09124573904

ضوابط طراحی بالکن در تهران

ضوابط طراحی بالکن در تهران

Share this post

فهرست مطالب

ضوابط طراحی بالکن در تهران یکی از ضابط مهم در ساخت و سازها است، با ما همراه باشید تا بیشتر با آنها آشنا شویم.

ضوابط طراحی بالکن در تهران
ضوابط طراحی بالکن در تهران

در این مقاله سعی داریم در مورد فضای بیرونی نیمه باز در ساختمان توضیحاتی را برای شما بیاوریم، همچنین در مورد بالکن و تراس چیست؟ و یا استفاده و مزایایی که بالکن و تراس دارد، توضیحات کاملی را به شما بدهیم.

برای امنیت از پیش آمدگی مهندسان ساختمانی طبق ضوابط از چه وسایلی استفاده می کنند، هم به شما اطلاعات می دهیم و شما را آگاه می کنیم،

بنابراین برای هر گونه سوال و مشاوره از شما میخواهیم که با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرد و از تجربه ایشان در مورد طراحی تراس و بالکن کمک بگیرید.

فضای نیمه باز چیست؟

محاسبات زیربنایی بالکن و تراس در نقشه شهرداری و با ضوابط طراحی بالکن در تهران چیست؟

بندهای اجرایی شهرداری در ضوابط طراحی بالکن و تراس چیست؟

جرایم بالکن طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران چیست؟

کاربرد های بالکن چیست؟

قوانین و مقررات بالکن و یا تراس چیست؟

نکات مهم در ساخت بالکن چیست؟

المان های زیبایی در تراس چیست؟

کاربردهای گل و گیاه در تراس چیست؟

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سقف بالکن و یا تراس چیست؟

همچنین اگر می خواهید در مورد طراحی فاز 1 معماری یا همان طراحی معماری اطلاعات کاملی کسب کنید، بر لینک مربوطه کلیک کنید.

فضای نیمه باز

فضای نیمه باز
فضای نیمه باز

در محیط هایی که افراد بتوانند از بخش داخلی ساختمان به فضای بیرونی ساختمان دسترسی داشته باشند، فضای نیمه باز می گویند. برای این فضا از یک طراحی خاصی استفاده شده است که قسمتی از ساختمان باز بوده و افراد می توانند با محیط بیرون و هوای آن در ارتباط باشند.

فضای نیمه باز
فضای نیمه باز

فضای نیمه باز که در ساختمان طراحی می شود، توسط معماران و مهندسان ساختمانی این طرح تعبیه می شود و به چند قسمت دسته بندی می شود که شامل: بالکن، تراس، بالکن کم عرض، ایوان و همچنین محفظه ی آفتابگیر است که شما را با هر کدام از آنها به طور کامل آشنا می کنیم.

بالکن

بالکن
بالکن

بالکنی که در تمامی ساختمان ها طراحی می شود، مکانی است که از دو و یا سه سمت با هوای آزاد بیرون ارتباط مستقیم داشته و سطح پایینی بالکن با کمک محیط بسته طراحی شده باشد که این طرح بالکن را مهندسان ساختمانی برای کاربرد بیشتر در ساختمان طراحی می کنند

بالکن
بالکن

که افراد برای بهترین طراحی می توانند با مشاوران سایت ایران آراک تماس بگیرند و از تجربه ایشان برای ایجاد یک بالکن و ارتباط با فضای بیرونی با آنها در ارتباط باشند تا این گروه بتوانند بهترین طراحی را در اختیار شما قرار دهد.

بالکن ها بخشی از فضای ساختمان هستند که در طبقات بالایی ساخته می شوند و به صورت بیرون زدگی از ساختمان هستند و باید گفت که این بالکن ها بدون سقف بوده و برای زیبایی آنها از شیشه استفاده می کنند.

لطفا مقاله قیمت طراحی داخلی تهران را مطالعه کنید.

تراس (یا مهتابی)

تراس (یا مهتابی)
تراس (یا مهتابی)

تراسی که در تمامی ساختمان ها به خصوص در آپارتمان ها طراحی شده است، فضای روبازی از یک ساختمان به حساب می آید که بام آن از قسمت های زیرین طبقات دیگر در ساختمان تشکیل شده است.

تراس ایجاد شده در ساختمان فضای داخلی ساختمان را با فضای بیرون با هم مرتبط کرده که برای اینکه طراحی تراس از همه لحاظ بدون عیب و نقص باشد، در زمان طراحی ساختمان افراد می توانند برای کمک در طرح خود با مشاوران سایت ایران آراک تماس بگیرید و از تجربه ایشان در ساخت و طراحی تراس دعوت به همکاری کنید.

نام دیگری که برای تراس ها استفاده می کنند، بهار خواب است که مانند بالکن هستند، با این تفاوت که این تراس ها سقف ندارند.

تراس (یا مهتابی)
تراس (یا مهتابی)

بالکن کم عرض

بالکن هایی که عرض آنها کمتر از نیم متر بوده و این بالکن ها را با طول پنجره های که تا قسمت پایین در ساختمان آمده اند،در یک ردیف قرار می دهند و از حداکثر فضایی که دارند، بهینه ترین استفاده را انجام می دهند تا یک بالکن زیبا و جاداری را برای فضای ساختمان خود ایجاد کنند.

ایوان

ایوان
ایوان

محیط پوشیده ای در یک ساختمان است که از یک سو با بیرون و هوای آزاد در ارتباط است که این طراحی را می توانید با کمک مشاوران سایت ایران آراک تماس بگیرید و از تجربه ایشان در ساخت و طراحی ایوان به بهترین شکل کمک گرفته و یک ایوان زیبا و شیک و مدرن را در طراحی ساختمان خود استفاده کنید.

ایوان
ایوان

محفظه آفتابگیر

محفظه آفتابگیر
محفظه آفتابگیر

در صورتیکه شهرداری تمامی مجوزهای لازم و یا مراکز ذی صلاحی که پروانه ساختمانی را صادر می کنند، به معماران و یا مهندسان ساختمانی این اجازه را می دهند که در یک محیط نیمه باز که در آن شرایط اقلیمی برای به کار گرفتن از این فضا در آن مناسب باشد، با کمک سطح شفافی مثل شیشه که کاملا به فضای بیرون ساختمان مشرف بوده پوشانده شود،

یا اینکه از همان زمان شروع ساخت ساختمان برای استفاده از انرژی و نور خورشید و همچنین برای تهویه ی هوای داخل ساختمان به بیرون قسمتی از ساختمان را توری طراحی می کنند که از محفظه ی آفتابگیر استفاده شود،

کمک گرفتن از مشاوران ایران آرک

افرادی که قبل از برپا کردن ساختمان برای یک طراحی مفید و مناسب از مشاوران سایت ایران آراک تماس بگیرند و از تجربه ایشان در طراحی محفظه آفتابگیر کمک بگیرند می توانند بهترین طرح را برای ساختمان خود طراحی کرده و با ایجاد این طرح مجوزهای لازم را از شهرداری و مراجعی که پروانه ی ساختمانی را صادر میکنند گرفته و شما می توانید از این طراحی در ساختمان خود بهترین استفاده داشته باشید.

بهتر است، بدانید که در ضوابط طراحی بالکن در تهران در مورد تراس و بالکن این چنین توضیح داده شده است که بالکن را مکانی مسقف در یک ساختمان مسکونی می گویند و در مورد تراس هم به مکانی که غیر مسقف باشد و در ساختمان های مسکونی طراحی می شود، می گویند.

از نظر معماران ساختمانی تراس در یک ساختمان را جزئی از مشاعات بنا می داند، اما بالکن از نظر این طراحان جزئی از مساحت ساختمان آپارتمانی است که در آن می خواهند حداقل استفاده را از متراژ ساختمان داشته باشند و یک بالکن استاندارد که تمامی قوانین بنا در آنها رعایت شده است را بنا کنند.

محاسبات زیربنایی بالکن و تراس در نقشه شهرداری و با ضوابط طراحی بالکن در تهران

محاسبات زیربنایی به این صورت است که اگر فضا از یک سو بسته باشد، باید یک متر و دو مساحت داشته باشد و در صورتی که از دو طرف بالکن و یا تراس بسته باشد، دو متر و سه مساحت آن است،

ولی اگر تمام اطراف آن با کمک دیوار شیشه ای و یا با نمای ساختمان بسته شده باشد، تمام این بخش جزء فضای زیربنای ساختمان محسوب شده است که این محاسبات طبق ضوابط شهرداری در ساخت ساختمان ها قرار داده اند که تمامی معماران و مهندسان ساختمانی باید بالکن و تراس را با ضوابط و قوانین شهرداری پیش ببرند تا در زمان ساخت به مشکل برنخورند.

محاسبات زیربنایی بالکن و تراس در نقشه شهرداری و با ضوابط طراحی بالکن در تهران
محاسبات زیربنایی بالکن و تراس در نقشه شهرداری و با ضوابط طراحی بالکن در تهران

بندهای اجرایی شهرداری در ضوابط طراحی بالکن و تراس

بند 18- غیر مشاعات

در این بند آمده است که در ضوابط طراحی بالکن و یا تراس، در بالکن های که به صورت غیر مسقف هستند، مثل تراس و یا ایوان در محیط حیاط و یا اینکه بالکن و تراس به صورت بیرون زدگی به سمت خیابان را دارد، با توجه به این موارد در گواهی پایان کار که از سمت شهرداری تنظیم شده است، این بخش از ساختمان ذکر شده باشد و یا ذکر نشده باشد

و همچنین مسیری که به طبقات دیگر ساختمان امکان دسترسی را نداشته باشد و از نظر مقررات ساختمانی بخشی از طراحی ساختمان است، این بخش قسمتی از آپارتمان و یا ساختمان است که با هم مرتبط بوده و دسترسی افراد به این بخش به راحتی انجام می شود و همچنین می توانند از هوای بیرون ساختمان هم استفاده کنند.

این بخش از ساختمان برای هر واحد از آپارتمان از یک زیربنای مخصوصی تشکیل شده که به هیچ وجه نمیتوان آن را تفکیک کرد و بالکن و تراسی که غیر مسقف هستند، بر مبنای متر مربع است که برای فضای کلی آپارتمان ذکر می شود.

این بند جزء ضوابط شهرداری است که در جدا کردن تراس و بالکن از هم در ساختمان آمده است و معماران ساختمانی می توانند با کمک مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرند و از تجربه ایشان با توجه به بند هجده غیر مشاعات ساختمان کمک و راهنمایی بگیرند.

بند نوزده – مشاعات

در این بند طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران آمده است که تراس های که مسیر عبور آنها جدا است و سقف این تراس ها بام طبقه ی پایینی ساختمان است و تاسیسات ساختمانی بر روی این تراس ها و یا بالکن ها اجرایی شده است.

( منظور از تاسیسات ساختمانی یعنی استفاده از کولرهای آبی و یا اسپیلت کولر گازی و یا پکیج ها که برای استفاده بهینه از فضا بر روی تراس طراحی می کنند، ). در این بند آمده است که گواهینامه ی پایان کار با توجه به مساحت و متراژ آن بر متر مربع در بخش مشاعات قید شده است.

بند بیست

طبق ماده بیست در این قانون آمده است که در ضوابط طراحی بالکن در تهران، بخش هایی که به عنوان کاربرد اختصاصی مشخص نشده اند و یا در سند مالکیت خصوصی یک یا تعدادی از مالکین ساختمان در آن ذکر نشده باشند، این بخش از بخش های مشترک در ساختمان به حساب می آید و فقط در صورتی که این بخش متعلق به قسمت تعیین شده ای باشد که بر اساس عرف و روال کاری محل در آن تردیدی از سمت شهرداری صورت نگیرد،

در این صورت باید گفت که کف تراسی که از سقف بام طبقه ی پایین آپارتمان تشکیل شده است و اتصال به طبقه پایینی داشته و دسترسی آن از داخل طبقه صورت می گیرد و در این طبقه تاسیساتی که شامل کولر و یا لوله ی بخاری و.. برای داخل ساختمان طراحی شده است،

سایر طبقات امکان دسترسی ندارند

هیچ کدام از این موارد را در بالکن و یا تراس وجود ندارد و طبقات دیگر آپارتمان که در این ساختمان با هم زندگی می کنند، این امکان برای دسترسی آنها مقدور نمی باشد و این بالکن و یا تراس مختص به طبقه ای است که برای آپارتمان طراحی شده است،

بنابراین بخش مذکور در ساختمان از مشاعات تفکیکی، اسناد انتقالی، اسناد مالکیت در این طبقه از آپارتمان با ذکر اینکه مالک آپارتمان که اتصال به تراس این اجازه را دارد که بنا را برپا کرده و این اجازه را ندارند که در وضعیت بنا تغییری ایجاد کند ذکر شده است.

برای آگاهی بیشتر افراد از این بند می توانند با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرید و از تجربه ایشان در مورد احداث بالکن و یا تراس که در این بند آماده است، به طور کامل آگاهی و اطلاعات لازم را به دست آورید.

سایر طبقات امکان دسترسی ندارند
سایر طبقات امکان دسترسی ندارند

جرایم بالکن طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران

جرایم بالکن طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران
جرایم بالکن طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران

بر مبنای تبصره 4 ماده صد قانون ضوابط شهرداری، در صورتیکه بالکن و یا تراس ساختمان با پروانه ی ساختمان مغایرت داشته باشد، بر اساس 1/0 ارزش معاملات کل ساختمان و به دلیل اضافه کردن به متراژ ساختمان هم از یک دوم تا حدود 3 برابر ارزش معاملات ساختمان باید فرد متخلف جریمه می شود که باید این جریمه را پرداخت کند.

امروزه طبق ماده صد کمیسیون در صورتیکه مالک بدون اینکه مجوز های لازم را از شهرداری و یا مراجع ذی صلاح کسب کرده باشد و برخلاف پروانه ی ساختمانی اقدام به احداث بالکن یا تراس در ساختمان کند شهرداری می تواند ساختمان فرد متخلف را جریمه و یا دستور تخریب ساختمان را نیز صادر کند.

برای آگاهی داشتن از جرایم بالکن قبل از احداث ساختمان و قرار دادن این بخش در آپارتمان بهتر است که با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرید و از تجربه ایشان در زمینه ی جرایمی که برای سرپیچی از این ضوابط آمده است، اطلاعات زیادی را کسب کنید تا بعد از احداث دچار مشکل نشوید.

قوانین و مقررات بالکن و یا تراس

قوانین و مقررات بالکن و یا تراس
قوانین و مقررات بالکن و یا تراس

قوانین و ضوابطی که برای طراحی بالکن و یا تراس در تهران آمده است، عبارتند از:

– در نقشه ی شهرداری برای برپا کردن پیش آمدگی ها و بالکن ها طوری طراحی شده است که در خیابانهایی که عرض آنها کمتر از دوازده متر است، بالکن و یا تراس که توسط مهندسان ساختمان طراحی می شود، مقدور نیست و اگر افراد از این مقررات پیروی نکنند جریمه شده و یا شهرداری اجازه ی تخریب ساختمان را می دهد.

– بنای بالکن و یا تراس در خیابان هایی که عرض آنها از دوازده متر تا بیست متر است، می توانند، بر این اساس اجازه ی ساخت بالکن و یا تراس تا هشتاد سانتی متر را دارند و همچنین برای خیابان هایی که که عرض آنها بالای بیست متر است تا صد و بیست سانتی متر مجوز احداث بالکن و یا تراس را بر روی ساختمان از سمت شهرداری را دارند.

پیروی از ضوابط و نقشه شهرداری

– در طرحی که بر روی نقشه شهرداری آمده است، ارتفاع این پیش آمدگی ها برمبنای کف پیاده رو بوده و به هیچ وجه نباید از سی و نیم متر کمتر بوده و سطح بالکن و یا تراس طبق قوانین شهرداری جزئی از تراکم به حساب می آید که این کف نباید برخلاف مقررات شهرداری احداث شود که اگر بیشتر از این اندازه معماران استفاده کنند، باید جریمه و یا شهرداری اجازه ی تخریب را دارد،

بنابراین برای این قسمت از ساختمان که در نمای بیرونی ساختمان و مشرف به نمای بیرون است، باید تمامی ضوابط شهرداری را در آن توجه کرده و از نقشه ی شهرداری پیروی کنیم.

– بالکن و یا تراسی که در ساختمان طراحی می شود، این پیش آمدگی ها در ساختمان های همکف و یا طبقات بالایی طول مجاز آنها حدود شصت درصد بوده و فضای داخلی این پیش آمدگی ها دارای زاویه ی چهل و پنج درجه است و همچنین تا دو متر اگر به طول این بالکن ها اضافه شود، مشکلی نداشته و از نظر شهرداری بلامانع است، ولی باید مساحت شصت درصد را به طور کامل رعایت کرده چون این درصد در ساخت الزامی بوده است.

– بالکن ها و یا تراسی که طبق ضوابط شهرداری بوده و ساختمان های مجاور اجازه ساخت آنها را نمی دهد، باید به صورت اریب در ساختمان بنا شود که در اسناد مالکیت قید شده است که این تراس های اریب 1/5 متر عمود و با این شرط که تمامی مقررات رعایت شود، ارتفاع آن را می توان تا 3/5 نسبت به کف پیاده رو احداث کرد که این متراژ در آپارتمان ها اگر رعایت شود، برپایی آنها از نظر شهرداری اشکالی نداشته و طبق ضوابط احداث صورت می گیرد.

پیروی از ضوابط و نقشه شهرداری
پیروی از ضوابط و نقشه شهرداری

نکات مهم در ساخت بالکن

نکات مهم در ساخت بالکن
نکات مهم در ساخت بالکن

در طرحی که به عنوان نقشه در شهرداری است، از محاسبه ی زیربنا و تراکم هر منطقه بالکن و یا تراس که در ساختمان ها موجود است و جزئی از فضای باز در ساختمان به حساب می آید استفاده می شود، حال برا محاسبه آن باید به نکات زیر استفاده شود:

1) بالکن یا تراسی که آخرین طبقه در ساختمان و یا سقف ساختمان در آپارتمان است، این سقف در بالکن در زمستان برای باران و یا برف به صورت باران گیر عمل کرده، قسمتی از زیربنا و یا مساحت ساختمان به حساب نمی آید.

2) پیش آمدگی هایی که مسقف هستند، محاسبه ی زیربنای آنها تا سه متر، در صورتی که این بالکن ها و یا تراس ها از سه سمت باز بوده، حدود یک دم از این مساحت به عنوان زیر بنای ساختمان حساب می شود، بهتر است، معماران ساختمانی بدانند که بالکن یا تراس که عمق آن از سه متر بیشتر باشد، بخشی از زیر بنای ساختمان به حساب می آید.

3) در طرحی که در نقشه ی شهرداری آماده است، برای بالکن ها و یا تراس های که از سه طرف بسته باشند، حدود دو سوم از مساحت این تراس ها بخشی از زیر بنای ساختمان به حساب می آید.

– یکی از ضوابطی که در طراحی شهرداری آمده است، این طور تخمین می زنند که در پیش آمدگی ها چه بسته و چه باز با توجه به متراژ که در داخل پلاک ذکر شده و بیشتر از حد مجاز خود این بنا احداث نشود، طراحی و بنا توسط مهندسان ساختمانی مشکلی نداشته و ساخت این بخش از ساختمان که جزئی از یک آپارتمان محسوب می شود، بلامانع است.

توصیه می کنیم از صفحه بهترین مهندس نقشه کشی ساختمان در تهران دیدن کنید.

نکات مهم در ساخت بالکن
نکات مهم در ساخت بالکن

کاربرد های بالکن

کاربرد های بالکن
کاربرد های بالکن

از کاربردهای تراس و بالکن در زندگی امروزه که بیشتر افراد از آن استفاده می کنند و این پیش آمدگی بخشی از فضای داخلی ساختمان به حساب می آید عبارتند از:

انباری

انباری
انباری

یکی از این کاربردها در حال حاضر به عنوان یک انباری در ساختمان محسوب می شود. مشاهده شده است که بعضی از افراد هستند که تمام وسایلی که کاربردی نداشته و یا خراب شده است را در تراس خود نگهداری می کنند.

این افراد باید بدانند که وسایل قدیمی هیچ کاربردی نداشته و فقط دست و پا گیر بوده است و نگهداری این وسایل هیچ استفاده ی نداشته است.

با توجه به اینکه امروزه متراژ ساختمان ها نسبت به قبل کمتر شده است و مبلغ هر متر مربع از ساختمان هزینه ی زیادی را در بردارد طبق اصل 5S هر شخص فقط وسایل محدودی را می تواند برای خود نگه دارد،

بنابراین افرادی که از تراس خود به عنوان یک انباری استفاده می کنند، باید بدانند که این کار باعث شده که نمای ساختمان زشت شده و از زیبای ساختمان هم کاسته شود، پس بهتر است که این فضا را با گل و گیاه تزیین کنیم، نه با وسایل کهنه و بی مصرف که از شخصیت ساختمان و افراد ساختمان کم می کند.

پوشاندن فضای باز تراس با شیشه

در بعضی از آپارتمان ها مشاهده شده است که فضای باز تراس را با شیشه و یا صفحات آلومینیومی نازک می پوشانند تا از این فضا که به عنوان انباری استفاده کرده اند، به بیرون مشرف نبوده و از فرم ناپسند ساختمان هم کاسته نشود و معایب ساختمان را بپوشاند.

امروزه با ضوابطی که شهرداری برای ساختمان ها مقرر کرده است و در ضوابط طراحی بالکن در تهران قید کرده است، به ساختمان هایی که از این مکان به عنوان انباری استفاده می کنند، به آنها متذکر شده است که در صورت رعایت نکردن این عوامل آنها را جریمه نقدی می کنند، چون این کار سبب شده که نمای ساختمان در محله خیلی زشت و ناعرف شود و چهره ی شهر را به هم بریزد.

پوشاندن فضای باز تراس با شیشه
پوشاندن فضای باز تراس با شیشه

گوشه ای دنج

یکی دیگر از کاربردهایی که بالکن و یا تراس دارد، افراد بیشتر برای سیگار کشیدن از آن استفاده می کنند. افرادی که می دانند سیگار کشیدن برای اعضای خانواده ی آنها بسیار نامطلوب است و نمی توانند سیگار کشیدن خود را ترک کنند، از این فضا که بخشی از ساختمان شخصی افراد است، استفاده می کنند و در این مکان سیگار می کشند، ولی این افراد باید بدانند که این فضا بیشتر مناسب برای مطالعه ی کتاب و یادآوری خاطرات گذشته است، نه سیگار کشیدن.

دورهمی خانوادگی

دورهمی خانوادگی
دورهمی خانوادگی

کاربرد دیگر و لذت بخشی که بالکن و یا تراس برای یک ساختمان دارد، بیشتر به عنوان دورهمی خانوادگی استفاده می شود. باید گفت که این کاربرد به عنوان بهترین و جذاب ترین بخشی است که از یک بالکن و یا تراس به کار گرفته می شود.

در ساختمان هایی که متراژ و ابعاد تراس و یا بالکن آنها بزرگ است، می توانند با کمک میز و صندلی فضای خود را طراحی کنند و به یک فضای آرامش بخش و یک دورهمی زیبایی برای اعضای خانواده به ارمغان بیاورند و از فضای بیرونی ساختمان و هوای مطلوب هم نیز استفاده کنند.

مهندسان طراحی ساختمان به این افراد می گویند که برای زیبا تر شدن تراس خود از صندلی های گهواره ی استفاده کنند.

صندلی هایی که برای این فضا استفاده می شود، باید از جنس خاص باشد

صندلی هایی که برای این فضا استفاده می شود، باید از جنس خاص باشد که با شرایط جوی هم سازگار باشد، این صندلی ها باید از جنسی باشند که در تابستان حرارت و گرما را به بدن انتقال نداده و همچنین در فصل زمستان هم سرما را به بدن منتقل نکنند،

البته باید گفت که کیفیت آنها باید طوری باشد که دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی هم نشود. افرادی که از دورهمی های زیادی استفاده می کنند، بهتر است که در طراحی بالکن و یا تراس خود از یک باربیکیو استفاده کنند.

ایجاد باربیکیو در تراس این امکان را برای افراد به وجود می آورد که افراد بتوانند پخت و پز خود را در آنجا انجام داده و همچنین در فصل زمستان هم به دلیل انتقال هوای سرد یک محیط گرم و صمیمانه ای را برای خود به ارمغان بیاورند. طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران استفاده از باربیکیو در تراس های که از نظر متراژ در حد استانداردی هستند، بلامانع بوده است.

افراد می توانند با مراجعه با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرند و از تجربه ایشان در مورد کاربرد بیشتر تراس و بالکن کمک گرفته و مواردی که از نظر شهرداری برای زیبا تر شدن تراس خود استفاده می کنند و مشکلی نداشته کمک و راهنمایی بگیرند.

صندلی هایی که برای این فضا استفاده می شود، باید از جنس خاص باشد
صندلی هایی که برای این فضا استفاده می شود، باید از جنس خاص باشد

خشک کردن لباس

خشک کردن لباس
خشک کردن لباس

یکی دیگر از کاربردهایی که امروزه در تمامی تراس ها و یا بالکن ها مشاهده می شود، برای آویز کردن و خشک کردن لباس خود از این فضا استفاده می کنند تا لباس ها با نور خورشید بهتر خشک شود،

البته مشاهده شده است که امروزه از تراس برای قرار دادن کولر های آبی و یا اسپیلت کولرگازی و یا با قرار دادن اجاق گاز برای اینکه بوی مواد سرخ کردنی زودتر از ساختمان خارج شود، از تراس به عنوان یک آشپزخانه ی فضای باز استفاده می کنند.

به دلیل متراژ کم آپارتمان های مسکونی افراد سعی کردند که از این تراس ها حداقل استفاده را کرده و بیشتر کارهای روزمره ی خود را در این فضا انجام دهند. دیده شده افرادی که به حیوانات خانگی علاقه زیادی دارند، از تراس و یا بالکن خود برای نگهداری از این حیوانات استفاده می کنند.

تعرفه طراحی داخلی نظام مهندسی چقدر است؟ لطفا جهت دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

خشک کردن لباس
خشک کردن لباس

المان های زیبایی در تراس

المان های که باعث زیباتر شدن تراس و یا بالکن می شود که برمبنای ضوابط طراحی بالکن در تهران صورت گرفته است، به این شرح است:

در زمان چیدمان تراس و یا بالکن نکته حائز اهمیت این است که توجه دقیقی به نسبت ها در این مکان داشته باشیم این اهمیت زمانی به چشم می آید که محیط تراس و یا بالکن شما کوچک باشد که با این متراژ کم بهترین و بهینه ترین استفاده را از تراس داشته باشیم.

مشاوران سایت ایران آرک به افراد پیشنهاد می کنند که برای بالکن و یا تراس کوچک خود از مبلمان و میزهای کوچک استفاده کرده و برای بالکن های بزرگ از تخت نشیمن استفاده شود که بهترین کارایی را داشته باشد،

همچنین این گروه برای اینکه از بهترین المان ها استفاده کنیم، متذکر شده اند که از گلدان های کوچک و ظریف برای تراس ها و بالکن های کوچک و گلهای آویزان و آپارتمانی برای تراس های بزرگ استفاده شود را به افراد پیشنهاد کرده اند.

در تراس های بزرگ المان هایی که باعث می شود، به فضای باز ساختمان زیبایی دو چندانی دهد، استفاده از کفپوش مناسب با تراس، نورپردازی هایی که مختص به فضای باز ساختمان است و همچنین گل و گیاهی که برای این مکان استفاده می شود، از بهترین المان هایی است که باعث می شود، یک تراس مدرن و شیک را برای ساختمان ایجاد کنید.

طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران آماده است که کفپوش تراس و یا بالکن بهتر است که از سنگ و یا سرامیک باشد، زیرا تمیز کردن آنها به راحتی انجام می شود.

المان های زیبایی در تراس
المان های زیبایی در تراس

زیبایی تراس با سایت ایران آرک

زیبایی تراس با سایت ایران آرک
زیبایی تراس با سایت ایران آرک

مشاوران سایت ایران آرک طی مراجعات افراد و مشاوره ی طراحان ساختمان برای آپارتمان های بزرگ که تمام فضاهای آن بسته است، برای استفاده از کفپوش به آنها موکت و یا چمن های مصنوعی را پیشنهاد می کنند که این کار باعث زیباتر شدن فضای تراس و یا بالکن می شود و یک فضای کاملا مدرن را در ساختمان ایجاد می کند.

یکی دیگر از المان های زیبایی در فضاهای بزرگ تراس و یا بالکن استفاده از تخت است که سبب می شود، یک فضای آرامش بخش و لذت بخشی را برای اعضای خانواده ایجاد کند و افراد زمان استراحت خود را در این فضای باز و برروی این تخت ها بگذارنند.

یکی از پیشنهاداتی که گروه مشاوران سایت ایران آرک برای آپارتمان ها داشته اند این بوده است که ساختمان هایی که فضای بیرونی آنها از آپارتمان های زشت و ناپسند تشکیل شده و این موضوع آنها را آزار می دهد و یک تصویر نامطلوبی را به وجود آورده است، متذکر شده که برای از بین بردن این المان های نافرم از گل ها و گیاهانی که رونده هستند

و بر روی نرده ها و دیوارها ی تراس و یا بالکن بالا رفته و با رشد خود باعث می شود که کل فضای زشت گرفته شود و داخل فضای که شما از آن استفاده می کنید، به یک فضای مطلوب و دلنشین تبدیل شود و یک دورهمی خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورد استفاده کنید تا فضای مجاور پوشیده شود و قابل مشاهده نباشد.

زیبایی تراس با سایت ایران آرک
زیبایی تراس با سایت ایران آرک

کاربرد گل و گیاه در تراس و یا بالکن

کاربرد گل و گیاه در تراس و یا بالکن
کاربرد گل و گیاه در تراس و یا بالکن

از ویژگی های یک تراس که با گل و گیاه در ارتباط است، عبارتند از:

-فضایی که برای تراس در یک ساختمان طراحی می شود، باید به صورتی باشد که از داخل این تراس بخش های دیگر و فضای بیرونی به خوبی و با یک دید وسیع قابل مشاهده باشد.

– این تراس ها که در ساختمان ها توسط مهندسان ساختمانی طراحی می شود، بیشتر برای آرامش افراد ساختمان است که به فضای داخلی ساختمان متصل بوده و اکثر افراد از این بخش به عنوان مکانی برای استراحت و یا مشاهده کردن فضای بیرونی ساختمان استفاده می کنند.

اگر افراد بتوانند با استفاده از گل و گیاه فضای تراس خود را طوری طراحی کنند که به آنها آرامش و احساس خرسندی دهد، چون زندگی آپارتمان نشینی باعث شده که افراد از حیاط های که در آن باغچه و گل و گیاه بوده فاصله گرفته و در تراس خود با مقدار کمی از گلهای تزیینی طبیعی و مصنوعی حال و هوای خود و افراد خانواده را تغییر دهند و این پیش آمدگی ها را با گلهای آرامش بخش تزیین کنند.

گسترش شهر و آپارتمان ها و ساختمان های بزرگ

– امروزه با گسترش شهر و آپارتمان ها و ساختمان های بزرگ و مرتفع باعث شده که مکانها و فضاهای سبزی که در هر محله قبلا احداث می شد کمتر شده و برای اینکه این فضای دل انگیز را به داخل ساختمان خود بیاوریم بهتر است که از گل و گیاه ها بر روی تراس بگذاریم تا در برابر نور مستقیم خورشید قرار گرفته و رشد و نمو بهتری داشته باشد.

طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران شهرداری به تمامی آپارتمان ها این اجازه را داده است که برای اینکه نمای ساختمان و آپارتمان ها از بیرون بهتر دیده شود، می توانند از گل و گیاه استفاده کنند.

– گل و گیاهی که افراد در تراس های خود قرار میدهند سبب شده که اکسیژن ساختمان هم از طریق گل وگیاه تامین شده و نقش زیادی برای برطرف کردن خستگی اعضای خانواده در طی روز را به همراه دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست هزینه طراحی فضای سبز تراس دیدن کنید.

گسترش شهر و آپارتمان ها و ساختمان های بزرگ
گسترش شهر و آپارتمان ها و ساختمان های بزرگ

– تراس و یا بالکن هایی که هم جوار با اتاق خواب هستند، برای جلوگیری از تابش نور خورشید در تابستان و سرمای بیش از حد در زمستان که باعث شده این شرایط جوی بر روی اتاق اثر بگذارد می توان از گل و گیاه استفاده کنند، چون تاثیر اثر بخش و مثبتی برای اتاق و تراس شما دارد.

امنیت در بالکن و یا تراس

امنیت در بالکن و یا تراس
امنیت در بالکن و یا تراس

افرادی که در طبقه ی اول و یا همکف زندگی می کنند و آپارتمان آنها از تراس و یا بالکن تشکیل شده است، باید به امنیت این فضا هم نیز توجه داشته باشند و برای تراس خود از نرده های آهنی که نقش محافظ را در تراس برعهده دارند، استفاده کنند.

طبق استانداردی که در ضوابط طراحی بالکن در تهران آماده است، این نرده های محافظ باید طول آنها صد و بیست سانتی متر باشد تا با اطمینان خاطر بتوانیم بهترین استفاده را از بالکن داشته باشیم،

همچنین در ضوابط شهرداری آمده است که این نرده ها باید طوری گذاشته شود که بچه ها از این نرده ها بالا و پایین بروند و یا خود را آویزان نکنند.

نرده ها نباید به شکل پله ای باشد، بهترین نرده ی که برای تراس و یا بالکن تعبیه شده نرده ای است که یک تکه بوده و خطری را هم برای بچه ها ایجاد نمی کند.

چک کردن ورودی و خروجی گاز

یکی دیگر از امنیت هایی که باید افراد برای تراس یا بالکن خود توجه داشته باشند، این است که تراس های که باربیکیو دارند و با گاز کار کرده و به شیر گاز هم متصل بوده اند باید هر از گاهی ورودی و خروجی گاز را چک کرده تا مشکل و یا خطری را ایجاد نکند.

بهتر است که بعد از استفاده از باربیکیو شیر اصلی گاز را ببندیم تا در اثر تابش بیش از حد نور خورشید باعث نشتی گاز نشود و اتفاق ناگواری را برای اعضای خانواده و یا کل ساختمان بوجود نیاورد.

بعضی از افراد هستند که برای دکوراسیون تراس خود از اجناس قیمتی و تزیینی استفاده می کنند تا به با دیدن آنها به یاد خاطرات گذشته ی خود بیفتند که برای اینکه افراد سود جو از این فرصت استفاده نکرده و اقدام به سرقت نکنند بهتر است که این تراس ها را با محافظ های امنیتی پوشاند تا شما هم اطمینان خاطر و همچنین احساس امنیت از بالکن و یا تراس خود داشته باشید.

در بعضی از تراس ها و یا بالکن ها از شیشه استفاده می شود که طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران باید تمامی قوانین در آن رعایت شود، بعد اقدام به شیشه ی مورد نظر در ساختمان کنند.

چک کردن ورودی و خروجی گاز
چک کردن ورودی و خروجی گاز

مزایای شیشه در بالکن یا تراس

مزایای شیشه در بالکن یا تراس
مزایای شیشه در بالکن یا تراس

امروزه برای اینکه تراس ها و یا بالکن ها بیشترین استفاده را داشته باشد و به زیبایی ساختمان هم کمک کند از شیشه برای نما استفاده می کنند.

این شیشه ها سبب می شود که ساختمان آپارتمانی ما مدرن تر به نظر بیاید و بهترین استفاده هم از تراس را داشته باشیم. نصب این شیشه ها در تراس و یا بالکن باعث می شود که در فصل زمستان و یا تابستان از بالکن خود یک محیط امنیتی و دل انگیزی برای خود به ارمغان بیاوریم.

مزایایی شیشه در تراس و یا بالکن عبارتند از:

– یکی از مزیت هایی که استفاده از شیشه برای تراس و بالکن دارد، این است که به فضای تراس ما یک نمای زیبا و شیکی را می دهد.

– استفاده از شیشه در تراس باعث شده که گرد و غبار و حشراتی که ممکن است، از این فضای باز به داخل منزل وارد شوند، جلوگیری می کند.

– فضای باز تراس و یا بالکن سبب شده که بیشترین سر و صدا به داخل ساختمان وارد شده و آسایش اعضای خانواده را به هم بریزد، برای همین طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران می توان از شیشه برای جلوگیری از سر و صدا به داخل ساختمان استفاده کرد.

– فضای باز تراس بخشی از ساختمان است که برای جدا کردن منزل و بیرون و همچنین قرار دادن گل وگیاه در این فضا می توان از شیشه استفاده کرد، البته باید گفت که این شیشه ها حالت امنیتی هم برای ساختمان ایجاد می کند.

– شیشه هایی که برای بالکن ها استفاده می شود، باید گفت که این امکان را فراهم می کند که دسترسی به دو طرف شیشه به سادگی صورت گرفته و تمیز کردن آنها هم راحت انجام شود.

افرادی که تمایل دارند، برای تراس خود و یا بالکن از شیشه استفاده کنند

افرادی که تمایل دارند، برای تراس خود و یا بالکن از شیشه استفاده کنند، می توانند برای انجام این کار از مشاوران سایت ایران آرک تماس گرفته و از تجربه ایشان در زمینه کاربرد شیشه و بهترین و با کیفیت ترین نوع شیشه کمک بگیرند، این گروه به شما اطلاعات زیاد و آگاهی های لازم را در مورد مرغوبترین نوع شیشه می دهد.

این سایت می توانند شیشه های زیبا و مدرن را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار داده و یک محیط بسیار زیبا در خانه ی شما ایجاد کند.

نمای رومی ساختمان یک طبقه خود را به کارشناسان ایران آرک بسپارید.

افرادی که تمایل دارند، برای تراس خود و یا بالکن از شیشه استفاده کنند
افرادی که تمایل دارند، برای تراس خود و یا بالکن از شیشه استفاده کنند

– امروزه شیشه ای که برای تراس و یا بالکن استفاده می شود، به صورت تاشو است که بسیار پرکاربرد بوده و از محصولات جدیدی است که امروزه وارد بازار شده است و معماران و مهندسان ساختمانی برای طراحی ساختمان خود از این شیشه ها استفاده می کنند.

این شیشه ها از یک طرف جمع می شوند و بهترین انتخاب برای تراس های بزرگ و کوچک، استخرها و همچنین آلاچیق ها به شمار می آید،که از این شیشه برای تمامی فصول سال می توان استفاده کرد که بسیار پرکاربرد برای یک ساختمان است.

شیشه های تاشوی که بر روی تراس و یا بالکن نصب می شود، برای متصل کردن آنها به بنا از غلطک بلبرینگ که از جنس فولادی که ضد زنگ است، استفاده شده است تا از این طریق برای حمل پانل ها هم مقاومت تر و مستحکم تر باشد و بهترین گزینه ی انتخابی برای تمامی مهندسان ساختمانی است.

در ضوابط طراحی بالکن در تهران استفاده از این شیشه های تاشو هم قید شده است و استفاده از آنها برای فضای بیرونی باز بلامانع بوده است.

افرادی که تمایل دارند، برای تراس خود و یا بالکن از شیشه استفاده کنند
افرادی که تمایل دارند، برای تراس خود و یا بالکن از شیشه استفاده کنند

استفاده از شیشه بالکن در تهران

استفاده از شیشه بالکن در تهران
استفاده از شیشه بالکن در تهران

امروزه طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران به کارگیری از شیشه در بالکن یکی از اصلی ترین کارهایی است که استفاده از آن ضرورت دارد.

همانطور که میدانید آلودگی در شهر تهران و همچنین آلودگی صوتی یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که برای ساکنین شهر خود ایجاد کرده است.

به همین دلیل است که طبق ضوابط طراحی بالکن در تهران برای جلوگیری از سر و صدا و آلودگی به داخل ساختمان استفاده از شیشه یک امر ضروری است که در تمامی بالکن ها و تراس های این شهر دیده می شود و باید به کار گرفته شود.

برای اینکه معماران و مهندسان ساختمانی که میخواهند از شیشه برای این فضای باز استفاده کنند، بهتر است، با مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرند و از تجربه ایشان در مورد بهترین و مرغوب ترین شیشه کمک گرفته و سفارشات خود را برای تهیه ی این محصول به این شرکت بدهند.

نتایج مهندسان ساختمان

طبق نتایجی که مهندسان ساختمان به دست آورده اند، به این نتیجه رسیده اند که در استان البرز به دلیل آلودگی هوا و همچنین آلودگی صوتی در ساختمان هایی که پای کوه بنا شده اند، به دلیل سرمای بیش از حدی که به داخل ساختمان می آید و آلودگی زیاد این بالکن ها و تراس ها در این شهر بدون استفاده قرار گرفته و ساکنین ساختمان ها نمی توانند بهترین استفاده را از تراس و بالکن خود داشته باشند.

به همین با در میان گذاشتن مشکل خود با مشاوران سایت ایران آرک تماس گرفته و از تجربه ایشان در مورد ورود سرما به داخل منزل و بلااستفاده بودن تراس آنها که در آپارتمان ها با متراژ کم دچار مشکل شده اند، مشورت کرده و آنها بهترین راه حل را برای رفع مشکل آنها مطرح کرده و ایراد تراس آنها را برطرف کرده و با نصب شیشه برای تراس و یا بالکن به آنها کمک زیادی می کنند.

نتایج مهندسان ساختمان
نتایج مهندسان ساختمان

مدلهای متنوع سقف بالکن و تراس

مدلهای متنوع سقف بالکن و تراس
مدلهای متنوع سقف بالکن و تراس

سقفی که برای بالکن و یا تراس در تمامی ساختمان ها و آپارتمان استفاده می شود، به این دلیل است که مهندسان ساختمانی این سقف ها را ایجاد می کنند تا از ورود آب باران و برف در فصل زمستان و تابش بیش از حد نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری و پیشگیری شود.

سقف هایی که توسط معماران ساختمانی طراحی می شود، این امکان را برای ساختمان ایجاد می کند که کارایی و استفاده ی تراس و بالکن را برای ساختمان بیشتر کند.

با توجه به متراژ و مساحت بالکن و تراس ها برای نصب سقف آنها از انواع متعددی استفاده می کند که با انتخاب خود فرد زیباترین و بهترین سقف را برای پیش آمدگی فضای بیرونی انتخاب کرده و با توجه به طرح سقف قیمت هایی که برای این سقف ها ذکرشده با هم متفاوت بوده است.

به هر اندازه که مصالح به کاربرده در این سقف ها از کیفیت و مرغوبیت بالایی به کار گرفته شده باشد، بر قیمت سقف هم اثر می گذارد.

مصالح مفید و با کیفیت

مصالح مفید و با کیفیت باعث شده که عمر تراس و بالکن بیشتر و مفیدتر شود و بهترین استفاده را از این فضا داشته باشیم. سقفی که برای بالکن و یا تراس استفاده می شود، دارای انواع متعددی هستند، مثل:

سقف بالکن و یا تراس به صورت نورگیر حبابی، سقف پلی کربناتی و همچنین استفاده از سقف های شیشه ای را می توان نام برد. یکی از سقف های که در بین مردم بیشتر استفاده شده و از آن استقبال خوبی کرده اند، سقف های نورگیر حبابی است که در بالکن و یا تراس ها استفاده می شود.

در زمان نصب سقف در بالکن و یا تراس باید آب بندی آن هم توجه زیادی داشته باشیم. مهندسان میتوانند برای سقف تراس و یا بالکن از هر نوعی که دوست دارند، استفاده کنند،

ولی باید به این نکته هم توجه زیادی داشته باشند که از یک آب بندی خوبی استفاده کنند تا در زمان بارندگی از ورود آب به فضای داخل بالکن و یا تراس هم جلوگیری شود.

مصالح مفید و با کیفیت
مصالح مفید و با کیفیت

طراحی معماری بالکن

طراحی معماری بالکن
طراحی معماری بالکن

معماران و مهندسان ساختمانی امروزه سعی کرده اند، با توجه به تجربه ای که به دست آورده اند و از فضای تراس و بالکن بهترین و مفید ترین استفاده را برای ساکنین به وجود آورند، بنابراین پیش آمدگی هایی که در فضای بیرونی ساختمان ایجاد می شود، سبب شده که به زیبایی ساختمان هم کمک به سزایی داشته باشد.

همانطور که در بالا توضیح دادیم تراس ها از سقف تشکیل شده اند و بالکن ها بدون سقف طراحی شده اند و به دلیل اینکه از این فضا بتوانیم بیشترین استفاده را داشته باشیم و به فضای داخل ساختمان هم کمک شود، با کمک مشاوران سایت ایران آرک تماس گرفته و از تجربه ایشان برای طراحی بهترین سقف استفاده می کنیم.

کاربرد سقف برای تراس ها بیشترین کارایی که دارد، در بارانگیری آن است و کاربرد سقف برای بالکن ها بیشترین استفاده از تابش نور خورشید و همچنین پیشگیری از ورود آب به داخل بالکن و یا تراس است.

مهندسان به تازگی توانسته اند که از جدیدترین و مدرن ترین سقف ها برای طراحی بالکن و یا تراس استفاده کنند که باعث شیک تر شدن ساختمان می شود.

مزیت بالکن

مزیت بالکن
مزیت بالکن

از مزایایی ایجاد سقف تراس و یا بالکن در ساختمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-تراس ها و بالکن هایی که مسقف هستند، بیشترین کاربرد را در تمام فصول سال داشته است. سقفی که برای تراسها و بالکن ها طراحی شده سبب می شود که در فصل تابستان از گرما زیاد و تابش شدید نور خورشید در این فصل جلوگیری کرد و در فصل های بهار، پاییز و زمستان که بیشترین بارندگی های سال را دارند، از ورود آب به داخل تراس و بالکن با کمک آب بند جلوگیری کرد.

– یکی دیگر از مزیت های سقف در تراس و بالکن این است که گیاهانی که در این مکان نگهداری میشوند از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کرده و از زرد و یا سوخته شدن گل و گیاهانی که در این فضا برای زیبای استفاده می شود، پیشگیری شود و این گیاهان به بهترین شکل به رشد و نمو خود بپردازند.

مزیت بالکن
مزیت بالکن

از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سقف بالکن و یا تراس

از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سقف بالکن و یا تراس
از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سقف بالکن و یا تراس

عوامل متعددی باعث می شوند که قیمت نهایی سقف بالکن یا تراس در ساختمان متغیر شود، نظیر: متراژ بالکن یا تراس، نوع سقفی که فرد انتخاب می کند و همچنین کیفیت و مرغوبیت مصالح در این بخش از عواملی هستند که بر قیمت سقف در پیش آمدگی های فضای باز تاثیر می گذارد.

باید مهندسان و معماران ساختمانی از سقفی استفاده کنند که هزینه های پرداختی آن قابل قبول بوده یعنی قیمت با کیفیت مصالح به کار رفته شده همخوانی داشته باشد.

هر چه مهندسان از کیفیت مصالح بالایی استفاده کنند، به همان میزان هم قیمت این فضا بالاتر خواهد رفت که ما به این افراد پیشنهاد می کنیم که با مشاوران سایت ایران آرک تماس گرفته و از تجربه ایشان در مورد نازلترین و مناسب ترین قیمت از آنها مشاوره و راهنمایی بگیرند.

افرادی که تمایل دارند، از سقف برای بالکن و یا تراس خود استفاده کنند، از اینکه از پایین ترین قیمت برای بنای خود استفاده کنند، باید چشم پوشی کرده چون ممکن است که در سالهای آتی هزینه ی مجددی را برای این سقف ها بپردازند و از کیفیت سقف هم بکاهند.

گروه مشاوران سایت ایران آرک بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت را برای سقف های نورگیر و نورگیر حبابی به شما پیشنهاد می کنند.

از قیمت طراحی معماری بالکن کوچک در تهران مطلع شوید.

نتیجه گیری

با توجه به این مقاله همانطور که توضیح دادیم امروزه برای تمامی آپارتمان ها و ساختمان ها از بالکن و یا تراس استفاده می کنند. بر اساس متراژ ساختمان تراس و بالکن را برای آپارتمان مورد نظر توسط مهندسان و معماران ساختمانی طراحی می کنند.

چون امروزه ساختمان ها بیشتر به صورت آپارتمانی شده است و حیاط در ساختمان ها کمرنگ شده است و این حیاط ها جای خود را به پارکینگ خودرو داده اند، مهندسان و معماران ساختمانی سعی دارند که از این تراس ها و بالکن ها نهایت استفاده را بکنند و به عنوان بخشی از فضای ساختمان قرار دهند.

تراس و بالکن باعث شده که فضای بیرونی به فضای داخلی ساختمان متصل شده و افراد از این فضا بهترین استفاده را انجام دهند. مهندسان ساختمانی برای حفاظت بیشتر تراس و بالکن از نرده های فلزی و یا ورقهای آلومینیومی استفاده می کنند.

امروزه برای زیباتر شدن ساختمان و امنیت بیشتر برای این پیش آمدگی ها که جزئی از ساختمان است، از شیشه استفاده می کنند که یک نمای زیبا و مدرنی را برای نمای ساختمان ایجاد کرده است. مهندسان برای اینکه سقف پیش آمدگی ها را به بهترین شکل درآوردن از مصالح با کیفیت و مرغوب استفاده می کنند.

آب بندی که مهندسان در سقف بالکن و یا تراس ایجاد می کنند، باعث شده که در زمان بارندگی این آب از ساختمان خارج شده و به داخل فضای باز منتقل نشود.

پیروی از ضوابط طراحی بالکن در تهران

در طراحی ساختمان مهندسان باید از ضوابط طراحی بالکن در تهران پیروی کرده و طبق قوانین و مقرراتی که شهرداری برای ساختمان ها قرار داده است، این فضای بیرونی را احداث کنند.

مهندسانی که از استاندارد تراس و بالکن خود تجاوز کرده اند و از متراژ بیشتری را برای این فضا استفاده می کنند و ضوابط شهرداری را در آنها رعایت نمی کنند، شهرداری با آنها برخورد کرده و برای مجازات آنها از جریمه ی نقدی و یا دستور تخریب ساختمان را می دهد.

پیش آمدگی هایی که در فضای بیرونی ساختمان احداث می شود، دارای مزیت ها و کاربردهای بسیار زیادی است. امروزه افراد از تراس و بالکن خود برای دورهمی های خانوادگی و یا رشد گیاهان خود استفاده می کنند که با استفاده از یک دکوراسیون زیبا با توجه به متراژ پیش آمدگی می توان یک فضای زیبا و مدرنی را برای خود ایجاد کرد و از استفاده ی آن لذت برد.

برای اینکه مهندسان ساختمانی از ضوابط طراحی بالکن در تهران اطلاع کافی داشته باشند، می توانند با مراجعه به مشاوران سایت ایران آرک تماس بگیرند و از تجربه ایشان در مورد کاربرد و مزیت های کامل آن اطلاع داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *