09124573904

هزینه طراحی داخلی متری

هزینه طراحی داخلی متری

Share this post

فهرست مطالب

هزینه طراحی داخلی متری چقدر است؟ در این مقاله از سایت گروه معماری و طراحی ایران آرک قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

قیمت هر متر طراحی داخلی را میتوان اینگونه تعریف کرد: طراحی داخلی ترکیبی از علم و هنر است که صبورانه به علایق و خواست‌های شما گوش می‌دهد که به فضای مورد نظر شما مرتبط خواهد شد و بر اساس آن طرحی به شما پیشنهاد میشود که با توجه به آن شما هزینه ای تخت عنوان هزینه طراحی داخلی متری پرداخت خواهید کرد.هزینه طراحی با استفاده از روش های مختلفی مانند روش ساعتی، دستمزد و یا ثابت برآورد میشود.

هزینه برآورد طراحی داخلی چیست ؟

هزینه برآورد طراحی داخلی چیست ؟
هزینه برآورد طراحی داخلی چیست ؟

در شرایط فعلی یکی چالشی ترین معضلی که طراحان داخلی با آن درگیر هستند،برآورد هزینه طراحلی داخلی متری است . هزینه برآورد طراحی داخلی عبارت است از هزینه طراحی پلان طبقات و جانمایی پارکینگ به منظور عملی کردن قانون های معماری و شهرسازی ، پارکینگ به اندازه کافی برای همه ساختمان‌ها با تنوع کاربری ها ( اعم از مسکونی ، تجاری ، اجرایی ) فراهم خواهد شد .

نکته مهم در اینجا این است که چگونه ستون‌ها در پارکینگ باید با پلان موجود در ظبقات هم تراز باشند. شما میتوانید به شرکت های طراحی داخلی مراجعه کنید و با دادن اطلاعاتی از قبیل مختصات زمین خود طرح آنان را دریافت کنید.

در بعضی مواقع این طرح به صورت رایگان در اختیار شما قرار میگیرد. طی مرحله بعدی که طرح قطعی شد نوبت به تحویل نقشه پلان است. این طراحی مبتنی بر قوانین شهرسازی و اصول معماری و همچنین طبق دستور عمل هایی که به شهرداری ارجاع شده انجام میشود.

طراح می‌خواهد که بتواند رضایت مشتری را به دست آورد و در عین حال از یک کسب‌وکار سود آور بهره‌مند شود .چنانچه بدانید که از چه راه ساده تری میتوانید این کار را انجام دهید، باعث میشود که رضایت و خرسندی مشتریان را به دست آوردید. در نتیجه تعداد مشتریان شما همواره افزایش پیدا میکند.

در حال حاضر در جامعه کنونی، مشتریان از شما روش های کاملا کنترل شده ای برای برآورد هزینه طراحی داخلی متری میخواهند و اگر هزینه پیش بینی نشده ای به وجود آید اعتراض میکنند.

در نتیجه یک طراح برای قیمت دادن به مشتری باید تمامی هزینه های غیر قابل پیش بینی را هم در نظر بگیرد و با در نظر داشتن تمامی موارد قیمت نهایی را اعلام کند.

محاسبه قیمت طراحی داخلی چگونه است ؟

محاسبه قیمت طراحی داخلی چگونه است ؟
محاسبه قیمت طراحی داخلی چگونه است ؟

محاسبه هزینه طراحی داخلی متری، یک روش مناسب جهت برآورد هزینه داخلی منزل یا محل کار است. برخی از شرکت ها صفر تا صد تمامی کارهی مربوط به طراحی را انجام میدهند و هزینه تمام شده آنان با توجه به این موضوع که کل کار را در دست دارند پایین تر است. قیمت این طرح پیشنهادی شامل هزینه صرف شده جهت برنامه زمانی، پیاده سازی معماری و جانمایی داخلی است.

به طور مثال اگر شما به دنبال اطلاع از قیمت طراحی داخلی آشپزخانه خود هستید، طراحان قیمت خود را جهت طراحی  داخلی آشپزخانه ارائه میدهند که این قیمت رابطه مستقیمی با مبتدی یا حرفه ای بودن یک طراح دارد. برخی از سایت‌ها به شما مشاوره رایگان می‌دهند ، و در نتیجه با این روش دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود ندارد.

روش برآورد هزینه طراحی داخلی معمولا به 4 حالت است. در حالت اول، به صورت ساعتی و اختصاص یافته به مشاوران است. این روش مخصوص پروژه های کوچک است. در روش دوم برآورد هزینه به صورت درصدی از تمام کار اجرای طراحی است که مربوط به انعقاد قراردادها و اجرای پروژه به شکل پیمان کاری است.

خرید تمامی مصالح و وسایل مورد نیاز طراحی

خرید تمامی مصالح و وسایل مورد نیاز طراحی
خرید تمامی مصالح و وسایل مورد نیاز طراحی

طراحان داخلی در این روش، تمامی مصالح و وسایل مورد نیاز طراحی را خریداری میکنند و سپس درصد خودشان را با توجه به قیمت وسایل خریداری شده، به اضافه درصدی از دستمزدشان دریافت می نمایند. در روش بعدی،این برآورد هزینه بر اساس یک دستمزد کلی تعیین میشود.

روشی راحت جهت برآورد کل هزینه های انجام شده که شامل هزینه وسایل،مصالح و غیره بوده و قیمت خود طراحی داخلی مکان مورد نظر با آن جمع زده میشود و مشتری آن را پرداخت میکند.

در روش آخر، با توجه به اندازه و مساحت مورد نظر که مناسب و مخصوص طراحی مکان تجاری است شامل یک هزینه ثابت بوده که با توجه به اندازه مکان محاسبه و دریافت میشود.

چه عواملی به طور مستقیم بر تعیین قیمت هر متر از طراحی داخلی تاثیر می‌گذارند ؟

چه عواملی به طور مستقیم بر تعیین قیمت هر متر از طراحی داخلی تاثیر می‌گذارند ؟
چه عواملی به طور مستقیم بر تعیین قیمت هر متر از طراحی داخلی تاثیر می‌گذارند ؟

عوامل موثر در برآورد هزینه طراحی داخلی متری شامل مواردی نظیر سبک تزیین و مواد مورد استفاده در طراحی داخلی است. علاوه بر اینها عومل دیگری نیز تاثیر گذارند که در درباره آنها به اختصار توضیح میدهیم.

موقعیت محل نقشه اهمیت به سزایی دارد، زیرا عواملی چون شرایط آب و هوایی آن منطقه، دوری یا نزدیک بودن موقعیت مکانی برای طراح هزینه هایی مانند رفت و برگشت از محل منزل یا دفتر خود به محل کار خود را شامل میشود. و در نتیجه قیمتی که طراح بسته به موفعیت مکانی ارائه میدهد متفاوت است.

شایان ذکر است که این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که قرارداد انتخاب شده بایستی با نوع نقشه تطابق داشته باشد. به عنوان مثال، برای مشاوره اینترنتی امکان بستن قرارداد به شکل ساعتی مقدور نخواهد بود.

زیرا نیازمند چندین ساعت زمان است. با توجه به اینکه قرارداد ساعتی برای طراح داخلی هزینه گزافی دارد در نتیجه بهترین نوع قرارداد، قرارداد درصدی است.

یک دلیل مهم دیگر که بر هزینه طراحی داخلی تاثیر می‌گذارد , درجه کیفی و نوع طراحی میباشد . برای مثال , جهت گزینش نوع خاصی از طراحی , به منظور پیاده‌سازی آن باید هزینه‌های زیادی در نظر گرفته شود

زیرا به منظور اجرای پروژه‌های پیچیده باید آنها را به دست متخصصان و افراد حرفه ای بسپارید، که در نتیجه این امر خود در برآورد هزینه پایانی بی تاثیر نخواهد بود.

لطفا از پست بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج دیدن کنید.

سئوالات مهم برای برآورد هرینه طراحی داخلی متری

سئوالات مهم برای برآورد هرینه طراحی داخلی متری
سئوالات مهم برای برآورد هرینه طراحی داخلی متری

زمانی که می‌خواهید هزینه طراحی داخلی متری یک پروژه را تعیین کنید , باید به لیستی از  سوالاتی مهم قبل از استخدام یک طراح داخلی پاسخ دهید. حوزه پروژه شما مربوط به چه چیزی است ؟ آیا می‌خواهید رنگ دیوار اتاق خواب خود را با رنگ تخت که جدیدا خریداری کرده اید تغییر دهید یا باید حمام خود را به روز کنید ؟

باید در مورد پروژه‌ای که میخواهید انجام دهید واقع گرایانه و دقیق باشید. ابعاد مکان شما چه اندازه است ؟ حداکثر مبلغی که با توجه به میزان بودجه خود در نظر گرفته اید چقدر میباشد؟ این هزینه با توجه به مساحت مکان شما در متغیر است. قبل از تماس با یک طراح داخلی، یک لیست از آنچه مورد نیاز است و فضاهایی که می‌خواهید طراحی بر روی آن انجام دهید تهیه کنید.

همیشه دقت کنید که تا برای هزینه های غیر قابل پیش بینی نیزمانند هزینه رفت و آمد مبلغی را در نظر بگیرید. برای تعیین نرخ طراحی داخلی آپارتمان، یک طراح داخلی می‌تواند بسته به اندازه و نیازهای پروژه یک هزینه ثابت برای خدمات ارائه دهد . نقل‌قول و قرارداد طرح داخلی به اختصار چیزی را لیست خواهد کرد که در قیمت گنجانده شده‌است.

برخی طراحان داخلی دکوراسیون , مبلمان و سایر تجهیزات را با قیمت تخفیفی خریداری کرده و سپس قیمت خرده‌فروشی را به شما ارائه می‌دهند . گاها پیش می آید که این قیمت از قیمتی که شما در بازار دارید بیشتر است،پس دقت کنید تا سرتان کلاه نرود.

قیمت هر متر طراحی داخلی منزل به طور غیر مستقیم به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت هر متر طراحی داخلی منزل به طور غیر مستقیم به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت هر متر طراحی داخلی منزل به طور غیر مستقیم به چه عواملی بستگی دارد؟

موارد متفاوتی وجود دارد که هزینه طراحی داخلی متری را تعیین می کند. ما به طور خلاصه این موارد را توضیح خواهیم داد .یکی از اصلی ترین عواملی که در برآورد هزینه طراحی داخلی خانه بسیار تأثیرگذار است، تعداد دفعات خدماتی است که جهت اجرای طرح شما  مورداستفاده قرار میگیرد.

به عنوان مثال ، اگر از نصب و اجرای خدماتی مانند کاغذ دیواری ، پارکت و سایر موارد برای طراحی داخلی منزل استفاده شود ، بی شک هزینه طراحی داخلی خانه افزایش می یابد. عامل تأثیرگذار دیگر این است که آنها چه نوع ابزار و تجهیزاتی هستند و کیفیت مواد آنها در برآورد قیمت بسیار حائز اهمیت است. به طور طبیعی ، مارک های با کیفیت بالا گران تر از مارک های بی کیفیت خواهند بود.

به عنوان مثال ، در میان انواع کاغذ دیواری ، مواد ایرانی ارزان تر از کاغذ دیواری خارجی است ، بنابراین کسانی که می خواهند طراحی داخلی خانه خود را با بودجه کمی انجام دهند ، با توجه به نوع متریالی که برای کاغذ دیواری برمیگزینند.

در برآورد هزینه نقش مهمی دارد. همچنین بایداین نکته را هم در نظر بگیرید که بسته به میزان کاری که طراح برای اجرای طراحی داخلی انجام می دهد ، حقوق وی نیز افزایش می یابد. این بدان معناست که میزان کار طراح تأثیر زیادی در میزان حقوق دارد.

چنانچه کارهای اجرایی طراحی داخلی منزل مانند  نصب کاغذ دیواری ، پارکت ، کابینت آشپزخانه و رنگ آمیزی را طراح انجام دهد ، در برآورد قیمت نهایی طراحی لحاظ میگردد.

توصیه می کنیم مقاله تعرفه طراحی داخلی ساختمان را مطالعه کنید.

قیمت هزینه طراحی داخلی متری برای کدام بخش بیشتر باعث تغییر میشود؟

قیمت هزینه طراحی داخلی متری برای کدام بخش بیشتر باعث تغییر میشود؟
قیمت هزینه طراحی داخلی متری برای کدام بخش بیشتر باعث تغییر میشود؟

بیشترین تاثیر در میزان هزینه طراحی داخلی متری بر روی آشپزخانه است .در هر خانه ای آشپزخانه در مرکز توجه قرار دارد و معمولا اکثر خانم های خانه دار هنگام طراحی روی این قسمت از خانه بیشتر تمرکز میکنند. اما باید توجه داشت که آشپزخانه به عنوان یکیاز مهم ترین مکان هر خانه ای است که در برآورد هزینه به ازای هر یک متر موجب نوسان میشود.

کابینت یکی از مهمترین ابزار آشپزخانه است. کابینت ها تنوع متفاوتی دارند ، هزینه هر کدام از آنها با توجه به جنس چوبی که دارند متفاوت است و صاحب خانه بایستی با در نظر گرفتن بودجه ای خود مدلی از کابینت را برگزیند تا برای مابقی کارهای اجرای طرح با کمبود بودجه مواجه نشود.

محاسبه دقیق هزینه هر متر از فضای داخلی خانه غیرممکن است. این نه تنها در مورد خانه ، بلکه در مورد کلیه ساختمانهای تجاری ، هتلها و غیره نیز به همین صورت است. امان دارد این سوال پیش بیاید که چرا این کار غیر ممکن است؟

تنها دلیل آن، این است که طراحی داخلی مانند ساختن منزل نیست و این احتمال وجود دارد که طراحی داخلی فقط برای بخشی از خانه باشد. هنگام محاسبه برآورد هزینه طراحی ، موارد تأثیرگذار ، نوع و کیفیت متریال استفاده شده باید در نظر گرفته شود و هدف طراحی در همان ابتدا تعیین شود.

محاسبه و تعیین هزینه یک متر از فضای داخلی منزل چگونه است ؟

محاسبه و تعیین هزینه یک متر از فضای داخلی منزل چگونه است ؟
محاسبه و تعیین هزینه یک متر از فضای داخلی منزل چگونه است ؟

کسانی که خواهان طراحی داخلی منزل خود هستند ، قبل از هر چیزی، ابتدا هزینه طراحی داخلی متری را تعیین می کنند. باید بدانید که هیچ راهی جهت محاسبه دقیق برآورد هزینه طراحی داخلی متری وجود ندارد و هزینه فقط به ازای کاری که قرار است انجام گیرد وابسته میباشد.

آنها باید قبل از شروع طراحی از ابتدا از خود بپرسند كه كدام بخش از منزل نیاز به طراحی داخلی دارد و سپس این قسمت ها را در ذهن داشته و قیمت همان قسمت از منزل را برآورد کنند.

بهتر است محاسبات را یکی یکی انجام دهید تا کار به راحتی و بدون زحمت انجام شود ، زیرا اگر تمام قسمت های خانه را با هم محاسبه کنید ، ممکن است در داخل با موانع پیش بینی نشده روبرو شوید و با مشکلات کمبود هزینه مواجه شوید. محاسبه میزان بودجه ای که دارید بسیار مهم است.

تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی چقدر است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

کیفیت بالا و یا پایین مواد استفاده شده

کیفیت بالا و یا پایین مواد استفاده شده
کیفیت بالا و یا پایین مواد استفاده شده

کیفیت بالا و یا پایین مواد استفاده شده تا حد زیادی بر هزینه طراحی داخلی متری تأثیر می گذارد. با توجه به مساحت کل خانه ، آشپزخانه از سایر بخش های منزل گرانتر خواهد بود

جهت محاسبه هر چه دقیق تر هزینه طراحی داخلی متری، بهتر است هزینه هر قسمت را به صورت جداگانه در دفتری بنویسید تا میزان هزینه برای هر قسمت از منزل مشخص شود و در انتها شما قادر خواهید بود تا یک تخمینی برای کل هزینه داشته باشید.

در بعضی مواقع جهت اجرای طراحی داخلی بخش هایی از منزل خود به هیچ بودجه ای احتیاج ندارید ، زیرا این کار فقط با جابجایی و مرتب سازی مجدد برخی وسایل انجام می شود

به عنوان مثال ، اگر چیدمان وسایلی مانند مبلمان و چند وسیله دیگر را در پذیرایی تغییر دهید، به این نکته پی خواهیذ برد که برای سالن پذیرایی نیازی به طراحی داخلی نیست.

آیا کاهش دادن هزینه هر متر طراحی داخلی امکان پذیر است؟

آیا کاهش دادن هزینه هر متر طراحی داخلی امکان پذیر است؟
آیا کاهش دادن هزینه هر متر طراحی داخلی امکان پذیر است؟

هزینه طراحی داخلی متری بسیار کمتر از هزینه ساخت است و به طور کلی هزینه مواد و متریال ساخت منزل نیاز به بودجه زیادی ندارد. بنابراین ، بسیاری از صاحبان خانه طراحی داخلی را به جای تخریب و مرمت ترجیح می دهند. اما در صورت فرسودگی ساختمان ، طراحی داخلی آن امکان پذیر نیست و باید کاملاً تخریب و از نو ساخته شود.

از آنجا که بازسازی منزل به بودجه زیادی احتیاج دارد ، بهترین انتخاب ممکن اجرای طراحی داخلی خانه است. کارهای اجرایی طراحی داخلی منزل مانند کفپوش ، نصب پارکت ، تعویض کاغذ دیواری و ایجاد تغییرات در آشپزخانه از جمله اساسی ترین عملیات اجرایی در طراحی داخلی محسوب میشوند..

با اطلاع داشتن از مارک های با کیفیت بالا و همچنین به کار گیری روش های مناسب میتوانید ، قیمت طراحی داخلی را تا حدی کاهش دهید.

تعمیر بسیاری از لوازم قدیمی می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجه ای در هزینه ها شود. عملیات اجرایی مانند کناف ، میلگرد ، نورپردازی و گچ کاری سقف قیمت طراحی داخلی را افزایش می دهد ، در نتیجه با حذف کردن نورپردازی یا تزئین سقف اتاق ها ، جدا از اینکه این هزینه ها کاهش می یابد،عملیات اجرایی برای طراحی داخلی منزل صرف بخش های اصلی و اساسی منزل میگردد.

لطفا از پست بازسازی خانه ۷۰ متری دیدن کنید.

چگونه هزینه طراحی داخلی یک متر فضای داخلی فروشگاه را تخمین بزنیم؟

چگونه هزینه طراحی داخلی یک متر فضای داخلی فروشگاه را تخمین بزنیم؟
چگونه هزینه طراحی داخلی یک متر فضای داخلی فروشگاه را تخمین بزنیم؟

از آنجایی که هزینه طراحی داخلی متری بسته به تجهیزات موجود در هر فروشگاهی متفاوت است. بنابراین ، در صورت نیاز به تغییر سقف ، کف ، دیوارها و نورپردازی فروشگاه خود ، مجبورید برای هر یک هزینه کنید

یکی از مهمترین مواردی که سبب می شود تعداد خریداران فروشگاه افزایش یافته و توجه آنها را به خود جلب کند نحوه تزئین فضای داخلی فروشگاه است. صاحبان فروشگاه ها همیشه نگران قیمت هر متر از دکوراسیون داخلی فروشگاه هستند. برای طراحی داخلی یک فروشگاه بایستی مبلغی را در نظر داشت و مقدار این بودجه به کوچکی یا بزرگی فروشگاه وابسته می باشد.

زیرا هزینه دکوراسیون داخلی یک فروشگاه بزرگ با یک فروشگاه کوچک بسیار متفاوت است. برای اطلاع از قیمت طراحی داخلی فروشگاه ، ابتدا باید شرایط و ضوابط فروشگاهی را که قصد طراحی آن را دارید در نظر بگیرید.

اگر قبل از انجام کار طراحی ، طراحی مناسب را در نظر داشته باشید ، می توانید هزینه طراحی داخلی را تا حدی تخمین بزنید. از آنجا که طراح در حال طراحی داخلی است ،

قیمت طراحی به کیفیت و تجربه کاری آن طراح وابسته است

قیمت طراحی به کیفیت و تجربه کاری آن طراح وابسته است
قیمت طراحی به کیفیت و تجربه کاری آن طراح وابسته است

بنابراین ، قیمت طراحی به کیفیت و تجربه کاری آن طراح وابسته است. اگر شما یک طراح حرفه ای دارید ، نکات لازم در مورد چگونگی جلوگیری از هزینه های غیر ضروری یا مواد مناسب با توجه به میزان بودجه تان به شما داده می شود. بعلاوه با کمی تحقیق و دیدن فروشگاه های دیگر میتوانید طرح مورد خود را با توجه به میزان بودجه ای که در نظر دارید انتخاب کنید.

عناصر تأثیرگذار زیادی در طراحی داخلی مغازه برای تعیین قیمت هر متر وجود دارد و توصیه می شود قبل از طراحی به این عناصر توجه کنید. از بین عوامل مختلف ، مهمترین موارد عبارتند از تغییر سقف یک فروشگاه که از مهمترین عوامل است. زیرا سقف یکی از مهمترین قسمتهای طراحی است. برای تعیین هزینه طراحی داخلی، ابتدا باید نوع سقف مورد نیاز خود را تعیین کنید.

چگونه می توان هزینه هر متر طراحی مطب را محاسبه کرد؟

چگونه می توان هزینه هر متر طراحی مطب را محاسبه کرد؟
چگونه می توان هزینه هر متر طراحی مطب را محاسبه کرد؟

اگر پزشکان در مورد میزان بودجه و هزینه طراحی داخلی متری مورد نیاز  مطب خود از کارشناسان و افرادی که در این زمینه کار می کنند مشورت بگیرند، آنها از دانش و تجربه ای که به دست آورده اند ، استفاده می کنند، و گزینه های درست و مناسب را با توجه به میزان بودجه پزشکان ارائه میدهند.

به عنوان مثال ، اگر یک پزشک تصمیم داشته باشد تا بخشی از فضای مطب خود را تبدیل به یک فضای تزئینی کند ، طراحان توصیه می کنند از یک سنگ قیمتی ، کاغذ دیواری یا پوستر در طراحی آن قسمت استفاده کنند. انجام این کار نه تنها باعث زیبایی آن می شود بلکه موجب کاهش هزینه طراحی داخلی نیز میگردد.

طراحان و متخصصان با استعداد که مهارت و توانایی بالایی دارند، ابتدا بودجه کارفرما را در نظر می گیرند و سپس او را در انتخاب طرح مناسب یاری می کنند ، که این امر سبب میشود تا بودجه پزشک و طرح مورد پسند او به لحاظ اقتصادی تحت کنترل قرار گیرد.

در نظر گرفتن میزان بودجه بالا

در نظر گرفتن میزان بودجه بالا
در نظر گرفتن میزان بودجه بالا

شکی نیست که با در نظر گرفتن میزان بودجه بالا می توان بهترین طراحی داخلی مطب را تحقق بخشید ، اما باید گفت با توجه به فاکتور های اصلی در تعیین هزینه هر متر فضای داخلی مطب ، به کار بستن ایده های خلاقانه و سلیقه شخصی می توان زیباترین و شکیل ترین طرح ها را برای مطب با حداقل هزینه و بدون نیاز به  پول گزاف ساخت. اگر بخش های اصلی و اساسی مطب در اولویت باشد ، در این صورت هزینه طراحی داخلی مطب نیز کم تر خواهد بود.

به عنوان مثال ، بهترین کار این است که بیشترین توجه را به آن بخش از ناحیه مطب که بیماران در انتظار نوبت خود به سر میبرند، داشت. ضمن اینکه جایگاه منشی مطب نیز به عنوان اولین بخشی که مریضان جهت پذیرش به آنجا میروند بیشترین میزان اهمیت را داراست و باید فضای بیشتری را به آنجا اختصاص داد.

عواملی که بر قیمت هر متر طراحی داخلی هتل تأثیر می گذارند چیست؟

عواملی که بر قیمت هر متر طراحی داخلی هتل تأثیر می گذارند چیست؟
عواملی که بر قیمت هر متر طراحی داخلی هتل تأثیر می گذارند چیست؟

ذهن اکثر صاحبان هتل درگیر برآورد هزینه طراحی داخلی متری برای هتل است.زیرا هتل به عنوان یک مکان تفریحی، تمام بازدید کنندگانش از نظر و سلیقه های مختلفی برخوردار هستند و به فکر این هستند، تا  اوقات خوشی را داخل هتل سپری کنند. برای اکثریت افراد ، هتل اولین مکانی به شمار می آید  که مسافران در سفر به شهرهای مختلف کشور برای استراحت و اقامت انتخاب می کنند.

هتل های زیادی در سطح کشور وجود دارند که صاحبان هتل ها هزینه های نسبتا گزافی را صرف طراحی داخلی کرده اند و این امر به عنوان یک بحث جنجالی در بین مالکان شناخته شده است. چرا که طراحی داخلی یک هتل تعداد مشتریان را افزایش داده و توجه آنها را به خود جلب می کند.

بنابراین، بهتر است صاحبان هتل ها قبل از سفارش دادن طرح به طراح داخلی ، عوامل موثر در قیمت گذاری آن را در نظر بگیرند. مهمترین عوامل تأثیرگذار در طراحی داخلی هتل موارد زیر است:

هزینه طراحی ورودی هتل یکی از عواملی است که در برآورد هزینه طراحی داخلی هتل تأثیر بسزایی دارد . زیرا این بخش از هتل اولین مکانی است که مسافران در زمان ورود به هتل با آن روبرو می شوند، در نتیجه باید به گونه ای طراحی شود که از همان بدو ورود مورد توجه مسافران قرار گیرد.

اگر مالک هتل بخواهد فضای بزرگی را جهت طراحی لابی هتل اختصاص دهد ، قطعاً  مشمول هزینه بالایی خواهد شد ، زیرا لابی هتل باید دارای هر دو فضای عمومی و خصوصی باشد و برای آن قسمت نیز باید طرح هایی در نظر گرفته شود.

چه عواملی در قیمت هر متر از طراحی داخلی اداری تأثیرگذار است؟

چه عواملی در قیمت هر متر از طراحی داخلی اداری تأثیرگذار است؟
چه عواملی در قیمت هر متر از طراحی داخلی اداری تأثیرگذار است؟

یکی از مواردی در طراحی اداره برای مالک و طراح داخلی بسیار مهم است ، برآورد هزینه طراحی داخلی متری در دفتر کار است. کسانی که دفتر کار دارند باید با عواملی که در برآورد هزینه طراحی داخلی دفتر تأثیر می گذارند کاملاً آشنا باشند.

دلایل متنوعی در هزینه طراحی داخلی محیط اداری تأثیرگذار است که مهمترین آنها عبارتند از: یک طراح داخلی دفتر باید به نوع طراحی داخلی که در نظر دارد برای دفتر یا محیط کار خود انجام دهد فکر کند و طراح را از نوع سبک و مدل هایی که مد نظر دارد، مطلع سازد.

سبک های زیادی وجود دارند که نیازمند بودجه بالایی هستند

سبک های زیادی وجود دارند که نیازمند بودجه بالایی هستند
سبک های زیادی وجود دارند که نیازمند بودجه بالایی هستند

زیرا سبک های زیادی وجود دارند که نیازمند بودجه بالایی هستند. در نتیجه ، توصیه میشود  قبل از انتخاب هر مدل طرحی که مد نظر دارید میزان هزینه مورد نیاز آن را در نظر بگیرید.

عامل بسیار مهم دیگر دربرآورد هزینه طراحی داخلی محیط اداری ، مواد به کار رفته در اجرای طرح است

اگر طراح از مواد و مصالح با کیفیت بالا استفاده کند ، یقینا موجب افزایش هزینه طراحی داخلی میشود ، در نتیجه بایستی از طراح بخواهید که در مورد هزینه هر کدام از مواد، اطلاعات مربوطه و واجب را به شما ارائه دهد. هر موردی که به صلاحدید شماست استفاده شود و در صورت عدم رضایت شما اقدام به خریدی نکند.

اگر دفتر اداره از قبل ساخته شده باشد و کارفرما بنا به نیاز خود تصمیم بگیرد تا تغییراتی را در دفتر بازسازی شده ایجاد نماید ، به دلیل تخریب ساختمان بایستی هزینه های بیشتری را برای این کار پرداخت کند.

عواملی بر هزینه هر متر طراحی داخلی فست فود تأثیر می گذارد؟

عواملی بر هزینه هر متر طراحی داخلی فست فود تأثیر می گذارد؟
عواملی بر هزینه هر متر طراحی داخلی فست فود تأثیر می گذارد؟

زمانی که مدیر یک رستوران قصد دارد کار خود را شروع کند، اولین حرکت او تزئین فضای داخلی است. به صاحبان این حرفه پیشنهاد می شود که قبل از افتتاح رستوران ، عوامل موثر بر هزینه طراحی داخلی متری رستوران را مد نظر داشته باشند. این فاکتورهای اصلی عبارتند از:

یکی از مهمترین مواردی که دارندگان رستوران باید هنگام اجرای طراحی داخلی از آن آگاه باشند ، زمان لازم برای اجرای طراحی است. که با توجه به زمانی که کار اجرایی طراحی داخلی میبرد هزینه متناسب با آن را پرداخت کنند، اگر طراحی داخلی نیازمند تایم زمانی نسبتا طولانی باشد و همچنین حجم کاری بالا باشد ، هزینه طراحی نیز متناسب با آن افزایش می یابد.

امکانات و تجهیزات مورد نظر مالک رستوران

امکانات و تجهیزات مورد نظر مالک رستوران
امکانات و تجهیزات مورد نظر مالک رستوران

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در برآورد هزینه طراحی داخلی ، امکانات و تجهیزات مورد نظر مالک رستوران است. به عنوان مثال ، اگر فضای رستوران به اندازه کافی بزرگ باشد تا تعداد زیادی صندلی را در خود جای دهد ، هزینه طراحی داخلی نیز افزایش می یابد.

بنابراین ، ماکان رستوران ها بایستی به فضای موجود در طراحی داخلی توجه کافی و لازم را داشته باشند. هرچه فضای رستوران بزرگ تر باشد، تجهیزات و امکانات بیشتری نیز مورد نیاز است که مستقیماً در افزایش و یا کاهش دادن هزینه ها تأثیرگذار خواهد بود.

اگر صاحب رستوران بخواهد از طرح های پیچیده ، نورپردازی و دیوار پوش برای سقف استفاده کند ، بایستی بودجه ای را فقط برای این بخش ها کنار بگذارد. زیرا اجرای طرح های پیچیده برای سقف و دیوار به طرز چشمگیری باعث تغییر در هزینه برای هر متز از طراحی داخلی رستوران میشود.

بنابراین بدون اطلاع داشتن ازهزینه ها ، قطعاً جهت انجام کار نورپردازی و یا مثلا نصب کاغذ دیواری در هنگام اجرای طراحی داخلی با مشکلات زیادی روبرو میشوند.

بعضی از مالکان رستوران ها جهت طراحی داخلی، تزئینات مخصوص دیوار مانند کاغذ دیواری و عده ای دیگر از نماهایی مانند آجری را سفارش میدهند.

نکاتی در زمینه هزینه طراحی داخلی متری با کمترین میزان بودجه

نکاتی در زمینه هزینه طراحی داخلی متری با کمترین میزان بودجه
نکاتی در زمینه هزینه طراحی داخلی متری با کمترین میزان بودجه

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا شما را با نکاتی آشنا سازیم که باعش میشود، هزینه طراحی داخلی متری مکان مورد نظر شما کاهش یابد.

به عنوان مثال، برای استفاده از کاغذ دیواری نیازی به تمرکز روی همه دیوارها نیست ، فقط از کاغذ دیواری برای دیواری استفاده کنید که بیشتر در جلوی دید قرار دارد ،مثلا، برای دیواری که پشت تلویزیون قرار دارد نصب کاغذ دیواری کفایت میکند.

جهت ایجاد طرحی زیبا در طراحی دکور نیازی به پرداخت مبالغ زیاد نیست ، می توانید با به کار گیری ایده هایی خلاقانه، کمترین هزینه ها را پرداخت کنید.

به طور مثال ، چنانچه رنگ آمیزی دکور داخلی خانه شما سرد است و فضای شما را بی روح می کند ، توصیه میشود جهت گرم کردن محیط پیرامون خود از موادی مانند چوب ، گل و گیاه کمک بگیرید. با این ترفند می توانید با کمترین پرداختی به آسانی فضای مورد نظر خود را شیک و جذاب سازید.

بهتر است که چیدمان اتاق هایتان یکسان نباشد

بهتر است که چیدمان اتاق هایتان یکسان نباشد
بهتر است که چیدمان اتاق هایتان یکسان نباشد

بهتر است که چیدمان اتاق هایتان یکسان نباشد. برای هر اتاق می توانید رنگ ها و تم های مختلف را  به کار ببرید. فضای داخلی را متناسب با مد طراحی نکنید.

اگر از انتخاب رنگ می ترسید ، مجبور نیستید آن را تغییر دهید و هزینه اضافی بپردازید. برای رنگ دیوار پیشنهاد میشود از تم رنگی کمرنگ مانند آبی آسمانی یا خاکستری استفاده کنید. برای روشنایی اتاق یا دیگر قسمت ها  میتوانید، میتوانید از لامپ های کم مصرف استفاده کنید.

بعلاوه با قرار دادن یک عدد چراغ مخصوص مطالعه میتوانید میزان نور بیشتری را فراهم کنید. زیبایی به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی داخلی محسوب میشود.

در طراحی داخلی این امکان وجود دارد که از متریال ها و عناصر زیادی استفاده شود، اما جهت زیباتر دیده شدن این عناصر نیاز به روشنایی درست و قانونی داریم. درجه کیفی نور در هربخش از مکان مورد نظر شما متفاوت است وابسته به جهت اتاق ها است. بعلاوه میتوانیم، با هدایت کردن صحیح نور طبیعی به روشنایی کافی برای مکان مورد نظر برسیم.

هزینه طراحی داخلی متری روش های گوناگون:

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا از عوامل موثر هزینه طراحی داخلی متری در روش های گوناگون را تشریح کنیم.

اجرای طراحی داخلی متری به سبک مدرن

اشخاصی که می خواهند، روش مدرن را برای طراحی دکوراسیون منزل خود به کار برند، باید بدانند که نکته اصلی در طراحی داخلی مدرن به کار گیری از رنگ های ساده و تسکین دهنده است ، این رنگ ها خطوط صاف و مرتبی دارند. طراحان در روش مدرن برای رنگ آمیزی دیوار یا سقف بیشتر  از یک رنگ استفاده میکنند.

به عنوان مثال ، این رنگ تک رنگ به رنگ سفید یا خاکستری روشن استفاده می شود ، این موضوع باعث بزرگتر نشان دادن فضا میشود. اگر با دقت بنگرید خواهید دید، این سبک کاری باعث میشود فضای خانه جذاب تر و روشن تر شود ، حتی اگر فضای شما کوچک باشد نیز موجب به وجود آمدن یک محیط آرام میشود.

در طراحی مدرن ، طراحی داخلی بیشتر منفرد یا ساده است که جلوه خاصی به محیط بخشیده است. در این سبک ، پیشنهاد طراحان این است که از وسایلی با جنس شیشه، استیل که دارای رنگ نقره ای یا سفید براق است برای لوازم خانگی استفاده کنند. که تمامی این نکات موجب میشود تا محیطی شیک و زیبا آماده شود.

دو اصل مهم در طراحی سبک مدرن عبارتند از:

.1- پیاده سازی یک طرح ساده (سبک مینیمالیستی) همراه با نورپردازی داخلی

2- طراحی داخلی این سبک بسیار زیبا،شیک و چشم گیر است. علاوه بر این سادگی ، بایستی از نور متناسب استفاده کنید، که بهترین سبک طراحی داخلی مدرن را ایجاد کرده است.  برای رنگ آمیزی وسایل و دکوراسیون منزل بایستی تمام بخش ها از رنگ های روشن استفاده کرد تا هیچ جایی تاریک نباشد و به طور کلی باید تمامی فضا را با استفاده از نور طبیعی پنجره یا نور آباژور روشن کرد.

در طراحی داخلی مدرن ، نبایستی فرش یا گلیمی که سایزش بزرگ است و همچنین پرده های گل دار استفاده شود ، زیرا باعث شلوغی و نامنظم شدن محیط می شود. در این سبک، اکثرا پنجره ها بدون پرده هستند. و همچنین پارچه های بسیار ساده و سبک برای دوخت پرده به کار گرفته میشود.

قانونی که در سبک مدرن دنبال می شود به اینصورت است که هرچه طراحی دکوراسیون ساده تر باشد، سبک مدرن بهتری را می توانیم پیاده سازی کنیم.

اجرای طراحی داخلی متری سبک معاصر

هزینه این سبک با هزینه طراحی داخلی متری سبک مدرن بسیار متفاوت است ، از آنجایی که روش مدرن از دیرباز در میان مردم رواج داشته، طراحی داخلی امروزی انعطاف پذیرتر از طراحی داخلی مدرن است و با اخلاق عموم افراد همخوانی بیشتری دارد.

به عنوان مثال ، در طراحی داخلی خانه اگر سبک معاصر به کار رود، از خطوط منحنی استفاده میشود. اولین چیزی که در این سبک وجود دارد ، به کار گیری رنگی تک رنگ با سایه های مختلف از آن رنگ است که خطوط و اشکال هندسی را دارا میباشد.

امروزه در طراحی داخلی دیوارها، خیلی ساده و عاری از هرمدل تزئیناتی میباشند و به منظور خارج شدن از این وضعیت از تصاویر هنری جذاب سفید استفاده می کنیم که باعث جذابیت بیشتر محیط ما می شوند.

طراحان برای به کار گیری از روش معاصر پیشنهاد می کنند چنانچه مایل به نصب چند قاب عکس بر روی دیوار هستید، برای زیباتر تر ذیذه شدن قاب عکس ها بهتر است که تمامی قاب ها را در جوار هم نصی کنید تا بتوانید یک تصویر کلی از قاب عکس ها داشته باشید. در سبک معاصر، از سنگ و سرامیک برای کف سازی استفاده می شود.

اشخاصی که می خواهند از فرش در این سبک استفاده کنند ، جهت زیبایی داخلی، توصیه میشود تا یک فرش تک رنگ و بدون سایه که دارای پرزهای کوتاه میباشد را خریداری کنند. به کار گیری از سرویس مبلمان ساده که دارای کوسن هایی با تصاویر هندسی است و همچنین استفاده از میزهایی که کوتاه میباشد در طراحی سبک معاصر مرسوم است.

اجرای طراحی داخلی متری سبک مینیمالیستی و سبک روستیک

هزینه طراحی داخلی متری این سبک نسبت به سبک های گفته شده قبلی بسیار کم تر است. رنگ مورد استفاده در طراحی داخلی مینیمالیستی سفید میباشد. این سبک طراحی داخلی بسیار ساده و جذاب است و همین موضوع آن را بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن می کند.

در سبک مینیمالیستی ، از رنگ های خنثی بیشتر استفاده می شود و اشخاصی که این سبک را برای طراحی داخلی انتخاب میکنند ، باید از قرار دادن وسایل اضافی و غیر ضروری در فضای داخلی خودداری کنند ، زیرا همانگونه که گفتیم ، این سبک نیز همانند سبک مدرن بسیار  ساده میباشد.

از مهم ترین ویژگی های سبک مینیمالیستی این است که هر چقدر سادگی و خلوتی خانه بیشتر باشد ، فضای بسیار آرام تری برای کل خانواده فراهم میشود.

به خاطر سادگی زیاد این سبک، بایستی از پارچه هایی که فاقد هر گونه طرحی هستند استفاده شود. و از تابلوهای نقاشی سیاه و سفید در این سبک به کار برده شود.در سبک روستیک که به آن سبک روستایی نیز می گویند، فضای محیط مورد نظر شما ساده و عاری از هر نوع تجملی میباشد. در این سبک بیشتر از متریال چوب و سنگ استفاده میشود.

عموما مردم سعی میکنند در راستای این متریال مورد استفاده قرار گرفته از وسایل عتیقه که براقی اولیه خود را ندارند استفاده کنند تا نتیجه حاصله طراحی این سبک یک محیط سنتی و اصیل شود.

اجرای طراحی داخلی متری سبک شیکر و سبک ایرانی

مقرون به صرفه بودن هزینه طراحی داخلی متری سبک شیکر به گونه ای است که فرد بدون داشتن هیچ پیش زمینه ای در زمینه طراحی داخلی منزل به این روش کشیده می شود. این سبک با توجه به اینکه سادگی خاصی دارد، موجب استقبال اکثریت مردم میشود.

مهم ترین ویژگی سبک شیکر، به کار گیری از رنگهای مات و خنثی میباشد. عموما این رنگ ها بژ،خاکستری و یا طوسی هستند.

به عنوان مثال پیشنهاد میشود در این سبک از رنگ های تیره برای سرویس مبلمان خود استفاده کنید.چرا  که این موضوع سبب میشود تا فضای شما بیشتر مورد قبول افراد خانواده واقع گردد.

این سبک از طراحی داخلی، به خاطر موجود بودن تجهیزات داخلی ایرانی درهمه منازل ایران به عنوان سبک ایرانی در طراحی داخلی نامیده میشود.

گفته می شود که این روش به عنوان یک سبک اصیل و قدیمی در اکثر نقاط جهان شناخته شده است و مورد استقبال مردم قرارگرفته است ویژگی بارز طراحی داخلی ایرانی این است که همه خانه های ویلایی ایرانی دارای ستون های بلند بوده و ایوان های گسترده و سبز دارند.

علاوه بر این ها در  طراحی داخلی خانه ایرانی، از فرش های دستبافت و پرده های متناسب با این فرش ها استفاده میشود که نتیجه حاصل از این سبک داشتن فضایی کاملا باستانی و اصیل است.

بازسازی و اجرای طرح داخلی با استفاده از سبک کلاسیک

یکی از فاکتورهای هزینه بر در بحث هزینه طراحی داخلی متری ، بازسازی خانه میباشد. بخش هایی که قرار است نوسازی شوند باید از قبل با مشورت گرفتن از طراح ساختمان مشخص شوند و ما باید در نظر بگیرید که از چه موادی در این تعمیرات استفاده می شود تا جایگزین مواد قبلی شوند.

به عنوان مثال ، اگر قرارباشد، کف ساختمان را تغییر دهید ، باید به مساحت و هزینه های احتمالی آن نیز توجه کنید. در نتیجه برای آن دسته از اشخاصی که مایل هستند طراحی داخلی منزل خود را بازسازی کنند، توصیه میشود تا کار را به طراحان خبره و کاربلد بسپارند تا در بهترین تایم زمانی یک فضای شیک و زیبا تحویل بگیرند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این طرح نظم و تقارن عالی آن است و محیطی اصیل را ایجاد می کند که منعکس کننده شخصیت افراد است. در این سبک طراحی داخلی می توانید از وجود دکورها یا قفسه هایی که به صورت جفت هستند بهره ببرید که باعث میشود تقارن کاملی ایجاد شود.

به لحاظ ترکیب رنگ در این سبک ، گفته میشود که معمولا از رنگ هایی مانند قهوه ای، کرم، زرشکی بیشتر برای وسایل منزل که در جوار  مبلمان هستند استفاده میشودو باعث به وجود آمدن فضایی گرم و دلپذیر برای اعضای یک خانواده میگردد.

درسبک کلاسیک برای طراحی داخلی اتاق خواب ها ، باید سرویس خوابی کلاسیک را تهیه کنید. علاوه بر سرویس خواب کلاسیک ، توصیه میشود تا از آباژورهایی که جنس سرامیک یا فلز دارند و معمولا نقره ای رنگ هستند، را استفاده کنید.کنار هم قرار دادن تمام این مراحل باعث ایجاد به وجودن آمدن یک سبک کلاسیک برای محیط منزل میگردد.

اجرای طراحی داخلی به سبک گیگ شیک ، شابی شیک و ساحلی

بین سال های 80 تا 90 میلادی، هزینه طراحی داخلی متری سبک طراحی شابی شیک به عنوان یکی از پرطرفدارترین سبک های داخلی در بین مردم تبدیل شد.

این سبک تداعی کننده یک فضای کاملا قدیمی است و در این روش طراحی پارچه های به کار رفته برای مبل به رنگ سفید کامل است و حتی مدل چوب مبلمان نیز کاملا قدیمی میباشد که اکثرا در بین خانه های روستایی دیده میشود.برای بیشتر نمایان کردن جلوه های قدیمی از این سبک،در جوار این مبلمان ها از آینه هایی به رنگ طلایی به کار گرفته میشود.

نحوه چیدمان وسایل در بخش اتاق نشیمن به سالن سینمایی شباهت دارد. در این سبک رنگ های تیره را با مبلمان مخملی ترکیب کرده اند. برای ایجاد فضایی دلپذیر و آرامش بخش طراحان این سبک قسمت های پایینی منزل را جهت نور پردازی استفاده کرده اند. این بدان معناست که تجهیزات روشنایی مانند آباژورها بایستی در گوشه ای از محیط خانه قرار بگیرد.

پوستر جلوه های ویژه تلویزیونی در مقیاس بزرگ بر روی دیوار ها چسبانده شده است

پوستر جلوه های ویژه تلویزیونی در مقیاس بزرگ بر روی دیوار ها چسبانده شده است. در این سبک مردم میتوانند از هر طرحی که خوششان می آید بر روی دیوار خود نصب کنند تا از طریق این روش محیطی آرام و دلنشین برای کل خانواده فراهم سازند.

این طرح با استفاده از تجهیزات ساحلی محیط جدید و جذابی را ایجاد کرده است. این فضا از نور خورشید پر شده است و آنها اغلب از رنگ های خنثی در ترکیب خود برای ایجاد فضای آرام استفاده می کنند. رنگ های به کار رفته در این طرح، الهام گرفته از طبیعت بوده و غالبا به رنگ سبز و آبی میباشد.

در این سبک ، طراحان داخلی باید از طرح هایی استفاده کنند که فضا را پر از نور کرده و رنگ های سبز و آبی بیشتر به کار برند. به این ترتیب افراد می توانند نیازهای خانه های ساحلی را برآورده کرده و فضای مطبوعی را برای فرد ایجاد کنند.

علاوه بر عواملی که در بالا توضیح داده شد ، بایستی چوب هایی مانند چوب بید و گل و گیاهان ساحلی را نیز به کار بریم تا با این ترفند به طرح ساحل نزدیکتر باشیم. همه این عوامل موجب میشود که محیط منزل خود را به فضای ساحلی شبیه سازیم و از وجود آن لذت ببریم.

اصول و استاندارهای طراحی داخلی متری چیست ؟

جهت برآورد هزینه طراحی داخلی متری بایستی اصولی را در نظر گرفته شود تا بر اساس آنها هزینه به طور دقیق مشخص گردد. اصل اول در دکوراسیون منزل وحدت و انسجام در مواد اولیه است که باعث ایجاد وحدت و هماهنگی آنها میشود.

تمامی متریال مورد استفاده در طراحی مکمل همدیگر میباشند و ترکیب آنها بایستی به طور کاملا هوشمندانه ای صورت گیرد. اصل دوم در دکوراسیون ساختمان  ایجاد تعادل میباشد.

ایجاد تعادل در ترتیب کارها یکی از مهمترین عواملی است که برای دستیابی به بنیان دقت بینایی حاصل میگردد. تعادل فقط وقتی ایجاد میگردد که وزن بصری مواد ساختار داخلی و سایر عناصر به طور یکسان در فضا توزیع شود اصل سوم دکوراسیون منزل ریتم است. اصل ضرب در اصل نمایانگر حرکت بین مواد مختلف دکوراسیون داخلی است.

این حرکت به منظور حفظ ریتم بصری بین موادی ایجاد شده است که هر کدام وزن بصری متفاوتی را دارند. در طراحی دکوراسیون منزل باید به این هماهنگی توجه ویژه ای شود.

اصل چهارم مربوط به هارمونی رنگ میباشد که تاثیر بسیار مهمی در امر طراحی محسوب میشود. چنانچه از رنگ ها استفاده صحیح شود، موجب ایجاد خلاقیتی زیبا میگردد. با رعایت کردن و شناخت اصول مربوط به رنگ میتوانید طرحی خاص خلق کنید.

اصول مقیاس و تناسب در اثاثیه منزل تضمین می کند که اجسام به گونه ای در فضا به نظر می رسند که گویی متعلق به یکدیگرند. حجم و مواد محیط داخلی با سه عنصر اندازه ، طرح و رنگ جسم هماهنگ میگردد.

بهترین طراحی داخلی از دید افراد حرفه ای

مهم ترین هدف اکثر صاحبان خانه داشتن از پرداخت هزینه طراحی داخلی متری، بهترین و زیباترین دکوراسیون منزل میباشد. ویژگی های بهترین دکوراسیون منزل چیست؟ برای داشتن زیباترین دکوراسیون منزل چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ جهت پاسخ به این سئولات بایستی گفته شود ابتدا باید تجهیزات خوبی تهیه کنید.

صرف گران بودن دلیل بر کیفیت بالای کالاها نخواهد بود پس بیشتر از هر چیزی در فکر کیفیت مرغوب وسایل مورد نیازتان باشید. پس از تهیه وسایل تان مثلا  مبلمان با کیفیت ، باید چیدمان خانه را در نظر بگیرید.

چیدمان منزل

چیدمان منزل یکی از مهمترین موضوعات در طراحی دکوراسیون منزل است که همه به آن توجه نمی کنند. بنابراین ، در این باره بایستی اصول استانداری طراحی داخلی را رعایت کنید.

لزوما نباید از وسایل و مواد گران برای تزئینات منزل یا محل کار استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. گاهی اوقات با ایجاد تناسب ظریف و هماهنگ بین مبلمان ، رنگ آمیزی فضا و کف و سایر عناصر تزئینی ارزان قیمت ، می توان زیباترین دکوراسیون منزل و بهترین فضای داخلی را ایجاد کرد.

شرکت های طراحی دکوراسیون منزل می توانند شما را یاری کنند تا فضای داخلی منزل یا محا کار خود را شیک و زیبا سازید. سپردن کار دکوراسیون منزل به یک طراح می تواند در ابتدا گران تمام شود.

اما اگر طراح شما حرفه ای باشد، در نهایت در پرداخت بسیاری از هزینه ها جلو خواهید بود. طراحان دکوراسیون منزل با هر پروژه تجربه زیادی کسب میکنند و از آن در پروژه های بعدی استفاده می کنند. اما شما در این زمینه به عنوان اولین تجربه خود بدون کمک یک طراح حرفه ای دچار ضرر گزافی خواهید شد.

چه عواملی هزینه طراحی داخلی متری را دچار نوسان میکنند؟

عواملی وجود دارند که موجب نوسان هزینه طراحی داخلی متری میشوند. این هزینه های ارائه شده  عموما به شکل تقریبی به شما داده می شوند ، زیرا بعضی از محصولات در انتخاب و اختلاف قیمت ها بسیار موثر هستند.

وضعیتی که پروژه در آن اجرا می شود و نحوه جابجایی و حمل و نقل تجهیزات یکی از مهمترین عوامل نوسانات است. نوع قرارداد و تعیین کارفرمایی که مسئولیت اجرایی کار را بر عهده میگیرد موضوع دیگر نوسانات قیمت است. نوع طراحی ، میزان کیفیت و پیچیدگی کار نیز در هزینه پایانی کار بسیار موثر است.

بی شک چنانچه دور از محل کار برای طراحی دکوراسیون اقدام شود.برای هزینه جابه جایی از محل کار به محل طراحی داخلی  و خرید تجهیزات دچار نوسانات قیمت میشوید. با همه این عوامل گفته شده خوب است بدانید که طراحی داخلی خانه شما را از هزینه های غیر ضروری نجات می دهد.

گرفتن ضمانت برای پروژه طراحی داخلی حق مسلم شما میباشد

گرفتن ضمانت برای پروژه طراحی داخلی حق مسلم شما میباشد. زیرا برای این طراحی پرداخت هزینه ای را بر پذیرفته اید.  بی شک اگر پروژه طراحی داخلی شما مطابق با اصول و استاندارهای معماری داخلی انجام شود ضمانتی عالی را به دنبال خواهد داشت. برعکس اگر پروؤه شما به دست یه طراح ناشی بیفتد هیچ گونه ضمانتی برای شما وجود نخواهد داشت.

از طراح خود بخواهید که مدت زمانی که برای پیاده سازی طراحی پروژه شما نیاز است را به شما اعلام کند. آنچه در انتهای کار به سود شما در نظر گرفته می شود ، خسارات و تأخیری است که می توانید در این پروژه از کارفرما مطالبه کنید.

مهمترین اشتباهات رایج در طراحی داخلی متری

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا مهم ترین اشتباهات رایج که منجر به افزایش هزینه طراحی داخلی متری میشوند را تشریح کنیم. اولین اشتباه رایج در امر طراحی داخلی در میان مردم بحث تناسب است. به احتمال قوی دلیل رخ دادن این اشتباه این است که، طراحی دکوراسیونی شیک و بدون عیب و ایراد نیاز به دقت بالایی دارد.

بعضی از مردم همه وسایل کوچک را در یک اتاق میگذارند که این امر باعث شلوغی اتاق میگردد و تمرکز دید انسان را به هم میزند. و برعکس عده ای نیز، از تجهیرات بزرگ و جادار در چیدمان دکوراسیون خود استفاده میکنند که سبب میشود فضا کوچک تر به نظر آید. برای داشتن یک تناسب و تعادل درست، بایستی اندازه وسایل با ابعاد فضا هماهنگ باشد

قبل از تهیه وسایل و تجهیزات مورد نیازتان توصیه میشود که برنامه ریزی مالی داشته باشید و بودجه ای را برای خرید در نظر بگیرید. بعلاوه قبل از رفتن به قصد خرید بایستی ابعاد فضای مورد نظرتان را به طور دقیق اندازه گیری کنید.

اندازه گیری اشتباه

اگر چنانچه این اندازه گیری اشتباه باشد شما را متضرر خواهد نمود. پس برای جلوگیری از ضرر در خرید تجهیزات با دقت فضای مورد نظرتان را اندازه گیری کنید تا ارزیابی دقیقی برای هزینه های دکوراسیون حاصل شود.

از یک دوست بخواهید رنگ ، بافت یا سازمانی را برای اتاق انتخاب کند. در صورت امکان می توانید از متخصصان طراحی داخلی نیز مشاوره بگیرید. برای کل کار طراحی داخلی نیازی به استخدام یک نفر ندارید

زیرا طراحان زیادی هستند که شبانه روز کار می کنند و مشاوره می دهند. کارشناسان طراحی داخلی بسیاری از نکات لازم برای یک طراحی را می دانند که می تواند تغییری شگفت آور در فضای شما ایجاد کند.

اشتباهی که اکثر ما مرتکب می شویم این است که اجزای مجموعه را به طور پراکنده در خانه قرار می دهیم. به عنوان مثال ، ممکن است یک پرنده دکوری سرامیکی کوچک بر روی یک شومینه در حالت آواز خواندن باشد و یک پرنده کوچک دیگر نیز از بالای یک میز قهوه خوریکه در  در حالت پرواز است قرار دهیم. اینکه از چه وسایل دکوری استفاده میکنید اصلا مهم نیست، اما نحوه چیدمان صحیح آنها بسیار حائز اهمیت است.

مفاد قرار داد طراحی داخلی متری

مشخص کردن محدوده طراحی اولین اصل در تنظیم قرارداد و برآورد هزینه طراحی داخلی متری میباشد. مشخص کنید که برای کدام بخش از خانه یا محل کار خود نیازبه مشاوره گرفتن دارید.

به طورمثال ، آیا قصد دارید در اتاق خواب تغییراتی را اعمال کنید یا میخواهید کل خانه خود را طراحی کنید؟ آیا فقط باید رنگ دیوارها را تغییر دهید یا قصد تعویض کفپوش را دارید؟

اگر میخواهید یک عنصر جدید را در خانه خود جایگزین عناصر قبلی کنید اما در حال حاضر توان مالی پرداخت هزینه ها را ندارید و میخواهید برای آینده این طراحی را انجام دهید ، حتماً این مسئله را به طراح خود بگویید. رنگ و طرح آن عنصر را انتخاب کنید تا متناسب با بخش های دیگر باشد.

آنچه از طراح انتظار دارید را به طور دقیق مشخص کنید. به عنوان مثال، آیا تنها قصد دریافت مشاوره ایده را دارید یا می خواهید کار اجرای طراحی را هم به او بسپارید؟ این نکات بسیار مهم است. ارائه خدمات بعضی از طراحان محدود و برعکس عده ای دیگر خدمات گسترده ای برای ارائه کردن به شما دارند.

لطفاً انتظارات خود را از ابتدا مطرح کنید

لطفاً انتظارات خود را از ابتدا مطرح کنید تا هم طراح بداند شما دقیقا به چه خدماتی نیاز دارید و هم خودتان متضرر هزینه های اضافی نشوید. در تنظیم قرارداد تمامی خدمات طراحی داخلی که عبارتند از مشاوره حضوری یا آنلاین، مشاوره جهت خرید دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی فضا مورد نظر، ارائه طرح دستی،پلان یا تصویر سه بعدی بایستی مشخص گردد.

میزان بودجه خود را در نظر بگیرید. اینکه شما خدمات  لوکس می خواهید یا اجرای کار را به دست طراحان مشهور میسپارید و یا به دنبال سفارش طرحی برای یک دکوراسیون ساده هستید تأثیر مستقیمی بر روی هزینه ها میگذارد. جدا ازهزینه وسایل ، دستمزد دریافتی طراحان نیز بسته به نوع اجرا و خدماتی که به شما ارائه ارائه خواهند داد، متفاوت است.

اگر شما اجزو آن دسته اشخاصی هستید که مایل به تغییر دکور داخلی منزل یا محل کار خود هستید اما پول کافی برای این کار ندارید، توصیه میشود که علاقه خود را نادیده نگیرید و ناامید نشوید، بلکه با سپردن کار به یک مشاوره خرید توانا به خواسته خود دست یابید.

استفاده از متریال طبیعی در طراحی داخلی

استفاده از متریال طبیعی در طراحی داخلی
استفاده از متریال طبیعی در طراحی داخلی

استفاده از متریال طبیعی باعث کاهش هزینه طراحی داخلی متری میگردد و این خود یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از آنها میباشد. دلیل آن نیز این است کیفیت و دوام آنها بالا میباشد. حتما بارها این جمله که شنیده اید که میگویند:

دیگر هیچ وسیله ای کیفیت گذشته را ندارد که حقیقتا نیز همین گونه است. وسایل قدیمی که پدران و مادران شما حتی از والدین خود به یادگار دارند را در نظر بگیرید. به احتمال قوی، آنها نسبت به وسایل امروزی از کیفتی بیشتری برخوردارند. دلیل عمده این موضوع به این خاطر بوده که تولید کننده ها در آن زمان از متریال های طبیعی را در ساخت این وسایل به کار میبردند.

البته شایان ذکر است که برای اینکه عمر این وسایل طولانی تر باشد، بایستی در مراقب و نگه داری از آنها نکاتی را رعایت نمود.و این نکات همان دستورالعمل هایی است که به عنوان طریقه مصرف ذکر میگردد.

و همیشه این مطلب را به خاطر بسپارید که قبل از رنگ یا جلا زدن به وسایل چوبی حتما آن ها سبمباده زنی کنید و از از ریختن شوینده هایی که اسیدی میباشند، بر روی وسایل فلزی یا سنگی جدا اجتناب کنید.

با به کار گیری از مصالح طبیعی دکور منزل یا محل کار شما همیشه روی مد است

با به کار گیری از مصالح طبیعی دکور منزل یا محل کار شما همیشه روی مد است و هیچ وقت قدیمی نخواهد شد. و این موضوع موجب میگردد تا در آینده نیز نیازی به تغییر دکوراسیون نداشته باشید و از پرداخت هزینه دوباره برای تغییر دکوراسیون جلو بیفتید. مخصوصا اگر قصد فروش مکان مورد نظر خود را داشته باشید.

از کنار هم قرار دادن و ترکیب متریال های متنوع هراسی به دل راه ندهید.کفپوش سبک بامبو نه تنها جذابیت میز ناهار خوری بزرگ و چوبی شما را کم نمی کند بلکه باعث جلب توجه بیشتری نیز خواهد شد. در هر سبک از دکور داخلی ، لامپ های فلزی باعث زیبایی خاصی برای فضای منزل یا محل کار شما میشوند.

مزیت اصلی استفاده از متریال طبیعی در طراحی داخلی

مزیت اصلی استفاده از متریال طبیعی در طراحی داخلی
مزیت اصلی استفاده از متریال طبیعی در طراحی داخلی

بهتر است با خودمان صادق باشیم، زمانی که شخصی از طراحی داخلی حخصوصا به حالت متری شکایت دارد، به طور معمول مشکل عمده او مرتبط به هزینه طراحی داخلی متری است. برای کاهش دادن این هزینه های گزاف استفاده از متریال طبیعی همین طور که در قسمت قبلی گفتیم راهکاری بسیار مناسب است که به شدت مقرون به صرفه میباشد.

خرید وسایل دکوراسیون قدیمی و عتیقه مانند مبلمان استیل قدیمی به جای مبلمان های جدید امروزی علاوه براینکه از کیفیت بالاتری برخوردارند، سبب میگردند تا از پرداخت هزینه های گزاف در امان باشید.

خرید مبلمان قدیمی

خرید مبلمان قدیمی
خرید مبلمان قدیمی

شما میتوانید با خرید یه مبلمان قدیمی و مرمت کردن آن یک کالای بادام و مرغوب داشته باشید. این کالا ها را میتوانید از مغازه های دست دوم فروشی یا مغازه هایی که مخصوص فروش عتیقه هستند و یا از طریق فضای مجازی مانند دیوار و شیپور خریداری کنید.

در مورد نحوه استفاده از چنین موادی گزینه های بی پایان وجود دارد. از چوب های قدیمی می توان برای سطوح مربوط به شومینه استفاده کرد ، تکه های ظروف سرامیکی شکسته شده را می توان جهت تزئین میزبه کار برد. برای ایده های خلاقانه گرفتن ، می توانید از منابع آنلاین بی  شماری کمک بگیرید تا ایده های بسیاری به شما ارائه دهند..

همان طور که میدانید به کار گیری مواد طبیعی تجدید پذیر در طراحی داخلی برای طبعیت بسیار مفید میباشد. بعلاوه، شما را از پرداخت هزینه های گزاف در امان نگاه میدارد و همچنین خوش سلیقه بودن شما را نیز نشان می دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *