09124573904

تعرفه فاز 2 معماری

تعرفه فاز 2 معماری

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم موضوع تعرفه فاز 2 معماری را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب مهمی را در این رابطه بیان کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید که فاز 2 معماری تفاوت های بسیاری با فاز یک آن دارد و همین موضوع سبب می شود که هزینه تعرفه های آن هم تغییر کند، از این رو در این مقاله سعی بر این داریم که اطلاعات کاملی را در رابطه با فاز 2 معماری و تفاوت های آن با فاز یک هم بیان کنیم و تعرفه فاز 2 معماری را به طور ویژه شرح دهیم.

تعرفه فاز 2 معماری
تعرفه فاز 2 معماری

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. آیا می دانید معماری چه هدفی دارد؟
  2. آیا اهداف علم معماری تنها به مسائل مادی خلاصه می شود؟
  3. آیا با مفهوم فاز 2 معماری آشنایی دارید؟
  4. آیا می دانید فاز 2 معماری چه تفاوت هایی با فاز 1 آن دارد؟
  5. آیا می دانید نقشه های فاز 2 معماری شامل چه مواردی می شوند؟
  6. آیا با مرحله های مختلف تکامل یک ساختمان آشنایی دارید؟
  7. آیا می دانید فاز 2 معماری چه تفاوت هایی با فاز صفر معماری دارد؟
  8. در رابطه با مقیاس نقشه های فاز 2 معماری چه اطلاعاتی دارید؟
  9. آیا تعرفه نظارت و اجرا شامل تعرفه فاز 2 معماری می شود؟
  10. تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی داخلی چگونه محاسبه می شود؟
  11. آیا تعداد طبقات در تعرفه فاز 2 معماری تاثیری خواهد داشت؟
  12. آیا با تاثیر نورپردازی در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟
  13. آیا با تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی نما آشنایی دارید؟
  14. آیا هزینه طراحی سه بعدی هم در تعرفه فاز 2 معماری لحاظ می شود؟
  15. آیا با تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی محوطه آشنایی دارید؟
  16. آیا می دانید تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی سازه چگونه تعیین می شود؟
  17. با تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی تاسیسات الکتریکی تا چه اندازه آشنایی دارید؟
  18. آیا می دانید در تعرفه فاز 2 معماری طراحی تاسیسات مکانیکی چگونه مشخص می شود؟
  19. آیا با هزینه های نظارت در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟
  20. در تعرفه فاز 2 معماری هزینه مدیریت پیمان چگونه مشخص می شود؟
  21. آیا می دانید مشاور در فاز 2 معماری به چه معنی است؟
  22. با نقش مشاوره در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟
  23. برای کاهش هزینه های تعرفه فاز 2 معماری باید چه کارهایی را انجام داد؟
  24. در انتخاب یک شرکت مناسب برای اجرای فاز 2 معماری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

آیا می دانید معماری چه هدفی دارد؟

برای شروع قصد داریم در رابطه با این موضوع صحبت کنیم که علم معماری چه هدفی در زندگی ما دارد، اگر بخواهیم به طور کلی و خلاصه این هدف را بیان کنیم، باید بگوییم که معماری علمی است که در آن فضای زندگی به طور خلاقانه سازماندهی می شود، این سازماندهی اهمیت بسیار بالایی دارد که باعث می شود، ما به علم معماری روی آوریم.

آیا می دانید معماری چه هدفی دارد؟
آیا می دانید معماری چه هدفی دارد؟

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که خلاقیت در معماری اهمیت بسیار بالایی داد، یعنی در نهایت، فضا باید به بهترین شکل ممکن و با استفاده از خلاقیت بالایی طراحی شده باشد، توجه داشته باشید که لازم نیست خلاقیت همیشه در سطح بسیار بالایی باشد و در مواقعی هم می توان از خلاقیت کمتری بهره برد و طبیعی است که در چنین حالتی طراحی قابل قبول خواهد بود.

برای این کار، معمار ها از صنعت هم کمک می گیرند، یعنی باید بگوییم که صنعت در همه جوانب زندگی مدرن تاثیرات مثبتی دارد و البته از تاثیرات مثبت آن در علم معماری هم نمی توان غافل شد. معمارها با استفاده از خلاقیت خود با کمک گیری از صنعت، مصالح مختلف را به کار می گیرند و فضای زیبایی را طراحی می کنند.

زیبایی فضای زندگی ما یک از مهم ترین اهدافی است که علم معماری آن را دنبال می کند، توجه داشته باشید که اهداف معماری به همین موارد خلاصه نمی شود و جنبه های دیگری هم دارد، اما ما در این مقاله فرصت کافی برای شرح این اهداف نداریم و تنها به ذکر مهم ترین این اهداف بسنده خواهیم کرد.

آیا اهداف علم معماری تنها به مسائل مادی خلاصه می شود؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با اهداف علم معماری پیش می آید، این است که آیا این اهداف فقط جنبه مادی دارند؟ برای پاسخ به این سوال نیاز داریم که مطالب مهمی را توضیح دهیم. در ابتدا به این نکته توجه کنید که منظور از جنبه های مادی، هزینه و پول نیست، مادیات جنبه های مختلفی دارد و یکی از مهم ترین جنبه های آن وسیله هایی است که در اطراف ما وجود دارد.

یعنی این سوال را می توان به این صورت مطرح کرد که آیا علم معماری فقط به چیدمان بهتر و سازماندهی بهتر فضا توجه نشان می دهد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علم معماری علاوه بر این که نیاز های مادی انسان ها را برطرف می کند، نیاز های معنوی آن ها را هم برطرف خواهد کرد و این موضوع بسیار مهمی است.

نیاز های معنوی یک انسان جنبه های مختلفی دارند

نیاز های معنوی یک انسان جنبه های مختلفی دارند و نمی توان به همه این نیاز ها با عمل معماری جوابی داد، اما به این نکته توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین، اصلی ترین و اساسی ترین نیاز های معنوی یک انسان این است که در آرامش داشته باشد، این موضوع مهمی است که علم معماری به آن می پردازد.

همه ما در طول روز دغدغه ها و تنش های بسیاری را تحمل می کنید، این تنش ها از جامعه، محیط کار و. . . به سمت ما روانه می شوند و ما در پایان روز نیاز داریم که در محیطی آرمش بخش استراحت کنیم و علاوه بر این که تنش های روز را از بین ببریم، برای شروع یک روز جدید هم آماده شویم.

به این نکته توجه داشته باشید که زندگی هر چه قدر هم که سخت و طاقت فرسا باشد، گذراندن ساعاتی در یک محیط زیبا و آرامش بخش می تواند دوست داشتنی باشد و به شما کمک های بسیاری کند و به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان به این موضوع بی توجه نباشید، زیرا اهمیت فوق العاده ای دارد.

نیاز های معنوی یک انسان جنبه های مختلفی دارند
نیاز های معنوی یک انسان جنبه های مختلفی دارند

آیا با مفهوم فاز 2 معماری آشنایی دارید؟

در این مقاله قصد داریم در رابطه با فاز 2 معماری مطالبی را بیان کنیم، توجه داشته باشید که فاز 2 معماری یکی از مهم ترین فازها در طراحی و تکامل یک ساختمان است. به طور کلی و به طور خلاصه فاز دو معماری را به مرحله ای می گویند که نقشه های اجرایی در آن به رشته تحریر در می آیند و البته اجرا می شوند.

در فاز دو معماری نقشه های متعددی وجود دارد

به این موضوع توجه داشته باشید که در فاز دو معماری نقشه های متعددی وجود دارد، که البته این نقشه ها را در ادامه توضیح خواهیم داد، اما لازم به ذکر است که این نقشه ها باعث می شوند که ما اطلاعات کامل تر و بیشتری از یک ساختمان داشته باشیم، یعنی باید بگوییم که با این نقشه هایی که در فاز دو معماری ترسیم می شوند، می تواند به ساختار یک سازه به عنوان یک ساختمان پی برد.

اگر چه نقشه های فاز دو معماری را در مطالب بعدی توضیح خواهیم داد، اما در این قسمت برای درک بیشتر مفهوم نقشه های فاز دو معماری، یکی از این نقشه را به عنوان مثال مطرح می کنیم و در رابطه با آن توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم داد. به عنوان مثال نقشه تاسیسات الکتریکی را در یک ساختما به عنوان نقشه فاز دو معماری در نظر داشته باشید.

در این نقشه اطلاعات تکمیلی در رابطه با این موضوع ارائه می شود که سیستم های و تاسیسات برقی و الکتریکی در این نقشه ذکر شده است، لازم به ذکر است که در یک سازه تاسیسات مختلفی برای الکتریسیته وجود دارد، به عنوان مثال یک منزل مسکونی را در نظر بگیرید تا متناسب با آن اطلاعات دیگر را بیان کنیم.

این که سیم های برق چطوری در ساختمان اجرا شوند، پریزهای برق در چه قسمتی قرار بگیرند، هر اتاق چند پریز برق داشته باشد، تعداد کلیدهای برق چگونه مشخص شود و این کلیدها در کجا قرار بگیرند، مطالبی هستند که در نقشه تاسیسات الکتریکی ذکر می شود و این نقشه در زیر مجموعه نقشه های فاز دو معماری قرار می گیرند.

در فاز دو معماری نقشه های متعددی وجود دارد
در فاز دو معماری نقشه های متعددی وجود دارد

آیا می دانید فاز 2 معماری چه تفاوت هایی با فاز 1 آن دارد؟

در مطالب بالا اطلاعات کلی در رابطه با نقشه های فاز دو معماری بیان کردیم و در این قسمت برای آگاهی بیشتر قصد داریم نقشه های فاز دو معماری و نقشه های فاز یک معماری را با یک دیگر مقایسه کنیم. به همین منظور در ابتدا به طور کلی و خلاصه نقشه های فاز یک معماری را توضیح خواهیم داد.

در نقشه هایی که از آن ها با عناوین نقشه های فاز یک معماری یاد می شود، شاهد این هستیم که اطلاعات کلی در رابطه با ساختمان و سازه در آن ذکر می شود، توجه داشته باشید که این اطلاعات بسیار کلی است و البته مقیاس خاصی هم دارد، یعنی این نقشه ها معمولا در مقیاس 100*1 یا 150*1 ترسیم می شوند، با توجه به این مقیاس به سادگی می توان به کلی بودن این نقشه ها پی برد.

از مهم ترین اطلاعاتی که می توان آن ها را در نقشه های فاز یک معماری پیدا کرد

توجه داشته باشید، اگر چه اطلاعات کلی در نقشه های فاز یک معماری وجود دارد، اما اطلاعات مهمی در این نقشه ها ذکر می شود، از مهم ترین اطلاعاتی که می توان آن ها را در نقشه های فاز یک معماری پیدا کرد، می توان به اطلاعاتی از قبیل محل دقیق استقرار بنا و البته نوعی که این بنا مستقر می شود، رابطه ی این بنا با قسمت های دیگر و البته مشخصاتی هم در رابطه با نمای ساختمان بیان خواهد شد.

با توجه به مطالبی که در بالا بیان کرده ایم، می توان به این نتیجه رسید که در نقشه فاز یک معماری در رابطه با کلیات یک ساختمان مطالبی را بیان می کنند، این در حالی است که در نقشه های فاز دو معماری اطلاعات تکمیلی در رابطه با جزئیات یک سازه بیان می شود و این موضوع اصلی ترین تفاوت بین نقشه های فاز یک معماری و نقشه های فاز دو معماری است.

از مهم ترین اطلاعاتی که می توان آن ها را در نقشه های فاز یک معماری پیدا کرد
از مهم ترین اطلاعاتی که می توان آن ها را در نقشه های فاز یک معماری پیدا کرد

آیا می دانید نقشه های فاز 2 معماری شامل چه مواردی می شوند؟

در این قسمت باید در رابطه با جزئیات نقشه های فاز دو معماری مطالبی را بیان کنیم، یعنی نقشه های فاز دو معماری به تعداد محدودی خلاصه نمی شوند و برای آشنایی بیشتر قصد داریم که نام این نقشه ها را بیان کنیم و اطلاعاتی خلاصه را در رابطه با هر یک ذکر کنیم و اطلاعات تکمیلی داشته باشید.

نقشه های فاز دو معماری:

در این نقشه این موضوع ذکر می شود که چه مصالحی و البته به چه اندازه ای مورد نیاز است و باید بدانید که این نقشه توسط معمار ترسیم می شود.

نقشه های فاز دو سازه:

در این نقشه اطلاعات جزئی تر شامل نوع پی استفاده شده، تعداد ستون های سازه، تیرهایی که استفاده می شود و نوع سقف ها ذکر خواهد شد. این نقشه توسط مهندس محاسب ترسیم خواهد شد.

نقشه های تاسیسات مکانیکی:

همانطور که از نام این نقشه مشخص است، در رابطه با مشخصات مکانیکی بحث خواهد شد، اطلاعاتی مانند نوع گرمایش، سرمایش، لوله های آب و فاضلاب در این نقشه مشخص می شود و این نقشه توسط مهندس مکانیک ترسیم خواهد شد.

نقشه های تاسیسات الکتریکی:

در این نقشه تعداد و نوع کلید های برق، پریز برق و پریز تلفن ذکر خواهد شد و مهندس برق کسی است که این نقشه را ترسیم می کند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که این نقشه های ذکر شده در بالا توسط افراد مختلفی ترسیم می شوند و گاهی ممکن است که این نقشه ها با یکدیگر تناقض داشته باشند و برای جلوگیری از این کار مهندس معمار وظیفه دارد که این نقشه ها را با هم تنظیم کند و کنترل این موضوع بر عهده او می باشد، یعنی نقشه های اجرایی ساختمان توسط مهندس معمار کنترل خواهد شد.

نقشه های تاسیسات الکتریکی:
نقشه های تاسیسات الکتریکی:

آیا با مرحله های مختلف تکامل یک ساختمان آشنایی دارید؟

در مطالب بالا در رابطه با نقشه های فاز یک معماری و نقشه های فاز دو معماری مطالبی را بیان کردیم، حال این سوال پیش می آید که روند تکامل یک ساختمان چگونه است، یعنی از چه مراحلی شروع می شود و به کجا ختم خواهد شد. باید بگوییم که در ابتدا مهندس های پروژه ابعاد مختلف آن را بررسی می کنند و جنبه های مختلف طراحی و ساخت سازه را در نظر می گیرند.

در مرحله بعدی موقعیت قرار گیری پروژه بررسی خواهد شد و سپس قابلیت هایی را بررسی می کنند که با استفاده از آن بتوان این موقعیت را ارتقاء دارد، توجه داشته باشید که محل استقرار پروژه اهمیت بالایی دارد، زیرا دسترسی به این محل با توجه به همین محل تعیین خواهد شد و همین موضوع اهمیت آن را بیشتر می کند.

گزینه های طراحی

توجه داشته باشید که در مرحله بعدی گزینه های طراحی بررسی می شود که برای این سازه ذکر شده اند و از بین این گزینه یکی را که بهترین کارایی را دارد، انتخاب خواهد شد، ادامه روند ساخت یک سازه با توجه به همان طرحی پیش می رود که انتخاب شده است، پس در انتخاب طرح باید نهایت دقت را به کار برد.

توجه داشته باشید که در این مرحله نقشه های فاز یک معماری ترسیم می شوند، این نقشه ها مشتمل بر؛ پلان ها، نقشه های سه بعدی و مقاطع مختلف هستند که باید به دقت و در مقیاس گفته شده ترسیم شوند، در این مرحله با توجه به نقشه ها باز هم طرح انتخاب شده به طور کامل بررسی می شود و در صورت موافقت مهندس های پروژه طرح نهایی انتخاب خواهد شد.

در مرحله بعدی با توجه به نقشه های فاز یک معماری، ماکتی از سازه را تهیه می کنند و متناسب با این نقشه ها و ماکت ها نقشه های فاز دو معماری هم ترسیم خواهد شد. لازم به ذکر است که مرحله ساختمان سازی با توجه به نقشه های فاز دو معماری انجام خواهد شد و این روند ساختن تا جایی ادامه پیدا می کند که سازه تکمیل شود.

گزینه های طراحی
گزینه های طراحی

آیا می دانید فاز 2 معماری چه تفاوت هایی با فاز صفر معماری دارد؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که پیش می آید، در رابطه با تفاوت هایی است که بین فاز 2 معماری و فاز صفر معماری وجود دارد، در مطالب بالا اطلاعات کاملی در رابطه با فاز یک معماری بیان کرده ایم، اما مطلبی در رابطه با فاز صفر معماری ذکر نکرده ایم. لازم به ذکر است که فاز صفر معماری قبل از فاز یک معماری باید انجام شود و اهمیت بسیار بالایی هم دارد.

در رابطه با فاز صفر معماری باید بگوییم؛ قبل از آن که نقشه هایی برای ساخت پروژه و سازه مطرح شود، باید طرح ابتدایی پروژه توسط مهندس های خاصی بررسی شود و به این نتیجه برسند که آیا ساختن این پروژه از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و. . . به صرفه می باشد، یا خیر و این کار با بررسی های خاصی انجام خواهد شد.

یکی از بررسی هایی که در فاز صفر معماری انجام می شود

به عنوان مثال یکی از بررسی هایی که در فاز صفر معماری انجام می شود، این است که خاک محل مورد نظر به طور دقیق آزمایش خواهد شد، لازم به ذکر است که بعضی از خاک ها توانایی نگهداری سازه هایی با وزن بسیار بالا را ندارند و در صورت ساخت چنین سازه هایی در صورت بروز حوادث طبیعی مانند زلزله با مشکل رو به رو خواهید شد، از این رو این آزمایش هایی که در فاز صفر معماری انجام می شود، اهمیت بسیار بالایی دارد.

در رابطه با صرفه های اجتماعی هم قصد داریم یک مثال ذکر کنیم. تصور کنید که شما قصد دارید، یک کافی شاپ را احداث کنید و زمینی خاص را برای این کار در نظر گرفته اید، باید این بررسی ها انجام شود که آیا افرادی که در این محل و محله های اطراف آن زندگی می کنند، اهل کافی شاپ رفتن، هستند، یا خیر یا دسترسی به این کافی شاپ به چه صورتی خواهد بود.

با توجه به این توضیحات به آسانی می توان تفاوت بین فاز صفر معماری و فاز دو معماری را دانست، در فاز یک معماری در رابطه با ساختن یا نساختن سازه بحث می شود، این در حالی است که در فاز دو معماری در رابطه با چگونه ساختن یک سازه بحث خواهد شد، لازم به ذکر است که هر دو فاز اهمیت خاص خود را دارند.

یکی از بررسی هایی که در فاز صفر معماری انجام می شود
یکی از بررسی هایی که در فاز صفر معماری انجام می شود

در رابطه با مقیاس نقشه های فاز 2 معماری چه اطلاعاتی دارید؟

در رابطه با نقشه های فاز دو معماری به این موضوع اشاره کردیم که جزئیات در آن ها به طور کامل مشخص می شود، حال این سوال پیش می آید که این نقشه ها با چه مقیاسی ترسیم می شوند که می توانند جزئیات را به طور کامل بررسی کنند. قبل از آن که پاسخی به این سوال دهیم، لازم می دانیم به این نکته اشاره کنیم که در طراحی نقشه های فاز دو معماری باید تمام اصول و ضوابط ذکر شده در مقررات ملی ساختمان به طور کامل رعایت شود.

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کرده ایم، نقشه های فاز 2 معماری انواع مختلفی دارند که هر یک از این نقشه ها اطلاعات خاصی را بیان می کنند و کاملا طبیعی است، اگر این نقشه ها در مقیاس با یکدیگر تفاوت هایی داشت باشد و این تفاوت مشکل ساز نخواهد بود.

توجه کنید که نقشه های فاز دو معماری معمولا با دو مقیاس ترسیم می شوند، یکی از آن ها مقیاس یک پنجاهم می باشد و دیگری مقیاس یک صدم است که هر یک از آن ها برای نقشه هایی خاص به کار برده می شوند، البته گاهی پیش می آید که همه نقشه های فاز دو معماری با یک مقیاس خاص ترسیم می شود و این موضوعی است که با نظر مهندس معمار انجام خواهد شد.

در رابطه با مقیاس نقشه های فاز 2 معماری چه اطلاعاتی دارید؟
در رابطه با مقیاس نقشه های فاز 2 معماری چه اطلاعاتی دارید؟

آیا تعرفه نظارت و اجرا شامل تعرفه فاز 2 معماری می شود؟

در این مقاله قصد داریم در رابطه با تعرفه فاز 2 معماری مطالبی را بیان کنیم و یکی از مهم ترین مطالب در رابطه با این تعرفه ها این است که آیا هزینه نظارت و اجرا هم شامل این تعرفه ها می شود، یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تعرفه های فاز دو معماری شامل موارد بسیاری می شود و یکی از این موارد هم نظارت و اجرا است.

به این موضوع بسیار مهم باید توجه داشته باشید که اجرا در یک ساختمان جنبه های مختلفی دارد، همانطور که در مطالب بالا گفتیم؛ فاز دو معماری یعنی این که نقشه های جزئی برای ساختن سازه ترسیم شود و طبیعی است که ساختن خود سازه هم در این مرحله قرار می گیرد و باید بدانید که منظور از اجرا، همان ساختن ساختمان می شود.

در حین ساختن یک ساختمان باید نظارت دقیقی بر روی آن وجود داشته باشد، لازم به ذکر که اگر این نظارت ها وجود نداشته باشد، امکان دارد که ضوابط ذکر شده در مقررات ملی ساختمان به طور کامل رعایت نشود و در این صورت در مرحله نهایی و برای مجوز گرفتن برای احداث سازه با مشکل رو به رو خواهید بود، پس نظارت هم اهمیت بالایی دارد.

با توجه به مطالب فوق می توان به این نتیجه رسید که مرحله های نظارت و اجرا هم در فاز دو معماری هستند و در این صورت هم کاملا بدیهی است که هزینه های نظارت و اجرا هم زیر مجموعه ای از تعرفه های فاز دوم معماری به حساب می آید، پس در بودجه بندی های خود باید به این موضوع هم توجه کافی داشته باشید تا با مشکل مالی رو به رو نشوید.

آیا تعرفه نظارت و اجرا شامل تعرفه فاز 2 معماری می شود؟
آیا تعرفه نظارت و اجرا شامل تعرفه فاز 2 معماری می شود؟

تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی داخلی چگونه محاسبه می شود؟

یکی از مهم ترین جنبه های فاز دو معماری و تعرفه های مربوط به آن، به طراحی داخلی یک فضا اختصاص دارد، البته بعضی از افراد به این موضوع فکر می کنند که خود به تنهایی می توانند طراحی داخلی را انجام دهند و به مهندس نیازی ندارند، اما به شما اطمینان می دهیم که طراحی مهندس های معماری کاملا اصولی است و به خوبی می توانید این موضوع را بعد از طراحی درک کنید.

به این موضوع باید توجه داشته باشید که هزینه طراحی داخلی با توجه به عوامل مختلفی تعیین خواهد شد و این عوامل سبب می شوند که ما در این مقاله نتوانیم مبلغ ثابتی را برای این طراحی ذکر کنیم و تنها به بیان عوامل موثر بسنده خواهیم کرد. یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر به سزایی دارد، متراژ فضایی است که در اختیار دارید.

هر چه فضای شما بزرگ تر باشد، شما باید هزینه بیشتری هم برای طراحی آن بپردازید

کاملا واضح و مشخص است که هر چه فضای شما بزرگ تر باشد، شما باید هزینه بیشتری هم برای طراحی آن بپردازید. لازم به ذکر است که به شما توصیه کنیم، به هیچ عنوان قراردادهای خود را به صورتی غیر از مبتنی بر متر مکعب تنظیم نکنید، زیرا می تواند مشکلات بسیاری را برای شما به دنبال داشته باشید.

توجه داشته باشید که نوع طراحی انجام شده هم می تواند بر روی هزینه نهایی تاثیر داشته باشد، طراحی داخلی معمولا به صورت کلاسیک و مدرن است و امروزه استفاده از طراحی مدرن طرفداران بیشتری دارد، زیرا در این طراحی از المان های ساده ای استفاده می شود که باعث استفاده بهتر و بیشتر از فضا خواهد شد و برای آپارتمان هایی که فضای کوچکی دارند، انتخاب بسیار خوبی می باشد.

هر چه فضای شما بزرگ تر باشد، شما باید هزینه بیشتری هم برای طراحی آن بپردازید
هر چه فضای شما بزرگ تر باشد، شما باید هزینه بیشتری هم برای طراحی آن بپردازید

آیا تعداد طبقات در تعرفه فاز 2 معماری تاثیری خواهد داشت؟

یکی دیگر از مواردی که در تعیین تعرفه فاز 2 معماری تاثیر دارد، تعداد طبقه های سازه خواهد بود، در تاثیر داشتن این موضوع هیچ شکی نیست، اما در این قسمت قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تعداد طبقات چه تاثیری بر روی هزینه ها دارد و این تاثیرات را به صورتی توضیح دهیم که با آن آشنا شوید.

به این موضوع توجه داشته باشید که هر چه تعداد طبقه های یک سازه بیشتر باشد، نقشه ای که باید برای آن سازه طراحی و ترسیم شود، هم پیچیده تر خواهد بود و این پیچیدگی هم می تواند هزینه های بیشتری را به دنبال داشته باشد، زیرا مهندسی که نقشه مربوطه را ترسیم می کند، باید زمان بیشتری را برای این طراحی صرف کند و طبیعی است که این موضوع هم دستمزد بیشتری خواهد داشت.

این در حالی است که تعداد طبقه های بیشتر، نیاز به مصالح بیشتری هم برای ساخت و ساز خواهد داشت و این موضوع هم کاملا بدیهی می باشد،

البته در این قسمت و در رابطه با این موضوع باید متراژ هر طبقه را هم در نظر داشته باشید، گاهی ممکن است که یک ساختمان خاص زیر بنای زیادی داشته باشد و تنها دو طبقه داشته باشد، در حالت دیگر ساختمانی با متراژ کمتر و تعداد طبقات بیشتری دارید، در این حالت ممکن است که هزینه این دو ساختمان با هم تفاوت چندانی نداشته باشد.

طبقات بیشتر نیاز به زمان بیشتری هم برای تکمیل دارند

به این موضوع هم توجه کنید که طبقات بیشتر نیاز به زمان بیشتری هم برای تکمیل دارند، این یعنی شما باید هزینه بیشتری هم برای اجرا و نظارت برای ساخت بپردازید،

پس به این هزینه های جانبی که با تعداد طبقات بیشتر به وجود می آیند هم توجه کافی داشته باشید، لازم به ذکر است که عدم توجه به این موارد می تواند باعث مشکلات مالی در طول اجرای سازه شود.

طبقات بیشتر نیاز به زمان بیشتری هم برای تکمیل دارند
طبقات بیشتر نیاز به زمان بیشتری هم برای تکمیل دارند

آیا با تاثیر نورپردازی در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟

در بعضی از سازه ها متناسب با نوع فعالیت آن ساختمان نورپردازی های متنوعی انجام می شود، قبل از آن که تعرفه های مربوط به نورپردازی باید به این نکته اشاره کنیم که تعرفه های نورپردازی با تعرفه های مربوط به تاسیسات الکتریکی تفاوت بسیاری دارد و به هیچ عنوان نباید با یکدیگر یکی در نظر گرفته شوند.

نورپردازی به نورهایی گفته می شود که برای زیبایی فضا از آن ها استفاده می شود، حتما تا به حال سقف هایی را دیده اید که با کنف ها آن ها را به طور زیبایی تزئین کرده اند و نورپردازی های زیبایی دارند، توجه داشته باشید که هزینه این نورپردازی ها هم در تعرفه های فاز دو ساختمان محاسبه خواهد شد.

نکته مهمی که در رابطه با هزینه های نورپردازی باید به آن توجه داشته باشید، این است که متناسب با متراژ محیطی محاسبه می شود که قصد داریم نورپردازی در آن انجام شود، به عنوان مثال اگر نورپردازی سقفی را برای تمام سقف اتاق پذیرایی خود در نظر گرفته اید و این سقف 45 متر می باشد، هزینه متناسب با همین 45 متر محاسبه خواهد شد.

نکته دیگری که توجه به آن ضروری می باشد، این است که اگر نورپردازی به صورت سقفی انجام شود، یا به صورت دیواری انجام گیرد، هزینه های متفاوتی را به دنبال خواهد داشت، معمولا از نورپردازی دیواری برای تزئین دیواری از پذیرایی استفاده خواهد شد و زیبایی خاصی به محیط شما می دهد، البته در بعضی از ساختمان های تجاری و اداری هم از نورپردازی استفاده می شود که باز هم تعرفه با توجه به متراژ و همچنین دیواری یا سقفی بودن نورپردازی مشخص خواهد شد.

آیا با تاثیر نورپردازی در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟
آیا با تاثیر نورپردازی در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟

آیا با تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی نما آشنایی دارید؟

طراحی نمای ساختمان هم یکی دیگر از مواردی است که هزینه آن در تعرفه های فاز دو یک ساختمان محاسبه خواهد شد، اما این که هزینه طراحی نما چگونه مشخص می شود و چه جنبه هایی دارد، مطلبی است که قصد داریم در ادامه به طور کامل این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدا لازم به ذکر است که نما به طور کلی به دو دسته نمای داخلی و نمای بیرونی تقسیم می شود، نمای بیرونی به عنوان پیراهنی برای ساختمان شما به حساب می آید و نمای داخلی هم تاثیر بسیاری بر روی روح و روان ساکنین ساختمان خواهد داشت، پس برای هر دو باید اهمیت خاصی قائل شد.

در رابطه با نمای بیرونی باید به این موضوع اشاره کنیم که انواع متفاوتی دارد؛ نمای سیمانی، نمای آجری، نمای شیشه ای و نمای چوبی از معروف ترین و پرطرفدار ترین نماهایی هستند که در کشور ما به کار برده می شوند و البته هر یک از این نما ها برای ساختمان های خاصی کاربرد دارند، به عنوان مثال نمای سیمانی برای ساختمان های اداری مناسبتر می باشد.

آیا با تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی نما آشنایی دارید؟
آیا با تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی نما آشنایی دارید؟

در ابتدا باید نوع نما را تعیین کنید

تعرفه های نما به این صورت مشخص می شود که در ابتدا باید نوع نما را تعیین کنید، کاملا واضح و مشخص است که نماهای مختلف، هزینه های متنوعی هم دارند، به عنوان مثال هزینه نمای شیشه ای از نمای سیمانی یا آجری بیشتر خواهد بود، پس در انتخاب نما به هزینه و قیمت آن هم توجه داشته باشید.

در مرحله بعدی متراژ نما در تعیین قیمت نقش مهمی را ایفا می کند، معمولا در ساختمان های مختلف شاهد این موضوع هستیم که فقط نمای جلویی ساختمان با نما تزئین می شود و دیواره های کناری و پشتی به همان شکل باقی می مانند، این موضوع برای صرفه جویی در هزینه ها می باشد.

آیا هزینه طراحی سه بعدی هم در تعرفه فاز 2 معماری لحاظ می شود؟

طراحی سه بعدی هم یکی دیگر از هزینه هایی است که در تعرفه های فاز دو معماری لحاظ می شوند، اما طراحی سه بعدی به چه معنی است و برای چه مواردی به کار می رود؟ به این موضوع توجه داشته باشید که از طراحی های سه بعدی برای طراحی داخلی استفاده می شود، البته این طراحی داخلی به صورت کاملا حرفه ای می باشد.

طراحی سه بعدی با برنامه 3D MAX انجام می شود، این برنامه به شما امکان می دهد که طراحی سه بعدی را به دو صورت داشته باشید و البته طبیعی است که در هر صورت هزینه های متفاوتی هم باید پرداخت کنید. در حالت اول؛ طراحی به این صورت انجام می شود که متریال مورد نظر هم در طراحی ذکر خواهد شود و البته در نهایت تصویری سه بعدی و ثابت خواهید داشت.

این در حالی است که در حالت دیگر شما علاوه بر این که متریال مورد نظر را هم دارید، در نهایت تصویر نخواهید داشت، بلکه یک انیمیشن دارید که فضا را به صورت کامل پوشش خواهد داد، اگر چه هزینه این دو طراحی با یکدیگر متفاوت خواهد بود، اما توجه داشته باشید که در هر دو حالت هزینه نهایی متناسب با متراژ فضا تعیین می شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که طراحی سه بعدی مزیت های بسیاری نسبت به طراحی دو بعدی دارد و اگر چه در این مقاله فرصتی برای ذکر این مزیت ها وجود ندارد، اما به شما پیشنهاد می دهیم که برای طراحی فضای داخلی خود از طراحی سه بعدی بهره مند شوید و مطمئن باشید که نتیجه نهایی ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت.

آیا هزینه طراحی سه بعدی هم در تعرفه فاز 2 معماری لحاظ می شود؟
آیا هزینه طراحی سه بعدی هم در تعرفه فاز 2 معماری لحاظ می شود؟

آیا با تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی محوطه آشنایی دارید؟

طراحی محوطه اهمیت بسیاری در یک سازه دارد، به خصوص اگر سازه شما کاربردی اداری یا تجاری دارد، محوطه زیبای آن می تواند باعث جذب افراد بیشتری شود و این موضوع بسیار مهم می باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه نهایی طراحی محوطه با توجه به عواملی مشخص می شود که در ادامه این موارد را ذکر خواهیم کرد.

مسیرهایی که در محوط وجود دارند، یکی از مهم ترین عواملی هستند که در تعیین این هزینه نقش دارند، این که از چه المان هایی برای این کار استفاده شده است، هم موضوع دیگری می باشد، منظور از المان های استفاده شده، المان هایی است که برای تزئین به کار می روند، به عنوان مثال گاهی از آبنما برای تزئین یک مسیر در محوطه بیرونی استفاده می شود.

متریالی که در ساخت محوطه استفاده می شود

متریالی که در ساخت محوطه استفاده می شود عامل دیگری است که در تعیین هزینه ها نقش مهمی دارد، به عنوان مثال این که شما محوطه بیرونی خود را سنگ فرش کنید، یا آجر فرش از متریال مختلفی استفاده کرده اید که هر یک از این ها هم هزینه های متفاوت خواهد داشت، پس به این موضوع هم توجه کافی داشته باشید.

نحوه و زمان اجرا هم عامل موثر دیگری است که نمی توان از نقش موثر آن غافل شد، البته لازم به ذکر است که زمان اجرا با متراژ محیط رابطه ای مستقیم دارد، یعنی طبیعتا هر چه متراژ بیشتر باشد، به زمان بیشتری هم برای اجرا نیاز خواهد بود، البته در مواردی می توان زمان را کاهش داد، اما مطمئنا هزینه افزایش پیدا می کند، چون شما به دو شیفت نیروی کار نیاز خواهید داشت و این هم موضوع دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید.

متریالی که در ساخت محوطه استفاده می شود
متریالی که در ساخت محوطه استفاده می شود

آیا می دانید تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی سازه چگونه تعیین می شود؟

یکی از مهم ترین سوال هایی که در رابطه با تعرفه های فاز دو معماری پیش می آید، این است که طراحی سازه چه تاثیری در این هزینه ها دارد. برای توضیح در رابطه با این موضوع نیاز داریم که مطالب مهمی را در این رابطه توضیح دهیم. در ابتدا به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که منظور از طراحی سازه، همان طراحی نقشه ای برای ساختمان است.

در مرحله بعدی شاهد این هستیم که نقشه طراحی شده باید اجرا شود، یعنی این هزینه سازه، دقیقا همان هزینه ای است که از آن به عنوان هزینه اجرا یاد می شود و باید بگوییم که هزینه اجرا با توجه به عوامل متعددی مشخص می شود که یکی از این عوامل متریالی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساختن یک سازه، متریالی مختلفی شامل سیمان، ماسه، نبشی، میلگرد، تیر آهن، گچ، سنگ و آجر استفاده می شود، البته مصالح دیگری هم وجود دارد که در این قسمت نمی توانیم همه آن ها را ذکر کنیم، توجه داشته باشید که هر یک از این مصالح هزینه های مختلفی دارد و متاسفانه این روزها هزینه مصالح به شدت افزایش پیدا کرده است.

هر چه متراژ سازه شما و تعداد طبقات آن بیشتر باشد، به مصالح بیشتری برای ساختن آن نیاز خواهید داشت

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هر چه متراژ سازه شما و تعداد طبقات آن بیشتر باشد، به مصالح بیشتری برای ساختن آن نیاز خواهید داشت، البته هزینه های سازه به همین موارد خلاصه نمی شود، بلکه شما برای انجام این مراحل به نیروی کار متخصص هم نیاز خواهید داشت و طبیعتا این نیروی کار هم به دستمزد نیاز دارند. برای ساختن یک سازه نیروهای متعددی استفاده می شود که هر یک از آن ها در زمینه ای خاص فعالیت می کنند و البته دستمزد آن ها هم با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

هر چه متراژ سازه شما و تعداد طبقات آن بیشتر باشد، به مصالح بیشتری برای ساختن آن نیاز خواهید داشت
هر چه متراژ سازه شما و تعداد طبقات آن بیشتر باشد، به مصالح بیشتری برای ساختن آن نیاز خواهید داشت

با تعرفه فاز 2 معماری برای طراحی تاسیسات الکتریکی تا چه اندازه آشنایی دارید؟

در قسمتی که تعرفه های مربوط به نورپردازی را شرح داده ایم، به این موضوع اشاره کرده ایم که هزینه های نورپردازی با هزینه های طراحی تاسیسات تفاوت هایی دارد و در این قسمت قصد داریم در رابطه با تعرفه تاسیسات الکتریکی مطالبی را بیان کنیم. منظور از تاسیسات الکتریکی این است که کلیدها و پریزها به چه صورتی تقسیم می شوند.

هزینه تاسیسات الکتریکی در فاز دو معماری با توجه به عواملی تعیین می شود

هزینه تاسیسات الکتریکی در فاز دو معماری با توجه به عواملی تعیین می شود که این عوامل را به طور کامل در ادامه شرح می دهیم. یکی از مهم ترین عوامل پلانی است که بر طبق آن سیم کشی انجام می شود، توجه داشته باشید که بین کلید، پریز و لامپی که باعث روشنایی آن می شوند، باید ارتباط وجود داشته باشد و این ارتباط در پلان ذکر خواهد شد، طبیعی است که هرچه پلان پیچیده تر باشد، هزینه بیشتری هم برای آن تعیین خواهد شد.

اگر در ساختمانی خاص تابلوی برق استفاده شود، برای این تابلو هم هزینه ای خاص تعیین خواهد شد. به این نکته توجه داشته باشید که در بعضی از ساختمان ها تجهیزات خاصی برای تاسیسات الکتریکی وجود دارد، در صورت وجود این تجهیزات، هزینه ای خاص هم برای آن ها تعیین خواهد شد.

توجه داشته باشید که اجرای این پلان ها هم هزینه خاصی را به دنبال دارد، نیرویی متخصص برای اجرای تاسیسات برقی باید حضور داشته باشد که این نیرو هم دستمزد خاص خود را دارد، توجه داشته باشید که هر چه تعداد نیروها و تخصص آن ها بیشتر باشد، هزینه تاسیسات الکتریکی هم بیشتر خواهد بود.

هزینه تاسیسات الکتریکی در فاز دو معماری با توجه به عواملی تعیین می شود
هزینه تاسیسات الکتریکی در فاز دو معماری با توجه به عواملی تعیین می شود

آیا می دانید در تعرفه فاز 2 معماری طراحی تاسیسات مکانیکی چگونه مشخص می شود؟

یکی دیگر از هزینه هایی که در تعیین تعرفه هایی نهایی فاز دو معماری مورد توجه قرار می گیرند و تاثیرات بسیاری دارند، هزینه های تاسیسات مکانیکی است، در مطالب بالا توضیحات مختصری را در رابطه با تاسیسات مکانیکی بیان کرده ایم و شما با این موضوع آگاهی نسبی دارید و در این قسمت باید بگوییم که هزینه های مربوط به تاسیسات مکانیکی متناسب با عواملی مشخص می شود که در ادامه این عوامل را شرح خواهیم داد.

یکی از مهم ترین عوامل در تاسیسات مکانیکی

یکی از مهم ترین عوامل در تاسیسات مکانیکی پلانی است که برای لوله کشی آب ها مورد استفاده قرار می گیرد، آب رسانی یکی از مهم ترین مواردی است که در این سازه باید به آن توجه شود، زیرا همه به خوبی می دانیم که آنچه نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارد، توجه داشته باشید که پچیدگی پلان آب رسانی باعث می شود که هزینه ها افزایش پیدا کند.

در نقشه تاسیسات مکانیکی پلانی هم برای سیستم های گرمایشی و سرمایشی طراحی می شود و اجرای این پلان هم هزینه های خاصی را به دنبال دارد، هزینه اجرا متناسب با نوع متریالی که استفاده می شود و هم چنین نوع اجرای این پلان تغییر خواهد کرد و باز هم نمی توان مبلغی را به طور ثابت برای آن ذکر کرد.

از دیگر مواردی که در تاسیسات مکانیکی باید به آن توجه داشته باشید، لوله هایی است که برای دفع فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند.

این لوله های می توانند جنس های مختلفی داشته باشد که به نسبت کیفیت بهتر آن ها، قیمت بیشتری هم خواهند داشت، توجه داشته باشید که هزینه اجرای موارد ذکر شده در بالا هم با یکدیگر تفاوت هایی دارد و معمولا نیروهای متفاوتی این تاسیسات را اجرا می کنند.

یکی از مهم ترین عوامل در تاسیسات مکانیکی
یکی از مهم ترین عوامل در تاسیسات مکانیکی

آیا با هزینه های نظارت در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟

در رابطه با هزینه های نظارت باید مطالب مهمی را بیان کنیم و به این موضوع توجه داشته باشید که نظارت می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد، اما قبل از آن که در رابطه با نظارت و هزینه ها مطالبی را بیان کنیم، باید بگوییم که نظارت اهمیت بالایی دارد و به هیچ عنوان نباید از آن غافل شوید.

نظارت به طور کلی در سه حوزه انجام می شود و هزینه هر یک از این حوزه ها با دیگری تفاوت هایی دارد، اولین حوزه نظارت، حوزه معماری است، حوزه بعدی را حوزه سازه می باشد، یعنی در روند اجرای ساختمان و ساختن آن چه نظارت هایی باید انجام شود و حوزه آخر هم مربوط به حوزه تاسیسات می باشد، یعنی در هنگام اجرای تاسیسات الکتریکی و تاسیسات مکانیکی باید چه نظارت هایی انجام شود.

به این موضوع توجه داشته باشید که توضیح در رابطه با نظارت هایی که در هر یک از حوزه ها انجام می شود، بسیار طولانی است و البته از بحث و موضوع اصلی این مقاله هم خارج می باشد، به همین دلیل اشاره ای به آن نخواهیم داشت، ما در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که تعرفه نظارت چگونه مشخص می شود.

راه های مختلفی برای بیان تعرفه های مربوط به نظارت وجود دارد

لازم به ذکر است که راه های مختلفی برای بیان تعرفه های مربوط به نظارت وجود دارد، اما معمولا هزینه نظارت به صورت جلسه ای مشخص می شود، یعنی مهندس ناظر به نسبت جلسه هایی که در ساختمان شما حضور دارد، دستمزد دریافت می کند و معمولا هر جلسه دو ساعت می باشد، البته توجه کنید که این نظارت با هماهنگی قبلی با کارفرما انجام خواهد شد.

تعداد جلسه ها تنها عاملی نیست که هزینه نظارت به آن بستگی دارد، بلکه محلی هم که سازه شما در آن جا می باشد، هم بر روی هزینه های نظارت تاثیر می گذارد، این که سازه شما در شهر باشد، یا بیرون از شهر موضوع مهمی است که هزینه نظارت با توجه به آن مشخص خواهد شد و طبیعتا هزینه نظارت بر ساختمان هایی که بیرون از شهر هستند، بیشتر خواهد بود.

راه های مختلفی برای بیان تعرفه های مربوط به نظارت وجود دارد
راه های مختلفی برای بیان تعرفه های مربوط به نظارت وجود دارد

در تعرفه فاز 2 معماری هزینه مدیریت پیمان چگونه مشخص می شود؟

قبل از آن که در رابطه با هزینه مدیریت پیمان در تعرفه فاز 2 معماری مطالبی را بیان کنیم، نیاز داریم که توضیحات مختصری را در رابطه با مدیریت پیمان شرح دهیم تا مخاطب با این موضوع هم آشنایی کامل داشته باشد. در ابتدا توجه داشته باشید که منظور از مدیریت پیمان، پیمانکار یا همان کارفرما است.

لازم به ذکر است که در بعضی از قرارداد ها به صورت پیمانکاری تنظیم می شوند، شرکتی خاص به عنوان پیمانکار، به سمت کارفرما می رسد، یعنی کارهای مربوط به فاز دو معماری که به طور کلی شامل نظارت و اجرا می شود را کارفرما به عهده می گیرد و در زمان مشخص شده در قرارداد، ساختمان تکمیل شده را به صاحب آن تحویل می دهد.

توجه داشته باشید که در این حالت، هزینه های تهیه متریال و مصالح و نیروهای انجام دهنده کار، همگی بر عهده کارفرما است و دیگر صاحب پروژه به طور مستقیم کاری را انجام نمی دهد. استفاده از پیمانکار مزیت های فراوانی دارد، که البته فرصتی برای توضیح این مزیت ها وجود نخواهد داشت.

هزینه ای که کارفرما برای انجام کارهای خود به عنوان دستمزد دریافت می کند

هزینه ای که کارفرما برای انجام کارهای خود به عنوان دستمزد دریافت می کند، به عوامل متعددی بستگی دارد و توجه داشته باشید که هزینه تهیه متریال و نیروی کار هم در این هزینه ها محاسبه می شود، این هزینه ها شامل موارد زیر می باشد؛

هزیه برنامه ریزی برای تحویل به موقع پروژه، هزینه ای برای متره و برآورد، تامین مصالح، تامین نیروی کاری که اجرا را انجام دهد، تهیه تجهیزاتی که در ساختمان به آن نیاز می باشد، تهیه نقشه های مختلفی که برای اجرا به آن نیاز است و در نهایت هزینه ای برای مدیریت موارد گفته شده در بالا که از آن به عنوان دستمزد یاد می شود.

هزینه ای که کارفرما برای انجام کارهای خود به عنوان دستمزد دریافت می کند
هزینه ای که کارفرما برای انجام کارهای خود به عنوان دستمزد دریافت می کند

آیا می دانید مشاور در فاز 2 معماری به چه معنی است؟

یکی از مهم ترین افرادی که در فاز دو معماری یک سازه حضور دارد، مشاور می باشد، این که مشاور چه نقش مثبتی دارد را در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد، اما در این قسمت قصد داریم در رابطه با خود شخص مشاور اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطب قرار دهیم. در ابتدا به این مورد توجه داشته باشید که مشاور معمولا مهندسی است که تجربه بسیار بالایی دارد و معمولا تجربه هم با سن بالا به دست می آید، اما ما مشاورهایی هم داریم که با وجود سن کم، اما تجربه بسیار بالایی دارند، پس نمی توان برای تجربه فقط به سن توجه کرد.

مشاور در تمام مراحل اجرا کنار کارفرما حضور دارد و در قسمت های مختلف به او کمک می کند، البته لازم به ذکر است که یک ساختمان می تواند بیش از یک مشاور داشته باشد، اما باید توجه کنید که مشاور ها با یکدیگر همکاری و رقابتی دوستانه داشته باشند، در غیر این صورت مشکل ساز خواهد بود.

لازم به ذکر است که در بعضی از سازه هایی که متراژ و تعداد طبقه های بالایی دارید، شاهد این هستیم که یک یا چند مشاور برای پیمانکار پروژه کار می کنند و یکی یا چند مشاور هم برای صاحب پروژه مشغول به کار هستند، معمولا یکی از مشاور هایی که برای صاحب پروژه مشغول به کار است، مشاور حقوقی می باشد، که البته وظیفه ای در فاز دو معماری ندارد و قرارداد های بین پیمانکار و صاحب پروژه را از لحاظ حقوقی تنظیم می کند.

آیا می دانید مشاور در فاز 2 معماری به چه معنی است؟
آیا می دانید مشاور در فاز 2 معماری به چه معنی است؟

با نقش مشاوره در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟

لازم به ذکر است که نقش مشاور و مشاوره در فاز دو معماری نقش بسیار مثبت و پر رنگی است که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده گرفت، در این قسمت قصد داریم در رابطه با مزیت های مشاوره و حضور مشاور مطالبی را بیان کنیم تا بهتر و بیشتر با این نقش آشنا شوید. لازم به ذکر است که مشاور به شما کمک می کند که در هزینه های نهایی خود به طرز قابل قبولی صرفه جویی کنید.

همانطور که گفتیم مشاور معمولا مهندسی با تجربه است و این شخص به خوبی می داند که چگونه می تواند از منابع مالی اندک، بیشترین استفاده ممکن را داشته باشید، اگر صرفه جویی در هزینه ها برای شما اهمیت دارد، که البته برای همه افراد مهم است، حضور یک مشاور را در کنار خود فراموش نکنید.

مشاور حقوقی هم به شما اطلاعات کاملی در رابطه با تنظیم قرارداد بیان می کند، توجه داشته باشید که در صورت تنظیم یک قرارداد جامع و کامل شما مطمئن خواهید بود که در زمان مشخص شده، ساختمان شما آماده است و به سادگی می توانید از آن بهره برداری کنید، این موضوع برای ساختمان های اداری و تجاری اهمیت بیشتری دارد، اما باز هم از تاثیر آن بر ساختمان های مسکونی هم نمی توان غافل شد.

با نقش مشاوره در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟
با نقش مشاوره در تعرفه فاز 2 معماری آشنایی دارید؟

برای کاهش هزینه های تعرفه فاز 2 معماری باید چه کارهایی را انجام داد؟

در این مقاله و تا به این جا سعی بر این داشتیم که مطالب مهمی را در رابطه با تعرفه های فاز دو معماری بیان کنیم و به طور جزئی شرح دادیم که این تعرفه ها متناسب با چه مواردی مشخص می شوند، حال این سوال پیش می آید که آیا راهی برای کاهش این هزینه ها وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

در ابتدا مهم ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که از چه شرکتی می خواهید که کارهای مربوط به فاز دو معماری ساختمان شما را بر عهده بگیرد و آن ها را انجام دهد، انتخاب شرکت تاثیر به سزایی بر روی کاهش هزینه ها دارد و در ادامه نکات مربوط به انتخاب یک شرکت مطمئن را بیان خواهیم کرد.

استفاده از متریال و مصالح با کیفیت باعث می شود که هزینه های شما کاهش پیدا کند، البته شاید در ابتدا مجبور شوید که هزینه ای کمی بیشتر برای خرید این متریال، مصالح و تجهیزات بپردازید، اما در بلند مدت و به دلیل کیفیت بالایی این محصولات به خوبی به این نتیجه می رسید که استفاده از متریال با کیفیت، هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت.

در مطالب بالا به نقش سازنده مشاور در یک پروژه اشاره داشتیم، توجه کنید که این مشاور هم می تواند در کاهش هزینه ها نقش بسیار مهمی داشته باشد و به شما توصیه می کنیم که این موضوع را فراموش نکنید. در نهایت باید بدانید که بعضی از هزینه ها قابل کاهش نیستند و با کاهش آن ها فقط کیفیت سازه را کمتر می کنید که موضوع اشتباهی است.

برای کاهش هزینه های تعرفه فاز 2 معماری باید چه کارهایی را انجام داد؟
برای کاهش هزینه های تعرفه فاز 2 معماری باید چه کارهایی را انجام داد؟

در انتخاب یک شرکت مناسب برای اجرای فاز 2 معماری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب یک شرکت مناسب برای آن که پیمانکاری پروژه خود را به او بسپارید کار بسیار آسانی خواهد بود، اگر فقط به نکاتی که در ادامه ذکر می کنیم، توجه کافی داشته باشید. در ابتدا اطمینان حاصل کنید که شرکت مورد نظر شما معتبر باشد، یعنی از سازمان نظام مهندسی مجوزهای لازم را اخذ کرده باشد.

در هر شرکتی مهندس های مختلفی مشغول به کار هستند، شرکتی را انتخاب کنید که مهندس های آن انگیزه، کارایی، تخصص، مهارت و البته تجربه بالایی دارند، لازم به ذکر است که تجربه به معنی مسن بودن نیست، به نیروی کار جوان اعتماد کنید و مطمئن باشید که نیروهای جوان جسارت و انگیزه بالایی در کارهای خود دارند.

مهندس هایی که در یک شرکت مشغول به کار هستند، باید عضو سازمان نظام مهندسی باشند

مهندس هایی که در یک شرکت مشغول به کار هستند، باید عضو سازمان نظام مهندسی باشند، در این صورت مطمئن خواهید بود که قانون مند به کار خود ادامه می دهند، رعایت ضوابط ذکر شده در مقررات ملی ساختمان اهمیت بسیار بالایی دارد و نباید از آن غافل شوید، عدم توجه به این مقررات می تواند جریمه های سنگینی را برای شما به دنبال داشته باشد، البته استحکام سازه شما هم در خطر خواهد بود.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان به این نتیجه رسید که تعرفه فاز 2 معماری با توجه به چه مواردی تنظیم می شود.

در این مقاله برای آن که آگاهی کاملی از این موضوع داشته باشید، از موضوعات اساسی و پایه بحث را شروع کرده ایم، یعنی در ابتدا مطالبی در رابطه با علم معماری و هدف آن بیان کرده ایم و گفته ایم که علم معماری نه تنها اهداف مادی دارد، بلکه اهداف معنوی هم دارد، که البته به طور کامل این مطالب را توضیح داده ایم.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که اطلاعات کافی و مفیدی در رابطه با فاز دو معماری بیان کنیم و به همین دلیل این مفهوم را به طور کامل توضیح داده ایم و تفاوت های اصلی فاز دو معماری با فاز صفر معماری و فاز یک معماری به طور کامل توضیح داده ایم تا مخاطب به طور کامل آن را درک کند.

در فاز دو معماری نقشه های متعددی وجود دارد

در ادامه به بررسی این موضوع پرداختیم که در فاز دو معماری نقشه های متعددی وجود دارد که هر یک از این نقشه ها وظیفه ای خاص به عهده دارند، در مطالب بالا کاربرد این نقشه ها را بیان کرده ایم و همچنین در رابطه با مقیاس آن ها هم به این موضوع اشاره کرده ایم که در مقیاس یک پنجاهم یا یک صدم ترسیم می شوند.

لازم به ذکر است که هزینه اصلی و مهم فاز دو معماری مربوط به هزینه های نظارت و اجرا می شود، که البته هر یک جنبه های مختلفی دارند، حوزه های مختلف نظارت را در مطالب بالا بیان کرده ایم و همانطور که گفتیم؛ هزینه های نظارت به تعداد جلسه های آن و بیرون یا داخل شهر بودن موقعیت سازه بستگی دارد.

در رابطه با هزینه های اجرایی هم مطالب بسیار کامل و جامعی را بیان کرده ایم و البته این مطالب را به طور صحیح دسته بندی کرده ایم؛ هزینه های مربوط به اجرا جنبه های متفاوتی دارد و در این دسته بندی های فوق سعی بر این داشته ایم که هزینه را هم از جنبه اجرا در کنار جزئیات مربوط به آن ذکر کنیم تا درک و فهم آن برای مخاطب ساده تر باشد.

در حالت کلی باید بگوییم که هزینه های مربوط به اجرای یک ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد،

اما مهم ترین این عوامل که البته در همه جنبه های مختلف آن هم وجود دارند، متراژ فضایی که در اختیار دارید، متریال و مصالحی که با آن کار می کنید و هزینه ای که به عنوان دستمزد نیروی کار می پردازید، هستند که باید به آن ها توجه داشته باشید.

در انتهای این مقاله هم به این موضوع مهم پرداختیم که چگونه می توانید هزینه های مربوط به فاز دو معماری را کاهش دهید و مطالب مهمی را در این رابطه بیان کردیم که البته کاربردی هم هستند و البته نکاتی را هم ذکر کردیم که با توجه به آن می توانید یک شرکت مناسب را برای اجرای سازه خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *