09124573904

نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

Share this post

فهرست مطالب

در این نوشتار از تیم گروه معماری و طراحی ایران آرک به بررسی نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

در طراحی دکوراسیون داخلی، بین کارفرما و طراح دکوراسیون باید یک معاهده تنظیم شود که در آن رعایت نکات ویژه ای ضروری است.

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نمونه قرارداد طراحی دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید.

نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

در صورتی که این نکات رعایت نشود، ممکن است، در مراحل بعدی بین کارفرما و طراح دکوراسیون اختلاف هایی ایجاد شود. در قرارداد تنظیم شده باید مواردی از جمله:

مشخصات طرفین قرارداد، سوژه ی معاهده و محل انجام این پروژه، محاسبات و مشخصات فنی، همه ی هزینه ها از قبیل هزینه ی تهیه ی مصالح، شرایط پرداخت، اسناد و مدارک پیمان، مدت زمان انجام موضوع قرارداد، دیر کرد طرفین در انجام پروژه،

نظارت، مجهز نمودن و برپایی کارگاه مکان طرح، نگه داشتن میزان درصد پیشبرد پروژه و مواد مورد نیاز کار، تعهدات فرد پیمان کار، تعهدات کارفرما، ضمانت حسن اجرای پروژه از سوی پیمانکار، ارگان ناظر، مالیات طرخ مورد نظر، گزینه های فسخ پیمان، اختلافهای مرتبط با قرارداد، گزینه های متفرقه و ابطال قرارداد باشد.

لطفا از پست دکوراسیون سفید دیدن کنید.

چنانچه بین کارفرما و طراح دکوراسیون قراردادی تنظیم نشود

چنانچه بین کارفرما و طراح دکوراسیون قراردادی تنظیم نشود، یا قرارداد کامل نباشد در صورتی که بین آن ها اختلافی به وجود بیاید، حل کردن این اختلاف کار سختی است.

در قرارداد باید تمامی موارد ذکر شده در بالا به صورت تمام و کمال ذکر شود و رعایت نکردن هر کدام از این بند ها ممکن است، باعث ایجاد مشکل شود. برای این که یک قرارداد کامل و حقوقی تنظیم کنید، بهتر از از یک حقوقدان کمک بگیرید کمک گرفتن از یک حقوقدان کمک می کند از تمامی موارد حقوقی کار اطلاع پیدا کنید.

چنانچه بین کارفرما و طراح دکوراسیون قراردادی تنظیم نشود
چنانچه بین کارفرما و طراح دکوراسیون قراردادی تنظیم نشود

در ادامه در مورد مواردی که در قرارداد طراحی دکوراسیون باید رعایت شود، بیش تر توضیح خواهیم داد:

  1. تنظیم مشخصات در قرارداد
  2. هنگام نوشتن قرارداد برای طراحی دکوراسیون باید به چه مواردی دقت کرد
  3. تعهدات کار فرما و پیمانکار در قرارداد
  4. هنگام نوشتن قرارداد دکوراسیون داخلی باید به چه مواردی دقت کرد
  5. هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست
  6. قرارداد بخش اجرایی پروژه ی طراحی دکوراسیون
  7. طراحی داخلی چیست؟
  8. تاثیر نور بر دکوراسیون داخلی
  9. تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی
  10. مهم ترین ویژگی های یک طراح دکوراسیون
  11. سبک های طراحی دکوراسیون داخلی
  12. سبک طراحی باروک به چه صورت است
  13. سبک طراحی گوتیک چه ویژگی هایی دارد
  14. سبک طراحی دکوراسیون فرانسوی به چه صورت است
  15. سبک دکوراسیون ساحلی
  16. سبک طراحی دکوراسیون روستیک
  17. سبک طراحی روم و یونان باستان
  18. سبک طراحی مینیمال دارای چه ویژگی هایی است
  19. مهم ترین ویژگی های سبک طراحی اسکاندیناوی
  20. کنتراست در طراحی داخلی به چه معناست
  21. انتخاب مواد اولیه ی مناسب برای طراحی داخلی
  22. اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون داخلی
  23. ویژگی هایی که یک دکوراسیون را از سایر دکوراسیون ها متمایز می کند
  24. مهم ترین اصولی که در طراحی داخلی باید رعایت شود
  25. بخش هایی از دکوراسیون که هزینه ی زیادی را به همراه دارد
  26. سایت ایران آرک
  27. معرفی چند برنامه ی کاربردی برای طراحی دکوراسیون داخلی
  28. تاثیر طراحی دکوراسیون در مشاغل دیگر
  29. طراحی دکوراسیون آشپزخانه

 

تنظیم مشخصات در قرارداد

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه ی تنظیم مشخصات در قرارداد خواهیم پرداخت.

در هر قرارداد باید مشخصات کارفرما و پیمانکار به طور کامل نوشته شود. این مشخصات شامل نام و نام خانوادگی کار فرما یا شرکت طرف قرارداد، شماره ثبت، نشانی، شماره تلف ثابت و شماره همرا برای طرفین قرارداد می باشد.

در مرحله ی دوم باید موضوع قرارداد، عملیات آماده سازی و اجرا، تهیه ی ابزار و تجهیزات و مواد اولیه، نوسازی، نصب وسایل و انجام امور داخلی دکوراسیون و محل انجام پروژه را در قرارداد به طور کامل ذکر کرد.

در قسمتی که قرار است، مشخصات فنی پروژه ذکر شود، باید نکات زیر را رعایت کنید: اولین نکته ای که باید در این قسمت از پروژه رعایت شود، سبکی از طراحی است که قرار است، طراحی و اجرا شود.

در مرحله ی بعدی باید در مورد تعداد طبقات ساختمان، زیر بنای کل ساختمان و زیر ساخت هر طبقه اطلاعات دقیقی وارد شود. بخش هایی که قرار است، تجهیزات نور پردازی در آن جا قرارداده شود.

جنس مصالحی که قرار است، در این پروژه مصرف شود، تعداد پله ها و پاگرد ها و در نهایت ابعاد دیوار ها و سقف هایی که قرار است، رنگ آمیزی شوند. همه ی این موارد باید به صورت دقیق در قرارداد ذکر شده باشند و در صورتی که این موارد در قرارداد رعایت نشده باشد، مشکلات زیادی پیش خواهد آمد.

تنظیم مشخصات در قرارداد
تنظیم مشخصات در قرارداد

هزینه های قرارداد و شرایط پرداخت باید به چه صورت باشد

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه ی هزینه های قرارداد و شرایط پرداخت خواهیم پرداخت.

هزینه ی کل قرارداد باید به تفکیک در قرارداد توضیح داده شود و تعهداتی که هر یک از طرفین قرارداد باید انجام دهند، در این بخش به طور کامل باید شرح داده شود. توجه به جزئیات در این مورد بسیار اهمیت دارد.

هزینه ی تهیه ی مصالح مورد نیاز برای مراحل اجرایی دکوراسیون که شامل موادی مثل گچ، سیمان، چوب و… می شود، همراه با هزینه و میزان این مصالح باید در قرارداد به طور کامل شرح داده شود.

علاوه بر این هزینه ی خرید تجهیزات برقی و نور پردازی به علاوه ی برند و سطح کیفیت این مصالح، هزینه ی ام دی اف خریداری شده برای اتاق خواب و آشپزخانه و پذیرایی و در نهایت دستمزد جدا سازی وسایل و نصب وسایل در خانه همگی مواردی هستند که به طور کامل باید در قرارداد شرح داده شوند.

تمام مراحل پرداخت و شرایط پرداخت باید به شکل تمام و کمال در قرارداد ذکر شود. مبلغی که در ابتدای تنظیم قرارداد به طراح پرداخت می شود، مبلغی که قرار است، بعد از انجام شدن قرار است، به طراح پرداخت شود، مبلغی که بعد از تکمیل پروژه باید پرداخت شود و مقدار کل هزینه پرداختی در انتهای قرارداد باید ذکر شود.

بخشی از هزینه را باید به عنوان گارانتی در نظر گرفت، چرا که ممکن است، در انتهای پروژه کار نیاز به تعمیر و بازسازی نیاز داشته باشد. همه این مبالغ باید به حروف و به عدد در قرارداد نوشته شود.

هزینه های قرارداد و شرایط پرداخت باید به چه صورت باشد
هزینه های قرارداد و شرایط پرداخت باید به چه صورت باشد

هنگام نوشتن قرارداد برای طراحی دکوراسیون باید به چه مواردی دقت کرد

مدت زمان انجام پروژه از نکاتی است که هنگام نوشتن قرارداد باید به آن توجه کرد. چنانچه پیمانکار در اجرای پروژه تاخیر داشته باشد، باید پس از پایان قرارداد به ازای هر تعداد روزی که تاخیر داشته است، جریمه پرداخت کند. در صورتی که کارفرما خودش موجب تاخیر در اجرای پروژه شده باشد، باید به همان تعداد روزی که اجرای پروژه اخیر داشته به مدت قرارداد افزوده شود.

نظارت بر پروژه می تواند توسط کار فرما یا نماینده ی او یا ناظرانی از سوی کارفرما انجام شود و باید در پروژه وضعیت نظارت بر پروژه مشخص شود.

برای این که کارگاه انجام پروژه را مجهز کنند، باید هزینه هایی صرف شود، در قرارداد باید ذکر شود که این هزینه به عهده ی کارفرما است، یا پیمانکار. در این قرارداد در صورتی که پیمانکار تعهد داده باشد، از مصالح و روند پیشرفت کار مراقبت کند باید به این تعهد عمل کند.

در غیر این صورت مسئولیتی در مقابل این موارد نخواهد داشت. علاوه بر این تعهدات کار فرما نیز باید در قرارداد به طور کامل مشخص شود.

در غیر این صورت هیچ کدام از طرفین مقابل در برابر مشکل پیش آمده مسئولیتی ندارد و نمی توانند از طریق قانون ادعایی داشته باشند. در ادامه در مورد تعهدات کار فرما و پیمانکار به صورت مفصل صحبت خواهد شد.

هنگام نوشتن قرارداد برای طراحی دکوراسیون باید به چه مواردی دقت کرد
هنگام نوشتن قرارداد برای طراحی دکوراسیون باید به چه مواردی دقت کرد

تعهدات کارفرما و پیمانکار در قرارداد

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه ی تعهدات کارفرما و پیمانکار در قرارداد خواهیم پرداخت.

همانطور که می دانید پیمانکار و کار فرما باید در قرارداد به تعهداتی عمل کنند. مهم ترین تعهدی که پیمانکار باید به آن ها عمل کند در درجه اول این است که پروژه را در زمان مشخصی تحویل دهد. علاوه بر این باید شخصی را به عنوان نماینده برای امور نظارتی در کار معرفی کند.

پیمانکار موظف است، تمام موارد ایمنی را برای جلوگیری از بروز حادثه رعایت کند و در صورت بروز حادثه هیچ مسئولتی متوجه کار فرما نمی شود. اجرای قرارداد غیر قابل جابجایی به غیر است و این مسئله باید در قرارداد ذکر شود.

پیمانکار باید در ساعات مقرر در محل اجرای پروژه حاضر شود و تمام کارکنان خود را بیمه کند، چرا که در صورت بروز حادثه کارفرما هیچ مسئولیتی در قبال این حادثه ندارد.

پیمانکار باید حقوق تمام کارکنان خود را بپردازد

پیمانکار باید حقوق تمام کارکنان خود را بپردازد و کارفرما مسئولیتی در برابر کوتاهی پیمانکار در این زمینه ندارد. پیمانکار باید در قرارداد متعهد شود که برای انجام امور اجرائی از مصالح درجه یک استفاده کند و تمام نقشه ها و اسناد پروژه را با دقت مطالعه کند.

پیمانکار در قرارداد متعهد می وشد تمام تجهیزات گرمایشی و سرمایشی را که سالم تحویل گرفته است، سالم نصب کند. در صورتی که به علت کوتاهی پیمانکار حکم تخریب صادر شود، باید این کوتاهی را جبران کند. نقل و انتقال مصالح به عهده ی پیمانکار است.

عایق بندی تجهیزات آشپزخانه، انتخاب ترکیب رنگی، سبک طراحی و تمیز کردن محل اجرای پروژه به عهده ی پیمانکار است.

در مقابل کارفرما موظف است، محلی را برای استراحت و سرویس بهداشتی کارکنان فراهم کند. مسئولیت و هزینه ی هر گونه تغییر بر عهده ی کارفرما است. پرداخت صورت حساب ها در موعد معین نیز تعهدی است که باید در قرارداد ذکر شود.

پیمانکار باید حقوق تمام کارکنان خود را بپردازد
پیمانکار باید حقوق تمام کارکنان خود را بپردازد

هنگام نوشتن قرارداد طراحی دکوراسیون باید به چه نکاتی دقت کرد

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه ی نوشتن قرارداد طراحی دکوراسیون خواهیم پرداخت.

در این قرارداد پیمانکار تعهد می دهد که 5 در صد از مبلغ کل قرارداد را به عنوان ضمانت دریافت نکند و در صورتی که پیمانکار در زمینه ی هر یک از تعهدهای خود مرتکب تخلف شد کارفرما می تواند خسارت این تخلف را از پیمانکار دریافت کند. در قرارداد تنظیم شده باید مشخص شود که پرداخت مالیات پروژه به عهده ی چه کسی است.

علاوه بر این مواردی که منجر به فسخ قرارداد می شود، باید در این قرارداد ذکر شود. از جمله مواردی که منجر به فسخ قرارداد می شود، می توان واگذاری یا انتقال قرارداد به غیر، عدم اجرای قرارداد در موعد مشخص، تاریخ در شروع پروژه طبق قرارداد و غیبت طولانی مدت و بدون اجازه نامه ی کتبی از سوی کارفرما را نام برد.

در این بین مواردی است که ممکن است، منجر به ایجاد اختلاف شود و این موارد باید با داوری یک فرد بی طرف حل شود. توجه به نکاتی مانند بروز حوادث طبیعی نیز می تواند قرارداد را تحت تاثیر قرار دهد.

در مرحله ی نهایی باید نسخه ای از قرارداد که طرفین امضا کرده اند، به هر دو طرف قرارداد تسلیم شود.

هنگام نوشتن قرارداد طراحی دکوراسیون باید به چه نکاتی دقت کرد
هنگام نوشتن قرارداد طراحی دکوراسیون باید به چه نکاتی دقت کرد

هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار خواهیم پرداخت.

قرارداد را می توان به دو منظور تنظیم کرد: نمونه ای از قرارداد که تنها برای پروژه های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد و نمونه ای از قرارداد که برای پروژه های نیمه دولتی و دولتی باید تنظیم شود که هر کدام از این قراردادها باید ویژگی هایی خاصی داشته باشد و موارد خاصی در آن رعایت شود.

در صورتی که بخواهید محل سکونت یا محل کار خود را به دست یک طراح داخلی بسپارید، باید با یک طراح یا یک شرکت طراحی قراردادی را تنظیم کنید. این قرارداد بر اساس مواردی که بین کارفرما و طراح انجام می گیرد، تنظیم شود.

در صورتی که برای یک پروژه ی طراحی قراردادی تنظیم نکنید احتمال دارد، در اثر بروز سوء تفاهم های بعدی میان کار فرما و پیمانکار اختلاف ایجاد شود.

از این جهت لازم است تا تمام موارد قانونی را در نوشتن قرارداد رعایت کنید تا از بروز هر گونه مشکل و سوء تفاهمی پیش گیری کنید. بر اساس نمونه ای از قرارداد که در ادامه برای شما قرارداده شده است، می توانید یک نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی را تنظیم کنید.

توجه کنید، رعایت مواد قانونی در این قرارداد الزامی است. با مراجعه به سایت ایران آرک می توانید در مورد تمام اصول و قوانین مربوز به تنظیم قرارداد اطلاعاتی را به دست آورید. علاوه بر این در سایت ایران آرک مشاوران می توانند سوالات شمارا پاسخ گو باشند.

هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست
هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست
هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست
هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست
هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست
هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست
هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست
هدف از نوشتن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار چیست

قرارداد بخش اجرایی پروژه ی طراحی دکوراسیون

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه قرارداد بخش اجرایی پروژه ی طراحی دکوراسیون خواهیم پرداخت.

بعد از این که قرارداد طراحی دکوراسیون تنظیم شد و مرحله ی طراحی به انجام رسید نوبت به تنظیم قرارداد برای مراحل اجرایی پروژه است. برای مرحله ی اجرایی نیز باید تمام اصول و استاندارد های لازم در قرارداد ذکر شود. تا در مراحل اجرایی اختلافی و سو تفاهمی ایجاد نشود.

با مطالعه ی این مقاله و مقالات تکمیلی می توانید تا حد زیادی به اصول نوشتن قرارداد آشنا شوید. در نهایت چانچه در تنظیم قرارداد برای شما سوالی ایجاد شد می توانید با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بگیرید.

در قراردادی که برای بخش اجرایی تنظیم می شود، باید تمام موارد مربوط به امور اجرایی در قرارداد نوشته شود. در مرحله ی اجرایی باید قوانین خاصی که بین کارفرما و بخش های اجرایی باید تنظیم شود، رعایت شود. علاوه بر این در مراحل اجرایی باید تمام بخش های طراحی طبق نظر طراح اجرا شوند.

هر گونه اختلاف بین طرح و مرحله ی اجرایی وجود داشته باشد، عوامل اجرایی باید خسارت پرداخت کنند. سایت ایران آرک در کلیه ی امور طراحی دکوراسیون و مراحل اجرایی آن و تنظیم قرارداد به کاربران خدماتی را ارائه می دهد.

برای دسترسی به کادر اجرایی و طراحی مجرب می توانید در سایت ایران آرک نمونه کارهای گروه های مختلف را مقایسه کنید و امور طراحی و اجرایی پروژه ی خود را به آن ها بسپارید.

توصیه می کنیم از صفحه نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری دیدن کنید.

طراحی داخلی چیست؟

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه طراحی داخلی خواهیم پرداخت.

طراحی داخلی و نمای یک ساختمان مسائلی است که بدون صرف هزینه و کمک گرفتن از یک طراح نتیجه ی خوبی نخواهد داشت.

طراح دکوراسیون پروژه ی طراحی و اجرای طراحی را مدیریت و نظارت می کند تا به بهترین شکل ممکن این کار انجام شود. طراحی داخلی و نمای ساختمان را می توان به سبک های مختلف انجام داد.

بشر از گذشته به زیبایی و چیدمان محیط اطراف خود اهمیت ویژه ای می داده است

لازم است، بدانید از زمان های گذشته بشر به زیبایی و چیدمان محیط اطراف خود اهمیت ویژه ای می داده است. نگاره های باستانی و آثار تاریخی به جای مانده از زمان های گذشته همگی حاکی از این هستند که اجداد ما نیز به طراحی دکوراسیون و نمای محل زندگی خود اهمیت می داده اند.

اعمال سلیقه های مختلف در سبک های طراحی و خلاقیت طراحان داخلی همگی منجر به ایجاد سبک های مختلف طراحی شده است که هر کدام چهار چوب خاص خود را دارند.

برای این که بتوانید در محیط زندگی خود توازن و تعادل را بین اجزا ایجاد کنید، لازم است، از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرید یا دست کم خودتان تا حدی از اصول چیدمان و طراحی دکوراسیون اطلاع داشته باشید.

ترکیب نورها و رنگ پردازی از اهمیت زیادی در طراحی دکوراسیون دارند. از تاثیر نحوه ی چیدمان و تزئینات استفاده شده در هر سبک از طراحی می تواند باعث ایجاد حس و حال خاصی در بیننده شود.

برای این که بتوانید یک دکوراسیون ایده آل را برای محل زندگی یا محل کار خود داشته باشید، می توانید به سایت ایران آرک مراجعه کنید و نمونه کارهای طراحان مختلف را مقایسه کنید.

تاثیر نور بر دکوراسیون داخلی

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه تاثیر نور بر دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

نور به دو صورت در دکوراسیون تاثیر می گذارد. نور طبیعی که از محیط دریافت می شود و نور مصنوعی که با استفاده از وسایل و تجهیزات روشنایی به محیط افزوده می شود.

برای این که بتوانیم فرم اشیا و رنگ ها را تشخیص دهیم به نور نیاز داریم. تاثیر نور در دکوراسیون داخلی به اندازه تاثیر ترکیب رنگ ها اهمیت دارد.

استفاده از نور در دکوراسیون به روش مستقیم و غیر مستقیم هر کدام جلوه بصری ویژه ای را ایجاد می کنند. برای نور پردازی در دکوراسیون سبک های متنوعی از نورپردازی موجود می باشد که عبارت هستند از تاکیدی، دکوراتیو و نور پردازی عمومی.

نور پردازی تاکیدی یک طیف نوری متمرکز است

نور پردازی تاکیدی یک طیف نوری متمرکز است که بر روی بخش خاص تمرکز دارد. برای نمایش تزئینات، قفسه ی کتاب ها و بخش های برجسته ای از دکوراسیون کاربرد گسترده ای داشته باشد و با ایجاد سایه روشن برای این بخش ها یک تاکید را ایجاد کند.

نورپردازی دکوراتیو که فقط جنبه ی زیبایی به کار می بخشد. نور های مخفی به کار رفته در بخش هایی مانند پشت قاب ها و حاشیه ها نور پردازی دکوراتیو محسوب می شوند. نور پردازی دکوراتیو را می توان روح دکوراسیون به حساب آورد.

نور پردازی عمومی در واقع نوری است که فعالیت های روزمره ی شما مانند مطالعه کردن و آشپزی کردن را امکان پذیر می کند، در صورتی که ار نور طبیعی برای محل کار یا زندگی خود بهره مند نباشید می توانید از نورهای مصنوعی استفاده کنید.

نور پردازی تاکیدی یک طیف نوری متمرکز است
نور پردازی تاکیدی یک طیف نوری متمرکز است

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی و خارجی خواهیم پرداخت.

ترکیب رنگ ها می تواند تاثیر زیادی در روحیه ی هر بیننده ای داشته باشد. استفاده از رنگ های گرم مانند قرمز و نارجی می تواند باعث ایجاد حس تحرک و پویایی شود.

به کار گیری رنگ قرمز برای فست فود ها کاربرد گسترده ای دارد

به کار گیری رنگ قرمز برای فست فود ها کاربرد گسترده ای دارد. در صورتی که کودکانی که تحرک زیادی دارند، در محیط هایی که رنگ ها گرم و پر تحرک وجود دارند، قرار بگیرند میزان تحرکشان افزایش می یابد.

این مسئله بر می گردد، به ترشح هورمون های خاصی از مغز فرد که باعث افزایش تحرک می شوند، بنابر این روانشناسان توصیه می کنند، کودکانی که بیش فعال هستند، را در محیط هایی که رنگ های ملایم و سرد دارند، قرار دهید.

علاوه بر این برای هر سبکی از دکوراسیون از ترکیب رنگی خاصی استفاده می شود. سبک های سنتی بیش تر رنگ های گرم و در سبک های مدرن از ترکیب رنگ های خنثی بیش تر استفاده می شود. برای هر بخشی از دکوراسیون باید از رنگ های خاصی استفاده کرد.

استفاده از رنگ های خنثی باعث می شود، محیط بزرگ تر از آنچه هست به نظر برسد و استفاده از رنگ های تیره محیط را کوچک نشان می دهد. نور پردازی نیز در این مسئله نقش مهمی دارد. ایجاد فضایی که نور زیادی دارد، باعث می شود که این محیط بزرگ تر به نظر بیاید و در مقابل نور کم باعث می شود، فضا کوچک تر به نظر برسد.

به کار گیری رنگ قرمز برای فست فود ها کاربرد گسترده ای دارد
به کار گیری رنگ قرمز برای فست فود ها کاربرد گسترده ای دارد

مهم ترین ویژگی های یک طراح دکوراسیون

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه مهم ترین ویژگی های یک طراح دکوراسیون خواهیم پرداخت.

یک طراح دکوراسیون خوب باید دارای قدرت تجسم سه بعدی بالایی باشد و بتواند طرح ذهنی خود را به خوبی روی کاغذ پیاده کند. علاوه بر این باید به نرم افزار های دنیای طراحی دکوراسیون تسلط داشته باشد تا بتواند طرح ذهنی خود را به صورت سه بعدی به مشتری ارائه دهد.

دیزاینر خوب کسی است که روحیه ی کار تیمی داشته باشد و بتواند با تیم اجرایی به خوبی ارتباط بر قرار کند. علاوه بر این باید بتواند تمام نکاتی که کارفرما برای دکوراسیون به آن ها نیاز دارد، را به خوبی در طراحی خود جای بدهد و رضایت کارفرما را نیز به دست بیاورد.

قدرت تصمیم گیری بالا

قدرت تصمیم گیری بالایی داشته باشد و بتواند برای موارد خاص بهترین تصمیم را بگیرد. از قدرت جسمی خوبی برخوردار باشد و بتواند در ساعات مشخص روی پروژه ی اجرایی به خوبی نظارت داشته باشد تا از روند پیشرفت پروژه اطمینان حاصل کند.

علاوه بر این به تمام سبک های طراحی آشنایی داشته باشد و بداند چه سبکی برای چه فضایی مناسب است و با چه نوع روحیه ای سازگار است.

در نهایت باید بتواند بین طراحی نمای ساختمان و طراحی داخلی یک هماهنگی ایجاد کند و همیشه بهترین ایده ها را در ذهن داشته باشد.

در صورتی که از یک طراح دکوراسیون خوب برای طراحی داخلی محیط زندگی یا محل کار خود کمک بگیرید نه تنها هزینه ی اضافه صرف نکرده اید، بلکه این هزینه برای دکوراسیون و نمای خارج از ساختمان شما می تواند یک امتیاز حساب شود.

قدرت تصمیم گیری بالا
قدرت تصمیم گیری بالا

سبک های طراحی دکوراسیون داخلی

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه سبک های طراحی دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

در دانش طرح ریزی دکوراسیون انواع مختلف سبک ها ایجاد شده اند که هر کدام از این سبک ها با روحیات افراد خاصی هماهنگی دارند.

بسته به این که چه سبکی را انتخاب می کنید، هزینه های مختلفی برای طراحی دکوراسیون پیش بینی می شود. سایت ایران آرک با مشاوره به شما کمک می کند هزینه ی حدودی طراحی و اجرای دکوراسیون را محاسبه کنید.

در کل دو نوع از سبک طراحی وجود دارد

در کل دو نوع از سبک طراحی وجود دارد که هر کدام به چندین شاخه تقسیم بندی می شوند. دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. سبک مدرن هزینه ی کم تری را به دنبال دارد و از انواع مصالح روز برای اجرای آن می توان استفاده کرد و سبک های کلاسیک که معمولا سبک های گران قیمتی هستند و از مصالح گران قیمت برای اجرای آن ها استفاده می شود.

سبک مدرن ساده و بی تکلف و فاقد تزئینات و سبک کلاسیک شلوغ است و از تزئینات در این سبک استفاده ی زیادی می شود.

از سبک های دیگر طراحی می توان سبک روستیک، مینیمال، سبک طراحی روم باستان، سبک طراحی یونان باستان، سبک طراحی ایران باستان، سبک طراحی مصری، سبک طراحی هندی، سبک طراحی مراکشی، سبک طراحی چینی، سبک طراحی ژپنی، سبک طراحی ساحلی، هالیوودی، کهنه شیک، انتقالی یا ترنزیشنال،

کولی وار، اسکانیناوی و سبک دکوراسیون فرانسوی، سبک طراحی دکوراسیون گوتیک، باروک، اوریگامی و… همگی سبک هایی هستند که طی سال های متوالی به طراحی دکوراسیون وارد شده اند تا سلیقه های مختلف را پوشش دهند. در ادامه در مورد هر یک از این سبک ها به صورت مختصر صحبت خواهیم کرد:

سبک طراحی باروک به چه صورت است

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه سبک طراحی باروک خواهیم پرداخت.

سبک طراحی باروک از کشور ایتالیا منشا گرفته است. باروک را می توان از جمله سبک های گران قیمت به حساب آورد. دکوراسیون داخلی به سبک باروک از اصول خاصی تبعیت نمی کند و بر پایه ی احساس پیش می رود. این سبک از طراحی در واقع هنر های دراماتیک را انعکاس می دهد و به سبک دکوراسیون کلاسیک شباهت زیادی دارد.

مهم ترین عامل در ایجاد سبک باروک

مهم ترین عامل در ایجاد سبک باروک گسترش تجارت در قرن 17 و 18 است که با ورود مواد اولیه و تزئینات جدید به ایتالیا همراه بود. این مواد اولیه سبک طراحی ایتالیایی را تحت تاثیر زیادی قرارداد و باعث شد سبک جدیدی به نام باروک ایجاد شود.

این سبک از طراحی بسیار با شکوه و خیره کننده است و از جمله سبک های دکوراسیون لوکس محسوب می شود و به سبک طراحی امروزی و مدرن بسیار شبیه است. در این سبک از رنگ های خنثی و روشن استفاده می شود و نور پردازی نقش مهمی در این سبک دارد.

علاوه بر این استفاده از رنگ های تند و گرم در این سبک باعث ایجاد حس تحرک و پویایی می شود. علاوه بر این رنگ طلایی به عنوان مکمل در کنار رنگ های دیگر استفاده می شود. استفاده از لوازم و تزئینات لوکس و گران قیمت جزئی جدا نشدنی از این سبک است و تداعی کننده زندگی اعیانی و اشرافی است.

مهم ترین عامل در ایجاد سبک باروک
مهم ترین عامل در ایجاد سبک باروک

سبک طراحی گوتیک چه ویژگی هایی دارد

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه سبک طراحی گوتیک خواهیم پرداخت.

سبک طراحی گوتیک با استفاده از رنگ های تیره تداعی کننده ی حس ترس در نگاه اول می شود. این سبک برای فضاهای بزرگ بسیار مناسب است، ولی در صورتی که در فضاهای کوچک اجرا شود، باعث می شود، این فضا کوچک تر از حدی که هست به نظر برسد.

از این جهت که سبک طراحی گوتیک برای اولین بار در کلیسا به کار رفته است، این سبک را سبک طراحی کلیسایی می نامند. این سبک از طراحی در سال 1740 ایجاد شده است و پیچیدگی های این سبک باعث شده است که امروزه افراد زیادی به آن علاقمند شوند

این سبک از طراحی دارای طرح های عمودی است و پنجره های بلند آن با پرده های ضخیم از جنس ساتن و مخمل پوشانده شده اند که مانع از ورود نور و هوا به فضای داخلی می شود.

مبلمان استفاده شده در این سبک از طراحی دارای ویژگی های خاصی است و جنس چوب آن از بلوط است. بیش تر لوازم و وسایل و تزئینات ترکیب رنگی تیره دارند و از رنگ های سبز یاقوتی و قرمز تیره، مشکی و سبز یشمی در این دکوراسیون بیش تر استفاده می شود.

سبک گوتیک را می توان در واقع یک اثر هنری دانست که با اشکال و طرح های خاص خود همه را شیفته می کند. این سبک از طراحی می تواند زیبایی طراحی مدرن و کلاسیک را به طور هم زمان به خانه ی شما وارد کند.

سبک طراحی گوتیک چه ویژگی هایی دارد
سبک طراحی گوتیک چه ویژگی هایی دارد

سبک طراحی دکوراسیون فرانسوی به چه صورت است

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه سبک طراحی دکوراسیون فرانسوی خواهیم پرداخت.

این سبک از طراحی بسیار شیک و گران قیمت و در عین حال تداعی کننده فضای رومانتیک فرانسوی است. استفاده از تزئینات فرانسوی گران قیمت در این سبک جایگاه ویژه ای دارد. سبک طراحی فرانسوی را می توان یکی از سبک های طراحی لوکس به حساب آورد.

در این سبک از رنگ های مات و روشن بیش ترین استفاده شده است و رنگ های تند و تیره جایگاهی در این سبک از طراحی ندارند و رنگ سفید در این سبک به عنوان رنگ غالب انتخاب می شود. نور پردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سبک طراحی فرانسوی با لطافت و احساسات عجین شده است

سبک طراحی فرانسوی با لطافت و احساسات عجین شده است و گچ بری ها در این سبک جلوه ی بسیار زیبایی دارد. استفاده از مجسمه ها و ظروف گران قیمت و سایر تزئیناتی که بسیار گران قیمت هستند، این سبک از طراحی را به یک سبک گران قیمت تبدیل کرده است.

سبک دکوراسیون فرانسوی در کشورهای زیادی مورد استقبال قرار گرفته است و باعث ایجاد فضایی مجلل در محل زندگی می شود. پارچه های مبلمان و پرده ها از پارچه های ابریشم و مخمل هستند و مبلمان دارای ابعاد کوچکی است و فضای زیادی را اشغال نمی کند.

کاغذ دیواری های طرح دار گزینه ی مناسبی برای پوشاندن دیوار ها هستند. این سبک از طراحی سبک پر نوری است و از آیینه و گلدان های بلوری در این سبک استفاده ی زیادی می شود.

مهم ترین اصلی که در سبک فرانسوی باید رعایت کرد داشتن تقارن بین اجزا است. مهم ترین ویژگی سبک فرانسوی ایجاد فضایی گرم و رمانتیک است که در سایر سبک های دکوراسیون وجود ندارد.

سبک طراحی فرانسوی با لطافت و احساسات عجین شده است
سبک طراحی فرانسوی با لطافت و احساسات عجین شده است

سبک دکوراسیون ساحلی

در این بخش از محتوای خود در خصوص نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به بررسی و بیان مواردی در زمینه سبک دکوراسیون ساحلی خواهیم پرداخت.

این سبک از طراحی سرشار از رنگ های روشن است. انواع مختلفی از سبک های دکوراسیون ساحلی وجود دارد، سبک دکوراسیون ساحلی مدیترانه ای، آمریکایی و ساحلی استوایی که بسته به آداب و رسوم هر منطقه این سبک های طراحی اندکی در جزئیات تفاوت دارند،

ولی از نظر کلیات تقریبا یکسان هستند. در این سبک از طراحی پنجره های بزرگ باعث ورود نور طبیعی به میزان زیاد در فضای داخل ساختمان می شوند.

بیش تر از رنگ های فیروزه ای و سبز آبی آسمانی و سفید در این سبک از طراحی استفاده می شود. تزئینات طبیعی که از تداعی کنند، ساحل دریا هستند، مهم ترین جزء این سبک از طراحی دکوراسیون هستند.

الهام گرفته از یونان باستان

سبک ساحلی مدیترانه ای از سبک دکوراسیون یونان باستان الهام گرفته است. در این سبک از رنگ های روشن مانند رنگ چوب استفاده شده است.

سبک دکوراسیون ساحلی استوایی که از آداب و رسم های رایج افراد ساکن در جزیره های هاوایی و اقیانوس آرام تاثیر پذیرفته است، در این سبک از طراحی از درختان ساج و تزئینات دکوری ساخته شده با صدف استفاده ی گسترده ای می شود.

سبک طراحی دکوراسیون آمریکایی که سرشار از آرامش و راحتی است و طرفداران زیادی دارد. سعی شده است، در این سبک از نور طبیعی نهایت بهره برده شود.

این سبک از طراحی از سبک های مدرن و معاصر الهام گرفته است. ترکیب رنگ های آرامش بخش در این سبک از طراحی کاربرد گسترده ای دارد.

الهام گرفته از یونان باستان
الهام گرفته از یونان باستان

سبک طراحی دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون روستیک بیان گر راحتی، آرام بودن و بی تکلف بودن زندگی روستانشینان می باشد. در این سبک از رنگ های چوبی و فلزات کهنه و زنگ زده بیش تر استفاده می شود. فضای داخل این سبک از طراحی با محیط اطراف به خوبی ادغام شده است.

استفاده از وسایل قدیمی در این سبک از طراحی دیده می شود. در این سبک از طراحی مواد اولیه ی خام و دست نخورده کاربرد گسترده ای دارند و در واقع سبک روستیک یک سبک ارگانیک است. استفاده از فلزات چکش خورده و مصالحی که بوی تازگی نمی دهند، در این سبک بسیار رایج است.

منسوجات بافتنی و پارچه هایی که بافت درشتی دارند، برای داشتن یک دکوراسیون روستایی کمک زیادی می کنند. قراردادن چند گلدان طبیعی در فضای خانه و استفاده از وسایل و لوازم قدیمی در این سبک بسیار کاربردی است.

زندگی روستایی یک زندگی بدون تکلف است

زندگی روستایی یک زندگی بدون تکلف است، بنابر این این سادگی و بدون تکلف بودن باید در دکوراسیون روستیک به خوبی نمایان باشد. رنگ های قهوه ای، آجری، خاکستری، رنگ فلز زنگ زده، خاکستری و رنگ های خنثی در این سبک از دکوراسیون بیش تر استفاده می شوند،

اما این به این معنا نیست که از سایر رنگ ها نباید استفاده کرد. ترکیبی از رنگ های آبی تیره و قرمز تیره می توانند در این دکوراسیون نمای خوبی ایجاد کنند.

رایج ترین مصالحی که در این سبک از دکوراسیون استفاده می شود، چوب و سنگ است. برای پوشش کف و دیوار ها می توان از چوب استفاده کرد. پوشش سنگ های نتراشیده برای دیوار بسیار زیبا است.

زندگی روستایی یک زندگی بدون تکلف است
زندگی روستایی یک زندگی بدون تکلف است

سبک طراحی روم و یونان باستان

در این سبک از طراحی داخلی از مجسمه و اشیا گران قیمت زیادی برای دکوراسیون استفاده می شود. وسایل و تجهیزات همگی از مواد اولیه ی با کیفیت ساخته شده اند. مهم ترین ویژگی این سبک از طراحی دکوراسیون لوکس و گران قیمت بودن آن است.

در طراحی به سبک یونان باستان سقف ها و ستون های بلند، نقاشی هایی که به سبک یونان باستان کشیده شده اند و مجسمه ها و سر ستون های بزرگ استفاده شده است.

برای پوشش کف از سنگ های گران قیمت مثل مرمر استفاده شده و ترکیب رنگی این سبک از دکوراسیون یک طیف رنگی طبیعی را شامل می شود.

وسایل استفاده شده در چیدمان و تزئینات همگی وسایلی گران قیمت هستند و از مبلمانی با روکش چرم در این سبک از دکوراسیون استفاده می شود. از این جهت است که دکوراسیون یونان باستان را می توان یک سبک گران قیمت و لوکس دانست.

سبک طراحی دکوراسیون رومی شباهت زیادی به سبک دکوراسیون یونان باستان دارد. در این سبک از طراحی از ترکیب رنگی خنثی بیش تر استفاده شده است. ستون های بلند و مجسمه ها برای هر بیننده ای تداعی کننده شکوه و عظمت روم باستان است. سبک طراحی رومی در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

ویژگی بارز این سبک از دکوراسیون استفاده از یک آیینه ی بزرگ و تقارن دو طرفه در طراحی آن است. برای پوشش کف از متریال طبیعی مانند چوب و سنگ مرمر استفاده می شود.

سبک طراحی روم و یونان باستان
سبک طراحی روم و یونان باستان

سبک طراحی مینیمال دارای چه ویژگی هایی است

کلمه ی مینیمال به معنای ساده گرایی و سبک مینیمال سبکی است که بر اساس سادگی طراحی می شود و هیچ گونه پیچیدگی در این سبک وجود ندارد. تمام جزئیات در حال تعادل هستند و حتی از ترکیب رنگی خنثی در این سبک استفاده شده است.

مهم ترین ویژگی این سبک از طراحی ساده و بی تکلف بودن آن است. برای طراحی فضاهای کوچک طراحی به سبک مینیمال بسیار مناسب است، چرا که با ایجاد خطای دید باعث بزرگ تر دیده شدن فضای مورد نظر می شود.

استفاده نکردن از وسایل و تزئینات اضافه در این سبک علاوه بر این که این سبک را به یک سبک ارزان تر نسبت به سبک های دیگر تبدیل می کند، بلکه باعث کاهش تنش های دنیای شلوغ مدرن می شود.

استفاده کردن از ترکیب رنگ های روشن و خنثی و نورپردازی ویژه در این سبک باعث می شود، فضای محل سکونت شما با سایزی بیشتر به نظر برسد.

مبلمان و وسایل استفاده شده در سبک از دکوراسیون دارای اشکال هندسی ساده مانند مربع و مستطیل هستند و در عین سادگی زیبایی خاصی را به فضا می افزایند.

می توان سبک مینیمال را جزء سبک های ساده و خلوت محسوب کرد. شبیه ترین سبک به سبک طراحی مینیمال سبک طراحی مدرن است که با ایجاد تضاد رنگی زیبایی خاصی را به دکوراسیون اضافه می کند و باعث شده روز به روز به طرفداران این سبک از طراحی افزوده شود.

سبک طراحی مینیمال دارای چه ویژگی هایی است
سبک طراحی مینیمال دارای چه ویژگی هایی است

مهم ترین ویژگی های سبک طراحی اسکاندیناوی

اخیرا سبک طراحی اسکاندیناوی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. از رو سعی داریم در این بخش از مقاله در مورد ویژگی های این سبک از طراحی بیش تر صحبت کنیم. دکوراسیون اسکاندیناوی در قرن بیستم ایجاد شد و به علت سادگی و در عین حال زیبایی مورد توجه زیادی قرار گرفت.

در این سبک از طراحی روی دلنشین بودن محیط سرمایه گذای خاصی شده است. در دکوراسیون اسکاندیناوی از رنگ ها استفاده ی ویژه ای می شود و سعی بر آن است تا یک محیط گرم و راحت ایجاد شود.

اگر چه سبک طراحی اسکاندیناوی از سبک طراحی مینیمال الهام گرفته است، اما انعطاف پذیری بیش تری نسبت به سبک طراحی مینیمال دارد و از ترکیب رنگی و وسایل متنوعی در این سبک از طراحی استفاده می شود.

استفاده از گل های طبیعی، فرش های پرز دار، مبل یا صندلی های تک و آویز های ساده برای پر کردن سقف مهم ترین نکاتی هستند که در دکوراسیون اسکاندیناوی باید به آن ها توجه کرد.

برای طراحی اتاق خواب فرد می تواند کاملا سلیقه ای عمل کند و هر گونه تزئیناتی را که دوست دارد، به اتاق خواب خود اضافه کند.

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب استفاده می شود، چرا که استفاده از رنگ سفید فضا را روشن تر نشان می دهد،

اما استفاده از طیف های رنگی دیگر نیز بلامانع است. در جمع دکوراسیون اسکاندیناوی اگرچه از دکوراسیون مینیمال منشا گرفته است، اما انعطاف پذیری بیش تری در رنگ ها و تزئینات دارد.

مهم ترین ویژگی های سبک طراحی اسکاندیناوی
مهم ترین ویژگی های سبک طراحی اسکاندیناوی

کنتراست در طراحی داخلی به چه معنا است

تضاد و جدایی را می توان مفهومی از کلمه ی کنتراست دانست. به همان اندازه که تعادل و توازن در دکوراسیون اهمیت دارد، تضاد و کنتراست نیز می تواند اهمیت داشته باشد. کنتراست را می توان در عنصر نور، رنگ، ابعاد طرح و اشکال هندسی به وجود آورد

ساده ترین روش ایجاد کنتراست استفاده از تضاد رنگ ها است. رنگ هایی مانند آبی و نارنجی رنگ های متضاد هستند. علاوه بر این استفاده از بافت های زبر و نرم در ایجاد کنتراست بسیار موثر است. با استفاده از کنتراست می توانید یک نقطه ی کانونی را در فضا ایجاد کنید تا بتوانید از ایجاد محیط یکنواخت جلوگیری کنید.

تمام سطوح اطراف شما دارای بافت هستند. منظور از بافت زبر و نرم بودن یا صاف بودن سطح است. با ایجاد تضاد در بافت می توانید یک کنتراست زیبا را در دکوراسیون دیوارهای محیط زندگی خود اضافه کنید.

در صورتی که فضای زندگی شما کم است، استفاده از آئینه و رنگ های روشن و نورپردازی زیاد باعث می شود، این فضا بزرگ تر از آن چه هست به نظر بیاید.

در اتاق خواب از رنگ های ملایم و آرامبخش استفاده کنید تا خواب راحت تری داشته باشید. بهتر است، از کنتراست در اتاق خواب استفاده نکنید.

تضاد می تواند هنگام خواب فکر شما را کمی به سمت تشویش بکشاند. در صورتی که می خواهید از ایده های جسورانه برای اتاق خواب خود استفاده کنید، بهتر است، این ایده ها را در محلی دور از دید پیاده کنید تا افکار شما را به خود جذب نکند. بالای تخت مکان مناسبی برای اجرای ایده های جسورانه است.

کنتراست در طراحی داخلی به چه معنا است
کنتراست در طراحی داخلی به چه معنا است

انتخاب مواد اولیه ی مناسب برای طراحی داخلی

هنگام خرید مصالح و مواد اولیه باید علاوه بر این که به کیفیت مواد اولیه دقت می کنید، توجه کنید که این مواد اولیه با سبکی از طراحی که مورد نظر شما است، تناسب دارد، یا نه.

برای مثال در سبک طراحی کلاسیک بیش تر از مواد اولیه ی گران قیمت استفاده می شود و در سبک های طراحی مدرن در انتخاب مواد اولیه انعطاف زیادی را مشاهده می کنیم، به شکلی که از مصالح و مواد اولیه ی زیادی در این سبک های طراحی استفاده می شود.

کیفیت مواد اولیه از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که در صورتی که مواد اولیه ی مورد استفاده ی شما کیفیت چندانی نداشته باشند، پس از مدت کوتاهی دکوراسیون و طراحی شما به تعمیر و بازساری نیاز پیدا می کند. کف پوش ها و دیوار پوش ها باید به گونه ای انتخاب شوند که با سبک طراحی متناسب باشند.

استفاده از مواد اولیه ی مدرن طراحی دکوراسیون شما را به سمت طرح های مدرن می کشاند و استفاده از مواد اولیه ای مانند چوب و سنگ های گران قیمت دکوراسیون شما را به سمت سبک های کلاسیک می کشاند.

فلز استیل، شیشه های لمینت، لایه های سفالین، سیمان هایی از جنس فیبر که در برابر تابش نور از جهت های مختلف عمل کرد متفاوتی دارند و پنجره های آلومنیومی همگی مصالحی هستند که در طراحی های مدرن به کار می روند. و سنگ و چوب در دکوراسیون های کلاسیک کاربرد بیش تری دارند.

انتخاب مواد اولیه ی مناسب برای طراحی داخلی
انتخاب مواد اولیه ی مناسب برای طراحی داخلی

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون داخلی

در صورتی که مبلمان بزرگی برای اتاق نشیمن خود خریده اید استفاده از میزهای طرح دار باعث می شود، فضا شلوغ به نظر برسد. برای تقسیم بندی فضای خانه از مبل های بزرگ در وسط فضای سالن استفاده نکنید. به هیچ عنوان تخت خواب را در کنار پنجره قرار ندهید.

این کار علاوه بر این که باعث کاهش نور طبیعی به درون اتاق می شود، زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما را کاهش می دهد.

برای چیدن مبلمان بهتر است، مبل های بزرگ را روبه روی هم دیگر و مبل های تکی را نیز روبه روی یک دیگر قرار دهید. قراردادن مبل های بزرگ در کنار همدیگر کار اشتباهی است و از زیبایی محیط می کاهد. رایج ترین اشتباه در چیدمان مبل این است که مبل را در ورودی آشپزخانه یا اتاق ها قرار دهید.

استفاده از رنگ های خنثی در فضاهای بزرگ بسیار کسل کننده است و در مقابل استفاده از رنگ های تیره در فضاهای کوچک باعث می شود، یک فضای دل گیر ایجاد شود.

انتخاب ترکیب رنگی مناسب برای مبلمان و پرده و فرش از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که مبلمان و فرش و پرده فضای زیادی را اشغال می کنند.

بسته به این که فضا سالن پذیرایی شما بزرگ باشد، یا کوچک باید رنگ متناسب را برای این فضا استفاده کنید. استفاده از لوستر در فضای پذیرایی شما می تواند سبک طراحی دکوراسیون شما را به سبک های کلاسیک نزدیک کند.

اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون داخلی
اشتباهات رایج در چیدمان دکوراسیون داخلی

ویژگی هایی که یک دکوراسیون را از سایر دکوراسیون ها متمایز می کند

در درجه ی اول این که از طراح با تجربه برای طراحی دکوراسیون خود کمک بگیرید کمک می کند تا یک دکوراسیون ایده آل داشته باشید. بسته به این که تا چه حد برای دکوراسیون و طراحی و اجرای آن هزینه کنید، نتیجه آن را مشاهده خوهید کرد.

تناسب و توازن بین اجزا مهم ترین نکته ای است که در دکوراسیون باید رعایت شود. تمام اجزا باید با یک دیگر هم بسته باشند و مانند جزئی از یک کل به نظر برسند.

بسته به این که خلاقیت طراح و عوامل اجرایی تا چه حد باشد، می توانید یک دکوراسیون متفاوت داشته باشید. افزودن و حذف کردن جزئیات، تاثیر زیادی در متمایز بودن دکوراسیون شما دارد.

بهتر است، در طراحی دکوراسیون از چند رنگ استفاده شود. ایجاد سایه روشن و طیفی از رنگ های گرم باعث می شود، فضا کوچک تر به نظر بیاید و باعث تحرک و پویایی محیط می شود. استفاده از رنگ های خنثی و جزئیات و تزئینات کم تر می تواند باعث شود، فضا بزرگ تر به نظر برسد.

البته همیشه نیاز به صرف هزینه زیادی برای تغییر دکوراسیون و طراحی دکوراسیون ندارید. گاهی با یک چیدمان ساده می توانید تغییرات زیادی را در فضا ایجاد کنید.

از تاثر نور پردازی در هر سبک از طراحی نباید غافل شوید. نور پردازی با صرف هزینه ی کم می تواند تغییرات شگفت انگیزی را در دکوراسیون ایجاد کند.

 

مهم ترین اصولی که باید در طراحی داخلی رعایت شود

اولین نکته ای که برای طراحی داخلی باید رعایت کرد ترکیب رنگی مناسب اجزا است. ترکیب رنگ در سبک های مختلف دکوراسیون متفاوت است. امروزه تاثیر رنگ ها بر روح و روان افراد به خوبی مشخص شده است و از این جهت باید به ترکیب رنگی دکوراسیون بر اساس روحیه ی افراد دقت بالایی شود.

نور پردازی نیز به اندازه ی ترکیب رنگ ها اهمیت دارد و از این جهت برای داشتن یک دکوراسیون ایده آل به ترکیب رنگ ها نیز دقت کرد.

علاوه بر این برای هر فضایی یک سبک از دکوراسیون باید اجرا شود. برای مثال فضای کوچک مکان مناسبی برای اجرای سبک ای مدرن و مینیمال و ساده گرا هستند، چرا که با ایجاد یک فضای خلوت و رنگ پردازی مناسب باعث می شوند که محیط بزرگ تر به نظر برسد.

برای فضاهای بزرگ بهتر از از سبک ها شلوغ تر استفاده کرد. علاوه بر این می توان از رنگ های تیره در دکوراسیون مکان های بزرگ تر استفاده کرد.

نکته ی دیگری که در طراحی و اجرای دکوراسیون باید بسیار به آن اهمیت داد استفاده از مواد اولیه ی با کیفیت بالا است. استفاده از مواد اولیه ی بی کیفیت باعث می شود، به زودی دکوراسیون شما به تعمیر نیاز پیدا کند و این تعمیرات و بازسازی هزینه هایی را به دنبال دارد.

در صورتی که از یک طراح دکوراسیون برای مراحل طراحی و اجرایی کار کمک نگیرید به احتمال زیاد نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

مهم ترین اصولی که باید در طراحی داخلی رعایت شود
مهم ترین اصولی که باید در طراحی داخلی رعایت شود

بخش هایی از دکوراسیون که هزینه ی زیادی به دنبال دارد

برای این که هزینه های طراحی و اجرای دکوراسیون را کاهش دهید، در درجه ی اول باید از یک مشاور و طراح دکوراسیون کمک بگیرید. در این زمینه سایت ایران آرک کمک زیادی به شما خواهد کرد و طراحان و مشاوران خوبی را به شما معرفی خواهد کرد. شناسایی بخش های هزینه بر کمک زیادی در کاهش هزینه خواهد کرد.

توجه کنید، برای کاهش هزینه ها از افرادی که تخصص کافی ندارند، کمک نگیرید، چرا که با این کار هزینه و زمان زیادی را از دست خواهید داد. خریدن تزئینات گران قیمت باعث می شود، هزینه ی زیادی برای طراحی دکوراسیون شما رقم بخورد.

استفاده از تجهیزات لوکس و گران قیمتی که از نظر کیفیت تفاوت چندانی با نمونه های مشابه ندارند، می تواند هزینه ی زیادی را برای شما به دنبال آورد. از این جهت خرید تجهیزات را باید مشورت گرفتن از طراح انجام دهید تا بهترین و مناسب ترین برند ها را به شما معرفی کند.

در مجموع در سال های اخیر به علت تحریم اقتصادی و کاهش واردات، وسایل و تزئینات و مواد اولیه افزایش قیمت چشم گیری داشته است. این افزایش قیمت ها تاثیر زیادی در افزایش هزینه های طراحی داخلی و نمای ساختمان ها داشته است.

در مجموع طراحی داخلی مناسب دکوراسیون می تواند باعث ایجاد تناسب و توازن در محیط زندگی شما شود و از این جهت نباید از تاثیر آن غافل شوید.

بخش هایی از دکوراسیون که هزینه ی زیادی به دنبال دارد
بخش هایی از دکوراسیون که هزینه ی زیادی به دنبال دارد

سایت ایران آرک

برای این که به یک طراح خوب و تیم اجرایی مجرب دسترسی داشته باشید، می توانید به سایت ایران آرک مراجعه کنید و با مقایسه ی کارهای اجرایی و طراحی به بهترین طراحان دسترسی داشته باشید. علاوه بر این سایت ایران آرک در زمینه امور معماری و نقشه کشی نیز به شما کمک زیادی خواهد کرد.

نمونه قرارداد های قرارداده شده در این سایت بر اساس استانداردهای قانونی تنظیم شده اند و می توانید با استفاده از این نمونه قراردادها یک قرارداد کامل و جامع را طراحی کنید.

روش های کم هزینه برای تغییر دکوراسیون به شما کمک می کنند، علاوه بر این که هزینه ی زیادی صرف نکرده اید بتوانید به محیط زندگی خود تنوع را وارد کنید. از طرف دیگر می توان با تکنیک های بازسازی اشیا قدیمی از آن ها یک وسیله ی تزئینی زیبا ایجاد کرد و در دکوراسیون از آن استفاده کرد.

تغییر روکش مبلمان و پرده ها نیز از روش های کم هزینه ی تغییر دکوراسیون است. همه ی روش های تغییر دکوراسیون ساده و کم هزینه را می توانید با کمک گرفتن از طراحان و مشاوران سایت ایران آرک برای تغییر دکوراسیون خود اجرا کنید.

با استفاده از نرم افزار های طراحی دکوراسیون می توانید به چیدمان مناسبی از وسایل منزل برسید و در نهایت این چیدمان را در محیط زندگی خود پیاده کنید.

برای این که هزینه ی تغییر رنگ را کاهش دهید، می توانید از یک نورپردازی مناسب بهره ببرید و هزینه و زمان اضافه صرف رنگ کردن محیط نکنید.

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل در تهران سال 1402 چقدر است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

معرفی چند برنامه ی کاربردی برای طراحی داخلی سه بعدی

برای این که طراح و عوامل اجرایی بتوانند طرح را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند، باید از تمام زوایا به طرح تسلط داشته باشند. استفاده از نرم افزار های سه بعدی سازی کمک زیادی به رسیدن به یک درک سه بعدی از طرح می کند. با استفاده از این نرم افزارهای کاربردی می توان دکوراسیون داخلی را به دو صورت مجسم کرد.

در روش اول مربوط به فضاهای طراحی شده و جداسازی است که مربوط به مرحله ی ساخت و ساز است و در روش دوم که مربوط به تزئینات و چیدمان وسایل است.

مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزاری که هر معمار و دکوراتیو باید به آن مسلط باشد، نرم افزار تری دی مکس است. نرم افزار تری دی مکس علاوه بر سه بعدی سازی قابلیت متحرک کردن طرح را نیز دارد. نرم افزار تری دی مکس برای نورپردازی به یک برنامه ی مکمل به نام V ray دارد.

نرم افزار راینو روش کار راحت تری دارد و از این جهت محبوبیت بیش تری نسبت به تری دی مکس دارد. علاوه بر این تمام قابلیت هایی که تری دی مکس دارد، در این برنامه وجود دارد.

برنامه ی تری دی مکس دارای طرح های از پیش آماده شده ای است که برنامه راینو فاقد این طرح های از پیش آماده شده است، اما این برنامه برای متحرک سازی به برنامه دیگری نیاز ندارد. مهم ترین برتری برنامه ی راینو نسبت به تری دی مکس این است که سرعت رندر بالاتری نسبت به تری دی مکس دارد.

معرفی چند برنامه ی کاربردی برای طراحی داخلی سه بعدی
معرفی چند برنامه ی کاربردی برای طراحی داخلی سه بعدی

تاثیر طراحی دکوراسیون در مشاغل دیگر

تاثیر رنگ ها بر دکوراسیون فست فودها و رستوران ها امری اثبات شده است. از تاثیر رنگ ها بر اشتها استفاده ی گسترده ای در این زمینه شده است.

در واقع استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون رستوران ها و فست و فود ها باعث افزایش اشتها در مشتری می شود. اگر صاحب یک نمایشگاه مبلمان هستید، چیدمان و نور پردازی نقش موثری در جلب توجه مشتری و بهتر دیده شدن مبلمان دارد.

در مشاغلی که مراجعین زیادی دارد، باید یک فضای دوستانه ایجاد کرد تا با ایجاد حس اعتماد در مشتری به نحو موثری کار را پیش برد. نصب آیینه در بوتیک و فروشگاه لوازم آرایشی باعث می شود، فضا بزرگ تر به نظر برسد و از طرفی دیگر فرد برای پرو کردن لباس از تمام زاویه ها لباس مورد نظر را می بیند.

در زمان ورود به یک مکان اولین چیزی که نظر فرد را جلب می کند دکوراسیون آن محل است. دکوراسیون مغازه یا محل کار در فضاهای کوچک باید به گونه ای باشد که از کمترین فضا بیش ترین استفاده بشود. رنگ پردازی و نور پردازی در دکوراسیون محیط نقش مهمی دارد و نباید از تاثیر آن غافل شد.

طراحی داخلی یک مغازه یا محل کار مانند هر کار دیگری نیاز به تخصص و مهارت دارد و علاوه بر این بر روند پیشرفت آن شغل می تواند تاثیر زیادی بگذارد. ترکیب دو رنگ مکمل باعث ایجاد رنگ خاکستری خنثی می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج دیدن کنید.

تاثیر طراحی دکوراسیون در مشاغل دیگر
تاثیر طراحی دکوراسیون در مشاغل دیگر

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

بسته به این که آشپزخانه ی شما در چه اندازه ای باشد، باید سبک های مختلفی از دکوراسیون را در آن اجرا کنید. سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید با سبک طراحی فضاهای دیگر از خانه متناسب باشد تا آرامش نسبی در این فضا بر قرار شود.

مهم ترین بخش در دکوراسیون آشپزخانه انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها است. طرح های مختلفی از کابینت برای فضاهای مختلف طراحی می شود که می تواند زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را دو چندان کند. علاوه بر این گزینش کف پوش مناسب برای کف آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. کفپوش آشپزخانه باید به راحتی قابل تمیز کردن باشد و با پوشش دیوارهای آشپزخانه هماهنگ باشد.

در صورتی که فضای آشپزخانه ی شما کوچک باشد، باید از رنگ های روشن برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنید و در صورتی که آشپزخانه بزرگ تری دارید، می توانید از رنگ های گرم تر هم استفاده کنید. استفاده از یک نور پردازی مرکزی در آشپزخانه می تواند باعث ایجاد فضای دلنشینی شود.

علاوه بر این برای جاهایی از دکوراسیون آشپزخانه از نورپردازی مخفی استفاده کنید. این نورپردازی ها باعث روح بخشیدن به فضای آشپزخانه می شود.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه
طراحی دکوراسیون آشپزخانه

اهمیت طراحی دکوراسیون در محیط زندگی

امروزه طراحی دکوراسیون در محیط زندگی و محل کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به گونه ای که طراحان داخلی زیادی در این فضا فعالیت می کنند.

می توان گفت سبک های مختلف طراحی دکوراسیون می تواند انواع سلیقه ها و نظرات را راضی نگه دارد. یک طراح با خلاقیت و دانش خود می تواند در عین این که تمام اصول کار را رعایت می کند رضایت مشتری را نیز به نحو موثری به دست آورد.

سبک های مختلف طراحی هزینه های مختلفی را به همراه دارند و این مسئله ارتباط زیادی با مواد اولیه مورد استفاده در این سبک دارد، بعضی از سبک ها از مواد اولیه ی گران قیمت استفاده می کنند و به نسبت هزینه ی زیادی را به همراه دارند.

برای انجام کار های طراحی و اجرایی دکوراسیون داخلی باید قراردادی بین طراح و کارفرما تنظیم شود. در پروژه های بزرگ تر پیمان کار مسئولیت هماهنگی مراحل طراحی و اجرائی را دارد و قرارداد تنظیم شده بین کار فرما و پیمانکار تنظیم می شود.

برای این که یک قرارداد کامل و جامع داشته باشید، باید تمام اصول نوشتن قرارداد را رعایت کنید که بدون مشاوره گرفتن از کارشناس و کمک گرفتن از وکیل قانونی در این زمینه امکان پذیر نمی باشد. کارشناسان و مشاوران سایت ایران آرک در کم ترین زمان پاسخ سوالات شما را خواهند داد.

علاوه بر این در این سایت می توانید نمونه ی قرارداد دکوراسیون داخلی و نمونه کار طراحان مختلف را ببینید و در نهایت تصمیم بگیرید برای انجام امور طراحی و اجرایی از چه تیمی کمک بگیرید.

در این جا به انتهای مقاله ی نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی رسیدیم. امید داریم که از موارد مطرح شده در زمینه ی نمونه قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لذت برده باشید.

اهمیت طراحی دکوراسیون در محیط زندگی
اهمیت طراحی دکوراسیون در محیط زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *