی تاثیر گذار هستند. با توجه به تم محیط این مبل می تواند سلطنتی و یا اسپرت باشد.

مخاطب گرامی شما در حال خواندن پست دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی هستید

نوآوری و خلاقیت:

در طراحی داخلی آتلیه هر گونه نوآوری و خلاقیت می تواند به چشم بیاید و مشتریان زیادی را جذب کند. هر خلاقیتی بعد از مدتی عادی می شود. شما باید مدام دکوراسیون خود را به روز کنید، چون هیچ کس دوست ندارد، در دکوری که نفرات زیادی در آن عکس گرفتند و آن را به اشتراک گذاشتند عکس بگیرد.

هماهنگی رنگ ها:

رنگ ها و وسایل موجود در آتلیه باید با هم دیگر تناسب داشته باشند. این وجود تناسب بین رنگ دیوارها و وسایل باعث می شود که زیبایی محیط چند برابر به چشم بیاید.

نورپردازی:

همان طور که بارها در این مقاله به آن تاکید شد، نورپردازی مناسب در آتلیه می تواند اهمیت خیلی زیادی داشته باشد. اهمیت اصلی آن در کیفیت تصویر ثبت شده می باشد. یکی دیگر از دلایل اهمیت آن هم بهتر نشان دادن محیط و جلب توجه مشتری می باشد.

همان طور که گفته شد یک آتلیه می تواند طراحی و تم های مختلفی داشته باشد. این طراحی های مختلف بسته به نوع و کاربرد های آن می باشند. در ادامه انواع تم های مختلف آتلیه را بررسی می کنیم.

نورپردازی:
نورپردازی:

تا اینجا با مبحث نکاتی که در طراحی اتاق عکس آتلیه حائز اهمیت می باشند آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی با ما همراه باشید.

انواع تم های آتلیه:

آتلیه عروسی:

همان گونه که از اسم آن پیداست این فضا مخصوص عکس برداری از عروس و دامادها می باشد. آن ها چند ساعت قبل از شروع عروسی با همان لباس و ارایش، به آتلیه می آیند. اینجا کار عکاس خیلی سخت می شود.

عکاس باید بهترین عکس ها از بهترین شب زندگی این زوج ثبت کند. فضای آتلیه عروسی باید رویایی باشد. فرض کنید، شاه و ملکه ی او قرار است که به آتلیه ی شما بیایند. همه چیز باید رویایی و با شکوه باشد. ایده های رمانتیک نیز در کنار این ایده های رویایی می توانند موثر باشند.

امیدواریم از خواندن پست دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

آتلیه ی کودک:

بسیاری از خانواده ها علاقه دارند که لحظات تکرار نشدنی کودکی فرزندانشان را با ثبت یک تصویر جاودانه کنند. در طراحی آتلیه ی کودک هم باید سلیقه های دخترانه رعایت شود و هم سلیقه های پسرانه. رنگ های شاد و مفرح، اسباب بازی های مختلف و استفاده از وسایل فانتزی که مورد توجه کودکان باشد، باید از خصوصیات این محیط ها باشند.

وجود تنوع در تم های آتلیه ی کودک بسیار مهم می باشد. شما نمی توانید که بچه را مجبور کنید که جلوی دوربین بیاید و به صورت مصنوعی ژست بگیرد،

بلکه باید محیطی فراهم کنید که بچه به محظ ورود به آن به صورت طبیعی لذت ببرد. این کار کیفیت تصاویر ثبت شده توسط شما را دو چندان می کند.

تم آتلیه اسپرت:

در این نوع تم ها، طراح با انتخاب وسایل و دکوراسیونی اسپرت، جلوه ی شیک و مدرنی به فضای عکاسی شما می دهد. انتخاب مبل و صندلی اسپرت تاثیر زیادی در این طراحی دارند.

تم آتلیه سنتی:

در این روش معمولا از مبل های سنتی و سلطنتی استفاده می شود. استفاده از وسایل قدیمی مثل گرامافون، رادیو، تلویزیون و دوربین های قدیمی نیز در این طراحی ها رایج می باشد. معمولا از طراحی های روستیک (روستایی) نیز در این محیط ها استفاده می شود. کلاسیک بودن فضا باید کاملا مشهود باشد.

شما در حال مطالعه مقاله دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی هستید.

آتلیه عکاسی وایت روم:

همان طور که از اسم آن مشهود است، پایه و اساس این طراحی ها رنگ سفید می باشد. کل طراحی محیط باید به گونه ای باشد که استفاده از رنگ سفید در آن مشهود باشد. مبلمان و وسایل سلطنتی نیز به وفور در این طراحی ها استفاده می شود.

آتلیه عکاسی وایت روم:
آتلیه عکاسی وایت روم:

آتلیه مدلینگ:

این نوع عکاسی با پیشرفت فضای مجازی، علاقه مندان زیادی پیدا کرد. افراد معمولی دوست دارند که به آتلیه بروند و در آنجا همانند یک مدل از خود عکس بگیرند. مدلینگ که جزء زیر شاخه های عکاسی صنعتی می باشد، در گذشته برای نشان دادن و تبلیغ کردن کالای خاصی استفاده می شد،

ولی امروزه هدف آن تغییراتی کرده است. نشان دادن تیپ و ظاهر و به رخ کشیدن آن جزء اهداف پرکاربرد عکاسی مدلینگ می باشد. این نوع عکاسی نیازمند دکور خیلی خاصی نمی باشد

و البته هر چقدر هم فضای عکاسی خلوت تر باشد، بهتر است، چون هدف از این نوع عکاسی نشان دادن ظاهر شخص است و نه چیز دیگری. این مدل عکس ها باید همراه با غرور خاصی باشند. داشتن دکور و فضایی که این حس را تقویت کند مناسب می باشد.

آتلیه فضا باز:

عده ی زیادی دوست دارند که به جای عکاسی در محیط های بسته و تنگ، در محیط های طبیعی و فضای باز عکاسی کنند.

اگر آتلیه ی شما یک حیاط داشته باشد، شما می توانید که محیط بی نظیری را در آن جا ایجاد کنید. درست کردن یک باغچه ی زیبا، پر از گل و درخت، تاب و صندلی های شیک تاثیر زیادی در زیبایی محیط دارند.

استفاده از نور خورشید در روز بهترین نوع نورپردازی می تواند باشد. هم چنین داشتن امکانات نور پردازی در این محیط ها هم برای زمان هایی که نور محیط کافی نیست، ضروری می باشد.

در مقاله دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی ما ابتدا با تاریخچه ی دوربین و عکاسی آشنا شدیم، سپس به بررسی شغل عکاسی پرداختیم. در ادامه نیز به جنبه های مختلف دکوراسیون مغازه ی عکاسی اشاره داشتیم. امیدوارم از خواندن مقاله دکوراسیون داخلی مغازه عکاسی لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *