09124573904

قیمت طراحی داخلی سه بعدی

قیمت طراحی داخلی سه بعدی

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله قیمت طراحی داخلی سه بعدی در سال های اخیر را بررسی خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت طراحی داخلی سه بعدی تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

اگر به دنبال معمار داخلی با تجربه و خوش ذوق هستید، با مشاوران ایران آرک تماس بگیرید. ما با معرفی بهترین مهندسان و طراحان در زمینه های مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی شما در خدمتتان هستیم.

قیمت طراحی داخلی سه بعدی
قیمت طراحی داخلی سه بعدی

با توجه به گسترش ساخت و ساز و لزوم زیبایی در طراحی داخلی بر روی پروژه های طراحی  و خصوصا طراحی دکوراسیون سرمایه گذاری ویژه ای می شود.

طراحی داخلی سه بعدی با برنامه های کامپیوتری ویژه ای انجام میگیرد. هر طراحی بر اساس کیفیت و سطح آن قیمت گذاری می شود.

هزینه ها بر حسب زاویه های مختلف

در طراحی داخلی سه بعدی هزینه ها بر حسب زاویه های مختلف بر آورد نمی شود، بلکه برحسب متراژ یا قرار داد هزینه ی طراحی و اجرا بر آورد می شود

اینکه فرد بخواهد زاوایای مختلف یک طرح را ببیند، بر قیمت و هزینه ی پروژه تغییری ایجاد نمی کند. سطح کیفیت یک پروژه بر اساس کیفیت به ترتیب به صورت مبتدی، متوسط و پیشرفته بر قیمت بیشترین تاثیر را دارد.

طراحی داخلی سه بعدی از دو طریق قابل بررسی است، یکی فضای داخل ساختمان و دیگری دکوراسیون و طراحی سایر گزینه ها که به ساخت وساز مربوط نمی شود و به چیدمان وسایل و جزئیات مربوط می شود.

برنامه های ویژه ای وجود دارند که هر کدام ویژگی ها و امکانات خاصی را برای طراحی داخلی سه بعدی فراهم می کنند.

در عین حال رندر گیری یکی دیگر از مهم ترین عوامل بر هزینه طراحی داخلی سه بعدی می باشد. که در ادامه به بررسی هر همه جانبه موضوع فوق پرداخته می شود

  • نرم افزار های مختلف طراحی داخلی سه بعدی

در ابتدا اگر مایلید نرم افزار های مختلف برای طراحی داخلی را بشناسید به این بخش توجه کنید.

تری دی مکس ( 3d max)

نرم افزارتری دی مکس 3d max مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزار در طراحی سه بعدی به حساب می آید.

در این برنامه بعد از ترسیم نقشه ی مورد نظر به آن بعد داده می شود. این نرم افزار با نرم افزار های دیگر به خوبی سازگاری دارد و از این نظر که یک برنامه ی بین المللی است.

تری دی مکس ( 3d max)
تری دی مکس ( 3d max)

و همچنین مورد توجه ویژه ی طراحان داخلی قرار دارد. در این برنامه نمونه کارهای با کیفیت و آماده ای وجود دارد که به طراحان داخلی کمک شایانی می کند.

وی ری

در نهایت برای نور پردازی مناسب در طرح و شبیه کردن طرح به واقعیت از پلاگین وی ری V ray استفاده می شود. برنامه ی V ray با برنامه ی راینو هم سازگاری دارد.

وی ری
وی ری

راینو

نرم افزار راینو Rhino که نسبت به تری دی مکس3d max برنامه ی ساده تری است، عمده قابلیت های تری دی مکس را نیز دارد

ولی نسبت به تری دی مکس 3d max از نظر سه بعدی سازی طرح، بهتر عمل می کند، با این تفاوت که مدل ها و طرح های آماده در آن وجود ندارد.

برنامه ی راینو مانند تری دی مکس قابلیت ساخت پویا نمایی را دارد و دارای سرعت بسیار بالا برای سه بعدی سازی طرح های پیچیده در زمانی کوتاه است.

راینو
راینو

برنامه ی Sketchup

زمانی که بخواهید در زمان کوتاهی یک نمای کلی ازطرح اولیه ایجاد کنید، میتوانید از این برنامه استفاده کنید. قابلیت ساخت انیمیشن و فرم های پیچیده را ندارد و‌ عمدتا برای طرح های ساده استفاده می شود.

در عین حال در آپ دیت های جدید از این برنامه دیده است که قابلیت های بسیاری بدان افزوده شده.

به طور کلی اگر طرح از پیش تعیین شده ای ندارید و می خواهید در نرم افزار، هم طراحی کنید و هم کار را ارائه دهید و در عین حال رندر بگیرید، بهترین انتخاب اسکچ آپ است.

برنامه ی Sketchup
برنامه ی Sketchup

همچنین قابلیت دیگری که این نرم افزار را در عین سادگی، بسیار شاخص می کند این است که خروجی این نرم افزار بسیار سبک است و حجم بسیار کمی از فضای رم شما را اشغال می کند.

نرم افزار رویت Revit

مناسب ترین برنامه برای رشته های معماری است. یادگیری این برنامه برای کسانی که کارهای اجرایی انجام میدهند بسیار مناسب است.

نرم افزار رویت Revit
نرم افزار رویت Revit

برنامه ی رویت برای انجام پروژه های پیچیده کاربرد زیادی ندارد. در این برنامه با چند کلیک ساده می توانید جزئیات را ترسیم کنید و طرح اولیه را به سرعت سه بعدی کنید.

فوتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ نیز از برنامه های بسیارکاربردی است. در طراحی داخلی هم مانند بقیه رشته های شغلی از این برنامه می توان استفاده کرد.

برنامه های اتوکد، لومیون و cinema4d نیز از برنامه هایی هستند که برای طراحی داخلی استفاده می شوند، کاربرد این برنامه ها نسبت به برنامه هایی که در ابتدای توضیحات ذکر کردیم، کاربرد کم تری دارد. اما در بالا بردن کیفیت خروجی یا همان رندر نهایی بسیار مفید است.

فوتوشاپ
فوتوشاپ

برنامه ها و اپلیکیشن هایی برای تلفن همراه ساخته شده اند که با آن ها نیز می توان طراحی داخلی انجام داد

یکی از این برنامه ها colorsnap است، با این برنامه می توانیم طرح هایی که در ذهن داریم را با هم ترکیب کنیم و در نهایت روی محیط اطراف این طرح ها را پیاده کنیم.

Zillow dig

برنامه ی Zillow dig که دارای پروژه های از پیش طراحی شده است و فرد می تواند طبق سلیقه ی خود این طرح ها را ببیند و متناسب با محل زندگی خود یک طرح را انتخاب و اجرا کند. این برنامه قابلیت آپلود عکس و اشتراک گذاری تصاویر طراحی را هم دارد.

Zillow dig
Zillow dig

Houzz

Houzz یک برنامه ی مرجع است و تعداد زیادی عکس بر اساس طرح های مختلف در آن قرار داده شده است. همین عامل باعث می شود که نمونه های بسیاری را می توانید ببیند و از عکس های مربوطه ایده های ناب و خوبی بگیرید.

Houzz
Houzz

Homestayer interior design

Homestayer interior design برنامه ای سه بعدی است که در این برنامه می توان اجزای یک اتاق را در یک اتاق مجازی به صورت دلخواه چیدمان کرد. در مقالات دیگر این سایت سعی می شود تا به بررسی کامل نرم افزار های مربوط به موبایل های هوشمند پرداخته شود.

curate

برنامه ی curate نیز یک اپلیکیشن تلفن همراه است که برای طراحی های داخلی سه بعدی کاربرد دارد.

curate
curate

Magic plan

Magic plan که یک برنامه ی حرفه ای برای طراحی دکوراسیون است، در این برنامه فضایی سه بعدی برای کار طراحی فراهم شده است.

نقش برنامه ی تری دی مکس 3d max در طراحی داخلی سه بعدی

اولین و مهمترین برنامه در طراحی داخلی اصولی و حرفه ای برنامه ی تری دی مکس 3d max است. تری دی مکس طرح را در مدت کوتاهی سه بعدی می کند و امکان ساخت انیمیشن هم برای طراحی داخلی دارد.

این برنامه امکان تصویری ایجاد میکند که طرح را قبل از اجرا به صورت کامل از هر زاویه ای بتوان بررسی کرد.

برنامه ی V ray تنها نقطه ضعف برنامه ی تری دی مکس را در طراحی و ساخت انیمیشن بر طرف میکند و امکان نور پردازی و سایه روشن را برای طرح فراهم می کند، وجود سایه روشن طرح را طبیعی و واقعی تر می کند.

پلاگین

نرم افزارهایی که به عنوان مکمل برای برنامه های دیگر عمل می کنند، را پلاگین میگویند. برنامه ی وی ری v ray پلاگین برنامه ی تری دی مکس است.

برنامه ی تری دی مکس در پروژه های سینمایی و ساخت بازی های کامپیوتری و انیمیشن سازی نقش مهمی دارد.

در برنامه ی تری دی مکس همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم این امکان وجود دارد که یک نقشه را به طرح سه بعدی و فضای داخل آن طرح را بعد از سه بعدی سازی مشاهده کرد.

در این برنامه المان های اولیه به صورت پیش فرض در منوی برنامه وجود دارد که می توان این مواد اولیه رابرای نزدیک تر شدن طرح به واقعیت به طرح اضافه کرد. یکی دیگر از امکانات این برنامه امکان رندرینگ است، رندر کردن طرح را به واقعیت نزدیک تر می کند.

نکته

تری دی مکس به تمامی مشاغلی که به نحوی به درک سه بعدی از طرح سر و کار دارند، کمک می کند تا طرح هایشان را شبیه سازی و سه بعدی و قابل درک کنند.

در طراحی صنعتی، طراحی مبلمان ، طراحی خودرو و حتی هواپیما ها نیز این نرم افزار کاربرد فراوان دارد. به عبارت دیگر نرم افزار تری دی مکس امکان طراحی کردن هر شیی یا فضایی را دارد.

مدت زمان لازم برای یادگیری این برنامه بستگی به علاقه ی فرد و میزان آشنایی او با نرم افزار های دیگر دارد،

ولی برای یادگیری تری دی مکس در حدی که قابل قبول باشد و فرد بتواند شروع به کار کند حدود ٦ الی ٧ ماه زمان لازم است، منتهی در صورتی که فرد با برنامه های دیگر آشنایی داشته باشد، سه ماه زمان برای یادگیری این برنامه کفایت می کند.

 نقش برنامه ی Rhino راینو در طراحی های سه بعدی

این برنامه از برنامه های قدرتمند طراحی سه بعدی است که بر پایه ی اصول دقیق هندسه و ریاضیات عمل می کند و از این نظر نسبت به برنامه های اتوکد و اسکچاپ عملکرد بهتری دارد.

همانطور که در قسمت های قبل توضیح دادیم کار کردن با برنامه ی راینو بسیار ساده تر از تری دی مکس است، میتوان به کمک این برنامه طرح های پیچیده ای را به روش ساده تری به وجود آورد.

برنامه به صورتی است که کاربر به سادگی میتواند با محیط آن ارتباط بر قرار کند و طرح و ایده ی ذهنی خود را به خوبی در آن پیاده کند. سرعت رندر برنامه ی راینو نسبت به برنامه ی تری دی مکس بیش تر است و زمان کم تری صرف رندر کردن طرح می شود.

سازگاری با برنامه های دیگر

برنامه ی راینو به خوبی با برنامه های کاربردی دیگر سازگاری دارد و به خوبی روی تمامی سیستم ها حتی سیستم های قدیمی کار می کند و نیازی به ارتقاء سیستم ندارد.

یادگیری این برنامه خیلی سریع و آسان است و زمان کم تری نسبت به برنامه های دیگر برای یادگیری آن صرف می شود.

برنامه ی راینو برای رشته های مهندسی معماری و مهندسی طراحی داخلی یکی از کاربردی ترین و الزامی ترین نرم افزار به شمار می آید.

امکان انیمیشن سازی در این برنامه باعث می شود، یک درک سه بعدی از طرح برای طراح به وجود بیاید که طراح ایده را از همه ی زوایا بررسی کند. این برنامه نیازی به برنامه ی جانبی دیگری برای انیمیشن سازی ندارد.

در عین حال اگر مایل به طراحی فضایی با منحنی های پیچیده و فراوان هستید، راینو بهترین انتخاب است. اگر می خواهید پیچیده ترین فضای کِرو را به راحتی طراحی و در برنامه سه بعدی اجرا کنید، راینو را به شما پیشنهاد می دهیم.

مقایسه برنامه های Sketchup و Revit با برنامه های تری دی مکس و راینو

اسکچاپ برنامه ای مفید و کاربردی برای اجرای طرح های سه بعدی است و قابلیت های زیادی دارد که در پروژه های طراحی داخلی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این نرم افزار ساده و یادگیری آن زمان کم تری نسبت به برنامه های پیچیده ای مثل راینو و تری دی مکس نیاز دارد. معماران و طراحان داخلی از این برنامه برای بعد دادن به طرح های خود استفاده می کنند.

این نرم افزار به خاطر سادگی و حجم کم و سرعت بالا، مورد توجه عده ی زیادی از افراد قرار گرفته است.

توجه داشته باشید

در این برنامه می توان جزئیات زیادی را اضافه کرد، ولی قابلیت ساخت انیمیشن را ندارد و برای ساخت انیمیشن و ‌بررسی زوایای مختلف طرح در نهایت باید از برنامه هایی مثل تری دی مکس و راینو کمک گرفت.

از آنجایی که ساخت انیمیشن برای طراحان داخلی اولویت زیادی ندارد، نرم افزار اسکچ آپ مورد توجه ایشان بوده است.

نسخه ی اندروید این برنامه برای کاربران این امکان را فراهم آورده که با گوشی های همراه هوشمند طرح های خود را به حالت سه بعدی درآورند.

این برنامه مانند برنامه ی تری دی مکس طرح های آماده را در اختیار کاربران قرار می دهد.

یادگیری سریع و کاربرد زیاد

برنامه ی رویت Revit که جنبه ی کاربردی آن را نمی توان نادیده گرفت. یادگیری سریع و کاربرد زیاد این برنامه در پروژه های اجرایی، از نکات مثبت این برنامه است.

رویت نسخه ی کامل تری نسبت به اتوکد است و یادگیری آن خیلی راحت است، این برنامه با برنامه ی تری دی مکس سازگاری دارد و میتوان طرح های ساخته شده با رویت را به تری دی مکس انتقال داد و به صورت پویا نمایی ارائه داد.

یادگیری برنامه ی رویت به خاطر جنبه ی کاربردی آن، به کسانی که در رشته ی معماری تحصیل کرده اند، کمک میکند تا به سرعت در بازار کار جذب شوند.

هزینه های مختلف طراحی داخلی سه بعدی

هزینه ی طراحی داخلی سه بعدی را می توان در مرحله ی طراحی و اجرا به صورت جدا گانه بررسی کرد. طراحان داخلی هزینه ی طراحی داخلی سه بعدی را در مرحله ی اجرا به صورت ساعتی، متری یا قراردادی حساب می کنند.

هزینه ای که برای طراحی داخلی یک مکان پرداخت میکنید ارتباط مستقیم با وضعیت طراح دارد و این نکته که فردی که برای طراحی به او مراجعه کرده اید در چه سطحی از مهارت باشد، اهمیت ویژه ای دارد.

هزینه های مختلف طراحی داخلی سه بعدی
هزینه های مختلف طراحی داخلی سه بعدی

هزینه ی مشاوره در طراحی داخلی به صورت ساعتی محاسبه می شود، بر حسب زمانی که طراح صرف می کند تا به فرد طرح و ایده ای را معرفی کند از مراجع، هزینه ی مشخصی را دریافت می کند.

لازم به ذکر است که

در مرحله ی اجرایی طراح می تواند دستمزد را به صورت متری محاسبه کند، در صورتی که کل پروژه ی طراحی به یک نفر سپرده شود و با عقد قرار داد صورت بگیرد، دستمزد طراح در مرحله ی طراحی و اجرا در قرار داد نوشته می شود،

عادلانه ترین نوع دریافت دستمزد از طریق نوشتن قرار داد دریافت می شود. طراحی سه بعدی دکوراسیون می تواند به عنوان قسمتی پر در آمد برای یک شرکت معماری و دکوراسیون عمل کند.

لازم به ذکر است که
لازم به ذکر است که

دیزاینر یا طراح داخلی با بررسی میزان فضا، طرح هایی را به مشتری پیشنهاد می دهد و مشتری بر حسب سلیقه ی فردی یک طرح را انتخاب می کند و اجرای آن را به طراح میسپارد.

یکی از مهم ترین عواملی که بر قیمت گذاری تاثیر دارد، مهارت طراح در این کار است و اینکه طراح بداند چه طرحی برای این فضا مناسب است.

گاهی یک تغییر ساده هم با هزینه های هنگفت همراه است و گاهی یک سری تغییرات کلی صورت می گیرد و هزینه ی زیادی به دنبال ندارد. پس نمیتوان هزینه ی ثابتی برای طراحی داخلی پیش بینی کرد.

متراژ ساختمان

مهم ترین قاعده که در مشخص نمودن بها و ارزش طراحی داخلی موثر است، متراژ ساختمان مورد هدف است و هر اندازه که یک ساختمان از سایز بیشتری برخوردار باشد، نیاز به زخمت و تلاش بیش تری دارد

و در پی آن هزینه ی بیش تری برای این کار مصرف می شود، چرا که مواد اولیه ی بیش تری برای اجرای طرح مصرف می شود.

هزینه ی حمل و‌نقل مصالح نیز جزء عوامل تاثیر گذار بر هزینه ی طراحی است، هرچه مسیر حمل و نقل طولانی تر باشد و فاصله بیش تر باشد، هزینه ی بیش تری به دنبال دارد.

سبک های مختلف طراحی هزینه های مختلفی به همراه دارند، معمولا سبک های ساده هزینه ی کم تر و سبک های پیچیده هزینه بیش تری را به دنبال دارند. طرح های ساده علاوه بر اینکه هزینه ی کم تری برای مشتری در پی دارند، دیرتر تکراری می شوند.

قبل از پیاده کردن طرح، یک نمای کلی سه بعدی از پروژه کمک زیادی در انتخاب طرح توسط مشتری می کند.

قدرت مالی

مهم ترین نکته ای که در طراحی داخلی باید در نظر گرفت، قدرت مالی کارفرما برای پرداخت هزینه های طراحی و‌اجرای پروژه است.

طراح باید این توانایی را داشته باشد که بر اساس آنچه فرد می خواهد برای این کار هزینه کند، کار طراحی را انجام دهد. و این مهم به دست نمی آید مگر با تجربه های فراوان.

امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. به شما پیشنهاد می کنم در انتخاب طراح داخلی دقت فراوانی به خرج دهید اماپس از انتخاب وی، به تصمیماتش اطمینان کنید.

چرا که بر اساس دانش و تجربه خود می تواند با کفیت ترین  و بهترین فضای ممکن را برای شما پدید آورد.

همچنین برای اجرای هر چه بهتر طراحی داخلی به مهندس ناظر نیاز است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت نظارت بر اجرا طراحی داخلی به همین مقاله مراجعه کنید. و یا اگر مایلید هزینه طراحی داخلی سال 99 را بدانید ، به همین مقاله وارد شوید.

از اینکه تا پایان مقاله قیمت طراحی داخلی سه بعدی ما را همراهی کردید متشکریم و امیدواریم از خواندن مقاله قیمت طراحی داخلی سه بعدی نهایت استفاده و بهره را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *