09124573904

ابعاد اپن آشپزخانه

ابعاد اپن آشپزخانه

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله از سایت گروه معماری و طراحی ایران آرک به بررسی موضوع ابعاد اپن آشپزخانه خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

استانداردهای در نظر گرفته شده برای اندازه و ابعاد اپن آشپزخانه با توجه به دسترسی راحت تر اشخاص به دیگر بخش های آشپزخانه، امری بسیار حائز اهمیت است.

به همین منظور، سعی داریم تا در این مقاله، در مورد ابعاد اپن آشپزخانه توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. در این خصوص می توانید از کارشناسان سایت ایران آرک کمک بگیرید. با ما همراه باشید.

انواع اپن آشپزخانه

انواع اپن آشپزخانه
انواع اپن آشپزخانه

پیش از توضیح درباره ابعاد اپن آشپزخانه، لازم است در مورد اصول طراحی آشپزخانه اپن و کاربرد هر یک از آنها اطلاعاتی را بیان کنیم. مدل آشپزخانه های اپن با در نظر گرفتن ابعاد استاندارد آن تاثیر زیادی روی جذابیت طراحی داخلی منزل دارد. در حال حاضر در اکثر منازل زیبا و شیک، طراحان حرفه ای در طراحی آشپزخانه از اپن استفاده می کنند.

البته باید به این مورد توجه داشت که اگر دکوراسیون این نوع از آشپزخانه ها به بهترین شکل طراحی شود، فضای داخلی شما را جذاب تر و در عین حال محیط متفاوت تری را در منزل شما ایجاد می کند.

با توجه به این که دکوراسیون آشپزخانه های فوق از دیگر بخش های این فضا و همچنین پذیرایی قابل رویت است، بایستی به شکل کاملاً اصولی و مطابق با ابعاد اپن آشپزخانه، طراحی و اجرایی صورت پذیرد.

شایان ذکر است که ابعاد اپن آشپزخانه تاثیر بسیاری در جذابیت و بهتر نشان دادن دکوراسیون انواع آشپزخانه های اپن دارد. در ادامه، به انواع آشپزخانه های اپن اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

اپن آشپزخانه جزیره (ال شکل):

اپن آشپزخانه جزیره (ال شکل):
اپن آشپزخانه جزیره (ال شکل):

در بیشتر آشپزخانه ها، چیدمان فوق مشاهده می شود. دکوراسیون L با در نظر گرفتن معماری و ابعاد اپن آشپزخانه، اولویت نخست منازل امروزی قرار گرفته است. در طراحی دکوراسیون فوق، طراحان حرفه ای سعی نموده اند تا از حداقل فضای موجود برای آشپزی و یا حتی رفت و آمد استفاده کنند.

به این ترتیب ابعاد اپن آشپزخانه جزیره در وسعت و بزرگ تر نشان دادن این بخش از فضای داخلی منزل تاثیرگذار است. زیرا نه تنها بخش آزاد فضای موجود شما را پر می کند، بلکه شما می توانید از محیط در اختیار داشته نهایت استفاده را داشته باشید.

بزرگ بودن این آشپزخانه ها ویژگی بارز این مدل از آشپزخانه های مدرن امروزی است زیرا شما امکان قرار دادن لوازم بیشتری را دارید. در واقع طراحی کاربردی آن بنا بر ابعاد در نظر گرفته شده، بیانگر فضای کافی به منظور پخت و پز است. استفاده از صندلی بیشتر در آشپزخانه، مزیت دیگر اپن جزیره L شکل است.

پیشنهاد می کنیم مقاله ابعاد جزیره آشپزخانه را مطالعه کنید.

اپن آشپزخانه U شکل:

استفاده بیشتر آشپزخانه در طرح فوق سبب گردیده تا هر آشپزی، از فضای موجود نهایت بهره وری را داشته باشد. مناسب ترین و در عین حال بیشترین مکان ذخیره سازی از طریق ابعاد اپن آشپزخانه فوق برای شما فراهم می شود.

بزرگ بودن فضای موجود، این امکان را برای شما فراهم می کند که به راحتی آشپزی خود را انجام دهید. در ضمن مدل فوق با انعطاف پذیری بالایی که به همراه دارد، محیط آشپزخانه را از دیگر بخش های منزل تفکیک می کند.

اپن آشپزخانه جزیره مستطیلی:

طراحی ساده به کار برده شده در اپن های فوق سبب گردیده تا اجرا کردن آن توسط طراحان حرفه ای در هر آشپزخانه ای بسیار کاربردی و قابل استفاده باشد. زیرا محیط کاری مطلوبی را در منزل برای شخص فراهم می کند.

طراحی اپن فوق با در نظر گرفتن ابعاد اپن آشپزخانه، در هر قسمتی از فضای موجود امکانپذیر است. چنانچه مایلید تعداد کابینت های خود را افزایش دهید، انتخاب اپن فوق می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. در حقیقت اپن جزیره مستطیلی، پیوسته در دسترس بوده و از همه مهمتر بهترین مکان را برای آشپزی فراهم می کند.

قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه چقدر است؟ برای دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک کنید.

اپن آشپزخانه نیم دایره یا دایره ی شکل:

از نظر اغلب طراحان مجرب در این امر همچون متخصصین سایت ایران آرک، افرادی که مایلند از طریق اپن فوق به این بخش از فضای بسیار کاربردی منزل خود شخصیت دهند، می توانند از این طراحی استفاده کنند.

معمولاً افزودن اپن های دایره ای، نمود بصری پویایی را دو چندان می کند. در واقع این طرح ها با ایجاد نواحی نشیمنی وسیع تر می تواند به یک دورهمی لذتبخش کمک کند. گفتنی است که ابعاد اپن آشپزخانه های فوق به نسبت مدل های دیگر بیشتر است و برای اجرایی کردن آن نیاز است تا فضای گسترده تری را در اختیار داشته باشید.

لطفا از پست بازسازی آشپزخانه دیدن کنید.

اپن آشپزخانه چرخدار:

با توجه به ابعاد اپن آشپزخانه که معمولاً کوچک هستند، این مدل از اپن ها به دلیل وجود چرخ هایی که در زیر آن قرار دارد، می تواند جایگزین مناسبی برای آشپزخانه شما باشد.

شما با مراجعه به سایت ایران آرک، می توانید انواع اپن های آشپزخانه در طرح ها و مدل های متنوع که در این بخش نام بردیم را مشاهده کنید و بر حسب نیاز و ابعاد مشخص، آنها را با کمک طراحان حرفه ای در این مجموعه، طراحی و اجرا کنید.

تاثیر طراحی آشپزخانه اپن در دکوراسیون منزل

تاثیر طراحی آشپزخانه اپن در دکوراسیون منزل
تاثیر طراحی آشپزخانه اپن در دکوراسیون منزل

از گذشته، بر اساس ابعاد اپن آشپزخانه از چوب و یا حتی سنگ برای پوشش سطح روی کابینت ها استفاده می کردند. این امر علاوه بر کاربرد بیشتر از سطح روی کابینت های آشپزخانه اپن، به حفظ لوازم موجود در آنها نیز کمک می کند.

اما در حال حاضر بر خلاف گذشته، از متریال های متنوع برای طراحی این بخش از فضای داخلی منزل بر حسب ابعاد موجود استفاده می کنند.

همچنین تغییر چیدمان آشپزخانه ها سبب گردیده که اغلب اشخاص به منظور تناسب بیشتر طراحی داخلی منزل، زیبایی و در عین حال تنوع بسیار با در نظر گرفتن ابعاد اپن آشپزخانه از این طراحی بهره مند شوند.

امروزه تعیین مدل زیبا و ساده آشپزخانه های اپن، از مواردی است که به طراحان حرفه ای در ابعاد در اختیار داشته کمک بسیار می کند.

حداقل ابعاد آشپزخانه کثیف چقدر است؟

از دیگر دلایل اهمیت این طراحی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

جایگزین مناسبی برای میز ناهارخوری و نگهداری از لوازم موجود در کابینت های اضافه شده در زیر آن می باشد. لذا، بایستی طراحی این بخش به بهترین شکل انجام شود.

هماهنگی طرح و رنگ به کار برده شده روی کابینت ها، به طراحی این بخش از فضای داخلی کمک می کند.

با توجه به این که در اغلب آشپزخانه های امروزی، از اپن در طراحی آنها استفاده می شود و به دیگر بخش های پذیرایی کاملاً مشرف است، مهم نشان دادن آن امری بسیار حائز اهمیت تلقی می شود.

با طراحی درست آشپزخانه های اپن، فضای داخلی منزل مرتب تر و در عین حال بازتر به چشم می آید.

در انتها خاطر نشان می شویم طراحی جدید و زیبایی که در حال حاضر برای این نوع از آشپزخانه ها در نظر گرفته می شود، به دلیل به کار بردن سنگ های قیمتی موجود بر آنها، ارزش منزل شما را تا حد قابل توجهی بالا می برد.

نمونه های متنوعی از طراحی فوق بر حسب ابعاد اپن آشپزخانه در سایت ایران آرک موجود است که شما می توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود از فضای موجود، بهترین و مناسب ترین را انتخاب کنید.

آشپزخانه اپن در ابعاد کوچک

آشپزخانه اپن در ابعاد کوچک
آشپزخانه اپن در ابعاد کوچک

چنانچه فضای در اختیار داشته شما در آشپزخانه کوچک بوده و افراد منزل به سختی می توانند رفت و آمد داشته باشند، بهتر است تغییراتی را در این بخش از فضای منزل خود ایجاد کنید تا بدین وسیله آشپزخانه شما کاربردی تر و در عین حال زیباتر دیده شود.

اپن آشپزخانه، مهمترین و اولین بخشی است که اغلب طراحان حرفه ای در این نوع از آشپزخانه ها تغییرات لازم را ایجاد می کنند.

در آشپزخانه های مستطیلی شکل، بایستی با در نظر گرفتن ابعاد در اختیار داشته، اپنی را برای این بخش از فضای داخلی منزل طراحی کنید که دو طرف آن باز باشد. انتخاب این طرح برای آشپزخانه های کوچک، به شما کمک می کند تا با تفکیک سایر بخش ها از یکدیگر، چارچوب رفت و آمد اشخاص کاملاً مشخص شود.

اگر به سایت ایران آرک مراجعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که معماران حرفه ای و متخصص مجرب در این امر، سعی کردند تا به گونه ای این بخش را طراحی کنند که با توجه به ابعاد اپن آشپزخانه، کمترین فضا را در زمان ساخت اجرایی کنند.

زیرا رعایت این اصول در آشپزخانه های فوق امری بسیار حائز اهمیت تلقی می شود. در واقع اپن های کشیده و یا ممتد برای آشپزخانه های کوچک، گزینه مناسبی نیستند. این طراحی به شما کمک می کند تا کمبود فضای آشپزخانه شما از طریق اپن کاملاً رفع شود و در مجموع یکی از مهمترین المان های این بخش را در اختیار داشته باشید.

ابعاد اپن آشپزخانه

ابعاد اپن آشپزخانه
ابعاد اپن آشپزخانه

در ابتدا باید متذکر شد که ابعاد اپن آشپزخانه، از با اهمیت ترین پارامترهایی است که در زمان تهیه صندلی اپن بایستی به آن توجه بسیار داشته باشید. ارتفاع معمول آشپزخانه های اپن بیشتر بین (80-110 cm ) متغیر است.

به این ترتیب ارتفاع صندلی های ناهارخوری (40-45  (cm برای این نوع از آشپزخانه های اپن، انتخاب مناسبی است. به این مورد توجه داشته باشید که به منظور دسترسی بهتر و آسان تر از صندلی اپن، بایستی ارتفاعی را در نظر بگیرید که شکم کاربر، با سطح میز کاملاً مماس باشد.

توصیه می شود در زمان طراحی اپن آشپزخانه بر اساس متراژ و مدل انتخابی خود، به منظور کاربرد بیشتر از این بخش، در انتخاب صندلی بر حسب ابعاد در نظر گرفته شده دقت کنید.

البته ناگفته نماند که طول و عرض کانتر آشپزخانه هم مورد مهم دیگری است که افراد در زمان دکوراسیون این نوع از آشپزخانه ها بایستی به آن توجه داشته باشند. همان طور که در بخش های قبلی گفتیم، ابعاد آشپزخانه یکی از مواردی است که در طراحی اپن انتخابی شما و نوع صندلی و چیدمان این بخش موثر است.

مهندسین زبده و خبره مجموعه ایران آرک با فعالیت های مستمر و تجاربی که طی این سال ها به دست آورده اند، راهنمایی های لازم را در این خصوص به شما ارائه می دهند تا شما از حداقل فضای در اختیار داشته، نهایت بهره وری را داشته باشید.

نکات کاربردی در طراحی آشپزخانه اپن

در این بخش از مقاله، لازم است به مهمترین نکات در طراحی این قسمت از فضای کاربردی منزل بپردازیم.
در طراحی آشپزخانه، توجه به بعضی از نکات اساسی، راحتی کار و همچنین کیفیت فضای موجود را تا حد زیادی افزایش می دهد.

به این ترتیب، معماران و حتی طراحان داخلی بایستی به تمامی مواردی که در زیر متذکر می شویم، توجه بسیار داشته باشند:
  •   در صورتی که مایلید از آشپزخانه اپن به عنوان فضایی برای نشستن و یا میز ناهارخوری استفاده کنید، می بایست به استاندارد بودن و از همه مهمتر ابعاد آن دقت کنید.
  •   متریال هایی که برای کفپوش، سقف و دیوار آشپزخانه های اپن انتخاب می کنید، بایستی قابل تمیز کردن و حتی شست و شو باشد.
  •   در طراحی آشپزخانه های اپن، طیف بسیاری از متریال ها وجود دارد که افراد با توجه به مدل انتخابی خود، بهترین و مناسب ترین را به منظور کارایی بیشتر و جذابیت فضای منزل انتخاب می کنند.
  •   بهتر است برای نورپردازی؛ علاوه بر نور طبیعی، از نور مصنوعی نیز در قسمت اپن آشپزخانه استفاده کنید.
  •   پیش از اجرایی شدن کابینت ها، بایستی به فضای قرارگیری وسایل متعدد در این بخش دقت کنید و کلیه امور تاسیساتی مرتبط را پیش از نهایی کردن اپن انجام دهید.
  •   آشپزخانه های پنجره دار به تامین تهویه مناسب و نور کافی در این بخش، کمک بسیار می کنند.
  •   استفاده از رنگ مناسب در این بخش، به بزرگ تر و شیک تر نشان دادن آشپزخانه شما کمک می کند. به خصوص رنگ های تیره که می تواند انتخاب مناسبی باشد.

ایران آرک از بهترین سایت هایی است که در زمینه اجرا و طراحی این نوع آشپزخانه ها با توجه به ابعاد اپن آشپزخانه با در اختیار داشتن کارآمدترین و زبده ترین طراحان و معماران حرفه ای در این امر، خدمات ارزنده ای را با هدف داشتن شیک ترین و در عین حال جذاب ترین آشپزخانه به شما ارائه می دهند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

در این نوشتار، سعی کردیم در خصوص ابعاد اپن آشپزخانه بر حسب مدل انتخابی شما و همچنین اصولی که بایستی در طراحی این بخش از فضای کاربردی منزل رعایت شود، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *