09124573904

قیمت سقف کاذب

قیمت سقف کاذب

Share this post

فهرست مطالب

در این راهنمای جامع از گروه معماری ایران آرک قصد داریم درباره هزینه قیمت سقف کاذب توضیح دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

شاید یکی از پرکاربردترین زینت هایی که در خانه بسیاری از ما به کار برده شده باشد، استفاده از سقف کاذب است که برای همه ما نام آشنایی است و امروز ما می خواهیم در مقاله جامع قیمت سقف کاذب که توسط یکی از بهترین مجموعه های معماری و طراحی در کشور عزیزمان، یعنی مجموعه و سایت ایران آرک تقدیم شما عزیزان شده است، به بررسی سقف کاذب و قیمت متداول و معمول آن در هر متر اشاره کنیم.

امروزه طرح های مسطح و ساده سقف، در حال محو شدن هستند. امروزه صاحبان خانه به دنبال محصولاتی هستند که با کمترین هزینه، یک سقف تخت معمولی را جذاب جلوه دهد. با کاهش فعلی قیمت مصالح سقف کاذب، سقف فضاهای تجاری یا مسکونی را می توان به راحتی تزئین کرد.

با ما در مجموعه معماری و طراحی ایران آرک همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی و نکات ارزنده ای را در مقاله جامع قیمت سقف کاذب برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

لطفا از پست قیمت سقف شیروانی دیدن کنید.

قیمت سقف کاذب متری چند است؟

قیمت سقف کاذب متری چند است؟
قیمت سقف کاذب متری چند است؟

در همین ابتدای مقاله جامع قیمت سقف کاذب، باید بگوییم که به علت تنوع بالای طرح های سقف کاذب که در ابعاد مختلفی از پیش ساخته می شود و به علت متریال مخالف هر طرح و سبک، قطعا دادن یک قیمت واحد برای همه این موارد، کار درست و منطقی نبوده و اگر شما در گوگل جست و جویی انجام داده باشید

و یا با متخصصان و کارشناسان تیم ایران آرک صحبت کرده باشید، خواهید دید که تنوع ابعادی و قیمتی گسترده ای وجود دارد و شما برای آن که بتوانید قیمت سقف کاذب مد نظر خود را به دست آورید، یکی از دقیق ترین و به روزترین راهکارها استفاده از مشاوره هایی است که می توانید از طریق شرکت معماری و طراحی ایران آرک به دست آورید.

پس با کارشناسان مجرب مجموعه ایران آرک در تماس باشید.

البته نکات دیگری هم وجود دارد که شما عزیزان برای آن که بتوانید بهترین انتخاب و طرح سقف کاذب را داشته باشید، به آن نیاز دارید که در ادامه این مقاله جامع برای شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب چیست؟
سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب یک کار ساختمانی متشکل از یک سطح صاف با ساختاری سبک است که در زیر سقف قرار می گیرد که کاهش ارتفاع مفید اتاق مورد نظر را تعیین می کند. سقف کاذب را می توان برای پاسخگویی به نیازهای زیبایی شناختی، پوشش با عایق های حرارتی، جاذب صدا و یا عایق صدا یا مواد مقاوم در برابر آتش ساخت و همچنین از آن برای قرار دادن در فضایی که بین آن و سقف ایجاد می شود، استفاده می شود.

سیستمی  که معمولاً در فضای ایجاد شده توسط سقف کاذب قرار می گیرد، سیستم روشنایی است. وسایل روشنایی به ساختار اصلی متصل می‌شوند و  متداول‌ترین مورد سقف‌های کاذب “مربع” یا “صفحه دار” است)، همچنین این روش از ایجاد سیستم‌های الکتریکی مخفی که راه‌ حل سنتی‌ تر را نشان می‌دهند، اجتناب می‌کند.

سیستم های دیگری که می توان در فضای ایجاد شده توسط سقف کاذب قرار داد:

سیستم های دیگری که می توان در فضای ایجاد شده توسط سقف کاذب قرار داد:
سیستم های دیگری که می توان در فضای ایجاد شده توسط سقف کاذب قرار داد:

سیستم تهویه مطبوع، سیستم تهویه اجباری، سیستم پیشگیری از حریق، سیستم تشخیص دود و غیره، با توجه به روش هایی مشابه آنچه برای سیستم روشنایی توضیح داده شد.

با ما در مجموعه معماری و طراحی ایران آرک همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی و نکات ارزنده ای را در مقاله جامع قیمت سقف کاذب برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه سقف کاذب

تاریخچه سقف کاذب
تاریخچه سقف کاذب

سقف‌های کاذب و کاشی‌های سقف در ژاپن به دلایل زیبایی‌شناختی در اوایل دوره موروماچی (1337-1573) استفاده می‌شد. آنها  از تخته های ساده یا تخته های خزانه ساخته شده بودند و  تئاتر بلک فریرز در لندن انگلستان که در سال 1596 ساخته شد، سقف ها را برای بهبود آکوستیک پایین آورده بود و از سقف کاذب استفاده کرده بود.

اختراع ایالات متحده به شماره 1470728 برای سقف های کاذب مدرن توسط EE Hall در 28 می 1919 ثبت شد و در 16 اکتبر 1923 صادر شد. در ابتدا سقف‌های کاذب مدرن با استفاده از کاشی‌ها ساخته می‌شدند که تنها راه دسترسی برای تعمیرات یا بازرسی بود.

قسمت بالای کاشی ها از لبه سقف یا در “کاشی کلید” تعیین شده شروع می شد و سپس کاشی های مجاور، یکی یکی برداشته می شدند تا بتوان به نقطه دسترسی مورد نظر رسید.

در پایان تعمیر یا بازرسی، کاشی ها باید دوباره مرتب می شدند. این فرآیند می تواند بسیار وقت گیر و پرهزینه باشد. این اختراع، ساختار سقف کاذب را فراهم می کند که به راحتی از هر مکان دلخواه قابل دسترسی است.

همچنین جالب است بدانیم که سقف‌های کاذب مدرن در ابتدا برای پنهان کردن زیرساخت‌های ساختمان، از جمله لوله‌کشی ، سیم‌کشی برق و/یا کانال‌کشی ، ایجاد فضای ساکن بالای سقف کاذب و در عین حال امکان دسترسی برای تعمیرات و بازرسی طراحی شدند .

از سقف های کاذب نیز می توان برای پنهان کردن مشکلاتی مانند آسیب های سازه ای استفاده کرد و علاوه بر این، سقف های ریزشی می توانند سیستم های اسپرینکلر را پنهان کنند و در عین حال عملکرد کامل اطفاء حریق را ارائه دهند.

با ما در مجموعه معماری و طراحی ایران آرک همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی و نکات ارزنده ای را در مقاله جامع قیمت سقف کاذب برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

هزینه طراحی نمای ساختمان ویلایی چقدر است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

سقف کاذب متحرک و ثابت

سقف کاذب متحرک و ثابت
سقف کاذب متحرک و ثابت

تکنیک ساخت و ساز سقف کاذب به طور کلی شامل استفاده از یک سازه فلزی سبک، اولیه و ثانویه ( آلومینیوم ، فولاد )، برای تشکیل یک شبکه است که توسط میله‌های متصل به سقف ساخته شده از:

  • میله های فولادی گالوانیزه که توسط فنرهای ذوزنقه ای فولادی هارمونیک تنظیم می شوند.
  • میله های فولادی گالوانیزه رزوه ای
  • براکت های شکاف دار

میله های اتصال، به وزن خود سقف کاذب و پایانه های سیستم هایی که روی آن فشار وارد می کنند، بستگی دارد که روی آن پانل هایی از مواد بسیار سبک (فولاد گالوانیزه پیش رنگ یا پس رنگ، آلومینیوم آنودایز یا پیش رنگ شده یا رنگ پس از رنگ، الیاف معدنی ، پشم سنگ ، پشم شیشه ، چوب پنبه ، پلی استر، چگالی متوسط ​​(روکش شده با ملامین یا چوب)، گچ تقویت شده، گچ سبک، و غیره) و به راحتی قابل جابجایی است، استفاده می شود.

به خصوص اگر برای برآوردن الزامات جذب صدا طراحی شده باشد که برای آن نیاز به تخلخل سطح و چیدمان روی صفحات اضافی یا برش های یک “پارچه نبافته” با پیوند داغ با یک یا چند تشک از مواد جاذب صدا با ضخامت های مختلف و چگالی های مختلف روی هم قرار گرفته  و استفاده شده است و برای به دست آوردن ویژگی های جذب صدای مورد نیاز طراح، ضروری است.

هزینه طراحی فضای سبز تراس چقدر است؟

سقف کاذب ثابت

 

سقف کاذب ثابت
سقف کاذب ثابت

سقف کاذب ثابت یک کار ساختمانی متشکل از یک سطح صاف با ساختاری سبک است که در زیر سقف قرار می گیرد که کاهش ارتفاع مفید اتاق مربوطه را تعیین می کند که منحصراً به الزامات زیبایی شناختی، صوتی (عایق صدا) یا عایق حرارتی پاسخ می دهد. استفاده از گچ تخته ، ماده ای سبک و مناسب قالب گیری که برای ساخت سقف های کاذب حتی اگر جزئی باشد، مناسب است.

سقف کاذب به دلیل سادگی مونتاژ، سبکی و قالب‌پذیری اجزای مورد استفاده، امکان استفاده در موارد بازیابی و مرمت را نیز دارد.

با ما در مجموعه معماری و طراحی ایران آرک همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی و نکات ارزنده ای را در مقاله جامع قیمت سقف کاذب برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید. لطفا از پست بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج دیدن کنید.

انواع متریال برای سقف کاذب

انواع متریال برای سقف کاذب
انواع متریال برای سقف کاذب

سقف کاذب ظریف به معنای به دست آوردن سقف ثانویه ای است که از سقف سازه ای خانه متمایز است و از مصالحی مانند گچ اسپانیایی (POP)، تخته گچی، چوب، شیشه و همچنین PVC و سایر مصالح ساخته شده است و برای ایجاد بافتی متمایز و جذاب استفاده می شود.

انواع مختلفی از سقف های کاذب در دکوراسیون داخلی خانه استفاده می شود که سقف های کاذب را می توان با توجه به کاربرد، مصالح استفاده شده، شکل ظاهری و دید، از چند منظر طبقه بندی کرد. با این حال، رایج ترین طبقه بندی به مواد مورد استفاده بستگی دارد. در ادامه مقاله، هشت نوع اصلی سقف کاذب که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، آورده شده است.

  • گچ پاریس (POP) – سقف های کاذب
  • سقف های کاذب چوبی یا سقف کاذب تخته سه لا
  • سقف های کاذب گچی – تخته گچی
  • سقف های کاذب فلزی
  • سقف های کاذب پلاستیک PVC
  • سقف های کاذب از جنس پارچه ای
  • سقف های کاذب الیاف فلزی
  • سقف های کاذب شیشه ای

در ادامه نوشتار، هر یک از این انواع را با مزایا و معایب آنها بررسی می نماییم.

نکته مهم این است که این مواد ماندگاری طولانی دارند، ظاهر خوبی دارند و به زیبایی فضا می افزایند. اما ضروری است که قبل از انجام هر یک از این مصالح سقف کاذب، با نقاط قوت و کاستی آن آشنا شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان سایت ایران آرک در ارتباط باشید.

  1. سقف کاذب گچی:

در ساخت سقف کاذب، گچ به عنوان محبوب ترین و مطلوب ترین ماده به کار می رود و به شکل پانل های مربعی کارخانه ای موجود است.

سقف های مشبک گچی بیشتر برای مناطقی با تهویه مطبوع یا سرویس های مخفی مناسب هستند زیرا این پانل های سقفی، قابل جابجایی هستند و می توانند دسترسی آسان به مناطق خدماتی را فراهم کنند.

مزایای سقف کاذب گچی:

  • تخته گچی بسیار محکم و بسیار بادوام است.
  • بهترین قسمت استفاده از تخته گچی برای ساخت سقف کاذب، این است که نصب سریع و آسان را تضمین می کند و در حین اجرا، گرد و غبار بسیار کمی تولید می کند.
  • از آنجایی که گچ تخته در اندازه های بزرگ موجود است، خطوط اتصال بسیار کمی در سقف قابل مشاهده است.
  • گچ ماده ای مقاوم در برابر آتش است.
  • گچ، خواص آکوستیک بسیار خوبی دارد و عایق صوتی خوبی را ارائه می دهد.
  • این سقف ها عایق حرارتی خوبی دارند.
  • تخته گچی دارای روکش بسیار صافی است که در کارخانه تولید شده است. سقف را می توان با رنگ آمیزی، لمینیت یا کاغذ دیواری به پایان رساند.

معایب سقف کاذب گچی:

  • اگر به سقف کاذب گچی آسیبی وارد شود، باید کاملاً شکسته شود زیرا قابل تعمیر نیست. ترک های قابل مشاهده ممکن است در طول مدت زمان، در سقف ایجاد شود.
  • گچ برای مناطق پر رطوبت مانند حمام یا فضای باز مناسب نیست، زیرا گچ تمایل به تاب برداشتن دارد. همچنین ممکن است طعمه رشد قارچ شود.
  • این پانل های سقفی در سطوح صاف، برجسته یا منقش موجود هستند.

گچ پاریس (POP):

سقف کاذب گچ پاریس

Plaster of Paris یا POP پودری سفید رنگ و سریع است که با مخلوط شدن با آب به سرعت سفت می شود. این مخلوط روی یک شبکه اعمال می شود، اجازه می دهد خشک شود و سپس به عنوان سقف کاذب نصب می شود.

نکات مثبت سقف کاذب گچ پاریس:

  • گچ یکی از بادوام ترین مصالح برای ساخت سقف کاذب است.
  • گروت یک سطح صاف را تشکیل می دهد که ترک نشان نمی دهد زیرا از همان ماده برای آب بندی تمام خطوط اتصال استفاده می شود.
  • رنگ ها به خوبی روی سقف POP می نشینند.
  • مواد استفاده شده انعطاف پذیر هستند که می توان با استفاده از POP به هر شکلی رسید.
  • قیمت مناسبی دارد و یکی از ارزان ترین مصالح سقف کاذب است.

موارد منفی سقف کاذب گچ پاریس:

  • فرآیند مخلوط کردن گچ فرانسوی با آب و خشک شدن آن در محل، فرآیندی زمانبر و نامرتب است.
  • فقط باید از کارگران ماهر برای ساخت گچ سقف کاذب پاریس استفاده شود، زیرا آنها نسبت صحیح مخلوط کردن مواد با آب را می دانند.

چوب:

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی
سقف کاذب چوبی

شما می توانید با یک سقف پانل چوبی معلق، ظاهری گرم، روستایی یا مدرن به دکوراسیون خود اضافه کنید. این سقف ها با تثبیت بلوک ها یا تخته های چوبی به سقف سازه ای و تکمیل آن با روکش یا لاک چوب نصب می شوند.

نکات مثبت سقف کاذب چوبی:

  • سقف های چوبی به دلیل بافت ها و الگوهای طبیعی چوب برجسته می شوند.
  • این سقف ها به خوبی با هر دکوراسیونی اعم از سنتی یا مدرن ترکیب می شوند.

موارد منفی سقف کاذب چوبی:

  • ساخت سقف کاذب چوبی به دلیل گران بودن، به بودجه زیادی نیاز دارد.
  • موریانه ها می توانند به سقف های چوبی نفوذ کنند.
  • چوب تمایل به انبساط و انقباض دارد. از این رو مستعد تاب خوردگی و ترک خوردن است.
  • برای آشپزخانه و حمام مناسب نیست زیرا چوب مقاومت خوبی در برابر رطوبت ندارد.

انواع مواد معدنی:

انواع مواد معدنی:
انواع مواد معدنی:

سقف کاذب فلزی

سقف های فلزی از پانل های فلزی معلق در یک شبکه قابل مشاهده شده است. نکته جالب این است که پانل های فلزی نیز به عنوان کاشی های آماده برای نصب در دسترس هستند.

نکات مثبت سقف کاذب فلزی:

  • سقف های فلزی بسیار محکم و بادوام هستند.
  • این سقف ها بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند، زیرا در طول زمان ترک نمی خورند یا تاب بر نمی دارند.
  • این فلز درخشندگی بسیار خوبی دارد که ظاهری براق و مجلل به دکوراسیون شما می بخشد.

موارد منفی سقف کاذب فلزی:

  • پانل های سقف فلزی بسیار گران هستند.
  • این پانل ها باید با یک پوشش محافظ که ورق فلز را از خوردگی محافظت می کند، تکمیل شود.

پی وی سی:

سقف کاذب پی وی سی

اگر به دنبال ماده ای برای ساخت سقف کاذب ضد آب هستید، به سراغ پانل های سقفی PVC بروید، یعنی از پلی وینیل کلراید که معمولاً به عنوان PVC شناخته می شود، استفاده نمایید.

نکات مثبت سقف کاذب پی وی سی:

  • ورق های پی وی؛ سی سبک، بادوام و مستحکم هستند و پس از نصب، نیازی به پرداخت یا رنگ آمیزی ندارند.
  • این ماده تا سال ها بدون تاب خوردگی یا خم شدن دوام می آورد.
  • ضد آب بودن ورق های PVC از جذب آب جلوگیری می کند. بنابراین در برابر کپک و قارچ مقاوم است، به ویژه در مناطقی با شرایط مرطوب مانند آشپزخانه و حمام
  • پانل های پی وی سی به راحتی نصب می شوند.
  • پانل های پی وی سی با قیمت های بسیار مقرون به صرفه در دسترس هستند.
  • گزینه های مختلفی برای ساخت سقف کاذب در اختیار شما قرار می دهد، زیرا در رنگ های مختلف موجود است.

موارد منفی سقف کاذب پی وی سی:

  • پانل های سقف کاذب پی وی سی می توانند ظاهری پلاستیکی ایجاد کنند، یعنی ارزش کمی دارند.
  • پانل های سقف کاذب پی وی سی نسوز نیستند و ممکن است در اثر حرارت به شدت آسیب ببینند.

شیشه و آینه:

سقف کاذب شیشه نرم

در مورد القای نمای تزئینی به سقف با شیشه های رنگی، این متریال را می توان روی سقف های چوبی یا گچی نصب کرد تا سقف کاذب مجلل و بسیار جذابی به دست آید.

نکات مثبت سقف کاذب شیشه نرم:

  • سقف های شیشه ای رنگی، ظاهر بسیار جذابی به فضای داخلی می دهند و راهی عالی برای القای یک عنصر هنری در فضا هستند.

موارد منفی سقف کاذب شیشه نرم:

  • با شیشه باید با احتیاط رفتار کرد.
  • قبل از نصب، باید اطمینان حاصل کنید که سقف کاذب می تواند بار اضافی شیشه را تحمل کند.
  • پانل های سقفی ویترای، نیاز به تعمیر و نگهداری دارند و باید مرتب تمیز شوند، زیرا گرد و غبار و کثیفی به راحتی روی شیشه ظاهر می شود.
  • شیشه های رنگی با دست نقاشی می شوند، از این رو آن را بسیار گران خواهید یافت.
  • می‌توان از شیشه‌های رنگی روی سقف استفاده کرد، اما فقط در مقادیر کم، آن را زیباتر و شکیل تر می کند .

آیا سقف کاذب نیاز به نگهداری دارد؟

آیا سقف کاذب نیاز به نگهداری دارد؟
آیا سقف کاذب نیاز به نگهداری دارد؟

سقف کاذب جزء جذاب اکثر خانه ها است. سقف کاذب نیاز به نگهداری زیادی ندارد. هر از گاهی نیاز به تمیز کردن دارد. اما نگهداری سقف های کاذب به نوع متریال و اسکلت سقف کاذب بستگی دارد.

هنگام تمیز کردن سقف کاذب باید مراقب باشید که با آب تماس نداشته باشید. آب با تخته گچی سازگار نیست و آب به استحکام و دوام سقف نیز آسیب می رساند.

در صورت وجود هر گونه نشتی در سقف، اسکلت فلزی در اثر آب خراب می شود و ممکن است سقف کاذب فرو بریزد. با سقف کاذب، هرگز از خوردگی، خراب شدن یا زنگ زدگی در پنل های اصلی سقف مطلع نخواهید شد. اگر این مشکلات رخ دهد، تا زمانی که آسیب بزرگی به سقف کاذب شما وارد نشده است، متوجه نخواهید شد.

بنابراین همیشه از ایجاد سوراخ بازرسی در سقف کاذب که هر از چند گاهی از طریق آن بتوانید سقف اصلی را بررسی کنید، همراه با بررسی تاسیسات برقی و مکانیکی دقت کنید.

به طور خلاصه ، سقف کاذب ظاهر زیبایی شناسی فضای داخلی خانه را افزایش می دهد، تمام عناصر و وسایل نامناسب را پنهان می کند و ظاهری زیبا به سقف می بخشد. جای تعجب نیست که اکثر مراکز خرید، بیمارستان ها، سالن های تئاتر، ادارات و ساختمان های مسکونی، از مواد خلاقانه برای سقف های کاذب استفاده می کنند تا جذابیت فضاهای خود را بهبود بخشند.

بسیاری از صاحبان خانه و مشاغل، از دو یا چند نوع مصالح سقف کاذب نیز استفاده می کنند. به عنوان مثال ترکیب چوب و گچ پاریس این روزها بسیار محبوب است. شما همچنین می توانید بسیاری از ادغام های دیگر را نیز بر حسب نظر طراح و سلیقه خود انتخاب کنید.

با ما در مجموعه معماری و طراحی ایران آرک همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی و نکات ارزنده ای را در خصوص قیمت سقف کاذب برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

نحوه نصب سقف کاذب چگونه است؟

ابتدا تمام اندازه گیری های سقف مورد نیاز (طول و عرض) و سقف به کف (برای ارتفاع سقف کاذب) برای هر اتاقی که در آن سقف کاذب نصب می شود، گرفته می شود.

مواد مورد نیاز بر اساس حجم، یعنی اندازه اتاق هایی که باید در آن نصب شود، محاسبه می شود.

سقف توسط سطح آب تسطیح می شود زیرا در اکثر مواقع، دال ها تراز نیستند و برای نصب صحیح سقف کاذب، سقف باید در یک سطح تراز باشد.

پس از اتمام مراحل ترازبندی و تسطیح، علامت گذاری انجام می شود. علامت گذاری روی سقف به فاصله 1 متر از همه طرف قرار می گیرد. همچنین در دیوارهای جانبی در ارتفاعی که سقف کاذب در زیر سقف اصلی نصب خواهد شد، علامت گذاری انجام می شود.

قلاب ها نوارهای گوشه سقف فلزی هستند که به سقف متصل می شوند. این اتصالات به نقاط اصلی حمایت سقف کاذب تبدیل می شوند.

پس از نصب قلاب ها، قاب می شوند. برای قاب بندی، یک شبکه کانال C محیطی به دیوارها در ارتفاعی که سقف کاذب آویزان می شود، میخکوب می شود. کانال های C اطراف و انتهای آزاد قلاب ها به کانال های دیگر متصل می شوند.

این آرایش به قسمت ثابت سقف کاذب تبدیل می شود که به عنوان پایه اصلی سقف کاذب عمل می کند. برای تعلیق یا حمایت سقف کاذب از سقف اصلی، از انکر بولت استفاده می شود. لنگرها، پشتیبانی کافی برای سقف ثانویه ایجاد می کنند. اگر سقف کاذب روی پیچ‌های معمولی آویزان یا نگه داشته شود، دچار افتادگی یا سقوط می‌شود.

اسپیسرها و اتصالات ایجاد شده با استفاده از گیره هایی که اتصالات محکم و بادوامی را ایجاد می کنند، به هم متصل می شوند

اسپیسرها و اتصالات ایجاد شده با استفاده از گیره هایی که اتصالات محکم و بادوامی را ایجاد می کنند، به هم متصل می شوند. این اتصالات همچنین به نصب آسان تخته گچی کمک می کند.

سپس بخش‌های سقف روی پایه اصلی نصب می‌شوند تا قاب‌های کوتاه‌شده زیادی را تشکیل دهند که پانل‌های سقف کاذب گچی یا هر ماده دیگری که برای سقف کاذب استفاده می‌شود را می‌توان به آن وصل کرد.

پس از اتمام قاب بندی سیم کشی، چراغ ها، فن، کارهای الکتریکی لازم و سایر اتصالات، سیم کشی تکمیل می شود.

سپس تخته های گچی با ضخامت مورد نیاز با کمک پیچ های دیوار خشک به قاب وصل می شوند.

اتصالات و لبه ها با ترکیب باندینگ و نوار کاغذی، پوشانده و تکمیل شده است. این موضوع نه تنها ظاهری تمیز ارائه می دهد، بلکه مفاصل را نیز تقویت می کند و در سقف کاذب با لایه گچی نازک، روکشی صاف داده می شود.

پس از اتمام فرآیند تکمیل، برقکارها برای نصب وسایل روشنایی و انجام سیم کشی نهایی و سایر کارهای برقی فراخوانده می شوند.

اکنون سقف برای رنگ آمیزی آماده است.

در طرح سقف کاذب، چندین لایه وجود دارد که در اینجا به معنای تغییر بین این سطوح و برجسته سازی ایجاد شده است.

زمان ساخت سقف کاذب: مثلا یک سقف کاذب مستطیلی اولیه تا یک هفته طول می کشد تا آماده شود. در حالی که گرفتن انحنا یا هر طرح دیگری، مدت را افزایش می دهد و نصب سقف کاذب، 10 تا 12 روز طول می کشد.

با ما در مجموعه معماری و طراحی ایران آرک همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی و نکات ارزنده ای را در مقاله جامع قیمت سقف کاذب در مورد مزایای این نوع سقف ها برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

مزایای کلی سقف کاذب:

مزایای کلی سقف کاذب:
مزایای کلی سقف کاذب:

همان طور که ذکر شد، سقف کاذب با امکان عبور سیستم ها و اتصالات افقی از هر نوع، با نتیجه زیبایی شناختی عالی، تضمین انعطاف پذیری و … که به طور کلی هزینه های ساخت و ساز را جبران می کند، به خصوص اگر محل مورد نظر تجاری باشد، بسیار مورد توجه قرار می گیرد و در کاربری اداری که در آن ویژگی هایی ذکر شد، از اهمیت اساسی برخوردار است.

مزایای دیگر را می توان به امکان داشتن یک عایق حرارتی ” طبیعی ” ناشی از اثر محفظه هوایی که با ساخت سقف کاذب ایجاد می شود دانست و اما مهمتر از همه، در رابطه با مواد مورد استفاده در ساخت سقف کاذب است که نتایج را می توان از نظر عایق حرارتی، مقاومت در برابر آتش، عایق صوتی یا جذب صدا گسترش دهد و حدود و ویژگی های آن سقف کاذب، تنها به اراده طراحی بستگی دارد. به همین دلیل، سقف کاذب به طور گسترده برای مکان هایی که به عنوان اتاق کنفرانس، تئاتر، سینما، سالن و غیره استفاده می شود، کاربرد دارد.

اما با توجه به نوع سقف کاذب و متریال مورد استفاده (مانند پشم سنگ، چوب، پشم شیشه و غیره)، مزایای هر کدام متفاوت است و می تواند بازه گسترده ای از امکانات را در اختیار شما بگذارد.

با اسکلت فلزی و صفحات گچی ساخته شده است. آنها همچنین می توانند برای ایجاد جلوه های موج دار و زیبا استفاده شوند.

ابتدا لازم است یک سازه فلزی ایجاد شود

همان طور که پیش بینی می شد، ابتدا لازم است یک سازه فلزی ایجاد شود که در داخل آن امکان قرار دادن پشم شیشه یا پشم سنگ وجود داشته باشد: این مواد قدرت عایق بالایی دارند و در نتیجه عایق حرارتی و صوتی حاصل می شود. در صورتی که فضای کافی برای ایجاد حفره وجود نداشته باشد، می توان از صفحات گچ عایق استفاده کرد.

این راه حل ها آسایش زندگی را بهبود می بخشد: شما صرفه جویی اقتصادی در هزینه انرژی برای گرمایش می کنید، همچنین به دلیل کاهش حجم مکعب داخلی محیط و از شنیدن صداهایی که از طبقه بالا می آید، سقف کاذب بسیار می تواند مفید باشد.

سقف‌های کاذب را می‌توان برای پنهان کردن سیم‌های سیستم‌های الکتریکی استفاده کرد. زیرا همان طور که در مواردی که لازم بود تا یک سیستم برقی در ساختمان ایجاد شود، با استفاده از این تکنیک در سقف کاذب می‌توان بخشی از کابل‌ها را به راحتی پنهان کرد. همچنین می توانید سیستم های تهویه مطبوع را مخفی کنید.

با ما در مجموعه معماری و طراحی ایران آرک همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی و نکات ارزنده ای را در مقاله جامع قیمت سقف کاذب برای شما بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

علاوه بر همه این توضیحات، امروزه سقف کاذب تقاضای زیادی دارد زیرا چندین مزیت مهم دارد، مانند:
  • محیط را ایزوله می کند. سقف کاذب به لطف مواد عایق موجود در حفره، اتاقی را که در آن اعمال می شود، هم از نظر حرارتی و هم از نظر صوتی، عایق می کند. سر و صدا را کاهش می دهد و پراکندگی گرما را بین یک طبقه به طبقه دیگر کاهش می دهد و سکوت و گرما را در هر اتاق حفظ می کند.
  • ایمپلنت ها را مخفی می کند، این امر همچنین امکان مداخله در سیم‌ها، لوله‌ها و سیستم‌های تهویه مطبوع را بدون درگیر شدن دیوارهای خانه در صورت خرابی یا نوسازی سیستم برق ممکن می‌سازد.
  • ظاهر اتاق ها را نو می کند. برای اصلاح فضا و معماری خانه خود، سیستم روشنایی را در سقف کاذب ادغام کرده و سقف های کاذب را با نورافکن های LED مستقیماً در سازه نصب می کنید. آنها جلوه های نوری خاصی ایجاد می کنند.
  • همچنین سایر عیوب را که در طول زمان به وجود آمده اند، مانند لکه ها یا سایر علائم کوچک پنهان می کند.

سخن آخر

سخن آخر
سخن آخر

به عنوان سخن آخر و پایانی در مقاله جامع قیمت سقف کاذب، یک بار دیگر به شما پیشنهاد می کنیم تا با ارتباط گرفتن با مشاوران و کارشناسان برجسته مجموعه و سایت ایران آرک که به عنوان یکی از محبوب ترین و برترین گروه های طراحی و معماری شناخته می شود، از بهترین تنوع در سقف کاذب برخوردار شده و با هزینه ای مناسب، توسط متخصصین کاربلد مجموعه ایران آرک، محیط منزل و کار خود را زیبا و جذاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *