09124573904

طراحی نما با سیمان سفید

طراحی نما با سیمان سفید

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله در مورد استفاده از سیمان سفید در طراحی بیرونی ساختمان و انواع مختلف آن توضیحاتی را برای شما عنوان کنیم. عنوان این مقاله طراحی نما با سیمان سفید می باشد.  سیمان سفید همانند مصالح دیگر دارای مزایای و کاربردهای گوناگونی است.

طراحی نما با سیمان سفید
طراحی نما با سیمان سفید

در طراحی سیمان سفید برای اینکه با دوام تر و مستحکم تر باشد، از رنگهای ساختمانی استفاده می کنند که موجب زیبا تر شدن نمای ساختمان و طول عمر مفید ساختمان می شود.

طراحی نما با سیمان سفید
طراحی نما با سیمان سفید

برای رنگ آمیزی ساختمان های سیمانی راپل کارها با کمک طناب قسمت های که دسترسی آنها مشکل و ناممکن است، از طناب استفاده می کنند.

سیمان سفیدی که برای طراحی بیرونی ساختمان استفاده می شود، باعث شده که ساختمان ها بسیار زیبا و لوکس نمایان داده شود و نمای شهر را نسبت به قبل زیباتر و جذاب تر کند.

طراحی نما با سیمان سفید
طراحی نما با سیمان سفید

در ابتدای مقاله در مورد طراحی نما به شما توضیحاتی را برای آگاهی بیشتر می دهیم.

  1. طراحی نما چیست؟
  2. چگونه با طراحی نما با سیمان سفید نمایی جذاب داشته باشیم؟
  3. اصول کلی در طراحی نما چیست؟
  4. اصول طراحی نما به چه صورت است؟
  5. چگونه نمایش خوبی با انواع سیمان ها داشته باشیم؟
  6. از چه سیمان هایی در طراحی نما با سیمان سفید استفاده می شود؟
  7. سیمان سفیدی که برای نما استفاده می شود، چگونه تولید می شود؟
  8. چگونه از سیمان سفید در طراحی نما استفاده میشود؟
  9. اندود کاری در نمای ساختمان چیست؟
  10. آیا سیمان انواع مختلفی دارد؟
  11. از چه رنگ هایی در طراحی نما با سیمان استفاده می شود؟
  12. آیا می شود، از نانو در رنگ نما ساختمان استفاده کرد؟

همچنین اگر مایلید تا با طراحی رومی آشنا شوید ، پیشنهاد می کنم روی لینک مربوطه کلیک کنید

طراحی نما

جلوه و زیبایی یک ساختمان از نمای آن پیداست که در اصل همان طراحی ظاهری نمای ساختمان است. امروزه ظاهر بیرونی یک ساختمان را با معماری و تزیینات خاصی طراحی می کنند که معماران به آن طراحی نمای ساختمان می گویند.

طراحی نما
طراحی نما

مهندسان و معماران امروزه به این نتیجه رسیده اند که نمای بیرونی ساختمان نقش به سزایی در جامعه و یک شهر دارد که باعث زیباتر شدن چهره شهر می شود.

طراحی بیرونی ساختمان یک بخش کاملا مجزا از ساختمان است که طراحی خاص و پیچیده ی دارد که به دست معماران و مهندسان ساختمان طراحی می شود. افراد نمای ظاهری یک ساختمان را می توانند از داخل خیابان ها ببیند و این نماد نشان دهنده ی یک طراحی بسیار زیبا از داخل و خارج ساختمان را به مردم نشان می دهد.

طراحی نما
طراحی نما

بیشتر ساختمان های بزرگ و زیبا بیش از یک درب ورودی دارند

بیشتر ساختمان های بزرگ و زیبا بیش از یک درب ورودی دارند، به طوری که دربهای ورودی را با نامهای درب ورودی غربی و یا شرغی نامگذاری می کنند. امروزه مهندسان ساختمان سعی کرده اند که زیباترین نما را برای درب ورودی ساختمان ها در نظر بگیرند تا جلوی ساختمان را دو چندان و زیبا تر کنند.

امروزه در طراحی بیرونی ساختمان های مدرن از طراحی پارامتریک استفاده شده است که بسیار جذاب و دیدنی است. تمامی ساختمان ها دارای یک حریم خصوصی هستند که توسط خیابان ها مشخص شده اند، این موضوع باعث شده که در خیابان ها حریم عمومی کاملا مشخص باشد.

مهندسان و معماران سعی کرده اند که از مصالح با کیفیت در نمای بیرونی ساختمان ها و پنجره ها و بالکن های ساختمان ها استفاده کنند تا به مرور زمان با شرایط جوی نمای ساختمان خراب شده و جلوه ی اولیه خود را از دست ندهند.

پس از آشنایی با طراحی نما در مقاله طراحی نما با سیمان سفید، ما ایران آرک را به عنوان بهترین سایت مشاوره معماری و طراحی در کشور به شما معرفی می کنیم.

بیشتر ساختمان های بزرگ و زیبا بیش از یک درب ورودی دارند
بیشتر ساختمان های بزرگ و زیبا بیش از یک درب ورودی دارند

جذاب شدن نمای ساختمان

با ایجاد چند شرط در طراحی نمای ساختمان می توان گفت که یک نمای بسیار قشنگی را می توان به وجود آورد:

– درب ورودی اصلی و پنجره های زیاد و یا کم در ساختمان و طراحی های متنوع در فضاهای خالی بر روی دیوار نمای بیرونی باعث شده که جذابیت نما را دو چندان کند.

– مهندسان ساختمانی ساختمان هایی که دارای پهنای کمی هستند، را طوری طراحی می کنند که بیشتر به صورت عمودی نمایان شوند.

– برآمدگی و یا عقب رفتگی در نمای بیرونی ساختمان با ایجاد پنجره و بالکن در نمای ظاهری ساختمان تاثیرگذار است.

به کار گیری از نماهای سرزنده

– به کار گیری از نماهای سرزنده مثل ایجاد گلهای طبیعی در نمای بیرونی ساختمان که قابل مشاهده است.

– به کار گیری از مصالحی که باعث شده نمای ساختمان را دو چندان کرده و تمام افراد را به خود خیره کند.

– مهندسان و معماران ساختمان سعی کرده اند که تمامی این شرط ها را در داشتن یک نمای ظاهری زیبا طراحی کنند تا یک ساختمان شیک و مدرن را به وجود آورده و به زیبایی شهر خود کمک به سزایی کنند.

به کار گیری از نماهای سرزنده
به کار گیری از نماهای سرزنده

مهندسان سعی کرده اند که برای نمای بیرونی یک ساختمان تناسب قسمت پایین، وسط و بالای نما را به طور کلی در نظر گرفته چون این سه قسمت اصلی در نمای بیرونی یک نمای کلی از ساختمان است که در طراحی بیرونی ساختمان باید خیلی مورد توجه قرار بگیرد.

پس از آشنایی با جذاب شدن نمای ساختمان، ما به شما ایران آرک را به عنوان برترین وب سایت مشاوره معماری و طراحی در سطح کشور معرفی می نماییم.

همچنین برای آگاهی از قیمت طراحی نمای مسکونی بر لینک مربوطه کلیک کنید.

نکات مهم در طراحی نما و خصوصا در مورد طراحی نما با سیمان سفید

مهندسان برای اینکه ساختمان دارای نور کافی باشد، از پنجره هایی که از ساختمان جلو تر هستند و یا سکوهایی که در نمای بیرونی ساختمان باعث ایجاد انعکاس نور در داخل ساختمان میشوند استفاده کرده اند.

اگر دقت کرده باشید، در نمای بیرونی ساختمان ها بیشتر از بالکن استفاده شده که این بخش از ساختمان باعث شده که نور خورشید در طول روز بیشتر به داخل ساختمان بتابد و ساختمان دارای نور کافی باشد.

زمانی که معماران نمای بیرونی ساختمان را طراحی می کنند، به بالکن ها و پنجره های آنها توجه خاصی دارند که یک نمای کلی و جذابی به نمای داخلی ساختمان بدهد تا بهترین و مفیدترین استفاده را از یک ساختمان داشته باشند.

امیدوارم تا به اینجا مقاله طراحی نما با سیمان سفید برای شما مفید بوده باشد.

نکات مهم در طراحی نما
نکات مهم در طراحی نما

بالکن هایی که از نمای اصلی ساختمان بیشتر بیرون آمده اند،باعث شده که هم حریم خصوصی افراد ساختمان را بیشتر فراهم کرده و هم در برابر شرایط جوی و آب و هوا برای ساکنین ساختمان حفاظت خوبی داشته و یک ظاهر زیبا و جذابی را برای نمای ساختمان به وجود آورد.

مناطقی که بادهای شدید در کل سال به وجود می آید

در مناطقی که بادهای شدید در کل سال به وجود می آید و یا سر وصدا از خیابان بیشتر به داخل ساختمان وارد می شود، مهندسان از بالکن هایی که شیشه ای هستند، استفاده می کنند که این امکانات برای نواحی خاص است که طراحی شده است و این طراحی باید خیلی با کیفیت و مدرن باشد تا مردم از آن استقبال خوبی داشته باشند.

شیشه های به کار رفته در بالکن ها که در نمای بیرونی ساختمان است، بیشتر به صورت کشویی هستند، به این دلیل که باعث شده فضای ما بزرگتر و بازتر نمایان شود. پوشش کف این بالکن ها باید بسیار مستحکم و مقاوم در برابر آب و هوا باشد، چون این بالکن ها قسمتی از نشیمن داخلی ساختمان ها به شمار می آیند.

پس از کسب اطلاعات در خصوص نکات مهم طراحی نمای ساختمان، ما به شما ایران آرک را به عنوان مناسب ترین سایت مشاوره معماری و طراحی در سطح ایران معرفی می نماییم.

مناطقی که بادهای شدید در کل سال به وجود می آید
مناطقی که بادهای شدید در کل سال به وجود می آید

نمای پشت ساختمان

معماران در زمان طراحی ساختمان به نمای پشتی ساختمان هم در طراحی اهمیت می دهند، مخصوصا زمانی که ساختمان آنها از ساختمان های مجاور آن بلندتر باشد. پشت ساختمان ها بخشی از ساختمان است که سرویس های بهداشتی و راهروهایی که به سمت بیرون مشرف هستند، قرار دارد.

مهندسان ساختمان در زمان طراحی ساختمان باید به تمامی قسمت های ساختمان توجه داشته باشند که از نمای ظاهری ساختمان کم شده و هیچ قسمت پرتی در ساختمان نباشد.

مهندسان به این نتیجه رسیده اند که هر دیوار خالی در ساختمان باید با کمک مصالح، الگو های جدید و مدرن متفاوت، رنگ های خاص و زیبا و همچنین ایجاد المان های خاص به کار گرفته شود تا بتواند به نمای بیرونی ساختمان زیبای یهای خاص خود را بدهد و نما را شیک و مدرن کرده و جلوه ی شهر را هم زیباتر از قبل کند، تمام این کارها باعث شده که مردم از این مدل طراحی بیرونی ساختمان استقبال خوبی داشته باشند.

پس از آشنایی با اصول طراحی نمای پشت ساختمان، ایران آرک را به عنوان قوی ترین سایت مشاوره معماری و طراحی در سطح ایران به همه ی شما معرفی می کنیم.

نمای پشت ساختمان
نمای پشت ساختمان

اصول کلی طراحی نما و خصوصا طراحی نما با سیمان سفید

یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش در ساختمان نمای بیرونی ساختمان است. مهندسان و معماران ساختمان سعی کرده اند، نمای بیرونی ساختمان را طوری طراحی کنید که هم محیط داخل ساختمان ایمن و محافظ از هرگونه عوامل غیرمترقبه باشد و هم فضای بیرونی ساختمان با داخل ساختمان به خوبی ارتباط برقرار کرده و در برابر شرایط جوی ایمن تر باشد.

کل شهر ما با نماهای بیرونی ساختمان زیباتر از قبل شده و هر نمای غیرمتعارف و ناپسند در فضای کلی جامعه تاثیر منفی گذاشته و از جلوه ی زیبای شهر کم می کند.

به کار گیری از مدلهای گوناگون در طراحی بیرونی ساختمان

برای اینکه یک نمای کلی و حرفه ای را در ساختمان طراحی کنیم، باید از مصالح با کیفیت و مناسب استفاده کنیم تا یک کار پخته و کاملی را از نما به دست آوریم.

اصلی ترین شرطی که در نمای بیرونی ساختمان مهم است، این است که معمار ساختمان بداند که از چه مصالحی در کنار هم استفاده کند تا یک نمای کاملا زیبا را در ساختمان به وجود آورد.

در طراحی بیرونی نما همرنگ و هم استفاده از مصالح متنوع که هر دوی آنها با استفاده از مصالح و بهترین مواد در طراحی ساختمان استفاده می شود، موثر است.

اصول طراحی نما

مهندسان ساختمان باید نمای بیرونی ساختمان را طوری طراحی کنید که همانطور که از نظر ظاهر با هم متفاوت هستند، اما در کنار هم از یک هماهنگی مناسبی برخوردار باشند. نمای کلی ساختمان باید از خطهایی تشکیل شده باشد که کاملا قابل مشاهده بوده، ولی با این تفاوت که شاخص تر از نماهای ساختمان دیگر باشد که در اطراف این نما طراحی شده است.

افراد در ابتدا فکر می کنند که این کار سخت و انجام شدنی نیست، ولی با دقت و مطالعه و شناسایی محل می توان به فرهنگ و بافت ساختمان های اطراف به یک نتیجه جامع و کلی دست پیدا کنیم و با کمی ایده جدید در طراحی به بهترین نتیجه در ساخت ساختمان دست پیدا کنند.

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در خصوص اصول طراحی نما، وقت آن است که ایران آرک را به عنوان مهم ترین وبسایت مشاوره معماری و طراحی در سطح ایران به همه ی شما مخاطبین گرامی معرفی کنیم.

اصول طراحی نما
اصول طراحی نما

سادگی در طراحی نمای ساختمان

در ساختمان های چند طبقه و بزرگ استفاده از مصالح متنوع باعث شده که از سادگی و زیبایی نمای ساختمان کم کند و یک ساختمان با نمای نامتعارف را در شهر ایجاد کند.

استفاده از یک رنگ در نمای بیرونی ساختمان باعث شده که زیبایی ساختمان را بیشتر کرده و تاثیر به سزایی در نمای بیرونی داشته باشد.

برای سادگی در طراحی ساختمان بهترین کار استفاده از موتیف در نمای کلی ساختمان است و معماران ساختمان با به کار گیری از یک یا دو المان در طراحی می توانند از سادگی ساختمان کاسته و جلوه ی آن را بیشتر کنند.

اگر ساختمان شما از طراحی های متفاوتی استفاده شده شما با کمک مصالح ساختمانی می توانید ساختمان را شکیل تر و بهتر از قبل نمایان کنید و این کار زمانی امکان پذیر است که نمای بیرونی بیش از حد شلوغ نشده و کارایی خود را از دست نداده، این اقدامات توسط مهندسین ساختمان انجام پذیر است.

بعد از به دست آوردن مواردی در خصوص سادگی در طراحی نمای ساختمان، وقت آن می باشد که ایران آرک را به عنوان یک از قوی ترین وبسایت ها در حوزه ی مشاوره معماری و طراحی در سطح ایران به همه ی شما خوانندگان گرامی معرفی کنیم.

طراحی نمای بیرونی با کمک نورپردازی در ساختمان

همانطور که طراحی بیرونی ساختمان مهم است، نورپردازی آن هم یک اصل مهم در ساختمان است، زیرا نورپردازی ساختمان باعث شده که در شب ساختمان بسیار زیبا و همانند روز دیدنی و جذاب باشد.

مهندسان در طراح نورپردازی ساختمان باید طوری از این شیوه استفاده کنند که از جلوه ی اصلی ساختمان کم نشود و بر جلوه ی اصلی طراحی نمای بیرونی ساختمان تاکید کلی داشته باشند.

یعنی مهندسان باید طوری نمای بیرونی را طراحی کنند که نمای ساختمان حرف اول را بزند، بعد با استفاده از المان های دیگر مثل نورپردازی جلوه ی ساختمان را بیشتر کنند.

بعد از به کسب اطلاعات لازم در خصوص طراحی نمای بیرونی با کمک نورپردازی در ساختمان، بهتر است که ایران آرک را به عنوان یکی از مناسب ترین سایت ها در مورد مشاوره معماری و طراحی در سطح ایران به همگی شما عزیزان خواننده معرفی نماییم.

طراحی نمای بیرونی با کمک نورپردازی در ساختمان
طراحی نمای بیرونی با کمک نورپردازی در ساختمان

طراحی بیرونی ساختمان با بهره گیری از پویایی

ساختمانی از ارزش بالایی برخوردار است که چشم همه را به خود جلب کند و بسیار پویا و هوشمند در طراحی آن استفاده شده باشد که این پویایی در ساختمان به روشهای متفاوتی در طراحی به کار گرفته می شود.

معماران ساختمان با تعویض پنجره ساختمان، استفاده از مصالح متنوع در نما و همچنین به کار گیری از چشم اندازهای عمودی و افقی در طراحی بیرونی ساختمان باعث شده که به پویایی ساختمان کمک به سزایی کند.

طراحی بیرونی نما با به کار گیری سیمان سفید

امروزه در بیشتر نماهای ساختمانی مدرن و شیک از سیمان سفید استفاده کرده اند که نشان دهنده ی مرغوبیت و کیفیت مواد است که بیشتر معماران و مهندسان از آن استفاده می کنند. معماران سیمان سفید را در نمای بیرونی ساختمان یک نوع از مصالح چشم انداز زیبا و خاص در طراحی خود می دانند و از آن استفاده می کنند.

کارفرمایانی که در طراحی ساختمان خود از سیمان سفید استفاده می کنند، این کار باعث شده که نمای ساختمان جلوه ی دوباره بگیرد، طوری که این مصالح باعث شده ظاهر شهر هم زیباتر و مدرن تر شود. سیمان سفید همانطور که طراحی ساختمان را زیباتر و خاص تر می کند، دارای قابلیت های دیگری هم است که سبب شده پر اهمیت تر و پر مصرف تر از مصالح دیگر ساختمانی باشد.

بعد از به دریافت اطلاعاتی لازم در مورد طراحی بیرونی نما با به کار گیری سیمان سفید، می توانیم ایران آرک را به عنوان یک از بهترین سایت های دنیای مشاوره معماری و طراحی در سطح ایران به همگی شما عزیزان مخاطب پیشنهاد دهیم.

طراحی بیرونی نما با به کار گیری سیمان سفید
طراحی بیرونی نما با به کار گیری سیمان سفید

طراحی نما با سیمان سفید دارای انواع متفاوتی است:

طراحی نمای بیرونی با سیمان سفید

همانطور که از عنوان نما پیداست این نما با سیمان سفید طراحی شده است. طراحی ظاهری این نما از سیمان سفید بوده و ظاهر بنا را کاملا سفید و یکدست نمایان می کند.

طراحی بیرونی ساختمان که از سیمان سفید استفاده شده است، باعث شده که یک نمای شیک و مدرن را برای ساختمان به وجود آورد. کارفریان و معماران ساختمان برای اینکه این نما روبروی ساختمان را طراحی کنند، از ترکیب سیمان سفید و آب استفاده می کنند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان با سیمان شسته

معماران و مهندسان ساختمان برای طراحی بیرونی ساختمان از ترکیبات سنگدانه های رنگی، پودر سنگ،سیمان سفید و یا سیمان سیاه و همچنین در کنار این ترکیبات از رنگ های معدنی که به شکل اندود است، در طراحی نما استفاده می کنند.

این ترکیبات باعث شده که نمای بیرونی ساختمان از استحکام و دوام بالایی تشکیل شده و یک ظاهر کاملا زیبا و شیک را ایجاد کند که امروزه این طراحی خیلی کارآمد و پرمصرف برای طراحی بیرونی نمای ساختمان است.

معماران ساختمان معمولا برای طراحی این نما از اشکال هندسی مستطیلی، مربعی و لوزی استفاده می کنند. این مهندسین و کارفرمایان ساختمان امروزه به جزء طراحی در نمای ساختمان در راه پله ی ساختمان های بزرگ و دیوار باغ ها از این مصالح استفاده می کنند. این ترکیبات دارای رنگ بندی متنوعی است که در نما استفاده می شود و زیبایی ساختمان را دو چندان می کند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از سیمان سفید تخته ماله

معماران ساختمانی برای طراحی این نما احتیاج به دو لایه آستر و تخته ماله دارند. ( لایه اول ) ضخامت لایه آستر دو سانتی متر است که ترکیبات آن از ماسه و سیمان سفید که بر روی آجرهای ساختمان بدون اینکه از قبل بندکشی شده باشد، به کار گرفته می شود و در لایه دوم از ترکیبات ماسه، پودر سنگ، خاک سنگ و همچنین سیمان به ضخامت نیم cm به کار گرفته می شود که با کمک تخته ماله بر روی آستر پهن می کنند.

معماران ساختمان برای اینکه نمای بیرونی ساختمان دچار ترک خوردگی نشود و ظاهر ساختمان را دو چندان کند از خط کشی و یا با کمک سنگ ماله نما را به دو قسمت کاملا مجزا تقسیم می کنند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از سیمان سفید تخته ماله
طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از سیمان سفید تخته ماله

طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از سیمان سفید نمای تگرگی و ماهوتی

این نمای بیرونی ساختمان دارای ضخامت 2 cm بوده که ترکیبات آن از ملات سیمان، پودر سنگ، خاک سنگ است که معماران ساختمان با کمک وسیله ی به نام دوغاب پاش نمای ساختمان را طراحی می کنند. معماران ساختمان نام این بنا را تگرگی گذاشته اند و دلیل آن هم مصالح دانه درشتی است که در ترکیبات این مصالح به کار رفته است.

بعضی مواقع از مصالح دانه ریز در ترکیبات مصالح استفاده می کنند که به این بنا نمای ماهوتی می گویند. نمای تگری از نظر ظاهری به بنای ساختمان ظاهر شیک و ساده ای می دهد و مانند نماهای دیگر مثل نمای سیمان سفید، شسته، تخته ماله لوکس نیست و جذابیت ندارد، فقط ساختمان را از مدل ظاهر قبلی خود درآورده و به یک نمای مرتب در محله تبدیل می کند.

طراحی نمای بیرونی با استفاده از سیمان سفید نمای تیشه ای یا نمای چکشی

این نما از دو لایه درست شده است که لایه اول آن از ترکیبات ملات ماسه، سیمان سفید و همچنین سیمان رنگی که دارای ضخامت دو سانتی متری است، تشکیل شده است، سپس بر روی این لایه به ضخامت یک و نیم سانت از ملات موزائیک استفاده کرده و سطح آن را می پوشانند.

لایه دوم این بنا به وسیله ی ماله انجام می شود که بندهای آن را با شیشه پر می کنند و بعد از خشک شدن این ملات ها سطح بیرونی نما را با تیشه های مخصوص نماهای سیمانی تیشه دار می کنند که به این نماها با استفاده از سیمان سفید نمای تیشه ای و یا چکشی می گویند.

طراحی نمای بیرونی با استفاده از سیمان سفید نمای تیشه ای یا نمای چکشی
طراحی نمای بیرونی با استفاده از سیمان سفید نمای تیشه ای یا نمای چکشی

طراحی نمای بیرونی ساختمان سیمانی آب ساب و موزاییک شسته

نمای سیمانی هم مانند نمای تیشه ای از یک لایه ای با ترکیبات ماسه و سیمان سفید ( یا رنگی ) و لایه ی بعدی از ملات موزاییک به کار گرفته شده است، فقط در مورد روش پرداختی با هم فرق دارند.

معماران ساختمان که می خواهند این نما را در طراحی ساختمان خود استفاده کنند، قبل از اینکه این نما خشک شود، سطح ملات را به وسیله ی آب نمناک می کنند و به قدری با برس سطح را صیقلی می کنند تا مصالح سنگی بر روی نما قابل مشاهده باشد.

هنگامی که ملات خشک شد لایه آخر نما را توسط سنگ سنباده می سابند تا کاملا صیقلی شود، همچون یک موزاییک که این نما را معماران نمای سیمانی موزاییک می گویند.

روش دوم به وسیله ی آب و اسید اجرایی است، در این زمان قبل از اینکه مصالح سفت شوند، به وسیله ی آب و اسید می سابند تا از این طریق سنگ دانه های مصالح که درشت هستند و در نمای بیرونی قابل مشاهده هستند، به صورت سیمان ریزی که داخل ملات فرو رفته است، قابل مشاهده می شود که به این مصالح به کار رفته در طراحی نمای ساختمان سیمان شسته می گویند.

طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از سیمان سفید نمای خراشی

یکی از نماهای سیمان سفید که در بین معماران و کارفرمایان ساختمانی مطرح است، نمای خراشی است که به وسیله ی سیمان سفید طراحی می شود. زمانی که کارهای اولیه برای نما انجام شد لایه آستر نما که از ترکیبات ماسه و سیمان و همچنین لایه ی دوم از ترکیبات ماسه، پودر سنگ، خاک سنگ، خاک سیمان و کمی مصالح سنگی که به اندازه ی ضخامت دو میلیمتر است، با کمک تخته ماله روی سطح نما اجرا می کنند. بعد از انجام تمامی مراحل طراحی بیرونی به وسیله ی ماله ی مخصوص این کار خراش هایی را بر روی سطح ایجاد می کنند که بعد از خشک شدن مصالح بر روی نما معماران این نما را نمای خراشی نامگذاری کرده اند که بسیار زیباست و در اکثر نماهای ساختمانی استفاده می شود.

طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از سیمان سفید نمای رومی

این نما در بین معماران نمای کلاسیک و مدرن نام گرفته است که از نمای روم باستان که در زمان های گذشته طراحی شده است، بهره گرفته و یک نمای بسیار زیبا و شیک در نمای بیرونی ساختمان را طراحی می کند.

نمای رومی یک نمای عظیم است که بیشتر شبیه کاخ نشینان طراحی شده است. ترکیبات این نما از سنگ هایی که در طبیعت موجود است،

مثل مرمر، گرانیت، تراورتن تشکیل شده است که یک نمای بسیار زیبایی را طراحی می کند، اما به دلیل بالا بودن هزینه ها امروزه برای ساخت به جای این سنگ ها از سیمان سفید استفاده می کنند و طراحی نمای بیرونی قابل اجرا است. نمای رومی با استفاده از سیمان سفید بیشتر برای منازلی که ویلایی هستند، استفاده می شود که یک نمای سفید و بسیار زیبا را برای ساختمان طراحی می کند.

بعد از این که اطلاعاتی لازم و مفید در خصوص انواع نماهای سیمان سفید به دست آوردید، وقت آن است که ایران آرک را که یکی از برترین سایت های دنیای مشاوره معماری و طراحی در سطح ایران است به همگی شما مخاطبین عزیز پیشنهاد کنیم.

طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از سیمان سفید نمای رومی
طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از سیمان سفید نمای رومی

مزایای سیمان سفید در طراحی ساختمان

– طراحی بیرونی ساختمان که با کمک سیمان سفید انجام می شود، یک نمای فوق العاده زیبا، لوکس، شیک را برای نما ایجاد می کند.

– نماهای دیگر مثل کامپوزیت، سنگی، آجری، بایرامیکس و نماهای دیگر که برای نمای بیرونی ساختمان طراحی می شود، خیلی گران هستند، ولی نمای سیمانی مقرون به صرفه تر است و مناسب و شیک برای یک نمای ساختمان به کار گرفته می شود.

– سیمان به کار گرفته شده در نما خیلی مقاوم و مستحکم تر بوده نسبت به سایر نماهای ساختمانی دیگر و اصلی ترین دلیلی که باعث شده امروزه خیلی از این نما استفاده شود، همین دلیل است.

– نمای سیمانی در برابر شرایط جوی آب و هوا مقاوم و دارای ماندگاری بالاتر نسبت به سایر بناهای دیگر است که در نمای بیرونی به کار گرفته می شود.

– نمای سیمانی به عنوان یک نمای صاف و یکدست برای طراحی بیرونی ساختمان ها استفاده می شود.

در این قسمت از مقاله اطلاعاتی مفید در زمینه مزایا و فواید سیمان سفید در طراحی نمای ساختمان به دست آوردید، ما ایران آرک را که یکی از مناسب ترین سایت های حوزه ی مشاوره معماری و طراحی در سطح کشور می باشد به شما مخاطب و خواننده گرامی توصیه می کنیم.

 

مراحل تولید سیمان سفید

برای تولید سیمان سفید، آهن و منیزیم به کار رفته در این مصالح را تا هشت درصد کاهش می دهند که با کاهش این مواد باعث شده که مصالح بیشتر به رنگ سفید درآیند.

برای اینکه سیمان سفید، سفید تر و با کیفیت تر به نظر بیاید از سنگ گچ برای بالا بردن مقاومت سیمان استفاده می کنند و همین عوامل باعث شده که گیرایی سیمان بالاتر برود و مورد استفاده قرار بگیرد.

بعد از سنگ گچ از سنگ آهک، سنگ هایی که دارای رنگ دانه های سفید هستند، مانند سنگ کائولین و فلدسپات به کار گرفته می شود.

برای ساخت سیمان سفید از گچ و رس استفاده می کنند که در این مواد از هیچ گونه مواد اضافی مثل اکسید آهن، رنگدانه منگنز و یا کروم برای تولید سیمان به کار گرفته نشده است.

سیمان سفید از نظر مقاومت و گیرایی مانند سیمان های پرتلند معمولی است

سیمان سفید از نظر مقاومت و گیرایی مانند سیمان های پرتلند معمولی است که در بازار موجود است. هنگامی که کارخانه های سیمان سفید می خواهند سیمان را تولید کنند، باید دستگاه ها و قالب ها هیچ گونه گرد و غباری نداشته باشند تا یک سیمان یک دست و تمیزی را تولید کرده و روانه ی بازار کنند. از نظر چسبندگی و مقاومت سیمان سفید باید گفت که مانند سیمان های تولید شده در بازار است.

همانطور که میدانید سیمان سفید دارای انواع متنوعی است که کلیه ی سیمان های سفید تولید شده از آهک در ساخت خود استفاده کرده اند.

در بیشتر موارد سیمان های تولید شده شبیه هم هستند که در تولید و ساخت استفاده می شوند که کشور ما توانسته است، سیمان های متنوعی را تولید کرده و در اختیار مردم برای انجام ساخت و سازهای ساختمانی قرار دهد. خط های تولیدی که در کشور برای سیمان سفید استفاده می شود، کمی سخت و پیچیده نسبت به سیمان خاکستری است که تولید می شود.

این خط تولیدی برای سفیدشدن بیشتر سیمان از مصالح گوناگونی به غیر از آهک استفاده می کنند، ترکیبات اصلی در ساخت تولید سیمان آهک و خاک رس است.

سیمان سفید از نظر مقاومت و گیرایی مانند سیمان های پرتلند معمولی است
سیمان سفید از نظر مقاومت و گیرایی مانند سیمان های پرتلند معمولی است

سیمان های رنگ تیره

بعضی از سیمان های موجود در بازار به رنگ تیره هستند که علت این تیرگی به دلیل سولفات آهن و سولفات منیزیم است و همچنین در بعضی از موارد دوده ی ناشی از سوخت مصالح باعث تیرگی سیمان می شود.

در نتیجه کارخانجاتی که سیمان تولید می کنند، برای اینکه سیمان سفید باشد، سولفات آهن و منیزیم موجود در این ماده را حذف می کنند و باید سوختگی را در مصالح به کار ببرند که مناسب تولید بوده و هیچ دوده در آن نباشد که از این طریق بتوان یک سیمان سفید را تولید کرد. سوخت

کوره hی که برای تولید سیمان استفاده می شود، باید به نحوی باشد که دوده نداشته مثلا گاز کمتری در این فرآیند استفاده شود و از خاک رس در ترکیب آن استفاده کنند که سیمان سفید باشد.

زمانی که سیمان را آسیاب و یا خرد می کنند، برای اینکه مقاومت و استحکام آن بیشتر شود، به آن پودر سنگ گچ اضافه می کنند تا از این طریق رنگ سیمان هم سفید تر می شود. از کاربردهای که سیمان سفید تولید شده دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– سیمان سفید تولید شده بیشتر برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این سیمان تولیدی برای داخل و خارج منازل و طراحی منازل ویلایی و دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد.

درست کردن موانع در بزرگراه ها

– یکی دیگر از موارد کاربردی از سیمان سفید، برای درست کردن موانع در بزرگراه ها و همچنین تزئین ساختمان ها است که مورد استفاده قرار می گیرد.

– سیمان سفید برای تولید سنگ های ریخته گری بسیار مناسب و کاربردی است.

– یکی از مهمترین کاربرد سیمان سفید در زمان بنایی ساختمان می توان به عنوان پودر بندکشی که بین درزهای کاشی و سرامیک در منازل و مصارف مختلف به کار می رود، اشاره کرد که باعث استحکام و مقاومت بیشتر کاشی ها و سرامیک ها می شود.

یکی از اصلی ترین استفاده از سیمان در نمای بیرونی ساختمان ایجاد بازتاب نور در ساختمان و همچنین زیباتر شدن بنا است که بعد از اتمام کار در ساختمان دیگر نیازی به رنگ کردن سطوح بیرونی ساختمان نبوده و یک کار بسیار شیک و زیبا را می توان در نمای بیرونی ساختمان اجرا کرد.

درست کردن موانع در بزرگراه ها
درست کردن موانع در بزرگراه ها

مراحل انجام سیمان سفید برای طراحی نما با سیمان سفید

اولین مرحله شیب بندی وکف سازی در ساختمان

بعد از این که دیوار در ساختمان بالا رفت و بنا شد روی این دیوارها توسط بناها نازک کاری صورت بگیرد، در مورد دوم زمانی که یک کف ساختمان را هم سطح کردند کف سازی را انجام می دهند، در هر دو صورت این کارها برای زیبا تر شدن و دوام ساختمان است که انجام می گیرد.

کف سازی و شیب بندی که در ساختمان ها توسط بناهای ساختمانی انجام می شود، به دلیل ایجاد تسطیح لایه ها و یا ارتفاع های بلند و یا کوتاه در ساختمان انجام می شود.

شیب بندی که در ساختمان ها توسط بناها صورت می گیرد،

شیب بندی که در ساختمان ها توسط بناها صورت می گیرد، به دلیل هدایت کردن آب در داخل ساختمان است. در پشت بام های ساختمان شیب بندی را طوری انجام می دهند که در پشت بام آب از روی ایزوگام به راحتی تخلیه شده و آب در یک جا جمع نشده و این آب به راحتی در پشت بام تخلیه شود.

همانطور که همه ی شما مشاهده کرده اید، در پیاده روها، حیاط ها، پشت بام، سرویس های بهداشتی منازل حمام و دستشویی ها و آشپزخانه ها معماران در همان مراحل اجرایی از سیمان برای شیب بندی آب استفاده می کنند.

نماهایی را که با سیمان سفید طراحی می کنند، با پودر سنگ ترکیب کرده به شکلی که با هر سه پیمانه پودر 1 پیمانه سیمان و کمی آب مخلوط کرده تا یک مایع رقیق و خوبی به دست بیاید،

سپس بعد از اینکه ملات به دست آمد، ملات را داخل ماشین های سیمان پاش می ریزند و با حرکت دسته ی ماشین دانه های ریز بر روی دیوار ریخته می شود که معماران ساختمان این نما را نمای تگرگی می گویند.

معماران برای اینکه کار خیلی خوب بر روی نما ایجاد شود، بعد از اینکه کار تمام شد باید به مدت دو روز هر روز روی نما را با آب مرطوب نگه دارند تا یک نمای تمیز و یک دست به دست بیاید.

دومین مرحله استفاده از سیمان

دومین مرحله ی که در ساختمان ها از سیمان سفید استفاده می کنند، بندکشی است. بندکشی به عنوان پرکردن درزهای کاشی و سرامیک، سنگ ها و یا آجرها با کمک بندکشی از سیمان سفید استفاده کرده که انجام این کارها توسط معماران ساختمان را بندکشی می گویند.

یکی از بندکشی های که در کشور ما زیاد انجام می شود، بندکشی در نما های آجری و سنگی است که به دو صورت توپر و توخالی در نماها قابل اجرا است.

دومین مرحله استفاده از سیمان
دومین مرحله استفاده از سیمان

اندود کاری در نمای ساختمان

اندود کاری در نمای بیرونی ساختمان به این معنی است که سطح یا نما را با کمک مصالح ساختمانی به طور کامل پوشانده شود. اندود کاری ساختمان به دو صورت انجام می شود، 1) به صورت قشرآستر که برای صاف کردن و یک دست کردن شیب های ساختمانی استفاده می شود.

برای این کار در ابتدا سطح را شمشه گیری و یا کرم بندی می کنند و سپس با ملات به دست آمده سطح مورد نظر را اندود می کنند. دوم قشر رویه است که برای انجام تزئینات ساختمان استفاده می شود.

تمامی گچ بری های که در ساختمان ایجاد می شود و یا رنگ آمیزی هایی که در ساختمان انجام می شود، در قشر رویه صورت می گیرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سیمان سفید

عوامل متعددی بر قیمت نهایی نما تاثیرگذار است، مانند اندازه و متراژ ساختمان، شهر و محلی که قرار است، نما اجرا شود، مهارت معمار ساختمان، تجربه و تمیزی کاری که توسط معمار صورت می گیرد، مصالح کاربردی، ابزارهای جانبی که در ساخت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، تمامی این عوامل بر قیمت نهایی سیمان اثر گذاشته است.

مهندسان سعی کرده اند، با ثبت روزانه ی قیمت کارفرمایان و استادکاران قیمت توافقی را که بر قیمت سیمان تاثیرگذار است، را محاسبه کرده اند.

در ساختمان سازی برای ایجاد قسمت های مختلف در یک ساختمان نیاز مبرم به سیمان است. همانطور که میدانید سیمان به عنوان یک مصالح قدیمی و مستحکم و بادوام در ساخت بنا استفاده می شود که به مرور زمان روز به روز به کیفیت آن افزوده شده و با ترکیبات بهتر و قوی تر شرکت های تولید سیمان توانسته اند خاصیت سیمان را نسبت به قبل ارتقاء داده و با کیفیت تر تولید کنند.

سیمان سفید معمولا به دو طریق مورد استفاده قرار می گیرد

سیمان سفید معمولا به دو طریق مورد استفاده قرار می گیرد، یکی در کف ساختمان ها و دیگر در دیوار ساختمان های داخلی و بیرونی با کیفیت عالی مورد استفاده قرار می گیرد که انجام این مراحل باعث شده که بر روی قیمت سیمان سفید تاثیر مستقیم داشته باشد.

مثلا افرادی که برای نمای بیرونی ساختمان خود از سیمان سفید استفاده می کنند، نمای شسته سیمان سفید با نمای رومی سیمان سفید متفاوت بوده و هرکدام دارای هزینه های متفاوت بوده که علاوه بر هزینه ی نمای بیرونی هزینه ی دستمزد کارگران به صورت روزانه هم نیز باید به قیمت نهایی ساختمان اضافه کرد.

معماران برای اینکه قیمت نمای بیرونی ساختمان را با سیمان سفید برآورد کنند، براساس متر مربع و مساحت ساختمان تخمین می زنند.

سیمان سفید معمولا به دو طریق مورد استفاده قرار می گیرد
سیمان سفید معمولا به دو طریق مورد استفاده قرار می گیرد

روش دوم برای قیمت سیمان استفاده شده در نما

روش دیگری که معماران برای تخمین زدن قیمت سیمان دارند، به صورت متری که محاسبه می شود. بیشتر معماران ساختمانی برای برآورد قیمت نمای ساختمان از سیمان کاری بر اساس متر استفاده می کنند که در بیشتر طراحی های ساختمان از این روش استفاده می شود.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین کارها در تخمین هزینه ی طراحی نما با سیمان متراژ سطحی از ساختمان است که به وسیله ی سیمان طراحی شده است،

بنابراین معماران ساختمان مساحت کلی ساختمان را که می خواهند نما کنند، را ابتدا به دست آورده و ضرب در قیمت واحد می کنند، از این طریق قیمت نهایی که یک ساختمان را که با سیمان سفید نما کرده اند، را به دست می آورند.

این قیمت به دست آمده تقریبی است و ممکن است که قیمت هر کیسه سیمان سفیدی که معمار قرار است، استفاده کند در ابتدا یک قیمت و در پایان پروژه که ممکن است، دو یا سه ماه زمان ببرد قیمت دیگری داشته باشد.

عواملی دیگر در قیمت نهایی بر طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار است که شامل سختی کار برای کارگران، شرایط آب و هوا ( مناطق خیلی سرد و یا بعضی از مناطق هوا خیلی گرم است، ) کارفرمایان ساختمان ساز و کارهایی که برای طراحی ساختمان استفاده می کنند، دارای انواع گوناگونی است که تمامی این عوامل باعث شده که قیمت نهایی طراحی ساختمان با سیمان سفید متغیر بوده و بر روی قیمت اثر بگذارد.

نوع سیمان مصرفی در مصالح

یکی از عوامل دیگر که بر روی قیمت طراحی نما تاثیر گذار است، نوع سیمان مصرفی در مصالح است. اینکه سیمان درجه یک است، یا دو، مرغوبیت و کیفیت سیمان و همچنین کاربرد سیمان در داخل یا خارج از منازل به کار گرفته می شود، در قیمت سیمان مصرفی تاثیرگذار است.

قیمتی که معماران بر روی طراحی نما با استفاده از سیمان می گذارند، علاوه بر متراژ بستگی به نوع سیمان مرغوب دارد. هرچه سیمان مرغوب تر و با کیفیت تر باشد، قیمت طراحی نما نیز متغیر و کلا گران تر از قیمت های دیگر نخواهد بود.

نوع سیمان مصرفی در مصالح
نوع سیمان مصرفی در مصالح

مدل های مختلف سیمان

مدلهای مختلف سیمان با توجه به کیفیت سیمان بر این اساس طبقه بندی می شوند:

– طراحی نمای بیرونی با سیمان سیاه

– طراحی نمای بیرونی با سیمان تگری

– طراحی نمای بیرونی با سیمان زیرکاری

– طراحی نمای بیرونی با سفیدکاری

– طراحی نمای بیرونی با سیمان سفید

افراد قبل از اینکه شروع به طراحی نمای ساختمان با سیمان سفید را انجام دهند، بهتر است که با معمار ساختمان به یک توافق و نتیجه کلی برسند. قیمتی که برای طراحی نمای بیرونی ساختمان به دست می آید بستگی به مصالحی و حجم کاری است که معمار برای طرح خود استفاده می کند.

بیشترین کاربرد سیمان سفید در محیط های داخلی مانند انباری ها و پاسیو ها در منازل به کار می رود، دلیل اینکه معماران چرا از سیمان سفید برای طراحی استفاده می کنند، مقرون به صرفه بودن این مصالح نسبت به سایر مصالح دیگر است.

اقلیم و محل زندگی افراد

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت می توان به اقلیم و محل زندگی افراد اشاره کرد، مثلا در شهرهای شمالی به دلیل بارندگی های متعدد قیمت طراحی نما با سیمان با شهرهای مرکزی مثل تهران و یا اصفهان متفاوت است. در بیشتر نماهای بیرونی ساختمان از طراحی سیمان شسته استفاده شده که قیمت این نوع از طراحی بر اساس متر مربع است که محاسبه می شود.

عایق کاری نما قبل از طراحی سیمان سفید از عوامل دیگر است که بر روی قیمت نما تاثیرگذار است. افرادی که برای طراحی نمای ساختمان خود از سیمان سفید شسته استفاده می کنند، بهتر است که بدانند شرایط آب و هوایی و شرایط ساختمان از نظر بزرگی و یا کوچک بودن ساختمان بر روی قیمت نما تاثیر گذار است.

ترکیبات این نما از سنگدانه هایی که به رنگهای ( قرمز، مشکی، خاکستری، سبز، سفید و غیره ) استفاده شده است، پودر سنگ و همچنین سیمان سفید در آن به کار گرفته میشود. بعد از اتمام کار نما زمانی که نما به طور کامل انجام شد با کمک آب نما را کاملا می شویند برای همین نام این نماد را شسته نامگذاری کرده اند.

این نما نسبت به سایر نماهای دیگر از نظر قیمتی ارزان و مناسب بوده برای همین در قسمت های مختلف شهر از این نما استفاده می کنند. این نما از استحکام و دوام بالایی تشکیل شده است و این سیمان ها دارای رنگ بندی متنوعی هستند.

رنگ کردن نمای ساختمان

رنگ کردن نمای ساختمان باعث شده که ورودی ساختمان ها نسبت به قبل زیباتر شود،علاوه بر زیبایی ساختمان محله و نمای شهر را زیباتر کرده است.

رنگ کردن نما بر روی نماهای سیمانی دارای انواع گوناگونی است که براساس زیر کار نما، شرایط جوی و سلیقه افراد برای ساختمان خود توسط معماران ساختمانی طراحی می شود.

برای رنگ کردن نمای بیرونی ساختمان بر روی سیمان سفید باید از افراد باتجربه و متبحر در این امر استفاده کنیم تا یک رنگ خوب و باکیفیت را در نمای ساختمان ایجاد کنند.

رنگ کردن ساختمان بر روی نماهای سیمان سفید

افرادی که تمایل دارند، نمای سیمان سفید خود را رنگ کنند، باید از خشک بودن نمای سیمانی خود به طور کامل اطمینان داشته بعد، اقدام به رنگ نمای ساختمان کنند.

سیمان سفیدی که در نما به کار گرفته می شود، برای اینکه مقاوم تر و خشک شود، احتیاج دارد که رطوبت آن به طور کامل از بین برود تا بهترین کیفیت را از خود نشان دهد.

برای اینکه نمای سیمان سفید را رنگ کنیم، باید از رنگی استفاده کنیم که دیوار بتواند نفس بکشد و مانند عایق بر روی دیوار عمل نکند،

بنابراین هر اندازه که رنگ نما با کیفیت و مرغوب باشد، باعث شده که به مرور زمان این رنگ بر روی سیمان سفید به صورت پوسته پوسته نمایان شده و بعد از مدتی این رنگ کاملا از روی نما محو می شود و از بین می رود و دوباره نمای ساختمان فقط به صورت سیمان سفید در می آید.

افرادی که در شهرهای شمالی برای ساختمان های ویلایی خود از سیمان سفید استفاده کرده اند

افرادی که در شهرهای شمالی برای ساختمان های ویلایی خود از سیمان سفید استفاده کرده اند، برای اینکه جلوه ی شهر خود را زیباتر و جدیدتر کنند، بهتر است که از رنگ کردن بر روی سیمان سفید استفاده کنند. ماندگاری و طول عمر رنگ نما بسته به زیرکاری نمای سیمانی داشته و همچنین شرایط جوی منطقه دارد.

بهترین رنگی که معماران ساختمان برای شهرهای مناطق مرطوب در نظر گرفته اند رنگ اکریلیک است. دلیل این رنگ این است که به دلیل ترکیب شدن با آب باعث شده که استحکام و طول عمر نمای ساختمان را با توجه به شرایط جوی در شهرهای شمال و جنوب کشورمان، نفس کشیدن را برای سیمان که بر روی ساختمان و یا دیوار ها به کار گرفته شده را راحت تر کرده و مانند عایق عمل نکند.

نکات مهم در رنگ کردن نما برای طراحی نما با سیمان سفید

-زمانیکه بخواهید نماهای سیمان سفید را رنگ کنیم، بهتر است که به مدت یک ماه به نما فرصت دهیم تا کاملا سیمان سفید خشک شود. معماران خشک شدن سیمان سفید را بر روی نما بیست و نه روز تخمین زده اند که کاملا نما خشک شود، این مدت باعث شده که کلیه لایه ها و دانه های موجود در سیمان سفید خشک شود.

-بعد از اینکه نما کاملا خشک شد پرایمر مخصوص رنگ را انجام دهیم تا از این طریق رنگ خیلی خوب و باکیفیت برای نما انجام شود. همانطور که در بالا توضیح دادیم اگر سیمان رطوبت داشته باشد، باعث شده که بعد از مدتی رنگ نما از روی ساختمان از بین برود.

نماهای سیمانی سفید که کثیف شده اند

– نماهای سیمانی سفید که کثیف شده اند، قبل از اینکه معماران ساختمانی رنگ کردن را شروع کنند، بهتر است که با وسیله ی واتر جت نما را بشویند و قسمت هایی از ساختمان که به مرور زمان دچار فرسودگی شده است، را با مصالح مناسب که مرتبط با ترمیم ساختمان هستند، انجام داده بعد از اینکه تمامی مراحل به طور کامل انجام شد و نما کاملا خشک شد حالا می توانند رنگ ساختمان را شروع کنند.

– انجام پرایمر برای ساختمان هایی که به تازگی سیمان سفید شده اند و همچنین ساختمان هایی که برای اولین بار میخواهند رنگ شوند، الزامی بوده است.

با انجام پرایمر های مرتبط شما می توانید رنگ نما را برای چندین سال در ساختمان خود ضمانت کنید و همچنین عواملی که بر اثر شرایط جوی ممکن است، بر روی نمای ساختمان ایجاد شود، را هم تضمین کرده و شما یک نمای کاملا زیبا برای سالهای متوالی خواهید داشت.

رنگ ساختمان بر روی نماهای سیمان سفید

رنگ اکریلیک

یکی از بهترین رنگها و پرطرفدارترین رنگ ها رنگ اکریلیک بر روی نمای سیمانی ساختمان است. رنگ اکریلیک نسبت به سایر رنگهای دیگر خیلی بادوام و مستحکم بوده است و دارای درخشندگی فوق العاده بالایی بوده است که درخشندگی و منعطف بودن این رنگ باعث شده که طرفداران زیادی را به خود جلب کند. یکی از رنگهای اکریلیک که بر روی نمای سیمانی به کار می رود، رنگ جوتن است.

رنگ اکریلیک
رنگ اکریلیک

رزین آکریلیک

این رنگ بر دو اساس آب و روغن تشکیل شده و مورد استفاده قرار می گیرد. از خاصیت های رنگ رزین اکریلیک می توان به ترکیب شدن آن در آب که به صورت یک ضد قارچ عمل می کند اشاره کرد، این رنگ بی بو، در برابر هر نوع عواملی دچار آسیب نمی شود

و همچنین در مقابل نور خورشید و اشعه ی U. V مقاوم است. رنگ رزین اکریلیک برای ساختمان هایی که دیوار آنها گچی، سیمانی و یا از کناف استفاده شده است، به کار می رود و یک رنگ بسیار بادوام برای طراحی نمای بیرونی ساختمان است.

رنگ کنیتکس:

این رنگ نما که بر روی سیمان سفید استفاده می شود، قابل حل در آب و روغن است. رنگ کنیتکس زمانی که با روغن ترکیب می شود، مناسب برای رنگ کردن نما و سطح بیرونی ساختمان که زیر آنها با سیمان سفید پوشانده شده است، به کار می رود. رنگ کنیتکس نما از نظر طول عمر بر روی ساختمان، باید گفت که این رنگ برای مدت طولانی بر روی نما ماندگاری داشته و همچنین مقاوم و بادوام در برابر شرایط آب و هوا است.

مثلا در شهرهای شمالی که بارندگی بیش از اندازه است، معمارانی که بر روی نمای سیمانی خود از رنگ کنیتکس استفاده می کنند، این رنگ دوام و استحکام بالایی داشته و یک رنگ بسیار عالی در نقاشی طراحی نمای بیرونی ساختمان است.

رنگ روغنی

رنگ روغنی برای تمامی سطح بیرونی ساختمان مثلا نرده ها، در و پنجره های فلزی که در نمای سیمان سفید به کار رفته است، مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ با نفت ترکیب شده و برای رنگ آمیزی آماده می شود، رنگ روغنی از نظر دوام و طول عمر در برابر رطوبت در نمای بیرونی ساختمان بالا بوده و بیشتر معماران از این رنگ برای نما استفاده می کنند.

رنگ روغنی در ابتدا کمی بو داشته که شاید برای افراد تحمل این بو به دلیل ترکیب آن با نفت سخت باشد، ولی بعد از مدتی این بو از بین می رود. قابلیت بالایی که این رنگ دارد، این است که قابل شست و شو بوده و رنگ روغنی هم در داخل ساختمان و هم در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود.

رنگ استخری

این رنگ برای داخل استخر هایی که از سیمان سفید درست شده اند، استفاده می شود. استخرهای بزرگ که در باغ ها طراحی می شود، از سیمان سفید در ساخت آن استفاده شده است. از قابلیت های این رنگ مقاوم در برابر رطوبت، ضد قارچ و جلبک بودن این رنگ است.

رنگ اپوکسی:

یکی دیگر از رنگ های که در نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود، رنگ اپوکسی است. این رنگ بیشتر در مناطق صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ از نظر استحکام و دوام خیلی عالی بوده و در منازل و ادارت برای کفپوش ساختمان از این رنگ استفاده می شود.

رنگ نانو

یکی از بهترین و مرغوبترین رنگ ها که در نمای بیرونی ساختمان بر روی نمای سیمان سفید استفاده می شود، رنگ نانو است. رنگ نانو به دلیل استحکام و دوام بالا و همچنین عایق بودن در برابر شرایط آب و هوایی بهترین و مناسب ترین انتخاب است که معماران طراحی ساختمان از آن استفاده می کنند.

مراحل اجرای رنگ نانو برای طراحی نما با سیمان سفید

این رنگ جزء مرغوبترین رنگهایی است که در نمای ساختمان استفاده می شود. این رنگ از بهترین رنگهایی است که برای طراحی نمای ساختمان به کار گرفته می شود. این رنگ دارای ویژگی های زیادی است،

از جمله: رنگ نانو آب را به خود جذب نمی کند، گرد و غبار بر روی این رنگ نمی نشیند، برای محیط آلودگی ایجاد نمی کند، به عنوان یک عایق گرما و سرما استفاده می شود، ضد لک قوی و همچنین مستحکم و با دوام برای نماها بوده است و یک رنگ بسیار زیبا در طراحی ساختمان بوده که توسط معماران ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

افرادی که از رنگ نانو برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند

افرادی که از رنگ نانو برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند، باید این اطمینان را به آنها بدهیم که این رنگ به مرور زمان هیچ تغییر نکرده و در برابر آلودگی مخصوصا در شهرهای بزرگ مثل تهران و اصفهان نمای ساختمان را نامتعارف و ناپسند نمی کند و بسیار با دوام است.

در بعضی از شهرهای شمالی کشور ما بر روی ساختمان های شهر جلبک و خزه ها نمایان شده اند که برای اکثر افراد بسیار ناخوشایند است، امروزه استفاده از رنگ نانو برای ساختمان های سیمان سفید باعث شده که دیگر خبری از جلبک بر روی ساختمان نباشد.

از رنگ های نانو از یک پوشش بر روی لایه پایانی نما استفاده می کنند که بعد از اینکه رنگ نانو را بر روی نما اجرا کردند این پوشش به کار گرفته می شود.

این پوشش باعث شده که سطحی از نما که رنگ شده است، دچار مشکل نشده و همچنین از ظاهر اصلی نما هم کاسته نشود. این لایه پوششی ضد آب، ضد گرد و غبار، ضد لک بوده و موجب ماندن رنگ نما می شود.

این پوشش که بر روی رنگ نانو برای رنگ کردن ساختمان به کار می رود، این امکان را هم دارد که قابل شست و شو بوده و طول عمر رنگ نما را هم بیشتر می کند.

افرادی که از رنگ نانو برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند
افرادی که از رنگ نانو برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند

بهترین رنگ برای طراحی نما با سیمان سفید با رنگ نانو

در رنگ نمای ساختمان های سیمان سفید از محلول ضد آب نیز استفاده می کنند. چون نمای بیرونی ساختمان به صورت مداوم در معرض نور خورشید و شرایط جوی قرار دارد، پس از نظر خراب شدن رنگ نما بیشترین مشکل را در ساختمان به وجود می آورد.

برای همین است که در زمان رنگ کردن نمای بیرونی ساختمان باید از بهترین و مرغوبترین رنگ استفاده کنیم تا یک رنگ با کیفیت را در ساختمان ایجاد کنیم و دیگر نیازی نباشد که هر سال کل نمای ساختمان را رنگ کنیم.

معماران به صاحبان ساختمان پیشنهاد می کنند که از یک رنگ با دوام در برابر بارندگی های متوالی در سال، عایق سرما و گرما برای نمای بیرونی ساختمان خود استفاده کنند که طول عمر بالایی هم داشته باشد و از رنگ موجود در نمای بیرونی تا چندین سال راحت باشیم.

رنگ اکریلیک

یکی از بهترین رنگ ها که مناسب با شرایط آب وهوایی بوده است و افراد در تمامی نقاط کشور می توانند از آن استفاده کنند، رنگ اکریلیک است که بسیار کارآمد و مناسب است.

در شهرهای شمالی کشور که بارانها به صورت گچی هستند که این گچ ها بیشتر در قسمت غرب ساختمان به وجود می آید بعد از اینکه نمای ساختمان به طور کامل خشک شد، برای اینکه ای گچ ها زیاد نمایان نباشند از رنگ نیوسیل استفاده می کنند.

هزینه رنگ کردن ساختمان به مساحت ساختمان که به چه اندازه نیاز به رنگ دارد، نوع رنگ استفاده شده، نوع نمای قبلی ساختمان، بافت زیرکار ساختمان، زمان اجرای کار، ارتفاع ساختمان، سختی کار، طول عمر ساختمان، عیب ها و نواقصی که در نمای ساختمان موجود است، بستگی دارد.

زمانیکه که تمامی این کارها در ساختمان انجام شد و زیربنای ساختمان کاملا رفع عیب شد، حالا می توان ساختمان سیمانی خود را رنگ کرد.

رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان با کمک طناب

امروزه با کمک طناب مشکلاتی که در ارتفاع های بلند برای کارگران ساختمان ایجاد میشد رفع شده است. در روش طناب به نقاط مختلفی از نما که قرار است، طراحی و رنگ آمیزی انجام شود، به طور دقیق و محاسبه شده طناب را وصل می کنند.

با کمک تجهیزات خاص و ایمن که به طناب متصل می شود، کارگران ساختمانی می توانند از نما بالا و پایین رفته و به محل مورد نظر دسترسی داشته باشند.

کارگران ساختمانی بعد از اینکه با طناب محل مورد نظر را طراحی کردند دوباره با کمک طناب می توانند به ساختمان برگردنند. تمامی این کارها را که کارگران با طناب بر روی ساختمان انجام می دهند، اصولی و برنامه ریزی شده توسط مهندسان ساختمان انجام می گیرد که کاملا قوانین و ضوابط در انجام کار رعایت می شود. از مزایایی طناب صنعتی در طراحی نمای ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-این کار از نظر امنیت جانی برای کارگران بسیار بالا بوده و با برنامه ریزی قبلی و رعایت قوانین و مقررات انجام می شود.

انجام کار با طناب

-انجام کار با طناب باعث شده که سرعت کار برای تحویل دادن به مشتری بالا رفته و زمان تحویل کار خیلی سریع تر انجام بگیرد.

-استفاده از طناب باعث شده که ساختمان های مرتفع که قابل دسترس نیستند امکان پذیر بوده و همچنین محیط های بسته که قابل دسترسی نیستند با کمک طناب قابل اجرا هستند.

– استفاده از طناب های صنعتی باعث شده که در زمان اجرای نمای ساختمان دیگر نیازی به ماشین آلات سنگین نباشد که این ماشین آلات صنعتی سنگین هم باعث شده ترافیک ایجاد شود و هم محل عبور و مرور ماشین های سواری با مشکل مواجه شود.

-زمانیکه شما از داربست برای طراحی نمای بیرونی ساختمان استفاده می کنید، فضای زیادی را اشغال می کند، ولی استفاده از طناب در طراحی باعث شده که این مشکل ایجاد نشده و روند کار خیلی سریعتر انجام شود.

– استفاده از طناب باعث شده که ساختمان و سازه هایی که در طراحی خارجی ساختمان استفاده شده کمتر دچارآسیب شوند.

– استفاده از طناب صنعتی در انجام کارهای ساختمانی باعث شده که هزینه ها را کاهش داده، به طوری که مهندسان ساختمانی برآورد کرده اند که این روش نسبت به سایر روشهای ساختمانی سی درصد از هزینه ها را کاهش می دهد.

مهمترین مراحل با استفاده از طناب

یکی از اصلی ترین و مهمترین کارها که با کمک طناب انجام می شود، سرعت در انجام کارها است و این امکان را برای کارگران ایجاد می کند که مکانهای غیرقابل دسترس که انجام کار در آنها غیرممکن است، در کمترین زمان انجام شود. این روش نسبت به سایر روشهای دیگر کمترین خطر را داشته و همچنین محیط زیست اطراف ساختمان کمتر دچار آسیب دیدگی می شود.

افرادی که با کمک طناب در ساختمان های مرتفع رنگ کردن ساختمان و یا طراحی ساختمان را برعهده دارند، را راپل کار می نامند.

یکی از پرکاربردترین کارهای ساختمانی که مهندسان ساختمان از راپل کاران استفاده میکنند، جلوگیری از نصب داربست در ساختمان است. ایجاد داربست در ساختمان هم از نظر هزینه و هم از نظر اشغال کردن فضا مناسب و مقرون به صرفه نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *