09124573904

شرکت مشاور معماری در غرب تهران

شرکت مشاور معماری در غرب تهران

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله از گروه معماری ایران ارک می خواهیم اطلاعات جامعی درباره شرکت مشاور معماری در غرب تهران در اختیارتان قرار دهیم.

اگر به دنبال بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران هستید، این مقاله میتواند نکات بسیار مهمی را برای شما در پی داشته باشد و همچنین، ویژگی ها و نکات بیشتری را در رابطه با بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران با شما در میان بگذارد. امروزه ما شاهدیم که رشد بسیار زیادی در زمینه مشاوره معماری در میان شرکت های مشاور معماری وجود دارد.

از سوی دیگر هم این موضوع برای ما قطعیت دارد که با شناخت شرکت های فعال در زمینه مشاوره معماری، میتوانیم ساخت و ساز بهتری داشته باشیم. شرکت های بسیاری هستند که مدعی بهترین خدمات مشاوره معماری هستند

و در واقع نمیتوان انتظار داشت که بهترین شرکت های مشاوره معماری را به راحتی از روی تابلو ها و شعار های تبلیغاتی پیدا کنیم بلکه باید تا حد امکان ویژگی های بهترین شرکت ها را بدانیم.

همچنین برای بسیاری که به تازگی به حرفه مشاوره معماری وارد شده اند، این موضوع حائز اهمیت است که در واقع از چه راهی میتوان به عنوان بهترین شرکت فعال در زمینه مشاوره معماری فعالیت کرد و چگونه میتوان انتظار داشت که به حجم بالایی از استقبال از سوی کارفرمایان و… برسیم.

شناخت راه های مختلف

بسیاری از شرکت های معماری هم به این موضوع توجه دارند تا با شناخت راه های مختلف برای بهترین شدن، خودشان را در این حرفه پر رقابت به بالاترین درجات برسانند.

اما پیش از هرچیز باید بدانیم که دقیقا یک مشاور معماری برای ما چه میکند و چرا باید به مشاوره معماری در ساخت و ساز اهمیت بدهیم.

چرا باید انتظار داشته باشیم که یک مشاور معماری بتواند به ساخت و ساز ما کمک کند و چه تاثیری میتواند در ساخت بهتر سازه و ساختمان ما داشته باشد.

شرکت های مشاور مختلفی وجود دارد که در زمینه های زیادی فعالیت میکنند این شرکت ها هرکدام با توجه به تخصصی که دارند به پیمانکاران و کارفرمایان پروژه های مختلف ساختمانی یاری میرسانند

اما باید بدانیم که چه راهنمایی ها و خدماتی را میتوانیم از این شرکت ها انتظار داشته باشیم تا پروژه ساختمانی ما با رونق بهتر  با رشد سریعتری به پیش برود.

معماری و ساختمان سازی

معماری و ساختمان سازی
معماری و ساختمان سازی

اگر بخواهیم به جنبه های معماری در ساختمان سازی بپردازیم باید بگوییم که این جوانب بسیار زیاد هستند و گستره ی علم معماری در ساخت و ساز بسیار فراخ است.

معماری را میتوان اینگونه تعریف کرد که یک ساختمان و بنا علاوه بر ویژگی های مقاومتی خود، مثل استحکام و ماندگاری باید در نظرها زیبا و دلنشین جلوه کند.

به عبارت دیگر معماری یک جنبه ی هنری-زیبایی به ساختمان ها می‌دهد و آنها را از آنچه که هستند زیباتر به نمایش می‌گذارد.

معماری از دیرباز تا عصر حاضر وجود داشته است و در هر دوره و زمانی به نحوی به آن پرداخته شده است.اگر به زندگی انسانهای نخستی نگا کنیم، خواهیم دید که مکان زندگی آنها غارها و سنگ لاخه هایی بوده که شبیه به یک سرپناه بوده است و ازین جهت آنها را برای زندگی انتخاب می‌کردند.

هرچه زمان گذشت و بشریت پیشرفت کرد معماری نیز همراه با آن دچار تحول و تغییر شد

هرچه زمان گذشت و بشریت پیشرفت کرد معماری نیز همراه با آن دچار تحول و تغییر شد.معماری امروز با بکارگیری اصول و روش های حساب شده توانسته گام های بزرگی را در راه بازیابی معنای معماری بردارد.

اگر به شهرهای بزرگ بنگریم خواهیم دید که ساختمان های غول آسا در عین رعایت اصول فنی و مهندسی از نظر ایمنی و مقاومت، از نظر طراحی بسیار متنوع اند و در شکل های گوناگون و زیبا طراحی شده اند. معماران سعی دارند تا هنر را با مصالح تلفیق کنند تا آنچه که حاصل می‌شود جلوه گر اندیشه های آنها از هنر باشد.

در واقع معماری در هر برهه و عصری بگونه ای در ساخت و ساز جلوه گر بوده.

معماران قدیمی بیشتر دقت و تمرکز خود را بر چگونگی قرارگرفتن مصالح در کنار یکدیگر میگذاشتند.

نقش طراحی معماری در ساخت و ساز

نقش طراحی معماری در ساخت و ساز
نقش طراحی معماری در ساخت و ساز

در بسیاری از مواقع به دلیل اینکه ساختمان سازی و پروژه های ساختمانی میتوانند بیش از حد طولانی باشند، لازم است که ما به نکات بسیاری در طول ساخت و ساز توجه کنیم.

شاید برخی از این نکات شامل ساخت سازه مقاوم تر و برخی دیگر هم توجه به مدیریت پروژه برای زمان بندی بهتر در پروژه باشد اما یک مسئله بسیار مهم که ما نه تنها در طول ساخت پروژه بلکه باید پیش از آنکه بخواهیم حتی ایده ساخت پروژه را در ذهن داشته باشیم، مسئله طراحی معماری پروژه است.

بسیاری از ایده هایی که به ذهن سازندگان ساختمان ها میرسد باید از نظر معماری و نوع طراحی معماری بررسی شود

بسیاری از ایده هایی که به ذهن سازندگان ساختمان ها میرسد باید از نظر معماری و نوع طراحی معماری بررسی شود. درواقع طراحی معماری مقوله ای است که از همان ابتدای پروژه وجود دارد و باید به آن توجه شود و نمیتوان آن را به ب انتهای پروژه واگذار کرد. ما نمیتوانیم این موضوع را درنظر بگیریم که ساختمانی که درحال ساخت داریم بدور از طراحی معماری و اصول طراحی معماری ساخته شود.

طراحی معماری میتواند نقش بسیار پررنگ و پر اهمیتی را در پروژه ساختمانی ما ایفا کند و ما نمیتوانیم این نقش و این هدف بسیار بزرگی که طراحی معماری در پروژه های ساختمانی دنبال میکند را نادیده بگیریم.

تصور کنید که ساختمانی که میسازید هیچ اصول طراحی را در خود نداشته باشد و یا نقشه آن برپایه اصول معماری ساخته نشده باشد. این موضوع در زمانی که بخواهیم در داخل این نقشه زندگی کنیم خودش را نشان میدهد که تا چه اندازه این مسئله اشتباه بوده است که از طراحی معماری در ساخت و ساز پروژه خود یاری نگرفته ایم.

این موضوع اما امروزه به کلی برطرف شده است و بسیاری از پیمانکاران و سازندگان پروژه های ساختمانی پیش از هرچیز، به دنبال یافتن بهترین شرکت مشاور معماری هستند.

این مسئله در گذشته کمتر مورد توجه قرار میگرفت که حتما از یک معمار آشنا به مباحث علم معماری و هنر طراحی معماری کمک گرفته شود و معمولا مسئله معماری بصورت کاملا تجربی در ساخت و ساز ساختمان ها رعایت میشد

اما امروزه با رونق ساخت ساختمان های مختلف با سبک های گوناگون دیگر این مسئله از موضوعیت خارج شده است که ساختمان ها را بدون در نظر گرفتن نظر یک مهندس معماری بخواهیم بنا کنیم.

چرا باید از یک طراح معمار در ساخت و ساز کمک بگیریم؟

چرا باید از یک طراح معمار در ساخت و ساز کمک بگیریم؟
چرا باید از یک طراح معمار در ساخت و ساز کمک بگیریم؟

شاید این سوال برای هر سازنده ای ایجاد شود که چرا ما انقدر توصیه داریم که از یک طراح معماری برای ساخت و ساز در پروژه های ساختمانی خود کمک بگیریم. ما از نقش مهم طراحی معماری در ساخته ها صحبت کردیم

اما این نکته را باید بدانیم که اگر ما برای هر تخصصی از شخصی کمک نگیریم که در آن رشته متخصص است، نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که پروژه های ساختمانی ما به خوبی پیش برود.

برای پیش برد بهتر در پروژه های ساختمانی هرکس باید در حیطه تخصصی خود فعالیت کند و با ایجاد یک هماهنگی میان این اجزا، به یک پروژه ساختمان بسیار خوب دست پیدا کنیم.

بحث معماری هم مسئله ای است که در پروژه های ساختمانی مختلف مورد توجه افراد و سازندگان قرار میگیرد. بسیاری معماری را تنها به طراحی های نما و یا دکوراسیون داخلی محدود میداننند

اما باید این موضوع را در نظر بگیریم که معماری به طراحی یک نما یا طراحی یک اتاق خواب محدود نمیشود بلکه معماری به شکلی نامحدود در اجزای مختلف یک ساختمان حضور دارد.

ساختمان شما با کمک طراح معماری میتواند یک اثر هنری باشد

ساختمان شما با کمک طراح معماری میتواند یک اثر هنری باشد که شما در آن زندگی میکنید و به راستی ای تنها تعبیری است که میتوانم از نقش یک معمار در طراحی ساختمان داشته باشم.

زمانی که ما از طراحی معماری صحبت میکنیم، در اصل داریم به این موضوع میپردازیم که محلی برای زندگی کردن بسازیم. ما هر طرح و نقشه ای که در ساختمان خود بریزیم، خودما و یا افراد دیگری قرار است که در آن طرح زندگی کنند. به همین دلیل هم نمیتوان انتظار داشت که نقش یک معمار و طراحی معماری را در این بین نادیده بگیریم.

برای طراحی اصولی و داشتن یک پلان و یک طرح نما و دکوراسیون داخلی اصولی، لازم است که حتما در مرحله اول از یک طراح معماری در پروژه ساختمانی خود کمک بگیریم.

نمیتوان انتظار داشت که بدون درنظر گرفتن حضور یک طراح معماری، شاهد طراحی اصولی باشیم چرا که معمولا طراحی معماری اصولی تنها با کمک یک مهندس و یک مشاور معماری انجام میشود. در ادامه بیشتر به اهمیت ساختمان سازی اصولی میپردازیم.

اهمیت طراحی در ساختمان سازی اصولی

اهمیت طراحی در ساختمان سازی اصولی
اهمیت طراحی در ساختمان سازی اصولی

همانطور که گفتیم ساختمان سازی اصولی یکی از مواردی است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد. برای داشتن یک سازه که به شکلی اصولی ساخته شده باشد، لازم است که حتما به این موضوع توجه داشته باشیم که این ساختمان به شکل کاملا اصولی طراحی شده باشد.

ساختمان های بسیاری وجود دارند که در بعضی از بخش های آن، اصول خاصی رعایت نشده است. ما به این موضوع توجه داریم که طراحی ساختمان باید اصولی باشد اما اصول آن را نمیشناسیم.

همچنین این موضوع را هم به خوبی میدانیم که ساختمان به لحاظ مباحث فنی باید مقاومت بسیار خوبی در مقابله با بارهای مختلف از خود نشان بدهد اما بازهم نمیتوانیم اصول فنی آن را بشناسیم.

متخصصینی که به طراحی اصولی سازه ها میپردازند، این موضوع را در نظر میگیرند که حتما باید مقاومت سازی ساختمان اصولی و علمی باشد اگر شما به شکلی کاملا علمی نکات فنی ساختمان را رعایت کرده باشید، سازه ای کاملا اصولی خواهید داشت.

اگر ساختمان شما به شکل اصولی طراحی شده باشد، شاهد یک طراحی معماری فوق العاده برای ساختمانتان خواهید بود

همچنین اگر ساختمان شما به شکل اصولی طراحی شده باشد، شاهد یک طراحی معماری فوق العاده برای ساختمانتان خواهید بود. اگر طراحی معماری ساختمان شما اصولی باشد، نکات مهمی که باید در زمینه زیبایی شناسی، رنگ بندی و جایگذاری فضاها در آن رعایت بشود هم در آن قرار دارد.

از سوی دیگر این موارد میتواند به زندگی کردن شما یا هر شخص دیگری در آن ساختمان کمک بسیار زیادی کند. این نکته را فراموش نکنیم که ساختمان های اصولی ساخت معمولا طرفداران بیشتری دارند و هنگام خرید یا فروش این ساختمان ها، شاهد خرید بهتر این ساختمان ها از سوی خریداران هستیم.

از سوی دیگر هم ساختمان هایی که به شکل اصولی ساخته شده باشند، قطعا از تمامی فضاها به خوبی استفاده میکنند که این موضوع بیشتر مورد تاکید کارفرما خواهد بود.

امروزه با رشد قیمت زمین، این موضوع برای کارفرما اهمیت بسیاری دارد که شما از تمام قسمت های زمین به خوبی استفاده کنید و این موضوع را در طرح و نقشه درنظر بگیرید.

به همین دلیل هم ما میگوییم که ساختمان سازی اصولی میتواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در ادامه بیشتر در رابطه با اصول طراحی معماری به شما توضیح میدهیم.

اصول مهم در طراحی و مشاوره معماری

اصول مهم در طراحی و مشاوره معماری
اصول مهم در طراحی و مشاوره معماری

همانطور که گفتیم ساخت و ساز اصولی اهمیت بسیار زیادی برای مهندسین و کارفرماها دارد. این موضوع به این دلیل است که بسیاری از افراد از ساختن ساختمان های اصولی حمایت میکنند چرا که ساختمان در اصل مکانی است که ما در آن زندگی میکنیم. بسیاری از ساختمان ها باید بر اساس نوع کاربری که دارند دسته بندی شوند چرا که ایمنی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد.

ساختمان هایی که بر اساس کاربری در زمان وقوع حوادث به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار میگیرند و یا کاربری های مربوط به سلامت و درمان دارند، باید از اصول بسیار بیشتر و سختگیرانه تری در ساخت و ساز خود پیروی کنند.

از سوی دیگر هم ساختمان های مسکونی به دلیل اینکه محل سکونت افراد است باید حتما با توجه به نکات مهم فنی در مستحکم تر ساختن ساختمان ها ساخته شود.

اصول تنها در استحکام و مقاومت ساختمان در مواقع خطر نیست

اما اصول تنها در استحکام و مقاومت ساختمان در مواقع خطر نیست بلکه اصول در زمینه طراحی بهتر و بهینه تر ساختمان نیز وجود دارد. ساختمان هایی که به شکل بهینه طراحی شده باشند لازم است که به نکات مختلفی در رابطه با طراحی اقلیمی توجه داشته باشند.

نور کافی در طول روز دریافت کنند و یا در فصول مختلف سال، بتوان از باد و یا نور آفتاب برای سرد یا گرم تر کردن محیط داخلی خانه استفاده کرد.

این موضوع از اصول اصلی ومهم معماری به شمار میرود که میتواند تاثیر بسیار زیادی در صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشد و به همین دلیل هم در کشور های زیادی به این مسائل توجه میشود و حتی به عنوان یک قانون در ساخت و ساز در نظر گرفته میشد. از سوی دیگر هم ما این مسئله را میدانیم که اصول ساخت و ساز به ما کمک میکند که طراحی بهتری داشته باشیم.

طراحی بهتر تنها به این معنی نیست که ما از طراحی های خاص و یا تجملاتی در نما یا دکوراسیون داخلی خود بهره ببریم. بلکه طراحی باید متناسب با سلیقه افراد و بر اساس اصول طراحی باشد. این اصول میتواند رنگ بندی و توجه به کنار هم قرار گرفتن رنگ ها و ایجاد نوعی آرامش ذهنی در ذهن مخاطب است.

از سوی دیگر هم باید در طراحی نقشه ساختمان توجه شود چرا که نقشه های طراحی شده بر اساس اصول، استفاده صحیحی از فضاها میکنند و جایگذاری فضا در این نقشه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نقش تجربه در طراحی و مشاوره معماری

نقش تجربه در طراحی و مشاوره معماری
نقش تجربه در طراحی و مشاوره معماری

حال لازم است که نکات دیگری در رابطه با طراحی و مشاور معماری بگوییم. بسیاری از افراد از گذشته تا به امروز برپایه تجربیاتی که در زمینه ساخت و ساز داشته اند به طراحی و ساخت ساختمان های مختلف میپرداختند.

در گذشته این موضوع اهمیت بسیار زیادی داشته است که تجربه در گذشته به عنوان یک معیار بسیار مناسب و صحیح برای طراحی ساختمان های مختلف محسوب میشده است.

این معیار به این دلیل بوده است که توجه کمتری به تحصیلات آکادمیک در زمینه معماری میشده است و ساختمان سازی به نوعی تجربه تبدیل شده بود.

اما امروزه این موضوع به کلی تغییر کرده است. تجربه داشتن به شما این امکان را میدهد که چگونه اقلیم را در طراحی ساختمان در نظر بگیرید، نکات مختلف مربوط به سازه را چگونه در نقشه معماری خود بکار ببرید و از همه مهمتر، چگونه سلیقه های مختلف را بشناسید و آنچه میخواهند را در طراحی خود بکار ببرید.

قطعا بعد دیگری که در کنار طراحی قرار دارد، بحث اجرا است

قطعا بعد دیگری که در کنار طراحی قرار دارد، بحث اجرا است. شما طرحی که طراحی میکنید را باید بتوانید به نوعی آن را اجرا کنید یا حداقل یک سری راه حل های اجرایی برای آن داشته باشید. این راه حل های اجرایی میتواند شامل مواردی از جمله شناخت مصالح ساختمانی و نحوه بکار گیری آن ها در طراحی است.

اگر طراحی کاملا فکر شده باشد و برمبنای اصول انجام شده باشد، قطعا در زمان طراحی،  مهندس مشاور و طراح معمار به این موضوع توجه میکنند که این طرح چگونه و با کمک چه مصالحی به مرحله اجرا برسد.

به همین دلیل هم لازم است که حتما به این مسئله، یعنی نحوه اجرای طرح معماری نیز توجه داشته باشیم. حال باید این موضوع را بدانیم که اجرا یک مسئله تجربی است.

بهرحال ما نمیتوانیم نقش تحصیلات آکادمیک و دانش فنی را در مسائل اجرا نادیده بگیریم اما اجرای یک طرح معماری میتواند بر پایه تجربه باشد. معماری که میخواهد یک طرح معماری را به کارفرما ارائه بدهد، باید شناخت خوبی از مسائل اجرایی داشته باشد تا طرحی که ارائه میدهد را بتواند برای اجرای اجزای مختلف آن یک راه حل مشخص داشته باشد.

از سوی دیگر دانش فنی نیز میتواند در طراحی اهمیت بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه ما قصد داریم تا بیشتر در رابطه با دانش فنی و نقش آن صحبت کنیم.

نقش دانش فنی در طراحی و مشاوره معماری

نقش دانش فنی در طراحی و مشاوره معماری
نقش دانش فنی در طراحی و مشاوره معماری

دانش فنی میتواند تاثیر بسیار زیادی در طراحی و مشاوره معماری داشته باشد. افرادی که به دانش فنی در طراحی معماری توجه دارند، این موضوع را هم خوب میدانند که بدون داشتن یک سری اطلاعات اولیه در رابطه با مسائل فنی نمیتوان انتظار داشت که یک طراحی اصولی داشته باشیم. ما گفتیم که اصول طراحی اهمیت دارد و ساختمان سازی بر اساس این اصول نیز طرفدار بسیاری دارد.

از سوی دیگر هم یک سری قوانین در طراحی ساختمان ها وجود دارد که این قوانین در اصل برای بالاتر بردن ایمنی ساختمان و یا انطباق دادن طراحی های ساختمانی با فرهنگ کشور وضع شده اند.

تطبیق دادن سبک های مختلف با این قوانین و نحوه اجرای آن و مسائل فنی از این دست نیازمند داشتن یک سری اطلاعات علمی و آکادمیک است

تطبیق دادن سبک های مختلف با این قوانین و نحوه اجرای آن و مسائل فنی از این دست نیازمند داشتن یک سری اطلاعات علمی و آکادمیک است. کسانی که سبک های مختلف را بشناسند، متیوانند به خوبی با ترکیب کردن آن ها، حسی که لازم است را به مخاطب خود القا کنند.

این مسئله ای نیست که شما بتوانید با تجربه به آن برسید بلکه یک مسئله کاملا فنی است و برپایه علم و طراحی و هنر به آن توجه میشود. بسیاری از طراحان این علم را در رابطه با سبک های مختلف دارند.

زمانی که مشاور معماری سبک ها و جنبش های مختلف را بشناسد، دلایل استقبال مخاطب از آن ها را پیگیری کند، میتواند یک سبک مشخص برای خود داشته باشد.

شناخت رنگ ها و تاثیری که بر روان افراد میگذارد و همچنین، شناخت نحوه کنار هم قرار دادن رنگ ها در دکوراسیون داخلی و استفاده کردن از سبک های مختلف هم یک مسئله کاملا فنی و علمی است که باید این موضوع را به خوبی مورد توجه قرار بدهیم که نمیتوان این مسائل را بر اساس تجربه کسب کرد و وجود یک دانش فنی در کنار تجربه در این زمینه ها میتواند تاثیر بسیار زیادی در طراحی و ساخت یک ساختمان بر مبنای اصول داشته باشد.

برای داشتن یک ساختمان برمبنای اصول، لازم است که حتما همه افراد درگیر در پروژه را بشناسیم و نقش آن ها برای پیاده کردن این اصول را درنظر بگیریم. به همین ترتیب در ادامه این مقاله به متخصصینی که دریک پروژه درگیرند اشاره خواهیم کرد.

در یک پروژه ساخت و ساز چه افرادی دخیل هستند؟

در یک پروژه ساخت و ساز چه افرادی دخیل هستند؟
در یک پروژه ساخت و ساز چه افرادی دخیل هستند؟

اگر شخصی قصد دارد تا به ساختمان سازی روی بیاورد و یا میخواهد در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشد، لازم است که حتما نسبت به پروژه های ساختمانی و افرادی که در این پروژه ها دخیل هستند اطلاعات کافی داشته باشد.

ممکن است در یک پروژه ساخت و ساز، افراد بسیار زیادی مشغول باشند که برای کنترل آن مجبور به راه اندازی واحد های مختلف مدیریت پروژه برای کنترل و نظارت بر عملکرد این افراد در بخش های مختلف داشت. اما مسئله این است که بسیاری از پروژه های ساختمانی چنین نیستند و بعضی از پروژه های ساختمانی در مقیاس کوچکتر انجام میشوند.

این موضوع نشان میدهد که مقیاس ساخت و ساز اهمیت زیادی در شناخت اعضا و افراد موثر در پروژه دارد. بسیاری از پروژه های ساختمانی بدون توجه به مقیاس، یک سری نقش های مشترک درخود دارند. برای مثال ما شاهدیم که نقش هایی مانند مشاور، طراح، پیمانکار و مجری طرح و… در یک پروژه ساختمانی حضور دارند.

پیمانکاری ساختمان چیست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی سوال فوق کلیک نمایید.

دسته ای از افراد در پروژه های ساختمانی در بخش های طراحی فعالیت میکنند

دسته ای از افراد در پروژه های ساختمانی در بخش های طراحی فعالیت میکنند. دفتر مشاور معماری پروژه، به تهیه طرح ها و نقشه های مختلف میپردازند. افرادی که در این بخش فعالیت میکنند به تهیه نقشه های معماری و طرح های ساختمان میپردازند و در طی پروژه نیز اصلاحات وارد شده بر طرح ها و نقشه های معماری را نیز انجام میدهند. پس از این دسته، دسته دیگری نیز وجود دارند که مهندسان و مشاوران سازه هستند.

این افراد هم به نوعی به بررسی بخش های سازه ای میپردازند. سازه و بحث های مربوط به سازه کاملا فنی است. نحوه اجرای اتصالات سازه ای، نحوه محاسبات مربوط به سازه و بارهای وارده بر ساختمان و… در این قسمت انجام میشود.

بخش دیگری نیز وجود دارد که دفتر مدیریت پروژه است. دفتر مدیریت پروژه به این مسئله تمرکز دارد که چگونه فعالیت های مربوط به بخش های مختلف را زمان بندی، بودجه بندی و مدیریت کند.

این بخش به این مسئله تمرکز دارد تا به عنوان رابطی میان مجریان طرح، دفاتر مهندسی و هیئت مدیره و ذینفعان پروژه باشد و به ارائه گزارش به هیئت مدیره پروژه میپردازند. به همین ترتیب دسته بندی های این چنینی با زیرمجموعه های خود در پروژه های ساختمانی مختلف فعالیت میکنند.

فاز های مختلف ساخت و ساز یک پروژه ساختمانی

فاز های مختلف ساخت و ساز یک پروژه ساختمانی
فاز های مختلف ساخت و ساز یک پروژه ساختمانی

در پروژه های ساختمانی مختلف، درکنار اینکه افراد مختلفی در بخش های فنی و طراحی پروژه قرار دارند، فاز های مخلتفی هم وجود دارد که این موارد بیشتر به شرکت مشاور معماری مرتبط است.

نقش شرکت مشاور معماری را نمیتوان در این فاز ها نادیده گرفت و به همین دلیل هم ما در این قسمت میخواهیم به فاز های مختلف پروژه های ساختمانی که عموما در دفاتر مشاور معماری پیگیری میشود بپردازیم.

اول از هرچیز باید بدانیم که پروژه از همان ابتدا حتی قبل از اینکه به مرحله اجرا برسد، در دفتر مشاور معماری طراحی و نقشه ریزی آن آغاز میشود. شرکت مشاور معماری در غرب تهران به این موضوع توجه دارند که در طی جلسات مختلف، طرح های مختلف پروژه را هماهنگ با کارفرما طرح ریزی کنند.

پس از مشخص کردن طرح ها و نقشه ها و انجام اصلاحات مدنظر کارفرما، طرح معماری به تایید میرسد

پس از مشخص کردن طرح ها و نقشه ها و انجام اصلاحات مدنظر کارفرما، طرح معماری به تایید میرسد. پس از تایید شدن طرح معماری توسط کارفرما، شاهد این موضوع هستیم که رفته رفته مقدمات انجام پروژه آغاز میشود.

مشاور معماری و شرکت مشاور معماری همواره بر پروژه نظارت دارند و پروژه را تا زمان انتها رهگیری میکنند. این نظارت و توجه به انجام پروژه بیشتر برای مشخص شدن نحوه اجرای طرح معماری است.

همانطور که پیشتر گفتیم شرکت مشاور معماری زمانی که طرحی را مشخص میکند، باید این امکان را هم داشته باشد که مصالح بکار رفته در طرح و همچنین، روش های اجرای طرح را نیز برای کارفرما مشخص کنند.

به همین ترتیب هم این مسئله را هم پیگیری میکنند که طرح هایی که قرار است اجرا شود، بطور صحیح و کامل طبق برنامه اولیه انجام شوند. درواقع شرکت مشاور معماری در فاز های مختلف یک پروژه ساختمانی حضور دارد و از سوی دیگر هم باید به این موضوع توجه کنیم که این طرح ها میتواند در طول پروژه بارها دستخوش تغییر شوند.

به همین دلیل هم حضور و نظارت شرکت مشاور معماری در پروژه ضروری است چرا که با ایجاد تغییرات در پروژه و در طرح ها و نقشه های اولیه، لازم است که این نقشه ها به لحاظ معماری و مهندسی و مباحث فنی بررسی شوند که در این بین ایجاد یک هماهنگی میان اجزای پروژه نیز ضروری و لازم است.

شناخت نقش مهندس مشاور معمار

شناخت نقش مهندس مشاور معمار
شناخت نقش مهندس مشاور معمار

مهندس مشاور میتواند نقش بسیار مهمی در پروژه ساخت و ساز دارد. مهندسین مشاور مختلفی در پروژه های ساختمانی وجود دارند که شامل مهندس مشاور معماری، مهندس مشاور سازه و… میشود.

این نقش ها هرکدام با توجه به تخصصی که در زمینه های مختلف دارند به این مسئله توجه میکنند که چگونه میتوان یک ساختمان کاملا اصولی برمبنای تخصص خود بسازند.

اما در این بین همانطور که گفتیم مهندس مشاور معماری نیز حضور دارد که نقش پررنگی در پروژه های ساختمانی دارد. همانطور که گفتیم دفتر و شرکت مشاور معماری در تمامی قسمت ها و اجزای پروژه در فاز های ابتدایی تا انتهایی حضور دارد و به بررسی موارد مختلفی از جمله طراحی و پیاده سازی نقشه های معماری میپردازد.

اما نکته اساسی اینجاست که مهندس معماری تنها به این نقش خلاصه نمیشود. اگر شما در طول پروژه بخواهید بخش هایی را به مرحله اجرا برسانید اما به دلایلی ممکن است مباحث سازه ای، تاسیساتی و معماری با یکدیگر تلاقی داشته باشد، به نقش مهندس مشاور معماری در این بین نیاز است تا بتوان نقشه ها را با انجام دادن یک سری اصلاحات جزئی، به مرحله اجرا رساند.

معمولا تداخل های زیادی در زمینه تاسیسات، سازه و معماری در طول پروژه ایجاد میشود

معمولا تداخل های زیادی در زمینه تاسیسات، سازه و معماری در طول پروژه ایجاد میشود که لازم است این مباحث بصورت هماهنگ شده اجرا شود. قطعا اگر شخصی که در زمینه تاسیسات در پروژه اقدام به مهندسی میکند، نتواند تاسیسات را با معماری و طرح های سازه ای هماهنگ کند، مشکلات بسیاری میتواند برای پروژه در طول اجرا ایجاد کند.

مهندس مشاور معماری در کنار تمامی نقش های تعیین کننده در طرح ها و نقشه های معماری ساختمان، به ارائه مشاوره و هماهنگی با دیگر مهندسین مشاور در طول پروژه نیز میپردازد که میتواند مشکلات این چنینی را به خوبی برطرف کند و از بروز تداخل در بخش های مختلف پروژه جلوگیری کند.

همچنین باید این موضوع را هم درنظر بگیریم که مهندسین مشاور معماری باید در مدیریت عوامل زیر دست خود مانند طراحان و مهندسان معماری که در پروژه درگیر هستند نیز نقش مهم و موثری از خود به نمایش بگذارند.

نقش مهندس مشاور معماری در مدیریت پروژه

نقش مهندس مشاور معماری در مدیریت پروژه
نقش مهندس مشاور معماری در مدیریت پروژه

مهندس معماری چندین نقش میتواند در پروژه داشته باشد. بخش های مختلفی در یک پروژه ساختمانی وجود دارند که شامل بخش های مهندسی، فنی و مدیریتی میشود.

بخش های مدیریتی درواقع کمتر مورد توجه قرار میگیرند چرا که معمولا این نقش ها از نظر کارفرما کم رنگ است و یا کارفرما معتقد است که خود به تنهایی میتواند مدیریت یک پروژه را به دست بگیرد.

اما لازم است این موضوع را مورد بررسی قرار بدهیم که آیا بدون داشتن تجربه تخصصی و داشتن دانش فنی در زمینه مدیریت پروژه، میتوان انتظار داشت که یک پروژه مدیریت موفقی را تجربه کند؟

کارفرما شاید بتواند در نقش خود به مدیریت کلی پروژه بپردازد اما همچنان نقش مدیریت پروژه نقشی است که بر عهده مدیران پروژه یا شرکت مهندسی مشاور است. مهندس مشاور معماری میتواند در این زمینه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد چرا که از جمله افرادی است که در پروژه از مراحل ابتدای تا انتهایی درگیر است.

مهندسان مشاور معماری معمولا در پروژه های ساختمانی کوچکتر میتوانند به عنوان مدیریت پروژه نیز فعال باشند

مهندسان مشاور معماری معمولا در پروژه های ساختمانی کوچکتر میتوانند به عنوان مدیریت پروژه نیز فعال باشند. پیاده سازی و اجرای طرح معماری در این پروژه ها بیشتر بر عهده مشاور معماری است اما این مشاور گاها لازم است که فعالیت هایی مانند زمان بندی، بودجه بندی و… را نیز به انجام برساند و از سوی دیگر برقراری هماهنگی میان زیر دستان و افراد دیگری که در پروژه در نقش های مختلف فعال هستند نیز از جمله وظایفی است که گاها به مهندس مشاور معماری سپارده میشود.

با همه این ها ما میدانیم که مهندسان مشاور معماری در کنار نقشی که به عنوان یک طراح در پروژه دارند، باید به عنوان یک مدیر نیز نقش مدیریتی در پروژه ایفا کنند تا بتوانند پروژه و طرحی که برای ساختمان طرح ریزی کرده اند را به خوبی آنطور که باید مدیریت کنند.

نقش اساسی مهندسان مشاور معماری در پروژه در این قسمت مشخص میشود که تا چه اندازه لازم است مهندسان مشاور معماری نسبت به فعالیت هایی که در طول پروژه انجام میشود نظارت داشته باشند.

این نظارت میتواند بیشتر شامل مباحث فنی شود اما با این ها حال نحوه پیگیری زمان بندی میتواند شامل نقش مدیریتی نیز باشد. در ادامه بیشتر به بخش فنی نقش مهندس مشاور معماری میپردازیم.

نقش مهندس مشاور معماری در بخش فنی پروژه

نقش مهندس مشاور معماری در بخش فنی پروژه
نقش مهندس مشاور معماری در بخش فنی پروژه

مهندس مشاور معماری تنها در بخش مدیریتی یا طراحی معماری فعالیت نمیکند بلکه مهندس مشاور معماری میتواند در بخش های مهندسی و فنی پروژه نیز نقش اساسی داشته باشد.

همانطور که گفتیم یک پروژه ساختمانی میتواند نقش ها مختلفی را درخود جای بدهد. این نقش ها میتواند شامل مهندسان مشاور سازه، معماری و برق و تاسیسات باشد.

این مسئله که مهندسان مشاور بتوانند با هم هماهنگی داشته باشند و در بخش های مختلف پروژه با یکدیگر به پیشرفت پروژه کمک کنند مسئله ای است که برای بسیاری از کارفرمایان مهم و برای پروژه های مختلف ساختمانی حیاتی است.

به همین منوال هم باید شاهد این موضوع باشیم که مهندسان در بخش های تخصصی و فنی حضور داشته باشند تا بتوانند با کمک یکدیگر و با هماهنگی فنی با هم بتوانند به رشد و پیشرفت پروژه کمک کنند. مهندسان معماری گاها ممکن است در طول پروژه و تا زمان به انتها رسیدن ساخت و ساز در پروژه، بر روال انجام کار و ساخت وساز نظارت داشته باشند.

این نقش نظارتی اهمیت بسیار زیادی در ساخت اصولی پروژه دارد

این نقش نظارتی اهمیت بسیار زیادی در ساخت اصولی پروژه دارد. ساختن اصولی یک ساختمان نیازمند داشتن دانش فنی و تخصصی است. مهندسان معماری در زمینه پیاده سازی و طراحی نقشه ها و دیگر بخش های ساختمان تخصص دارند و این تخصص میتواند تاثیر زیادی در ساختن اصولی یک ساختمان داشته باشد. با همه این ها، ما میدانیم که مهندسان مشاور معماری میتوانند در بخش های مختلف فنی و تخصصی یک ساختمان فعالیت داشته باشند.

مهندسان معماری در دفتر فنی پروژه حضور دارند. برروند طراحی و اصلاحیه هایی که به پروژه و طرح های اولیه آن وارد میشود نظارت دارند و از سوی دیگر هم میدانند که این طرح ها چگونه باید اجرا شود.

از سوی دیگر هم مشاوران معماری میتوانند در زمینه معماری و طراحی ساختمان به کارفرما مشاوره بدهند و نقش متقاعد کننده ای در این زمینه ها و چگونگی طراحی کردن یک ساختمان برای کارفرما داشته باشند. در ادامه بیشتر در رابطه با مشاوره معماری و بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران صحبت خواهیم کرد.

مشاوره معماری

مشاوره معماری
مشاوره معماری

مشاوره معماری یک فرآیند بسیار مناسب برای پیشبرد طرح اولیه و ابتدایی یک پروژه ساختمان است. تصور کنید که یک کارفرما با در اختیار داشتن زمین و امکانات مناسب برای راه اندازی یک فرآیند ساخت و ساز، بخواهد اقدام به ساخت یک ساختمان بار کاربری های مختلف کند.

در این شرایط کارفرما باید این موضوع را به خوبی بشناسد که چگونه میتواند برای ساختمانی که در ذهن دارد یک طرح اصولی و مناسب داشته باشد. همه افراد میخواهند که ساختمانی که میسازند و در ساخت آن سرمایه گذاری میکنند، به لحاظ زیبایی شناختی و اصول طراحی، کاملا متناسب طراحی شده باشد.

از سوی دیگر هم باید این طراحی ها کاملا مناسب باشد به این معنا که زمانی که شخصی قرار است درون فضا حضور پیدا کند و یا در آن زندگی کند، حس خوبی از نوع فضاسازی و طراحی فضاها و دکوراسیون ساختمان داشته باشد.

القای این حس خوب و آرامش بخش به مخاطب اهمیت بسیار زیادی برای کارفرما دارد اما نکته این است که کارفرما به تنهایی نمیتواند این طراحی های پیچیده را به انجام برساند بلکه لازم است که از یک شخص با تجربه و آشنا به اصول طراحی یاری بگیرد.

فرآیندی به نام مشاوره معماری وجود دارد که به کارفرما کمک میکند که تمامی اجزای طراحی معماری را به خوبی به انجام برساند

در اینجا فرآیندی به نام مشاوره معماری وجود دارد که به کارفرما کمک میکند که تمامی اجزای طراحی معماری را به خوبی به انجام برساند. معمولا مشاوران طراحی معماری کلیه فرآیند های طراحی خود را باید به تایید کارفرمای خود برسانند.

کارفرما نقش بسیار مهمی مشاور معماری را درک میکند و کلیه فضاهایی که لازم دارد و همچنین، نحوه تقسیمات کلی فضا و سلیقه و سبکی که میخواهد در طراحی ساختمان بکار گرفته شود را نیز با مشاور معماری در میان میگذارد. مشاور میتواند از این گفته ها استفاده کرده و در جهت بهبود و توسعه طرح تا زمانی که به تایید نظر کارفرما برسد آن را ادامه بدهد.

برای کارفرما این موضوع اهمیت زیادی دارد که ساختمانی که در ساخت آن سرمایه گذاری میکند متناسب با سلیقه و خواسته های او ساخته شود.

به همین دلیل هم مشاوره معماری و به انجام رساندن آن میتواند اهمیت بسیار زیادی برای کارفرما داشته باشد. در ادامه ما به اهمیت دریافت مشاوره معماری از متخصصان و شرکت های انجام مشاوره معماری میپردازیم.

چرا باید حتما از یک مشاور معماری در ساخت و ساز کمک بگیریم

چرا باید حتما از یک مشاور معماری در ساخت و ساز کمک بگیریم
چرا باید حتما از یک مشاور معماری در ساخت و ساز کمک بگیریم

برای انجام کار های مربوط به ساخت و ساز و پروژه های ساختمانی باید حتما از یک شخص آشنا به امور معماری و مهندسی کمک بگیریم. این موضوع میتواند از مراحل شروع طرح ریزی پروژه و نقشه کشی آغاز شده و به مراحل اجرایی پروژه ختم شود. نکته بسیار مهمی که این میان وجود دارد نقشی است که مهندسین مشاور معماری در انجام کار پروژه ایفا میکنند.

پروژه ای که با کمک مهندسین مشاور انجام شود قطعا میتواند یک پروژه ساختمانی اصولی ساخت باشد و از سوی دیگر هم میتوان مطمئن بود که این ساختمان کاملا بر پایه اصول مهندسی و ساختمان سازی بنا شده باشد.

با همه این ها میدانیم که نقش مهندس ماشور معماری در پروژه مهم است اما دلیل این اهمیت چیست؟ ببنید این موضوع همواره در پروژه های ساختمانی اهمیت بالایی دارد که پروژه روال اصولی خود را طی کند.

بسیاری از افراد که در زمین های مختلف اقدام به ساخت و ساز میکنند خواه به عنوان پیمانکار و خواه به عنوان کارفرمای پروژه، اقدام به سرمایه گذاری میکنند. این سرمایه گذاری باتوجه به هزینه های امروزی بسیار سنگین است و برای رسیدن به نتیجه مناسب هم لازم است که حتما سرمایه گذاری به شکلی کاملا مطمئن انجام شود.

تنها راهی که میتوان از سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی مطمئن بود

تنها راهی که میتوان از سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی مطمئن بود این است که پروژه بتواند روال خود را تا رسیدن به هدف نهایی که همان اتمام ساخت پروژه است طی کند.

پس از رسیدن به این مرحله، شاهدیم که پروژه ساخت و ساز ما به خوبی به نتیجه ای که میخواهد میرسد و ساختمان بر اساس اصول ساخته میشود. استفاده از یک مشاور معماری میتواند تاثیر بسیار زیادی در طراحی اصولی ساختمان و همچنین طراحی نقشه ساختمان به شکلی کاملا معمارانه و درست داشته باشد.

دید معماری در ساخت و ساز همان دیدگاه و حسی است که افراد در داخل ساختمان خواهند داشت و معمار تمام تلاش خود را میکند که همه چیز به شکلی عالی در این دیدگاه جای بگیرد. به همین ترتیب هم میتوان انتظار داشت که با کمک گرفتن از یک مشاور معماری در پروژه، همه چیز کاملا متناسب و اصولی به پیش برود.

در چه مواردی میتوان از مشاوره معماری در ساخت و ساز کمک گرفت

در چه مواردی میتوان از مشاوره معماری در ساخت و ساز کمک گرفت
در چه مواردی میتوان از مشاوره معماری در ساخت و ساز کمک گرفت

بسیاری از افراد این تصور را دارند که از شرکت مشاور معماری در غرب تهران تنها باید در پروژه های بسیار بزرگ کمک گرفت و یا مقیاس پروژه باید بالا باشد که نیاز به حضور مهندس مشاور باشد. اما این تصور و این فرض کاملا اشتباه است. همانطور که گفتیم ساختمان سازی با هر مقیاسی که باشد نیازمند یک سرمایه گذاری بزرگ است.

امروزه حتی پروژه های ساختمانی کوچک نیز نیازمند پرداخت سرمایه بزرگ برای پیشبرد پروژه هستند و نمیتوان انتظار داشت که این پروژه های ساختمانی را بتوان بدون درنظر گرفتن هزینه ها و سرمایه گذاری هایی که در آن ها انجام میشود، بدون کمک گرفتن از متخصصان و مهندسان مربوط به امور ساخت و ساز بسازیم. این امر در هر شرایطی غیر اصولی است و مقیاس ساختمان سازی تاثیری در آن نخواهد داشت.

کمک گرفتن از مهندسان مشاور میتواند تاثیر بسیار زیادی در پروژه ساختمانی ما داشته باشد

این موضوع را خوب میدانیم که کمک گرفتن از مهندسان مشاور میتواند تاثیر بسیار زیادی در پروژه ساختمانی ما داشته باشد اما باید بدانیم که این موضوع تنها محدود به پروژه های ساختمانی بزرگ  عظیم نیست. بلکه در پروژه های ساختمانی کوچک نیز میتوان از مهندسان مشاوره و شرکت مشاور معماری در غرب تهران کمک گرفت.

برای بررسی این موضوع در ادامه به مطالبی میپردازیم اما الان باید بدانیم که در چه پروژه هایی میتوان از مشاور معماری کمک گرفت. مشاوران معماری معمولا در طراحی و ساخت ساختمان ها و حتی برای طراحی منظر و باغ و زیباسازی فضاهای شهری فعالیت میکنند.

شما میتوانید از مشاوران معماری برای نقشه کشی ساختمان، طراحی داخلی و یا طراحی نما و منظر کمک بگیرید. البته معمولا همه این موارد توسط یک شرکت انجام میشود چرا که نحوه طراحی پلان تاثیر در طراحی نمای ساختمان خوااهد داشت و به همین منوال هم طراحی داخلی و طراحی نما و طراحی پلان نیز با هم در ارتباط هستند.

اگر شما در نمای خود از یک سبک خاص استفاده کنید. باید انتظار داشته باشید که در طراحی داخلی، پلان و منظر ساختمان نیز از همان سبک پیروی شود تا یکپارچگی ساختمان حفظ شود.

آیا حتما باید در پروژه های بزرگ از مشاوره معماری و طراحی استفاده کنیم؟

آیا حتما باید در پروژه های بزرگ از مشاوره معماری و طراحی استفاده کنیم؟
آیا حتما باید در پروژه های بزرگ از مشاوره معماری و طراحی استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم از مشاوران معماری میتوان در بخش های مختلفی از ساختمان کمک گرفت مشاوران معماری تنها در بخش هایی مانند طراحی داخلی و نما و پلان حضور ندارند بلکه در پروژه های بزرگتر میتوانند در مباحث سازه ای، مدیریتی، تاسیسات و… نیز از دیدگاه تخصصی معماری به ارائه نظرات و پیشنهادات و مشاوره بپردازند. همانطور که گفتیم مهندسان مشاور در پروژه های مختلف نقش های متفاوتی هم دارند.

این نقش ها میتواند مانند نقش مهندسی و فنی و مدیریتی باشد. مهندس معماری تنها نیاز نیست که به طراحی و مشاوره در رابطه با نما و طراحی داخلی و پلان بپردازد هرچند که این مورد از وظایف مشاور معماری است. بلکه مشاور معماری میتواند به ارائه خدمات مشاوره حتی در زمینه های مدیریت پروژه نیز بپردازد.

البته این موضوع را هم گفتیم که اجرای پروژه نیز تاحد زیادی در دست مهندس معماری است چرا که بسیاری از طرح ریزی ها و طراحی هایی که در نما، داخل و پلان ساختمان انجام شده است کاملا بر پایه طرح های اولیه معماری انجام میشود و نمیتوان انتظار داشت که طرحی که مهندس معماری برای پروژه ارائه داده است را بدون درنظر گرفتن نقش معمار در اجرای طرح، بخواهیم به مرحله اجرا و ساخت برسانیم.

بسیاری از پروژه های معماری از مهندسان مشاور معماری کمک میگیرند

بگذاریم این موضوع را هم درنظر بگیریم که بسیاری از پروژه های معماری از مهندسان مشاور معماری کمک میگیرند. حتی پروژه های ساختمانی مسکونی و کوچک نیز نیازمند یک هماهنگی میان اجزای پروژه است و باید طراحی و اجرای طرح آن نیز به شکل اصولی و صحیح انجام شده باشد و نمیتوان انتظار داشت که پروژه های معماری در مقیاس کوچک بدون در نظر گرفتن نقش مهندس مشاور معماری به ثمر برسند.

مشاوران معماری این مسئله را به خوبی میدانند که در پروژه های کوچک نیز مباحث بسیار زیادی مهم است. مباحثی مانند نحوه دکوراسیون داخلی خانه و طراحی پلان خانه ای که افراد قرار است در آن زندگی کنند.

برای بسیاری از افراد هم این خانه ها را به وسیله سرمایه گذاری و پرداخت هزینه های مختلف ساخته اند و انتظار دارند که ساختمان ساخته شده با هرمقیاسی که دارد به شکلی اصولی ساخته شده باشد.

برای دریافت مشاوره و طراحی به کجا مراجعه کنیم؟

برای دریافت مشاوره و طراحی به کجا مراجعه کنیم؟
برای دریافت مشاوره و طراحی به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که گفتیم دریافت مشاوره معماری در پروژه های مختلف ضروری است و نمیتوان گفت که مشاور معماری و مهندسینی که بتوانند به ساختو ساز اصولی ساختمان کمک کنند در پروژه حاضر نباشند و باز هم یک پروژه ساخت و ساز به راه خود به شکل صحیح و اصولی ادامه بدهد.

بسیاری از مهندسان و مشاوران هستند که خود را به عنوان بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران معرفی میکنند و در این بین تبلیغات بسیاری نیز انجام میشود و شما تابلوهای آن ها را در هرجای شهر ممکن است مشاهده کنید.

اما با همه این ها ما نمیدانیم که برای انجام پروژه خود باید به کدام شرکت مشاور معماری در غرب تهران مراجعه کنیم. به همین منظور هم لازم است که پیش از هرچیز این موضوع را بدانیم که کمک گرفتن از بهترین ها درفرآیند های ساخت و ساز میتواند منفعت بسیار زیادی برای ما داشته باشد. اگر ما بتوانیم از بهترین ها کمک بگیریم، قطعا میتوانیم انتظار داشته باشیم که بهترین خدمات را هم از آن ها دریافت کنیم.

دریافت خدمات اصولی و بهترین خدمات از مهندسان مشاور میتواند کمک بسیار زیادی به ساخت و ساز اصولی ساختمان ما بکند

دریافت خدمات اصولی و بهترین خدمات از مهندسان مشاور میتواند کمک بسیار زیادی به ساخت و ساز اصولی ساختمان ما بکند. برای دریافت خدمات مشاوره از شرکت مشاور معماری در غرب تهران، ما پیشنهاد میکنیم که حتما به دنبال انتخاب بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران باشید چرا که این شرکت ها میتوانند ساخت و ساز اصولی شما را تضمین کنند.

اما لازم است این مسئله را هم درنظر بگیریم که چگونه شرکت های مشاور معماری اصولی را بشناسیم و از خدمات آن ها بهره من شویم. برای شناخت بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران ما پیشنهاد میکنیم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا درکنار شناخت ویژگی های بهترین ها دراین حرفه، هزینه ها و عوامل موثر بر هزینه مشاور معماری را نیز بشناسید.

بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران

بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران
بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران

همانطور که گفتیم کمک گرفتن از بهترین ها میتواند تاثیر زیادی در ساخت و ساز اصولی و اطمینان کامل ما از سرمایه گذاری داشته باشد. اما  بسیاری از شرکت ها مدعی اند که بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران هستند و نمیتوان تشخیص درستی از میان این همه شرکت با تبلیغات مختلف در سطح گسترده داشت.

به همین منظور هم ما توصیه میکنیم که در ابتدا شما شناخت خوبی از ویژگی های بهترین شرکت مشاور معماری در غرب تهران داشته باشید تا بتوانید به راحتی این شرکت ها را تشخیص بدهید.

تشخیص و شناخت شرکت های مشاور معماری در غرب تهران کار چندان سختی نیز و تنها جستجو کردن چند مورد میتواند شما را به بهترین شرکت مشاور برساند. اول از هرچیز لازم است که شما به میزان پروژه های موفق شرکت توجه داشته باشید.

شرکت هایی که معمولا پروژه های بیشتری در دست خود داشته اند، تجربه بالاتری هم در انجام امور مربوط به مشاور ساخت و ساز دارند

شرکت هایی که معمولا پروژه های بیشتری در دست خود داشته اند، تجربه بالاتری هم در انجام امور مربوط به مشاور ساخت و ساز دارند. با توجه به نقش مهم تجربه که پیش از این نیز به آن پرداختیم، شناخت تعداد پروژه ها و میزان موفقیت شرکت در آن ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

از سوی دیگر هم، میزان دانش فنی و تخصصی شرکت را باید بسنجیم. معمولا شرکت هایی که از مهندسان و متخصصان مختلفی در زمینه های تخصصی متفاوت اعم از طراحی نما، طراحی داخلی و طراحی پلان کمک میگیرند که این موضوع باعث میشود که شرکت در زمینه های مختلف طراحی معماری به شکل اصولی و تخصصی عمل کند. همچنین باید این موضوع را درنظر بگیریم که شرکت تا چه اندازه در برنامه زمان بندی خود دقیق بوده است.

بسیاری از ماها برای انجام کارها و سرمایه گذاری های خود به مسئله زمان بندی اهمیت زیادی میدهیم. باید این موضوع نیز در شرکتی که به عنوان مشاور معماری در غرب تهران انتخاب میکنیم نیز به عنوان یک اولویت شناخته شده باشد و تمامی زمان بندی پروژه به شکل دقیق توسط شرکت اجرا شود.

قیمت شرکت مشاور معماری در غرب تهران

قیمت شرکت مشاور معماری در غرب تهران
قیمت شرکت مشاور معماری در غرب تهران

شرکت های مشاور معماری در غرب تهران ممکن است هزینه های بسیار متفاوتی از هم به مشتری ارائه بدهند. ما باید به خوبی بدانیم که این هزینه ها دقیقا بر چه اساس است و از سوی دیگر هم بسیاری از افرادی که اقدام به ساخت و ساز و راه اندازی پروژه های ساختمانی میکنند، به دلیل اینکه مقوله سرمایه گذاری در این پروژه ها اهمیت بسیار زیادی دارند، میخواهند که حتما شناخت دقیقی از فرآیند قیمت گذاری و قیمت نهایی شرکت مشاور معماری در غرب تهران داشته باشند.

تصور کنید که قصد دارید در یک پروژه ساخت و ساز سرمایه گذاری کنید اما ندانید که مبلغ نهایی هزینه مشاوره شما چه میزان است

تصور کنید که قصد دارید در یک پروژه ساخت و ساز سرمایه گذاری کنید اما ندانید که مبلغ نهایی هزینه مشاوره شما چه میزان است. این موضوع میتواند تمامی حساب ها وبرنامه ریزی های مالی شما و حتی میزان سود و زیان در انتهای پروژه را نیز تحت الشعاع قرار بدهد.

به همین دلیل هم نمیتوان انتظار داشت که پروژه ساخت و ساز شما بدون شناخت قیمت نهایی ممکن باشد. اما این موضوع را هم بهتر است بدانیم که پروژه های ساختمانی مختلف به دلیل اینکه متغیر های بسیار زیادی در خود دخیل دارند، نمیتوان انتظار داشت که هزینه مشخص و دقیقی به ما ارائه دهند

شرکت مشاور معماری در غرب تهران این موضوع را نیز به خوبی میداند و به همین دلیل هم معمولا هزینه های خود را بر اساس اوامل و اولویت های مختلف موثر در قیمت به مخاطب ارائه میدهد.

بسیاری از دلایل وجود دارد که نتوان گفت که پروژه شما پیش از آنکه بطور کامل بررسی نشده باشد قیمت گذاری شود. خدمات معمولا هزینه بر هستند و شرکت ها برای ارائه این هزینه ها لازم است که پروژه را به خوبی بررسی کرده و قیمت گذاری را در انتها و پس از بررسی های کامل و مشخص شدن جنبه های مختلف انجام دهد.

به همین منظور هم نمیتوان قیمت و عدد مشخصی برای هزینه های نهایی پروژه اعلام کرد اما این موضوع را میتوان به خوبی برای شما بازگو کنیم که چه عواملی میتوند بصورت کلی در قیمت گذاری نهایی پروژه موثر باشد و شما از چه راه هایی میتوانید به قیمت گذاری نهایی پروژه به شکل حدودی دست پیدا کنید.

لطفا از پست تعرفه فاز 2 معماری دیدن کنید.

عوامل موثر بر قیمت شرکت مشاور معماری در غرب تهران

عوامل موثر بر قیمت شرکت مشاور معماری در غرب تهران
عوامل موثر بر قیمت شرکت مشاور معماری در غرب تهران

عوامل بسیاری وجود دارند که میتوانند در قیمت گذاری خدمات شرکت مشاور معماری در غرب تهران موثر باشند .همانطور که گفتیم این عوامل درواقع اولویت هایی هستند که شرکت با سنجش این اولویت ها، قیمت نهایی خدمات خود را به شما ارائه میدهد.

برای رسیدن به نتیجه در این زمینه هم باید شما این اولویت ها را بشناسید تا با شناخت عواملی که بر قیمت نهایی قرارداد شما تاثیر دارد، به یک براورد هزینه حدودی برسید.

ما میدانیم که برای کسانی که قصد ساخت و ساز دارند این موضوع چه اندازه اهمیت دارد که قیمت ها کاملا مشخص باشد چرا که این مسئله میتواند نقش تعیین کننده در حساب و کتاب های مالی سرمایه گذاران داشته باشد.

عوامل موثر بر قیمت هم دقیقا به همین دلیل از سوی شرکت ها و البته در این مقاله بیان میشود که شما بدانید حدود قیمت نهایی که قرار است برای قرارداد مشاوره معماری خود پرداخت کنید چه میزان است.

قرارداد مشاوره معماری در ابتدا به ابعاد و مقیاس پروژه توجه میکند

قرارداد مشاوره معماری در ابتدا به ابعاد و مقیاس پروژه توجه میکند. مقیاس پروژه شما درواقع تعیین میکند که شما چه میزان فضا برای طراحی در اختیار مهندس مشاور معماری قرار میدهد و مشاور معماری نیز بر اساس میزان فضایی که دارید، اقدام به طراحی اجزای مختلف پروژه میکند که همین موضوع هم میتواند از عوامل تعیین کننده باشد.

مسئله بعدی بحث سبکی است که شما میخواهید برای طراحی انتخاب کنید. بسیاری از نماها و طراحی ها به دلیل اینکه از سبک های معمولا پر جزئیات استفاده میکنند، نیازمند زمان و وقت زیاد و تخصص بالا در این زمینه است.

این موضوع در سبک هایی مانند کلاسیک و رومی بیشتر دیده میشود و به همین دلیل هم شرکت مشاور معماری هزینه های بیشتری برای این سبک از طراحی معماری از مشاور معماری دریافت میکند.

باید این موضوع را هم مدنظر قرار بدهیم که میزان جلساتی که شما برای انجام اصلاحیه در طرح ها برگزار میکنید هم میتواند در قیمت گذاری موثر باشد.

از نمونه قرارداد مشاور معماری برای درک هرچه بیشتر در اینباره دیدن کنید. همچنین شما می توانید با کلیک بر روی دانلود رایگان نمونه قرارداد طراحی معماری، آن را دانلود نمایید.

تنظیم قرارداد با شرکت مشاور معماری در غرب تهران

تنظیم قرارداد با شرکت مشاور معماری در غرب تهران
تنظیم قرارداد با شرکت مشاور معماری در غرب تهران

قرارداد بستن با مشاور معماری یکی از مراحل مهم پیش از شروع کار است که میتواند مسیر فرآیند همکاری شما با مشاور معماری را مشخص کند.

همواره در این مرحله به شما گفته میشود که تا حد امکان با یک شخص آشنا به موارد حقوقی در این قرارداد ها مانند یک وکیل در ارتباط باشید که به قوانین مربوط به قراردادهای ساختمانی و معماری آشنایی کافی داشته باشد. پس از آن هم لازم است که شخصی که قرار داد را تنظیم میکند به نوع قراردادی که قرار است میان شما و کارفرما تنظیم شود آشنایی داشته باشد.

در حوزه ساختمان سازی و یا پروژه های ساخت و ساز به دلیل آنکه قراردادهای بسیار متنوعی وجود دارد، لازم است که نسبت به شرایط قانونی و یا شرایط عرفی میان شرکت ها و بطور کلی به هرکدام از قرار دادهای مختلف با موضوعات متفاوت نیز آشنایی داشته باشید. ممکن است قرار داد شما از نوع ساخت و بهره برداری باشد و یا قراردادی از نوع دیگری ماند قرارداد های کلید تحویل بسته باشید.

خب قطعا هرکدام از این قرارداد ها میتواند شرایط متفاوت و روش های انجام مخصوص به خود را دارد که لازم است با بررسی شرایطی که میخواهید با طرف قرارداد همکاری کنید، از هرکدام از این نوع قرارداد ها استفاده کنید.

تا حد امکان تلاش کنید در قراردادی که تنظیم میکنید، همه جوانب را در نظر گرفته و حد و مرز های مشخصی داشته باشید

تا حد امکان تلاش کنید در قراردادی که تنظیم میکنید، همه جوانب را در نظر گرفته و حد و مرز های مشخصی داشته باشید و بصورت کاملا معین، مشخص کنید که چه زمانی قرار داد آغاز شده و چه تضامینی در آن قرار دارد و چه بند هایی به آن اضافه میشود ویا طرفین قرارداد هرکدام چه حق و حقوقی دارند و چه مسئولیت هایی به آن ها گذاشته شده است. و یا با به انجام رساندن چه مواردی میتوان گفت که قرارداد اختتام یافته است.

قراردادهای مشاوره معماری به دلیل وظایفی که یک مشاور معماری در طول پروژه دارد ممکن است بیشتر به مواردی از این دست محتاج باشند.

به این معنی که ممکن است گاها مشاور معماری در نقش های مدیریتی هم درکنار نقش طراحی و موارد فنی و مهندسی فعالیت داشته باشد،

اینکه مشاور در دفتر فنی پروژه حاضر باشد و چند ساعت در روز در محل پروژه و دفتر فنی فعالیت  داشته باشد و در چه سمت هایی نظارت داشته باشد هم از موارد مهمی است که حتما باید در قرار داد روشن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *