09124573904

نمونه قرارداد طراحی ویلا

نمونه قرارداد طراحی ویلا

Share this post

فهرست مطالب

در این مقاله از سایت گروه معماری و طراحی ایران ارک قصد داریم یک نمونه قرارداد طراحی ویلا را بطور کامل توضیح دهیم. همراهمان باشید.

بر اساس ماده ی 183 قانون مدنی قرارداد یاعقد به این صورت تعریف شده است: یک یا چند نفر در برابر یک یا چند نفر دیگر ملزم و متعهد به کاری یا موضوعی شوند و مورد توافق آنها قرار بگیرد.

هر کجا اسم قرارداد می آید آنچه به ذهن می رسد سه رکن اصلی است. اول دو طرف قرار داد، دوم رابطه ی حقوقی است که در ازای بستن این قرارداد بین دو طرف شکل می گیرد و سوم مضمون یا همان موضوع قرارداد می باشد.

توصیه می کنیم در همین ابتدا از قرارداد طراحی نما دیدن کنید.

در نظر عامه ی مردم عقد یا قرارداد به یک معنا مورد استفاده قرار می گیرد

در نظر عامه ی مردم عقد یا قرارداد به یک معنا مورد استفاده قرار می گیرد، یعنی اینکه عموم مردم بین عقد و قرارداد تفاوتی قائل نیستند و هر دو را در یک جایگاه قرار می دهند، اما از نظر حقوق دانان اصطلاح عقد و اصطلاح قرارداد با یکدیگر فرق دارند و از نظر مفهومی با یکدیگر متفاوت هستند.

به قراردادهایی که در قانون مدنی شرایط و چگونگی این عقود بیان شده است، عقد می گویند. بعضی از عقود مثل عقد خرید، عقد اجاره، عقد رهن و عقد وکالت و. . . . در حالیکه قرارداد مفهموم کلی تری دارد و همه گونه عقود خواه مشخص باشد و یا مشخص نباشد به همه ی عقود اطلاق می شود و آنها را در بر می گیرد.

آنچه در ادامه ی این نوشتار خواهید خواند نمونه قرارداد طراحی ویلا می باشد. شما را به ادامه ی خواندن این نوشتار دعوت می کنیم.

اما قبل از توضیح درباره ی نمونه قرارداد طراحی ویلا بد نیست، به سوالات زیر پاسخ بدهیم.

  1. ویلا چیست؟
  2. طراحی ویلا چه نوع طراحی است؟
  3. چه عواملی برمحبوبیت یک ویلا تاثیر گذار است؟
  4. طراحی ویلا و ساخت آن با صرفه تر است، یا خرید یک ویلای آماده؟
  5. برای طراحی یک ویلا انجا م چه مراحلی لازم است؟
  6. چه کسی طراحی ویلا را انجا م می دهد؟
  7. نمونه ی قرارداد طراحی ویلا چه مواردی را در بر می گیرد؟
  8. چند نوع قرارداد برای ساخت و طراحی ویلا وجود دارد؟
  9. برای یافتن بهترین طراحان ویلا به کجا می توان مراجعه کرد؟
  10. چه مواردی را در زمان بستن قراردادطراحی ویلا باید رعایت کرد و به آنها توجه داشت؟

ویلا چیست؟

ویلا چیست؟
ویلا چیست؟

در این قسمت از نوشتار نمونه قرارداد طراحی ویلا به بررسی و ذکر نکات در خصوص ویلا خواهیم پرداخت.

ویلا یک ساختمان معماری شده است. در ساخت ویلا همان مصالح و موادی که برای ساختن یک خانه به کار می رود، مورد استفاده قرار می گیرد، اما شکل ظاهری و نوع ساختمان ویلا با خانه های ساخته شده در شهرها متفاوت است.

ویلا ساختمانی است که باید رابطه ی زیادی با محیط اطراف خود برقرار کند. ویلا نباید چشم انداز طبیعت را برهم زده و چهره ی زیبای طبیعت را جلوه ای نامناسب ببخشد، در عوض طراحی ویلا باید به گونه ای باشد که با استفاده از بهترین مصالح و طراحی زیبا و دلچسب تداعی گر همان طبیعت بکر و ناب باشد.

شما به طبیعت می روید تا روح خود را با جان طبیعت یکی کنید. یک ویلای خوب باید این حس یکی شدن و غرق شدن در طبیعت را برای کسانی که می خواهند ساعاتی را در آن بگذرانند ایجاد کند. یک ویلای خوب باید خالق خاطره ای دلنشین و گوارا برای اقامت کنندگان در آن باشد.

یک ویلای خوب باید تمامی امکانات رفاهی را که طبیعت بکر نمی تواند برای انسان داشته باشد، برای او مهیا نموده و خستگی های طبیعت گردی را از تن او بزداید و برای وی آرامش و امنیت را به ارمغان آورد.

یک ویلای خوب را به یک دوست وفادار تشبیه می کنند

یک ویلای خوب را به یک دوست وفادار تشبیه می کنند. دوستی که برای مدتی شما را نمی بیند، ولی زمانی که او را می بینید آغوش گرمش آرامش دهنده ی روح و روان دوست قدیمی اش می شود.

ویلاخیلی به خانه ی مسکونی شبیه است، اما مشخصات و خصوصیات منحصر بفردی دارد که آن را از یک خانه ی معمولی متفاوت می سازد.

امروزه که بیشتر افراد در آپارتمان ها زندگی می کنند و خبری از حوض وسط حیات و یا باغچه ها و ایوان های خانه های قدیمی نیست، این ویلا ها هستند که با داشتن حوض یا استخر، داشتن فواره در وسط حوض و دارا بودن باغچه ها و گل کاری های زیبا به مکان هایی تبدیل می شوند که افراد برای دوری از هیاهو و جنجال زندگی شهری به آنجا پناه می برند.

طراحی ویلا چه نوع طراحی است؟

طراحی ویلا چه نوع طراحی است؟
طراحی ویلا چه نوع طراحی است؟

در این قسمت از نوشتار نمونه قرارداد طراحی ویلا به بررسی و ذکر نکات در خصوص طراحی ویلا خواهیم پرداخت.

طراحی ویلا مثل هر بنای دیگری جزیی از ساخت وساز می باشد و برای طراحی آن نیاز به دانش، تجربه، تخصص و آگاهی کامل در مورد هنر معماری و ساخت و ساز های نوین ضروری به نظر می رسد.

واضح است، کسی که هزینه ی طراحی و ساخت ویلا را می پردازد می خواهد جایی برای آرامش به دور از هیاهو و آلودگی های محیطی و منطقه ای داشته باشد. بتواند برای آرامش و به دور از استرس ها وتنش های زندگی شهری دقایقی را در آرامش سپری کند.

اشخاصی هستند که خودشان حوصله ی ساخت و ساز را ندارند

در بین افراد اشخاصی هستند که خودشان حوصله ی ساخت و ساز و درگیری برای بنا کردن یک نما را ندارند. این افراد ترجیح می دهند که ویلای حاضر و آماده برای خود خریداری کنند، اما بعد از مدتی گاها متوجه می شوند که ویلای خریداری شده باب طبعشان نیست و با سلیقه ی اصلی و واقعی آنها فاصله ی زیادی دارد.

بدتر از این زمانی است که بعد از اقامت کوتاهی که در ویلا داشتند تازه متوجه می شوند، مصالح به کار گرفته شده برای ساخت ویلا مصالح مرغوب و با کیفیتی نبوده و ناچار می شوند، دوباره اقدام به بازسازی یا تعویض ویلا بکنند.

بهترین کار برای خرید یک ویلا طراحی و ساخت یک ویلا با توجه به نوع سلیقه و پسند خود طرف می باشد تا ویلایی داشته باشند که آن حس آرامش و امنیت را برایشان یادآوری کند.

بهتر است، برای طراحی و ساخت ویلا با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرید و از تجربه ایشان استفاده کنید. وقتی کار را به دست افراد کاردان بسپارید با خیال آسوده ایام را سپری کرده و زودتر به ویلای مد نظر خود خواهید رسید.

شیوه ها و سبک های طراحی ویلا

شیوه ها و سبک های طراحی ویلا
شیوه ها و سبک های طراحی ویلا

آنچه در ادامه ی این نوشتار در حال مطالعه ی آن هستید، نمونه قرارداد طراحی ویلا می باشد. برای این منظور با ما همراه باشید.

آن چیزی که در طراحی ویلا باید در نظر گرفته شود و اهمیت بالایی دارد، قرار دادن اجزای یک ویلا در جای درست خود می باشد. صرفا توجه به زیبایی یک ویلا شاید در نگاه اول خوشایند و مطلوب باشد، اما بعد از مدتی اگر اجزای یک ویلا در جایگاه درست قرار نگرفته باشند، ممکن است، ساکنان حاضر در ویلا را برای همان مدت زمان اقامتی که در ویلا به سر می برند دچار درد سر سازد.

بطور کلی در طراحی ویلاها سه شیوه ی معماری مرسوم است:

شیوه ی مدرن یا امروزی

شیوه ی کلاسیک یا کهن

شیوه ی تلفیقی

در ادامه توضیحات مختصری راجع به هر کدام از شیوه ها یا سبک های طراحی و معماری ویلا ها خواهیم آورد.

طراحی ویلا به سبک مدرن و امروزی:

طراحی ویلا به سبک مدرن و امروزی:
طراحی ویلا به سبک مدرن و امروزی:

همان طور که ذکر گردید، یکی از انواع سبک های طراحی ویلا سبک یا شیوه ی مدرن و امروزی است. آنچه در طراحی ویلا به سبک مدرن باید بدانید این است که طراحی ویلا به سبک امروزی خیلی با صرفه تر و مقرون به صرفه تر است، چرا که دست طراح برای سرمایه گذاری و کار در یک ویلای به سبک مدرن بسیار بازتر از یک ویلای به سبک کلاسیک می باشد.

در طراحی ویلا به شیوه امروزی گویی جریان انرژی در آن بیشتر جاری و ساری است. گویی در جای جای این ویلا طراوات و پاکی موج می خورد. زمانی که یک ویلا به سبک و سیاق امروزی و مدرن طراحی می شود، انگار که این بنا تاریخ انقضا ندارد و ساختمان برای هیچ وقت رنگ کهنگی به خود نمی گیرد.

طبیعی است که در طراحی این نوع از ویلا چشم بیننده تلفیقی از هنر و فناوری را به چشم خود می بیند و شکوه تکنولوژی در گوشه و کنار این ویلا دیدنی است. در عین حال یک ویلای شیک امروزی به آینده تعلق دارد و در آینده نیز کاربرد های فراوانی خواهد داشت.

در طراحی ویلای مدرن بیننده به چشم خود انسجامی را در بنا می بیند

در طراحی ویلای مدرن بیننده به چشم خود انسجامی را در بنا می بیند، این در حالی است که بنا در جهات مختلف گسترده شده است و از هر سو گسترش پیدا کرده است.

در طراحی بخش درونی ویلای مدرن، طراح ویلا با به وجود آوردن پنجره های قدی بزرگ به سمت محوطه ی بیرونی ویلا چشم اندازی زیبا و روح نواز برای دیدگان کسانی که در فضای اندرونی ویلا اقامت دارند، به وجود می آورد. اغلب در طراحی ویلای مدرن آشپزخانه در طبقه ی همکف طراحی می گردد، آشپزخانه با یک در به محوطه ی حیاط و یا محل استخر متصل می شود،

همچنین اتاق میهمانان را در مجاورت آشپزخانه قرار می دهند. معمولا در طراحی ویلای امروزی معماری دوبلکس یکی از اولین طرح هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی ویلا به سبک کلاسیک و قدیمی

طراحی ویلا به سبک کلاسیک و قدیمی
طراحی ویلا به سبک کلاسیک و قدیمی

در این قسمت از نوشتار نمونه قرارداد طراحی ویلا به بررسی و ذکر نکات در خصوص طراحی ویلا به سبک کلاسیک و قدیمی خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از انواع طراحی ویلا ها سبک و شیوه ی قدیمی و کلاسیک می باشد. افرادی که بیشتر خواهان ساختمان های لوکس و شیک هستند، بیشتر طرفدار این نوع طراحی هستند. طراحی کلاسیک همانطور که از نامش پیداست به گذشته های دور بر می گردد.

شاید بتوان آن را به دوره ی رنسانس که در آن دوره ساخت ساختمان های لو کس و کلیساهای مجلل رونق پیدا کرد، پیوند زد. هر جا نام طراحی کلاسیک به گوش می رسد ساخت و سازهای روم باستان و شکوه و عظمت آنان در ذهن تداعی می شود.

این روزها افرادی که شکوه و عظمت و لوکس و شیک بودن ساختمان شان برای شان اهمیت دارد، هنوز به دنبا ل سبک های کلاسیک هستند، البته باید بدانید که این نوع شیوه ی طراحی ویلا بسیار پر خرج تر از سبک مدرن است،

اما شما می توانید برای طراحی و ساخت این گونه ویلاها و کاهش هزینه های ساخت و ساز این نوع سبک طراحی ویلا با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرید و از تجربه ایشان استفاده کنید.

یک ویلای کلاسیک دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود می باشد

یک ویلای کلاسیک دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود می باشد. یکی از ویژگی های این ساختمان ها تقارن به کار رفته در این ویلاها می باشد. این تقارن در فضاهای داخلی و خارجی این سازه ها می باشد. در ویلای کلاسیک همه چیز در توازن و تقارن است و بیننده به خوبی شاهد این تقارن می باشد.

معمولا ارتفاع سقف در این سازه ها بلند است و در نمای داخلی و بیرونی ستون هایی می بینید که بیشتر به رنگ خنثی هستند. افرادی که طالب آرامش اند بیشتر به این سبک راغب هستند. از ویژگی های دیگر ویلای کلاسیک استفاده از مصالح ساختمانی با تنوع کم است.

در ساخت و معمار ی ویلای کلاسیک بیشتر از گچ کاری های زیبا و دیدنی بهره می گیرند. ساخت قرنیزها با رنگ های خنثی و معمولا به رنگ عاجی یکی دیگر از خصوصیات جدا نشدنی یک معمار ی کلاسیک می باشد.

هندسه و تناسبات، جزء جدایی ناپذیر معماری و سازه های کلاسیک به شمار می رود. درسبک و سیاق طراحی ویلا ی کلاسیک و قدیمی، نظم و منطق کاملا مشهود می باشد و در آن شلوغ کاری و بهم ریختگی و بی نظمی وجود ندارد.

آنچه گفته شد، برخی خصوصیات طراحی ویلا به سبک کلاسیک بود. در کل معماری ویلا به سبک کلاسیک فضایی پر از آرامش و جذاب همراه با شکوه و لاکچری بودن را برای کسانی که در این گونه ویلا ها مقیم هستند، به ارمغان می آورد.

در ادمه ی مطالب شما را به خواندن موضوعاتی دیگری که درارتباط با نمونه قرارداد طراحی ویلا می باشد، دعوت می کنیم.

طراحی ویلا به سبک تلفیقی:

طراحی ویلا به سبک تلفیقی:
طراحی ویلا به سبک تلفیقی:

در این قسمت از نوشتار نمونه قرارداد طراحی ویلا به بررسی و ذکر نکات در خصوص طراحی ویلا به سبک تلفیقی خواهیم پرداخت.

همانطور که از نام این سبک مشخص است، شیوه ی طراحی ویلا به این سبک، تلفیقی از دو سبک کلاسیک و مدرن است. به وجودآوردن امکانات مدرن در فضای داخلی این نوع ویلا ها یکی از خصوصیات بارز این نوع ویلاها می باشد. آنچه در این سبک مهم است، زیبایی ظاهری است که باعث می شود، مثلا یک مبلمان امروزی در کنار یک پرده ی کلاسیک قرار بگیرد و جذابیت و زیبایی فضا را دو صد چندان کند.

در این طراحی می توان با استفاده از مصالح مدرن و جدید امروزی طراحی های کلاسیک و با نظم و تعادل و هماهنگی کلاسیک را که طرفداران زیادی دارد، پیاده کرد و تصویری خارق العاده از یک ویلا را به رخ همگان کشید. با این نوع طراحی می توان هم به نیاز و سلیقه ی مدرن وهم به سلیقه ی کلاسیک پاسخگو بود و هر دو شیوه را در کنار یکدیگر داشته باشیم. با این نوع طراحی از تک بعدی بودن بیرون آمده و خرق عادت می کنیم.

اما بطور کلی جدای از هر نوع سبک یا شیوه ای در طراحی ویلا، آنچه که بسیار مهم است، امنیت و محبوبیت ویلا برای دارندگان ویلا است که از چند جنبه می توان این محبوبیت را بررسی کرد.

اگر اطلاعاتی در مورد نمونه قرارداد طراحی داخلی معماری ندارید پیشنهاد می کنیم ازاین مطلب دیدن کنید.

چه عواملی بر محبوبیت یک ویلا تاثیر گذار است؟

چه عواملی بر محبوبیت یک ویلا تاثیر گذار است؟
چه عواملی بر محبوبیت یک ویلا تاثیر گذار است؟

عوامل مؤثر بر محبوبیت ویلا

عامل فرهنگی

عامل فرهنگی
عامل فرهنگی

یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در محبوبیت یک ویلا عامل فرهنگی است. کسی که مسئول طراحی یک ویلا است، باید عامل فرهنگی و رسم و رسومات ساکنان آن ویلا را در طراحی ویلا در نظر بگیرد،

یعنی لازم است که ایشان نسبت به فرهنگ و آداب و سنن افرادی که می خواهند در این ویلا اقامت داشته باشند، آشنایی نسبی داشته باشد و آنها را در ساخت و ساز و معماری بنا لحاظ نماید.

مثلا یک طراح می تواند با در نظر گرفتن فضاهایی برای جداسازی کودکان از بزرگسالان در ساعات خاصی از شبانه روز و مکان هایی مخصوص به جا آوردن آداب خاص فرهنگی که ساکنین ویلا به آنها اعتقاد دارند، در محبوبیت ویلا برای آنها اضافه کند و این عامل باعث می شود که اشخاص و صاحبان ویلا تمایل داشته باشند، ساعات بیشتری در این فضا سپری کنند.

عامل اقلیمی

عامل اقلیمی
عامل اقلیمی

در طراحی هر بنایی یکی از مهمترین عواملی که معماران و طراحان یک بنا به آن توجه ویژه و خاص دارند، عامل اقلیمی و آب و هوای منطقه ای است. فرق ندارد که بنایی که ساخته می شود، ویلا باشد، یا حتی خانه مسکونی آنچه مهم است، توجه به اقلیم منطقه است تا زندگی و اقامت در آن بنا برای صاحبانش راحت و دلپذیر گردد.
تناسب با آب و هوای منطقه و رویارویی درست در مقابل عوامل جوی نامناسب محلی، در به وجود آوردن شرایط مناسب و مساعد در ویلا بسیار مفید است. مثلا استفاده از شیروانی در ساخت ویلا در مناطقی که باران های روزانه دارند و یا ساخت سقف هایی که بادگیر هستند، در مناطقی که وزش باد یکی از پدیده های غالب جوی در این مناطق است، برای ساکنان ویلا حس محبوبیت بیشتری نسبت به آن ویلا به ارمغان خواهد آورد.

عامل رفاه وآسایش

عامل رفاه وآسایش
عامل رفاه وآسایش

عوامل زیادی هستند که می توانند باعث رفاه و آسایش بیشتری برای کسانی که در ویلا اقامت می کنند، شوند. مگر نه اینکه هدف اصلی از رفتن به ویلا و گذراندن اوقات در ویلا رسیدن به رفاه و آسایش است.

عوامل زیادی را می توان بر شمرد که باعث ایجاد رفاه و آسایش در ویلا می شوند. دراینجا به چند عامل مهم تر اشاره می کنیم:

ایجاد فضای سبز و باغچه ها و درخت کاری و گل کاری

به وجودآوردن فضاهای ایمن و امن برای بازی کودکان

ایجاد محلی در محوطه ی بیرونی حیاط برای نشستن ودور همی با امکانات پذیرایی

کاهش هر گونه آلودگی صوتی در اطراف ویلا و ساخت ویلا در مناطقی که صدای دلنواز طبیعت باعث آرامش روح و روان آدمی میشود، مثلا واقع بودن ویلا در کنار آب و شنیدن صدای امواج.

در ساخت وساز ویلا می توان با در نظر گرفتن این مهم دیوارها را قطور ساخت بطوریکه امواج صوتی آلوده کننده از آنها نفوذ نکنند. شکل ساخت دیوارها وشیب آنها نیز در نفوذ پذیری و یا نفوذ ناپذیری صداها نقش عمده ای دارند.

عامل امنیت و در امان بودن

عامل امنیت و در امان بودن
عامل امنیت و در امان بودن

حس امنیت یکی از نیازهای اصلی انسان است که در هرم نیازهای مزلو نیز آورده شده است، یعنی همانقدر که آب و غذا برای بقای یک انسان اهمیت دارد، حس امنیت نیز برای یک انسان ضرورت دارد، به طوریکه یکی از نیازهای او می باشد.

طراح ویلا در ساخت وساز و معماری بنا باید این عامل را در نظر بگیرد و برای تحقق آن اقدامات لازم را انجام دهد. مثلا استفاده از حصارهای فلزی، دوربین های مدار بسته در اطراف ویلا و در فضای محوطه ی بیرونی و فضای داخلی، حتی حفاظت فیزیکی از راه های حفظ امنیت یک ویلا می باشد. این کارها باعث افزایش محبوبیت ویلا می شود و به اقامت کنندگان در ویلا حس امنیت می دهد.

عامل زیبایی و چشم نوازی

عامل زیبایی و چشم نوازی
عامل زیبایی و چشم نوازی

آنچه که به محبوبیت یک ویلا و رغبت بیشتر برای سپری کردن اوقات بیشتر در آن می انجامد عامل زیبایی و چشم نوازی ویلا است.

سازنده ی ویلا می تواند با الهام گرفتن از زیبایی های طبیعی طبیعت و کاربرد آن در فضای ویلا و توجه به سلیقه ی دارندگان ویلا و فرهنگ آنها که قبلا درباره ی آن به تفصیل توضیح داده شد، به محبوبیت آن ویلا در چشم دارندگان آن بیافزاید.

عامل فناوری

عامل فناوری
عامل فناوری

مطمئنا در ساخت و ساز یک ویلا استفاده از فناوری های روز یکی از عوامل تاثیر گذار در محبوبیت ویلا برای دارندگان آن می باشد. در حقیقت کاربرد تکنولوژی در ویلاها باعث ایجاد رفاه بیشتر در آن می شود.

مثلا استفاده از دوربین های مداربسته برای افزایش امنیت، استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب و مطابق با استانداردهای روز دنیا و دیگر وسایل الکترونیکی و بروز باعث بالا رفتن رضایت از ویلا و محبوبیت بیشتر می شود.

عامل روحی و روانی

عامل روحی و روانی
عامل روحی و روانی

افراد زمانی که وارد مکانی می شوند و در می یابند که فضای آنجا فضایی مانوس و آشنا با سلیقه و خلق و خوی آنهاست، طبیعتا در این مکان به آرامش روانی می رسند. ویلاهایی که در طراحی شان به عامل روحی و روانی افراد و سلیقه ها و علایق آنها توجه می شود، به مکانی محبوب و مطلوب برای ماندن و بیتوته کردن تبدیل می شود.

آنچه تا اینجا خوانده اید نوشتاری است، در باب نمونه قرارداد طراحی ویلا. از شما دعوت می کنیم تا پایان این نوشتار همراه ما باشید و ما را همراهی کنید.

طراحی ویلا و ساخت آن با صرفه تر است، یا خرید یک ویلای آماده؟

طراحی ویلا و ساخت آن با صرفه تر است، یا خرید یک ویلای آماده؟
طراحی ویلا و ساخت آن با صرفه تر است، یا خرید یک ویلای آماده؟

یکی از مهمترین مزایایی که طراحی ویلا نسبت به خرید ویلا دارد، اطمینان از کیفیت سازه می باشد. یعنی اینکه زمانی که شما یک ویلای آماده را خریداری می کنید، حتی اگر بر اساس اصول مهندسی درست شده باشد، باز هم از کیفیت برتر برخوردار نیست. حتما می پرسید چرا؟

این مطلب را با ذکر یک مثال توضیح می دهیم در نظر بگیرید که یک ویلای آماده را خریداری کرده اید که براساس اصول مهندسی ساخته شده است، ویلای شما در منطقه ای قرار دارد که بارش های سنگین برف داریم، بعد از مدتی سقف ساختمان فرو می ریزد و در اینجا متوجه می شوید که شیب سقف برای آن آب و هوا مناسب نبوده و باید تغییر کند.

با این مثال متوجه شدید که با اینکه این ویلا براساس اصول مهندسی ساخته شده بود، اما باز هم از کیفیت بالایی برخوردار نبود و مقررات ساخت و ساز موقعی تغییر کرد که ویلا دچار مشکل شد.

عدم وجود ضمانت ساخت بعد از خرید ویلا

یکی دیگر از دلایلی که اکثر افراد ترجیح می دهند که طراحی ویلا را به دست طراحان بسپارند تا اینکه یک ویلای آماده را بخرند عدم وجود ضمانت ساخت بعد از خرید ویلا می باشد. این به این معنی است که زمانی که شما یک ویلا را به صورت آماده خریداری می کنید، فروشنده هیچ ضمانتی در مورد خرابی های احتمالی در آینده به شما نخواهد داد.

فروشنده ی ویلا هیچ گاه ویلایش را از نظر استحکام سازه برای شما ضمانت نمی کند. این در حالی است که شما می توانید از تیم طراحان ویلا این ضمانت را دریافت کنید و برای ساختمان خود از نظر استحکام و خرابی هایی که در آینده ممکن است، اتفاق بیفتد تضمین دریافت کنید.

خرید یک ویلا به شکل آماده به معنی پذیرش ایده ها و اهداف و دیدگاه های سازنده ی قبلی ویلا می باشد

یکی دیگر از مزایای طراحی ویلا این است که خرید یک ویلا به شکل آماده به معنی پذیرش ایده ها و اهداف و دیدگاه های سازنده ی قبلی ویلا می باشد، این در حالی است که اگر طراحی ویلا را خودتان انجام دهید، شما می توانید با مشاوره با تیم طراح ویلای خود، دیدگاه ها و اهداف خود را از ساخت ویلا در اختیار آنها قرار داده و آنان بر اساس دیدگاه های شما آن ویلا را بسازند.

طبیعی است که اقامت در یک چنین ویلایی که مطابق با خواست و ایده ی خودتان است، خیلی دلچسب تر و گوارا تر نسبت به ویلایی است که براساس چشم انداز یکی دیگر ساخته شده باشد. در این خصوص میتوانید با کارشناسان ایران آرک مشورت نمایید.

از مزایای دیگر ساخت و طراحی ویلا نسبت به خرید یک ویلای آماده در به کارگیری فناوری و تکنولوژی بروز در ویلای خودتان است.

زمانی که شما یک ویلای آماده را می خرید شما مطمئن نیستید که آیا از مدرن ترین سیستم ها و تکنولوژی های ساخت وساز و سازه ای در ویلای شما مورد استفاده قرار گرفته است، یا سیستم ها قدیمی و ناکار آمد در ویلای شما تعبیه شده است، با سپردن طراحی ویلا به یک تیم کار بلد و مجرب خیال خود را از بابت طراحی ویلا راحت کنید و از تحمیل هزینه های هنگفت خرید یک ویلا به شکل آماده بر دوش خود جلوگیر ی کنید.

پیشنهاد ما به شما برای طراحی و ساخت ویلاهای مناسب و شیک و کاهش هزینه های ساخت و ساز تماس با مشاوران سایت ایران آرک و استفاده از تجربه ی ایشان می باشد.

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی چقدر است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

برای طراحی یک ویلا انجام چه مراحلی لازم است؟

برای طراحی یک ویلا انجام چه مراحلی لازم است؟
برای طراحی یک ویلا انجام چه مراحلی لازم است؟

انتخاب زمین پروژه (سایت) مناسب

انتخاب زمین پروژه (سایت) مناسب
انتخاب زمین پروژه (سایت) مناسب

گام اول: اولین مرحله در طراحی ویلا انتخاب زمین مناسب برای ساخت ویلا در آن می باشد. برای خرید یک زمین مناسب برای ویلا سازی رعایت چند نکته لازم است:

اول: بعد مسافت محل زمین و مسیر رفتن و آمدن به زمین باید در نظر گرفته شود.

دوم:توجه به امکانات زیر ساختی زمین مثل آب، برق و گاز

سوم: دقت در باره ی سند مالکیت و اعتبار آن

چهارم: استعلام دربارهی کاربری زمین که مزروعی نباشد.

پنجم: دقت درباره ی بافت زمین و میزان عقب نشینی زمین

ششم: توجه به میزان متراژی از زمین که قابلیت ساخت و ساز در آن فراهم است.

هفتم: برای مشخص شدن تمامی این نکات بهتر است، در نواحی روستایی سری به اداره ی جهاد کشاورزی منطقه ی مورد نظر بزنید.

گام دوم: تجزیه و تحلیل و بررسی زمین مورد نظر

دومین مرحله در طراحی ویلا بررسی دقیق و موشکافانه ی سایت است. با بررسی و تجزیه و تحلیل سایت آشنایی کاملی نسبت به عوامل جوی و محیطی پیدا می کنید و از این طریق می توانید امکانات و محدودیت های موجود را برآورد و پیش بینی کنید.
با اهمیت ترین المان های بررسی دقیق سایت به قرار زیر است.

در تجزیه و تحلیل سایت باید وضعیت موجود مورد بررسی قرار بگیرد. بررسی وضع موجود به چه معناست؟ در این مرحله طراح با رفتن در سایت و از راه دیدن به صورت مستقیم به بررسی همسایه های نزدیک و سبک معماری های منطقه و شرایط و اوضاع سازه های منطقه می پردازد.

حتی طراح به مشاهده ی نوع کاربری سازه های محدوده می پردازد. حتی اگر برای دارنده ی ویلا اهمیت داشته باشد، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز ساختمان های مجاور مورد بررسی قرار می گیرند.

نکته ی بارز دیگری که در تجزیه و تحلیل سایت به آن توجه می شود، راه های رسیدن یا به عبارتی معابر اصلی و فرعی برای رسیدن به سایت مورد نظر مورد توجه قرار می گیرد.

بررسی راه ها و معابر منتهی به زمین پروژه

برای بررسی راه ها و معابر منتهی به زمین پروژه، معمار می تواند به صورت حضوری در زمین حضور پیدا کند یا از طریق عکس های هوایی، خیابان ها و کوچه های منتهی به سایت را بررسی کند و بهترین مکان ورودی اصلی برای رسیدن به زمین و در نهایت ویلای ساخته شده را که به دور از هرگونه آلودگی صوتی و دارای نورپردازی مناسب باشد، انتخا ب کند.

نکته ی دیگری که در طراحی سایت باید در نظر آورد تجزیه و تحلیل شرایط آب و هوایی (اقلیمی) سایت می باشد. از بارزترین شرایط آب و هوایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، می توان به اندازه ی دمای هوا، میزان بارندگی های سالیانه، جهت وزش باد و میزان سرعت باد در منطقه، میزان تابش نور و جهت تابش نور آفتاب، اشاره داشت.

علاوه براین شرایط طبیعی، ممکن است، عوامل مصنوعی زیادی نیزدر یک سایت وجود داشته باشد که یک طراح خبره تمامی این عوامل را در سایت ویلا در نظر می گیرد.

بررسی سایت از نظر شکل هندسی سایت

بررسی سایت از نظر شکل هندسی سایت یکی دیگر از مراحل تحلیل و تجزیه ی سایت می باشد. در این مرحله نقشه ی دو بعدی یک سایت به اشکال هندسی مبدل می شود. این کار می تواند پایه گذار ساختار اصلی گرافیکی نقشه ی پروژه باشد.

یکی دیگر از نکات تحلیل سایت بررسی سایت از نظر نگاه و منظره و دیدن می باشد. هدف اصلی تحلیل سایت از این نظر پیدا کردن نقاط شاخص سایت از لحاظ دیداری است.

معمار یا طراح نوع نگاه و دید تماشاچیان را از بیرون به درون سایت لحاظ می کند و نقاط کلیدی را در نقشه ی معماری مشخص می کند، البته این به معنای فراموش کردن نوع دید کسی که در داخل ساختمان سایت اقامت دارد، نمی باشد، بلکه دید افراد از درون به بیرون نیز قابل اهمیت است.

گام سوم: شناسایی نیاز های صاحبان ویلا و هدف شان از ساخت ویلا

طراح ویلا باید اهداف صاحبان ویلا را بشناسد و به آنها آگاهی کامل دشته باشد. باید بداند که هدف از ساخت ویلا چه می باشد؟ مسلما هزینه کردن برای ساخت چنین سازه هایی در خارج از بافت شهری رسیدن به یک سلامت روانی و آسایش و آرامش و در یک کلمه بهتر کردن اوضاع و شرایط زندگی می باشد.

اما باز هم چون از هر فرد تا فرد دیگر سلایق و نیاز ها و اهداف متفاوتی وجود دارد، طراحان ویلا باید چک لیستی داشته باشند و تمام نیازهای یک فرد در آن آورده شده باشد و با پر کردن این چک لیست توسط مشتری به نیازها و سلایق مشتری اشراف کامل پیدا کرده و کار ساخت و ساز نیز برای شان راحت تر شود.

گام چهارم: طراحی پلان ویلا 

در طراحی پلان یک ویلا فاکتورهای مهمی باید در نظر گرفته شوند. این فاکتور ها توسط یک طراح حرفه ای به خوبی رعایت می شوند. بعد از تحلیل سایت و بررسی نیازهای صاحبان ویلا حالا نوبت به طراحی پلان می رسد.

چیزی که در اینجا مطرح می شود، بیشتر فضا سازی در یک پلان و استفاده از نور طبیعی محیط به شکل حد اکثری می باشد.

از دیگر فاکتورهای مهم در طراحی پلان این است که باید تمام فضاها در جای درست جا گذاری شوند و از به وجو آمدن فضا های غیر کاربردی و بدون کاربری اجتناب گردد.

باید در طراحی پلان سعی شود، از فضا ها به صورت کاربردی استفاده شود و هر فضا در جای درست خود قرار بگیرد.

بدین ترتیب آسایش و رفاه ساکنین ویلا که همانا اولین هدف از ساخت یک ویلا می باشد، محقق می گردد. کسانی که در ویلا اقامت دارند، باید از نظر مسافت بسیار نزدیک به چشم اندازهای طبیعی و مناظر پیرامون ویلا باشند، پس باید این فاکتور نیز در طراحی ویلا گنجانده شود.

خواست و نیاز مشتری

از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار بر طراحی پلان یک ویلا خواست و نیاز مشتری می باشد. این که یک مشتری می خواهد فضای استخر بیرونی اش بزرگ تر باشد، یا اتاق میهمان در فضای داخلی. این توجه به نیاز مشتری باید در طراحی پلان لحاظ گردد.

طراحی پلان یک ویلا می تواند به شکل های مختلف و براساس هزینه و سلیقه ی خود مشتری طراحی گردد، از یک ویلای کوچک یک طبقه تا یک ویلای بزرگ تریبلکس همه باید حداکثر استفاده از نور در آنها رعایت شود و متراژ کاربردی برای همه ی فضا ها از اتاق خواب و نشمین تا استخر و فضای بازی کودکانه و. . . . باید در پلان مشخص باشد.

شما در حال مطالعه ی نوشتاری در باره ی نمونه قرارداد طراحی ویلا هستید. امیدواریم تا کنون از این نوشتار بهره برده باشید. شما را دعوت می کنیم تا پایان نوشتار ما را همراهی بفرمایید.

گام پنجم: طراحی نمای ویلا

همیشه نگاه اول تاثیر زیادی بر روی مخاطب دارد. در باره ی یک ویلا نیز این مسئله صدق می کند. نگاه اول به نمای بیرونی یک ویلا تاثیر بزرگی در جلب نظر صاحب ویلا و به دنبال آن ساکنین دیگری که می خواهند در ویلا اقامت داشته باشند، دارد. طراحی نمای ویلا در همان مرحله ی طراحی پلان طراحی می گردد.

همان طور که در فوق گفته شد، اولین نگاه و چشم انداز نمای یک ویلا تاثیر زیادی بر محبوبیت ویلا دارد، پس نتیجه می گیریم که طراحی نمای ویلا بسیار مهم و قابل تامل می باشد.

پس باید برای هرچه بیشتر زیبا تر کردن نمای ویلا کوشش و اهتمام زیادی به خرج داد. زیبایی نمای بیرونی علاوه بر تاثیری که در پاسخ به نیاز زیبایی شناختی افراد دارد، از لحاظ مادی نیز بر افزایش قیمت ویلا موثر و تاثیر گذار است.عوامی وجود دارند که بر طراحی نمای ویلا تاثیر می گذارند.

  • جایی که ساختمان ویلا در آن قرار می گیرد.

مکانی که ویلا در آن ساخته می شود، تاثیر عمده ای در طراحی نمای ویلا دارد. با دقت در محیط پیرامون ویلا یک طراح مجرب سعی می کند، با تاثیر از محیط از لحاظ همخوانی و یک دست شدن نمای ویلا با محیط اطراف ویلا به زیبایی و شکوه محیط کمک کند، بنابراین دیدار از بافت اطراف ویلا و نماهای ساخته شده ی اطراف ویلا می تواند طرحی زیبا و چشم نواز را به ذهن طراح برساند.

  • سبک طراحی ویلا

سبک طراحی ویلا بر نوع طراحی نمای ویلا تاثیر می گذارد. طبیعی است که هر معماری با توجه به سبکی که برای طراحی ویلای خود انتخاب می کند، نمای ویلای او نیز تحت تاثیر سبک معماری اش قرار می گیرد. باید توجه کرد که انتخاب طراحی نما یک امر کاملا شخصی و سلیقه ای است و برای هر کسی متفاوت و منطبق با سلیقه ی شخصی خود اوست. نمای یک ویلا معرف کار طراح آن است.

  • سادگی و در عین حال زیبایی

باید به این نکته توجه داشت که سادگی عین زیبایی است. در طراحی نمای یک ویلا باید به سادگی نما توجه شود. استفاده از رنگ ها ی متنوع و مصالح پر زرق و برق از زیبایی نما خواهد کاست و آن حس آرامش و راحتی را که از اقامت در یک ویلا به دنبال آن هستیم، از کف خواهیم داد. به همین دلیل معمولا معماران و طراحان حرفه ای نهایتا از دو نوع مصالح استفاده می کنند و حداکثر از دورنگ در نمای ویلا بهره می برند. هر چه نمای ساختمان ساده تر باشد، زیبایی طبیعت بیشتر به چشم می آید.

  • تماشای ویلا در شب

یکی از نکاتی که باید در طراحی نمای ویلا مورد توجه قرار بگیرد، نمای ویلا در شب می باشد. طراح ویلا می تواند با طراحی نورپردازی مناسب و درست، زیبایی خیره کننده ای به نمای ویلا مخصوصا در شب، ببخشد و حس آرامش و امنیت را نیز به کسانی که در آن اقامت دارند، القاء نماید.

آنچه در حال مطالعه ی آن هستید، نوشتاری درباره ی نمونه قرارداد طراحی ویلا می باشد، شما را به خواندن ادامه ی این نوشتار جالب دعوت می کنیم.

گام ششم: طراحی محوطه ی حیاط ویلا

در طراحی حیاط ویلا که می توان گفت بیشترین فضا و متراژ سایت پروژه را به خود اختصاص می دهد، رعایت این نکته ضروری است که باید بیشتر فضا های بزرگ و طبیعی را در حیاط جا گذاری کرد. اول از همه جا گذاری ساختمان اصلی ویلا است که در محوطه ی حیاط قرار می گیرد.

در حیاط ویلا باید فضایی برای انباری، دستشویی و سرویس بهداشتی، پارگینگ خودرو برای صاحب ویلا و میهمانان ویلا در نظر گرفته شود. همچنین برای آوردن زیبایی طبیعت به داخل می توان از آب نما ها و فواره در داخل حیاط استفاده کرد،

همچنین از همه بهتر خنکای آب در گرمای تابستان است که تن داغ انسان را نوازش می دهد، پس در نظر گرفتن یک استخر با رعایت نکات امنیتی و بهداشتی یکی دیگر از اجزایی است که در طراحی محوطه ی حیاط در نظر گرفته می شود.

اختصاص فضایی برای موتور خانه و تاسیسات ساختمانی و همچنین احداث یک سوئیت برای نگهبان ویلا نیز از فضاهایی است که باید در طراحی محوطه ی حیاط آن را منظور کرد.

فضای سبز زیبا، گل کاری، کاشت درختان میوه و درختان تزیینی و بر پا کردن آلاچیق در حیاط ویلا از دیگر اجزایی است که در طراحی حیاط ویلا به آن توجه می شود و حس بودن در طبیعت پاک و سبز را برای انسان نوید میدهد.

هماهنگی بین طراحی فضای حیاط ویلا با سبک معماری که در ساخت نما به کار رفته زیبایی آنها را بیش از پیش نمایان می کند.

طراحی فضای سبز ویلا در شمال توسط طراحان ایران آرک انجام می شود.

گام هفتم: طراحی داخلی ویلا

در طراحی داخلی ویلا آنچه که بیشتر از هر چیز دیگر اهمیت دارد، استفاده از نور طبیعی برای محوطه ی داخلی ویلا می باشد. برای رسیدن به این مهم استفاده از سقف های بلند با پنجره های بلند می تواند شما را به این هدف نزدیک تر کند. همچنین استفاده از نور جهت جنوب در طراحی داخلی ویلا سفارش شده است.

طراحی دکوراسیون داخلی و المان ها و موادی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تاثیر بسزایی در شکیل تر کردن و جلوه دادن به فضای داخلی ویلا دارند.

هارمونی بین مبلمان و رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری و همچنین هماهنگی با پرده ها همگی به زیبا سازی فضای داخلی کمک می کنند.

طراحی داخلی ویلا همان چیزی است که ویلاها را از یکدیگر متفاوت می کند و هر ویلا را به یک ویلای منحصر بفرد و یونیک تبدیل می کند. باید دقت شود که طراحی داخلی ویلا نیز با سلیقه ی مالکین ویلا هماهنگی داشته باشد و نیاز ها و خواسته های آنها را برآورده کند.

گام هشتم: طراحی سه بعدی ویلا

بی شک کاربرد مدل سازی سه بعدی در فضای ویلا سازی جلوه ی ویلای شما را برای کار فرما و مشتری هایتان دو برابر می کند. بعد از طراحی یک ویلا طرح مدل سازی 3 بعدی بیشتر برای این است که اگر در طراحی ویلا اشتباهاتی وجود داشت،

این اشتباهات بر طرف شوند و بدین شکل هزینه های ساخت و تخریب فضاهایی که به هدف مطلوب نرسیدند کاهش پیدا می کنند. طرح مدل سازی 3 بعدی یک طرح واقع گرایانه می باشد، نه یک طرح فانتزی.

گام نهم: تدارک مدارکی که برای ساخت ویلا لازم می باشد.

مدارکی که برای ساخت ویلا لازم است، به طور کلی همان نقشه ها و یا پلان ها هستند. برای ساخت هر ویلا به این مدارک نیاز داریم، اما به شکل کلی این مدارک در برگیرنده ی طراحی نما، جزئیات ساختمان، طراحی سایت و پلان و پلان معماری می باشند.

گام دهم: گرفتن مجوزهای رسمی برای ساختن ویلا

برای ساخت و ساز هر ویلایی لازم است که پروانه ی ساخت از طرف شهرداری، همیار شهرداری و دهیاری صادر شود. هر ساختمان یا ویلایی اگر مجوز ساخت یا همان پروانه ی ساخت نداشته باشد، غیرقانونی می باشد و برای آن ساختمان سند مالکیت صادر نمی گردد. در پروانه ی ساخت مشخصات زیر ثبت می شود:

متراژ زیر بنای ویلا

نوع اسکلت ویلا

تعداد طبقات مجاز در ساختن ویلا

مشخصات واطلاعات کسی که پروانه ساخت می خواهد

شماره ی پلاک ثبتی ویلا

مشخصات و اطلاعات مهندس ناظر ویلا

تاریخ صدور پروانه

کروکی زمین ویلا

گام یازدهم: آغاز فرایند ساخت و ساز ویلا

بعد از طی کردن مراحل مختلف بالاخره مرحله ی ساخت و ساز و عملیات ساختمانی ویلا می رسد. با انتخاب طراحان خبره می توانید این زمان را به کمترین زمان ممکن و با حداقل هزینه و با بهترین متریال به پایان برسانید. بهتر است، قبل از بستن هر نوع قرارداد طراحی ویلا با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرید و از تجربه ایشان استفاده کنید.

چه کسی طراحی ویلا را انجا م می دهد؟

چه کسی طراحی ویلا را انجا م می دهد؟
چه کسی طراحی ویلا را انجا م می دهد؟

ابتدایی ترین قدمی که برای بنا نهادن یک ویلا باید برداشت گام طراحی است، طراحی یک ویلا به وسیله ی متخصصان نقشه برداری و مهندسان معماری حرفه ای در طراحی صورت می گیرد،

طراحی ویلا بدون تجربه و دقت کافی در ساخت و تولید امکان ندارد، به وقوع بپیوندد، چون بعد از مرحله ی طراحی نقشه ی یک ویلا، بنا بر این نهاده می شود، محلی به عنوان یک مکان تفریحی، جهت آرامش و آسایش درست شود.

برای طراحی یک ویلا باید یک مهندس معمار یا مهندس مشاور که سابقه و تخصص و تجربه فراوانی در زمینه ی طراحی ویلا دارد، انتخاب گردد.

اگر در انتخاب مهندس معمار دچار شک و تردید هستید، بهتر است، با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرید و از تجربه ایشان استفاده کنید.

در چنین زمانی بهتر است که دارنده ی ویلا اطلاعات کاملی در باره ی تعداد اتاق ها، چگونگی محوطه ی ویلا و به طور کلی امکانات و تسهیلاتی که نیاز دارد، به مهندس مشاور اطلاعات دهد و از مهندس مشاور بخواهد براساس بودجه و هزینه ای که می خواهد در اجرای عملیات ساخت و ساز ویلا خرج کند نیاز های او را برآورده سازد و آنچه را که می خواهد برایش فراهم کند. مرحله ی بعدی ساخت ویلا می باشد که توسط مهندس عمران و بقیه ی همکاران او انجام می گیرد.

نمونه قرارداد طراحی ویلا چه مواردی را در بر میگیرد؟

نمونه قرارداد طراحی ویلا چه مواردی را در بر میگیرد؟
نمونه قرارداد طراحی ویلا چه مواردی را در بر میگیرد؟

برای در خواست ساخت ویلا ابتدا باید به شرکت مهندسی مشاور ی که انتخاب کرده اید، مراجعه کنید و از آنها بخواهید برایتان یک ویلا در منطقه ی منظور نظرتان بسازند. تقاضای شما توسط مدیر شرکت مورد ارزیابی قرار می گیرد و بعد از شما می خواهد قراردادی باشرکت عقد کنید، مبنی برقرارداد طراحی ویلا. عقد این قرارداد بین دو طرف می باشد، یعنی هم صاحب ویلا و شرکت مهندسین مشاور.

انعقاد یک چنین قراردادی برای هر دو طرف ضروری به نظر می آید تا یک سند حقیقی برای طراحی داشته باشیم. این قرارداد در دو نسخه تهیه می شود و هر نسخه در اختیار یکی از طرفین قرارداد قرار می گیرد.

در قرارداد قید می شود که مالک باید هزینه را تماما پرداخت نماید و شرکت هم باید تمام مقررات ساخت و ساز و ضوابط مورد تایید نظام مهندسی را رعایت کند و در صورت عدم رعایت پاسخگو باشد.

مواردی که در یک نسخه ی قرارداد طراحی ویلا درج می شوند، بسیار متعدد است و هر بند نشان دهنده ی جزئیات و تعهداتی خاص می باشد.

هزینه طراحی داخلی ویلا سال 1402 را در مقاله فوق مطالعه نمایید.

قسمت های یک نمونه قرارداد طراحی ویلا

قسمت های یک نمونه قرارداد طراحی ویلا
قسمت های یک نمونه قرارداد طراحی ویلا

برای آشنایی بهتر با نمونه قرارداد طراحی ویلا و اجزا تشکیل دهنده ی این قرارداد یک نمونه قرارداد طراحی ویلا را برایتان می آوریم تا با خواندن و مطالعه ی جزئیات آن آشنایی دقیق تری با این نمونه قراردادها به دست بیاورید.

همانطور که می بینید این نمونه قرارداد طراحی ویلا در 9 ماده تهیه و تنظیم شده است. در ابتدای قرارداد مشخصات کامل طرفین قرارداد نوشته می شود که شامل درخواست کننده یا مالک ویلا و شرکت مهندسی مشاور می باشد. شماره ی ثبت شرکت باید در قرارداد آورده شود.

توضیح مختصری درباره ی هریک از بندهای نمونه قراردادطراحی ویلا در این قسمت آورده می شود:

بند یک- درباره ی موضوع قرارداد می باشد که موضوع قرارداد در این جا همان طراحی ویلا می باشد که متراژ زمین ویلاو ناحیه ای که زمین در آنجا واقع شده است، آورده می شود. طراحی پلان ویلا و دیگر جزئیات نیز آورده می شود.

بند دو- شرح عملیات می باشد. در این بند تمام عملیات درباره ی طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی سقف و نور سازی و. . . . آورده می شود.

بند سه- درباره ی مبلغ کل قرارداد و نوع تسویه ی آن با یکدیگر توافق می کنند.

بند چهار- در باره ی مدت زمان اجرای قرارداد می باشد که در این بند مشاور متعهد می شود که بر اساس موازین فنی و تخصصی، موضوع قرارداد را تا پایان مهلت مقرر به انجام برساند.

بندپنجم- در این بند هر گونه تغییر در شرح عملیات باید به تایید دو طرف برسد.

بند ششم – درباره ی تعهداتی است که شرکت مهندسی مشاور به کارفرما می دهد.

بندهفتم- درباره ی تعهدات کار فرما می باشد.

بند هشتم- درباره ی اختلافات احتمالی که ممکن است، بین شرکت مشاور و یا کارفرما پیش آید و طریقه ی حل و فصل آنها می باشد.

بند نهم – درباره نشانی دو نفر و امضا ی دو طرف قرارداد و پذیرش شروط قید شده در قرارداد می باشد.

برای یافتن بهترین طراحان ویلا به کجا می توان مراجعه کرد؟

برای یافتن بهترین طراحان ویلا به کجا می توان مراجعه کرد؟
برای یافتن بهترین طراحان ویلا به کجا می توان مراجعه کرد؟

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید و بتوانید مشاوران و طراحان زبده را برگزینید پیشنهاد ما به شما این است که طراحانی را انتخاب کنید که با تجربه و متخصص باشند و دانش این علم را به صورت آکادمیک در دانشگاه های معتبر آموخته اند.

طراحانی که دارای نمونه کارهایی می باشند که می توانید آنها را ببینید و با دیگران مقایسه کنید. طراحی و خشت اول معماری بسیار مهم است، چرا که اگر خشت اول درست گذاشته نشود تا ثریا نیز کج خواهد رفت!!!

در اینجا باز هم به شما پیشنها می دهیم با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرید و از تجربه ایشان استفاده کنید.

چند نمونه قرارداد برای ساخت و طراحی ویلا وجود دارد؟

چند نمونه قرارداد برای ساخت و طراحی ویلا وجود دارد؟
چند نمونه قرارداد برای ساخت و طراحی ویلا وجود دارد؟

به طور معمول دو نوع قرارداد برای ساخت و طراحی ویلا وجود دارد:

یک نوع قرارداد پیمانکاری به قرارداد پیمانکاری درصدی مشهور است و نوع دیگر این قرارداد به صورتی است که پیمانکار بر اساس تجارب قبلی خود هزینه ای را برای ساخت ویلا پیش بینی می کند و کارفرما ملزم می شود، این هزینه را پرداخت نماید. در ادامه درباره ی هریک از این نوع قراردادها توضیحاتی خواهیم داد.

مطالبی را که می خوانید درباره ی نمونه قرارداد طراحی ویلا می باشد. در ادامه باز هم با ما همراه باشید.

قرارداد پیمانکاری درصدی

قرارداد پیمانکاری درصدی یکی از قراردادهای پر طرفدار در بین پیمانکاران می باشد. در قرارداد درصدی ویلا همانطور که از نامش پیداست قراردادی است که پیمانکار که می تواند یک شخص حقیقی یا حقوقی باشد، تمام مراحل ساخت ویلا را برعهده می گیرد و بعد از پایان پروژه دستمزدی را به صورت درصدی که تقریبا در حدود 10 تا 15 درصد هزینه ی تمام شده ی ساخت ویلا می باشد، از کار فرما دریافت می کند.

در این قرارداد کارفرما به چه کسی می گویند؟ کارفرما یک شخص حقوقی است که یکی از طرفین قرارداد طراحی و ساخت ویلا می باشد و موضوعی را که مثلا ساخت یا طراحی ویلا می باشد، به یک پیمانکار که طرف دیگر قرارداد است، می سپارد. در این جا بد نیست، بدانید وکیل قانونی یا جانشینان کارفرما نیز در حکم کارفرما می باشند.

در قرارداد درصدی ساخت ویلا نه کار فرما زیان میکند و نه پیمانکار، در حقیقت می شود، گفت که معامله ی دو سر سود است. در این نوع قراراد دو طرف با هم توافق می کنند و کار فرما تمام هزینه ی تمام شده ی ویلا را که خودش قبول دارد، پرداخت می کند.

در قرارداد درصدی ساخت ویلا، پیمانکار کلیه ی مراحل طراحی و ساخت ویلا را خودش انجام می دهد و استخدام کلیه ی پرسنل انسانی نیز به عهده ی کارفرما می باشد.

چرا عده ای برای طراحی و ساخت ویلا اقدام به بستن قرارداد به صورت درصدی می کنند؟

یکی از دلایل بارز برای بستن قرارداد در صدی، موانع و سختی هایی است که در راه گرفتن مجوزهای قانونی و جود دارد. گرفتن مجوزهای ساخت و ساز زمان وقت و انرژی و هزینه ی بالایی را می طلبد.

بعد از آن مرحله ی ساخت است که آن نیز اگر با دانش و تخصص همراه باشد، خیلی راحت تر و با هزینه ی کمتر و با امنیت بیشتری به انجام می رسد، بنابراین افرادی که می خواهند ویلایی در بیرون از بافت شهری داشته باشند، ترجیح می دهند، صفر تا صد این پروژه را به یک پیمانکا ر قابل اعتماد بسپارند.

طبیعی است که در این نوع قراردادها نیز طرفین قرارداد ملزم به رعایت تعهداتی در قبال یکدیگر می شوند:

تعهدات پیمانکار کل:

تعهدات پیمانکار کل:
تعهدات پیمانکار کل:
  1. پیمانکار کل باید هزینه های پروژه را تخمین بزند و بعد از آنکه کارفرما آن ها را قبول کرد اقدام به عملیات ساخت و ساز نماید.
  2. پیمانکار کل باید تمامی لوازم مورد نیاز پروژه را خریداری نماید و در قبال ارائه ی فاکتور هزینه ی آنها را از کارفرما دریافت نماید.
  3. بر تمامی مراحل ساخت و طراحی نظارت کامل داشته باشد.
  4. هزینه های ساخت وساز را هر 15 روز به استحضار کار فرما برساند.
  5. پیمانکار کل باید با تمام پیمانکاران جزیی تر قرارداد ببندد و بر کار آنها نظارت داشته باشد.
  6. پیمانکار کل باید یک نسخه از قراردادهایی که با پیمانکارا ن جزیی تر می بندد تسلیم کارفرما نماید.
  7. بیمه ی کارگران ساختمانی و بیمه ی حوادث کارگران بر عهده ی پیمانکار کل می باشد.
  8. پیمانکار کل براساس درصد پیشرفت ساخت و ساز به پیمانکاران دیگر هزینه پرداخت می نماید، مثلا این حق را ندارد که به پیمانکار لوله کشی هزینه ی کامل را قبل از اتمام کار پرداخت نماید.
  9. پیمانکار کل نمی تواند قراردادی را که بسته فسخ کند و یا آن را به فرد دیگری منتقل کند.

تعهدات کارفرما شامل این موارد است:

تعهدات کارفرما شامل این موارد است:
تعهدات کارفرما شامل این موارد است:
  • کل هزینه های پروژه بر عهده ی کار فرماست مگر مواردی که در قرارداد مشخص و معین شده باشد.
  • کارفرما باید هزینه ها را ظرف 10 روز پرداخت کرده و در پرداخت هزینه ها تعلل نداشته باشد.

در ادامه به بررسی مزایا و معایب کار برد قرارداد درصدی می پردازیم:

مزایا:

قرارداد درصدی ساخت ویلا برای مالک ویلا دارای مزایای زیادی است که از جمله ی آنها می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • خود مالک نوع مصالح را انتخاب می کند و از درجه ی کیفیت مصالح با خبر می شود.
  • خود مالک ویلا، پیمانکاران جزء را انتخاب می کند.
  • پرداخت هزینه ی پیمانکاران جزء بر عهده ی پیمانکار کل می باشد.

علاوه بر مزایای گفته شده، در قرارداد زمان تحویل پروژه آورده می شود و پیمانکار موظف است، در موعد مقرر پروژه را به کارفرما تحویل دهد.

یکی دیگر از مزایای این نوع قرارداد نحوه ی پرداخت هزینه است که در پایان پروژه اگر نواقص و معایبی بود کارفرما می تواند کل درصد را پرداخت نکرده تا عیب آن برطرف گردد.

معایب:

  • امکان ایجاد اختلاف فی ما بین مالک و پیمانکار وجود دارد. دلیل آن هم به این علت است که کار فرما از ریزترین مبالغ مصرفی در پروژه آگاهی دارد و باید آنها را هزینه کند.
  • عدم تطابق هزینه ها با آنچه کار فرما انتظار آن را داشته است.

بهتر است، در مورد هر نوع قرارداد طراحی ویلا و یا قرارداد ساخت ویلا با یک شرکت مشاوره ی حقوقی نیز مشاوره ای داشته باشید و از متخصصان حقوقی بهره بگیرید تا در میان راه دچار ضرر و آسیب نشوید و با خیالی آسوده به ساخت و سازتان بپردازید.

قرارداد پیش بینی هزینه بر اساس تجارب مالک

در این نوع قرارداد پیمانکار بر اساس تجربه ای که دارد، خودش مبلغی را برآورد می کند و به کار فرما تعهد می دهد که باهمین مقدار ویلا را به کار فرما واگذار کند.

به طور کلی این نوع قرارداد نزد پیمانکارن محبوب نیست و رغبت عمومی برای آن کم است. ریسک این قرداد بسیار بالا است. آن هم با نوسانات قیمت های مصالح در بازار ایران که تابع نوسانات دلار می باشد.

چه مواردی را در زمان بستن قرارداد طراحی ویلا باید رعایت کرد و به آنها توجه داشت؟

در زمان بستن قرارد داد باید نکاتی را رعایت کرد. در خلال نوشتار بارها آن هارا ذکر کردیم و لی بد نیست، اینجا نیز به صورت تیتر وار آورده شود.

  • یافتن یک شرکت مهندسی مشاور با تجربه و متخصص با یک تیم حرفه ایی
  • مشاوره با یک تیم متخصص حقوقی برای آشنایی بیشتر با حق و حقوق های خودتان
  • گرفتن یک نسخه از برگه ی قرارداد
  • توجه به نیازها و سلیقه های شخصی خودتان و اعمال نظر در طراحی ویلا
  • تعهد به پرداخت هزینه ها به موقع و سر وقت

جمع بندی

در این نوشتار که با عنوان نمونه قرارداد طراحی ویلا تقدیم حضور تان شد، سعی کردیم تا کامل ترین اطلاعات را درباره ی نحوه ی بستن قرارداد بین کارفرما و پیمانکار با موضوع طراحی ویلا ارائه دهیم.

طراحی و ساخت ویلا به دلیل این که در چارچوب ساخت و سازهای شهر ی و محدودیت های اعمال شده از طرف شهرداری ها برای کاربری آن نمی باشد، قدرت مانور دادن مهندس معمار و طراح ویلا بسیار قوی تر از خانه های مسکونی داخل شهر است.

با سپردن طراحی ویلا به دست افراد خبره و با تجربه انتظاری را که از یک ویلا دارید، محقق کنید. دوری از فضای شلوغ شهری و پناه بردن به آرامش و صفای بیرون شهری یکی از نیازهایی است که هر انسانی به آن نیازمند است و افرادی که این تمکن را دارند که چنین فضایی را برای خود مهیا کنند، حیف است که با یک طراحی ناشیانه این حس امنیت و آسایش را از خود و افرادی که می خواهند درآن ویلا رفت و آمد داشته باشند، دریغ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *