09124573904

جزیره وسط آشپزخانه

جزیره وسط آشپزخانه

Share this post

فهرست مطالب

با موضوع جزیره وسط آشپزخانه در این مقاله از سایت گروه معماری و طراحی ایران آرک در خدمت شما هستیم. لطفا با ما تا انتها همراه باشید.

امروزه در خانه های مدرن و در طراحی آنها، قسمت طراحی آشپزخانه، از مهمترین اصول طراحی خانه و اصول طراحی آشپزخانه محسوب می شود. طرح ها و ایده های مختلفی وجود دارد که می تواند باعث زیباتر شدن آشپزخانه و محیط منزل شود. از جمله این موارد، می توان به جزیره وسط آشپزخانه اشاره کرد.

این مقاله  از گروه معماری ایران آرک مزایای داشتن جزیره وسط آشپزخانه، سبک ها و طرح های مختلف موجود و نکاتی برای گنجاندن آن در فضای شما را بررسی می کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله آشپزخانه به سبک فرانسوی را مطالعه کنید.

جزیره وسط آشپزخانه

جزیره وسط آشپزخانه به یک ویژگی محبوب و همه کاره در خانه های مدرن تبدیل شده است. این نقطه، یک نقطه مرکزی برای آشپزی، معاشرت و ذخیره سازی است و آن را به بخشی جدایی ناپذیر از طراحی آشپزخانه معاصر تبدیل می کند.

لطفا از پست بازسازی آشپزخانه دیدن کنید.

مزایای جزیره وسط آشپزخانه

  • افزایش فضای کاری: جزیره وسط آشپزخانه، فضای بیشتری را برای پیشخوان فراهم می کند که برای کسانی که عاشق آشپزی هستند ضروری است. این مورد، برای تهیه غذا، سرو غذا یا حتی به عنوان میز ناهار خوری موقت بسیار مناسب است.
  • ذخیره سازی اضافی: جزیره وسط آشپزخانه اغلب دارای کابینت ها و کشوهای داخلی هستند که می توانند به شما کمک کنند لوازم ضروری آشپزخانه، لوازم خانگی و ظروف آشپزی خود را مرتب بچینید.
  • عملکرد پیشرفته: جزیره آشپزخانه را می توان مطابق با نیازهای خاص شما سفارشی کرد. به عنوان مثال، می‌توانید سینک، اجاق گاز یا وسایل داخلی مانند ماشین ظرفشویی یا اجاق گاز اضافه نمایید.

طرح های جذاب جزیره وسط آشپزخانه

طرح های جذاب جزیره وسط آشپزخانه
طرح های جذاب جزیره وسط آشپزخانه
  • جزیره سنتی: این طرح کلاسیک، دارای شکل مستطیلی، کابینت و کشوهای داخلی است. به طور معمول از چوب ساخته شده و مکمل انواع سبک های آشپزخانه است.
  • جزیره مدرن: یک جزیره آشپزخانه مدرن، اغلب دارای خطوط براق، طراحی مینیمالیستی و مواد خلاقانه مانند فولاد ضد زنگ یا بتن است. همچنین می تواند شیشه، فلز یا سایر عناصر را در خود جای دهد.
  • جزیره روستایی: اگر ظاهر روستایی یا خانه‌های مزرعه‌ای را ترجیح می‌دهید، جزیره آشپزخانه‌ای را در نظر بگیرید که از چوب احیا شده یا دارای روکش است.
  • جزیره سفارشی: برای یک جزیره آشپزخانه واقعاً منحصر به فرد، را به طراحان ایران آرک بسپارید تا یک قطعه سفارشی متناسب با نیازها، ترجیحات و چیدمان آشپزخانه شما ایجاد نمایند.

توصیه می کنیم از صفحه قیمت طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه دیدن کنید.

طراحی جزیره وسط آشپزخانه

  • اندازه و چیدمان آشپزخانه خود را در نظر بگیرید: قبل از افزودن جزیره، مطمئن شوید که آشپزخانه شما فضای کافی برای قرار دادن آن بدون مانع حرکت یا دسترسی داشته باشد.
  • مواد مناسب را انتخاب کنید: موادی را انتخاب کنید که مکمل طراحی آشپزخانه موجود شما باشد و تمیز کردن و نگهداری آن آسان باشد.
  • تهویه مناسب: اگر قصد دارید یک اجاق گاز را در جزیره خود بگنجانید، مطمئن شوید که تهویه مناسبی در محل دارید تا آشپزخانه شما ایمن و راحت باشد.
  • اضافه کردن صندلی‌: اضافه کردن صندلی‌ در اطراف جزیره‌تان، فضایی معمولی برای غذاخوری و معاشرت ایجاد می‌کند.
  • نورپردازی مناسب: نورپردازی مناسب در بالای جزیره آشپزخانه، به شما از عملکرد و جذابیت بصری آن اطمینان می دهد. استفاده از چراغ های آویز یا یک لوستر، می تواند یک راه حل شیک و کاربردی باشد.
  • لوازم داخلی: گنجاندن لوازم خانگی در جزیره آشپزخانه شما، می تواند باعث صرفه جویی در فضا و ایجاد یک طراحی یکپارچه شود. برخی از لوازم داخلی محبوب عبارتند از: مایکروویو، ماشین ظرفشویی.
  • پریزهای برق: پریزهای برق در جزیره وسط آشپزخانه ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید از آن به عنوان فضای کاری برای وسایل کوچک استفاده کنید.

چیدمان وسایل در جزیره وسط آشپزخانه

  • قفسه های ادویه جات: یک قفسه ادویه جات، ادویه های شما را مرتب و در دسترس نگه می دارد.
  • سطل‌های زباله و بازیافت: سطل‌های زباله و بازیافت را در یک محفظه بیرون‌کش، پنهان کنید تا ظاهری تمیز داشته باشید.
  • کابینت لوازم خانگی: وسایل کوچک مانند میکسر و مخلوط کن را در یک کابینت نگهداری کنید تا کانترها به هم نریزند.

سطوح چند سطحی جزیره وسط آشپزخانه

یک جزیره چند سطحی می تواند چندین عملکرد را انجام دهد و نیازهای مختلف را برآورده کند. برای مثال، یک سطح پایین‌تر می‌تواند صندلی‌هایی را برای غذاخوری‌های معمولی فراهم کند، در حالی که سطح بالاتر می‌تواند برای آماده‌سازی غذا یا به‌عنوان یک بوفه عمل کند. همچنین شما با افزودن گیاهان به جزیره، زیبایی ویژه ای به آشپزخانه خود می بخشید.

ویژگی های طراحی ایمن جزیره وسط آشپزخانه

برای کسانی که چالش های حرکتی دارند یا برنامه ریزی برای پیری در محل دارند، ترکیب ویژگی های طراحی ایمن ضروری است. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کانترهای پایین‌تر: میزهای کوتاهتر، استفاده از جزیره آشپزخانه را برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند یا افراد دارای تحرک محدود را آسان‌تر می‌کنند.
  • ذخیره سازی در دسترس: اطمینان حاصل کنید که محفظه های ذخیره سازی با قفسه های بیرون کش، کشوها یا کابینت ها قابل دسترسی هستند.
  • کفپوش بدون لغزش: از مواد کفپوش ضد لغزش در اطراف جزیره خود استفاده کنید تا خطر لغزش و سقوط را به حداقل برسانید.

ایجاد نورپردازی در جزیره وسط آشپزخانه

ایجاد نورپردازی در جزیره وسط آشپزخانه
ایجاد نورپردازی در جزیره وسط آشپزخانه

نور مناسب برای هر جزیره وسط آشپزخانه ضروری است، زیرا نه تنها زیبایی کلی را بهبود می بخشد، بلکه اطمینان می دهد که فضای کار به خوبی روشن و کاربردی است.

موارد زیر، جز گزینه های نورپردازی را برای جزیره آشپزخانه است:

  • چراغ های آویز

چراغ های آویز، یک انتخاب محبوب برای جزیره وسط آشپزخانه هستند. زیرا نورپردازی متمرکزی را ارائه می دهند و در عین حال به عنوان یک بیانیه طراحی عمل می کنند. هنگام انتخاب چراغ های آویز به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  1. اندازه و مقیاس: چراغ های آویزی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه جزیره و ارتفاع سقف شما باشد.
  2. فاصله: چراغ های آویز، باید فضا را به طور مساوی در طول جزیره روشن کند. بنابراین، از روشنایی متعادل، اطمینان حاصل شود.
  3. سبک: چراغ های آویزی را انتخاب کنید که مکمل طراحی کلی آشپزخانه شما باشد، چه مدرن، سنتی یا روستایی.
  • لوستر

یک لوستر می تواند یک طراحی جسورانه در بالای جزیره آشپزخانه شما ایجاد. هنگام انتخاب لوستر، اندازه و سبک آشپزخانه خود را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که فضا را تکمیل می کند.

  • نورپردازی توکار

نورپردازی توکار یک گزینه همه کاره است که می تواند نور محیطی را برای جزیره وسط آشپزخانه شما فراهم کند. با نصب چندین چراغ فرورفته در اطراف جزیره، می توانید درخششی نرم و یکنواخت ایجاد کنید.

  • روشنایی مسیر

نورپردازی مسیر، به شما امکان می دهد نور را دقیقاً در جایی که نیاز دارید هدایت کنید و آن را به یک انتخاب ایده آل برای نورپردازی در بالای جزیره وسط آشپزخانه شما تبدیل می کند. با سبک های مختلف، نورپردازی مسیر می تواند یکپارچه با طراحی آشپزخانه شما ترکیب شود.

  • نورپردازی زیر کابینت

برای یک لایه روشنایی اضافی، نصب چراغ های زیر کابینت را در امتداد پایه جزیره خود در نظر بگیرید. این نوع نورپردازی می تواند ویژگی های جزیره را برجسته کند و محیطی گرم و دلپذیر ایجاد کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله نورپردازی استخرهای رو باز را مطالعه کنید.

اطلاعات کلی از جزیره وسط آشپزخانه

موضوعتوضیح
مزایای جزیره آشپزخانه·        افزایش فضای کاری

·        ذخیره سازی اضافی

·        عملکرد پیشرفته

طرح های جزیره وسط آشپزخانه·        جزیره سنتی

·        جزیره مدرن

·        جزیره روستایی

·        جزیره سفارشی

نکاتی برای طراحی جزیره آشپزخانه·        اندازه و طراحی را در نظر بگیرید

·        مواد مناسب را انتخاب کنید

·        تهویه مناسب

·        گنجاندن صندلی

·        گنجاندن روشنایی

نورپردازی جزیره آشپزخانه·        چراغهای آویز

·        لوسترها

·        نورپردازی توکار

·        نورپردازی مسیر

·        نورپردازی زیر کابینت

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

یک جزیره وسط آشپزخانه با طراحی خوب می تواند هم کاربردی و هم از نظر بصری جذاب باشد. با در نظر گرفتن ادغام لوازم داخلی، پریزهای برق، فضای سبز و ویژگی های ایمنی، می توانید جزیره ای همه کاره و در دسترس ایجاد کنید که نیازهای همه اعضای خانه را برآورده می کند.

همچنین شما می توانید برای مشاهده ی طراحی های جذاب جزیره وسط آشپزخانه به سایت ایران آرک مراجعه نموده و در صورت داشتن هرگونه سوال در اینباره از طراحان گروه معماری ایران آرک مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *