09124573904

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه

Share this post

فهرست مطالب

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه را باید بر اساس متراژ مغازه و محصولی که در آن فروخته خواهد شد انتخاب کرد، رنگ عنصری دیداریست و اولین چیزی است که چشم مشتری مشاهده کرده و توجه او را به خود جلب می کند، رنگ می تواند باعث جلوه گری و تمایز یک مغازه از مغازه های دیگر می شود.

با توجه به اینکه بیشتر محصولات در فروشگاه ها روی دیوار قرار می گیرند و دیوار و ویترین معمولا با رنگ به چشم می آیند باید رنگ مناسبی را انتخاب کرد تا با محصولات فروشگاه همخوانی داشته و باعث جلب رضایت مشتریان شود.

همچنین اگر می خواهید در مورد نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری اطلاعات کاملی کسب کنید، بر لینک مربوطه کلیک کنید.

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه
بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه

همچنین باید سن و جنسیت مشتری های هدف فروشگاه نیز در انتخاب رنگ دکوراسیون در نظر گرفته شود، به عنوان مثال در فروشگاه های محصولات کودک مناسب ترین رنگ، رنگ های شاد و ترکیبی می باشد.

در این مقاله سعی شده به راهکارهایی که به انتخاب ساده تر بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه منجر می شود، بپردازیم. همچنین طراحی مغازه کوچک نیز توضیح خواهیم داد.

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه
بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه

همچنین با پاسخ به سوالات زیر توضیحات مفصل تری در مورد اثر گذاری رنگ ها در میزان فروش و جذب مشتریان خواهیم داشت.

  1. طراحی داخلی و نمای مغازه چیست؟
  2. چه نکاتی در طراحی داخلی مغازه باید در نظر گرفته شوند؟
  3. ضوابط طراحی دکوراسیون مغازه شامل چه نکاتی است؟
  4. طراحی اصولی دکوراسیون چه تاثیری در میزان فروش دارد؟
  5. انواع رنگ چیست؟
  6. روانشناسی رنگ ها به چه صورت است؟
  7. رنگ ها چه تاثیری بر افراد دارند و هر رنگ نمایانگر چیست؟
  8. بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه چیست؟
  9. رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون چه تاثیری بر زیبایی مغازه دارد؟
  10. انتخاب رنگ در طراحی داخلی مغازه چه اصولی دارد؟
  11. در انتخاب بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه چه استانداردهایی باید در نظر گرفته شوند؟
  12. ترکیب رنگ های مناسب در طراحی دکوراسیون طبق چه اصولی انجام می گیرد؟
  13. بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک چیست؟
  14. بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های بوتیک و لباس فروشی مناسب است؟
  15. بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های کتاب فروشی و مغازه های لوازم التحریر چه رنگ هایی است؟
  16. تاثیر رنگ مغازه در جذب مشتری چه میزان است؟
  17. رنگ های محرک حواس و جلب مشتری کدام رنگ ها هستند؟
  18. ترکیب رنگ و نور چه تاثیری بر جذب مشتریان دارد؟
  19. چرا رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون مغازه ها اهمیت دارد؟
  20. بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه به طور کلی کدام است؟

طراحی داخلی مغازه چیست؟

طراحی داخلی مغازه چیست؟
طراحی داخلی مغازه چیست؟

بی شک یکی از عواملی که در جذب مشتریان و مراجعه آن ها به یک مغازه تاثیرگذار است، طراحی درست و اصولی دکوراسیون می باشد. طراحی اصولی و جذاب و رعایت درست المان ها در چیدمان همه جزء عوامل موثر و تاثیرگذار در دکوراسیون مغازه ها هستند، طراحی صحیح دکوراسیون باعث افزایش بیشتر مشتریان و این افزایش منجر به افزایش درآمد مغازه می شود.

طراحی در مغازه ها به دو بخش عمده طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی ویترین و چیدمان آن تقسیم می شود، ویترین به عنوان اولین جایی که در معرض دید مشتریان قرار می گیرد، باید با وسواس تمام طراحی و چیدمان شوند، ویترین به عبارت دیگر پل ارتباطیست میان محیط بیرونی مغازه و داخل مغازه. در طراحی ویترین ها هم باید به نورپردازی و هم به نوع چیدمان و رنگ جذاب و چشمگیر توجه داشت.

طیف رنگی ویترین باید با توجه به محصولات و جسنیت غالب مشتریان انتخاب شود، مثلا برای مغازه های فروش سیسمونی یا اسباب بازی بهتر است، رنگ های کودکانه یا شادتر و برای مغازه های محصولات بانوان رنگ های ملایم انتخاب گردد.

در طراحی داخلی دکوراسیون مغازه باید به نوع قفسه بندی و چیدمان محصولات نیز توجه بسیاری شود، به عنوان مثال در چیدمان محصولات، اجناس پرفروش یا مهم تر مغازه باید در طبقات بالای قفسه ها و در جایی قرار گیرند که بیشتر به چشم مشتری بیاید، همچنین محصولاتی نظیر کفش یا لباس که نیاز به پرو توسط مشتری دارند، باید در دسترس باشند تا مشتری به خوبی از جنس آن ها مطلع شود.

در دکوراسیون داخلی مغازه باید به نورپردازی نیز دقت گردد

در دکوراسیون داخلی مغازه باید به نورپردازی نیز دقت گردد، نور واقعی و طبیعی موجب می شود تا رنگ ها به شکل مناسبی جلوه کرده و علاوه برجذب مشتریان، محصولات رنگ و شکل واقعی خود را نمایش دهند که این نکته در انتخاب بهتر محصولات تاثیر به سزایی دارد.

در طراحی دکوراسیون مغازه باید به سهولت رفت و آمد مشتریان نیز توجه شود، هنگامی که چیدمان به شکلی باشد که مشتریان به یک بخش یا یک محصول دسترسی نداشته باشند، مدیریت و ارائه خدمات در مغازه در ساعت های شلوغ برای کارکنان دشوار خواهد بود،

همچنین نوع اجناسی که در نقاط مختلف مغازه قرار می گیرند، نیز بسیار مهم است، مثلا در مغازه های بزرگ بهتر است، در فواصل مختلف از اجناس جذاب و مخاطب پسند استفاده کرد تا مشتریان به وقت گذرانی در مغازه تشویق گردند.

در طراحی داخلی مغازه ها می توان از تابلو ها یا بیلبورد های تبلیغاتی جذاب نیز استفاده کرد

در طراحی داخلی مغازه ها می توان از تابلو ها یا بیلبورد های تبلیغاتی جذاب نیز استفاده کرد تا مشتریان را برای تماشا از بنر و نهایتا مغازه ترغیب کنند، همچنین در مغازه های بزرگ بهتر است، فضایی برای استراحت مشتریان تعبیه شود، گذاشتن مبلمان برای استراحت و راحتی مشتریان مخصوصا در مغازه هایی نظیر کفش فروشی که نیاز به تست متعدد اجناس دارند، باعث جلب هرچه بیشتر مشتریان می شود.

بنابراین مراجعه مشتری بیشتر به مغازه ها را می توان منوط بر طراحی اصولی دکوراسیون دانست تا این مراجعه بیشتر باعث بهتر دیده شدن محصولات و در نهایت فروش بیشتر مغازه شود.

در طراحی داخلی مغازه ها می توان از تابلو ها یا بیلبورد های تبلیغاتی جذاب نیز استفاده کرد
در طراحی داخلی مغازه ها می توان از تابلو ها یا بیلبورد های تبلیغاتی جذاب نیز استفاده کرد

چه نکاتی در طراحی داخلی مغازه باید در نظر گرفته شوند؟

چه نکاتی در طراحی داخلی مغازه باید در نظر گرفته شوند؟
چه نکاتی در طراحی داخلی مغازه باید در نظر گرفته شوند؟

اولین و مهمترین نکته ای که در دکوراسیون مغازه باید به آن توجه شود، این است که دکوراسیون با توجه به مرکز یا محله ای که مغازه در آن واقع است، هماهنگ شود،

به این دلیل که گاهی مشتریان جذب مغازه های متفاوت می شوند، اما به دلیل ناهماهنگی با سایر مغازه های محله تمایل به ورود و مراجعه به مغازه را ندارند، مثلا در یک محله مخصوص کتاب فروشی هنگامی که یک مغازه مرتبط با این شغل چیدمانی خاص تر داشته باشد، به گونه ای که محصول متفاوت از سایر مغازه ها به نظر بیاید کمتر مشتری به آن مراجعه خواهد کرد.

ورودی مغازه و توجه به طراحی آن نیز از جمله نکات مهم در طراحی دکوراسیون مغازه است، ورودی ها اولین مکانی هستند که مشتری هنگام مراجعه به مغازه با آن ها سر و کار دارند، بنابراین طراحی یک ورودی بزرگ و پرنور معمولا باعث جلب توجه بیشتر مشتریان می شود، همچنین در انتخاب ورودی باید رنگ مناسبی نیز در نظر گرفته شود، رنگ های خنثی یا تیره معمولا باعث واکنش منفی و دفع مشتریان می شود.

روشنایی کلی مغازه نیز نکته مهمی است

روشنایی کلی مغازه نیز نکته مهمی است که باید در نظر گرفت، هیچ کدام از قسمت های مغازه نباید تاریک باشد، این امر موجب ایجاد احساس نا امنی در مشتریان می شود، تمام فضاها باید از نور مناسب نه یکسان برخوردار باشند، به عنوان مثال محل قرارگیری اجناس باید با نور بیشتر یا متفاوت نورپردازی شود، یا می توان با کم و زیاد کردن نور در مسیرهای رفت و آمد مشتریان حس کنجکاوی را در آن ها برانگیخت.

از دیگر نکات در طراحی دکوراسیون مغازه کف پوش مغازه است، کف پوش ها نباید لغزنده یا خیلی سفت و زمخت باشند، بهترین کف پوش، کف پوشی است که مشتری بتواند برای زمانی طولانی روی آن راه رفته و دچار مشکل نشود، کف پوش های لغزنده علی الخصوص برای کودکان خطرناک هستند.

در طراحی دکوراسیون باید به نوع مشتری ورودی نیز دقت زیادی کرد، مثلا مغازه های مرتبط با بانوان باید قفسه هایی متناسب با قد و فیزیکی بدنی متوسط آن ها داشته باشند تا دسترسی به اجناس راحتتر شود، همچنین قفسه ها نباید لبه دار یا نوک تیز باشند تا در صورت شلوغی مشتریان و برخورد با قفسه حادثه آفرین نشوند.

نکته مهم دیگر مکان قرارگیری صندوق در داخل مغازه است، صندوق باید در قسمت ورودی یا خروجی باشد تا مشتری به عنوان آخرین قسمت به آن جا مراجعه کرده و پس از پرداخت مبلغ با اجناس دیگری که شاید مورد علاقه او بود مواجه نشود.

روشنایی کلی مغازه نیز نکته مهمی است
روشنایی کلی مغازه نیز نکته مهمی است

ضوابط طراحی دکوراسیون مغازه شامل چه نکاتی است؟

ضوابط طراحی دکوراسیون مغازه شامل چه نکاتی است؟
ضوابط طراحی دکوراسیون مغازه شامل چه نکاتی است؟

به طور کلی ضوابط طراحی دکوراسیون مغازه بسته به سبکی که دکوراسیون خواهد داشت، انتخاب می شود، مثلا در سبک دکوراسیون داخلی مدرن تمامی وسایلی که در دکوراسیون استفاده می شوند، باید به ساده ترین شکل ممکن انتخاب شوند،

این وسایل باید ویژگی هایی نظیر براق و صاف بودن را دارا باشند و از شکل های هندسی مرسوم و اصلی مربع، دایره، مثلث و مستطیل طراحی شده باشند، همچنین بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های مدرن رنگ های خنثی می باشد؛ یا در طراحی داخلی به سبک سنتی معمولا از چوب و متریال تیره تر استفاده می شود،

پارچه ها و کاغذ دیواری های پر نقش و نگار

همچنین پارچه ها و کاغذ دیواری های پر نقش و نگار و متشکل از خطوط شلوغ و مورب انتخابی مناسب تر برای این سبک از مغازه هاست، سبک دیگر چیدمان که ضوابط خاص خود را دارد، دکوراسیون های مینیمال هستند، بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه با سبک مینیمال دکوراسیون سفید می باشد،

همچنین وسایل استفاده شده در اینگونه مغازه ها مات می باشند. این گونه مغازه ها بیشتر با تضاد رنگ است که به چشم می آیند مثلا انتخاب رنگ سیاه و سفید در کنار هم در چیدمان یا طراحی دیوارها.

اما به طور کل ضوابط طراحی دکوراسیون مغازه شامل نکاتی مانند رعایت اصل تعادل در چیدمان محصولات، همبستگی و ارتباط محصولاتی که همنیاز هم هستند، ترکیب مناسب رنگ ها در چیدمان اجناس و دیوارها، اندازه مناسب قفسه ها و دیوارها، فاصله مناسب هر قفسه با قفسه بعدی، نور مناسب در مسیر رفت و آمد، اندازه مناسب اتاق پرو و فضاهای اینچنینی در بوتیک ها، وجود فضای استراحت برای مغازه های بزرگ، استفاده از رنگ و لوازم تزئینی مناسب با سبک و محصولات موجود در مغازه و دیگر موارد اینچنینی می باشد.

پارچه ها و کاغذ دیواری های پر نقش و نگار
پارچه ها و کاغذ دیواری های پر نقش و نگار

طراحی اصولی دکوراسیون چه تاثیری در میزان فروش دارد؟

طراحی اصولی دکوراسیون چه تاثیری در میزان فروش دارد؟
طراحی اصولی دکوراسیون چه تاثیری در میزان فروش دارد؟

هنگام چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی یک مغازه معمولا سوالی که برای صاحبان آن پیش می آید این است که آیا دکوراسیون خوب تاثیری در جذب و افزایش مشتریان دارد، یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله، چه بسیار مغازه هایی که از اجناس خوب و باکیفیتی برخوردار بودند، اما به دلیل عدم رعایت المان های درست در طراحی داخلی مشتری به خود جذب نکرده و در نهایت دچار ورشکستگی شده اند، دکوراسیون ویترین نمایان گر کسب و کار به مشتریانی است که بار اول به آن مراجعه می کنند،

تاثیر دکوراسیون در جلب توجه مشتری

بیشتر مشتریان برای نخستین بار جذب ویترین و طراحی دکور مغازه شده و سپس برای خرید به آن مراجعه می کنند، دکوراسیونی که در عین همخوانی با سایر مغازه های اطراف از خلاقیت و نوآوری بیشتری برخوردار باشد، مشتریان بیشتری را نیز به خود جلب می کند،

دکوراسیون مغازه، همچنین می تواند تبلیغی خوب برای فروشگاه باشد، گاهی یک دکوراسیون خاص چنان در ذهن مشتری ماندگار می شود که باعث مراجعات بعدی وی و معرفی مغازه به دیگر افراد جهت بازدید می شود

به علاوه با دکوراسیون درست و اصولی می توان مغازه های کوچک را بزرگتر جلوه داد یا محصولات بیشتری را در آن ها جای داد، این نکته نیز خود باعث افزایش بیشتر توجه مشتریان و در نهایت خرید بالاتر آن ها می شود،

بنابراین در صورتی که یک فروشگاه قصد افزایش مشتریان خود را داشته باشد، بهترین کار پیش از هر اقدامی تغییر دکوراسیون آن و تطابق دکوراسیون با تغییرات و نیازهای روز می باشد و اولین و ساده ترین تغییر در دکوراسیون انتخاب و تغییر رنگ دیوار و چیدمان می باشد.

تاثیر دکوراسیون در جلب توجه مشتری
تاثیر دکوراسیون در جلب توجه مشتری

انواع رنگ چیست؟

انواع رنگ چیست؟
انواع رنگ چیست؟

با توجه به اینکه اولین چیزی که چشم انسان متوجه آن می شود، رنگ ها هستند، شناخت انواع رنگ تاثیر زیادی در آشنایی با اثرگذاری آن ها در افراد و همچنین انتخاب درست در زمینه های تجاری برای بازاریابی و افزایش فروش داد.

به علاوه انتخاب رنگ و دقت به روانشناسی رنگ ها در برندسازی، طراحی لوگو و بازاریابی موضوعی بسیار مهم و پیچیده است، ترکیب رنگ های مناسب در انتخاب لوگو باعث جلب بیشتر توجه مشتریان و ماندگاری بالاتر در ذهن مخاطبین می شود.

انواع مختلف رنگ ها به سه دسته کلی رنگ های اولیه، ثانویه و رنگ های ترکیبی یا مکمل تقسیم می شوند، رنگ های اولیه شامل سه رنگ قرمز، زرد و آبی هستند که از ترکیب این سه رنگ با هم رنگهای ثانویه تشکیل می شوند، رنگ های ثانویه رنگهای نارنجی که از ترکیب قرمز و زرد، بنفش که با ترکیب آبی و قرمز به دست می آید و سبز که متشکل از رنگ آبی و زرد است، می باشند.

رنگ های مکمل یا ترکیبی

رنگ های مکمل یا ترکیبی دیگر رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگهای ثانویه و اصلی تشکیل می شوند، مثلا با ترکیب رنگ آبی و سبز می توان رنگ فیروزه ای را تشکیل داد یا از ترکیب رنگ زرد و نارنجی رنگ گلبهی ساخته می شود،

البته رنگ ها نوعی دیگر نیز دارند که با عنوان رنگ های خنثی شناخته می شوند، رنگ های خنثی شامل رنگ سفید، مشکی و طوسی یا خاکستری که از ترکیب سفید و مشکی تشکیل شده است، می باشند، این رنگ ها با ترکیب رنگ اصلی یا رنگ های ثانویه در کم رنگ یا پر رنگ کردن آن ها تاثیر دارند. در نهایت از ترکیب تمامی رنگ های گروه اصلی با هم رنگ قهوه ای تشکیل می شود.

12 رنگ سه نوع اصلی رنگ ها معمولا در یک چرخه رنگی و پشت هم ظاهر می شوند. چشم انسان ها می تواند نهایتا تا 7 ملیون رنگ را تشخیص دهد. آشنایی با انواع رنگ ها می تواند به انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون مغازه کمک زیادی کند.

رنگ های مکمل یا ترکیبی
رنگ های مکمل یا ترکیبی

روانشناسی رنگ ها به چه صورت است؟

روانشناسی رنگ ها به چه صورت است؟
روانشناسی رنگ ها به چه صورت است؟

روانشناسی رنگ ها به معنی اثراتی است که هر دسته از رنگ ها بر جنبه های مختلف عاطفی و ذهنی انسان می گذارند، آشنایی با این روانشناسی و تاثیرات در استفاده بهتر از رنگ ها تاثیر زیادی داشته و علی الخصوص در مغازه ها و طراحی دکوراسیون که رنگ ها از جمله مهم ترین المان ها در آن می باشند، از اهمیت بیشتری برخوردار است،

محیط معمولا تاثیر مستقیم در روحیه اطراف دارد، هنگامی که رنگ یک مکان بیش از حد خنثی باشد، افراد خسته شده و خیلی زود از آن محیط دلزده می شوند،

همچنین رنگ مناسب و ملایم باعث آرامش بیشتر افراد و در نتیجه ماندگاری بیشتر در آن فضا می شود. روانشناسی رنگ ها را می توان در دکوراسیون مغازه به کار برد تا باعث فروش بیشتر و جذب مشتریان شود.

به عنوان مثال رنگ های سرد معمولا از رنگ های خلاقانه هستند، این رنگ ها که شامل رنگ هایی نظیر آبی، سبز، بنفش و… می شوند، موجب احساس آرامش و افزایش انگیزه در افراد می شوند.

لطفا از پست بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج دیدن کنید.

رنگ بنفش به افزایش خلاقیت نیز کمک می کند

رنگ بنفش به افزایش خلاقیت نیز کمک می کند و همچنین باعث تعادل روحی می شود، محیط های آرام بیشتر با رنگ های سبز یا آبی به وجود می آیند از نظر علمی نیز ثابت شده که رنگ باعث افزایش تمرکز می شود و همچنین از خستگی ماهیچه های چشم جلوگیری می کند،

بنابراین رنگ غالب اتاق های عمل این دو رنگ هستند، رنگ آبی نیز در کنار رنگ سبز سرعت تنفس و فشار خون را کاهش داده و موجب آرامش بیشتر می شود. فضاهای پرشور و هیجان را می توان با رنگ های گرم به وجود آورد، رنگ های قرمز یا نارنجی نور را به میزان بیشتری منعکس می کنند و باعث تحریک چشم می شوند،

این رنگ ها، همچنین موجب افزایش اشتها می شوند و از رنگ های ممنوع برای افرادی هستند که رژیم لاغری دارند. استفاده درست از روانشناسی رنگ ها در فضاهای تجاری و دکوراسیون مغازه ها باعث افزایش حس اعتماد، آرامش، انرژی و… در مشتریان می شود.

رنگ بنفش به افزایش خلاقیت نیز کمک می کند
رنگ بنفش به افزایش خلاقیت نیز کمک می کند

رنگ ها چه تاثیری بر افراد دارند و هر رنگ نمایانگر چیست؟

رنگ ها چه تاثیری بر افراد دارند و هر رنگ نمایانگر چیست؟
رنگ ها چه تاثیری بر افراد دارند و هر رنگ نمایانگر چیست؟

رنگ ها بر اساس نوع و دسته بندی که در آن قرار دارند، تاثیرات مختلفی روی افراد می گذارند، به عنوان مثال رنگ های قرمز یا زرد که جزء رنگ های گرم و پرانرژی هستند، معمولا باعث افزایش هیجان و انرژی افراد می شوند، این رنگ ها در فضاهایی مثل مهدکودک ها و فروشگاه های محصولات کودک انتخاب مناسبی هستند،

همچنین در فضاهای ورزشی که نیاز به انرژی بیشتر برای فعالیت است، انتخاب این رنگ ها می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

رنگ قرمز معمولا گرمای محیط را بیشتر می کند و در مناطقی که از آب و هوای سردتر برخوردار هستند، استفاده از این رنگ در دکوراسیون می تواند به گرمای بیشتر کمک کند، یا رنگ مشکی معمولا به عنوانی محرکی برای افزایش قدرت و نیرو شناخته می شود،

بنابراین در ساخت وسایل ورزشی بیشتر از این رنگ استفاده می شود، رنگ سفید نشانه تمیزی است، این رنگ معمولا در رستوران ها، داروخانه ها و بیمارستان ها که تمیزی عنصر مهمی است، کاربرد دارد،

رنگ سبز از دیگر رنگهایی است که در گروه رنگ های سرد قرار دارد

رنگ سبز از دیگر رنگهایی است که در گروه رنگ های سرد قرار دارد، نشانگر و نمادی از طبیعت است، این رنگ آرامش را افزایش می دهد و همچنین در سلامت و تمرکز نیز تاثیرگذار است، در مکان هایی مثل کتابخانه یا مطب های روانشناسی که افراد نیاز به آرامش یا تمرکز دارند و همچنین به خاطر یکنواختی فعالیت انجام شده باعث خستگی افراد می شوند، رنگ سبز یا آبی می تواند انتخابی مناسب برای جلوگیری از خستگی چشم و خستگی افراد می شود.

به طور کلی رنگ ها را می توان از تاثیرگذارترین عناصر ابتدایی روی هر انسانی دانست و با استفاده درست از آن ها در هر فضا باعث افزایش توجه و آرامش بیشتر مخاطبان موجود در آن مکان گردد.

رنگ سبز از دیگر رنگهایی است که در گروه رنگ های سرد قرار دارد
رنگ سبز از دیگر رنگهایی است که در گروه رنگ های سرد قرار دارد

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه چیست؟

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه چیست؟
بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه چیست؟

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه به نوع فعالیت مغازه بستگی دارد، همچنین بهترین رنگ در دکوراسیون را باید با توجه به ویژگی و روانشناسی رنگ استفاده کرد، رنگ مغازه باید متناسب با فروشگاه و محصولی باشد که در آن وجود داشته و به فروش می رسد.

هنگامی که قصد جلب توجه سریع تر مشتریان مطرح است، باید از رنگ های پرانرژی مانند قرمز یا نارنجی استفاده شود، رنگ های گرم معمولا ضربان قلب را افزایش داده و تصمیم گیری را سرعت می بخشد،

به همین دلیل در بنرهای مخصوص تخفیف معمولا از این رنگ استفاده می شود، این رنگ اشتها را نیز به شدت افزایش می دهد، بنابراین در فروشگاه های مواد غذایی و علی الخصوص شیرینی یا بستنی فروشی ها انتخابی مناسب برای افزایش فروش می باشند.

رنگ صورتی

رنگی دیگر که در دکوراسیون به خصوص در دکوراسیون فروشگاه های محصولات زنانه بیشتر به چشم می خورد رنگ صورتی است، این رنگ در عین آرامش شادی بخش است و جزء رنگ های سبک و راحت است.

این رنگ بیشتر مرتبط با روحیات زنانه و دخترانه است و هم در فروشگاه های محصولات زنانه هم در فروشگاه های مخصوص کودکان مانند سیسمونی، لباس کودک و اسباب بازی نیز بیشتر استفاده می شود.

دیگر رنگ پرکاربرد در مغازه ها رنگ مشکی است، این رنگ معمولا نماینگر قدرت و استقامت است، این رنگ رنگی کلاسیک است که بیشتر برای مغازه هایی نظیر لوازم مردانه یا الکترونیکی و موبایل فروش ها انتخاب مناسبی است،

همچنین استفاده از رنگ مشکی در پس زمینه یک فروشگاه می تواند باعث شود، محصولات به صورت چشمگیرتری نمایش داده شوند.

رنگ سبز

از دیگر رنگ هایی که می توان در دکوراسیون مغازه ها از آن استفاده کرد رنگ سبز است، این رنگ آرامش بخش است، باعث آرامش اعصاب می شود و احساس نشاط را در افراد به وجود می آورد،

بنابراین انتخابی مناسب برای نمایشگاه های مبلمان، کافه ها یا فروشگاهی است که محصولات پوستی و آرایشی را به فروش می رسانند، این رنگ چون هم رنگ بیشتر اسکناس هاست در افزایش فروش به صورت غیرمسقیم نیز تاثیر به سزایی دارد، این رنگ را در تناژ های تیره تا روشن حتی به تنهایی نیز می توان در دکوراسیون استفاده کرد.

با این حال بهترین ترکیب کلی برای مغازه ها استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب و رنگ های دیگر در چیدمان یا وسایل برای جلب توجه بیشتر مشتریان است.

رنگ سبز
رنگ سبز

رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون چه تاثیری بر زیبایی مغازه دارد؟

رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون چه تاثیری بر زیبایی مغازه دارد؟
رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون چه تاثیری بر زیبایی مغازه دارد؟

مهم‌ترین نقش در طراحی و دکوراسیون داخلی هر فضایی حتی مغازه ها را می توان بر عهده رنگ ها گذاشت. رنگ‌ها دارای معانی مختلفی هستند و به بهترین شکل منعکس کننده نوع احساس انسان ها می باشند.

هر رنگ دارای نیروی خاص و متفاوت است و هر کدام از طیف های مختلف رنگ سرد یا گرم یک احساس خاص را در محیط ایجاد می کنند.

واکنش افراد مختلف نسبت به رنگ ها متفاوت است و از نظر فیزیکی و روحی هر رنگ به طور مجزا احساسات متفاوتی را در انسان بر می انگیزد.

در دنیای تجارت امروز از رنگ و روانشناسی رنگ ها استفاده زیادی می شود و به شدت در موفقیت یک فروشگاه تاثیرگذار است. در واقع یکی از فاکتورهای موثر در فروش آشنایی با این علم می باشد.

بزرگ تر یا کوچک تر جلوه دادن فضا

رنگ یک دکوراسیون می تواند فضا را بزرگ تر یا کوچک تر جلوه دهد، همچنین رنگ ها در جلوه و شکوه بیشتری که فضا از خود بروز می دهد، نیز تاثیر مستقیم دارند، به عنوان مثال رنگ بنفش از باشکوه ترین رنگ هاست با این حال انتخاب آن کاری پر ریسک است، این رنگ جلوه خاصی به محیط می دهد و در فضاهای فروشگاهی می تواند انتخاب خوبی برای تابلوی مغازه یا مبلمان باشد،

همچنین در برخی از مغازه ها مثل لوازم خواب می توان با استفاده از این رنگ جلوه بیشتری به محیط داد، دیگر رنگی که در زیبایی محیط تاثیر زیادی دارد، رنگ سفید است، این رنگ نمادی از پاکی و معصومیت است، نشانگر سرما و آرامش، استفاده از این رنگ معمولا باعث افزایش حس اعتماد در مشتریان می شود.

رنگی دیگر که باعث زیبایی بخشی به محیطهای فروشگاهی می شود، رنگ قهوه ای است، رنگ قهوه ای نمایانگر طبیعت است و برای هر فضایی کاربرد دارد، میز و پیشخوان، مبلمان استراحت، دکور و ویترین، کف پوش یا سقف یا را می توان با این رنگ تزئین کرد و آسوده خاطر بود که قهوه ای هیچ گاه از مد نمی افتد،

همچنین این رنگ را می توان با رنگ های زیادی نظیر سفید و زرد در کنار هم قرار داد یا با ترکیب با رنگ سبز حس حضور در طبیعت و طراوت را در مشتریان ایجاد کرد.

بزرگ تر یا کوچک تر جلوه دادن فضا
بزرگ تر یا کوچک تر جلوه دادن فضا

انتخاب رنگ در طراحی داخلی مغازه چه اصولی دارد؟

انتخاب رنگ در طراحی داخلی مغازه چه اصولی دارد؟
انتخاب رنگ در طراحی داخلی مغازه چه اصولی دارد؟

رنگ باعث می شود، عابرینی که از مقابل مغازه یا فروشگاه عبور می کنند، متوجه آن شده و به تماشای ویترین بپردازند، درصورتی که انتخاب رنگ اصولی باشد، حتی باعث جذب بیشتر مخاطب و ورود مشتری به مغازه نیز می شود.

رنگ ها فقط به کالاها و اجناسی که در ویترین قرار داده می شوند، نیز منحصر نیستند، بلکه سقف، دیوارها و کف پوش ویترین نیز باید در انتخاب طیف رنگ مورد توجه قرار گیرند،

اگر انتخاب رنگ کلی به صورت درست و متعادل انجام گیرد، تاثیر مثبتی در بیننده خواهد داشت. با توجه به روانشناسی متفاوت هر رنگ که پیش تر در مورد آن صحبت شد ترکیب مناسب رنگ ها در انتخاب ساده تر مشتریان و برانگیختن حس کنجکاوی برای تماشای مغازه نیز تاثیرگذار است.

مثلا ترکیب رنگ سبز و زرد، یا بژ و هلویی، قهوه ای و نارنجی یا قرمز همه رنگ های تحریک کننده هستند و باعث صمیمی دیده شدن فضا و احساس امنیت مشتریان می شوند.

رنگ ها در زیبایی فضا نیز تاثیر بسیار زیادی دارند

رنگ ها در زیبایی فضا نیز تاثیر بسیار زیادی دارند، گاهی ممکن است که برای یک مغازه و دکوراسیون هزینه ای زیادی در مورد کاغذ دیواری، پرده یا قفسه ها شود،

اما فقط به دلیل رنگ نامناسب فضا دلگیر و کوچک به نظر بیاید. در واقع آن چه افراد را جذب یک دکوراسیون می کند تنها رنگ آن است و این فاکتور، المانی مهم در دکوراسیون داخلی است.

اصولی که در طراحی داخلی مغازه باید به آن توجه کرد به طور کل شامل، متراژ و موقعیت مغازه، محله یا مرکز تجاری که مغازه در آن قرار دارد، جنس و محصولی که در مغازه به فروش می رسد، جنسیت مشتریانی که به مغازه مراجعه می کنند، و… است، همچنین بسته به شرایط اقلیمی شهر نیز باید اصول خاصی را در انتخاب رنگ رعایت کرد،

استفاده کمتر از رنگ های تیره

به عنوان مثال در شهرهایی که گرد و خاک بیشتری دارند، بهتر است، از رنگ های تیره که کثیفی را زودتر نشان می دهند، کمتر در دکوراسیون استفاده کرد، یا در شهرهای گرم و مرطوب بهتر است، از رنگ های طیف سرد استفاده شود، همچنین در شهرهایی که بیشتر آب و هوای سرد دارند، می توان با استفاده از رنگی مانند زرد که نشانگر خورشید است، احساس لذت بخش گرمی را در مشتریان به وجود آورد.

اصول دیگری نیز در انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون مغازه وجود دارد که با رعایت آن میتوان از دکوراسیون تاثیرگذارتری برخوردار بود، به عنوان مثال هماهنگی یا تضاد رنگ ها در اجناسی که مکمل یکدیگر هستند، به عنوان مثال در چیدمان قفسه های کیف و کفش انتخاب رنگ های مشابه باعث جلب توجه بیشتر مشتریان می گردد.

استفاده کمتر از رنگ های تیره
استفاده کمتر از رنگ های تیره

در انتخاب بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه چه استانداردهایی باید در نظر گرفته شوند؟

در انتخاب بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه چه استانداردهایی باید در نظر گرفته شوند؟
در انتخاب بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه چه استانداردهایی باید در نظر گرفته شوند؟

رنگ ها نه تنها در مغازه، بلکه در تمامی مشاغل و کسب و کارها کاربرد دارند و تاثیر و نظرات مختلف نسبت به رنگ ها بسته به موقعیت اجتماعی متفاوت است،

به عنوان مثال یک هنرمند رنگ ها را از نظر تنوع و زیبایی مورد بررسی قرار می دهد و بعد معنوی و خلاقانه رنگ را در نظر دارد، یا روانشناسان به تاثیر رنگ بر روحیه افراد و اثری که در درمان بیماری ها و سرعت بخشیدن به آن ها دارد، توجه بیشتری دارند،

همچنین یک فیزیوتراپ یا محقق این زمینه رنگ ها را از نظر اثرگذاری بر اندام های بدن بررسی میکند، مشاغل دیگری نظیر شیمی و فیزیک دان هاو… نیز هرکدام بسته به دانش خود برداشت خاصی را از رنگ ها دارند، رنگ ها در صنایع نیز کاربردی می باشند و معمولا برای هدف گذاری کالاها در صنعت از رنگ استفاده می شود،

مثلا در تعیین رنگ سیم های برق یا لوله کشی ساختمان و… با توجه به این موضوع رنگ ها برای مغازه و فروشگاه ها نیز کاربرد متفاوتی دارند، رنگ مناسب علاوه بر مشتریان در افزایش بازدهی و کارکرد کارکنان مغازه نیز تاثیر دارد.

نورپردازی فضا

استاندارد مهمی که در انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون مغازه باید در نظر گرفته شود، نورپردازی فضاست، ترکیب رنگ و نور همانقدر که می تواند باعث جلب توجه و خلاقانه باشد، می تواند به همان میزان دافعه داشته باشد، گاهی اوقات بازتاب نور در بعضی از رنگ ها به گونه ای است که چشم مشتری خیلی زود خسته می شود، یا رنگ های واقعی اجناس برای مشتری مشخص نمی شود،

این امر معمولا باعث رنجش خاطر مشتری و سخت شدن خرید او می شود، بنابراین اولین استاندارد هماهنگی نور و رنگ است، به عنوان مثال نور قالب در فضاهای فروشگاهی سفید یا زرد است که با ترکیب رنگ مناسب می تواند جلوه بیشتری به مغازه دهد،

البته می توان رنگ دیوارها را سفید یا خنثی انتخاب کرد و رنگ نور را متفاوت انتخاب کرد. رنگ طراحی که در دیوارها یا دکوراسیون استفاده می شود، باید هماهنگ بوده و از نظرات مختلفی نظیر گرما بخشی، انرژی، آرامش و… مورد توجه قرارگیرد.

نورپردازی فضا
نورپردازی فضا

رنگ ها

رنگ ها، همچنین به عنوان عنصر مهم در برندسازی و تبلیغات باید از استانداردهای انتخاب رنگ پیروی کند. در طراحی لوگو، تابلو و بنر فروشگاه هنگامی که از رنگ های متفاوت استفاده شود می توان لوگو یا تابلو را در ذهن مشتری ماندگارتر کرد. رنگ تاثیری فوری بر احساسات مشتریان دارد،

بنابراین هنگامی که یک محصول نیاز به فروش بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد، باید میان محصولات با رنگ کاملا متفاوت یا خنثی قرار گیرد تا بیشتر و بهتر به چشم آید. در نگاه اول تفاوت محصولات و جنس آن ها را می توان تنها از روی رنگ و تفاوت رنگ آن ها تشخیص داد،

البته باید این نکته را در نظر گرفت که استانداردهای طراحی رنگ نه تنها در مورد مغازه و دکوراسیون مغازه، بلکه در اجناس و چیدمان آن ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

اگر رنگ یک قفسه یا محصول متمایز از سایر قسمت ها باشد، مشتری در درجه اول جذب آن شده و از آن بازدید خواهد کرد، بنابراین نیاز است که صاحبان کسب و کار با اصول و استانداردهای انتخاب رنگ آشنایی نسبی داشته باشند.

رنگ ها
رنگ ها

ترکیب رنگ های مناسب در بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه طبق چه اصولی انجام می گیرد؟

ترکیب رنگ های مناسب در بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه طبق چه اصولی انجام می گیرد؟
ترکیب رنگ های مناسب در بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه طبق چه اصولی انجام می گیرد؟

ترکیب رنگ در طراحی دکوراسیون مغازه را باید مطابق با محصولات انجام داد، بعضی محصولات موجود در فروشگاه ها مکمل هم می باشند که بهتر است، از نظر رنگی نیز در قفسه ها یا بسته بندی هایی با رنگ مشابه یا متضاد و در کنار هم قرار گیرند تا مشتری متوجه هر دو محصول شود.

خریداران معمولا بعد از انتخاب محصول رنگ آن را انتخاب می کنند، بنابراین بیشترین دلیل در خرید محصولات رنگ آن هاست.

تاثیر رنگ در دکوراسیون و اجناس تنها محدود به محصولات موجود در مغازه نیست و در تک تک اجزا از جمله دیوار، کف پوش، سقف، پیشخوان، دکور، تابلوها، میز و… نیز باید به ترکیب رنگ درست توجه کرد.

به عنوان مثال یکی از ترکیبات رنگ مناسب اکثر فروشگاه های فروش لباس یا مزون ها ترکیب صورتی و آبی کم رنگ است، یا در بیشتر کافی شاپ ها از رنگ قهوه ای یا چوب در کنار رنگ هایی نظیر سبز یا زرد برای افزایش احساس نشاط و طراوت در مشتری استفاده می شود.

ترکیب رنگ ها همیشه نباید ساده باشد

ترکیب رنگ ها همیشه نباید ساده باشد، گاهی می توان با یک ترکیب مناسب فضاهای مختلفی را برای مشتری تداعی کرد، به عنوان مثال استفاده از رنگ آبی و زرد و کرم در کنار هم می توانند تداعی گر ساحل، شن و دریا باشند و برای فضاهایی مانند رستوران های غذای دریایی انتخابی بسیار مناسب هستند و باعث می شوند، مشتری مدت زمان بیشتری را در آن بگذراند.

ترکیب رنگ ها می تواند به گونه ای دیگر نیز به مغازه کمک کند، به عنوان مثال می توان در ورودی از رنگ هایی نظیر قرمز، نارنجی یا قهوه ای که اطمینان بخش و محرک هستند، برای جلب مشتریان و در ادامه و داخل فضا از رنگ هایی نظیر آبی یا سبز که آرامش بخش بوده و باعث گذراندن زمان بیشتری در مغازه می شوند، استفاده کرد.

همچین ترکیب رنگ ها را می توان به گونه ای استفاده کرد که مشتری در هر قسمت به اندازه اهمیت محصولات توقف کند،

به عنوان مثال محصولات مهم تر را می توان در قسمتی از مغازه که شامل رنگ زرد و سفید است، قرار داد، این رنگ از نظر علمی نخستین رنگی است که شبکیه چشم آن را دریافت می کند و فرکانس های آن را به مغز ارسال می کند، بنابراین توجه مشتری زودتر به آن جلب شده و بیشتر از سایر قسمت ها به آن تمرکز می کند.

ترکیب رنگ ها همیشه نباید ساده باشد
ترکیب رنگ ها همیشه نباید ساده باشد

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک چیست؟

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک چیست؟
بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های کوچک چیست؟

مغازه های کوچک را می توان با دکوراسیون مناسب بزرگتر جلوه داد و مهمترین فاکتور در هر بخش این طراحی انتخاب رنگ مناسب است، ویترین از اولین فضاهایی است که در هر مغازه کوچک یا بزرگ به چشم می خورد و باعث کنجکاوی و تشویق مشتریان به ورود و خرید از مغازه شود، ویترین مغازه کوچک باید با رنگ های روشن مزین شود تا بزرگتر به چشم آید.

نکته دیگر در دکوراسیون داخلی مغازه طراحی داخلی آن است، طراحی داخلی و رنگ های به کار رفته شده در آن باید با اجناس و کالاهای موجود در مغازه تطابق داشته باشد. در فضای داخلی مغازه های کوچک نیز بهتر است که رنگ های روشن استفاده شود،

اگر رنگ های روشن در کنار رنگ های شاد و متنوع به درستی استفاده گردند، باعث جذابیت بیشتر مغازه می شوند، وسایل تزئینی موجود در مغازه های کوچک باید با طیف رنگی جذاب انتخاب شوند که در صورت مشاهده از بیرون نیز توجه مشتری را جلب کرده و باعث مراجعه وی به مغازه شود.

قفسه بندی و انتخاب مناسب رنگ قفسه ها

قفسه بندی و انتخاب مناسب رنگ قفسه ها نیز تاثیر زیادی در بزرگ جلوه دادن مغازه دارد، اگر قفسه هم رنگ دیوارها انتخاب شود، این خطای دید معمولا باعث بزرگتر دیده شدن مغازه یا مرکز تجاری می گردد

البته همیشه رنگ روشن باعث بزرگ تر دیده شدن مغازه نمی شود، گاهی اوقات می توان از رنگ های شاد یا تیره نیز در دکوراسیون مغازه برای بزرگتر دیده شدن آن استفاده کرد،

به عنوان مثال هنگامی که دیوار انتهایی مغازه طوسی یا خاکستری و سایر دیوارها سفید انتخاب شوند، باعث ایجاد پرسپکتیو شده و این اتفاق مغازه را بزرگتر جلوه می دهد، همچنین ترکیب رنگ تیره و روشن در کنار نورپردازی درست باعث ایجاد شکست نور شده و این شکست نور باعث می شود تا مغازه بزرگ تر از چیزی که هست نشان داده شود.

رنگ سقف و کف نیز می تواند در بزرگ نشان دادن مغازه موثر می باشد، رنگ سفید معمولا فضا را وسیع تر نشان می دهد، بنابراین هنگامی که سقف از این رنگ تشکیل شده باشد، دیوارها بلندتر نشان داده شده و این امر نیز موجب بزرگ تر دیده شدن مغازه می شود.

قفسه بندی و انتخاب مناسب رنگ قفسه ها
قفسه بندی و انتخاب مناسب رنگ قفسه ها

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های بوتیک و لباس فروشی چه رنگ هایی مناسب است؟

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های بوتیک و لباس فروشی چه رنگ هایی مناسب است؟
بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه های بوتیک و لباس فروشی چه رنگ هایی مناسب است؟

امروزه بیشترین و پرفروشترین مغازه ها، فروشگاه های لباس فروشی هستند، این فروشگاه ها انواع مختلفی دارند که دکوراسیون آن ها مطابق با نوع فروشگاه طراحی می شود. در یک فروشگاه لباس با انتخاب دکوراسیون درست و مناسب می تواند در فروش نیز تاثیر گذارد.

در بیشتر بوتیک ها بعضی از اجناس روی دیوار و رگال ها قرار می گیرد و بخشی دیگر در قفسه ها قرار می گیرد، افرادی که به یک بوتیک مراجعه می کنند، معمولا قصد انتخاب لباس دارند، اما لزوما خریدار نیستند، دکوراسیون مناسب و رنگ بندی است که می تواند منجر به خرید نیز شود،

بنابراین بهتر است که لباس ها در طیف رنگی درست چیدمان شود، به عنوان مثال در یک رگال مانتو بهترین چیدمان آن است که لباس ها از رنگ تیره یا روشن پشت هم قرار گیرند و رنگ های جذاب تر مانند رنگ های شاد و روشن در جلو قرار گیرد تا مشتریان اول آن ها را دیده و جذب لباس شوند.

لباس فروشی ها، همچنین بر اساس نوع مغازه دکوراسیون و رنگ های متفاوتی را شامل می شوند، به عنوان مثال در مغازه های لباس زنانه باید از رنگ های شکیل یا ملایم استفاده کرد، ترکیب رنگ سفید و طلایی، صورتی و سفید، آبی و صورتی ملایم برای بوتیک های زنانه بسیار مناسب است.

ویترین مغازه های بوتیک زنانه

ویترین مغازه های بوتیک زنانه اگر شامل رنگ های طلایی، زرد، قرمز یا نارنجی باشند، توجه بیشتری را به خود جلب می کنند، همچنین رنگ ها در یک فروشگاه زنانه باید هماهنگ بوده و از نظم درست برخوردار باشند.

در یک فروشگاه لباس مردانه بهتر است که از رنگ های تیره در دکوراسیون استفاده شود تا مشتریان بیشتری را به خود جلب کند، رنگ های مشکی، قهوه ای، طوسی در دیوارها و ویترین برای آقایان جذاب تر هستند و احساس اطمینان بیشتری به مغازه ای با این طیف رنگ خواهند داشت، همچنین ترکیب این رنگ ها با رنگ قرمز که انرژی بخش است، نیز انتخابی بسیار مناسب برای بوتیک مردانه می باشد.

نوع دیگر فروشگاه های لباس، فروشگاه های مخصوص کودکان می باشند، با توجه به اینکه مراجه کنندگان به این مغازه خانواده ها و کودکان هستند، علاوه بر دقت در دکوراسیون و فضاسازی باید رنگ های جذابی داشته باشند، در رنگ این فروشگاه ها می توان از بیشتر رنگ های ترکیبی نظیر نارنجی، صورتی، بنفش یا از ترکیب مختلف این رنگ ها در کنار هم استفاده کرد،

ترکیب رنگ های شاد و متنوع باعث جلب توجه کودکان شده و موجب می شود تا خانواده وقت بیشتری را در مغازه صرف کنند و در نهایت این وقت گذاری بیشتر موجب افزایش فروش نیز می شود.

ویترین مغازه های بوتیک زنانه
ویترین مغازه های بوتیک زنانه

برای کتاب فروشی ها و مغازه های لوازم التحریر چه رنگ هایی مناسب است؟

برای کتاب فروشی ها و مغازه های لوازم التحریر چه رنگ هایی مناسب است؟
برای کتاب فروشی ها و مغازه های لوازم التحریر چه رنگ هایی مناسب است؟

پس از انتخاب یک مکان به عنوان کتاب فروشی یا مغازه لوازم التحریر چیدمان و دکوراسیون آن امری است که حتما باید به آن توجه شود. رنگ دیوارها، سقف، کف پوش ها، قفسه ها، ویترین، نورپردازی و لوازم دکوری که در مغازه استفاده می شوند،

همه و همه باید در چیدمان و انتخاب رنگ مورد توجه قرار گیرند، در درجه اول و در مورد انتخاب رنگ دیوارها بهتر است، از رنگ های روشن یا شاد استفاده شود، بیشتر مراجعه کنندگان به این گونه مغازه ها کودک و نوجوان یا جوانان هستند، بنابراین رنگ های روشن در این قشر تاثیر مثبت تری دارند،

همچنین می توان در دیوارها از رنگ های خنثی استفاده کرد تا جلوه کتاب و محصولاتی که در قفسه ها موجود هستند، بیشتر شود.

با توجه به اینکه مشتریان کتاب فروشی زمان زیادی را برای انتخاب کتاب خوب در آن صرف می کنند، می توان از رنگ سبز یا آبی کمرنگ نیز در دیوار ها و سقف استفاده کرد تا آرامش بیشتری به مشتریان داده و باعث شود، کمتر احساس خستگی کنند.

رنگ پوشش کف

رنگ پوشش کف بهتر است، به گونه ای باشد که تفاوت چندانی با دیوارها یا قفسه ها نداشته باشد، انتخاب رنگ چوب برای کف پوش و دیوار بسیار مناسب است تا حس اعتماد و خوشایندی به مشتریان القا کند، رنگ های طبیعی و گرم برای مشتریان لذت بخش تر هستند و مشتری می تواند زمان بیشتری را با حس خوب در مغازه سپری کند،

با توجه به این که بعضی از مشتری ها ترجیح می دهند تا قسمتی از کتاب را در فروشگاه مطالعه کنند، کتاب فروشی ها نیازمند صندلی یا مبلمانی برای استراحت و مطالعه مشتریان می باشند،

این مبلمان را می توان هم در رنگ های خنثی و روشن و هم در رنگ های شاد و جذاب استفاده کرد تا تفاوت ایجاد شده فضای صمیمی تری را به وجود آورد، به علاوه در چیدمان کتاب ها و قفسه ها نیز با رعایت هارمونی رنگ ها می توان فضای خلاقانه ای را در مغازه به وجود آورد.

نورپردازی و رنگ نور نیز در طراحی دکوراسیون کتاب فروشی یا مغازه های لوازم التحریر باید به گونه ای باشد که چشم خسته نشده و در جلدهای براق نور را به صورت نامناسب منعکس نکنند.

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه کتاب فروشی یا لوازم التحریر کلاسیک رنگ های گرم و طبیعی و برای مغازه های مدرن در این دسته رنگ های سفید در دیوار و سقف و کف پوش و ترکیب گرم و سرد در چیدمان وسایل می باشد که با رعایت اصولی این طراحی رنگ می تواند مشتریان بیشتری را به مغازه جذب کرد.

رنگ پوشش کف
رنگ پوشش کف

تاثیر رنگ مغازه در جذب مشتری چه میزان است؟

تاثیر رنگ مغازه در جذب مشتری چه میزان است؟
تاثیر رنگ مغازه در جذب مشتری چه میزان است؟

همان طور که پیشتر به آن اشاره شد رنگ اولین عنصر بصری است که در هر وسیله یا فضایی چشم انسان آن را تشخیص می دهد،

بنابراین رنگ مناسب می تواند مشتریان را به میزان بیشتری به مغازه جلب کند به طور کلی نیمی از افرادی که جذب یک مغازه می شوند، ابتدا تحت تاثیر رنگی که در ویترین و دکوراسیون مغازه به کار رفته است، شده اند، بسیاری از مغازه دارها برای طراحی دکوراسیون به جای استفاده از وسایل متعدد و گران قیمت تنها با انتخاب رنگ مناسب مشتریان را جذب کرده و به فروش خود کمک می کنند.

رنگ مغازه باید به گونه ای باشد که هنگام ورود توجه مشتری به تمام قسمت ها به طور یکسان جلب شده یا می توان هر قسمت از مغازه را با رنگ متفاوتی چیدمان کرد، به این شکل به ساده ترین شکل ممکن دسته بندی محصولات نیز انجام می پذیرد،

رنگ ها می توانند معرف یک دسته خاص از محصولات و راهنمای مشتریان باشند

به عبارتی رنگ ها می توانند معرف یک دسته خاص از محصولات و راهنمای مشتریان باشند، همچنین در بعضی از مغازه ها رنگ ها را برای هدایت مشتریان به قسمت های مختلف استفاده می کنند،

به عنوان مثال هر رنگ قفسه بیان گر یک تولیدی یا برند، یا در مغازه هایی که دارای راهرو هستند، می توان هر راهرو را با رنگی مجزا به بخش های مختلف هدایت کرد،

همچنین استفاده از طیف های متفاوت یا ترکیبی در پس زمینه ویترین و دیوارها نیز می توانند برای مشتریان بسیار جالب توجه باشند، به عنوان مثال می توان از نقاشی به صورت راه راه سیاه و سفید برای جذاب تر شدن فضای مغازه ها استفاده کرد.

رنگ ها می توانند معرف یک دسته خاص از محصولات و راهنمای مشتریان باشند
رنگ ها می توانند معرف یک دسته خاص از محصولات و راهنمای مشتریان باشند

رنگ های محرک حواس و جلب مشتری کدام رنگ ها هستند؟

رنگ های محرک حواس و جلب مشتری کدام رنگ ها هستند؟
رنگ های محرک حواس و جلب مشتری کدام رنگ ها هستند؟

عوامل متعددی برای موفقیت و افزایش فروش یک مغازه وجود دارند که تمامی آن ها تنها به یک مسئله و جذب مشتریان بیشتر ختم می شوند.

چگونگی جلب مشتری یکی از مهم ترین ارکان در بازاریابی و تبلیغات موفق می باشد، به عبارتی اولین تاثیری که یک مغازه روی مشتری می گذارد مهمترین و ماندگار ترین تاثیر می باشد. برخی از رنگ ها محرک بهتری برای حواس هستند،

بنابراین استفاده از آن ها بیشتر از سایر رنگ ها توجه مشتریان را به خود جلب می کنند. رنگ هایی نظیر قرمز، آّبی، زرد، سبز، نارنجی، بنفش و… بهترین رنگ ها برای جلب مشتریان هستند،

به عنوان مثال رنگ قرمز بیشترین توجه را به خود جلب می کند و استفاده از آن نشانه قدرت است، بنابراین استفاده از آن در دکوراسیون یک مغازه بیشتر از سایر رنگ ها به چشم می آِید،

رنگ آبی

دیگر رنگی که برای افزایش مشتری می توان در طراحی دکوراسیون استفاده کرد رنگ آبی است، این رنگ اعتماد بخش در شرایطی استفاده می شود که صاحبان مغازه قصد القای احساس اعتماد را به مشتریان خود دارند، صورتی دیگر رنگی است که می توان در دکوراسیون استفاده کرد و بیشتر بانوان و کودکان را به مغازه جلب کرد، دیگر رنگ پرقدرت و پرکاربرد در تحریک حواس مشتریان رنگ زرد است،

این رنگ معمولا برای فضاهای رسمی تر یا فضاهایی استفاده می شود که فعالیت های خدمت رسانی دارند، به عنوان مثال رستوران ها.

رنگ سبز در افراد مختلف نمایانگر احساسات متفاوت است، سبزی طبیعت و اسکناس های سبز رنگ دو چیزی است که در ابتدا بعد از دیدن یک مغازه با تم سبز به یاد مشتریان می آیند، رنگ سبز معمولا احساسات فوق العاده ای را در مشتریان ایجاد می کند و در هر مغازه ای که استفاده شود، باعث نشاط آن فضا می شود.

رنگ های طلایی و نارنجی

رنگ های طلایی و نارنجی از دیگر رنگ هایی هستند که در نگاه اول می توانند هر مشتری در هر سن و جنسیتی را به خود جلب کنند،

رنگ طلایی مخصوصا در ترکیب با رنگ بنفش، سبز ترکیبی قدرتمند را می سازد و به فضا اعتبار بیشتری می بخشد، همچنین رنگ نارنجی به دلیل انرژی بسیار زیادی که دارد، سرگرم کننده بوده و احساس مدرن بودن مغازه را به مشتریان القا می کند. رنگ قهوه ای نیز در دکوراسیون بیشتر مغازه ها یا فضاهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد که نشان گر طبیعت، گرمای چوب و آرامش بخش است.

رنگ های طلایی و نارنجی
رنگ های طلایی و نارنجی

این 9 رنگ از جذاب ترین رنگ ها برای تحریک حواس مشتریان و جلب بیشتر آن ها به یک مغازه می باشند و تمام آن ها در ترکیب با رنگ سیاه فضای مغازه را به فضایی مدرن یا سنتی تبدیل کند، به عنوان مثال ترکیب رنگ مشکی با قهوه ای یا سفید فضای مغازه را به محیطی کلاسیک تبدیل می کند یا استفاده از رنگ قرمز و آبی در کنار مشکی فضای مغازه را به مدرن تبدیل کرده که خود باعث جلب گروه مشتریان خاص خود می باشند.

رنگ های طلایی و نارنجی
رنگ های طلایی و نارنجی

ترکیب رنگ و نور چه تاثیری بر جذب مشتریان دارد؟

ترکیب رنگ و نور چه تاثیری بر جذب مشتریان دارد؟
ترکیب رنگ و نور چه تاثیری بر جذب مشتریان دارد؟

ترکیب رنگ در نور و همچنین ترکیب رنگ و نور با هم در دکوراسیون مغازه و جذب مشتریان تاثیر به سزایی دارند، در نقاشی بیشتر با ترکیب سه رنگ اصلی رنگ های مختلف به وجود می آید در حالیکه این امر در نورپردازی متفاوت است و به شکل دیگری انجام می شود.

به عنوان مثال با ترکیب تمامی رنگ ها در نقاشی رنگ قهوه ای به دست می آید، در حالیکه با ترکیب تمام رنگ ها در نورپردازی رنگ سفید را خواهیم داشت، بنابراین آشنایی با ترکیب نور و رنگ نیز در معماری و دکوراسیون داخلی یک مغازه به اندازه سایر بخش ها اهمیت دارد.

مشتریان و کاربران فضاها به دلیل اینکه مدت زمان زیادی را در یک مغازه صرف می کنند، به شدت تحت تاثیر نور و رنگ های موجود در مغازه می باشند و تابش مداوم نور باعث اثرگذاری بر روحیات آن ها می شود.

اولین و مهمترین نکته ای که در انتخاب نور و رنگ باید به آن توجه داشت

اولین و مهمترین نکته ای که در انتخاب نور و رنگ باید به آن توجه داشت، طبیعی بودن نور مغازه است، نور تنها در فضاهایی مانند ویترین ها یا قفسه ها می تواند از رنگ های مصنوعی یا فانتزی تشکیل شده باشد،

همچنین نورپردازی باید به گونه ای باشد که در مشتری ایجاد احساس آرامش کرده و تجربه خریدی لذت بخش را برای او فراهم کند، همچنین با نورپردازی درست در کنار رنگ مناسب می توان جلوه بیشتری به اجناس داد یا فضای مغازه را بزرگ تر نشان داد،

به عنوان مثال استفاده از رنگ سفید در کف و سقف و بازتاب نور زرد یا سفید یا نور طبیعی خورشید روی آن باعث بزرگتر دیده شدن مغازه می شود. یا هنگامی که یک محصول متفاوت با سایر محصولات مغازه است، می توان آن را در بخشی قرار داد که رنگ متفاوتی با سایر بخش ها داشته و نورپردازی آن از شدت بیشتری برخوردار باشد.

اولین و مهمترین نکته ای که در انتخاب نور و رنگ باید به آن توجه داشت
اولین و مهمترین نکته ای که در انتخاب نور و رنگ باید به آن توجه داشت

چرا رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون مغازه ها اهمیت دارد؟

چرا رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون مغازه ها اهمیت دارد؟
چرا رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون مغازه ها اهمیت دارد؟

با توجه به تمام نکات گفته شده رنگ مناسب در دکوراسیون مغازه تنها یک مزیت ندارد و از مزایای مختلفی برخوردار است، افزایش تعداد مشتریان و بالطبع افزایش فروش، شکل بهتر دکوراسیون با هزینه کمتر و تمایزی که رنگ مناسب یک مغازه با سایر مغازه های اطراف می دهد، همگی از دلایل اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای مغازه می باشد.

با استفاده از رنگ ها می توان برای مشتری فضاسازی کرد و با دادن یک تم خاص و مفهومی در آن ها تاثیرگذار بود، به عنوان مثال با استفاده از تم های دریایی و ترکیب رنگ های اینچنینی یا رنگ های سبز و جنگلی می توان در مشتریان احساس آرامش و صمیمیت را ایجاد کرد و باعث شد تا تجربه حضور در فروشگاه برای آن ها لذت بخش باشد،

مغازه هایی که در مناطق سردسیر قرار دارند

همچنین در مغازه هایی که در مناطق سردسیر قرار دارند، با استفاده از تم های رنگ و تداعی گری تابستان یا آتش می توان مشتریان را به میزان بیشتری جلب مغازه کرد، همچنین با رنگ هایی که در زمان های مختلف شبانه روز همواره جذاب باشند، می توانند مانند نگینی در میان سایر مغازه ها درخشید، مثلا مغازه ای که با کف پوش براق سفید تزئین شده باشد،

در هنگام روز و با انعکاس نور خورشید و در شب هنگام و با انعکاس نور لامپ و چراغ ها همواره به چشم آمده و از سایر مغازه های اطراف خود متمایز می شود، به علاوه رنگ بندی مناسب می تواند باعث شود، مشتری زمان بیشتری را در یک مغازه صرف کند و از این توقف و گذران زمان خسته نشود، همچنین با رنگ بندی درست می توان به مشتریان در مورد یک محصول به خصوص هشدار داد یا روی آن محصول تاکید بیشتری کرد،

به عنوان مثال هنگامی که مشتریان به فضایی که با رنگ زرد یا قرمز تزئین شده است، نزدیک می شوند، ناخودآگاه کنجکاوتر شده و برای مشاهده محصولات آن قسمت دقت بیشتری می کنند، این موضوع علی الخصوص در مغازه هایی که تنوع جنس بیشتری دارند، در فروش یک محصول خاص تاثیرگذارتر است.

رنگ هایی که در تابلوی مغازه ها نیز استفاده می شود، از اهمیت زیادی برخوردار هستند، یک مغازه با تابلوی رنگی و جذاب همیشه مورد توجه مشتریان بوده و در میان مغازه های مختلف به خوبی دیده می شود، بنابراین با انتخاب رنگ مناسب می توان با کمترین هزینه برای مغازه و فروشگاه خود به نوعی بازاریابی نیز کرد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ساخت دکور مغازه با کمترین هزینه را مطالعه نمایید.

با انتخاب رنگ مناسب می توان با کمترین هزینه
با انتخاب رنگ مناسب می توان با کمترین هزینه

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه به طور کلی کدام است؟

بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه به طور کلی کدام است؟
بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه به طور کلی کدام است؟

به طور کل، بهترین رنگ برای طراحی دکوراسیون مغازه بدون در نظر گرفتن اجناس و محصولاتی که در مغازه به فروش خواهند رسید، در فضاهای مختلف متفاوت است، بهترین رنگ برای کف پوش ها می تواند سفید یا قهوه ای باشد و برای رنگ سقف بهتر است، از رنگ سفید استفاده شود تا فضا را مرتفع تر و بزرگ تر نشان دهند،

در دیوارها می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد

در دیوارها می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد که به متراژ فضا بستگی دارد، ولی به طور کل بهترین رنگ برای مغازه های با متراژ پایین رنگ سفید یا تمام رنگ های روشن و برای مغازه هایی با متراژ بالاتر رنگ های شاد می باشد. قفسه ها برای بزرگتر نشان دادن فضا می توانند همرنگ دیوارها باشند، یا برای جلب توجه بیشتر محصولات و اجناسی که روی آن ها قرار می گیرند،تم رنگی کاملا متفاوتی با دیوارها داشته باشند،

همچنین چیدمان لوازم دکوری موجود در مغازه ها علاوه بر داشتن هارمونی مناسب با سایر قسمت ها نظیر دیوار و سقف باید جذاب بوده و می توانند تمام رنگ های ترکیبی را شامل شوند، رنگ بندی دیگر قسمت مهم مغازه که ورودی ها هستند، باید بسته به محیطی که مغازه در آن قرار دارد، انتخاب شود،

به عنوان مثال رنگ قرمز، نارنجی یا قهوه ای انتخابی مناسب برای ورودی نسبت به محصولی است که در مغازه به فروش می رسد. بخش دیگر مهم یک مغازه تابلو آن است که در ساخت و طراحی آن می توان از تمامی رنگ های ترکیبی و گرم و شاد استفاده کرد که به بهترین شکل ممکن در خاطر مشتریان باقی بماند.

در دیوارها می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد
در دیوارها می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *