09124573904

هزینه طراحی داخلی 1402

هزینه طراحی داخلی 1402

Share this post

فهرست مطالب

اگر به دنبال میزان هزینه طراحی داخلی 1402 هستید و میخواهید بدانید که این هزینه ها بر اساس چه آیتم هایی انتخاب میشود تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

امروزه مشاغل و آیتم های بسیاری در حوزه ساختمان مطرح شده است که یکی از این آیتم ها طراحی داخلی است. توجه به روند طراحی ساختمان در میان اکثریت مردم به قدری رونق یافته است که این حوزه به یکی از پرطرفدار ترین حوزه ها در صنعت ساختمان تبدیل شده است.

رسیدگی به دکوراسیون خانه، رنگ ها و سیستم هایی که در خانه به کار میروند و همه این موارد با هم، بیانگر این مسئله است که توجه به زندگی در بین مردم بیشتر از گذشته رواج یافته است.

نمیتوان به قطعیت گفت که این صنعت درحال حاضر به نوعی مد تبدیل شده است، اما حقیقت این است که تغییرات مداوم دکوراسیون و رنگ های مختلفی که در خانه و دکوراسیون استفاده میشود و متریال های مختلفی که به کار میروند،

همگی گویای این است که صنعت طراحی ساختمان رفته رفته درحال تبدیل شدن به یک مد است و در آینده، ساختمان ها هم مانند لباس و صنایع دیگر، مد مخصوص به خود دارند.

اگربه دنبال معمار داخلی با تجربه و خوش ذوق هستید، با مشاوران ایران آرک تماس بگیرید. ما با معرفی بهترین مهندسان و طراحان در زمینه های مشاوره، طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی شما در خدمتتان هستیم.

هزینه طراحی داخلی 1402
هزینه طراحی داخلی 1402

طراحی داخلی چه اهمیتی دارد؟

بگذارید ساختمان را به دو دسته کلی تقسیم کنیم. نمایه بیرونی ساختمان، همان وجه عمومی ساختمان است. نمای ساختمان در گذشته های دور چندان اهمیتی نداشت، به خصوص در اقلیم ایران که شهرسازی و معماری ایرانی به گونه ای بود که بیشتر توجه به درون گرایی ساختمان بود تا برون گرایی.

ساختمان ها عموما بدون پنجره یا دیدی به بیرون از ساختمان بوده و تنها درب های ورودی بودند که به نوعی تنها نمای ساختمان و تنها بخش خارجی ساختمان که تزئین میشد بودند.

این درب ها در اصل با شیوه های مختلفی آراسته میشدند که نشان از توجه بیشتر عموم معماران آن دوران به ورودی های خانه بوده است.

معمولا ورودی ها با شیوه ها و تکنیک های مختلف معماری سنتی ایرانی ساخته میشد و در اصل نوعی حس دعوت کنندگی داشت که تماما با فرهنگ ایرانی سازگار بوده است.

هنوز شما وقتی وارد یک خانه سنتی می شوید، تزئینات و فرم طراحی ورودی خانه برای شما چشم نواز خواهد بود.

نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی سال 1402 چگونه است؟

معماران گذشته ایرانی

معماران گذشته ایرانی به نما در حد ورودی و تا حدی که فرهنگ ایرانی اجازه میداد توجه میکردند و بیشتر توجه به نما، معمولا در کاخ ها و کوشک ها صورت میگرفت و بقیه روند طراحی بیشتر متمرکز بر داخل خانه بود.

اما داخل خانه هم به لحاظ تنوع رنگ و طرح، چندان متنوع نبود، مگر در برخی از اقشار ثروتمند یا خان نشین ها که در خانه هم توجهاتی را به ابزارهای به کار رفته در دیواره ها داشتند.

بیشتر توجه به بخش درونی یک خانه ایرانی، توجه به نقشه و فرم آن بوده است. نقشه ساختمان برای معماران گذشته ایران بسیار حائز اهمیت بوده است. این طرح ریزی و نقشه، همخوانی بسیار زیادی با فرهنگ مردم وار ایرانی داشته است.

آنچه بیشتر از هرچیز در طراحی داخلی خانه های گذشته ایران می یابیم، حیاط های مرکزی و بخش های رو باز خانه بوده است که تا مدت های بسیار زیادی مرکز تجمع اهالی خانه بوده است و اهل خانه و مهمانان معمولا در فصول سرد سال برای پذیرایی یا در خان نشین ها مینشستند. یا در فصل های گرمتر در حیاط دور یک حوضچه و باغچه ها جمع میشدند.

امیدواریم تا اینجای مقاله با اهمیت طراحی داخلی آشنا شده باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله هزینه طراحی داخلی 1402 ما را همراهی کنید.

زندگی چندین خانوار در اتاق های یک خانه

خانه هایی که چند حجره و اتاق داشتند و معمولا چندین خانوار در آن ها زندگی میکردند، هم به حیاط خانه چنین دیدگاهی داشتند و حیاط را به عنوان مرکزی برای معاشرت با دیگر اعضای خانه میدانستند.

زندگی چندین خانوار در اتاق های یک خانه
زندگی چندین خانوار در اتاق های یک خانه

به مرور زمان این مسئله با گسترش شهرنشینی و افزایش جمعیت از بین رفت و خانه ها رفته رفته کوچک تر شده اند. این کوچک تر شدن محیط خانه در نهایت منجر شد تا توجه به درون خانه بیشتر از گذشته شود و از طرفی، همسو با بخش های درونی، بخش های بیرونی خانه هم مورد توجه معماران قرار گیرد.

خانه هایی که کوچک تر میشدند، نیازمند بازشو ها و پنجره های بیشتری به بیرون بودند، به این دلیل که دیگر چندان خبری از حیاط های مرکزی و تجمعات و معاشرت های گذشته نبود.

از این رو، طرز قرار گیری بازشو ها در نمایه ساختمان و همچنین، تزئیناتی که در اطراف بازشو ها و پنجره ها مانند درب های ورودی انجام میشد، باعث رونق بیشتر توجه به نمای ساختمان شد و عملا طراحی نما، به بخش جدایی ناپذیری از معماری ایرانی تبدیل شده است.

تغییر اصول طراحی داخلی خانه

اما کم کم اصول طراحی داخلی خانه تغییر کرد و توجه بیشتری به ابزارها و تزئینات و رنگ های خانه شد. با به روز شدن و مدرنیته تر شدن صنعت ساختمان سازی در ایران، این مسئله بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفت و امروزه به یک بخش جدایی ناپذیر از ساختمان سازی در ایران تبدیل شده است.

اهمیت این مسئله در دو قسمت است. اول اینکه طراحی صحیح داخلی تاثیرات روانشناختی بسیار زیادی بر اعضای خانواده خواهد داشت.

طبق تحقیقات، امروزه مشخص شده است که هرکدام از رنگ هایی که در اتاق ها و قسمت های مختلفی یک خانه به کار میرود، میتواند بر روان اعضای خانواده که در این مکان ها حضور بیشتری دارند، تاثیر گذاری داشته باشد.

تغییر اصول طراحی داخلی خانه
تغییر اصول طراحی داخلی خانه

معمولا برای اتاق ها، مثلا اتاق کودکان، یک رنگ به خصوصی، برای اتاق والدین یک رنگ دیگر و برای آشپزخانه و پذیرایی و مکان های دیگر در خانه، رنگ های دیگری را توصیه میکنند.

از طرفی، نوع همخوانی رنگ ها با یکدیگر و نورپردازی محیط و مواردی از این دست باعث شده است که هنر طراحی داخلی، به یک هنر تخصصی تبدیل شده باشد که معماران در گرایش های مختلف و تخصصی به آن می پردازند.

شما مخاطب گرامی در حال خواندن مقاله هزینه طراحی داخلی 1402 هستید.

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی منزل در تهران سال 1402 چقدر است؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک فوق کلیک نمایید.

گسترش طراحی داخلی

امروزه طراحی داخلی مدام در حال گسترش است و این نشان از اهمیت این حوزه در ساختمان دارد و تاثیری که میتواند بر اعضای خانه بگذارد هم باعث شده است که به این گستردگی دامن زده شود.

اما مسئله دیگری که امروزه مالکان ساختمان به آن توجه بیشتری نشان میدهند، به روز بودن طراحی داخلی خانه و تاثیری که میتواند در قیمت گذاری خانه داشته باشد.

همانطور که گفتیم، توجه به این موارد در گذشته ها چندان مرسوم نبوده است، ولی امروزه، ساختمان هایی که با طراحی های زیبا و به خصوصی ساخته میشوند، به لحاظ قیمت گران تر و ارزشمند تر از ساختمان هایی هستند که عموما با طراحی های ساده ساخته میشوند.

مالکان به این مسئله توجه ویژه ای دارند و آنچه شاهدش هستیم، رونق توجه به طراحی داخلی در ساختمان است که از سوی مالکان صورت گرفته است.

امیدواریم تا اینجای مقاله اطلاعات خوبی کسب کرده باشید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله هزینه طراحی داخلی 1402 با ما همراه باشید.

برند سازی

از طرفی هم شاهد برند سازی در این زمینه هستیم که میتوان گفت آینده طراحی ساختمان، در دست برندها می باشد و در نهایت، برند ها و معماران هستند که تعیین کننده قیمت ساختمان ها خواهند بود.

برند سازی
برند سازی

این مسئله امروزه درحال رونق بیشتر است و ساختمان هایی که توسط معماران معروف تر طراحی و ساخته میشوند، گاها صرفا به خاطر برندشان، ساختمان های پرفروش تر و گران تری نسبت به دیگران هستند.

این مسئله باعث شده تا به رونق این صنعت دامن زده شود و اهمیت طراحی داخلی را برای مالکان و مشتریان چندین برابر بیشتر کند.

امروزه افراد بیشتری به نوع طراحی دکوراسیون خانه خود اهمیت میدهند و این مسئله جا افتاده است که این طراحی عموما به دست شرکت های معماری و معمارانی که در این زمینه تجربه و تخصص دارند، انجام میشود.

توجه به متریال ها، رنگ ها، نوع ساخت و طراحی ساختمان، همه و همه بیانگر این موضوع هستند که میتوانیم یک جهش بسیار زیادی را در این صنعت در آینده ای نه چندان دور شاهد باشیم.

پس به این دلیل، میتوان به جدیت گفت که طراحی داخلی ساختمان، همانند فرایند های دیگر ساخت یک مجموعه مسکونی یا تجاری، اهمیت بسیار بالایی دارد و نمیتوان این اهمیت بالا را دست کم گرفت.

برند سازی
برند سازی

عواملی که بر طراحی دکوراسیون شما تاثیر می گذارد

اولین عاملی که میتواند بر کار طراحی داخلی شما تاثیرگذار باشد. این است که تا چه اندازه میخواهید تغییرات ایجاد کنید. یا اگر مجموعه شما درحال ساخت است تا چه اندازه میخواهید به بخش های مختلف طراحی داخلی آن اهمیت بدهید؟

این مسئله را فراموش نکنید که اهمیت دادن به طراحی داخلی خانه شما، میتواند اهمیت دادن به خود شما و خلق و خوی خانواده شما باشد. جدای از تاثیری که میتواند بر قیمت ملک شما داشته باشد.

اگر شما قصد به وجود آوردن تغییرات در طراحی داخلی خود را داشته باشید، میتوانید تاثیر بسیار زیادی بر قیمت تمام شده کار خود به نسبت اجرای طراحی داخلی در یک خانه در حال ساخت داشته باشید.

گاها در فرایند طراحی داخلی، لازم است که یک سری تخریب ها انجام شود، دیوار ها جا به جا شده و یا ستون هایی حذف شود و به جای آن، تیر و تیرچه ها را تقویت کرد. همه این موارد میتواند یک عامل مهم باشد، پس لازم است که در ابتدای امر به این مسئله توجه کنید که کار شما در چه دسته بندی کلی قرار میگیرد؟

عواملی که بر طراحی دکوراسیون شما تاثیر می گذارد
عواملی که بر طراحی دکوراسیون شما تاثیر می گذارد

میزان نور خانه

شاید از عوامل موثر دیگری که بر نوع طراحی داخلی شما تاثیر میگذارد، میزان نور خانه شما و تغییراتی که میخواهید در بازشو ها انجام دهید باشد.

اینکه میزان نورگیری یک قسمت از خانه شما به نسبت دیگر قسمت های خانه چه اندازه باشد، میتواند در رنگ آمیزی آن، نوع کاغذ دیواری آن و اینکه آیا اساسا امکان ایجاد یک بازشوی بزرگتر را دارد یا نه، تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بهتر است، این مسئله را اساسی تر نگاه کنیم. درنظر بگیرید، طبق آنچه به عنوان یک اصل در طراحی داخلی شناخته می شود، رنگ های روشن تر انعکاس دهنده بهتری برای نور طبیعی و محیطی هستند و اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به این انعکاس نور اهمیت بسیار زیادی میدهید،

پس لازم است که به این مسئله هم توجه ویژه ای داشته باشید که نوع رنگ آمیزی شما میتواند محیط جذاب تری برای شما ایجاد کند.

هزینه طراحی داخلی متری چقدر است؟

استفاده از رنگ های روشن و سفید

از طرفی، امروزه تلاش شده است که با رنگ های روشن تر و یا رنگ های سفید، خانه هایی را که به هر دلیلی از قبیل متراژ کم و یا نقشه بد، کوچکتر از حد معمول نشان می دهند را کمی در نظر افراد بزرگتر نشان داد،

البته این موضوع کاملا بدیهی است که رنگ نمیتواند تغییری در متراژ یا نقشه خانه شما داشته باشد، بلکه رنگ میتواند به عنوان یک جلوه بصری، تاثیرات بسیار زیادی در این زمینه بگذارد.

بسیاری از معماران معتقدند که رنگ های روشن میتواند، خانه شما را بزرگتر از حد معمول به لحاظ بصری نشان دهد و رنگ های تیره، محیط را بسته تر نشان میدهند.

پس شرایط خانه شما، متراژ آن و مواردی از این دست، در نوع طراحی داخلی خانه شما اهمیت دارد.

قطعا معمار در ابتدای امر از شما میخواهد که یک توضیح مختصری پیرامون سلیقه خودتان بدهید و اینکه مواردی را که میخواهید در طراحی شما جایگذاری شود، را برای معمار توضیح دهید.

اینکه نظریات شما در رابطه با طرحی که میخواهید انجام بدهید چگونه باشد، میتواند دست معمار را در طراحی بازتر کند و طرحی را مطابق میل و سلیقه شما پیاده کند.

استفاده از رنگ های روشن و سفید
استفاده از رنگ های روشن و سفید

بعضا دو انتخاب پیش روی کسانی است که میخواهند کار طراحی برای ساختمانشان انجام شود.

سبک شناسی در معماری

البته قطعا سبک شناسی در معماری تنها به دو دسته کلی تقسیم نخواهد شد، ولی نظر عموم مردم بر این است که سبک شناسی معماری متشکل از دو سبک مدرن و کلاسیک یا سنتی است.

هرچند که هرکدام از این سبک ها هم زیرشاخه های بسیاری دارند. برای مثال شما سبک کلاسیک و سنتی ایرانی را میپسندید یا سبک کلاسیک رومی یا غربی و. . . از مواردی است که در سبک شناسی معماری مطرح میشود.

ولی در ذهنیت مردم ماجرا تنها به تقسیم به دو دسته خلاصه میشود. این دو دسته بندی کلی از دیگر عوامل تاثیر گذار در نوع طراحی دکوراسیون شما خواهد بود.

البته تا حدودی هم به نمای ساختمان شما مربوط میشود. قطعا ساختمانی که با نمای کلاسیک طراحی شده است، با طراحی داخلی از جنس طراحی مدرن، کمی در تناقض هست و معمولا معماران چنین طراحی ای را نمی پسندند.

همانطور که می دانید برای اجرای بهتر طراحی داخلی؛ به مهندس ناظر نیاز است. اگر میخواهید قیمت نظارت بر اجرا طراحی داخلی را بدانید به همین مقاله مراجعه کنید.

نظر مشتری

جدای از این هماهنگی، باز هم نظر مشتری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قطعا میتواند مسیر کار طراحی شما را دگرگون سازد.

از طرفی، هرکدام از این دو سبک های کلی در طراحی معماری، میتواند تعیین کننده قیمت نهایی کار شما باشد. اینکه هزینه دکوراسیون خود را تا چه اندازه در برنامه بودجه بندی خود در نظر گرفته اید، میتواند تعیین کننده نوع طراحی شما باشد.

قطعا طراحی های ساده تر هزینه های کمتری را در روند اجرا در پی خواهد داشت و طراحی های پیچیده تر و شلوغ تر، هزینه های بیشتری را میطلبد.

بازه زمانی که میخواهید طرح شما اجرا شود تا حد زیادی به اجرای کار مربوط میشود، ولی در نظر گرفتن این مسئله در روند طراحی داخلی میتواند، تاثیر بسیار زیادی در سرعت و دقت کار طراحی شما داشته باشد.

جدول زمان بندی شما در اختیار تیم طراحی

از طرفی، زمانی که جدول زمان بندی شما به طور کامل در اختیار تیم طراحی قرار بگیرد، آن ها ترجیحا مطابق با زمان بندی شما اقدام به طراحی میکنند تا در روند طراحی، از آیتم ها و یا مواردی که ممکن است، هنگام اجرا زمان بر باشد، کمتر استفاده کنند.

این موضوع میتواند در پروژه های بزرگتر تا حدود زیادی نیازمند هماهنگی میان تیم کنترل پروژه و تیم طراحی داشته باشد، ولی با این اوصاف، نظر نهایی کارفرما میتواند تاثیرگذار باشد.

جدول زمان بندی شما در اختیار تیم طراحی
جدول زمان بندی شما در اختیار تیم طراحی

به هرحال، دریافتیم که چه عواملی میتواند در نوع طراحی و یا روند طراحی داخلی شما تاثیرگذار باشد و البته بهتر است، این موضوع را هم در نظر داشته باشید که این عوامل به خودی خود، در هزینه ای ناشی از کار طراحی شما هم تاثیرگذار خواهند بود و هزینه های طراحی شما میتواند، با دخالت هرکدام از این عوامل تغییر کند.

با مشخص کردن آیتم های خود به تیم طراحی کمک کنید

بهتر است، با مشخص کردن هرکدام از این آیتم و یا مواردی که فکر میکنید میتواند در مسیر طراحی، به کمک تیم طراحی بیاید، هزینه ها و زمان روند طراحی خودتان را کاهش دهید تا شانس بیشتری برای کاهش دادن زمان اجرای پروژه خود داشته باشید و از هزینه های اضافی که گاها به دلیل طولانی تر شدن زمان پروژه به شما تحمیل میشود بکاهید.

در نظر داشته باشید که روند اصلاح طرح در کار طراحی امری عادی است، ولی بعضا شما تغییراتی را که در طرح ایجاد میکنید تا یک میزان مشخصی مشمول قرارداد اولیه شما خواهد شد.

بعد از آن ممکن است، نیاز به عقد قرار داد جدید مابین شما و تیم طراحی باشد که قطعا هزینه های طراحی مجدد را برای شما در پی دارد.

پس با مشخص کردن آیتم ها و تمامی نقطه نظراتتان در جلسات اولیه مشاوره با تیم طراحی، میتوانید از تغییراتی که ممکن است، در روند طراحی ایجاد شود، جلوگیری کنید و هزینه های مجددی را بر پروژه تحمیل نکنید.

با مشخص کردن آیتم های خود به تیم طراحی کمک کنید
با مشخص کردن آیتم های خود به تیم طراحی کمک کنید

چگونه میتوان با هزینه کمتر، طراحی داخلی را تغییر داد.

شاید شما بخواهید که با هزینه کمتر برای طراحی داخلی خود تغییراتی را ایجاد کنید. درنظر بگیرید، تغییر دکوراسیون هیچگاه نه میتواند عدد مشخصی داشته باشید و نه میتواند رنج قیمتی به خصوصی داشته باشد.

قطعا راهکار هایی که گاها مطرح میشود، برای هزینه کمتر در طراحی داخلی، نمیتوانند راهکاره ای همیشگی باشند، چرا که مواد و مصالحی که گاها در طراحی داخلی به کار میرود، با رشد سریع قیمت ها، افزایش یافته و در نتیجه ممکن است، محاسبات اولیه را اندکی جا به جا کند.

آنچه مشخص است، این است که ما بدانیم چه راهکارهای اصولی وجود دارد تا هزینه در تغییرات طراحی داخلی کمتر شود و عدد قیمتی مشخص یا اسم بردن از مصالح به خصوصی، نمیتواند دقیقا آنچه در این مطلب قصد بیان آن را داریم برای شما فراهم کند.

تصور کنید، شما برای تغییرات دکوراسیون خود لازم است که در مرحله اول با یک سری تغییرات کلی شروع کنید. در واقع یک سری آیتم های به خصوصی هستند که این آیتم ها با هزینه کمتر و تغییرات جزئی میتوانند تغییرات شگفت آوری در طراحی داخلی شما ایجاد کنند.

رنگ یا دیوار پوش

اولین و مهمترین این آیتم ها میتواند رنگ یا دیوار پوش های شما باشد. استفاده از یک رنگ مرغوب هرچند پر هزینه، ولی باعث میشود که هزینه های آتی برای لکه گیری و مواردی از این دست را کاهش دهد.

بهتر است، شما یک هزینه مناسب برای استفاده از یک رنگ مرغوب بدهید تا هزینه کمتری برای یک رنگ نا مرغوب و بعد با مشکلاتی که ممکن است، در آینده پیش بیاید دست و پنجه نرم کنید و هزینه های بیشتری را پرداخت کنید.

حال شما با یک تغییر رنگ کلی در دیواره های طراحی داخلی خودتان میتوانید، یک تغییر اساسی در چهره محیط زندگی یا کاری خود ایجاد کنید.

رنگ یا دیوار پوش
رنگ یا دیوار پوش

توجه کردن به نکاتی که میتواند بدون هزینه، ولی با تاثیر بالا، تغییرات را در خانه شما ایجاد کند از اساسی ترین بخش های این کار است. شما میتوانید به راحتی با تغییراتی که با اسباب فعلی خود دارید تا حدودی تغییرات موثر را در دکوراسیون خانه تان شناسایی کنید.

نقاط خاص تر خانه

گاهی اوقات، برخی از نقاط خانه هستند که به نقاط خاص تر خانه معروف هستند. این بخش ها میتوانند شامل یک پاسیو، آکواریوم، بوفه، قفسه ای با فرم خاص و. . . باشند که همواره به دنج ترین و بهترین قسمت خانه شناخته میشود.

نقاط خاص تر خانه
نقاط خاص تر خانه

شما میتوانید با گسترش این نقاط و جا به جایی آن ها، بدون خرید لوازم گران تر، یک تغییر اساسی در طراحی داخلی خانه خودتان بدهید تا قیمت طراحی داخلی برای شما کمتر از میزان برآورد شده در بیاید.

ممکن است، با تعویض یک کاناپه با نوعی دیگر یا تغییراتی در تابلوهای خانه و حتی چیدمان آن ها، جلوه بصری دیوار و محیط خانه تان را تغییر بدهید.

این ها همه در کنار هم میتوانند یک سری ایده برای شما فراهم کنند که با هزینه ای بسیار کمتر از تغییرات اساسی در دکوراسیون خانه تان، یک تغییر عمده در چیدمان خود ایجاد کنید.

نقاط خاص تر خانه
نقاط خاص تر خانه

تغییرات در نقشه را دست کم نگیرید. باور کنید، این تغییر میتواند یک تغییر اساسی برای خانه شما به حساب بیاید.

مثال

برای مثال، برداشتن یک دیوار اضافی یا برداشتن یک اپن از آشپزخانه، میتواند تا حد زیادی مدل نقشه شما را تغییر دهد. این تغییر در مدل نقشه در نهایت، مدل حرکت شما را در خانه تغییر میدهد و میتواند یک طراحی داخلی جدید را با هزینه ای نسبتا پایین تر به وجود بیاورد.

مثال
مثال

در اصل، طراحی داخلی چیزی بیشتر از این تغییرات کوچک، ولی موثر نیست، طراحی های داخلی پر هزینه کنار هم قرار دادن این آیتم های کوچک را شامل می شود که بعضا با مصالح جدید، رنگ های متنوع و اکسسوری های مختلف باعث تغییر جلوه بصری خانه شما میشود.

بدیهی است که شما نمیتوانید بدون هیچ هزینه ای انتظار تغییر عمده در دکوراسیون خانه خود داشته باشید، مگر تغییرات نوع چیدمان فعلی که عملا احتیاج زیادی به طراحی داخلی ندارد و بیشتر به صورت سلیقه ای اعمال میشود.

دیزاین حرفه ای و معمارانه

ولی یک دیزاین حرفه ای و معمارانه عموما با تحولاتی در دکوراسیون همراه است که میتواند هزینه های مختلفی در رنج های گوناگون برای شما به همراه داشته باشد.

دیزاین حرفه ای و معمارانه
دیزاین حرفه ای و معمارانه

آنچه مسلم است، هزینه این تغییرات برای شما آزادانه اعمال می شود و شما می توانید هر آیتمی را که بخواهید از این تغییرات اضافه یا کم کنید و به تناسب آن، قیمت ها و هزینه ها را هم تغییر دهید.

اما همواره هنگام تغییر در آیتم ها، به کیفیت خروجی کار خودتان هم توجه داشته باشید، اگر میخواهید یک خروجی با کیفیت و یک تغییر اساسی در طرح داخلی خانه تان داشته باشید، لازم است که حتما یک سری از هزینه ها را تقبل کنید.

حرف اساسی ما در این بخش از مقاله مان این است که اگر میخواهید با هزینه کمتری این کار انجام شود، چگونه آیتم ها را مدیریت کنید تا شاهد یک دگرگونی قابل قبول در محیط کار و یا خانه تان باشید.

مسئله نهایی هم اینجاست که قطعا با تغییر دادن آیتم های بیشتر، خانه شما بیشتر تغییر میکند و بدیهی است که جلوه بصری زیباتری را هم میتوانید در خروجی کار خود انتظار داشته باشید.

اکنون که با مبحث چگونگی تغییر طراحی داخلی با هزینه کمتر آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله هزینه طراحی داخلی 1402 ما را همراهی کنید.

آیتم های طراحی داخلی

در یک فرایند ایجاد شرایط و طرحهای جدید در طراحی داخلی، پارامتری های بسیار زیادی هستند که یه کمک مهندسین معماری و طراحان داخلی مورد بررسی قرار میگیرند. این آیتم ها هرکدام به نوعی بخشی از کار را پوشش میدهند.

در روند طراحی، درون ذهن یک طراح داخلی مدام این مسئله بررسی میشود که اجزای کلی داخل ساختمان، یعنی دیوارها، کف و سقف به چه صورت طراحی شود

البته این مسئله بعد از زمانی است که شما مشخص کردید از کدام سبک و دسته بندی کلی میخواهید در طراحی داخلی خود پیروی کنید.

پس از مشخص شدن همه جوانب و دسته های کلی که در طراحی داخلی تغییر میکنند، نوع رنگ بندی و پوشش آیتم ها مورد بررسی قرار میگیرد.

اسباب درون محیط

پس از طراحی دیواره ها و کف و سقف ها، به این مرحله میرسیم که اسباب درون محیط چگونه باشد. در واقع همخوانی رنگ بندی اسباب و همچنین، سبک آن ها و فرم چیدمانشان با فرم و رنگ بندی دیواره های خانه هرچه بیشتر همخوانی داشته باشد، طرح شما جلوه بهتری خواهد داشت.

آیتم هایی بسیار زیادی هم در بین اکسسوری ها وجود دارند که با تغییر هرکدام میتوانید، یک امتیاز مثبت به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید و نام بردن تمامی این آیتم ها مشکل و زمان بر است.

پس از مشخص شدن رنگ بندی کلی، مسئله بعدی که باید به آن پرداخت، نوع چیدمان اکسسوری ها است.

اسباب درون محیط
اسباب درون محیط

اینکه شما نوع چیدمان، نور و مواردی از این دست را در چیدمان نشیمن، اتاق خواب، پذیرایی و آشپزخانه در نظر بگیرید، میتوانید یک طراحی بهینه را برای خود ترتیب بدهید.

اسباب درون محیط
اسباب درون محیط

برای مثال، مکان هایی که حضور در آن بیشتر است، همواره استفاده از نور طبیعی میتواند مفید باشد، چرا که نور طبیعی، جدای از رنگ بندی قابل قبولی که دارد و انرژی بسیار خوبی که در محیط ایجاد میکند، می تواند مصرف نورهای مصنوعی را کاهش بدهد و تاثیر بسیار زیادی هم در هزینه هایی مانند برق و هزینه های ثانویه داشته باشد.

اسباب درون محیط
اسباب درون محیط

معمولا معماران در ساخت خانه به این مورد توجه ویژه ای نشان میدهند و همواره سعی میکنند پنجره های بزرگتری را در حد امکان در این قسمت ها قرار دهند.

اسباب درون محیط
اسباب درون محیط

شما در حال مطالعه مقاله هزینه طراحی داخلی 1402 هستید.

نورپردازی خانه

آیتم بعدی که باید به آن هم توجه کرد، نورپردازی خانه است. امروزه توجه به نورپردازی در داخل خانه، خیلی بیشتر از گذشته است که تنها با هدف روشن شدن محیط، از نور استفاده می شد.

امروزه نورها با رنگ ها و جلوه های بیشتری وارد بازار این صنعت شده اند و جایگزاری لامپ ها و لوازم برقی در خانه خود به یک بخش اساسی در طراحی داخلی تبدیل شده است.

در بیشتر مواقع حتی یک نورپردازی حرفه ای میتواند، خانه شما را بسیار تغییر یافته تر از گذشته نشان دهد و این نشان میدهد که موضوع نورپردازی، مسئله کمی نیست.

نورپردازی خانه
نورپردازی خانه

نور پردازی خانه شما، چیزی فرا تر از روشنایی است و نقشی اساسی تر دارد. گاهی اوقات یک نور در یک نقطه مشخص میتواند، تمرکز را بر بخش معینی از خانه شما بیشتر کند که نوعی جلوه بصری بهتری را برای شما ایجاد کند.

نورپردازی خانه
نورپردازی خانه

از طرفی، نورپردازی در برخی اوقات هم میتواند، برای شما یک محیط آرامش بخشی را از طریق ایجاد نورهایی با رنگ های آرامتر فراهم کند. در همه این موارد، نورپردازی به عنوان یک عامل دیده میشود که وظیفه ای بیشتر از صرفا روشن کردن محیط دارد.

بسیاری از نقاط خانه هستند که میتوانند تنها با جایگذاری یک لامپ در یک نقطه مشخص و بازی کردن با نور و سایه، یک نقش زیبا را ایجاد کنند و یا برخی از نقاط خانه هم تنها با رنگ بندی مشخصی که در لامپ های کار رفته در آن ها وجود دارد، میتواند تاثیر زیادی در بهتر نمایش دادن نقوش و رنگ های دیواره ها داشته باشد.

نورپردازی خانه
نورپردازی خانه

به طور کلی میتوان آیتم های طراحی داخلی شما را در یک لیست کلی به صورت زیر طبقه بندی کرد:

  • دیواره ها
  • کف
  • سقف ها
  • رنگ بندی
  • اکسسوری ها و اسباب خانه
  • نوع چیدمان
  • نورپردازی

و البته همانطور که گفته شد، آیتم های بیشتری هم وجود دارد که اشاره کردن به تمامی آن ها میتواند زمان بر باشد.

اکنون که با این مبحث آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا پایان پست هزینه طراحی داخلی 1402 ما را همراهی کنید.

بهترین طراح دکوراسیون داخلی کرج را بشناسید.

قیمت گذاری در طراحی داخلی برچه اساس انجام میگیرد

حال میرسیم به این نکته که هرکدام از این آیتم ها به چه صورت قیمت گذاری میشود. اگر یک نگاه کلی به مطالب قبلی داشته باشیم، دریافتیم که چه اهمیتی دارد که شما به طراحی داخلی خود بپردازید و همچنین بیان داشتیم که چه عواملی میتواند در طراحی دکوراسیون شما، هزینه های آن و زمان انجام فرایند طراحی موثر باشد.

در موارد بعدی مشخص کردیم که شما چگونه میتوانید هزینه های طراحی خود و مواردی که در فرایند طراحی شما دخیل هستند، را کاهش داده و با مشخص کردن انوع آیتم هایی که در طراحی داخلی تغییر میکنند، به اینجا رسیدیم که هزینه های تمامی این فرایند ها به چه صورت محاسبه میشود.

در ابتدا به فاز طراحی نگاهی می اندازیم تا هزینه های این قسمت را بررسی کنیم. در فاز طراحی، در ابتدای امر نوع سبکی که میخواهید درخانه شما طرح آن پیاده سازی شود، را مشخص میکنید.

قیمت گذاری در طراحی داخلی برچه اساس انجام میگیرد
قیمت گذاری در طراحی داخلی برچه اساس انجام میگیرد

تا اینجای کار با مبحث قیمت گذاری در طراحی داخلی آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله هزینه طراحی داخلی 1402 ما را همراهی کنید.

این سبک میتواند در هزینه طراحی داخلی شما موثر باشد.

پس از آن آیتم هایی که میخواهید طراحی شود و تغییراتی که مشتاقید در خانه خود آنها را اعمال کنید، را هم مشخص میکنید که این موضوع هم با توجه به نوع و تعداد آیتم ها هزینه های شما را در طراحی افزایش میدهد.

برای مثال، شما اگر بخواهید یک پذیرایی یا یک اتاق خواب را به تنهایی دیزاین کنید، قطعا هزینه کمتری را پرداخت میکنید تا زمانی که بخواهید طراحی آشپزخانه یا بخش های دیگر خانه را هم به آن اضافه کنید.

یا قطعا هزینه طراحی یک بخش مشخص از خانه میتواند، کمتر از هزینه طراحی کل خانه باشد. این هزینه ها تنها در فاز طراحی محاسبه نمیشوند و در بخش های بعدی هم این هزینه ها جزئی از کار اجرا خواهند بود.

معمولا در فاز طراحی، هزینه معمولا بر اساس متراژ محاسبه میشود، البته این یک اصل ثابت نیست و میتوان آن را تغییر داد، ولی به طور کلی، بسیاری از کسانی که در زمینه طراحی داخلی فعالیت دارند، هزینه طراحی خود را پس از مشخص شدن زوایای مختلف پروژه، به صورت متراژ بیان میکنند.

این سبک میتواند در هزینه طراحی داخلی شما موثر باشد.
این سبک میتواند در هزینه طراحی داخلی شما موثر باشد.

پس از آنکه در فاز طراحی، هزینه ها مشخص شد، در قسمت اجرای طراحی داخلی نیز هزینه های بسیاری وجود دارند که عمدتا هزینه های پرسنل و مصالح است.

امیدواریم تا اینجا از مطالب گفته شده استفاده کرده باشید توصیه می کنیم تا پایان پست هزینه طراحی داخلی 1402 ما را همراهی کنید.

هزینه های ثابت

یک سری هزینه ها هم در این بین وجود دارند که به عنوان هزینه های ثابت در طول پروژه تلقی می شوند و با تعدیل نیرو و یا خرید مصالح کمتر، این هزینه ها تغییر چندانی نمیکنند.

هزینه های ثابت
هزینه های ثابت

این مسئله از آن جهت است که این هزینه ها وابسته به زمان پروژه هستند، مانند هزینه اجاره ی داربست ها در برخی از پروژه ها و یا هزینه اجاره تشکیلات و ابزار آلات که در طول زمان پروژه در اختیار شماست و باید پرداخت شوند.

معمولا هزینه پرسنل را هم میتوان به صورت میزان کاری که انجام میدهند و یا به صورت روزمزد مشخص کرد.

هزینه های ثابت
هزینه های ثابت

اما هزینه مصالح ممکن است، کمی متفاوت باشد. ابتدا اینکه مصالح مورد نیاز شما در برخی از موارد مانند سنگ یا چوب و یا کاغذ دیواری و مواردی از این دست، به صورت متراژ محاسبه میشود و قطعا هرچه متراژ کار شما بیشتر باشد، این مصالح هم هزینه های بیشتری را برای شما به همراه خواهند داشت.

لطفا از پست شرکت مشاور معماری در غرب تهران دیدن کنید.

مصالح را قبل از شروع به کار تهیه کنید

برخی اوقات هم به شما پیشنهاد میشود که مصالح کار را پیش از شروع به صورت کامل تهیه کنید، چرا که با توجه به وجود نواساناتی در قیمت ها، ممکن است در طول پروژه قیمت مصالح افزایش داشته باشد

یا بعضا تهیه کردن برخی از مصالح به دلایلی مانند مسافت کارخانه و. . . زمان بر باشد و در پروژه تاخیر ایجاد کند. به طور کلی تهیه مصالح برای پروژه پیش از آغاز آن، همواره یک پیشنهاد از سوی شرکت بوده است.

مصالح را قبل از شروع به کار تهیه کنید
مصالح را قبل از شروع به کار تهیه کنید

میزان سختی کار هم از عوامل قیمت گذاری پرسنل در طول اجرای پروژه است. گاها ممکن است، کار شما پیچیدگی های بسیار زیادی داشته باشد، یا ریزه کاری ها به حدی باشد که شما برای انجام کار زمان و هزینه بیشتری را صرف کنید. پس در بحث هزینه، سختی کار را هم حتما در دستور کار خود داشته باشید.

در نهایت، مواردی مانند مسافت، حمل و نقل، میزان ساعت کار و . . . از مواردی هستند که در مرحله اجرا به عنوان هزینه در پروژه اعمال میشوند.

مصالح را قبل از شروع به کار تهیه کنید
مصالح را قبل از شروع به کار تهیه کنید

قیمت طراحی داخلی 1402

بیان عوامل موثر در قیمت گذاری یکی از راه هایی بود تا بتوان قیمت را به صورت حدودی سنجید.

درسال 1402 باتوجه به نوساناتی که در بازار مصالح وجود دارد و همچنین، افزایش قیمت ها به شکلی تصاعدی، قطعا هزینه های طراحی داخلی و اجرای کار طراحی داخلی میتواند، به میزان قبال توجهی افزایش داشته باشد.

هرچند در این مقاله ما راهکار هایی را هم برای کاهش قیمت ها و ارزان تر شدن کار طراحی داخلی ارائه دادیم، ولی به طور کلی، افزایش قیمت از بدیهیات در سال 1402 خواهد بود.

قیمت طراحی داخلی 1402
قیمت طراحی داخلی 1402

قیمت طراحی داخلی در سال 1402 میتواند جدای از موارد گفته شده، به آپدیت و به روز بودن مصالح ساختمانی و گسترش بیشتر استفاده از سیستم های ساختمانی جدید تر، در طراحی داخلی هم وابسته باشد.

در واقع هرچه به جلو میرویم، سیستم ها و طرح های جدیدتری به بازار می آیند و حوزه کار طراحی داخلی را هم تحت تاثیر قرار می دهند.

این موارد ممکن است، گاها در هزینه های شما تغییراتی ایجاد کنند، اگر بخواهید از جدیدترین مصالح و طرح ها و رنگ بندی های سال 1402 استفاده کنید، قطعا نیاز به هزینه بیشتری دارید.

اکنون که با مبحث قیمت طراحی داخلی 1402 آشنا شدید پیشنهاد می کنیم تا انتهای پست هزینه طراحی داخلی 1402 ما را همراهی کنید.

توجه به مد و رنگ های طراحی

این موضوع هم باید حائز اهمیت باشد که با توجه به اینکه صنعت ساختمان در حال تبدیل شدن به یک مد است، قطعا توجه به مد و رنگ های طراحی داخلی در سال 1402 و به روز بودن نحوه طراحی داخلی شما بسیار مهم است و توجه به این موضوع را دست کم نگیرید.

توجه به مد و رنگ های طراحی
توجه به مد و رنگ های طراحی

در نهایت، نمیتوان با توجه به موارد گفته شده و نواسانات بیان شده، عدد قیمت مشخصی را برای هزینه های طراحی داخلی بیان کرد، بلکه لازم است، برای مطلع شدن از قیمت های دقیق کار خود، با شرکت های طراحی داخلی تماس بگیرید و شرایط کار را به خوبی برای آن ها توضیح دهید.

در این مطلب بیشتر از هر چیز به مواردی که میتوانند در قیمت شما تاثیرگذار باشند، پرداختیم و شما با در نظر گرفتن این موارد و قیمت هایی که از شرکت طراحی دریافت میکنید، میتوانید یک تخمین حدودی و تقریبا درست از میزان هزینه و حجم کار طراحی داخلی خود داشته باشید.

بدیهی است که با توجه به خواسته شما از تیم طراحی، میتوان آیتم های بیشتری را هم به لیست عوامل موثر اضافه کرد و این موضوع کاملا به سلیقه شما و درخواست شما از تیم طراحی بر می گردد.

از اینکه تا پایان پست هزینه طراحی داخلی 1402 ما را همراهی کردید بسیار متشکریم و امیدوار هستیم از مطالعه مقاله هزینه طراحی داخلی 1402 نهایت بهره را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *